ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

thana$i$

Παράθεση από: vtsakan στις 10 Νοε 2014, 10:40:17 ΜΜ
http://www.esos.gr/arthra/35714/i-thesi-3-tmimaton-himikon-mihanikon-sto-dilimma-himeia-i-pliroforiki

Δεν μπορω να καταλάβω που το πάνε.....

Εγώ μπορώ. Πάνε στην ρεπούσια λογική, ότι η Πληροφορική πρέπει να διδάσκεται οριζόντια, και όχι να συνωστίζεται στο πρόγραμμα σπουδών της Δευτεροβάθμιας.  Το «προφανείς λόγους» σημαίνει συγκεκαλυμμένα ότι το μάθημα της Πληροφορικής είναι πιο εύκολο, απλά δεν το λένε τόσο ξεδιάντροπα (ξώπορτα, για να μιλήσουμε και λίγο νεοελληνικά) για να μην ακολουθήσει κράξιμο, «για προφανείς λόγους».
Νομίζω ότι πρέπει οι ενώσεις μας και τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά τμήματα να διατυπώσουν και αυτά την άποψη τους, «για προφανείς λόγους», τόσο απέναντι στην εεχ οι μεν,  όσο και αν οι διοικούντες της αποδομούνται μόνοι τους με τα ad hominem επιχειρήματα και την παλαιοκομματική τους λογική (εμείς έχουμε x χιλιάδες μέλη (κλείνουμε μάτι - ψηφοφόρους) και ΦΕΚ που μας χρίζει θεσμοθετημένους συμβούλους του κράτους με την υπογραφή του  αείμνηστου Αγαμέμνονα Κουτσόγιωργα), όσο και σε αντιπαραβολή (όχι αντιπαράθεση) με τους συναδέρφους τους οι δε.

tropheus

Παράθεση
...είναι υποχρέωση των Σχολών να εκσυγχρονίζουν τα προγράμματα σπουδών τους ώστε να ενσωματώνουν επαρκώς σε αυτά την Πληροφορική
...Αν επιλέξουν Χημεία θα στερηθούν, για προφανείς λόγους, της κύριας προτίμησης σημαντικού αριθμού υποψηφίων με υψηλή απόδοση, ενώ αν επιλέξουν Πληροφορική θα απεμπολήσουν τη δυνατότητά τους να εκπαιδεύσουν αποτελεσματικά στοιχειωδώς καταρτισμένους φοιτητές σε επιστημονικές και τεχνολογικές περιοχές αιχμής.

Είναι ξεκάθαρο αυτό που λένε.
Όχι Πληροφορική στις Πανελλήνιες και προτρέπουν τις σχολές, αν κληθούν να δηλώσουν μεταξύ Πληροφορικής και Χημείας, να επιλέξουν Χημεία.


dpa2006

Παράθεση από: vtsakan στις 10 Νοε 2014, 10:40:17 ΜΜ
http://www.esos.gr/arthra/35714/i-thesi-3-tmimaton-himikon-mihanikon-sto-dilimma-himeia-i-pliroforiki

Δεν μπορω να καταλάβω που το πάνε.....
Απλά βλέπουν πως τα τελευταία χρόνια με την Πληροφορική στην Γενική Εκπαίδευση,μεγάλος αριθμός μαθητών-αποφοίτων υψηλής νοητικής ικανότητας περνάει σε σχολές Πλήροφορικής,το επίπεδο των φοιτητών σε άλλοτε κραταιά τμήματα φθίνει.Το γνωρίζουν καλά.
Οι φοιτητές π.χ. στους Χημικούς Μηχανικούς (ακόμα και κάποιοι Διδάκτορες...) είχαν ως πρώτη επιλογή π.χ. Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς και Μηχανικούς Υπολογιστών.
Μόνο με την εως τώρα σχεδίαση θα μπροέσουν να έχουν καλούς αποφοίτους στα τμήματα τους.
Αντικειμενικά μιλώντας, όταν η Πληροφορική Επιστήμη ήταν απομονωμένη στα τμήματα των ΤΕΛ ή των σημαντικά μικρότερων σε αριθμό ΕΠΛ (Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια) ασφαλώς και περισσότερα καλά μυαλά προσανατολίζοταν στην επιλογή άλλων σχολών...

Είναι σαφείς οι απόψεις που εκφράζουν στο παραπάνω κείμενο.Δεν χωρούν παρερμηνείες.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

vtsakan

Γνωρίζει κανείς πότε ψηφίζεται η τροπολογία;
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

petrosp13

Θα είναι τραγική εξέλιξη (όσο και να μας συμφέρει) η ελεύθερη επιλογή για όλο το πεδίο
Αυτό δηλαδή για το οποίο μαχόμαστε εδώ και ένα χρόνο, να συνεχίσει να υπάρχει σαν πρόβλημα, δηλαδή εξεταζόμενα μαθήματα άσχετα με την σχολή
Αν το σύστημα παραμείνει με 4 εξεταζόμενα μαθήματα και εγκλωβιστεί σε αυτά, η λύση είναι μια, διχοτόμηση του πεδίου και καμία κοινή σχολή
Ας αποφασίσουν οι ίδιες και ας υποστούν το έκτρωμα του κυρίου Αρβανιτόπουλου, μια και καμία δεν συμμετείχε στον διάλογο πέρσι
Αν πάμε σε άνοιγμα πεδίων όπως ανέφερε ο Δερμεντζόπουλος χθες στο MEGA, τότε το πράγμα αλλάζει και γίνεται ορθότερα, δηλαδή σιγά σιγά οδηγούμαστε στην λογική του σχεδίου Διαμαντοπούλου-Κουλαϊδή
Άνοιγμα πεδίων αλλά με ταυτόχρονη εξέταση στα σχετικά μαθήματα
Ας ελπίσουμε να επικρατήσει η λογική

ΥΓ. Είναι θετικό ότι κάποιες φωνές που ήταν στα τείχη απέναντι μας άρχισαν να ρίχνουν νερό στο κρασί τους, έστω και τώρα που βλέπουν τα (υποτιθέμενα) συμφέροντα τους να θίγονται. Ποτέ δεν είναι αργά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ΠΛΑΤΑΝ

Παράθεση από: petrosp13 στις 11 Νοε 2014, 04:01:19 ΜΜ
Θα είναι τραγική εξέλιξη (όσο και να μας συμφέρει) η ελεύθερη επιλογή για όλο το πεδίο
Αυτό δηλαδή για το οποίο μαχόμαστε εδώ και ένα χρόνο, να συνεχίσει να υπάρχει σαν πρόβλημα, δηλαδή εξεταζόμενα μαθήματα άσχετα με την σχολή
Αν το σύστημα παραμείνει με 4 εξεταζόμενα μαθήματα και εγκλωβιστεί σε αυτά, η λύση είναι μια, διχοτόμηση του πεδίου και καμία κοινή σχολή
Ας αποφασίσουν οι ίδιες και ας υποστούν το έκτρωμα του κυρίου Αρβανιτόπουλου, μια και καμία δεν συμμετείχε στον διάλογο πέρσι
Αν πάμε σε άνοιγμα πεδίων όπως ανέφερε ο Δερμεντζόπουλος χθες στο MEGA, τότε το πράγμα αλλάζει και γίνεται ορθότερα, δηλαδή σιγά σιγά οδηγούμαστε στην λογική του σχεδίου Διαμαντοπούλου-Κουλαϊδή
Άνοιγμα πεδίων αλλά με ταυτόχρονη εξέταση στα σχετικά μαθήματα
Ας ελπίσουμε να επικρατήσει η λογική

ΥΓ. Είναι θετικό ότι κάποιες φωνές που ήταν στα τείχη απέναντι μας άρχισαν να ρίχνουν νερό στο κρασί τους, έστω και τώρα που βλέπουν τα (υποτιθέμενα) συμφέροντα τους να θίγονται. Ποτέ δεν είναι αργά

Έτσι όπως είναι διαμορφωμένο το νέο εξεταστικό, δε βλέπω με ποιό τρόπο θα μπορούσε να γίνει άνοιγμα πεδίων, όπως είπε ο υφυπουργός. Λες και το έφτιαξαν επίτηδες μελετημένο έτσι ώστε να μην επιδέχεται διορθώσεων ως προς την αύξηση των επιλογών των μαθητών. Ο μόνος τρόπος να ανοίξουν τα πεδία είναι να οδηγηθούμε προς ένα σχέδιο όπως αυτό που πρότεινε ο κύριος Τσιωτάκης.  Αλλά δυστυχώς το υπουργείο δε φαίνεται να έχει τη βούληση να προχωρήσει σε ένα τέτοιο σχέδιο.
Αλλιώς για να γίνει άνοιγμα πεδίων με ταυτόχρονη εξέταση σε επιπλέον μαθημα, προυποθέτει ο μαθητής να έχει διδαχθεί το επιπλέον μάθημα, κάτι πολύ δύσκολο όπως είναι διαμορφωμένο το ωρολόγιο πρόγραμμα.
Βεβαίως υπάρχει και η έσχατη λύση, όχι και τόσο σωστή κατά τη γνώμη μου, να δηλώνει ο μαθητής ένα κύριο πεδίο, αυτό της κατεύθυνσης που έχει δηλώσει ότι θα ακολουθήσει και παρακολουθεί και να έχει τη δυνατότητα να δηλώσει και ένα δεύτερο πεδίο λίγο σχετικό βέβαια, αντικαθιστώντας τους συντελεστές ενός ή δύο μαθημάτων. πχ Στη θετική, ο μαθητής που ακολουθεί το πεδίο χημείας, να μπορεί να δηλώσει και το πεδίο πληροφορικής, αντικαθιστώντας την πληροφορική στον υπολογισμό των μορίων με τη χημεία με μειωμένο συντελεστή. Το ίδιο και ο μαθητής με κύριο πεδίο πληροφορικής. Να μπορεί να δηλώσει και το πεδίο χημείας αντικαθιστώντας τη χημεία με την πληροφορική, αλλά με μειωμένο συντελεστή. Ομοίως, οι μαθητές και των δύο πεδίων να μπορούν να δηλώσουν αν θέλουν και επιστήμες υγείας αντικαθιστώντας τη βιολογία με μαθηματικά, αλλά με χαμηλότερο συντελεστή. Και το αντίστροφο φυσικά. Το ίδιο και ο μαθητής των οικονομικών-κοινωνικών να μπορεί να δηλώσει και παιδαγωγικά, αντικαθιστώντας πχ τις αρχές φυσικών επιστημών και την ιστορία με χαμηλότερους συντελεστές στην οικονομία και στα στοιχεία κοινωνικών επιστημών. Και τέλος ο μαθητής της θεωρητικής (ανθρωπιστικών) να μπορεί να δηλώσει και παιδαγωγικά αντικαθιστώντας τα μαθηματικά και τα στοιχεία φυσικών επιστημών με χαμηλότερους συντελεστές στα αρχαία και στα λατινικά.
Βέβαια καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι και τόσο σωστό αυτό που γράφω παραπάνω από εκπαιδευτικής άποψης, είναι μια λύση παρόμοια με το σημερινό σύστημα, αλλά είναι ένας σχετικά εύκολος τρόπος να δοθεί η δυνατότητα δεύτερου πεδίου, χωρίς ριζική αλλαγή του νέου συστήματος.

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

petrosp13

Κι αν κάνουν μήνες να κάνουν πρόταση ή το καθυστερήσουν επίτηδες, εμείς θα μείνουμε στην ανεργία με τις μεθοδεύσεις τους. Να φρόντιζαν να συναντηθούν πέρσι η να σταματούσαν την ψήφιση. Δεν υπάρχει ντροπή σε αυτόν τον τόπο. Μαζεύτηκαν όλοι οι πε04 που έχουν συμφέροντα από την διδασκαλία χημείας στα σχολεία για να προτείνουν την απόσυρση της τροπολογίας, χωρίς πάλι να προτείνουν κάτι, πέρα από την γελοιότητα του ειδικού μαθήματος
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis

Οι Μαθηματικοί προφανώς το κατάλαβαν το έργο και δεν επιθυμούν να συμμετέχουν σε επικοινωνιακά παιχνίδια. Άλλωστε είναι ΠΕ03 όχι ΠΕ04

Η πολιτεία εδώ και πάνω από 40 χρόνια έχει θεσμοθετήσει τη Γ Λυκείου ως προπομπό της Τριτοβάθμιας με τα αντικείμενα σε αυτήν την τάξη να είναι εκείνα που θα εξεταστούν σε βάθος για την επιλογή των φοιτητών στις αντίστοιχες σχολές.
Καλό ή κακό, αυτό είναι το σύστημα. Αυτή είναι και η φιλοσοφία του 4186/2013, θα περίμενε κανείς να έχει γίνει αντιληπτό by now

Οι Βιολόγοι, οι Φιλόλογοι και οι Γεωλόγοι ανησυχούν για τον περιορισμό των μαθητών (;;; ). Επιτέλους κατάλαβαν τι λέμε από τον περσινό Ιούλιο.

ΠαράθεσηΒ. Κοινός τόπος υπήρξε η διαπίστωση ότι η τροπολογία όχι μόνο δεν επιλύει τα σημαντικά προβλήματα του εξεταστικού συστήματος, που προκύπτουν από το νόμο 4186/14, όπως ο περιορισμός των επιλογών των μαθητών σε ένα μόνο πεδίο και η παντελής έλλειψη των Θετικών Επιστημών από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας στη Γ΄Λυκείου, αλλά αντίθετα δημιουργεί και επιπρόσθετα προβλήματα.

Είναι αξιοπερίεργο ότι πέρσι δε ζήτησαν να παγώσει το νεο λύκειο, η τράπεζα θεμάτων και τα "νέα" προγράμματα σπουδών (βασικά δεν είναι).
Επίσης είναι αξιοπερίεργο το ότι δε γνωρίζουν ότι το ΙΕΠ εχει ήδη συστήσει ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ της Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ομάδες εργασίας για την εκπόνηση νέων Προγραμμάτων Σπουδών, νέων Οδηγών για τον Εκπαιδευτικό και επικαιροποίηση του διδακτικού υλικού, με τη σχετική απόφαση να έχει δημοσιευτεί στο Διαδίκτυο εδώ και 3 εβδομάδες. Το έργο ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ είναι σε εξέλιξη.

Γιατί δε ζητάνε να παγώσει ο σχεδιασμός του ΙΕΠ; Η πρόταση είναι: επιστροφή στα μαθήματα μπαλαντέρ του συστήματος Αρσένη (που δεν έβλεπε μπροστά απο την εποχή του) και ας ξανανοίξουμε τις κερκόπορτες (που πέρσι έλεγε ο κ. Γκλαβάς και ο κ. Αρβανιτόπουλος ότι ξεχαρβάλωσαν την Τριτοβάθμια). Είναι τόσο λογικό όσο ο ισχυρισμός ότι το τμήμα Πληροφορικής του ΟΠΑ και του Παν. Μακεδονίας (που τελείωσα) εντάσσονται στην Οικονομική ΕΠΕ (με προφανή στόχευση). Δεν μεταδίδω άλλο...

Spyridon

#2469
Η ΕΕΧ εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι η τροπολογία έχει μέσα και την αφαίρεση της λογοτεχνίας και έτσι έβαλε στο κόλπο και τους φιλόλογους για να υπογράψουν το κείμενο. Μεγάλη σκασίλα που είχαν οι ΠΕ04 για την λογοτεχνία και οι ΠΕ02 για τη πληροφορική, αλλά  μπροστά στο παντεσπάνι που χάνουν " ενώνουν τις δυνάμεις τους" και τις υπογραφές τους. Ο ορισμός του παλαιοκομματικού συντεχνιακού πολιτικαντισμου.

Επίσης μια παρατήρηση. Γραφουν:

" και θα εξετάζεται η Χημεία διαζευκτικά με ένα μάθημα Πληροφορικής στο 2ο ΕΠΕ"

Μπροστά από τη χημεία έβαλαν  το άρθρο "η" αλλά μπροστά από την πληροφορική αντί για το άρθρο "την" έγραψαν "ένα μάθημα" για να απαξιώσουν για ακόμα μια φορά την επιστήμη μας. Ένα κάποιο μάθημα πληροφορικής με μπόλικο τζατζίκι!!


Να μας πουν επίσης για πόσο καιρό ακόμα θα κάνουν γαργάρα τις αντιεπιστημονικές αναθέσεις των μαθημάτων τους ( οι βιολόγοι να διδάσκουν φυσική και οι φυσικοί χημεία κτλ ) και ΟΛΟΙ μαζί μαθηματικά!! , καθώς επίσης και να μας πουν και οι φιλόλογοι για πόσο ακόμα , ανεξάρτητα με ποιο τμήμα έχουν τελειώσει,  θα διδάσκουν ιστορία αρχαία λογοτεχνία λατινικά θεατρολογία και εσχάτως ΚΑΙ πολιτική παιδεία!! Αυτές οι επιστημονικές ενώσεις δεν παρατηρούν τίποτα το αντιεπιστημονικό σε όλα αυτά;;; !!

P.Tsiotakis

#2470
Παράθεση από: Spyridon στις 11 Νοε 2014, 10:31:58 ΜΜ
" και θα εξετάζεται η Χημεία διαζευκτικά με ένα μάθημα Πληροφορικής στο 2ο ΕΠΕ"
Μπροστά από τη χημεία έβαλαν  το άρθρο "η" αλλά μπροστά από την πληροφορική αντί για το άρθρο "την" έγραψαν "ένα μάθημα" για να απαξιώσουν για ακόμα μια φορά την επιστήμη μας. Ένα κάποιο μάθημα πληροφορικής με μπόλικο τζατζίκι!!

Υπάρχει και άλλη εξήγηση: μπορεί να είναι "λάθος" σύνταξη διότι δε συνέταξε την ανακοίνωση συνάδελφος Φιλόλογος (που εκφράζει την δυσαρέσκεια για τον συνωστισμό στην ΘετικοΤεχνολογική ΕΠΕ) αλλά κάποιος που έχει συντάξει και τις προηγούμενες.


EDIT: Μέχρι και το ALFAVITA τους πήρε στο ψιλό!!

ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΠΡΟΥ + ΙΒΟ + ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ = ΣΧΕΔΙΟ ΚΟΥΛΑΪΔΗ, επστήμονες της εκπαίδευσης. Μόνο που ο ΑΛ και ο ΓΚΑΛ είχαν άλλα σχέδια. Αφού διαβάζετε το στέκι κάντε και λίγο την αυτοκριτική σας και ας μην γίνει δημόσια.

Για όσους μπορούν αν δουν την μεγάλη εικόνα...

chem

Ειναι προφανες για ποιο λόγο μιλάει η ανακοινωση  για ενα μαθημα πληροφορικης. Όχι για να απαξιώσει αυτό το μάθημα και την επιστήμη της Πληροφορικής. Αλλά για τον απλούστατο λόγο οτι για αυτο το μάθημα δεν γνωρίζουμε ακόμη το αντικείμενο του. Θα ειναι οι αλγόριθμοι; Θα έχει γλώσσες προγραμματισμού; Θα αναφέρεται στην εφαρμογή προγραμμάτων; θα έχει συνδυασμό από τα προηγούμενα;
Ειναι λογικό, όταν ενα 2ωρο μάθημα μετατραπεί σε 6ωρο να υπάρχει ένα θολό τοπίο ως προς την ύλη του.
Τέλος η ΕΕΧ έχει προτείνει σχέδιο για την επαναφορά της πληροφορικής γις τις σχολές που θα την ζητήσουν και που την χρειάζονται ως προαπαιτούμενο.

Spyridon

Πάντως εδω έχουμε και άλλα θεσμικά ατοπήματα.  Με ποιο δικαίωμα μια επιστημονική ένωση φιλολόγων εκφέρει επιστημονική άποψη για την εισαγωγή του μαθήματος της πληροφορικής (!);; Επίσης με ποιο δικαίωμα ο θεσμοθετημένος σύμβουλος του κράτους για θέματα χημείας εκφέρει άποψη για την κατάργηση του μαθήματος της λογοτεχνίας (!) από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα;;  Έχει κι άλλο άραγε αυτό ο "επιστημονικός" συντεχνιακός κατήφορος;

Spyridon

Παράθεση από: chem στις 11 Νοε 2014, 11:00:52 ΜΜ
Ειναι προφανες για ποιο λόγο μιλάει η ανακοινωση  για ενα μαθημα πληροφορικης. Όχι για να απαξιώσει αυτό το μάθημα και την επιστήμη της Πληροφορικής. Αλλά για τον απλούστατο λόγο οτι για αυτο το μάθημα δεν γνωρίζουμε ακόμη το αντικείμενο του. Θα ειναι οι αλγόριθμοι; Θα έχει γλώσσες προγραμματισμού; Θα αναφέρεται στην εφαρμογή προγραμμάτων; θα έχει συνδυασμό από τα προηγούμενα;
Ειναι λογικό, όταν ενα 2ωρο μάθημα μετατραπεί σε 6ωρο να υπάρχει ένα θολό τοπίο ως προς την ύλη του.
Τέλος η ΕΕΧ έχει προτείνει σχέδιο για την επαναφορά της πληροφορικής γις τις σχολές που θα την ζητήσουν και που την χρειάζονται ως προαπαιτούμενο.

Αν δεν κάνω λάθος και η χημεία από 2ωρο στη θετική θα γίνει 6ωρο. Ξέρεις να μας πεις ακριβώς τι ύλη θα έχει ή είναι και αυτό "ένα" μάθημα χημείας;

chem

Η Χημεια στην φετινή Γ (παλιο συστημα) είναι 2 ωρες.
Μέχρι πέρυσι υπήρχαν και 2 ωρες Χημειας κατ/σης στην Β Λυκείου. Από φέτος στην Β Λυκείου αυτες οι 2 ωρες έχουν αφαιρεθεί. Προφανώς θα προστεθουν στην ύλη της Γ Λυκειου.