Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μονοδιάστατοι πίνακες => Μήνυμα ξεκίνησε από: klitos στις 27 Φεβ 2010, 12:04:32 ΠΜ

Τίτλος: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: klitos στις 27 Φεβ 2010, 12:04:32 ΠΜ
Γνωρίζει κάποιος να μου πεί αν η αντιγραφή πίνακα ειναι απαγορευμένη ώς άσκηση ? Ακουσα κατι τετοιο και θα ήθελα τα φώτα σας ...(μήπως μου εχει διαφύγει κάτι τις)
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: tom στις 27 Φεβ 2010, 12:23:42 ΠΜ
Όταν λες αντιγραφή πίνακα, τι ακριβώς εννοείς; Για δώσε ένα παράδειγμα...
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: klitos στις 27 Φεβ 2010, 12:51:42 ΠΜ
εννοώ, να έχουμε ενα πίνακα table[n] και να αντιγράψω όσα απο τα στοιχεία του ιακνοποιούν μια συνθήκη, σε έναν άλλο πίνακα
μπορεί να γίνει και πιο ενδιαφέρουσα , πχ να εχω 2 παράλληλους πίνακες και να αντιγράφω τα στοιχεία του ενος οταν ικανοποιείται μια συνθήκη στα στοιχεία του δευτερου ( Ονοματα - βαθμοι )
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: tom στις 27 Φεβ 2010, 01:30:11 ΠΜ
Παράθεση από: klitos στις 27 Φεβ 2010, 12:51:42 ΠΜ
εννοώ, να έχουμε ενα πίνακα table[n] και να αντιγράψω όσα απο τα στοιχεία του ιακνοποιούν μια συνθήκη, σε έναν άλλο πίνακα

Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει πρόβλημα με αυτό.

Βέβαια δεν ξέρεις από την αρχή το μέγεθος του πίνακα που θα προκύψει...σωστά;

Εδώ, από ότι έχω καταλάβει υπάρχουν δύο απόψεις.

1) Αυτοί που λένε ότι στην ψευδογλώσσα ενδιαφέρει πιο πολύ η αλγοριθμική σκέψη και είναι πιο "χαλαροί" με το συντακτικό. (π.χ. δεν χρειάζεται να δηλωθεί πουθενά το μέγιστο μέγεθος του πίνακα που θα δημιουργηθεί).

2) Αυτοί που είναι πιο "τυπικοί" και "αυστηροί" με το συντακτικό. (π.χ. το μέγιστο μέγεθος του πίνακα προορισμού (που θα δημιουργηθεί) πρέπει να δηλωθεί ως δεδομένο και συνήθως είναι το ίδιο με το μέγεθος του πίνακα πηγή. Κάποιες θέσεις στον πίνακα προορισμού, ίσως μείνουν κενές).

Δε θέλω να πάρω θέση για το συγκεκριμένο θέμα ακόμα.

Για ρίξε μια ματιά εδώ μήπως απαντηθούν τα ερωτήματά σου...:

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2637.0 (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2637.0)

Παράθεση

μπορεί να γίνει και πιο ενδιαφέρουσα , πχ να εχω 2 παράλληλους πίνακες και να αντιγράφω τα στοιχεία του ενος οταν ικανοποιείται μια συνθήκη στα στοιχεία του δευτερου ( Ονοματα - βαθμοι )

Πως θα γίνει να αντιγράψεις στοιχεία πίνακα με τύπο δεδομένων "ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ" σε πίνακα που έχει στοιχεία με τύπο δεδομένων "ΑΚΕΡΑΙΟΙ" για παράδειγμα; Εκτός αν δεν έχω καταλάβει κάτι...
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: klitos στις 27 Φεβ 2010, 10:27:15 ΠΜ
Για το μεγεθος του πινακα δεν υπαρχει θεμα, τον οριζεις οσο ειναι το μεγεθος Ν του αρχικου πινακα .
Φυσικά υπάρχει το ενδεχόμενο καποιες θεσεις του πινακα προορισμου να μεινουν κενες, αυτο το ξεπερναμε αν κρατησουμε το δεικτη Κ της θεσης του τελευταιου στοιχειου που μπηκε στον πινακα προορισμου. Οποτε η επεξεργασια του πινακα προορισμου γινεται μεχρι τη θεση Κ και οχι μεχρι το Ν.
Για τους παραλληλους πινακες Ονομα[Ν] , Βαθμοι[Ν] εννοουσα το παρακάτω:
Προβλημα:
Θελω να αντιγραψω στον πινακα Π [ Ν ] οσο ονοματα εχουν αντιστοιχο βαθμο > 18
Δεδομενα // ΟΝ, Β,πινακες Ν θεσεων//
Κ <-- 0
Για χ απο 1 μεχρι Ν
  Αν Β[ χ ]  > 18 τοτε
       Κ <-- Κ + 1
       Π[ Κ ] <-- ΟΝ [ χ ]
  Τελος_αν
Τελος_επαναληψης

Για χ απο 1 μεχρι Κ
   Εμφανισε Π[ χ ]
Τελος_επαναληψης

υγ.ευχαριστω για το link θα ριξω μια ματια
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 27 Φεβ 2010, 01:27:25 ΜΜ
Δεν βλέπω να υπάρχει κάποιο πρόβλημα ... Ίσα ίσα που μπορούμε να πούμε ότι κάτι τέτοιο αποτελεί ξεχωριστή κατηγορία ασκήσεων στους πίνακες!
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 27 Φεβ 2010, 01:28:30 ΜΜ
οι  λειτουργίες συγχώνευση, διαχωρισμός και αντιγραφή μπορούν να εφαρμοστούν στη δομή δεδομένων των πινάκων. Ποιος τις χαρακτήρισε απαγορευμένες;

θα έρθει η ώρα να το δούμε και στις εξετάσεις...
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: evry στις 27 Φεβ 2010, 03:45:36 ΜΜ

  Πολύ θα ήθελα να δω πως θα υποχρεωθεί ο μαθητής να κάνει συγχώνευση πινάκων και όχι συνένωση και τεξινόμηση σε ένα τέτοιο υποτιθέμενο θέμα
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 27 Φεβ 2010, 10:37:56 ΜΜ
η αντιγραφή δε σημαίνει συνένωση, περνούν μερικά (όχι όλα) τα στοιχεία ενός πίνακα σε έναν άλλο
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: evry στις 28 Φεβ 2010, 01:13:18 ΠΜ
ναι σωστά, δεν εννοούσα την αντιγραφή, εννοούσα ότι είναι δύσκολο να ζητήσει κανείς στις εξετάσεις να μπει η συγχώνευση και να στήσει το θέμα έτσι ώστε οι μαθητές να μην μπορούν να κάνουν συνένωση + ταξινόμηση ή κάτι άλλο εκτός του κλασικού αλγορίθμου της συγχώνευσης
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: klitos στις 28 Φεβ 2010, 05:25:30 ΜΜ
Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 27 Φεβ 2010, 01:28:30 ΜΜ
οι  λειτουργίες συγχώνευση, διαχωρισμός και αντιγραφή μπορούν να εφαρμοστούν στη δομή δεδομένων των πινάκων. Ποιος τις χαρακτήρισε απαγορευμένες;

θα έρθει η ώρα να το δούμε και στις εξετάσεις...
Απαγορευμενες τις χαρακτηρισε καποιος συναδελφος ... αλλα νομίζω και εγω πως ηρθε η ωρα να το δουμε και στις εξετάσεις .... αρκει να μη καψουμε το θεμα με κορονες
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: gpapargi στις 03 Μαρ 2010, 11:16:28 ΠΜ
Με τι κριτήριο χαρακτηρίζεται μια άσκηση ως «απαγορευμένη»;
Υποθέτω πως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αν απαιτούσε μια τεχνική που είναι δύσκολη να τη σκεφτεί μόνος του ο μαθητής και ταυτόχρονα δεν υπάρχει σε άσκηση του διδακτικού  πακέτου (ώστε να την έχει διδαχθεί).

Στην επιλεκτική αντιγραφή στοιχείων από ένα πίνακα σε ένα άλλο δεν ισχύει τίποτα από τα 2. Υπάρχει η άσκηση της συγχώνευσης που περιέχει αυτή τη μεταφορά στοιχείων. Αλλά και να μην υπήρχε πάλι δε βλέπω κάτι δύσκολο για το μαθητή να το σκεφτεί από μόνος του.
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: manpap στις 04 Μαρ 2010, 01:51:30 ΜΜ
Άλλωστε αν θυμάμαι καλά, στις επαναληπτικές ημερησίων του 2008, στο θέμα4 με τους 2 ομίλους των αθλητών (ταξινομημένους), ήθελε συγχώνευση των 6 συνολικά καλύτερων (πέρα των 2 πρώτων) σε νέο πίνακα. Στηριζόταν στη φιλοσοφία της σύγκρισης ενός στοιχείου από κάθε πίνακα μεταξύ τους και τοποθέτηση στον πίνακα των τελικών του μεγαλύτερου. Βέβαια λυνόταν πιο απλά από το παράδειγμα του τετραδίου του μαθητή γιατί δεν συγχώνευες ολόκληρους τους πίνακες αλλά μετέφερες ένα τμήμα των στοιχείων τους στον καινούργιο.....
Θεωρώ ότι θέματα με τέτοιες ενέργειες σε πίνακες είναι πολύ πιθανά για να εξεταστούν στο τέλος...
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: evry στις 04 Μαρ 2010, 11:25:36 ΜΜ
Πόσοι μαθητές πιστεύεις ότι το έκαναν έτσι? Προσωπική γνώμη:Ίσως και κανένας. Σε όσους μαθητές έχω βάλει αυτη την άσκηση (ακόμα και αν έχουν διδαχθεί τη συγχώνευση) όλοι αντιγράφουν τα υπόλοιπα 7+7 στοιχεία σε έναν τρίτο πίνακα και μετά κάνουν ταξινόμηση και ούτε γάτα ούτε ζημιά αφού στο υπέροχο αυτό μάθημα της ΑΕΠΠ και αυτή η λύση είναι σωστή.
  Άρα για ποιον λόγο να μιλάμε για συγχώνευση αφού δεν μπορούμε να πείσουμε ή να αναγκάσουμε τους μαθητές να την χρησιμοποιήσουν?

Παράθεση από: manpap στις 04 Μαρ 2010, 01:51:30 ΜΜ
Άλλωστε αν θυμάμαι καλά, στις επαναληπτικές ημερησίων του 2008, στο θέμα4 με τους 2 ομίλους των αθλητών (ταξινομημένους), ήθελε συγχώνευση των 6 συνολικά καλύτερων (πέρα των 2 πρώτων) σε νέο πίνακα. Στηριζόταν στη φιλοσοφία της σύγκρισης ενός στοιχείου από κάθε πίνακα μεταξύ τους και τοποθέτηση στον πίνακα των τελικών του μεγαλύτερου. Βέβαια λυνόταν πιο απλά από το παράδειγμα του τετραδίου του μαθητή γιατί δεν συγχώνευες ολόκληρους τους πίνακες αλλά μετέφερες ένα τμήμα των στοιχείων τους στον καινούργιο.....
Θεωρώ ότι θέματα με τέτοιες ενέργειες σε πίνακες είναι πολύ πιθανά για να εξεταστούν στο τέλος...
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 05 Μαρ 2010, 09:35:42 ΠΜ
Παράθεση από: evry στις 04 Μαρ 2010, 11:25:36 ΜΜ
Άρα για ποιον λόγο να μιλάμε για συγχώνευση αφού δεν μπορούμε να πείσουμε ή να αναγκάσουμε τους μαθητές να την χρησιμοποιήσουν?

... Αν η διατύπωση της άσκησης έλεγε ότι δεν πρέπει να κάνουν χρήση της φυσαλίδας;
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: manpap στις 06 Μαρ 2010, 03:30:40 ΜΜ
Συμφωνώ ότι η λύση με την συνένωση σε ένα καινούργιο είναι πιο εύκολη και όντως σε μερικούς καλούς μαθητές που την έδωσα πέρυσι, την υλοποίησαν έτσι. Η συγκεκριμένη πάντως λύση επειδή χρειαζόσουν μόνο έξι από τους δύο πίνακες (αφού οι 2 πρώτοι μπαίναν στις 2 πρώτες θέσεις) λυνόταν σχετικά εύκολα:
ι<-2
ξ<-2
Για κ από 3 μέχρι 8
Αν Α[ι]>=Β[ξ] τότε
Γ[κ]<-Α[ι]
ι<-ι+1
Αλλιώς
Γ[κ]<-Β[ξ]
ξ<-ξ+1
Τελος_Αν
Τελος_Επαναληψης
Κάτι τέτοιο δεν είναι τόσο δύσκολο να καταγραφεί αν δοθεί σχετική οδηγία στην άσκηση (π.χ. να συγκρίνει μία μία τις επιδόσεις και να τις τοποθετεί στο νέο πίνακα).
Και είναι πολύ πιο σύντομο από την άλλη λύση
Πάντως ο μαθητής είναι σημαντικό να καταλάβει ότι πέραν των περιπτώσεων με παράλληλους πίνακες, είναι καλό να χρησιμοποιεί διαφορετικό δείκτη για κάθε πίνακα γιατί μπορεί να αυξάνεται με διαφορετικό τρόπο.
Τίτλος: Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 06 Μαρ 2010, 04:47:14 ΜΜ
Η
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 05 Μαρ 2010, 09:35:42 ΠΜ
... Αν η διατύπωση της άσκησης έλεγε ότι δεν πρέπει να κάνουν χρήση της φυσαλίδας;

Δε νομίζω οτι μπορεί να βρεθεί εύκολα τέτοια διατύπωση, άλλωστε παραβιάζει τον γενικό κανόνα πως κάθε σωστή λύση είναι αποδεκτή και στην ΑΕΠΠ και σε όλα τα μαθήματα

Αν πάρω 2 ταξινομημένους πίνακες ως είσοδο και με κάποιο τρόπο δώσω έναν ταξινομημένο πίνακα με όλα τα στοιχεία ως αποτέλεσμα αυτό δεν είναι συγχώνευση είπαμε, αυτό δε λέει ο ορισμός; Έχει σημασία το πως έγινε;