Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: pgrontas στις 03 Οκτ 2010, 10:10:36 ΜΜ
Τι είναι ο προγραμματισμός αν δεν είναι αλγοριθμική...

Θα το έλεγα και έτσι: Αν τονίζουμε περισσότερο το "προγραμματισμός" αντί του "ανάπτυξη αλγορίθμων" τότε μπαίνουμε σε εξειδίκευση τέτοιου βαθμού που θα οδηγούσε το μάθημα στην επαγγελματική εκπαίδευση όπως αναφέρθηκε πιο πριν από άλλον συνάδελφο.

Σε αναλογία, οι φιλόλογοι στα μαθήματα των νέων ελληνικών και της λογοτεχνίας θα έπρεπε να προσπαθούν να κάνουν τους μαθητές συγγραφείς νεοελληνικής λογοτεχνίας. Οι δε θεολόγοι, ... παπάδες (και παπαδιές)!

pgrontas

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 03 Οκτ 2010, 10:32:04 ΜΜ
Θα το έλεγα και έτσι: Αν τονίζουμε περισσότερο το "προγραμματισμός" αντί του "ανάπτυξη αλγορίθμων" τότε μπαίνουμε σε εξειδίκευση τέτοιου βαθμού που θα οδηγούσε το μάθημα στην επαγγελματική εκπαίδευση όπως αναφέρθηκε πιο πριν από άλλον συνάδελφο.

Σε αναλογία, οι φιλόλογοι στα μαθήματα των νέων ελληνικών και της λογοτεχνίας θα έπρεπε να προσπαθούν να κάνουν τους μαθητές συγγραφείς νεοελληνικής λογοτεχνίας.
Διαφωνώ και πάλι. Συγγραφέας (σε αναλογία με τον προγραμματιστή, όπως το εννοώ) είναι όποιος μπορεί να εκφράζει τις σκέψεις του χρησιμοποιώντας μια γλώσσα, όχι όποιος γράφει βιβλία που πωλούνται στο εμπόριο. Αλλά δεν νομίζω ότι είμαστε στο κατάλληλο θέμα. Αν θες άνοιξε καινούριο να το συζητήσουμε.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Keep Growing

Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: pgrontas στις 03 Οκτ 2010, 10:37:16 ΜΜ
Διαφωνώ και πάλι. Συγγραφέας (σε αναλογία με τον προγραμματιστή, όπως το εννοώ) είναι όποιος μπορεί να εκφράζει τις σκέψεις του χρησιμοποιώντας μια γλώσσα, όχι όποιος γράφει βιβλία που πωλούνται στο εμπόριο. Αλλά δεν νομίζω ότι είμαστε στο κατάλληλο θέμα. Αν θες άνοιξε καινούριο να το συζητήσουμε.

Επί της ουσίας δεν νομίζω ότι διαφωνούμε... Στην ταμπέλα μόνο διαφωνούμε... και αυτό μόνο και μόνο επειδή οι περισσότεροι ακούγοντας "προγραμματισμός" εννοούν δυστυχώς αυτό που ανέφερες (τα APIs)...! Ίσως όμως δεν είναι τώρα η κατάλληλη ώρα για περισσότερα...

Νίκος Αδαμόπουλος

Πάντως, όταν πέρυσι είχε εκφραστεί η άποψη ότι μαθαίνουμε στα παιδιά μόνο "να πατάνε καλά τα πλήκτρα" και ότι θα πρέπει να αξιοποιηθούμε (και) αλλιώς... το πράγμα είχε αρχίσει να φαίνεται...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: pgrontas στις 03 Οκτ 2010, 09:59:30 ΜΜ
...με καλεσμένους κάποιους γάλλους καθηγητές πανεπιστημίου, οι οποίοι προσπαθούν να ανατρέψουν μια ανάλογη απόφαση η οποία κατέστησε την Πληροφορική εκεί ως μάθημα επιλογής με την μορφή της χρήσης ΗΥ...

Οι Γάλλοι μια ζωή κολλάνε... Τα ίδια έκαναν και με το Internet που δεν το χρησιμοποιούσαν γιατί ... δεν έλεγαν να ξεκολλήσουν από το το Minitel*

* Το Minitel έχει συχνά κατηγορηθεί ότι εμπόδισε τη γρήγορη εξάπλωση του Internet στη Γαλλία αφού το 40% του πληθυσμού είχε ασφαλή και εύκολη πρόσβαση σε μία σειρά από υπηρεσίες (συμπεριλαμβανομένων των τραπεζικών) χωρίς την απαίτηση αγοράς και χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Keep Growing

"Πάντως, όταν πέρυσι είχε εκφραστεί η άποψη ότι μαθαίνουμε στα παιδιά μόνο "να πατάνε καλά τα πλήκτρα" και ότι θα πρέπει να αξιοποιηθούμε (και) αλλιώς... το πράγμα είχε αρχίσει να φαίνεται..."

Το σύνδρομο του βατράχου, σε όλο του το μεγαλείο, Νίκο.


"Αν ρίξεις έναν βάτραχο μέσα σε μια κατσαρόλα με βραστό νερό, αυτός θα πεταχτεί αμέσως έξω. Αν όμως τον ρίξεις μέσα σε νερό που βρίσκεται σε θερμοκρασία δωματίου και αρχίσεις να την αυξάνεις μόνο έναν βαθμό ανά ώρα, τότε εκδηλώνεται ένα φαινόμενο ανάλογο με εκείνο που χαρακτηρίζει την εξοικείωση των ανθρώπων με συνθήκες που χειροτερεύουν αργά και ανεπαίσθητα. "

Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=314754&ct=6&dt=11/02/2010#ixzz11KQoZr00
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

peter13


P.Tsiotakis

αν κρίνουμε από τις γνώσεις αυτού που έφτιαξε αυτό το ηλεκτρονικό αρχείο, δεν είναι καν φιλόλογος

pgrontas

Ποια είναι αυτή η επιτροπή διευθυντών λυκείων;
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

skoud

#70
Για την ενημέρωση των συναδέλφων σχετικά με το ΙΒ που είναι ο "μπούσουλας" της επιτροπής (ούτε να αντιγράψουν δεν ξέρουν, που να φτιάξουν ένα σωστό αρχείο)

Στο http://www.cgs.gr/main/ib-program2 το ΙΒ του Κωστέα-Γείτονα, στο διάγραμμα περιλαμβάνει Μαθηματικά και Επιστήμη Υπολογιστών (group 5) !

Το ίδιο στο Κολλέγιο Ανατόλια http://www.anatolia.edu.gr/cms.jsp;jsessionid=09AC337A6999CF543BD0E0BFAB768467?CMCCode=0101020304&extLang

επίσης εδώ: http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/IB_Diploma_Programme#Subject_areas και πάλι υπάρχει η Πληροφορική

Για όσους δεν το έχουν δει, η πρόταση των εισηγητών: http://www.esos.gr/index.php/frontpage/item/9447-oi-protaseis-tis-epitropis-tou-ip-paideias-gia-tin-efarmogi-tou-neou-likeiou
και επισυνάπτω το αρχείο της πρότασης (σε αναγνώσιμη μορφή):


Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Gnirut στις 03 Οκτ 2010, 10:14:30 ΜΜ
Μην τη λες αλγοριθμική γιατί τότε θα μας το φάνε το μάθημα οι ...μαθηματικοί.

Άρα, και βάσει αυτών που λέει ο Σταύρος, ή το μάθημα το φάγανε ήδη οι μαθηματικοί, ή θα συστεγαζόμαστε...!

atogia

Παντως οποιος σκεφτεται να παει στο Δημοτικο επαιξε και εχασε...Πηγαινετε στις αναρτησεις με τα δημοτικα ...Δεν υπάρχει pc για δειγμα.....

Keep Growing

Προσοχή, το παρακάτω είναι χιούμορ. :)


Τα καρύδια διώχνουν το στρες!

http://ygeia.tanea.gr/default.asp?pid=8&ct=1&articleID=10622&la=1

Εγώ έχω μια καρυδιά έξω από το σπίτι μου, αλλά άρχισαν να την τρώνε τα σκουλήκια, ...να πάρει ευχή!
Πως θα διώξω τώρα το στρες μου;
Θέλω καρύδια! Εδώ και τώρα.  ;D
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

pfan

Συνάδελφοι η κατάσταση είναι για γέλια και για κλάματα ..
Πριν αρχίσω να μιλάω για το κλαδικό θέμα (που νομίζω πως τέτοιες εποχές θα έπρεπε να είναι το τελευταίο που να μας απασχολεί) ας πω ότι η φιλοσοφία ενός τέτοιου προγράμματος σπουδών είναι μάλλον ανεφάρμοστη.
Να θυμίσω το νόμο 2525 που έδινε στους μαθητές ένα σωρό επιλογές και τελικά μετά από συνεχείς «εκπτώσεις» φτάσαμε σε ένα «φτωχό» σχολείο που για να πραγματοποιηθούν έστω και αυτές οι λιγοστές δυνατότητες (μαθήματα επιλογής, κύριες ξένες γλώσσες, εκπαιδευτικά προγράμματα, δημιουργικές εργασίες, κ.α.) πρέπει όχι μόνο οι εργατοώρες σε οργάνωση να είναι πάμπολλες αλλά και να καταστρατηγηθούν άτυπα νόμοι (όπως κατανομή με απόλυτη αλφαβητική σειρά, ανισομεγέθη τμήματα κ.α.).
Αν λοιπόν θεωρήσουμε ότι αυτό το σχέδιο το πρότειναν διευθυντές λυκείων τότε πολύ φοβάμαι ότι αυτοί οι διευθυντές έχουν σχολεία πρότυπα τα οποία δεν ξέρω που ακριβώς βρίσκονται.

Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι ότι για να εφαρμοστεί ένα τέτοιο σχέδιο χρειάζεται σχολεία πολυδύναμα. Για σκεφτείτε ένα σχολείο της επαρχίας (ας μη πω σε νησί γιατί εκεί είναι για γέλια) που έχει στην Γ λυκείου 30 μαθητές, πόσα από αυτά τα μαθήματα επιλογής θα μπορούν αν υλοποιηθούν;;; Μήπως ένα τέτοιο «Νέο» σχολείο μιλάει για σχολεία που δεν υπάρχουν στην Ελλάδα;;
Ένα «Νέο» σχολείο θα πρέπει να έχει και την υποδομή για να υποστηρίξει ένα τέτοιο σχέδιο. Πότε ακριβώς σκοπεύουν να φτιάξουν τέτοια σχολεία; Σχολεία τέτοια που για να γίνεται η Φυσική Αγωγή (όχι μόνο 3 ώρες που λένε αλλά 5 κάθε εβδομάδα θα έλεγα εγώ) θα έχουν και τους κατάλληλους αθλητικούς χώρους και αθλητικό υλικό, σχολεία που για να έχουν επιλογή Κινηματογράφος – Θέατρο θα πρέπει να έχουν και μια αξιοπρεπή αίθουσα προβολών και μια σκηνή θεάτρου, σχολεία που θα έχουν εργαστήρια φυσικής και χημείας και όχι αποθήκες στοιβαγμένων αντιδραστηρίων, σχολεία που το εργαστήριο πληροφορικής θα είναι εργαστήριο και όχι internet café...

Φυσικά και έχουν ξεχάσει να βάλουν τις νέες τεχνολογίες και την πληροφορική μέσα στο πρόγραμμα σπουδών. Τώρα αν θα είναι καθαρό μάθημα πληροφορικής ή αν θα διαπερνά οριζόντια τα άλλα μαθήματα αυτή τη στιγμή μάλλον δεν με ενδιαφέρει και πάρα πολύ. Υπάρχει βέβαια και το ερώτημα βλακωδώς την έχουν ξεχάσει ή ηθελημένα για να προσμετρήσουν τις αντιδράσεις;; Αυτό δεν το ξέρω αλλά πάντως σίγουρα πρέπει να παλέψουμε ΟΛΟΙ μαζί πρώτα για το ΣΧΟΛΕΙΟ και μετά για το κλάδο. Μην κοιτάμε μόνο το δέντρο γιατί στο τέλος δεν θα βρούμε σχολείο για να δουλέψουμε. Τέλος θα ήθελα να ήξερα τι μορφή θα έχει αυτό «Νέο» σχολείο όταν τα σχολεία θα είναι στην δικαιοδοσία των Δήμων;;; Μήπως άρχισε το καμπανάκι που λέει ότι ο δημόσιος φορέας δεν μπορεί να έχει άλλο το βάρος του δημόσιου σχολείου;;

Ελπίζω να μην κούρασα πολύ αλλά να επαναλάβω: πρέπει να παλέψουμε ΟΛΟΙ μαζί πρώτα για το ΣΧΟΛΕΙΟ και μετά για το κλάδο.

Αγωνιστικούς χαιρετισμούς σε όλους!!
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής