Θέμα Γ

Ξεκίνησε από gpapargi, 27 Μαΐου 2016, 09:48:29 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Εδώ σχολιάζουμε το θέμα Γ

dski

Σαν μια πρώτη εκτίμηση θα έλεγα ότι το θέμα Γ είναι στο επίπεδο ενός ελάχιστα "τσιμπημένου" θέματος Δ στην Εισαγωγή στην Επιστήμη των Η/Υ της Β' Λυκείου. Αν εξαιρέσει κανείς τον έλεγχο για την περίπτωση που η παραγγελία ξεπερνά το υπάρχον απόθεμα και τον διπλό υπολογισμό κόστους (συνολική και κλιμακωτή χρέωση) που ζητά η άσκηση, δεν βλέπω κάτι ιδιαίτερο. Νομίζω ότι είναι αρκετά εύκολη για το επίπεδο των Πανελληνίων που είχαμε συνηθίσει.

nick_papag

Νομίζω ότι και στα 4 θέματα η φαινομενική ευκολία οδηγεί σε βιαστικές λύσεις ,και διαφεύγουν ψιλοπραγματάκια που θα καθορίσουν τις υψηλές βαθμολογίες.
Όποιος "έτρεξε" την "πάτησε".

odysseas

Κατάφερα να εντοπίσω τον όρο "κλιμακωτά" σε μία μόνο άσκηση (για το σπίτι) στο τετράδιο μαθητή. Γιατί θεωρείται αυτονόητο ότι ένας μαθητής θα πρέπει να ξέρει ακριβώς τι σημαίνει χωρίς καμία επεξήγηση; Δεν αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα το συγκεκριμένο σημείο;

evry

Αν το απόθεμα δεν επαρκεί, διατίθεται στον πελάτη το διαθέσιμο απόθεμα.
Σε αυτή την περίπτωση το διαθέσιμο απόθεμα του αποθέματος που δεν έχει εξαντληθεί διατίθεται στον πελάτη. Στη συνέχεια η εκφώνηση λέει:

Η εισαγωγή παραγγελιών τερματίζεται, όταν εξαντληθεί το απόθεμα.

Μήπως το παραπάνω δε βγάζει νόημα? Αφού στις περισσότερες περιπτώσεις το απόθεμα δεν θα εξαντληθεί, θα υπάρξει περίσσευμα.
Μήπως θα έπρεπε να έλεγε, ότι αφού διατεθεί στον πελάτη δεν διαβάζει άλλη παραγγελία?
Φυσικά δεν θα προκαλέσει σύγχυση στους περισσότερους μαθητές αφού "ξέρουν" τους κώδικες επικοινωνίας σε αυτές τις ασκήσεις.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dski

@odysseas
Στο βιβλίο πάντως της Β' Λυκείου υπάρχει αναφορά σε δύο σημεία σε κλιμακωτό υπολογισμό. Η πρώτη αναφορά γίνεται στην άσκηση 25 σελ. 52 (κλιμακωτό επιτόκιο) ενώ η δεύτερη είναι στο παράδειγμα 2.40 σελ. 67 (υπολογισμός κόστους διαφημιστικού σποτ) το οποίο επιλύεται με χρήση υποπρογράμματος (που είναι εκτός ύλης στη Β' Λυκείου). Δε θα διαφωνήσω ότι μια επεξήγηση θα ήταν χρήσιμη αλλά από την άλλη δε θεωρώ ότι η έννοια του "κλιμακωτού" υπολογισμού είναι άγνωστη στους μαθητές σε βαθμό που να θεωρηθεί προβληματική η εκφώνηση της άσκησης.

epsilonXi

Και για τη Γ λυκείου, και για τους απόφοιτους, πιστεύω ήταν από τα πιο απλά θέματα για πολλά χρόνια τώρα, ενώ τα θεωρώ σαφέστατα.

Το Γ3 των αποφοίτων, για να βρούνε τα δύο μικρότερα μεγέθη, ίσως ήταν το μοναδικό αλατοπίπερο, και καλώς ή κακώς παίρνει τις μονάδες που τού αναλογούν με βάση τη δυσκολία του.

karaberis

Παράθεση από: odysseas στις 27 Μαΐου 2016, 02:21:41 ΜΜ
Κατάφερα να εντοπίσω τον όρο "κλιμακωτά" σε μία μόνο άσκηση (για το σπίτι) στο τετράδιο μαθητή. Γιατί θεωρείται αυτονόητο ότι ένας μαθητής θα πρέπει να ξέρει ακριβώς τι σημαίνει χωρίς καμία επεξήγηση; Δεν αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα το συγκεκριμένο σημείο;

Η ουσία της παρατήρησης είναι σωστή, με την έννοια ότι ένας μαθητής που προετοιμάζεται μόνος του (για οποιονδήποτε λόγο που δεν είναι της ώρας να εξετάσουμε) δεν είναι υποχρεωμένος με μια ή δύο αναφορές σε ένα θέμα να μπορεί να το αφομοιώσει. Βέβαια, εξαιτίας του τρόπου εισαγωγής των μαθητών, οι περισσότεροι ή θα το ακούσουν από κάποιον καθηγητή ή θα το δουν σε κάποιο βοήθημα ή θα το δουν σε θέματα παλαιοτέρων ετών.
Η παρατήρηση θα ταίριαζε περισσότερο στα ερωτήματα που έχουν μπει από τη "νέα" ύλη. Για παράδειγμα, γιατί είναι υποχρεωμένος ένας μαθητής, ΧΩΡΙΣ να έχει κάνει ΠΟΤΕ χρήση κάποιου προγραμματιστικού περιβάλλοντος που υποστηρίζει καθολικές μεταβλητές, να κατανοήσει και να αποδώσει σωστά τα ζητούμενα του ερωτήματος Α3? Ομοίως και για το ερώτημα Α2. Για να μην μιλήσουμε για το κεφ. 5. Μάλλον ο καημένος θα καταφύγει σε απομνημόνευση, όπως κάνουν και πολλοί καθηγητές ή φροντιστήρια που δίνουν απαντήσεις. Προς αποφυγήν λαθών, παραθέτουν αυτολεξεί την παράγραφο που "περιέχει" την απάντηση.

odysseas

Εγώ πάντως στο θέμα του "κλιμακωτού" επιμένω και δεν το θεωρώ τετριμμένο. Έχω δύο εξαιρετικές μαθήτριες που στηρίχθηκαν αποκλειστικά στο μάθημα του σχολείου για να δώσουν το μάθημα. Προφανώς είχαμε κάνει 2-3 σχετικές ασκήσεις, αλλά θυμηθείτε ότι η δομή επιλογής διδάσκεται στην αρχή της χρονιάς. Το θεωρώ απολύτως φυσιολογικό να μην συγκράτησαν τον όρο και το θεωρώ απόλυτα δικαιολογημένο να διαμαρτύρονται για το θέμα όταν έχουν καλύψει απόλυτα την ύλη και δεν έχουν δει πουθενά αυτόν τον όρο.

Δεν μπορώ να δεχτώ το επιχείρημα ότι αναφέρεται στο βιβλίο της Β' ή στα βοηθήματα γιατί προφανώς αυτά δεν είναι τμήμα της εξεταστέας ύλης.

karaberis

Παράθεση από: odysseas στις 27 Μαΐου 2016, 06:14:35 ΜΜ
Εγώ πάντως στο θέμα του "κλιμακωτού" επιμένω και δεν το θεωρώ τετριμμένο. Έχω δύο εξαιρετικές μαθήτριες που στηρίχθηκαν αποκλειστικά στο μάθημα του σχολείου για να δώσουν το μάθημα. Προφανώς είχαμε κάνει 2-3 σχετικές ασκήσεις, αλλά θυμηθείτε ότι η δομή επιλογής διδάσκεται στην αρχή της χρονιάς. Το θεωρώ απολύτως φυσιολογικό να μην συγκράτησαν τον όρο και το θεωρώ απόλυτα δικαιολογημένο να διαμαρτύρονται για το θέμα όταν έχουν καλύψει απόλυτα την ύλη και δεν έχουν δει πουθενά αυτόν τον όρο.

Δεν μπορώ να δεχτώ το επιχείρημα ότι αναφέρεται στο βιβλίο της Β' ή στα βοηθήματα γιατί προφανώς αυτά δεν είναι τμήμα της εξεταστέας ύλης.

Προσωπικά πιστεύω ότι έχει μεγάλη σημασία η καλή επανάληψη:

Μεταξύ άλλων, τους λες ότι κατ'ελάχιστον πρέπει να γνωρίζουν πολύ καλά (άριστα) τους εξής αλγόριθμους:

1) Πολλαπλασιασμό αλά ρωσικά
2) Κλιμακωτή χρέωση
3) Σειριακή αναζήτηση
4) Ταξινόμηση ευθείας ανταλλαγής
5) Συγχώνευση

και από πέρσι

6) Δυαδική αναζήτηση
7) Ταξινόμηση επιλογής

και τα κλασικά σε πίνακες (μιν/μαξ, αθροίσματα κλπ).

evry

Παράθεση
1) Πολλαπλασιασμό αλά ρωσικά
Δεν είναι υποχρεωμένοι να τον γνωρίζουν, αποτελεί παράδειγμα του βιβλίου και όχι θεωρία, για αυτό μέχρι τώρα δεν έχει πέσει ποτέ ως θεωρία

Παράθεση
2) Κλιμακωτή χρέωση
Δεν υπάρχει στο βιβλίο, δεν αποτελεί μέρος της θεωρίας, άρα ο θεματοδότης είναι υποχρεωμένος ή να δώσει παράδειγμα ή να εξηγήσει με λόγια.

Παράθεση
5) Συγχώνευση
Δεν υπάρχει στο βιβλίο δεν αποτελεί μέρος της θεωρίας

Παράθεση
6) Δυαδική αναζήτηση
7) Ταξινόμηση επιλογής
Δεν υπάρχουν στο βιβλίο, δεν αποτελούν μέρος της θεωρίας

Επίσης η λογική ότι επειδή ένα θέμα έπεσε παλιά (κλιμακωτή χρέωση) αποτελεί μέρος της θεωρίας δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτή ειδικά για τους μαθητές που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές και έχουν λιγότερες ευκαιρίες από τους μαθητές που βρίσκονται σε μεγάλα αστικά κέντρα.
Για αυτό τα θέματα πρέπει να εξετάζουν την κατανόηση και όχι φροντιστηριακές μεθοδολογίες.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

Αυτό το θέμα με το τι είναι στην ύλη σαν θεωρία, σαν παράδειγμα, σαν άσκηση, τι μπορεί να εκεταστεί ή όχι, ακόμη δεν το έχω καταλάβει ... ας γίνω λίγο κουραστικός αλλά θα ρωτήσω ξανά αν μπορεί κάποιος ή αν μουστείλει κάποιες όδηγίες να διαβάσω ή να μου το εξηγήσει γιατί και εγώ τα διδάσκω στους μαθητές ...

1) πολλαπλασιαμός αλά ρώσικα: δεν πρέπει να γνωρίζουν τον κώδικα τα παιδιά γιατί είναι παράδειγμα ?? δηλαδή μπορούν να τον δώσουν και να ζητήσουν τιμές όπως φέτος στην δυαδική αναζήτηση ?? ή να ζητήσουν πχ εκτελέστε 6Χ8 σε ρώσικα ?

2) κλιμακωτή: υπάρχει στο τετράδιο του μαθητή παράδειγμα με κάτι φόρους αν θυμάμαι καλά .. δεν μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι είναι γνωστό ?

3) συγχώνευση: υπάρχει ξανά λυμένο παράδειγμα στο τετράδιο μαθητή με την "έξυπνη συγχώνεύση" ... δεν μπορεί να ζητηθεί ??
4) "γράψτε τον κώδικα της δυαδικής αναζήτησης" .. δεν μπορεί να ζητηθεί κάτι τέτοιο ??? ούτε σεε συμπλήρωσης κενών ?
5) να προσθέσω ένα δικό μου .. πχ "να αναπτυχθεί τμήμα αλγορίθμου που θα αντιγράφει τα θετικά στοιχεία ενός πίνακα α[20] σε πίνακα β" .. θα μπορούσε να ζητηθεί κάτι τέτοιο για παράδειγμα ?? η αντιγραφή είναι μέρος της έξυπνης συγχώνευσης που ανέφερα παραπάνω ..

παρακαλώ όποιος μπορεί ας βοηθήσει

evry

Ότι είναι στο τετράδιο μαθητή δεν αποτελεί μέρος της θεωρίας και οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να το ξέρουν απέξω, αλλιώς θα περιλαμβανόταν στην εξεταστέα ύλη με αναφορά σε σελίδες.

όσον αφορά τα παραδείγματα αν δεχτώ ότι μπορούν να τα ρωτήσουν για πες μου τη γνώμη σου.
Δικαιούνται να βάλουν στους μαθητές το παρακάτω θέμα;

Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο να διαβάζει 100 αριθμούς και στη συνέχεια να υπολογίζει τα βασικά στατιστικά μεγέθη, τη μέση τιμή, την τυπική απόκλιση και τη διάμεσο

Είναι παράδειγμα του βιβλίου στο κεφάλαιο 9. Είναι υποχρεωμένοι να ξέρουν οι μαθητές τι είναι η τυπική απόκλιση;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

Εδώ θα έλεγα όχι καθώς είναι γνώσεις μαθηματικών που ειδικά παλαιότερα με τα μαθηματικά γενικής κάποιοι μαθητές τα είχαν διδαχθεί περισσότερο από άλλους... βασικά Ευρυπίδη δεν διαφωνώ σου, προσπαθώ να καταλάβω ... μπορείς να μου δώσεις ένα παράδειγμα τι θα μπορούσε κατά τη γνώμη σου να μπεί από πχ πολλαπλασιασμό αλά ρώσικα ?? επίσης για παράδειγμα η αντιγραφή που διδάσκω δεν μπορεί να ζητηθεί ?? μόνο σε κενά ας πούμε να καταλάβουν πως δουλεύει ένας κώδικας έτοιμας με αντιγραφή ?

Λαμπράκης Μανώλης

Επίσης θα χρησιμοποιήσω ένα παράδειγμα από το διαγώνισμα του Στεκιού, το οποίο τόσο μας βοηθάει κάθε χρόνο και θέλω να θεωρώ τον εαυτό μου μέλος της παρέας εδώ, οπότε θα αναφερθώ σε αυτό δίχως "ενοχές" .. η πάρα πολύ ωραία άσκηση που είχε ένα πίνακα και ήθελε να εφαρμόσουμε δυαδική, δεν θα μπορούσε να ζητηθεί αφού η δυαδική δεν υπάρχει κάπου ??