εξετάσεις 2012

Ξεκίνησε από Stefevan, 29 Μαΐου 2012, 11:22:15 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Stefevan

Τι λέτε για φέτος? Θα είναι πιο δύσκολα ή πιο εύκολα επειδή η φυσική και τα μαθηματικά ήταν αρκετά δύσκολα...?? και τι πιστεύεται ότι θα παίξει?

:)

metestaki

Ελπίζω να είναι σωστά κατανεμημένη η βαθμολογία...
Αλλά και να υπάρχει δυσκολία, στα πλαίσια του μαθήματος βέβαια, για να ξεχωρίσουν οι μαθητές που προσπάθησαν από πέρσι το καλοκαίρι να μάθουν προγραμματισμό!!!
Ίδωμεν...  :(

twisted

Ελπίζω να μην επηρεαστούν οι θεματοδότες από τα άλλα μαθήματα και τα θέματα να είναι αντάξια Πανελλαδικών εξετάσεων για να ξεχωρίσουν πραγματικά αυτοί που πρέπει.

petrosp13

Αν κρίνουμε από τα περσινά και με βάση και τα περσινά παρατράγουδα σε Μαθηματικά και Φυσική, περιμένουμε και πάλι αρκετά βατά θέματα
Η διαφορά είναι ότι φέτος δεν υπάρχει κυβέρνηση να αναλάβει το πολιτικό κόστος, άρα μπορεί να δούμε αρκετά δύσκολα θέματα και στον προγραμματισμό (κυρίως για όσους στοχεύουν σε βαθμολογίες άνω του 80)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος

#4
Παράθεση
... τι πιστεύεται...

... και μια και μιλάμε για χρήση της ελληνικής (ΓΛΩΣΣΑΣ) ... πολλές φορές κι εμείς κάνουμε (συντακτικά και λογικά!) λάθη που δεν θα έπρεπε...! Το ότι είμαστε και εκπαιδευτικοί και εδώ μας διαβάζουν και μαθητές θα έπρεπε να μας κάνει πιο προσεκτικούς...

Νίκος Αδαμόπουλος

Κατά τη γνώμη μου οι θεματοδότες πρέπει:
α) Να βάλουν διαβαθμισμένα θέματα ώστε να ξεχωρίζει ο κακός μαθητής από τον μέτριο και ο μέτριος από τον καλό.
β) Να έχουν υπόψη τους και να αποφύγουν τα γκρίζα - αμφισβητούμενα σημεία του μαθήματος.

Νίκος Αδαμόπουλος

Θυμήθηκα ένα σχετικό περσινό μου post ( https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3857.msg41268#msg41268 ) και αντιγράφω από αυτό:

Όταν κάποιος δέχεται και λαμβάνει την ιδιότητα του θεματοδότη θα πρέπει να είναι σίγουρος ότι θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις. Σίγουρα θα πρέπει να έχει μεγάλη εμπειρία στη διδασκαλία του μαθήματος και να παρακολουθεί από κοντά την εξέλιξή του. Αλλιώς, θεωρώ, ότι αυτό θα έδειχνε έλλειψη υπευθυνότητας από την πλευρά του που δεν βοηθά ούτε το μάθημα ούτε τους μαθητές. Ως προς την ενημέρωση για την πορεία του μαθήματος, το Στέκι αποτελεί ό,τι καλύτερο αυτή τη στιγμή. Επιπλέον, υπάρχει η επιστημονική βιβλιογραφία. Στο http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/articles-alg.php βρίσκονται συγκεντρωμένες σε λίστα μάλλον όλες τις σχετικές εργασίες (έως 2011). Ειδικά ο 1ος σύνδεσμος της λίστας αποτελεί ένα καλό σημείο αναφοράς. Επίσης, έχουμε τις διευκρινιστικές εγκυκλίους του Υπουργείου.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Ανεβάζω μια πρόταση επανάληψης, διαμορφωμένη στα παιδιά που έχω στο μυαλό μου.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

karaberis

Νομίζω οτι τα τρια τελευταία είναι (ενδιαφέροντα μεν) αλλά εκτός ύλης δε...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Η σελίδες 199 και 219 του σχολικού βιβλίου (όπου βρίσκονται τα 2 από τα 3) είναι εντός ύλης. Εκεί αναφέρεται η χρήση της δυαδικής αναζήτησης και η επιλογή της μεθόδου ταξινόμησης.
Όσο για τους αλγόριθμους υλοποίησης ουράς-στοίβας, ως αλγόριθμοι δεν αναφέρονται πουθενά στο βιβλίο, αλλά είναι εύκολο να μπουν με κάποια μορφή μονοδιάστατου πίνακα, ως θεωρητική άσκηση. Με αυτό το σκεπτικό, δεν είναι εκτός ύλης.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Stefevan

Όντως..... Έχει μπει ερώτηση θεωρίας, να περιγράψετε την υλοποίηση στοίβας με μονοδιάστατο πίνακα! Επαναληπτικές νομίζω

gthal

Καλημέρα, καλό μήνα και καλή επιτυχία στα παιδιά σήμερα !!!
Ανυπομονώ να δω τι τους βάλανε ...   ::)
Τι ώρα δίνονται προς τα έξω, αλήθεια?
(ουφ, με κοψοχόλιασε το στέκι μέχρι πριν λίγο - σήμερα που το χρειαζόμαστε περισσότερο, να είναι πεσμένο!...)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

elenitaaaaa

Καλημέρα  :)
ας ελπισουμε οτι τα θεματα θα ειναι αξιοπρεπη. με κλιμακωση δυσκολιας  , αλλα ενας διαβασμενος να μπορει να τα δουλεψει.... σε κανενα μισαωρο λογικα θα βγουνε τα θεματα. κ εγω περιμενω...

olga_2703

Στο alfavita.gr έχουν ανακοινώσει τα θέματα

amavidis

Παράθεση από: olga_2703 στις 01 Ιουν 2012, 10:25:21 ΠΜ
Στο alfavita.gr έχουν ανακοινώσει τα θέματα

Ντροπή τους στις 10:24 να ανακοινώνουν θέματα με δυνατή αποχώρηση 10:30! Για τα φράγκα γίνονται όλα!

Νίκος Αδαμόπουλος

Όπως κάνουμε κάθε χρόνο, ας μην ανακοινώσουμε λύσεις και σχόλια επί των θεμάτων πριν το τέλος της εξέτασης.

dimitra

Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

P.Tsiotakis

Παράθεση από: dimitra στις 01 Ιουν 2012, 02:45:12 ΜΜ
Δείτε το σχόλιο για την ΑΕΠΠ:

http://www.nooz.gr/greece/panelladikes-apaititika-alla-safi-ta-8emata-ton-eksetaseon

χμμμμμμ....


Ο Κος Χατζητέτοιος (πολυεπιστήμονας) καλό θα ήταν να ασχολείται με το πεδίο του. Έχουμε και μεις σχόλια να κάνουμε για τη Φυσική αλλά δεν τα κάνουμε...

Τσιωτάκης

dg69

....
Ο καθηγητής Φυσικής και Χημείας Γιώργος Χατζητέγας είπε ότι, παρά τις δυσκολίες, τα θέματα ήταν καλοδιατυπωμένα και σαφή.

Ο ίδιος εκτιμά ότι οι σημερινές δυσκολίες στα θέματα της χημείας, σε συνδυασμό και με τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι στη Φυσική, φαίνεται να οδηγούν σε πτώση των βάσεων ακόμη και στην Ιατρική Αθήνας, λίγων όμως μορίων.

Προβλήματα, όμως, συνάντησαν οι υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών) που διαγωνίζονταν στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πολλές ήταν οι ερωτήσεις των υποψηφίων που ζητούσαν διευκρινίσεις για αρκετά σημεία των θεμάτων, ωστόσο, όπως υποστηρίζουν από το υπουργείο Παιδείας, ανάλογες ερωτήσεις γίνονται κάθε χρόνο για τα θέματα στο συγκεκριμένο μάθημα.

Ο Γ. Χατζητέγας διευκρινίζει ότι το μάθημα αυτό «διδάσκει» βασικές αρχές και θεωρείται από πολλούς αρμόδιους επιστήμονες ξεπερασμένο, με την έννοια ότι η επιστήμη της πληροφορικής έχει πραγματοποιήσει άλματα, σε σχέση με το συγκεκριμένο μάθημα. Άλλωστε και στο παρελθόν, είχαν ακουστεί φωνές στο υπουργείο Παιδείας ή να αλλάξει ή να πάψει η εξέταση σ' αυτό.

.......


P.Tsiotakis

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 01 Ιουν 2012, 02:48:49 ΜΜ

Ο Κος Χατζητέτοιος (πολυεπιστήμονας) καλό θα ήταν να ασχολείται με το πεδίο του. Έχουμε και μεις σχόλια να κάνουμε για τη Φυσική αλλά δεν τα κάνουμε...

Τσιωτάκης

gedeon

Παράθεση από: dg69 στις 01 Ιουν 2012, 02:55:51 ΜΜ
....
Ο καθηγητής Φυσικής και Χημείας Γιώργος Χατζητέγας είπε ότι, παρά τις δυσκολίες, τα θέματα ήταν καλοδιατυπωμένα και σαφή.

Ο ίδιος εκτιμά ότι οι σημερινές δυσκολίες στα θέματα της χημείας, σε συνδυασμό και με τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι στη Φυσική, φαίνεται να οδηγούν σε πτώση των βάσεων ακόμη και στην Ιατρική Αθήνας, λίγων όμως μορίων.

Προβλήματα, όμως, συνάντησαν οι υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών) που διαγωνίζονταν στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πολλές ήταν οι ερωτήσεις των υποψηφίων που ζητούσαν διευκρινίσεις για αρκετά σημεία των θεμάτων, ωστόσο, όπως υποστηρίζουν από το υπουργείο Παιδείας, ανάλογες ερωτήσεις γίνονται κάθε χρόνο για τα θέματα στο συγκεκριμένο μάθημα.

Ο Γ. Χατζητέγας διευκρινίζει ότι το μάθημα αυτό «διδάσκει» βασικές αρχές και θεωρείται από πολλούς αρμόδιους επιστήμονες ξεπερασμένο, με την έννοια ότι η επιστήμη της πληροφορικής έχει πραγματοποιήσει άλματα, σε σχέση με το συγκεκριμένο μάθημα. Άλλωστε και στο παρελθόν, είχαν ακουστεί φωνές στο υπουργείο Παιδείας ή να αλλάξει ή να πάψει η εξέταση σ' αυτό.

.......

Επιτέλους, όλα τα δεινά της εκπαίδευσης οφείλονται στο μάθημα του ΑΕΠΠ.  Άμεση κατάργηση και στη θέση του 2 ώρες Χημεία...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Πες τα Παναγιώτη...
Ο κάθε Χατζηστέγας (δεν τον γνωρίζω τον κύριο) να βρει τη στέγη του στις ενόργανες ασκήσεις και να σταματήσουν να μιλούν εξ ονόματός μας...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Stefevan

το πρόλαβα όπως βλέπεις εντάξει   ;)

Ο πολυεπιστήμονας έχει να φάει κράξιμο.... άκου εκεί .. να πει ότι είναι ξεπερασμένο, και τι θέλει να διδάσκεται? H C++ ? Και ποιος είναι αυτός και μπορεί να κρίνει? Ίσα ίσα, αυτό το μάθημα είναι κάτι καινούργιο για κάθε μαθητή... κάποια άλλα μαθήματα είναι ξεπερασμένα και τα τρώνε στη μάπα οι μαθητές από τα πρώτα χρόνια του σχολείου!!!!!!

vtsakan

Ας μας εξηγήσει ο Χατζηφυσικοχημείας την χρησιμότητα της Χημείας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Είμαι σύμφωνος με την αναθεώρηση της ύλης και την βαθμιαία αύξηση της δυσκολίας τόσο στην ΑΕΠΠ (που κατά την γνώμη μου θα πρέπει να ονομαστεί αλγοριθμική, μιας και το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος είναι εκφυλισμένο) όσο και σε άλλα μαθήματα, μεταξύ τους και η Χημεία, η οποία θα πρέπει να είναι το πιο σπάνιο μάθημα στο πρόγραμμα σπουδών των ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Καλά αποτελέσματα σε όλους του μαθητές.
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

#24
είναι γεγονός ότι κάθε μάθημα έχει την αξία του και είναι ιδιαίτερο σε σχέση με τα υπόλοιπα. Έτσι και η αεππ, έτσι και η χημεία.
αυτό είναι το λάθος κάθε επιπόλαιου, που δεν ξέρει τί λέει... ότι δηλαδή δεν σέβεται κανέναν άλλο, παρά μόνο τον εαυτό του (και άν...) και τις υπερσπουδές του και την super επιστήμη του! εδώ τα καλά τα ψώνια...

νομιμοποιούμαι κι εγώ να δηλώσω: ΕΞΩ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΑΠ' ΤΗ ΧΗΜΕΙΑ.
απαιτώ να υπάρχουν μόνο οξέα και άλατα, οι βάσεις είναι άχρηστες και κάνουν κακό στα μυαλά...  ;D
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

alpapanto

Καλό κουράγιο στους βαθμολογητές και καλά αποτελέσματα στους μαθητές!

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση
...θεωρείται από πολλούς αρμόδιους επιστήμονες ξεπερασμένο, με την έννοια ότι η επιστήμη της πληροφορικής έχει πραγματοποιήσει άλματα, σε σχέση με το συγκεκριμένο μάθημα...

Ναι! Πλέον οι υπολογιστές λειτουργούν χωρίς λογισμικό!

Stefevan

Ποιος αρμόδιος επιστήμονας? Ας πει ονόματα  :P

ipoulis

"Τέλος, το μάθημα ΑΕΠΠ έδωσε λογικά θέματα ανάλογης δυσκολίας με τα περσινά, ξανάνοιξε όμως την συζήτηση για την αναγκαιότητα του συγκεκριμένου μαθήματος. Τι σας λέω τώρα...!"
Άκουσον άκουσον.
Ακούστε τι είπε ο φυσικοχημικοπληροφορικοφιλολογος.
Έχει άποψη και για τα Λατινικά
http://www.hagitegas.gr/2012/06/%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%AF%CE%BC%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BD%CF%8E%CE%BD/

Είναι απλά γελοίος και ημιμαθής.
Μην μυγιαζόμαστε αλλά να γνωρίζουμε ποιοι προσπαθούν να καταργήσουν την Πληροφορική από "ανιδιοτέλεια".
Άλλωστε δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια που φυσικο-μαθηματικο-χημεικο-φιλολογο-θεολογο-γυμναστές διορίζονταν
και προηγούνταν από εμάς.
Οι παλιότεροι θα θυμάστε.



Αθανάσιος Πέρδος

#29
Ποιος είναι ο "κύριος" Χατζητέγας;

Ποια χρονιά πήρε το πτυχίο του;
Μήπως έχουν αλλάξει τα πράγματα στη Φυσική και στα Πανεπιστήμια διδάσκονται γλώσσες προγραμματισμού και όχι χημεία. Ας δει λίγο τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων Φυσικής των Ελληνικών τουλάχιστον Πανεπιστημίων.

Λίγη αυτοεπιμόρφωση για τον συγκεκριμένο "κύριο" δεν θα έβλαπτε. Η Ημιμάθεια και ο φόβος σε κάτι που αλλάζει και δεν μπορεί να το παρακολουθήσει είναι σίγουρο ότι τον χαρακτηρίζει. Κρίμα για την κοινότητα των Φυσικών στην οποία δυστυχώς ανήκω και εγώ, που υπάρχουν τέτοιες αστήρικες και ξεπερασμένες απόψεις.

Ίσως θα ήταν καλό από την ΠΕΚΑΠ να "συμμαζέψει" τον συγκεκριμένο "κύριο" ο οποίος δεν είναι σίγουρα θεσμικός. 

gugusiss

Μπουχτίσαμε (λεμέ στα μέρη μας)  από τέτοιους γραφικούς τύπους

thana$i$

O κος Χατζητέγας είναι φροντιστής. Οι γνώμες είναι σαν τις κ@70tR1π1d3$.  'Ολοι έχουμε μία.
Η λέξη "ξεπερασμένο" είναι το λιγότερο ατυχής. Αν δεν κάνω λάθος η σύγχρονη Φυσική έχει "ξεπεράσει" και τον Newton και έχει πραγματοποιήσει άλματα. Να σταματήσουμε λοιπόν να διδάσκουμε στα σχολεία τους "ξεπερασμένους" νόμους του.




Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 01 Ιουν 2012, 06:07:26 ΜΜ
Ναι! Πλέον οι υπολογιστές λειτουργούν χωρίς λογισμικό!

Μα ναι, και αντί για ρεύμα χρησιμοποιούν μεθάνιο... χαχαχα
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Laertis

Ναι αλλά με ... μεθάνιο, αβγά δεν βάφονται  ;D
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

alfabit

Φταίμε και εμείς όμως που δεν έχουμε κάνει σαφές ότι αυτό το μάθημα προσφέρει κάτι που ίσως δεν το προσφέρει κανένα άλλου μάθημα.  Βάζει τον μαθητή να σκέφτεται...όχι απλά να αποστηθίζει.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα παιδιά αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στην κατανόηση του μαθήματος. Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι τα ποσοστά αποτυχίας κυμαίνονται σταθερά πάνω από 40% ενώ της δύσκολης Χημείας μόλις μια φορά έφτασαν στο 30%. ;D

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε ότι τη τελευταία δεκαετία το πιο δύσκολο μάθημα μετά τη μαθηματικά και τη φυσική είναι η Α.Ε.Π.Π.
http://m.alfavita.gr/artro.php?id=61686

tfat

Παρακολουθώ στο alfavita ότι μετά από κάθε μάθημα που εξετάζεται πανελλαδικά ακολουθεί μια ανακοίνωση σχολιασμού των θεμάτων από την αντίστοιχη ένωση εκπαιδευτικών. Για παράδειγμα διάβασα τον σχολιασμό της ένωσης Ελλήνων Χημικών για τα σημερινά θέματα Χημείας, έχει προηγηθεί σχολιασμός από την ένωση Ελλήνων Φυσικών, την μαθηματική εταιρεία κ.ο.κ. Γιατί απουσιάζει ο επίσημος σχολιασμός των θεμάτων που αφορούν την ειδικότητά μας;  Η σιωπή είναι πραγματικά εκωφαντική!!!

tfat

Και μια ορθογραφική διόρθωση. Η σιωπή είναι πραγματικά εκκωφαντική.

P.Tsiotakis

Η ΠΕΚΑΠ ανακοίνωσε τις λύσεις νομίζω και τις παρουσίασε στην ΕΡΤ μαζί με το σχολιασμό τους:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NR1S2g5u4zs

http://www.ert.gr/exams/images/stories/themata-lyseis-2012/aepp_c_lyseis_2012.pdf


Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 02 Ιουν 2012, 11:34:37 ΠΜ
Η ΠΕΚΑΠ ανακοίνωσε τις λύσεις νομίζω και τις παρουσίασε στην ΕΡΤ μαζί με το σχολιασμό τους:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NR1S2g5u4zs

http://www.ert.gr/exams/images/stories/themata-lyseis-2012/aepp_c_lyseis_2012.pdf



ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ Η ΠΕΚΑΠ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΠΡΙΝ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΧΗΜΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΠΠ???
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 02 Ιουν 2012, 11:41:19 ΠΜ
ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ Η ΠΕΚΑΠ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΠΡΙΝ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΧΗΜΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΠΠ???

Λάμπρο, μια γενική παρατήρηση: δεν είμαι η ΠΕΚΑΠ

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Το ξέρω Παναγιώτη, για την ΠΕΚΑΠ το λέω, όχι για σένα.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Σπύρος Δουκάκης

Είδα στο βίντεο... ότι και η λύση του θέματος Γ ξεχνά να ελέγξει το όνομα στο τέλος της Όσο... ως προς το κριτήριο του ποσού...


Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 02 Ιουν 2012, 11:34:37 ΠΜ
Η ΠΕΚΑΠ ανακοίνωσε τις λύσεις νομίζω και τις παρουσίασε στην ΕΡΤ μαζί με το σχολιασμό τους:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NR1S2g5u4zs

http://www.ert.gr/exams/images/stories/themata-lyseis-2012/aepp_c_lyseis_2012.pdf

Παράθεση από: sdoukakis στις 01 Ιουν 2012, 07:17:41 ΜΜ
Μήπως πέρασε ήδη απαρατήρητο με την ενδεικτική λύση της ΚΕΕ;

Παράθεση από: evry στις 01 Ιουν 2012, 07:01:35 ΜΜ
Εμένα κάτι μου λέει ότι θα περάσει απαρατήρητο  :D

Παράθεση από: gpapargi στις 01 Ιουν 2012, 03:05:38 ΜΜ
Ενδιαφέρον στο θέμα Γ η συνθήκη διακοπής με 2 ελέγχους που δεν ελέγχονται ταυτόχρονα. Πολλοί θα νομίζουν ότι το έχουν σωστά αλλά θα το έχουν λάθος. Αν πέσεις κάτω από το όριο χρηματοδότησης δεν πρέπει να διαβάσεις όνομα. Νομίζω πως είναι και το μόνο αλγοριθμικά δύσκολο σημείο.
Δεν ξέρω αν θα περάσει απαρατήρητο στη διόρθωση. Θα δούμε...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 02 Ιουν 2012, 11:34:37 ΠΜ
Η ΠΕΚΑΠ ανακοίνωσε τις λύσεις νομίζω και τις παρουσίασε στην ΕΡΤ μαζί με το σχολιασμό τους:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NR1S2g5u4zs

Υπήρχαν κάποια λάθη του δαίμονα της TV και ένα της Φανής στο: 2:21

P.Tsiotakis

Παράθεση από: sdoukakis στις 02 Ιουν 2012, 12:02:08 ΜΜ
Είδα στο βίντεο... ότι και η λύση του θέματος Γ ξεχνά να ελέγξει το όνομα στο τέλος της Όσο... ως προς το κριτήριο του ποσού...

Σπύρο, πόσο πιστεύεις ότι πρέπει να κοπεί σε κάποιον μαθητή που δεν έλεγξε για την ανάγνωση νέου ονόματος;

Σπύρος Δουκάκης

Χαριτολογώντας, θα ρώταγα πόσο θα μπορούσαμε να κόψουμε από την ΚΕΕ που δεν συμπεριέλαβε τον έλεγχο στην ενδεικτική λύση που έστειλε...

Όσον αφορά τις μονάδες, η απάντηση έχει περιγραφεί στο https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2211.0

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 02 Ιουν 2012, 12:21:10 ΜΜ
Σπύρο, πόσο πιστεύεις ότι πρέπει να κοπεί σε κάποιον μαθητή που δεν έλεγξε για την ανάγνωση νέου ονόματος;

P.Tsiotakis

η ΚΕΕ παίρνει τις μονάδες της στις συζητήσεις εδώ

άρα 2 μονάδες στις 20 πρέπει να κοπούν στους μαθητές που δεν το έκαναν;

gthal

Στους μαθητές μου που δεν το έκαναν, είπα ότι προσωπική μου εκτίμηση είναι πως θα χάσουν το πολύ 1 μονάδα και μάλιστα από κάποιον αυστηρό βαθμολογητή.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

evry

#47
Γιώργο δεν πρόκειται να κοπεί τίποτα για κάτι τέτοιο, διότι αν το ζητούσε η ΚΕΕ φαντάζομαι θα το έκανε να φανεί ρητά στην εκφώνηση π.χ. όπως έλεγε ρητά ότι διαβάζει τον προυπολογισμό μόνο αν δεν είναι Τέλος.
Άλλωστε και η λύση της ΚΕΕ δεν το λαμβάνει υποψη που σημαίνει ότι δεν έχουμε κάποιο πάτημα να κόψουμε.
Τώρα επειδή βλέπω ότι κάποιοι το επαναφέρουν , αυτό θα πρέπει να συζητηθεί στην σημερινή ενημέρωση των βαθμολογητών.
Εμείς πάντως θα εισηγηθούμε να μην κοπούν μονάδες για κάτι τέτοιο.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gthal

Κι εγώ δεν θα ήθελα να κοπούν και μάλιστα ίσως αν δεν το συζητάγαμε μάλλον θα περνούσε απαρατήρητο όπως είπες.
Μακάρι να μην κοπούν.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: tfat στις 02 Ιουν 2012, 12:41:09 ΠΜ
Παρακολουθώ στο alfavita ότι μετά από κάθε μάθημα που εξετάζεται πανελλαδικά ακολουθεί μια ανακοίνωση σχολιασμού των θεμάτων από την αντίστοιχη ένωση εκπαιδευτικών. Για παράδειγμα διάβασα τον σχολιασμό της ένωσης Ελλήνων Χημικών για τα σημερινά θέματα Χημείας, έχει προηγηθεί σχολιασμός από την ένωση Ελλήνων Φυσικών, την μαθηματική εταιρεία κ.ο.κ. Γιατί απουσιάζει ο επίσημος σχολιασμός των θεμάτων που αφορούν την ειδικότητά μας;  Η σιωπή είναι πραγματικά εκωφαντική!!!

Ποιά από όλες τις ενώσεις μας, θα κάνει την ανακοίνωση; αναρωτιέμαι!!!!!!!!!!

odysseas

Η συζήτηση για τα φετινά θέματα έχει περιστραφεί κυρίως γύρω από το ζήτημα των ασαφειών στις διατυπώσεις των θεμάτων. Όμως η ταπεινή μου άποψη είναι πως δεν πρόκειται για το σημαντικότερο ζήτημα. Παρά τις κάποιες (σημαντικές) εξαιρέσεις τα τελευταία 2-3 χρόνια, είχαμε για άλλη μια φορά θέματα τυποποιημένα. Μετρητές, αθροίσματα, μεγιστοελάχιστα και οι τυπικές επεξεργασίες στους πίνακες καλύπτουν τις περισσότερες μονάδες των θεμάτων Γ και Δ. Εμένα προσωπικά αυτό δεν μου αρέσει. Για την ακρίβεια, μάλλον με θλίβει και με απογοητεύει. Η φιλοσοφία που διαχρονικά διέπει τα θέματα σκοτώνει την ομορφιά που θα μπορούσε να έχει αυτό το μάθημα.

Υπάρχουν και άλλα (πρακτικά) πράγματα που με προβληματίζουν. Το ερώτημα Α3 μου άρεσε πάρα πολύ. Αλλά ποιό τμήμα της θεωρίας εξετάζει; Δεν θα μπορούσε να είναι κομμάτι του Θέματος Β; Επίσης, που είναι η θεωρία των κεφαλαίων 1, 6 και 10; Ασχέτως αν μας αρέσει ή όχι, τα θέματα δεν οφείλουν να καλύπτουν όλο το εύρος της ύλης;

Προσωπικά τα φετινά θέματα δεν μου άρεσαν καθόλου, όχι λόγω διατυπώσεων, αλλά επειδή αναπαρήγαγαν όλες τις παθογένειες του μαθήματος, μετά από κάποιες χρονιές που είχα αρχίσει να ελπίζω σε κάτι καλύτερο. Είναι πιθανό οτι μετά από τα φιάσκο των προηγούμενων μαθημάτων η επιτροπή δεν ήθελε να ρισκάρει, αλλά για μένα αυτός δεν είναι επαρκής λόγος.

mkokki30

Συμφωνώ απόλυτα. Η μεγάλη απογοήτευση είναι τα θέματα Α, Β αν εξαιρέσεις το Α3 (β). 56 μονάδες δώρο. Στα θέματα Γ,Δ καμία φαντασία, καμία πρωτοτυπία. Κρίμα για τα παιδιά που κάνουν σοβαρή δουλειά όλο το χρόνο.   

andreas_p

Το μόνο θετικό (;) είναι ο περιορισμένος της στείρας απομνημόνευσης. Αλλά τα Κεφ. 6, 10 δεν τα πετάς έξω !!! Έχει θεωρία , ασκησιακού τύπου. Τα δε θέματα εκτός του Α3, θυμίζουν εποχές 2000 και 2001 !!!

Α

Δημήτρης Γκίνης

Αντιγράφω από τον πρόλογο του βιβλίου μαθητή της ΑΕΠΠ:

"Το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" έχει σαν γενικό σκοπό οι μαθητές να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική
σκέψη, να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα......"

Μπορεί να μου που κάποιος πως τα φετινά θέματα ελέγχουν το ότι οι μαθητές έχουν αναπτύξει αναλυτική και συνθετική σκέψη ;;;;;;;  :D

gpapargi

Παράθεση από: odysseas στις 03 Ιουν 2012, 10:12:34 ΠΜ
Η συζήτηση για τα φετινά θέματα έχει περιστραφεί κυρίως γύρω από το ζήτημα των ασαφειών στις διατυπώσεις των θεμάτων. Όμως η ταπεινή μου άποψη είναι πως δεν πρόκειται για το σημαντικότερο ζήτημα. Παρά τις κάποιες (σημαντικές) εξαιρέσεις τα τελευταία 2-3 χρόνια, είχαμε για άλλη μια φορά θέματα τυποποιημένα. Μετρητές, αθροίσματα, μεγιστοελάχιστα και οι τυπικές επεξεργασίες στους πίνακες καλύπτουν τις περισσότερες μονάδες των θεμάτων Γ και Δ. Εμένα προσωπικά αυτό δεν μου αρέσει. Για την ακρίβεια, μάλλον με θλίβει και με απογοητεύει. Η φιλοσοφία που διαχρονικά διέπει τα θέματα σκοτώνει την ομορφιά που θα μπορούσε να έχει αυτό το μάθημα.

Υπάρχουν και άλλα (πρακτικά) πράγματα που με προβληματίζουν. Το ερώτημα Α3 μου άρεσε πάρα πολύ. Αλλά ποιό τμήμα της θεωρίας εξετάζει; Δεν θα μπορούσε να είναι κομμάτι του Θέματος Β; Επίσης, που είναι η θεωρία των κεφαλαίων 1, 6 και 10; Ασχέτως αν μας αρέσει ή όχι, τα θέματα δεν οφείλουν να καλύπτουν όλο το εύρος της ύλης;

Προσωπικά τα φετινά θέματα δεν μου άρεσαν καθόλου, όχι λόγω διατυπώσεων, αλλά επειδή αναπαρήγαγαν όλες τις παθογένειες του μαθήματος, μετά από κάποιες χρονιές που είχα αρχίσει να ελπίζω σε κάτι καλύτερο. Είναι πιθανό οτι μετά από τα φιάσκο των προηγούμενων μαθημάτων η επιτροπή δεν ήθελε να ρισκάρει, αλλά για μένα αυτός δεν είναι επαρκής λόγος.

Θα ταυτιστώ πλήρως με την άποψη του Οδυσσέα. Μπορεί να ασχολούμαστε όλοι με τις ασάφειες λόγω του ότι δίνουν εξετάσεις οι μαθητές μας, αλλά το πραγματικό πρόβλημα αυτών των εξετάσεων φαίνεται να περνάει απαρατήρητο:
Τα θέματα ήταν εντελώς τυποποιημένα. Μετρητές, αθροιστές, άθροισμα γραμμών και στηλών σε δισδιάστατο και ταξινόμηση. Τίποτε άλλο. Εντελώς κονσερβοποιημένο διαγώνισμα.

Αυτό είναι ότι έχει να δείξει το μάθημα μας; Καμιά άλλη ιδέα δεν είχαν οι θεματοδότες; Τι θα γίνει αν βάζουμε κάθε χρόνο τέτοια εντελώς προβλέψιμα θέματα;

Εκτός βέβαια αν θεωρήσουμε πρωτοτυπία το ότι είχαμε 2 δισδιάστατους πίνακες φέτος αντί για έναν... οπότε να μπούμε στη διαδικασία κάθε χρόνο να αυξάνουμε τους πίνακες που χρησιμοποιούμε και να λέμε ότι έχουμε πρωτότυπα θέματα.

Προσωπικά είμαι διατεθειμένος να συγχωρέσω το ανθρώπινο λάθος σε κάποιο θέμα, αλλά περιμένω από το διαγώνισμα να μου δείχνει ότι  υπάρχει η διάθεση να κάνουμε βήματα προς τα εμπρός όσο αφορά το επίπεδο του μαθήματος. Εγώ φέτος αισθάνομαι ότι γυρίσαμε πίσω.

Stefevan

Παράθεση από: gpapargi στις 05 Ιουν 2012, 03:20:21 ΜΜ
διάθεση

Εγώ αυτό έλεγα ότι αυτά τα άτομα προφανώς δεν έχουν τη διάθεση και την όρεξη να ασχοληθούν ιδιαίτερα με το διαγώνισμα. Όταν κάτι το κάνεις περισσότερο για το χρήμα σου φεύγει το μεράκι... βέβαια δε νομίζω να ισχύει για όλους. Βλέπω και το διαγώνιμσα του στεκιού και τα συγκρίνω...

evry

#56
Κάποιες γενικές παρατηρήσεις από τα γραπτά μέχρις στιγμής

Γενικά τα παιδιά έχουν πάει καλύτερα από πέρυσι μια και τα θέματα ήταν σε γενικές γραμμές πιο βατά
Στο θέμα Α2 από ότι φαίνεται υπάρχει πρόβλημα με το περιεχόμενο μεταβλητής. Οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν τι θέλει. Για να είμαι ειλικρινής τώρα που το ξανασκέφτομαι και εγώ, το Αληθής είναι πιο σωστό από το 'Αληθής', διότι το 2ο δεν είναι το περιεχόμενο. (φυσικά δεν έχουμε την απαίτηση να το ξέρουν αυτό τα παιδιά)
Το θέμα Γ είναι που θα κρίνει το άριστα. Όποιος έχει κάνει σωστά το θέμα Γ σχεδόν σίγουρα έχει κάνει και το Δ. Γενικά όσοι έχουν κάνει σωστά το Γ είναι από 90 και πάνω
Φυσικά η βαθμολόγηση του Γ είναι λίγο δύσκολη και θέλει προσοχή και λόγω της εγγενούς δυσκολίας του θέματος αλλά και λόγω της πολύ κακής διατύπωσης. Εκεί οι μαθητές θα δυσκολευτούν πάρα πολύ
Το Δ όμως είναι πραγματικά μετρημένα κουκιά.
Στο Δ3 κάποιοι ψάχνουν για πολλά μέγιστα, με το σκεπτικό ότι στο Δ5 τους λέει "είναι μόνο ένας" ενώ στο Δ3 όχι. Προφανώς και αυτή η λύση είναι σωστή.
Στο Δ5 υπάρχουν λίγες λύσεις με ελάχιστο σε όλο τον πίνακα αλλά είναι από πολύ καλά γραπτά (π.χ. 99, 96) που σημαίνει ότι δεν το έκαναν από τύχη αλλά μάλλον "υποψιάστηκαν" πως λόγω της διαφορετικής βαθμολόγησης, της διευκρίνησης αλλά και επειδή ήταν και τελευταίο ερώτημα δεν μπορεί να ζητάει το ίδιο με το προπροηγούμενο.
(@Δημήτρης Γκίνης: Νομίζω ότι ο παραπάνω συλλογισμός εξετάζει την αναλυτική και συνθετική ικανότητα  :D)

Οι λύσεις αυτές είναι περίπου 5% σε 250 γραπτά από ότι βλέπω ως τώρα αλλά αυτό δεν είναι αντιπροσωπευτικό.

Υπάρχει και λύση στο Δ που δεν χρησιμοποιεί πίνακες για τα αθροίσματα, αλλά τα υπολογίζει όλα on-the-fly.
Χρησιμοποιεί προφανώς τους πίνακες που τους ζητούνται.

Επίσης ένα ερώτημα γιατί χθες στο βαθμολογικό δεν είχα χρόνο να το σκεφτώ
Αν  κάποιος υπολογίσει το ελάχιστο στο τελευταίο ερώτημα χωρίς πίνακα θα πρέπει τη στιγμή που υπολογίζει το άθροισμα στήλης να ελέγχει και για το Min.
Σε αυτή την περίπτωση πως θα αρχικοποίησει το Min έξω από την επανάληψη? Δεν λέω να υπολογίσει το άθροισμα της πρώτης γραμμής.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρεις το άνω όριο των τιμών μέσα στον πίνακα και θέλεις έναν αριθμό που να είναι μεγαλύτερος από το ελάχιστο άθροισμα στήλης.
Μια λύση που σκέφτηκα είναι να βάλεις το άθροισμα όλων των γραμμών που είναι σίγουρα το άνω όριο και το οποίο μπορείς να το υπολογίσεις από προηγούμενο ερώτημα.

Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής: Αν το max που υπολόγισες στο Δ3 το θέσεις αρχικά σαν min είσαι οκ?
Δηλαδή υπάρχει περίπτωση το μέγιστο άθροισμα γραμμής σε έναν πίνακα να είναι μικρότερο από το ελάχιστο άθροισμα στήλης?
Λογικά θέλουμε ή απόδειξη ή αντιπαράδειγμα  ;)

ΥΓ Προφανώς δεν έχει νόημα να πούμε πόσο κόβει ο κάθε ένας για κάθε πιθανό λάθος γιατί δεν είναι δυνατόν να βαθμολογούν όλοι με τον ίδιο ακριβώς τρόπο αλλά και για άλλους λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gthal

Αντιπαράδειγμα: (είμαι ξενυχτισμένος, δεν ξέρω αν έχει κολλήσει το μυαλό μου αλλά νομίζω είναι σωστό)
Πίνακας 6 Χ 2  :







10
10
10
01
01
01
μέγιστο άθροισμα γραμμών = 1
ελάχιστο άθροισμα στηλών = 3   ;)

Νομίζω όμως ότι αποδεικνύεται πως σε πίνακα Ν Χ Μ, με Ν<=Μ δεν μπορεί να συμβεί αυτό. Και οι πίνακες του Θέματος Δ είναι τέτοιοι  !      :laugh:
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

κι επειδή ίσως το προηγούμενο μοιάζει πολύ ειδική περίπτωση (με τις ισότητες των max και min) ...







11
10
10
01
01
01
μέγιστο άθροισμα γραμμών = 2
ελάχιστο άθροισμα στηλών = 3
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gpapargi

Παράθεση από: evry στις 07 Ιουν 2012, 09:29:33 ΠΜ
Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής: Αν το max που υπολόγισες στο Δ3 το θέσεις αρχικά σαν min είσαι οκ?
Δηλαδή υπάρχει περίπτωση το μέγιστο άθροισμα γραμμής σε έναν πίνακα να είναι μικρότερο από το ελάχιστο άθροισμα στήλης?
Λογικά θέλουμε ή απόδειξη ή αντιπαράδειγμα  ;)

Το σκέφτηκα το θέμα και κατέληξα στο ότι η ανισότητα που ισχύει είναι η εξής:
Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών * πλήθος_γραμμών >= ελάχιστο_άθροισμα_στηλών * πλήθος_στηλών

Για να το δείξουμε αυτό ξεκινάμε από τις ανισότητες (μια για κάθε γραμμή):
Υποθέτουμε ότι έχουμε ν γραμμές και μ στήλες

Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών >= άθροισμα_γραμμής_1
Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών >= άθροισμα_γραμμής_2
.
.
.
Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών >= άθροισμα_γραμμής_ν

Προσθέτοντας κατά μέλη έχουμε:
ν * Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών >= άθροισμα_γραμμής_1 + άθροισμα_γραμμής_2 +... _άθροισμα_γραμμής_ν 
Αλλά το δεύτερο μέλος είναι το άθροισμα των στοιχείων όλου του πίνακα. Άρα έχω:

ν * Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών >= Άθροισμα_στοιχείων_πίνακα  (1)

Δουλεύοντας με ανάλογο τρόπο στις στήλες έχουμε

Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <= άθροισμα_στήλης_1
Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <= άθροισμα_στήλης_2
.
.
.
Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <= άθροισμα_στήλης_μ

μ * Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <= άθροισμα_στήλης_1 + άθροισμα_στήλης_2 + ... άθροισμα_στήλης_μ

Το δεύτερο μέλος είναι το άθροισμα των στοιχείων του πίνακα. Άρα έχω
μ * Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <=  Άθροισμα_στοιχείων_πίνακα  (2)

Από τις (1) και (2) έχω:

μ * Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <=  Άθροισμα_στοιχείων_πίνακα  <=  ν * Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών. Δηλαδή:

μ * Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <= ν * Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών.

Στην ειδική περίπτωση που έχω τετραγωνικό πίνακα δηλαδή ν=μ, αυτά απλοποιούνται οπότε μένει:
Ελάχιστο_άθροισμα_στηλών <= Μέγιστο_άθροισμα_γραμμών

ipoulis

Παράθεση από: evry στις 07 Ιουν 2012, 09:29:33 ΠΜ
Επίσης ένα ερώτημα γιατί χθες στο βαθμολογικό δεν είχα χρόνο να το σκεφτώ
Αν  κάποιος υπολογίσει το ελάχιστο στο τελευταίο ερώτημα χωρίς πίνακα θα πρέπει τη στιγμή που υπολογίζει το άθροισμα στήλης να ελέγχει και για το Min.
Σε αυτή την περίπτωση πως θα αρχικοποίησει το Min έξω από την επανάληψη? Δεν λέω να υπολογίσει το άθροισμα της πρώτης γραμμής.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρεις το άνω όριο των τιμών μέσα στον πίνακα και θέλεις έναν αριθμό που να είναι μεγαλύτερος από το ελάχιστο άθροισμα στήλης.
Μπορεις στην 1η επανάληψη να αρχικοποιήσεις το ΜΙΝ με το άθροισμα του 1ου μήνα
Κάπως έτσι θα το έκανα αν δεν είχα πίνακες
ΓΙΑ Β ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
   Σ<-0
   ΓΙΑ Α ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
      ΔΙΑΒΑΣΕ Π
      Σ<-Σ+Π
   Τ_ΕΠ
   ΑΝ Β=1 ΤΟΤΕ
      ΜΙΝ<-Σ
      ΜΗΝΑΣ<-1
   Τ_ΑΝ
   ΑΝ Σ<ΜΙΝ ΤΟΤΕ
      ΜΙΝ<-Σ
      ΜΗΝΑΣ<-Β
   Τ_ΑΝ
Τ_ΕΠ
ΓΡΑΨΕ ΜΗΝΑΣ

evry

ναι οκ, η αναμενόμενη απάντηση είναι αυτή, αλλά δεν νομίζω να το σκεφτούν πολλοί μαθητές.
Το πιθανότερο είναι ότι θα θέσουν μια αρχική τιμή, για αυτό ανέφερα το πρόβλημα
Με όσους συναδέλφους έχω συζητήσει δεν έχουμε δει ακόμα τέτοια λύση. Οι περισσότεροι που το κάνουν χωρίς πίνακες βάζουν μια πολύ μεγάλη τιμή απέξω.

Παράθεση από: ipoulis στις 12 Ιουν 2012, 12:20:42 ΠΜ
Μπορεις στην 1η επανάληψη να αρχικοποιήσεις το ΜΙΝ με το άθροισμα του 1ου μήνα
Κάπως έτσι θα το έκανα αν δεν είχα πίνακες
ΓΙΑ Β ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
   Σ<-0
   ΓΙΑ Α ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
      ΔΙΑΒΑΣΕ Π
      Σ<-Σ+Π
   Τ_ΕΠ
   ΑΝ Β=1 ΤΟΤΕ
      ΜΙΝ<-Σ
      ΜΗΝΑΣ<-1
   Τ_ΑΝ
   ΑΝ Σ<ΜΙΝ ΤΟΤΕ
      ΜΙΝ<-Σ
      ΜΗΝΑΣ<-Β
   Τ_ΑΝ
Τ_ΕΠ
ΓΡΑΨΕ ΜΗΝΑΣ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Μια ερώτηση προς βαθμολογητές αλλά και γενικότερα.

Στο θέμα Γ το Γ1 αναφέρεται σε έλεγχο εγκυρότητας.
Ωστόσο αν κάποιος μαθητής αντί για Μέχρις_ότου βάλει μια μεγάλη Αν..Τότε..Αλλιώς μέσα στην οποία βάλει όλη την άσκηση, δηλαδή σε περίπτωση που ο χρήστης δώσει ποσό < 5000000 να τερματίζει ο αλγόριθμος, πόσες από τις 2 μονάδες θα δίνατε σε αυτό;

Να υπενθυμίσω ότι στο βιβλίο δεν αναφέρεται πουθενά ο όρος "έλεγχος εγκυρότητας" ότι γίνεται επαναληπτικά.

ΥΓ. Το αναφέρω γιατί υπήρξαν διαφωνίες για αυτό μεταξύ συναδέλφων
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

1 μονάδα Ευριπίδη  :)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

mkokki30

Καμία! Δεν υπάρχει έλεγχος εγκυρότητας (ή όπως θέλετε πείτε το) χωρίς επανάληψη

ipoulis

#65
Παράθεση από: evry στις 12 Ιουν 2012, 08:46:38 ΠΜ
Μια ερώτηση προς βαθμολογητές αλλά και γενικότερα.

Στο θέμα Γ το Γ1 αναφέρεται σε έλεγχο εγκυρότητας.
Ωστόσο αν κάποιος μαθητής αντί για Μέχρις_ότου βάλει μια μεγάλη Αν..Τότε..Αλλιώς μέσα στην οποία βάλει όλη την άσκηση, δηλαδή σε περίπτωση που ο χρήστης δώσει ποσό < 5000000 να τερματίζει ο αλγόριθμος, πόσες από τις 2 μονάδες θα δίνατε σε αυτό;

Να υπενθυμίσω ότι στο βιβλίο δεν αναφέρεται πουθενά ο όρος "έλεγχος εγκυρότητας" ότι γίνεται επαναληπτικά.

ΥΓ. Το αναφέρω γιατί υπήρξαν διαφωνίες για αυτό μεταξύ συναδέλφων
Στο 8ο κεφ στη δομή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ λέει ότι "Χαρακτηριστική περίπτωση όπου προτιμάται η εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ
είναι στον έλεγχο αποδεκτών τιμών καθώς και στην επιλογή από προκαθορισμένες απαντήσεις ή μενού."
Σελ 176
Άρα η Αν είναι λάθος εντελώς ο έλεγχος εγκυρότητας
Μαλλον κανένα μόριο κατά την άποψή μου
Κάποιος πολύ ελαστικός να δώσει 1 από τα 2??
Δεν είμαι διορθωτής.....


evry

ναι οκ το θυμάμαι το σημείο, εννοούσα ότι δεν γίνεται ιδιαίτερη μνεία στο βιβλίο με κάποιο παράδειγμα.
Επίσης η διατύπωση στο φετινό θέμα Γ δεν είναι αυτή, δηλαδή δεν μιλάει για έλεγχο αποδεκτών τιμών. Θα μου πεις ότι είναι προφανές τι εννοεί, για μας σίγουρα για τους μαθητές δεν ξέρω.

Παράθεση από: ipoulis στις 12 Ιουν 2012, 02:08:48 ΜΜ
Στο 8ο κεφ στη δομή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ λέει ότι "Χαρακτηριστική περίπτωση όπου προτιμάται η εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ
είναι στον έλεγχο αποδεκτών τιμών καθώς και στην επιλογή από προκαθορισμένες απαντήσεις ή μενού."
Σελ 176
Άρα η Αν είναι λάθος εντελώς
Μαλλον κανένα μόριο κατά την άποψή μου
Κάποιος πολύ ελαστικός να δώσει 1 από τα 2??
Δεν είμαι διορθωτής.....

Για αυτό έγινε η συζήτηση, για το αν πρέπει να πάρει ο μαθητής το 1 από τα 2, αφού κάνει κάποιον ελέγχο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Δηλαδή ή κάνει έλεγχο εγκυρότητας με επαναληπτική δομή και παίρνει 2 μονάδες ή σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση παίρνει 0 ; Θεωρήστε με ελαστικό αλλά η προσπάθεια να διαβάσει έστω και με λανθασμένο τρόπο ελέγχου  βαθμολογείται το ίδιο με το να μη διαβάσει και να μην εισάγει καμία τιμή ;
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

bagelis

είναι βέβαιο ότι θα πάρει το ένα από τα δύο μόρια λόγω του διάβασε που έχει σωστά...

Στο μυαλό μου την κατανομή σε αυτό το ερώτημα την έχω ως εξής:

0.5 το διάβασε
0.5 η σύνταξη της δομής που χρησιμοποιεί
1 η συνθήκη που βάζει

Στην περίπτωση που αναφέρετε τον μαθητή τον υπολογίζω πιο κοντά στο 1 παρά στο μηδέν. Δείτε το και συγκριτικά: κάποιος άλλος πετάει ένα διάβασε και δεν κάνει έλεγχο. Αυτός πόσο παίρνει? Μηδέν? Λίγο δύσκολο.... Άρα ο μαθητής που και διάβασε και προσπάθησε να κάνει έλεγχο πρέπει να πάρει 1 από τις δύο.

evry

Πολύ σωστά Γιώργο και Βαγγέλη
Το πρόβλημα με το μάθημα μας κατά τη γνώμη μου δεν είναι ότι δεν ξέρουμε τι είναι σωστό και τι είναι λάθος. Ξέρουμε πολύ καλά τι παίρνει 0 και τι παίρνει 2, αλλά δυσκολευόμαστε στη μέση. Πότε δίνουμε το 1?
Για αυτό όλες οι αναβαθμολογήσεις υπάρχουν σε μεσαία γραπτά στην περιοχή 50-80.
Δεν είναι εύκολο να διαβαθμίσουμε τη βαθμολογία μας.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση προφανώς και η απάντηση με Αν...Τότε δεν είναι σωστή. Δεν μπορεί όμως να πάρει 0 έτσι απλά. Θέλει λίγο ψάξιμο
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ipoulis

Ανακαλώ 1 μόριο (από τα 2) θα πάρει το Διάβασε Π.