Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Αναγνωστάκης

Το σχέδιο ειναι απαράδεκτο απο πολλές πλευρές

Πως θα μπαίνεις ιατρική γνωρίζοντας ή χημεία ή βιολογία? (δεν μπορεις να πάρεις και τις 2)

Θα μπαίνεις πολυτεχνείο γνωρίζοντας φυσική και μαθηματικά βασικού επιπέδου (καλό ε?) ή Πολύ καλά μαθηματικά και καθόλου φυσική ?

Πως θα μπαίνεις σε μία από τις 36 σχολές Πληροφορικής ? χωρίς ιδέα πριν

Αν και τώρα δεν αντιδράσουμε σωστά, τότε τι να πω.....

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: janag79 στις 02 Οκτ 2010, 02:37:02 ΜΜ
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100016_02/10/2010_417249

Κάπου στην μέση αναφέρει ότι η ένωση χημικών έχει ήδη οργανώσει ημερίδα

Εμείς που είμαστε? Τι κάνουμε ??

Για την Ένωση Χημικών:

"Παρότι το σχέδιο είναι στη φάση διαμόρφωσης, ήδη υπάρχουν οι πρώτες αντιδράσεις από κλάδους εκπαιδευτικών, που εκτιμούν ότι το αντικείμενό τους υποβαθμίζεται. Για το θέμα σήμερα η Ενωση Ελλήνων Χημικών οργανώνει έκτακτη ημερίδα. «Με βάση το σχέδιο οι ώρες διδασκαλίας των φυσικών επιστημών για τους μαθητές που ενδιαφέρονται για τα μαθήματα αυτά ελαττώνονται από 50% έως 70%! Ταυτόχρονα, καταγράφεται αύξηση της διδασκαλίας των θεωρητικών αντικειμένων», παρατήρησε στην «Κ» ο πρόεδρος της ΕΕΧ κ. Γ. Αρβανίτης, δίνοντας το στίγμα των διαφωνιών από τους κλάδους των θετικών επιστημών."

Αυτοί κινητοποιούνται επειδή έχουν "μείωση" !  :D

dkou

Ίσως θα ήταν χρήσιμο μέσω των συνδικαλιστικών οργάνων μας να απευθυνθούμε στις σχολές Πληροφορικής καθώς και στα Πολυτεχνεία και να θέσουμε το θέμα ώστε να πιέσουν κι αυτές με τη σειρά τους το Υπουργείο...

Keep Growing

Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Wizard

Μάλιστα... Ο θάνατος της Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο. Δεν ξέρω αν είναι "επίσημη" διαρροή ή απλώς πληροφορίες της εφημερίδας, αλλά επειδή θεωρώ ότι όλα τα πιθανά σχέδια θα πρέπει να περιλαμβάνουν τα ίδια μαθήματα αλλά με διαφορετικό σύστημα ωρολογίου προγράμματος, το να μην περιέχεται καθόλου η Πληροφορική δείχνει την κατεύθυνση των αποφάσεων και δεν ξέρω αν αλλάζει αυτό. Μας βλέπω σε Δημοτικά ή μετατάξεις σε διοικητικούς-γραμματείς ή (πιθανώς) με κάποιες αυξημένες ώρες Πληροφορικής στο Γυμνάσιο. Βέβαια, δεν ξέρω τι μέλλει γενέσθαι με την "ψηφιακή" διδασκαλία των μαθημάτων και αν μας προορίζουν για τίποτα σε αυτό το θέμα.

ntzios kostas

H άποψη μου είναι αυτό το σχέδιο δεν στέκει.
Δεν μπορεί να κάνουν οικονομία 9 ώρες την εβδομάδα. Ποιοι θα την κάνουν και τι θα κάνουν. Επίσης δεν αναφέρει τίποτα για τις κατευθύνσεις. Η αλγοριθμική δεν μπορεί να είναι  έξω. Δεν μπορεί δηλαδή να μπαίνουν τα παιδιά σε σχολές πληροφορικής και γενικοτερα θετικές σχολές με βιολογία 3 ώρες χημεία 3 ώρες και αλγοριθμική-πρόβλημα 0 ώρες.  Δεν μπορεί στα Λύκεια να μην υπάρχει πλέον η ειδικότητα ΠΕ19 -ΠΕ20.
Παρ' όλα αυτά, όμως, πρέπει αυτοί που μας εκπροσωπούν να είναι σε εγρήγορση.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Keep Growing

Εάν η (εκπαιδευτική) πολιτική, ακολουθούσε την κοινή
(διαλεκτική  http://politikokafeneio.com/neo/modules.php?name=News&file=article&sid=6443 )  λογική τότε θα είχαμε  (πολλοί από μας) πιο ήρεμα βράδια. Δε θα βασανιζόμασταν δηλαδή για τα αυτονόητα.
....
Ως αναφορά σε αυτούς που μας εκπροσωπούν, για μένα προσωπικά βρίσκονται πρωτίστως στον καθρέφτη μου.
Αυτοί που με εκπροσωπούν είμαι εγώ ο ίδιος. Αν εγώ δεν είμαι σε εγρήγορση γιατί να είναι κάποιοι άλλοι για μένα; ...
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

AlexandrosK

Νομίζω πως πρέπει να καταλάβουμε με ποια κριτήρια γίνεται ο "σχεδιασμός" του υπουργείου. Δεν έχει σημασία τι θα "γνωρίζει" αυτός που θα τελειώσει το λύκειο, αλλά το πλήθος των εκπαιδευτικών της κάθε ειδικότητας που υπάρχουν (και ως "αδιόριστοι").

Συγκεκριμένα:

υπάρχουν περισσότεροι φιλόλογοι, άρα θα γίνουν περισσότερες ώρες θεωρητικά μαθήματα για να τους απασχολήσω και να διορίσω ώστε να γινω καλός.

μετά ποιοι ακολουθούν; μαθηματικοί, φυσικοί κοκ.

Αυτή η πολιτική ακολουθούνταν πάντα, γι'αυτό και αυτή τη στιγμή στην Α' Λυκείου διδάσκονται οι μαθητές 6 (!) ώρες αρχαία εβδομαδιαίως...

ntzios kostas

#23
Προσωπικά σήμερα για πρώτη φορά βλέπω όλα αυτά τα σχέδια. Πώς να αντιδράσω; Έχεις καμία ιδέα; Να γραφτώ στην ΠΕΚΑΠ ή στην ΕΠΥ ίσως; Οι μεμονομένες κραυγές δεν φτάνουν πολύ μακριά. Χρειάζεται μία φωνή από ένα υπευθυνο φορέα που μας εκπροσωπεί με ζήλο και υπευθυνότητα. Επιτέλους αν όλα αυτά τα σχέδια ισχύουν πρέπει οι δύο αυτοί φορείς να εμφανιστούν ως ένας ό οποίος θα αναφέρει τις απόψεις μας και θα πολεμήσει και αυτός για το καλό της εκπαίδευσης. 
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Mr takis

Καλησπέρα σε όλους,
επειδή εδώ και καιρό παρακολουθώ ανελλιπώς τις συζητήσεις σας, θα ήθελα και εγώ να τοποθετηθώ πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.
Πιστέυω  ότι η εισαγωγή της Πληροφορικής και Αγγλικών στο Δημοτικό αποτελεί λανθασμένη επιλογή. Πολλοί συνάδελφοι Πληροφορικής το βρήκαν θετικό αλλά εγώ όχι. Είμαι πατέρας δύο παιδιών και το τελευταίο πράγμα που θα ήθελα είναι να φορτωθούν τα παιδιά μου που θα πάνε, σε δύο χρόνια, με επιπλέον ώρες Αγγλικών (τη στιγμή που δε θα ξέρει τη μητρική του Γλώσσα)  και Πληροφορικής, με περισσότερα πρόσωπα να μπαινοβγαίνουν στην τάξη και όχι μόνο ένας δάσκαλος δημιουργώντας έτσι σύγχυση, με μηδέν ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι κλπ. Κάνεις όμως άλλος συνάδελφος Πληροφορικής δεν εξέφρασε τέτοια άποψη ή τουλάχιστον παρόμοια εκτός από τον Παναγιώτη, εδώ μέσα, ο οποίος έθεσε προβληματισμό για το αν πρέπει να διδάσκει ΤΠΕ ο δάσκαλος ή ο καθηγητής.
Επίσης (αν και είμαι λίγο εκτός θέματος) πολλοί συνάδελφοι θεωρούν ότι η ΤΕΧΕΠ θα έπρεπε να αποτελεί εισαγωγικό μάθημα προγραμματισμού. Η άποψή μου είναι αντίθετη. Το μάθημα το έχουμε β ανάθεση οπότε δε θα πρέπει να έχουμε εμείς τον πρώτο λόγο. Για τη διδασκαλία του έχουν διοριστεί (και καλώς κατά τη γνώμη μου πάντα) συνάδελφοί Φυσικοί - Ραδιοηλεκτρολόγοι γι αυτό και μόνο το λόγο. Επομένως διαφωνώ με το να μετατραπεί σε προγραμματισμό, πετώντας στην άκρη άλλες ειδικότητες, αλλά πιστεύω θα ήταν πιο χρήσιμο η διαμόρφωση και εκσυγχρονισμός της ύλης του.
Θεωρώ επομένως λογική συνέχεια να καταργηθούν οι ώρες στο Λύκειο και να μεταφερθούν στις παρακάτω βαθμίδες αφού έδωσαν (κακώς) ώρες  στα Δημοτικά.
Και δε μιλώ εκ του ασφαλούς, αφού σε λίγο καιρό θα ψάχνω και εγώ για θέση...

Keep Growing

#25
Νομίζω πως υπάρχει ένας φορέας ο οποίος αν εμείς τον εξουσιοδοτήσουμε με την ενεργή συμμετοχή μας, μπορεί να προσθέσει ακόμα περισσότερα βέλη στην φαρέτρα του από αυτά που έχει ήδη συγκεντρώσει μέχρι τώρα.
Αυτός ο φορέας δεν μπορεί να είναι άλλος από την ΠΕΚΑΠ.
Πρέπει να καταλάβουμε ότι η ΠΕΚΑΠ πρέπει να γίνει για το υπουργείο, ο οποιοσδήποτε καθηγητής Πληροφορικής και όχι ο οποιοσδήποτε τεχνολόγος-επιστήμονας Πληροφορικός, που θα μπορεί να τον χρησιμοποιεί όποτε και όπως θέλει.
Κατά την άποψή μου, αυτό που πρέπει να κάνει κάποιος άμεσα (γιατί δεν είναι ακόμη αργά) είναι να γίνει μέλος στην ΠΕΚΑΠ και να συμμετέχει τοποθετούμενος όχι μόνο πάνω σε επιστημονικά-παιδαγωγικά θέματα της ειδικότητας, αλλά και σε θέματα που άπτονται της ποιότητας της ύπαρξης του ίδιου μας του κλάδου στην δημόσια εκπαίδευση (όπως έκανα εγώ καθυστερημένα πριν από 1 περίπου έτος).
Τελικά με την συμβολή όλων μας (εδώ στο Στέκι και όχι μόνο), μπορεί να προκύψει σε πρώτη φάση ένα κείμενο το οποίο θα υπογράψουμε όλοι και θα αποστείλουμε στο υπουργείο. Μετά μπορούμε να προγραμματίσουμε μέσα από διαδικασίες συζητήσεων τις επόμενες κινήσεις. ...
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

iliasthes

Καλησπέρα.

Mr Takis, αν διαβάσεις τις σχετικές ενότητες για το δημοτικό, αρκετοί εκφράσαμε την αντίθεση μας (μάλιστα παρεξηγηθήκαμε) και για τα αγγλικά και για την πληροφορική από την Α δημοτικού για παρόμοιους λόγους που ανέφερες.

Τώρα για το Λύκειο, το πρόγραμμα που διέρρευσε φαίνεται ανεξήγητο, γιατί είναι μόνο ένα κομμάτι από το παζλ του εκπαιδευτικού συστήματος που "οραματίζονται" στο υπουργείο. Διευκρινίζω οτι είμαι αντίθετος στο σχέδιο, αλλά για να αντιδράσουμε πρέπει να ξέρουμε και τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Από αυτά που διαβάζω σε ομιλίες, συνέδρια, διαλόγους κλπ της ηγεσίας του υπουργείου, βγάζω τα παρακάτω συμπεράσματα:

Το γενικό λύκειο θα απευθύνεται σε ένα περιορισμένο αριθμό μαθητών (20-25% του συνόλου) , θα προσφέρει θεωρητικές επιστήμες και πρόσβαση στην πλειοψηφία των σχολών ΑΕΙ.

Η πλειοψηφία των μαθητών θα στρέφεται στα Επαγγελματικά Λύκεια. Από εκεί οι μαθητές θα διεκδικούν την είσοδο τους κυρίως στα Α.Τ.Ε.Ι. και σε κάποιες σχολές των Α.Ε.Ι. ας πούμε "τεχνολογικής κατεύθυνσης".

Όσοι δεν πετυχαίνουν σε κάποια σχολή (και από τους δύο τύπους Λυκείου)(και θα είναι πολλοί μετά τον Εκπαιδευτικό Καλλικράτη) θα στρέφονται είτε στις ιδιωτικές σχολές, με τη σχεδόν επίσημη αναγνώριση πλέον των περισσοτέρων ως ανώτατων σχολών, ενώ οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα μπορούν να παρακολουθούν και 4ο (προαιρετικό) έτος το οποίο θα αντικαταστήσει τα ΙΕΚ, που θα καταργηθούν.

Το λύκειο θα απευθύνεται δηλαδή σε μια μειοψηφία, σε ανώτερα στρώματα της κοινωνίας ή σε πολύ ταλαντούχα παιδιά που μπορεί να προέρχονται και από κατώτερα στρώματα. Γι' αυτό και θέλουνε φιλοσοφία, ιστορία, μαθηματικά και γενικά σημαντική γενική μόρφωση για την αυριανή ελίτ. Ενώ για την "πλέμπα" θα διδάσκουν οι πληροφορικοί, δεξί κλικ και τυφλό σύστημα στα Επαγγελματικά λύκεια, μαζί με τους υπόλοιπους "παρακατιανούς" και φυσικά όσοι περισσέψουν θα γίνουν τεχνική υποστήριξη κλπ κλπ.

Το πως θα σταματήσουμε αυτές τις σκέψεις, είναι μεγάλο ζήτημα, πάντως είναι κάτι που δεν μπορούμε να το κάνουμε, ούτε εύκολα, ούτε διασπασμένοι όχι μόνο ως Καθηγητές Πληροφορικής, αλλά  και με άλλους κλάδους συναδέλφων. Η αλλαγή διαφωνώ πως είναι αποτέλεσμα απλώς συντεχνιακών λογικών. Είναι στρατηγική επιλογή, και οι στρατηγικές αλλαγές μόνο με αντίστοιχο τρόπο αντιμετωπίζονται. Φυσικά, δυστυχώς το υπουργείο θα βρει ανταπόκριση και συμμαχίες σε κλάδους συναδέλφων που "ευνοούνται" από τις αλλαγές αυτές, γιατί η ηγεσία του γνωρίζει άριστα την τακτική του "διαίρει και βασίλευε".

petrosp13

Το είπα και το πρωί, το επαναλαμβάνω και τώρα
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ και είμαι σίγουρος ότι κάποιος θα βγει να διαψεύσει ότι διέρρευσε από το υπουργείο

Το έχετε καταλάβει ότι το σχέδιο προβλέπει (μεταξύ άλλων) ότι αυτός που θα έχει Μαθηματικά ως βασικό μάθημα, δεν θα κάνει καθόλου Φυσική (και το αντίστροφο) και το ίδιο ισχύει για Αρχαία-Λατινικά;

Μην ασχολείστε με το συγκεκριμένο σχέδιο, είναι της πλάκας
Το μόνο καλό που έκανε είναι ότι χτύπησε συναγερμό σε όλους μας ότι θα πρέπει να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

skoud

Πριν λίγο, στην πρωϊνή εκπομπή της ΝΕΤ, η κ.Χριστοφιλοπούλου παραδέχθηκε ότι αυτό που διέρρευσε είναι ένα σχέδιο - πρόταση μιας ομάδας εργασίας του υπουργείου.
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

black21

Παράθεση από: skoud στις 03 Οκτ 2010, 08:55:51 ΠΜ
Πριν λίγο, στην πρωϊνή εκπομπή της ΝΕΤ, η κ.Χριστοφιλοπούλου παραδέχθηκε ότι αυτό που διέρρευσε είναι ένα σχέδιο - πρόταση μιας ομάδας εργασίας του υπουργείου.

Αυτό σημαίνει ότι το σχέδιο δεν είναι της πλάκας...
Μάλιστα... Ας λάβουμε τα μέτρα μας και ας ετοιμάσουμε ανακοινώσεις, συνελεύσεις ή οτιδήποτε άλλο θα καθορίσει την περαιτέρω στάση μας. Επιτέλους ας δραστηριοποιηθούμε. Ίσως να είμαστε ο πιο μονοδιάστατος κλάδος, με συναδέλφους επικεντρωμένους στο αντικείμενο τους και μόνο και απόμακρους από οποιαδήποτε πολιτική ή συλλογική δραστηριότητα (είχα συμμετάσχει στις δικαστικές προσφυγές και κινητοποιήσεις του κλάδου, στη δεκαετία του '90 και είχα απελπιστεί).