ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

arteus

Chem, η κ. φιλενια ειπες οτι το φόρουμ αυτο ειναι χαμηλού επιπέδου
Δεν παίρνεις τα αντιδραστήριά σου στο ιστολογιο σας που ειναι και υψηλού επιπέδου ;;;

tdrivas

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

lxart

συνωμοσια πυρηνων των γηρατειων....
http://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikos-Elenchos/Mesa-Koinovouleutikou-Elegxou?pcm_id=4ae96ffb-efcf-4101-b789-ec1690959235

;DΑπό μια ηλικία και μετά (γεμάτα 78), δεν επικοινωνείς, δεν καταλαβαίνεις, ζεις ακόμα στο παρελθόν σου.
Άμα σε έχει "τρελάνει" και η μικρή!!!!!!!!

dg69

Και όλα αυτά γίνονται γιατί έχουν περάσει 2 μήνες και βάλε, από την προφορική εισαγωγή του μαθήματος. Κάτι δεν πάει καλά!

pthomop

Παράθεση από: morfeus στις 02 Νοε 2014, 09:57:13 ΠΜ
συνωμοσια πυρηνων των γηρατειων....
http://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikos-Elenchos/Mesa-Koinovouleutikou-Elegxou?pcm_id=4ae96ffb-efcf-4101-b789-ec1690959235
Δεν νομίζω ότι μπορούμε να εκλάβουμε ως αστείο τέτοιες κινήσεις. Διαβάζω σήμερα ότι υπάρχει ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών. Οι καθυστερήσεις και η μπάλα στην εξέδρα πιάνουν τόπο τελικά.

petrosp13

To αρχείο που συνοδεύει την ερώτηση του επί 20ετίας 80+χρονου υπουργού είναι το δελτίο τύπου της ΕΕΧ
ΟΚ

Όπως είπες κι ένας "φίλος" σε ένα δημοκρατικό blog, "είμασταν κι εμείς κάποτε ΠΑΣΟΚ και ξέρουμε"
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: lxart στις 02 Νοε 2014, 11:26:18 ΠΜ
http://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikos-Elenchos/Mesa-Koinovouleutikou-Elegxou?pcm_id=4ae96ffb-efcf-4101-b789-ec1690959235

Ούτε καν για τα μάτια, δεν διατυπώθηκε ως ξεχωριστό κείμενο ερώτησης...! Απλά κατατέθηκε το δελτίο τύπου της ΕΕΧ με αυτά το φοβερά που περιλαμβάνει! Το κερασάκι βέβαια είναι το Υ.Γ.: για γέλια ή για κλάματα; Επειδή δεν θυμάμαι καλά: μόνο οι Πληροφορικοί έχουν β' ανάθεση τα Μαθηματικά; Και βέβαια κάποιοι διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους για το επίπεδο των τοποθετήσεων ανώνυμων μελών, τη στιγμή που η επίσημη ένωση φτάνει σε αυτό το επίπεδο παραπληροφόρησης και μεθόδευσης. Για ποιόν διάλογο μιλάνε. Η περσινή ηγεσία μίλησε για πολυετή διάλογο που τελικά οδήγησε στην απομάκρυνση του μαθήματος από τις εξετάσεις! Τώρα θα ξαναρχίσουμε άλλο διάλογο; Προφανώς για να πετάξουμε τη μπάλα στην εξέδρα! Μα δεν κάνουμε και τίποτα άλλο! Μόνο διάλογο χειρίστου επιπέδου με χτυπήματα κάτω από τη ζώνη!

petrosp13

Να μπει η Πληροφορική κύριε, αλλά να μην θιγεί η Χημεία
Τι δεν καταλαβαίνεις;
Είναι σαν να λες: "Να μπει η φιλοσοφία στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, αλλά να μην θιγούν τα μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης"


Να μπει ειδικό μάθημα για όλες τις κατευθύνσεις
Ποιος υποψήφιος δικηγόρος ή δάσκαλος δεν θα ενδιαφερθεί για την Πληροφορική;
Πλήκτρα δεν βαράτε; Σιγά τα ωά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ΠΛΑΤΑΝ

Πάντως το έχει παρατραβήξει το θέμα ο κύριος υπουργός. Πολύ το αναβάλει. Έχουν περάσει δυο μήνες και βάλε και δεν έχει κάνει τίποτα, παρά μόνο λόγια. Επιτέλους πρέπει να καταλάβει πως εκτός από τους καθηγητές της πληροφορικής που καίγονται για την εργασία τους, υπάρχουν και οι μαθητές της Β' Λυκείου που έχουν παλαβώσει. Τα παιδιά δεν ξέρουν τί να κάνουν. Προς τα πού να προσανατολισθούν δε γνωρίζουν. Πρέπει άμεσα να οριστικοποιηθεί το θέμα των επιστημονικών πεδίων και των σχολών σε κάθε πεδίο... Είναι πολλά τα ερωτήματα. Πέρα από την πληροφορική, σκεφθείτε το παιδί που θέλει στρατιωτικές δε γνωρίζει...το παιδί που θέλει γυμναστική ακαδημία δε γνωρίζει....το παιδί που θέλει ψυχολογία πάλι δε γνωρίζει αν θα πρέπει να δώσει βάση στα αρχαία, ή αν πρέπει να πάει φροντιστήριο λατινικά από φέτος, αν η ψυχολογία παραμείνει στο πεδίο των θεωρητικών, ή αν θα πρέπει να δώσει βάση στις κοινωνικές επιστήμες αν η ψυχολογία ενταχθεί στο πεδίο οικονομικών-κοινωνικών επιστημών...Εκτός των ανωτέρω, στη συνέχεια πρέπει να καθοριστούν οι συντελεστές βαρύτητας για κάθε σχολή....Πότε θα γίνουν όλα αυτά? Το αντιλαμβάνεται ο κύριος υπουργός?
Επιτέλους οι Χημικοί και οι Πληροφορικοί πρέπει να βρούν κοινό τόπο μεταξύ τους. Το πεδίο των θετικών επιστημών έχει 200 με 220 σχολές. Αποφασίστε επιτέλους μεταξύ σας και χωρίστε το κάπου στη μέση 100 και 120 σχολές, ή ακόμα και 80 και 140 (δε νομίζω ότι θίγεται κανείς αν έχει 80 και όχι 100 ή 120 σχολές). Πάλι το κάθε πεδίο πολύ δυνατό θα είναι και έτσι θα έχουμε 4 πεδία ισότιμα δηλ Θεωρητικών επιστημών με περίπου 80 σχολές, θετικών επιστημών χημείας με 100-120 σχολές, θετικών επιστημών πληροφορικής με 80-100 σχολές και οικονομικών-κοινωνικών-πολιτικών επιστημών με 110-120 σχολές. Ένα πεδίο των επιστημών υγείας λίγο αδύναμο με 60 σχολές περίπου (το οποίο βέβαια ούτως ή άλλως είναι ο στόχος συγκεκριμένων παιδιών που θέλουν ιατρική) και ένα πεδίο θνησιγενές το οποίο στην πορεία μάλλον θα καταργηθεί και οι σχολές του θα μοιραστούν στα άλλα, δηλ των παιδαγωγικών επιστημών με 20-25 σχολές.

petrosp13

Παράθεση από: ΠΛΑΤΑΝ στις 02 Νοε 2014, 02:57:26 ΜΜ
Επιτέλους οι Χημικοί και οι Πληροφορικοί πρέπει να βρούν κοινό τόπο μεταξύ τους. Το πεδίο των θετικών επιστημών έχει 200 με 220 σχολές. Αποφασίστε επιτέλους μεταξύ σας και χωρίστε το κάπου στη μέση 100 και 120 σχολές, ή ακόμα και 80 και 140 (δε νομίζω ότι θίγεται κανείς αν έχει 80 και όχι 100 ή 120 σχολές). Πάλι το κάθε πεδίο πολύ δυνατό θα είναι

Τι σε κάνει να νομίζεις ότι ζητάμε κάτι διαφορετικό;
Δεν έχεις καταλάβει ποιοι ζητάνε το διαφορετικό;
Δηλαδή 200-0;
Δεν έχεις καταλάβει ποιοι προσπαθούν να τρενάρουν το αυτονόητο με το πρόσχημα του "διαλόγου";
Του διαλόγου που δεν έγινε πέρσι, αλλά να γίνει φέτος;
Του διαλόγου που δεν έγινε πέρσι, αλλά κάποιοι θεωρούν ότι ο νόμος είναι αποτέλεσμα 5ετούς διαλόγου που προσπαθεί να τον αλλάξει ένας τυχάρπαστος υπουργάκος;
Τι δεν έχεις καταλάβει;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ΠΛΑΤΑΝ

Η γνώμη μου Πέτρο, καθαρά προσωπική που σημαίνει ότι μπορεί να είναι και τελείως λάθος, είναι πως οι χημικοί δεν σας εμπιστεύονται με την έννοια ότι θεωρούν πως πάτε να τους φάτε ολόκληρο το πεδίο των θετικών επιστημών. Νομίζω ότι πιστεύουν πως αν σας δώσουν τώρα το μισό πεδίο, ή έστω 80 σχολές, σιγά σιγά θα ζητάτε όλο και περισσότερα και κάθε σχολικό έτος που θα περνάει θα φεύγουν σχολές από το δικό τους και θα μεταφέρονται στο δικό σας. Γνωρίζουμε άλλωστε πόσο εύκολα αλλάζουν οι σχολές από το ένα πεδίο στο άλλο, στην Ελλάδα ζούμε. πχ..θυμηθείτε πώς έφυγαν πριν τρία-τέσσερα χρόνια οι σχολές υπαξιωματικών στρατού ΣΜΥ, ΣΤΥΑ, ΣΜΥΝ από το 5 πεδίο και παρέμειναν μόνο στο 4 πεδίο.
Ίσως το γεγονος ότι στην προσπάθειά σας να διεκδικήσετε το δικαίωμα στην εργασία σας κινηθήκατε πολύ επιθετικά, γνωρίζοντας φυσικά και την ύπαρξη των πληροφορικών συμβούλων γύρω από τον νέο υπουργό παιδείας, οδήγησε στη σθεναρότατη αντίδραση των χημικών και η κατάσταση έχει φτάσει πλέον σε ένα τέλμα αυτή τη στιγμή. Όπως πάει το πράγμα, αν δεν καθήσετε οι δύο κλάδοι να τα βρείτε, ώστε να ηρεμήσουν τα πνεύματα και από τις δύο πλευρές, να δείξετε και να το δώσετε να το καταλάβουν οι χημικοί ότι δεν διεκδικείτε τα πάντα, αλλά μόνο τα αυτονόητα, δε νομίζω να προχωρήσει το θέμα και να πάρει ο υπουργός κάποια σοβαρή απόφαση.
        Ο κύριος Λοβέρδος φημίζεται για την διπλωματικότητά του. Σε δυο μήνες-τρεις το πολύ, έχουμε εκλογές. Κοιτάζει την πολιτική του επιβίωση, και το προσωπικό του όφελος είναι να μην έχει κανένα δυσαρεστημένο, ούτε τον ένα κλάδο, ούτε τον άλλο. Γι' αυτό λοιπόν, προσωπικά πιστεύω ότι το δικό σας συμφέρον αυτή τη στιγμή είναι να κάνετε ένα βήμα συναδέλφωσης με τους χημικούς, να τους ζητήσετε να συναντηθείτε και να συζητήσετε. Ξεκινήστε τη συζήτηση από τα αυτονόητα, δηλαδή τις σχολές πληροφορικής και στη συνέχεια πάτε και στις άλλες. Όσον αφορά τις περιζήτητες σχολές του πολυτεχνείου, και εκεί μπορεί να βρεθεί κοινός τόπος. Και αυτές μπορούν να σπάσουν και να μοιραστούν στη μέση. Αποφασίστε οι δύο κλάδοι και προτείνετε στον υπουργό.
Ούτως ή άλλως όπως έγραψα και πριν, αν σπάσει το πεδίο των θετικών, πάλι σε δυο-τρία χρόνια από σήμερα με 5 πεδία θα λειτουργεί το εξεταστικό, αφού το παιδαγωγικό πεδίο δε θα επιζήσει, και μάλιστα και τα 5 αυτά πεδία θα είναι δυνατά και ισότιμα ώστε να συμβάλλουν στην επιβίωση του εξεταστικού συστήματος.   

arteus

Η εεχ, προτείνει 5ο ειδικο μαθημα το 2ωρο της πληροφορικης, θεωρεί τη χημεία βασική γνώση για όλες τις σχολές. Εσχάτως, πρότεινε ως λύση το σύστημα Αρσένη.
Αν αντέξεις να διαβάσεις πάνω από 3-4 καρτέλες στο ιστολόγιο http://ylikonet.gr/forum/topics/3647795:Topic:261716?groupUrl=ximiac&groupId=3647795%3AGroup%3A1964&id=3647795%3ATopic%3A261716&page=75#comments
το συζητάμε περισσότερο.

Τα εκπαιδευτικά συστήματα δεν τα καθοριζουν συντεχνίες ένθεν και ένθεν αλλά ειδικοι επιστημονες, οι συνθηκες και η διεθνης πρακτικη. Τα εξεταζόμενα μαθήματα, τα καθορίζουν οι ανάγκες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι συνθηκες και η διεθνης πρακτικη. Φυσικά δεν τα καθορίζουν απόμαχοι της εκπαίδευσης.

Τέλος, το καλαθι που εντάσσεται καθε σχολη, το επιλεγει η ίδια και όχι καποια διαβούλευση, ούτε κάποιος σύμβουλος του κράτους.

petrosp13

Παράθεση από: ΠΛΑΤΑΝ στις 02 Νοε 2014, 06:12:13 ΜΜ
Η γνώμη μου Πέτρο, καθαρά προσωπική που σημαίνει ότι μπορεί να είναι και τελείως λάθος, είναι πως οι χημικοί δεν σας εμπιστεύονται με την έννοια ότι θεωρούν πως πάτε να τους φάτε ολόκληρο το πεδίο των θετικών επιστημών. Νομίζω ότι πιστεύουν πως αν σας δώσουν τώρα το μισό πεδίο, ή έστω 80 σχολές, σιγά σιγά θα ζητάτε όλο και περισσότερα και κάθε σχολικό έτος που θα περνάει θα φεύγουν σχολές από το δικό τους και θα μεταφέρονται στο δικό σας....
Ίσως το γεγονος ότι στην προσπάθειά σας να διεκδικήσετε το δικαίωμα στην εργασία σας κινηθήκατε πολύ επιθετικά, γνωρίζοντας φυσικά και την ύπαρξη των πληροφορικών συμβούλων γύρω από τον νέο υπουργό παιδείας, οδήγησε στη σθεναρότατη αντίδραση των χημικών και η κατάσταση έχει φτάσει πλέον σε ένα τέλμα αυτή τη στιγμή. Όπως πάει το πράγμα, αν δεν καθήσετε οι δύο κλάδοι να τα βρείτε, ώστε να ηρεμήσουν τα πνεύματα και από τις δύο πλευρές, να δείξετε και να το δώσετε να το καταλάβουν οι χημικοί ότι δεν διεκδικείτε τα πάντα, αλλά μόνο τα αυτονόητα, δε νομίζω να προχωρήσει το θέμα και να πάρει ο υπουργός κάποια σοβαρή απόφαση.
       ... Γι' αυτό λοιπόν, προσωπικά πιστεύω ότι το δικό σας συμφέρον αυτή τη στιγμή είναι να κάνετε ένα βήμα συναδέλφωσης με τους χημικούς, να τους ζητήσετε να συναντηθείτε και να συζητήσετε. Ξεκινήστε τη συζήτηση από τα αυτονόητα, δηλαδή τις σχολές πληροφορικής και στη συνέχεια πάτε και στις άλλες. Όσον αφορά τις περιζήτητες σχολές του πολυτεχνείου, και εκεί μπορεί να βρεθεί κοινός τόπος. Και αυτές μπορούν να σπάσουν και να μοιραστούν στη μέση. Αποφασίστε οι δύο κλάδοι και προτείνετε στον υπουργό.

Τι θα πει "θα ζητάτε όλο και περισσότερα";
Θα ζητάμε να εξετάζεται η Πληροφορική για το Χημικό, Γεωπονικό κτλ;
Ποιος νοήμων άνθρωπος θα ζητήσει κάτι τέτοιο, ενώ ζητάμε το ακριβώς ανάποδο, δηλαδή τα εξεταζόμενα μαθήματα να είναι συναφή με τις σχολές προτίμησης; Δεν ζητάμε "κίβδηλα δικαιώματα", άλλοι τα ζητάνε και το εξηγώ παρακάτω

Δεν κινηθήκαμε καθόλου επιθετικά. Είναι τραγικό σαν σκέψη και μόνο το να θεωρεί κάποιος πώς η Πληροφορική θα είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα επειδή ο διευθυντής του γραφείου του Λοβέρδου έχει τέτοιο 2ο πτυχίο. Η παράνοια θα ήταν το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή αυτό που ζήσαμε πέρσι, όπου μερικοί άσχετοι με την πραγματικότητα άνθρωποι, έβγαλαν το πιο σύγχρονο αντικείμενο από τις πανελλαδικές.

Για να υπάρξει κοινός τόπος συζήτησης με τους συναδέλφους χημικούς, θα πρέπει να γίνουν και κάποια βήματα πίσω από αυτούς. Όχι βήματα οπισθοχώρησης, βήματα λογικής. Όταν η πρόταση τους είναι να είναι 5ο μάθημα η Πληροφορική, δεν υπάρχει λογική. Δεν απαντάει κανένας στο βασικό ερώτημα από πέρσι "Γιατί ένας υποψήφιος Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγων, Μαθηματικών κτλ" να εξετάζεται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ στην Χημεία, ώστε το δικό μας μάθημα να θεωρείται 5ο, ειδικό, 2ωρο και όλα τα συναφή.

Η απάντηση που δίνεται είναι μια: "Η Χημεία είναι βασική επιστήμη και όλοι οι θετικοί επιστήμονες πρέπει να εξετάζονται σε αυτή". Σαν να λέμε "το είπε ο Θεός" για τους Θεολόγους. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι Μαθηματικοί, Πληροφορικοί κτλ που εξετάστηκαν στην Χημεία με τις δέσμες και δεν τους προσέφερε ΤΙΠΟΤΑ στην μετέπειτα εξέλιξη τους. Άρα, το βασικό τους επιχείρημα πάει περίπατο.

Ποιος σου είπε ότι δεν διαφωνούν με την λύση σου, η οποία ταυτίζεται με αυτά που λέμε;
Σχολές Πληροφορικής σίγουρα θα πρέπει να εξετάζονται στην Πληροφορική και από εκεί και πέρα, οποιαδήποτε σχολή το θελήσει, να εξετάζεται και αυτή. Σίγουρες θα θεωρούνται οι Ηλεκτρολόγων Μηχανικών (έβγαλαν και ανακοινώσεις υπέρ μας πέρσι), πιθανόν Μαθηματικών και από εκεί και πέρα όποια άλλη νομίζει. Αυτό προτείνουμε. Ο αντίλογος είναι πέρα για πέρα δημοκρατικός.

Η αντι-πρόταση είναι να εξετάζονται όλοι στην Χημεία σαν 6ωρο μάθημα, και η Πληροφορική να είναι ειδικό μάθημα 2ωρο για όποια σχολή το επιθυμήσει. Δηλαδή, να διδάσκονται 6 ώρες προχωρημένη Χημεία, να εξεταστούν στην παντελώς αχρείαστη Χημεία, να διδάσκονται 2 ώρες μόνο Πληροφορική και ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΟΥΝ ΣΕ 5 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙ ΓΙΑ 4!!! Κι όλα αυτά, γιατί "η Χημεία είναι η βασική επιστήμη". Λες και η Βιολογία πχ δεν είναι. Δηλαδή να φορτωθούν οι μαθητές 5 μαθήματα, επειδή οι άνθρωποι δεν θέλουν να δουν την κοινή λογική λόγω συμφερόντων. Εφηύραν ακόμα και το τέχνασμα του περιορισμού των υποτιθέμενων επιλογών των παιδιών σε περίπτωση διάσπασης του πεδίου, όταν ακόμα και το μισό πεδίο είναι μεγαλύτερο από όλα τα υπόλοιπα!!!

Αν αυτό εσύ το θεωρείς βάση για εποικοδομητικό διάλογο, τότε σε παρακαλώ να ανοίξεις εσύ (και οποιοσδήποτε εσύ) διάλογο μαζί τους για να βγάλεις άκρη.

Η πεποίθηση "κάθε σχολή να επιλέξει τα εξεταζόμενα μαθήματα" δεν νομίζω ότι μπορεί να βρει αντίλογο. Σε αυτό αντιτίθενται οι κύριοι γιατί απέκτησαν υπερβολικά πολλά δικαιώματα με το έκτρωμα του Αρβανιτόπουλου και δεν θέλουν να τα χάσουν για να βγάλουν τα υποτιθέμενα σπασμένα των 15 ετών, όταν και διδάσκονταν σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και σε 2 κατευθύνσεις στην Γ.

Και τολμούν να παρουσιάζουν την επαναφορά σαν προϊόν ρουσφετιού ενός διευθυντή που κάνει ό,τι θέλει τον τυχάρπαστο πολιτικούλη Ανδρέα Λοβέρδο που μπήκε χθες στην πολιτική.
Και καλούν σε διάλογο τις ενώσεις για το εξεταστικό ΤΩΡΑ. Όχι πέρσι, τώρα. Από την μια θεωρούν τον νόμο προϊόν διαλόγου πολλών χρόνων και θέλουν να εφαρμοστεί, από την άλλη καλούν τις ενώσεις να τον συζητήσουν. Τι πιο λογικός συλλογισμός;

Αυτή είναι η αλήθεια
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

seibei

Παράθεση από: arteus στις 02 Νοε 2014, 07:03:07 ΜΜ
Τέλος, το καλαθι που εντάσσεται καθε σχολη, το επιλεγει η ίδια και όχι καποια διαβούλευση, ούτε κάποιος σύμβουλος του κράτους.

Δεν θα το επιτρέψει, νομίζω, ποτέ το ΝΠΔΔ αύτο. Αν οι σχολές διαλέξουν χωρίς υστεροβουλίες, σκοπιμότητες και "πολιτικές",
θα είναι το χειρότερο σενάριο για αυτούς. Θα αφήσουν τους μαθηματικούς να διαλέξουν μαθήματα; Όχι βέβαια, αυτοί ξέρουν καλύτερα.

Όπως ξέρουν καλύτερο και για το Φυσικό ας πούμε. Αν δει κανείς το πρόγραμμα σπουδών του Φυσικού καταλαβαίνει οτι θα ήταν μεγάλο
ρίσκο να αφεθεί να αποφασίσει μόνο του...

ΥΓ. Μπράβο Πέτρο για την τοποθέτησή σου. Συμφωνώ απόλυτα. Πώς μπορεί άλλωστε να διαφωνήσει κανείς;

gpapargi

Παράθεση από: ΠΛΑΤΑΝ στις 02 Νοε 2014, 06:12:13 ΜΜ
Η γνώμη μου Πέτρο, καθαρά προσωπική που σημαίνει ότι μπορεί να είναι και τελείως λάθος, είναι πως οι χημικοί δεν σας εμπιστεύονται με την έννοια ότι θεωρούν πως πάτε να τους φάτε ολόκληρο το πεδίο των θετικών επιστημών. Νομίζω ότι πιστεύουν πως αν σας δώσουν τώρα το μισό πεδίο, ή έστω 80 σχολές, σιγά σιγά θα ζητάτε όλο και περισσότερα και κάθε σχολικό έτος που θα περνάει θα φεύγουν σχολές από το δικό τους και θα μεταφέρονται στο δικό σας. Γνωρίζουμε άλλωστε πόσο εύκολα αλλάζουν οι σχολές από το ένα πεδίο στο άλλο, στην Ελλάδα ζούμε. πχ..θυμηθείτε πώς έφυγαν πριν τρία-τέσσερα χρόνια οι σχολές υπαξιωματικών στρατού ΣΜΥ, ΣΤΥΑ, ΣΜΥΝ από το 5 πεδίο και παρέμειναν μόνο στο 4 πεδίο.
Ίσως το γεγονος ότι στην προσπάθειά σας να διεκδικήσετε το δικαίωμα στην εργασία σας κινηθήκατε πολύ επιθετικά, γνωρίζοντας φυσικά και την ύπαρξη των πληροφορικών συμβούλων γύρω από τον νέο υπουργό παιδείας, οδήγησε στη σθεναρότατη αντίδραση των χημικών και η κατάσταση έχει φτάσει πλέον σε ένα τέλμα αυτή τη στιγμή. Όπως πάει το πράγμα, αν δεν καθήσετε οι δύο κλάδοι να τα βρείτε, ώστε να ηρεμήσουν τα πνεύματα και από τις δύο πλευρές, να δείξετε και να το δώσετε να το καταλάβουν οι χημικοί ότι δεν διεκδικείτε τα πάντα, αλλά μόνο τα αυτονόητα, δε νομίζω να προχωρήσει το θέμα και να πάρει ο υπουργός κάποια σοβαρή απόφαση.
        Ο κύριος Λοβέρδος φημίζεται για την διπλωματικότητά του. Σε δυο μήνες-τρεις το πολύ, έχουμε εκλογές. Κοιτάζει την πολιτική του επιβίωση, και το προσωπικό του όφελος είναι να μην έχει κανένα δυσαρεστημένο, ούτε τον ένα κλάδο, ούτε τον άλλο. Γι' αυτό λοιπόν, προσωπικά πιστεύω ότι το δικό σας συμφέρον αυτή τη στιγμή είναι να κάνετε ένα βήμα συναδέλφωσης με τους χημικούς, να τους ζητήσετε να συναντηθείτε και να συζητήσετε. Ξεκινήστε τη συζήτηση από τα αυτονόητα, δηλαδή τις σχολές πληροφορικής και στη συνέχεια πάτε και στις άλλες. Όσον αφορά τις περιζήτητες σχολές του πολυτεχνείου, και εκεί μπορεί να βρεθεί κοινός τόπος. Και αυτές μπορούν να σπάσουν και να μοιραστούν στη μέση. Αποφασίστε οι δύο κλάδοι και προτείνετε στον υπουργό.
Ούτως ή άλλως όπως έγραψα και πριν, αν σπάσει το πεδίο των θετικών, πάλι σε δυο-τρία χρόνια από σήμερα με 5 πεδία θα λειτουργεί το εξεταστικό, αφού το παιδαγωγικό πεδίο δε θα επιζήσει, και μάλιστα και τα 5 αυτά πεδία θα είναι δυνατά και ισότιμα ώστε να συμβάλλουν στην επιβίωση του εξεταστικού συστήματος.   


Φίλε Πλαταν για μένα τα περιθώρια να τα βρουν οι 2 κλάδοι δε φαίνονται να είναι πολλά. Μιλάμε για μια μάχη συμφερόντων και από τις 2 μεριές. Σε αυτές τις περιπτώσεις πρώτα κάποιος έχει αποφασίσει ποια γνώμη  θα στηρίξει (αυτή που τον συμφέρει) και μετά θα ψάξει να βρει τα επιχειρήματα για να το κάνει. Χρησιμοποιεί κατασκευασμένα επιχειρήματα.

Οι χημικοί έχουν υιοθετήσει μια στάση άκρως επιθετική (χωρίς να σημαίνει αυτό ότι αν και οι δικοί μας ήταν στη θέση τους δε θα έκαναν το ίδιο).
Θέλουν για όλες τις σχολές να είναι υποχρεωτική η χημεία. Μόλις δουν ότι αυτό δε στέκεται γιατί αργά ή γρήγορα θα ξεσηκωθούν οι σχολές πληροφορικής, κοιτάνε να βρουν μια λύση με το μικρότερο κακό για αυτούς: να μπει ως επιπρόσθετο μάθημα ένα δίωρο πληροφορικής, ειδικά για τις σχολές πληροφορικής. Δεν πιστεύω ότι το έκαναν από εκτίμηση προς την επιστήμη μας, απλά ήταν ένας τρόπος να κλείσουν τα στόματα χωρίς να μειωθεί η χημεία.

Το σενάριο να διαλέγει η κάθε σχολή το μάθημα, δε θέλουν ούτε να το σκέφτονται γιατί ξέρουν πολύ καλά ότι οι περισσότεροι δε θα τους διαλέξουν. Μια σοβαρή μελέτη των προγραμμάτων σπουδών όλων των σχολών θα δείξει ότι η χημεία εμφανίζεται σε πολύ λιγότερα τμήματα από αυτά που θα ήθελαν οι χημικοί. Τα ίδια τα προγράμματα σπουδών δείχνουν τι θα διάλεγαν οι σχολές.

Τα επιχειρήματά τους δεν στέκονται. Πχ τα περί βασικής επιστήμης μπορεί να το ισχυριστεί και η πληροφορική. Μόλις δουν ότι μια σχολή μη πληροφορικής (πχ μαθηματικών) ενδεχομένως να διαλέξει πληροφορική, θα σου πουν ότι δεν είναι σωστό να σπάσουν τα πεδία και να μειωθούν οι επιλογές των μαθητών. Αν τους προτείνεις μια συμμετρική λύση με αυτή που προτείνουν οι ίδιοι για εμάς (δηλαδή όλοι πληροφορική και μόνο οι σχολές χημείας να δίνουν ένα πέμπτο 2ωρο μάθημα  χημείας) θα σε σκοτώσουν.

Γενικά δηλαδή φαίνεται πως έχουν μια πολύ επιθετική πολιτική και δε θα κάνουν πίσω σε τίποτα. Για μένα από τη στιγμή που οι 2 χώροι σφάζονται με αυτόν τον τρόπο και φτάνουν κάποιοι να θεωρούν τσιφλίκι τους τη δευτεροβάθμια (και από τις 2 πλευρές) η μόνη σοβαρή και αντικειμενική προσέγγιση είναι μια: οι ίδιες οι σχολές να διαλέξουν το εξεταζόμενο μάθημα. Κατά τη γνώμη μου όποιος διαφωνεί με αυτή τη λύση, εξορισμού λειτουργεί με βάση τα συμφέροντα. Όταν φτάνεις στο σημείο να λες εσύ τι πρέπει να γίνει για το καλό μιας σχολής και να μη δίνεις το δικαίωμα στην ίδια τη σχολή να μιλήσει για λογαριασμό της, προφανώς δε λειτουργείς έντιμα. Όταν προτείνεις «Όλοι 6ωρη χημεία και για όσους θέλουν σχολές πληροφορικής ένα επιπρόσθετο δίωρο» το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς είναι ότι δεν τηρεί ίσες αποστάσεις μεταξύ χημείας και πληροφορικής. Είναι σαν να λες ότι πιο σημαντική είναι η χημεία για τις σχολές πληροφορικής από ότι η ίδια η πληροφορική και για αυτό η πρώτη είναι 6ωρη και η δεύτερη 2ωρη.  Είναι λογική άποψη αυτή;