εξετάσεις 2012

Ξεκίνησε από Stefevan, 29 Μαΐου 2012, 11:22:15 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

η ΚΕΕ παίρνει τις μονάδες της στις συζητήσεις εδώ

άρα 2 μονάδες στις 20 πρέπει να κοπούν στους μαθητές που δεν το έκαναν;

gthal

Στους μαθητές μου που δεν το έκαναν, είπα ότι προσωπική μου εκτίμηση είναι πως θα χάσουν το πολύ 1 μονάδα και μάλιστα από κάποιον αυστηρό βαθμολογητή.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

evry

#47
Γιώργο δεν πρόκειται να κοπεί τίποτα για κάτι τέτοιο, διότι αν το ζητούσε η ΚΕΕ φαντάζομαι θα το έκανε να φανεί ρητά στην εκφώνηση π.χ. όπως έλεγε ρητά ότι διαβάζει τον προυπολογισμό μόνο αν δεν είναι Τέλος.
Άλλωστε και η λύση της ΚΕΕ δεν το λαμβάνει υποψη που σημαίνει ότι δεν έχουμε κάποιο πάτημα να κόψουμε.
Τώρα επειδή βλέπω ότι κάποιοι το επαναφέρουν , αυτό θα πρέπει να συζητηθεί στην σημερινή ενημέρωση των βαθμολογητών.
Εμείς πάντως θα εισηγηθούμε να μην κοπούν μονάδες για κάτι τέτοιο.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gthal

Κι εγώ δεν θα ήθελα να κοπούν και μάλιστα ίσως αν δεν το συζητάγαμε μάλλον θα περνούσε απαρατήρητο όπως είπες.
Μακάρι να μην κοπούν.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: tfat στις 02 Ιουν 2012, 12:41:09 ΠΜ
Παρακολουθώ στο alfavita ότι μετά από κάθε μάθημα που εξετάζεται πανελλαδικά ακολουθεί μια ανακοίνωση σχολιασμού των θεμάτων από την αντίστοιχη ένωση εκπαιδευτικών. Για παράδειγμα διάβασα τον σχολιασμό της ένωσης Ελλήνων Χημικών για τα σημερινά θέματα Χημείας, έχει προηγηθεί σχολιασμός από την ένωση Ελλήνων Φυσικών, την μαθηματική εταιρεία κ.ο.κ. Γιατί απουσιάζει ο επίσημος σχολιασμός των θεμάτων που αφορούν την ειδικότητά μας;  Η σιωπή είναι πραγματικά εκωφαντική!!!

Ποιά από όλες τις ενώσεις μας, θα κάνει την ανακοίνωση; αναρωτιέμαι!!!!!!!!!!

odysseas

Η συζήτηση για τα φετινά θέματα έχει περιστραφεί κυρίως γύρω από το ζήτημα των ασαφειών στις διατυπώσεις των θεμάτων. Όμως η ταπεινή μου άποψη είναι πως δεν πρόκειται για το σημαντικότερο ζήτημα. Παρά τις κάποιες (σημαντικές) εξαιρέσεις τα τελευταία 2-3 χρόνια, είχαμε για άλλη μια φορά θέματα τυποποιημένα. Μετρητές, αθροίσματα, μεγιστοελάχιστα και οι τυπικές επεξεργασίες στους πίνακες καλύπτουν τις περισσότερες μονάδες των θεμάτων Γ και Δ. Εμένα προσωπικά αυτό δεν μου αρέσει. Για την ακρίβεια, μάλλον με θλίβει και με απογοητεύει. Η φιλοσοφία που διαχρονικά διέπει τα θέματα σκοτώνει την ομορφιά που θα μπορούσε να έχει αυτό το μάθημα.

Υπάρχουν και άλλα (πρακτικά) πράγματα που με προβληματίζουν. Το ερώτημα Α3 μου άρεσε πάρα πολύ. Αλλά ποιό τμήμα της θεωρίας εξετάζει; Δεν θα μπορούσε να είναι κομμάτι του Θέματος Β; Επίσης, που είναι η θεωρία των κεφαλαίων 1, 6 και 10; Ασχέτως αν μας αρέσει ή όχι, τα θέματα δεν οφείλουν να καλύπτουν όλο το εύρος της ύλης;

Προσωπικά τα φετινά θέματα δεν μου άρεσαν καθόλου, όχι λόγω διατυπώσεων, αλλά επειδή αναπαρήγαγαν όλες τις παθογένειες του μαθήματος, μετά από κάποιες χρονιές που είχα αρχίσει να ελπίζω σε κάτι καλύτερο. Είναι πιθανό οτι μετά από τα φιάσκο των προηγούμενων μαθημάτων η επιτροπή δεν ήθελε να ρισκάρει, αλλά για μένα αυτός δεν είναι επαρκής λόγος.

mkokki30

Συμφωνώ απόλυτα. Η μεγάλη απογοήτευση είναι τα θέματα Α, Β αν εξαιρέσεις το Α3 (β). 56 μονάδες δώρο. Στα θέματα Γ,Δ καμία φαντασία, καμία πρωτοτυπία. Κρίμα για τα παιδιά που κάνουν σοβαρή δουλειά όλο το χρόνο.   

andreas_p

Το μόνο θετικό (;) είναι ο περιορισμένος της στείρας απομνημόνευσης. Αλλά τα Κεφ. 6, 10 δεν τα πετάς έξω !!! Έχει θεωρία , ασκησιακού τύπου. Τα δε θέματα εκτός του Α3, θυμίζουν εποχές 2000 και 2001 !!!

Α

Δημήτρης Γκίνης

Αντιγράφω από τον πρόλογο του βιβλίου μαθητή της ΑΕΠΠ:

"Το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" έχει σαν γενικό σκοπό οι μαθητές να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική
σκέψη, να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα......"

Μπορεί να μου που κάποιος πως τα φετινά θέματα ελέγχουν το ότι οι μαθητές έχουν αναπτύξει αναλυτική και συνθετική σκέψη ;;;;;;;  :D

gpapargi

Παράθεση από: odysseas στις 03 Ιουν 2012, 10:12:34 ΠΜ
Η συζήτηση για τα φετινά θέματα έχει περιστραφεί κυρίως γύρω από το ζήτημα των ασαφειών στις διατυπώσεις των θεμάτων. Όμως η ταπεινή μου άποψη είναι πως δεν πρόκειται για το σημαντικότερο ζήτημα. Παρά τις κάποιες (σημαντικές) εξαιρέσεις τα τελευταία 2-3 χρόνια, είχαμε για άλλη μια φορά θέματα τυποποιημένα. Μετρητές, αθροίσματα, μεγιστοελάχιστα και οι τυπικές επεξεργασίες στους πίνακες καλύπτουν τις περισσότερες μονάδες των θεμάτων Γ και Δ. Εμένα προσωπικά αυτό δεν μου αρέσει. Για την ακρίβεια, μάλλον με θλίβει και με απογοητεύει. Η φιλοσοφία που διαχρονικά διέπει τα θέματα σκοτώνει την ομορφιά που θα μπορούσε να έχει αυτό το μάθημα.

Υπάρχουν και άλλα (πρακτικά) πράγματα που με προβληματίζουν. Το ερώτημα Α3 μου άρεσε πάρα πολύ. Αλλά ποιό τμήμα της θεωρίας εξετάζει; Δεν θα μπορούσε να είναι κομμάτι του Θέματος Β; Επίσης, που είναι η θεωρία των κεφαλαίων 1, 6 και 10; Ασχέτως αν μας αρέσει ή όχι, τα θέματα δεν οφείλουν να καλύπτουν όλο το εύρος της ύλης;

Προσωπικά τα φετινά θέματα δεν μου άρεσαν καθόλου, όχι λόγω διατυπώσεων, αλλά επειδή αναπαρήγαγαν όλες τις παθογένειες του μαθήματος, μετά από κάποιες χρονιές που είχα αρχίσει να ελπίζω σε κάτι καλύτερο. Είναι πιθανό οτι μετά από τα φιάσκο των προηγούμενων μαθημάτων η επιτροπή δεν ήθελε να ρισκάρει, αλλά για μένα αυτός δεν είναι επαρκής λόγος.

Θα ταυτιστώ πλήρως με την άποψη του Οδυσσέα. Μπορεί να ασχολούμαστε όλοι με τις ασάφειες λόγω του ότι δίνουν εξετάσεις οι μαθητές μας, αλλά το πραγματικό πρόβλημα αυτών των εξετάσεων φαίνεται να περνάει απαρατήρητο:
Τα θέματα ήταν εντελώς τυποποιημένα. Μετρητές, αθροιστές, άθροισμα γραμμών και στηλών σε δισδιάστατο και ταξινόμηση. Τίποτε άλλο. Εντελώς κονσερβοποιημένο διαγώνισμα.

Αυτό είναι ότι έχει να δείξει το μάθημα μας; Καμιά άλλη ιδέα δεν είχαν οι θεματοδότες; Τι θα γίνει αν βάζουμε κάθε χρόνο τέτοια εντελώς προβλέψιμα θέματα;

Εκτός βέβαια αν θεωρήσουμε πρωτοτυπία το ότι είχαμε 2 δισδιάστατους πίνακες φέτος αντί για έναν... οπότε να μπούμε στη διαδικασία κάθε χρόνο να αυξάνουμε τους πίνακες που χρησιμοποιούμε και να λέμε ότι έχουμε πρωτότυπα θέματα.

Προσωπικά είμαι διατεθειμένος να συγχωρέσω το ανθρώπινο λάθος σε κάποιο θέμα, αλλά περιμένω από το διαγώνισμα να μου δείχνει ότι  υπάρχει η διάθεση να κάνουμε βήματα προς τα εμπρός όσο αφορά το επίπεδο του μαθήματος. Εγώ φέτος αισθάνομαι ότι γυρίσαμε πίσω.

Stefevan

Παράθεση από: gpapargi στις 05 Ιουν 2012, 03:20:21 ΜΜ
διάθεση

Εγώ αυτό έλεγα ότι αυτά τα άτομα προφανώς δεν έχουν τη διάθεση και την όρεξη να ασχοληθούν ιδιαίτερα με το διαγώνισμα. Όταν κάτι το κάνεις περισσότερο για το χρήμα σου φεύγει το μεράκι... βέβαια δε νομίζω να ισχύει για όλους. Βλέπω και το διαγώνιμσα του στεκιού και τα συγκρίνω...

evry

#56
Κάποιες γενικές παρατηρήσεις από τα γραπτά μέχρις στιγμής

Γενικά τα παιδιά έχουν πάει καλύτερα από πέρυσι μια και τα θέματα ήταν σε γενικές γραμμές πιο βατά
Στο θέμα Α2 από ότι φαίνεται υπάρχει πρόβλημα με το περιεχόμενο μεταβλητής. Οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν τι θέλει. Για να είμαι ειλικρινής τώρα που το ξανασκέφτομαι και εγώ, το Αληθής είναι πιο σωστό από το 'Αληθής', διότι το 2ο δεν είναι το περιεχόμενο. (φυσικά δεν έχουμε την απαίτηση να το ξέρουν αυτό τα παιδιά)
Το θέμα Γ είναι που θα κρίνει το άριστα. Όποιος έχει κάνει σωστά το θέμα Γ σχεδόν σίγουρα έχει κάνει και το Δ. Γενικά όσοι έχουν κάνει σωστά το Γ είναι από 90 και πάνω
Φυσικά η βαθμολόγηση του Γ είναι λίγο δύσκολη και θέλει προσοχή και λόγω της εγγενούς δυσκολίας του θέματος αλλά και λόγω της πολύ κακής διατύπωσης. Εκεί οι μαθητές θα δυσκολευτούν πάρα πολύ
Το Δ όμως είναι πραγματικά μετρημένα κουκιά.
Στο Δ3 κάποιοι ψάχνουν για πολλά μέγιστα, με το σκεπτικό ότι στο Δ5 τους λέει "είναι μόνο ένας" ενώ στο Δ3 όχι. Προφανώς και αυτή η λύση είναι σωστή.
Στο Δ5 υπάρχουν λίγες λύσεις με ελάχιστο σε όλο τον πίνακα αλλά είναι από πολύ καλά γραπτά (π.χ. 99, 96) που σημαίνει ότι δεν το έκαναν από τύχη αλλά μάλλον "υποψιάστηκαν" πως λόγω της διαφορετικής βαθμολόγησης, της διευκρίνησης αλλά και επειδή ήταν και τελευταίο ερώτημα δεν μπορεί να ζητάει το ίδιο με το προπροηγούμενο.
(@Δημήτρης Γκίνης: Νομίζω ότι ο παραπάνω συλλογισμός εξετάζει την αναλυτική και συνθετική ικανότητα  :D)

Οι λύσεις αυτές είναι περίπου 5% σε 250 γραπτά από ότι βλέπω ως τώρα αλλά αυτό δεν είναι αντιπροσωπευτικό.

Υπάρχει και λύση στο Δ που δεν χρησιμοποιεί πίνακες για τα αθροίσματα, αλλά τα υπολογίζει όλα on-the-fly.
Χρησιμοποιεί προφανώς τους πίνακες που τους ζητούνται.

Επίσης ένα ερώτημα γιατί χθες στο βαθμολογικό δεν είχα χρόνο να το σκεφτώ
Αν  κάποιος υπολογίσει το ελάχιστο στο τελευταίο ερώτημα χωρίς πίνακα θα πρέπει τη στιγμή που υπολογίζει το άθροισμα στήλης να ελέγχει και για το Min.
Σε αυτή την περίπτωση πως θα αρχικοποίησει το Min έξω από την επανάληψη? Δεν λέω να υπολογίσει το άθροισμα της πρώτης γραμμής.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρεις το άνω όριο των τιμών μέσα στον πίνακα και θέλεις έναν αριθμό που να είναι μεγαλύτερος από το ελάχιστο άθροισμα στήλης.
Μια λύση που σκέφτηκα είναι να βάλεις το άθροισμα όλων των γραμμών που είναι σίγουρα το άνω όριο και το οποίο μπορείς να το υπολογίσεις από προηγούμενο ερώτημα.

Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής: Αν το max που υπολόγισες στο Δ3 το θέσεις αρχικά σαν min είσαι οκ?
Δηλαδή υπάρχει περίπτωση το μέγιστο άθροισμα γραμμής σε έναν πίνακα να είναι μικρότερο από το ελάχιστο άθροισμα στήλης?
Λογικά θέλουμε ή απόδειξη ή αντιπαράδειγμα  ;)

ΥΓ Προφανώς δεν έχει νόημα να πούμε πόσο κόβει ο κάθε ένας για κάθε πιθανό λάθος γιατί δεν είναι δυνατόν να βαθμολογούν όλοι με τον ίδιο ακριβώς τρόπο αλλά και για άλλους λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gthal

Αντιπαράδειγμα: (είμαι ξενυχτισμένος, δεν ξέρω αν έχει κολλήσει το μυαλό μου αλλά νομίζω είναι σωστό)
Πίνακας 6 Χ 2  :







10
10
10
01
01
01
μέγιστο άθροισμα γραμμών = 1
ελάχιστο άθροισμα στηλών = 3   ;)

Νομίζω όμως ότι αποδεικνύεται πως σε πίνακα Ν Χ Μ, με Ν<=Μ δεν μπορεί να συμβεί αυτό. Και οι πίνακες του Θέματος Δ είναι τέτοιοι  !      :laugh:
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

κι επειδή ίσως το προηγούμενο μοιάζει πολύ ειδική περίπτωση (με τις ισότητες των max και min) ...







11
10
10
01
01
01
μέγιστο άθροισμα γραμμών = 2
ελάχιστο άθροισμα στηλών = 3
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gpapargi

Παράθεση από: evry στις 07 Ιουν 2012, 09:29:33 ΠΜ
Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής: Αν το max που υπολόγισες στο Δ3 το θέσεις αρχικά σαν min είσαι οκ?
Δηλαδή υπάρχει περίπτωση το μέγιστο άθροισμα γραμμής σε έναν πίνακα να είναι μικρότερο από το ελάχιστο άθροισμα στήλης?
Λογικά θέλουμε ή απόδειξη ή αντιπαράδειγμα  ;)

Το σκέφτηκα το θέμα και κατέληξα στο ότι η ανισότητα που ισχύει είναι η εξής:
Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών * πλήθος_γραμμών >= ελάχιστο_άθροισμα_στηλών * πλήθος_στηλών

Για να το δείξουμε αυτό ξεκινάμε από τις ανισότητες (μια για κάθε γραμμή):
Υποθέτουμε ότι έχουμε ν γραμμές και μ στήλες

Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών >= άθροισμα_γραμμής_1
Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών >= άθροισμα_γραμμής_2
.
.
.
Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών >= άθροισμα_γραμμής_ν

Προσθέτοντας κατά μέλη έχουμε:
ν * Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών >= άθροισμα_γραμμής_1 + άθροισμα_γραμμής_2 +... _άθροισμα_γραμμής_ν 
Αλλά το δεύτερο μέλος είναι το άθροισμα των στοιχείων όλου του πίνακα. Άρα έχω:

ν * Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών >= Άθροισμα_στοιχείων_πίνακα  (1)

Δουλεύοντας με ανάλογο τρόπο στις στήλες έχουμε

Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <= άθροισμα_στήλης_1
Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <= άθροισμα_στήλης_2
.
.
.
Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <= άθροισμα_στήλης_μ

μ * Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <= άθροισμα_στήλης_1 + άθροισμα_στήλης_2 + ... άθροισμα_στήλης_μ

Το δεύτερο μέλος είναι το άθροισμα των στοιχείων του πίνακα. Άρα έχω
μ * Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <=  Άθροισμα_στοιχείων_πίνακα  (2)

Από τις (1) και (2) έχω:

μ * Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <=  Άθροισμα_στοιχείων_πίνακα  <=  ν * Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών. Δηλαδή:

μ * Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <= ν * Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών.

Στην ειδική περίπτωση που έχω τετραγωνικό πίνακα δηλαδή ν=μ, αυτά απλοποιούνται οπότε μένει:
Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <= Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών