Κατάταξη 3 αριθμών

Ξεκίνησε από olga_ath, 04 Δεκ 2009, 02:29:29 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

olga_ath

Χαίρεται

Με αφετηρία την (περίπλοκη βέβαια) υλοποιίηση της εύρεσης μεγίστου/ελαχίστου με εμφωλευμένες και πολλαπλές επιλογές σκέφτηκα την συνημμένη υλοποίηση για την κατάταξη τριών αριθμών α,β,γ.

!Πρόγραμμα που κατατάσσει
!αριθμούς σύμφωνα με την τιμή τους

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ καταταξη
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: α,β,γ, μεγιστος, δευτερος, τριτος
ΑΡΧΗ
  ΔΙΑΒΑΣΕ α,β,γ
  ΑΝ α>=β ΚΑΙ α>=γ ΤΟΤΕ
    μεγιστος  <-- α
    !Πρωτη Περιπτωση
    ΑΝ β>γ ΤΟΤΕ
      δευτερος <-- β
      τριτος <-- γ
    ΑΛΛΙΩΣ
      δευτερος <--  γ
      τριτος <-- β
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΑΝ β>=α ΚΑΙ β>=γ ΤΟΤΕ
      μεγιστος <-- β
      !Δευτερη Περίπτωση
      ΑΝ α>γ ΤΟΤΕ
        δευτερος <-- α
        τριτος <-- γ
      ΑΛΛΙΩΣ
        δευτερος <--  γ
        τριτος <-- α
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΑΝ γ>=α ΚΑΙ γ>=β ΤΟΤΕ
        μεγιστος <-- γ
        !Τρίτη Περίπτωση
        ΑΝ α>β ΤΟΤΕ
          δευτερος <-- α
          τριτος <-- β
        ΑΛΛΙΩΣ
          δευτερος <--  β
          τριτος <-- α
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΓΡΑΨΕ μεγιστος, δευτερος,τριτος
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ               


1. Υπάρχει κάποια πιο απλή υλοποίηση που δεν έχω υπόψιν μου για την κατάταξη 3 αριθμών με δεδομένη την ύλη μέχρι και την δομή επιλογής.
2. Υπάρχει κάποια λύση που μπορεί να γενικευτεί και για περισσότερες από 3 μεταβλητές;

3. Στην πολλαπλή δομή επιλογής ΑΝ... .....ΤΟΤΕ
                                                    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ.....ΤΟΤΕ
                                                    ΑΛΛΙΩΣ
                                                    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

εχω δει ασκήσεις που δεν υπάρχει το ΑΛΛΙΩΣ. Αυτό θεωρείται σωστό; Αν το χρησιμοποιήσουν οι μαθητές για υλοποίηση αλγόριθμου ή προγραμματος βαθμολογούνται αρνητικά άραγε;

Ευχαριστώ προκαταβολικά

Ολγα

Doubt everyone and first of all yourself

sstergou

Δεν ξέρω αν είναι πιο απλό αλλά είναι και αυτό μια λύση :
Αλγόριθμος κατάταξη
Διάβασε α, β, γ
πρώτος ←  α
Αν β >= πρώτος τότε
	πρώτος ← β
	δεύτερος ← α
αλλιώς
	δεύτερος ← β
Τέλος_αν
Αν γ >= πρώτος τότε
	τρίτος ← δεύτερος
	δεύτερος ← πρώτος
	πρώτος ← γ
αλλιώς_αν γ >= δεύτερος τότε
	τρίτος ← δεύτερος
	δεύτερος ←  γ
αλλιώς 
	τρίτος ← γ
Τέλος_αν
Εμφάνισε πρώτος, δεύτερος, τρίτος
Τέλος κατάταξη


Για πολλές μεταβλητές εγώ θα χρησιμοποιούσα πίνακα - ταξινόμηση κτλ

Το Αν χωρίς αλλιώς (απλή επιλογή) περιγράφεται στην σελίδα 33.

Σπύρος Δουκάκης

#2
Παράθεση από: olga_ath στις 04 Δεκ 2009, 02:29:29 ΜΜ
3. Στην πολλαπλή δομή επιλογής ΑΝ... .....ΤΟΤΕ
                                                    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ.....ΤΟΤΕ
                                                    ΑΛΛΙΩΣ
                                                    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

εχω δει ασκήσεις που δεν υπάρχει το ΑΛΛΙΩΣ. Αυτό θεωρείται σωστό; Αν το χρησιμοποιήσουν οι μαθητές για υλοποίηση αλγόριθμου ή προγραμματος βαθμολογούνται αρνητικά άραγε;

Ευχαριστώ προκαταβολικά

Ολγα

Θα πρόσθετα ότι υπάρχουν ασκήσεις που δεν μπορεί να μπει η περίπτωση αλλιώς.

Δες την επόμενη εκφώνηση
Ο τελικός βαθμός σε ένα μάθημα είναι το άθροισμα του 70% της γραπτής βαθμολογίας και του 30% της προφορικής, αφού προηγούμενα η προφορική βαθμολογία προσαρμοστεί έτσι ώστε, να μην έχει διαφορά μεγαλύτερη από τρεις μονάδες από τη γραπτή βαθμολογία. Να γραφεί ο αλγόριθμος υπολογισμού της τελικής βαθμολογίας.

Αλγόριθμος Τελικός_Βαθμός
Διάβασε ΠΒ, ΓΒ
Αν ΠΒ - ΓΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ + 3
αλλιώς_αν ΓΒ - ΠΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ - 3
Τέλος_αν
ΤΒ <- ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3
Εκτύπωσε ΤΒ
Τέλος Τελικός_Βαθμός

ΣΔ

ΥΓ: Αυτή την άσκηση την έχω στο βοήθημά μου, αλλά επειδή κάποιοι καλοθελητές την έχουν αντιγράψει... στους δικτυακούς τόπους τους... την κάνω άσκηση ανοιχτής εκφώνησης και ανοιχτής υλοποίησης... :D :angel:

Προσθήκη

ΥΓ2: Επίσης εδώ και μερικά χρόνια, ο νόμος έχει αλλάξει και πλέον η διαφορά είναι δύο μονάδες... Εγώ στο βιβλίο δεν μπορώ να το αλλάξω, αλλά στους δικτυακούς τόπους αλλάζει εύκολα... Όμως δεν το έχουν αλλάξει ακόμα...

evry

Ουσιαστικά αυτό που ζητάς είναι μια μίνι ταξίνομηση και αυτό που προτείνει ο Στάθης είναι ουσιαστικά ο πρόδρομος της ταξινόμησης με εισαγωγή (insertion sort). Δηλαδή κάνοντας αυτό θα μπορούσες στην συνέχεια γενικεύοντας για Ν αριθμούς να πας στην ταξινόμηση με εισαγωγή που έχει ενδιαφέρον.
  Ο τρόπος αυτός είναι κατά τη γνώμη μου και ο καλύτερος διότι, έτσι θα έκανε την ταξινόμηση ένας άνθρωπος που δεν έχει ιδέα από προγραμματισμό, αν οι αριθμοί του έρχονταν ένας-ένας

Παράθεση από: sdoukakis στις 04 Δεκ 2009, 02:58:19 ΜΜ
Αλγόριθμος Τελικός_Βαθμός
Διάβασε ΠΒ, ΓΒ
Αν ΠΒ - ΓΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ + 3
αλλιώς_αν ΓΒ - ΠΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ - 3
Τέλος_αν
ΤΒ <- (ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3) / 10
Εκτύπωσε ΤΒ
Τέλος Τελικός_Βαθμός

Στον παραπάνω αλγόριθμο δεν θα έπρεπε να είναι
ΤΒ <- (ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3)

ή

ΤΒ <- (ΓΒ * 7 + ΠΒ * 3) / 10  ;

Πάντως το παραπάνω μπορεί να γίνει και με απόλυτη τιμή για να αποφύγεις το αλλιώς_αν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

olga_ath

σας ευχαριστώ όλους για τις πολύ άμεσες απαντήσεις σας, στο πρώτο μου Post @steki!

@sdoukakis

ευχαριστώ πολύ για την παρατήρηση για τη δομή επιλογής που απαιτείται να μην έχει το αλλιως. το σχολικό βιβλίο δεν τo διευκρινίζει εαν είναι σωστό αλλά με το παράδειγμα σου λύθηκε αυτή η ασάφεια που είχα πολύ καιρο!

@evry @sstergou οντως η λύση στην ταξινόμηση που ζητάω μπορει να γενικευτεί και έχει απο διδακτικής απόψεως ενδιαφέρον να παρουσιαστεί ως προδρομος της ταξινόμησης σε πίνακες.

ευχομαι να μπορώ και εγώ να βοηθήσω στο μέλλον

Ολγα
Doubt everyone and first of all yourself

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: evry στις 04 Δεκ 2009, 03:11:07 ΜΜ

Παράθεση από: sdoukakis στις 04 Δεκ 2009, 02:58:19 ΜΜ
Αλγόριθμος Τελικός_Βαθμός
Διάβασε ΠΒ, ΓΒ
Αν ΠΒ - ΓΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ + 3
αλλιώς_αν ΓΒ - ΠΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ - 3
Τέλος_αν
ΤΒ <- (ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3) / 10
Εκτύπωσε ΤΒ
Τέλος Τελικός_Βαθμός

Στον παραπάνω αλγόριθμο δεν θα έπρεπε να είναι
ΤΒ <- (ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3)

ή

ΤΒ <- (ΓΒ * 7 + ΠΒ * 3) / 10  ;

Πάντως το παραπάνω μπορεί να γίνει και με απόλυτη τιμή για να αποφύγεις το αλλιώς_αν.

Ναι θα έπρεπε!! Είδες όταν σε πιάνουν τα νεύρα σου για τη δουλειά σου... πόσο εύκολα σου ξεφεύγουν πράγματα... Το διορθώνω και πάνω

Πώς θα γίνει η λύση με απόλυτη τιμή;

ΣΔ


gpapargi

Παράθεση από: sdoukakis στις 04 Δεκ 2009, 02:58:19 ΜΜ
Δες την επόμενη εκφώνηση
Ο τελικός βαθμός σε ένα μάθημα είναι το άθροισμα του 70% της γραπτής βαθμολογίας και του 30% της προφορικής, αφού προηγούμενα η προφορική βαθμολογία προσαρμοστεί έτσι ώστε, να μην έχει διαφορά μεγαλύτερη από τρεις μονάδες από τη γραπτή βαθμολογία. Να γραφεί ο αλγόριθμος υπολογισμού της τελικής βαθμολογίας.

Αλγόριθμος Τελικός_Βαθμός
Διάβασε ΠΒ, ΓΒ
Αν ΠΒ - ΓΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ + 3
αλλιώς_αν ΓΒ - ΠΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ - 3
Τέλος_αν
ΤΒ <- ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3
Εκτύπωσε ΤΒ
Τέλος Τελικός_Βαθμός

ΣΔ

ΥΓ: Αυτή την άσκηση την έχω στο βοήθημά μου, αλλά επειδή κάποιοι καλοθελητές την έχουν αντιγράψει... στους δικτυακούς τόπους τους... την κάνω άσκηση ανοιχτής εκφώνησης και ανοιχτής υλοποίησης... :D :angel:

Η ιδέα του συγκεκριμένου θέματος υπάρχει στις επαναληπτικές του 2000 (θέμα 4)
http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_panel_epanen_2000.htm
Μπορεί πολλοί να τη δανείστηκαν από εκεί 

ΥΓ
Λύνεται και χωρίς καθόλου εντολή επιλογής. Τη λύνω έτσι στους δυνατούς μαθητές μου. Δε γράφω τη λύση μήπως θέλει κάποιος να τη δοκιμάσει

Σπύρος Δουκάκης

Γιώργο δεν είναι ιδέα!!

Είναι Προεδρικό Διάταγμα. Βάσει του προεδρικού διατάγματος επί Αρσένη, υπήρξε το πρώτο σενάριο (Επαναληπτικές 2000).
Στη συνέχεια έγινε τροποποίηση του ΠΔ και προέκυψε το 2ο σενάριο.
Στη συνέχεια ξαναέγινε τροποίηση του ΠΔ και προέκυψε 3ο σενάριο.

Ευτυχώς μετά από 10 χρόνια στον εκπαιδευτικό χώρο ξέρω τι μου γίνεται και ξέρω ποιος αντιγράφει και ποιος όχι.

Παρατηρώ όμως κάτι που με στενοχωρεί. Αποδεχόμαστε και προστατεύουμε κάποιον που εμφανώς έχει αντιγράψει και αδιαφορούμε για ηθικές αρχές και αξίες. Είναι μια επιλογή που δεν μου ταιριάζει και είναι και ο λόγος που δεν συμμετέχω σε κάποιες συζητήσεις μέσα στο Στέκι...

Κατά τα άλλα. Καλό είναι να αλλάζουμε την εκφώνηση όταν αντιγράφουμε... Όσο για τη λύση με δομή ακολουθίας, θα σε παρακαλέσω να μας την υποδείξεις. Δεν είμαστε όλοι δυνατοί μαθητές...

ΣΔ

Σπύρος Δουκάκης

Η πρόκληση-άσκηση, λοιπόν, είναι η ακόλουθη:

Εκφώνηση Πανελληνίων Εσπερινών Επαναληπτικών 2000
Ο τελικός βαθμός ενός μαθητή σ' ένα μάθημα υπολογίζεται με βάση την προφορική και γραπτή βαθμολογία του με την ακόλουθη διαδικασία:
Αν η διαφορά των δύο βαθμών είναι μεγαλύτερη από πέντε (5) μονάδες, τότε ο προφορικός βαθμός προσαρμόζεται (δηλαδή αυξάνεται ή μειώνεται) έτσι, ώστε η αντίστοιχη διαφορά να μειωθεί στις τρεις (3) μονάδες, αλλιώς ο προφορικός βαθμός παραμένει αμετάβλητος. Ο τελικός βαθμός είναι ο μέσος όρος των δύο βαθμών.
Παράδειγμα προσαρμογής προφορικού βαθμού:
Αν ο γραπτός βαθμός είναι 18 και ο προφορικός 11, τότε ο προφορικός γίνεται 15, ενώ, αν ο γραπτός είναι 11 και ο προφορικός 19, τότε ο προφορικός γίνεται 13.
Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος:
α. να διαβάζει τους δύο βαθμούς
β. να υπολογίζει τον τελικό βαθμό σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία
γ. να εμφανίζει τον τελικό βαθμό και, αν αυτός είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 10, το μήνυμα ΠΡΟΑΓΕΤΑΙ, αλλιώς το μήνυμα ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ.
Εκφώνηση από το βοήθημα
Ο τελικός βαθμός σε ένα μάθημα ισούται με το άθροισμα του 70% της γραπτής βαθμολογίας και του 30% της προφορικής, αφού προηγούμενα η προφορική βαθμολογία προσαρμοστεί έτσι ώστε, να μην έχει διαφορά μεγαλύτερη από τρεις μονάδες από τη γραπτή βαθμολογία. Να γραφεί ο αλγόριθμος υπολογισμού της τελικής βαθμολογίας.
Εκφώνηση από έναν εκ των δικτυακών τόπων
Ο τελικός βαθμός για ένα μάθημα ισούται με το άθροισμα του 70% της γραπτής βαθμολογίας και του 30% της προφορικής, αφού όμως πρώτα η προφορική προσαρμοστεί έτσι ώστε η διαφορά της από την γραπτή να μην ξεπερνά τις 3 μονάδες. Να γραφεί αλγόριθμος που διαβάζει τις δύο βαθμολογίες και υπολογίζει και εμφανίζει την τελική. Να θεωρηθεί ότι όλες οι βαθμολογίες βρίσκονται στην 20βάθμια κλίμακα.

Να εντοπίσετε τις διαφορές

ΣΔ

ΥΓ
Εντοπίζονται και χωρίς καθόλου προσπάθεια. Τη δίνω σε αυτούς που περνούν την ώρα τους βρίσκοντας διαφορές ανάμεσα σε δύο εικόνες. Δε γράφω τη λύση μήπως θέλει κάποιος να τη δοκιμάσει.

evry

  Σπύρο για τη συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορώ να καταλάβω γιατί διεκδικείς την "πατρότητα" αυτής της άσκησης αφού όπως και ο ίδιος λες πρόκειται για προεδρικό διάταγμα. Δηλαδή ο τρόπος υπολογισμού της βαθμολογίας τότε και τώρα είναι κάτι το οποίο μπορεί οποιοσδήποτε να το θέσει σαν άσκηση στους μαθητές του. Δε νομίζω ότι επειδή κάποιος μπορεί να το έχει χρησιμοποιήσει πρώτος σημαίνει ότι του ανήκει.
   Φαντάζομαι ότι όλοι οι καθηγητές εδώ μέσα δίνουν τη συγκεκριμένη άσκηση στους μαθητές τους, με το σκεπτικό ότι έτσι υπολογίζεται ο τελικός βαθμός στις πανελλήνιες. Δε σημαίνει ότι αντιγράφουν. Για παράδειγμα σε όλα τα βοηθήματα που κυκλοφορούν σίγουρα υπάρχει η άσκηση "Να δοθεί αλγόριθμος ο οποίος να διαβάζει 100 αριθμούς και να υπολογίζει το μέσο όρο, το μέγιστο κλπ". Δε σημαίνει ότι όλοι αυτοί έχουν αντιγράψει το πρώτο βοήθημα που βγήκε στην ΑΕΠΠ και είχε αυτή την άσκηση.
    Επίσης νομίζω ότι είσαι λίγο άδικος με τον Γιώργο. Στο στέκι αρκετοί όταν έχουμε μια καλή ιδέα ή μια καλή λύση δεν την ποστάρουμε αμέσως αλλά "προκαλούμε" τους άλλους να τη βρουν, πάντα όμως καλοπροαίρετα και χωρίς καμία δόση ειρωνείας, ούτε το παίζουμε έξυπνοι. Άσε που έτσι μπορεί να ποστάρει κάποιος μια λύση καλύτερη από αυτή που είχαμε στο μυαλό μας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

Επειδή δεν θέλω να κλειδώσει το θέμα, μιας και αναπτύχθηκε κατ΄εμέ ένα σημαντικό παράδειγμα άσκησης που δεν απαιτεί αλλιώς, θα απαντήσω με pm.
Άλλωστε πιστεύω ότι η συζήτηση δεν αφορά το Στέκι από εδώ και πέρα.
Ούτως ή άλλως ο καθένας μπορεί να συζητά με κάποιον μέσω pm προτού ποστάρει στο Στέκι...

ΣΔ

ΥΓ: Θα ήταν χρήσιμο να δοθούν και άλλα παραδείγματα ασκήσεων χωρίς αλλιώς.

evry

Μ'αυτά και μ'αυτά ξέχασα αυτό με την απόλυτη τιμή που σου είπα. Είναι μια λύση που έχω
δει από αρκετούς μαθητές

Αλγόριθμος Τελικός_Βαθμός
Διάβασε ΠΒ, ΓΒ
Αν Α_Τ(ΠΒ - ΓΒ) > 3 τότε
       Αν ΠΒ > ΓΒ  τότε
          ΠΒ <- ΓΒ + 3
       αλλιώς
          ΠΒ <- ΓΒ - 3
Τέλος_αν
ΤΒ <- ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3
Εκτύπωσε ΤΒ
Τέλος Τελικός_Βαθμός

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: evry στις 04 Δεκ 2009, 08:37:05 ΜΜ
Μ'αυτά και μ'αυτά ξέχασα αυτό με την απόλυτη τιμή που σου είπα. Είναι μια λύση που έχω
δει από αρκετούς μαθητές

Αλγόριθμος Τελικός_Βαθμός
Διάβασε ΠΒ, ΓΒ
Αν Α_Τ(ΠΒ - ΓΒ) > 3 τότε
       Αν ΠΒ > ΓΒ  τότε
          ΠΒ <- ΓΒ + 3
       αλλιώς
          ΠΒ <- ΓΒ - 3
Τέλος_αν
ΤΒ <- ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3
Εκτύπωσε ΤΒ
Τέλος Τελικός_Βαθμός


θα μου επιτρέψεις να σε διορθώσω και εγώ... Λείπει ένα Τέλος_αν

Η άσκηση μπορεί να γίνει να βρείτε το συντακτικό λάθος στον παραπάνω αλγόριθμο.

ενώ στο δικό μου λάθος ήταν να βρείτε το λογικό λάθος...

Είδατε γιατί το κεφάλαιο με τα λάθη έχει αξία;

ΣΔ


ΥΓ: Οκ. Σου ζήτησα τη λύση γιατί περίμενα κάτι χωρίς εμφωλευμένη...
Μου τη λύνουν και εμένα πολλοί μαθητές έτσι!!

P.Tsiotakis

πιστεύω οτι όλοι σας (και το προεδρικό διάταγμα) έχετε αντιγράψει την άσκηση από μένα, καθώς η άσκηση 24 στο http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask22_2.htm
λέει το ίδιο πράγμα :-X

gpapargi

Προφανώς και δεν υπάρχει θέμα ειρωνείας. Να άλλη μια φορά που έθεσα πρόβλημα προς την παρέα
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=287.msg1924#msg1924
Και δεν είναι η μόνη. Αν ψάξω θα βρω κι άλλες στο στέκι. Σε άλλους ιστοτοπους πχ μαθηματικών γίνεται συνέχεια και είναι χόμπι όλων.

Στο θέμα της πατρότητας του θέματος
Οποιοσδήποτε μπορεί να δει ότι η τρίτη εκφώνηση είναι αντιγραφή της δεύτερης και κάνεις δεν καλύπτει κανέναν εδώ μέσα. Ένα απλό search στο δίκτυο αρκεί και ο  καθένας μπορεί να σχηματίσει άποψη. Από κει και πέρα τι θέλεις να γίνει; Να το ρίξουμε στο φτηνό μαλλιοτράβηγμα και να γίνουμε reality show; Άλλο να θέλουμε να κρατήσουμε το forum σε κάποιο επίπεδο και άλλο να θέλουμε να καλύψουμε κάποιον.

Επίσης είναι εμφανές ότι η δεύτερη εκφώνηση δεν έχει κάποια πρωτοεμφανιζόμενη βασική ιδέα. Η βασική ιδέα είναι η προσαρμογή του προφορικού βαθμού και εμφανίστηκε στο θέμα του 2000. Και δε μου κάνει εντύπωση. Οι αλγόριθμοι υπολογισμού βαθμών είναι λογικό να γίνονται ασκήσεις. Ποια ιδέα θεωρείς τι έχει η δεύτερη εκφώνηση που δεν την έχει η πρώτη; Αλλά ακόμα και αν δεν είχε πέσει το 2000, είμαι απόλυτα σίγουρος ότι πολλοί θα την ανακάλυπταν από μόνοι τους. Μην τρελαθούμε τώρα.

Σχετικά με θέμα των ασκήσεων χωρίς αλλιώς
Μια άσκηση που έχει κάποιο αριθμό περιπτώσεων και ζητείται κάποια επεξεργασία για λίγες μόνο από αυτές (και όχι όλες) είναι τέτοια άσκηση χωρίς αλλιώς.

Πχ έχεις 5 έτη σε ένα πανεπιστήμιο και ζητάς μια επεξεργασία (πχ μέσος ορος, μέγιστο, ελάχιστο) για καθένα απ τα πρώτα 3 έτη. Η βασική ιδέα είναι το αλλιώς να μην εννοεί μόνο μια κατηγορία αλλά περισσότερες, οπότε για να την περιορίσεις σωστά θέλεις αλλιως_αν