ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pthomop


G.S.

Σιαφάκας Γιώργος
ΠΕ19


ntzios kostas

Το esos βγάζει αυθαίρετα συμπεράσματα. Δεν μπορώ να συνδεσω το κείμενο με τον τίτλο που κοτσάρει το esos.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

stpdt

Παράθεση από: G.S. στις 29 Σεπ 2014, 05:03:46 ΜΜ
http://www.esos.gr/arthra/35027/anisyhei-i-pekap-gia-tin-epanafora-tin-pliroforikis-stis-panelladikes

Παράθεση από: ΠΕΚΑΠΗ Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής επαναλαμβάνει ότι πάγια θέση της αποτελεί η διδασκαλία στη Γ τάξη ΓΕ.Λ. δύο μαθημάτων Πληροφορικής: ένα Γενικής Παιδείας και ένα Πανελλαδικώς Εξεταζόμενο.  Επίσης προειδοποιεί όλους όσους πιέζουν με κάθε μέσο ανθρώπους, θεσμούς και την ίδια τη λογική, ότι είναι σε επαγρύπνηση και ότι δε θα τους επιτρέψει να οπισθογυρίσουν την Ελληνική Παιδεία.

Έτσι μπράβο! Πολύ ωραία η σκληρή ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ.
Σιγά μην τους φοβηθούμε, τους δεινόσαυρους.
Θα τους κυνηγήσουμε μεχρι να κρυφτούν πίσω στις σπηλιές τους και να μην μπορούν να βγούν έξω από αυτές.


stpdt

#2031
Και μια άποψη των Χημικών, η οποία νομίζω πρέπει να συζητηθεί και να απαντηθεί.

Παράθεση από:  Φιλλένια Σιδέρη
    H EEX από την πρώτη στιγμή της ψήφισης του νόμου 4186/13 είχε εντοπίσει ορισμένες δυσλειτουργίες και είχε προτείνει λύσεις με στόχους την αντιμετώπισή τους, την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και τη διεύρυνση της δυνατότητας των μαθητών να δηλώσουν τμήματα με συναφές αντικείμενο που ανήκουν σε διαφορετικά ΕΠΕ.

    Συγκεκριμένα η ΕΕΧ είχε προτείνει το μάθημα Γενικής Παιδείας της Πληροφορικής με την ονομασία «Εισαγωγή στην Επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών» να αποτελέσει 5ο ειδικό μάθημα για όσες σχολές το προαπαιτούν από όλα τα πεδία τα οποία έχουν ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ κατά το παράδειγμα του «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» για τις σχολές Οικονομίας, του «Σχεδίου» για την Αρχιτεκτονική, Γραφιστική..., των «Αγγλικών» για τα Ναυτιλιακά κλπ.
     

    Πλεονεκτήματα της πρότασης:

        Δεν μεταβάλλεται το ωρολόγιο πρόγραμμα από αυτό που προβλέπεται από τον νόμο 4186/13.
        Δεν αυξάνεται η απαίτηση σε αίθουσες και διδακτικό προσωπικό, δηλαδή το λειτουργικό κόστος των σχολείων και διευκολύνεται το πρόγραμμα.
        Δεν αποκλείεται η λειτουργία όλων των πεδίων σε Λύκεια περιοχών με μικρούς μαθητικούς πληθυσμούς, ή απομακρυσμένων περιοχών ή νησιών, όπως γινόταν μέχρι τώρα με την Τεχνολογική Κατεύθυνση 1 και τις επιστήμες Υγείας.
        Με το επιλεγόμενο μάθημα οι αμιγείς σχολές Πληροφορικής μπορούν να δηλωθούν από περισσότερα από ένα πεδία και συγκεκριμένα από όλα όσα έχουν Μαθηματικά, ως εξεταζόμενο μάθημα, δηλαδή τα ΕΠΕ: Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, Παιδαγωγικών και Οικονομικών, επιλύοντας δύο πολύ σοβαρά προβλήματα:

        τη μικρή δυνατότητα επιλογής σχολών από το ΕΠΕ Παιδαγωγικών που με αυτό τον τρόπο εμπλουτίζεται με τις σχολές Πληροφορικής,
        την αδυναμία να δηλωθούν οι αρκετές σε αριθμό σχολές Πληροφορικής των Οικονομικών Πανεπιστημίων, οι οποίες ανήκουν στο ΕΠΕ της Οικονομίας.

    Στο επιχείρημα ότι ένα μάθημα Γενικής Παιδείας δεν είναι κατάλληλο για τις εξετάσεις αντιτείνουμε ότι τόσο τα Μαθηματικά, όσο και το Αρχές Οικονομικής Θεωρίας που εξετάζονταν μέχρι σήμερα στην Τεχνολογική Κατεύθυνση 2 για τις σχολές του Οικονομικού Κύκλου ήταν Γενικής Παιδείας, χωρίς να χάνουν καθόλου από το κύρος τους.

    Στο επιχείρημα ότι οι 2 ώρες είναι λίγες, αντιτείνουμε ότι στο τρέχον σύστημα πάλι 2 ώρες είναι το μάθημα των Υπολογιστών χωρίς να έχει εντοπιστεί κάποιο πρόβλημα στην εξέτασή του.

    Επίσης, θα πρέπει να αναφερθεί ότι παρότι σήμερα στις υψηλόβαθμες σχολές του Πολυτεχνείου, για παράδειγμα στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΕΜΠ εισάγονται υποψήφιοι από τη Θετική Κατεύθυνση, οι οποίοι δεν έχουν διδαχθεί Προγραμματισμό σε ψευτογλώσσα (ΕΥΠΠ), δεν έχει αναφερθεί κανένα παράδειγμα δυσλειτουργίας, σε αντίθεση με αυτούς οι οποίοι δεν έχουν διδαχθεί Χημεία και έχουν εισαχθεί στις σχολές για παράδειγμα των Μηχανικών Περιβάλλοντος.

    Τέλος καλό είναι οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ του Προγραμματισμού σε ψευδογλώσσα να ενημερωθούν για τις εκθέσεις της ΑΔΙΠΠ σχετικά με το ανεπαρκές υπόβαθρο των σχολών του ΕΜΠ σε Χημεία και Βιολογία και τις συνεπακόλουθες προτάσεις της.

Νομίζω η απάντησή μας πρέπει να είναι ξεκάθαρη.
Το αν πρέπει  η πληροφορική να είναι βασικό ή ειδικό μάθημα εξετάσεων στις πανελλήνιες, αυτό πρέπει να το αποφασίζει η κάθε σχολή της Γθμιας για τον εαυτό της, και όχι να το αποφασίζει το ιεπ, το υπουργείο ή οι ενώσεις Χημικών ή Πληροφορικών.

Δεν είναι θέμα γενικής παιδείας η εξέταση σε βασικά μαθήματα πανελληνίων, όπως λανθασμένα ισχυρίζονται κάποιοι. Η γενική παιδεία δίνεται στα παιδιά καθόλη την 12χρονη πορεία τους στην Βθμια, και η απόκτηση της δεν είναι θέμα στιγμιαίων εξετάσεων, είναι αντίθετα μια συνεχής και επίπονη διαδικασία.  Είναι δυνατόν μέσα από στιγμιαίες εξετάσεις, να ελέγξεις αν κάποιος είναι "μορφωμένος άνθρωπος" ή όχι; Η μόρφωση και η γενική παιδεία είναι στάση, και ξεφεύγει από τα όρια του εξετασιοκεντρικού συστήματος. Αλοίμονο αν περιμένουμε την Γ λυκείου και τις πανελλήνιες εξετάσεις για να δοθεί γενική παιδεία!

Και είναι παράλογο να θεωρούμε την γενική παιδεία ως προϋπόθεση εισαγωγής των παιδιών στην τριτοβάθμια, και να τα βάζουμε να εξετάζονται μεταξύ τους για το ποιός την έχει την γενική παιδεία...γενικότερη!

Tο ιεπ, το υπουργείο ή οι ενώσεις των εκπαιδευτικών Βθμιας είναι αρμόδιοι όχι μόνο για την γενική παιδεία των μαθητών, αλλά και για το αδιάβλητο της εισαγωγής τους στην Γθμια. Το αδιαπραγμάτευτο (για όλους μας), δηλαδή η διατήρηση του αδιάβλητου των πανελληνίων εξετάσεων, αυτό είναι που περιορίζει τα μαθήματα πανελληνίων σε 12 βασικά.

Δεν υπάρχουν 2, 5 ή 15 βασικές επιστήμες, όπως κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν
, και δεν είναι οι υπόλοιπες επιστήμες παρακατιανές και του πεταματού. Το αντίθετο, όλες οι επιστήμες και οι αποχρώσεις τους (όπως αυτές εκφράζονται με τις εξειδικευμένες σχολές που υπάρχουν στην Γθμια) είναι εξίσου βασικές.  Αν συνέβαινε όμως  η κάθε σχολή να μπορούσε να έβαζε εξειδικευμένα θέματα απολύτως σχετικά με την επιστήμη της ως προυπόθεση εισαγωγής στην σχολή , τότε λόγω της υπερπληθώρας των θεμάτων και των εξεταστών θα καταλυόταν το αδιάβλητο των πανελληνίων. Γιαυτό και περιοριζόμαστε σε 12 μόνο μαθήματα.

Τα 12(+1 τα ΝΕΛ) βασικά μαθήματα λοιπόν υφίστανται για λόγους προστασίας του αδιάβλητου των πανελληνίων εξετάσεων και μόνο. Αρκετά περιορίζουμε όμως τις σχολές Γθμιας λόγω του αδιάβλητου των πανελληνίων. Ας τους δώσουμε μια ανάσα, ας αφήσουμε τις σχολές Γθμιας να εξειδικεύσουν τα κριτίρια εισαγωγής επιλέγοντας μέχρι 3 βασικά και (γιατί όχι;) και κάποια ακόμα ειδικά μαθήματα. Αυτό θα είναι το καλύτερο για όλους, τόσο για τις σχολές, όσο και για τους μαθητές που εισάγονται σε αυτές.

Atenes

Παράθεση από: stpdt στις 29 Σεπ 2014, 06:50:12 ΜΜ
Και μια άποψη των Χημικών, η οποία νομίζω πρέπει να συζητηθεί και να απαντηθεί.
Νομίζω η απάντησή μας πρέπει να είναι ξεκάθαρη.
Το αν πρέπει  η πληροφορική να είναι βασικό ή ειδικό μάθημα εξετάσεων στις πανελλήνιες, αυτό πρέπει να το αποφασίζει η κάθε σχολή της Γθμιας για τον εαυτό της, και όχι να το αποφασίζει το ιεπ, το υπουργείο ή οι ενώσεις Χημικών ή Πληροφορικών.


Μπράβο, ακριβώς αυτή είναι η απάντηση. Αν και πιστεύω ότι η καλύτερη απάντηση στη Φιλλένια είναι η μη απάντηση. Διαφορετικά θα ήμασταν ισοδύναμοι συνομιλητές. Εμείς βλέπεις, δεν είμαστε σύμβουλοι του κράτους.



thana$i$

 Η υποτίμηση μερικών πληνάδερφων προς εμάς σαν άτομα και την Επιστήμη μας  είναι διάχυτη σε γραπτά, όπως «οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ του Προγραμματισμού σε ψευδογλώσσα», όταν δεν χρησιμοποιείται το πλέον σιχαμένο επικοινωνιακό τρικ, η χρήση της λέξης «ψευτογλώσσα». Εννοείται πως αν προτείνουμε την χρήση κανονικής γλώσσας προγραμματισμού οι πληνάδερφοι αυτοί θα είναι οι πρώτοι που θα μιλήσουν  περί εξειδίκευσης.  Ακόμα, συνήθης πρακτική είναι η παρουσίαση είτε ψευδών στοιχείων, είτε ακόμα και της μισής αλήθειας.
Χαρακτηριστικό το εξής απόσπασμα
«Επίσης, θα πρέπει να αναφερθεί ότι παρότι σήμερα στις υψηλόβαθμες σχολές του Πολυτεχνείου, για παράδειγμα στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΕΜΠ εισάγονται υποψήφιοι από τη Θετική Κατεύθυνση, οι οποίοι δεν έχουν διδαχθεί Προγραμματισμό σε ψευτογλώσσα (ΕΥΠΠ), δεν έχει αναφερθεί κανένα παράδειγμα δυσλειτουργίας, σε αντίθεση με αυτούς οι οποίοι δεν έχουν διδαχθεί Χημεία και έχουν εισαχθεί στις σχολές για παράδειγμα των Μηχανικών Περιβάλλοντος.»
Ποιο είναι αυτό το ποσοστό που μπαίνει Μηχ Η/Υ από Θετική Κατεύθυνση και για το αν έχει γίνει κάποια σοβαρή έρευνα για τις δυσκολίες δεν θα το μάθουμε ποτέ, γιατί πολύ απλά δεν έχει γίνει. Αλλά δεν βαριέσαι, εμείς θα πούμε ότι δεν υφίσταται δυσκολία.
Στα  «επιχειρήματά» τους χωρίς καμία τεκμηρίωση προστέθηκε πλέον και η αύξηση του κόστους του σχολείου στις δυσπρόσιτες περιοχές. Εκτός από το ότι είναι πέρα για πέρα ψευδές και το ξέρουμε όσοι έχουμε υπηρετήσει στις άγονες γραμμές, δείχνει και πόσο καλά έχουν εκπαιδευτεί στον κοινωνικό αυτοματισμό και στον κανιβαλισμό οι δυνάμεις της συντήρησης. Είχαμε την Τρόικα να υποβαθμίζει την Παιδεία, τώρα αποκτήσαμε και αυτούς.
Αλήστου μνήμης θα μείνουν post στο esos που κάποια κυρία έγραφε ότι παρόλο τον περιορισμένο χρόνο της ασχολήθηκε λίγο με αυτό που λένε αλγοριθμική σκέψη, και ρώτησε πρώην μαθητές της καθηγητές Πανεπιστήμιου για το τι είναι, αλλά και στο alfavita που παρομοίαζε την Επιστήμη Η/Υ με junk food που το ζητάνε τα παιδιά, αλλά οι μεγάλοι πρέπει να τους δίνουν μαγειρευτό φαγητό. Την στιγμή που η Google αναπτύσσει εκπαιδευτικό υλικό για την εισαγωγή του μαθήματος της Υπολογιστικής Σκέψης στο K12 (Γυμνάσιο) με χρήση της Python http://www.google.com/edu/computational-thinking/  εμείς περιμένουμε την κάθε κυρία της κάθε ένωσης να ρωτήσει και να μάθει τι είναι, και να αποφασίσει αν είναι χρήσιμο. Δεν περιγράφω άλλο.   
Σε καμία περίπτωση δεν είναι αρμόδια να αποφασίσει ή/και να προτείνει τίποτα σε σχέση με τον τρόπο εισαγωγής του μαθήματος μας στις Πανελλαδικές καμία Ένωση που δεν σχετίζεται με το μάθημά μας. Ειδικά η πρόταση για τον «εμπλουτισμό του πεδίου των παιδαγωγικών» δείχνει ότι θεωρούν το πεδίο χωράφι τους, και είναι το λιγότερο κωμική. Όποιος δεν μπορέσει να περάσει Παιδαγωγικό ή Νηπιαγωγός ας πούμε, ας του δώσουμε την επιλογή της Πληροφορικής.
Ο μόνος διάλογος στον οποίο θα πρέπει να είμαστε ανοικτοί θεωρώ ότι είναι η δυνατότητα επιλογής του 4ου μαθήματος για όλο το πεδίο, με διαφορετικό συντελεστή μοριοδότησης ανά ομάδα σχολών. Και φυσικά όχι με την την οποιαδήποτε κυρία και τους ομόσταυλούς της. Συνταγές μαγειρικής με κανιβάλους δεν ανταλλάσσουμε. EOF

vtsakan

Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

stpdt

Παράθεση από: thana$i$ στις 29 Σεπ 2014, 07:54:56 ΜΜΣυνταγές μαγειρικής με κανιβάλους δεν ανταλλάσσουμε. EOF

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Crazy_Waters

Λέει η κυρία Σιδέρη:

«Επίσης, θα πρέπει να αναφερθεί ότι παρότι σήμερα στις υψηλόβαθμες σχολές του Πολυτεχνείου, για παράδειγμα στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΕΜΠ εισάγονται υποψήφιοι από τη Θετική Κατεύθυνση, οι οποίοι δεν έχουν διδαχθεί Προγραμματισμό σε ψευτογλώσσα (ΕΥΠΠ), δεν έχει αναφερθεί κανένα παράδειγμα δυσλειτουργίας, σε αντίθεση με αυτούς οι οποίοι δεν έχουν διδαχθεί Χημεία και έχουν εισαχθεί στις σχολές για παράδειγμα των Μηχανικών Περιβάλλοντος.»

Και μόνο αυτή η φράση είναι ενδεικτική του πόσο πολύ μας υποτιμούν. "Ψευτογλώσσα" και "σιγά μην καταδεχτώ να μάθω το τίτλο του μαθήματός σας - η ΕΥΠ με ένα Π ακόμα δεν είναι?" . Τα ίδια καφριλίκια και στο γνωστό φόρουμ και σε σχόλια σε esos κτλ.

Ανεξάρτητα με την έκβαση του ζητήματος χαίρομαι για το επίπεδο των καθηγητών Πληροφορικής και λυπάμαι για αυτό μιας μικρής μειοψηφίας (θέλω να πιστεύω) των ΠΕ04. Δεν έχω να δει να χρησιμοποιούνται από την πλευρά μας παιδαριώδη γηπεδικά επιχειρήματα όπως "πριν 20 χρόνια είχα γράψει Χημεία καλύτερα από τους υποψήφιους Χημικούς - σιγά το μάθημα", "τι να μας πουν τα κεριά καρναούμπα, τα κολλοειδή και η εμετική τρύγα" κτλ.

ΥΓ: Το να προτείνουν να μας βάλουν στο πεδίο των Παιδαγωγικών για να το "εμπλουτίσουμε" εμένα μου φαίνεται σαν κίνηση απελπισίας και πανικού μπροστά στην ήττα, μακάρι να μην κάνω λάθος.

chem

Αυτή η ανακοίνωση του τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Παν/μιου Μακεδονίας είναι τόσο ακραία και μονοδιάστατη που θα επρεπε να τηνείχατε υποβαθμίσει και εσεις οι ιδιοι. Ζηταει τα 4 μαθηματα για ΟΛΕΣ τις σχολες Θετικων Επιστημων να ειναι Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική και Πληροφορική! Δηλαδή αποφασίζει πχ για το Χημ. Μηχανικών, το Διατροφης ακόμη και για το Χημικό ότι ΔΕΝ χρειάζεται οι εισακτέοι να εξετάζονται στην Γ Λυκειου στην Χημεία !!
Ενας "δεινοσαυρος" 30 ετών. 
ΥΓ Το Βιβλίο του Ευγενιδίου Ιδρύματος εχει καταργηθει εδω και χρόνια.
Το μάθημα-βιβλίο ΑΕΠΠ πότε ανανανεώθηκε σε αυτα τα 15 χρόνια που αποτελει εξεταζόμενο μάθημα? Π¨οτε προσαρμόσθηκε η ύλη στα σύγχρονα δεδομένα της Πληροφορικής?

petrosp13

Πότε ανανεώθηκαν τα βιβλία Χημείας;
Η αλγοριθμική δεν έχει αλλάξει από το 2000
Βασικές έννοιες διδάσκουμε, όχι HTML και Joomla
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

seibei

Εμείς μπορούμε να το βρονταφωνάξουμε: Ας αποφασίσουν τα τμήματα, ποιά 3 μαθήματα θέλουν!!

Είχα αρχίσει να γράφω κι άλλα περι "δυσλειτουργιών" αλλά μετά θυμήθηκα πάλι την λίστα με τα απογορευμένα.

ΝΠΔΔ, Μανταμ, Συνωστισμένη, Αναλυτής ο Δίκαιος

ΥΓ. Παρακαλούνται οι συνάδελφοι να επισυνάπτουν μόνον συνδέσμους με κείμενα των παραπάνω και όχι αυτούσια κομμάτια.
Σε κάθε περίπτωση αν εκτεθείτε στα γραφόμενά τους και αισθανθείτε αγανάκτηση, οργή, αποστροφή, αηδία, ντροπή ή απογοήτευση
σταματήστε αμέσως να διαβάζετε και πάρτε βαθιές ανάσες. Θα περάσει (αλλά δεν θα τους περάσει :))