ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

xara_pap

Η αλγοριθμική και οι δομες δεδομενων διδάσκονται πάντα και ειναι υποχρεωτικά για να εισαχθείς στη λογική της αλγοριθμικής σκεψης. Αλλα ας μπε ξανα το μάθημα και όπωε πρέπει και μετά
Βλέπουμε. Αυτό μας πείραξε τώρα αν θα τα κάνουμε σε γλώσσα προγταμματισμού ή ψευδογλώσσα.

Obelix

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Σεπ 2014, 08:36:31 ΜΜ
Το θέμα είναι άλλο
Κάποιοι παίζουμε την εργασιακή μας επιβίωση με την απόφαση της Δευτέρας

Τέτοιου είδους σχόλια πάντως θα μπορούσαν πάντως να περνάνε λιγότερο απαρατήρητα. Ας έχουμε στο μυαλό μας ότι μια ένωση, ένας κλάδος,μια συλλογικότητα τέλοσπάντων περιλαμβάνουν την έννοια της στοιχειώδους αλληλεγγύης μεταξύ των μελών τους.

Επίσης, συμφωνώ με την άποψη ότι η συζήτηση για τη φύση του μαθήματος μπορεί να περιμένει λίγο ακόμη...

tdrivas

Ακομα το εξεταζόμενο ΔΕΝ έχει επανέλθει. Μέχρι να γίνει αυτό (με το καλό τη Δευτέρα) δεν πρέπει σε καμμία περίπτωση να εφησυχάζουμε και δη στο επικοινωνιακό κομμάτι. Τα επιχειρήματά μας είναι εμπεριστατωμένα, ισχυρά και ατράνταχτα. Να φροντίσουμε όλοι μας να βγουν και τώρα προς τα έξω και να γονατίσουν τους "εχθρούς".

Εν συντομία, ξεγυμνώστε τους:
http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/th-deytera-anakoinvnei-o-ypoyrgos-thn-epanafora-ths-plhroforikhs-stis-panelladikes
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

nektar

Παράθεση από: stpdt στις 18 Σεπ 2014, 04:13:42 ΜΜ
Θεωρώ ότι είναι λάθος η επίθεσή μας μόνο στους χημικούς.
Θα έπρεπε αυτό το "Χημεία Ή Πληροφορική" να το κάνουμε και "Μαθηματικά Ή Πληροφορική".

Μιας και η πληροφορική είναι τα μαθηματικά του μέλλοντος, τα εφαρμοσμένα μαθηματικά.
Ενώ από την άλλη, πολλά από τα μαθηματικά που διδάσκονται τα παιδιά, ενώ ήταν πολύ χρήσιμα στο παρελθόν, σήμερα αποτελούν μια εξειδικευμένη ή και ξεπερασμένη μέθοδο για να επιλυθούν διάφορα προβλήματα. Προβλήματα τα οποία αλγοριθμικά και με χρήση υπολογιστή λύνονται σχεδόν παντού στην εποχή μας. 

Γιατί λοιπόν να μην έχουμε εφαρμοσμένα μαθηματικά (δηλαδή πληροφορική), σε κατάλληλες σχολές;

Συμφωνώ με το συνάδελφο και νομίζω ότι το ζήτημα του εξορθολογισμού της σχέσης Μαθηματικών - Πληροφορικής ως διδακτικών αντικειμένων έχει ήδη ανοίξει με το θέμα των β' αναθέσεων στο Γυμνάσιο...

Στο θέμα του εξεταζόμενου μαθήματος φρονώ ότι η καλύτερη προσέγγιση είναι να θέσουμε και πάλι το ζήτημα της αναλογίας στη βάση Φυσικές Επιστήμες - Πληροφορική. Να περιλάβουμε δηλαδή αθροιστικά όλα τα μαθήματα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του ΠΕ04. Κάντε υπό αυτό το πρίσμα τη σύγκριση να δείτε τι βγαίνει... Το πράγμα φωνάζει από μόνο του ότι είναι πέραν πάσης λογικής.
Νεκτάριος Μουμουτζής

nektar

Παράθεση από: stpdt στις 18 Σεπ 2014, 08:42:35 ΜΜ

Νομίζω όλοι πρέπει να μπορούν να ψηφίζουν. Από εκεί και πέρα όμως, θα πρέπει ο καθένας να δηλώνει την ιδιότητά του, έτσι ώστε τα αποτελέσματα να μπορούν να φιλτράρονται ανάλογα.

Έτσι, με κατάλληλο φιτλράρισμα των αποτελεσμάτων των ψηφοφοριών, να ξέρουμε τι προτείνουν όλοι μαζί, τι προτείνουν μόνο οι ΠΕ19, τι μόνο οι ΠΕ20, τι οι ΠΕ20 και ΠΕ19 μαζί, τι οι ΠΕ03, τι οι ΠΕ01 , τι οι γονείς, τι οι μαθητές, τι οι συγγραφείς βιβλίων κλπ κλπ.

Το ιδανικό φυσικά είναι να συμφωνούμε όλοι σε κάτι.

Αν όμως οι "ειδικοί" δεν συμφωνούν τελικά με τους υπόλοιπους, τότε νομίζω πρέπει να υπάρχει διάλογος. Διάλογος όχι σε άσχετο μέρος, αλλά ακριβώς δίπλα από την ψηφοφορία που αφορά το συγκεκριμένο θέμα. Έτσι ώστε να πειστούν οι υπόλοιποι για τον λόγο που οι ειδικοί προτείνουν κάτι.

Σε κάθε περίπτωση σκοπός των ειδικών είναι να πείθουν την πλειοψηφία, όχι να επιβάλλονται σε αυτή. Αυτό επιβάλει το δημοκρατικό ήθος.

Γιατί στην τελική, το ποιός είναι και ποιός δεν είναι ειδικός, ειδικά στην επιστήμη μας, σηκώνει πολλή συζήτηση.

Συμφωνώ. Εξαιρετική πρόταση. Ευχαριστούμε συνάδελφε!
Νεκτάριος Μουμουτζής

nektar

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 18 Σεπ 2014, 10:41:37 ΜΜ
Τώρα εγώ είμαι υπερβολικός και καχύποπτος που αυτή η αναπάντεχη επανεμφάνιση της ΕΠΕ στο Στέκι μετά από σχεδόν 3 χρόνια μου φαντάζει "κάπως"; Και φταίω εγώ που φοβάμαι πολύ τα κείμενα της ΕΠΕ, ειδικά όταν αυτά εμφανίζονται σε χρονικά κρίσιμες για τον κλάδο στιγμές, και που πολλές φορές στο παρελθόν έχουν προκαλέσει διχόνοια, διαμάχες, διάσπαση και άλλα τέτοια "δι-" στον (εκπαιδευτικό) κλάδο μας;

Είναι τώρα κατάλληλη η στιγμή να κρίνουμε/αμφισβητήσουμε τον τρόπο διδασκαλίας, το περιεχόμενο και τη μορφή "αυτού του μαθήματος"; Πού ήμασταν τόσο καιρό; Και θα το θέσουμε τώρα και μάλιστα υπό μορφή πλειστηριασμού;

Πάντως, επειδή ήδη μας έχει απασχολήσει αρκετά στο παρελθόν, από όσο θυμάμαι εμείς εδώ δεν συμφωνούμε όλοι με μια τέτοια κατεύθυνση στο μάθημα σαν αυτή που προτείνετε, και, από ό,τι βλέπω και από άλλες τοποθετήσεις συναδέλφων εκπαιδευτικών πληροφορικής, μάλλον είναι ακατάλληλη χρονικά η στιγμή να ανοίξουμε αυτό το θέμα, πόσο μάλλον εκ του μηδενός!

Αγαπητέ Νίκο,

Η απουσία μου από το Στέκι για κάποιο καιρό, (και όχι της ΕΠΕ συνολικά όπως αναφέρεις, καθώς πολλά άλλα μέλη της ΕΠΕ δραστηριοποιούνται στο Στέκι και συμβάλλουν καθημερινά στις εξαιρετικής ποιότητας συζητήσεις) έχει να κάνει κυρίως με το γεγονός ότι κάποια στιγμή αποφασίστηκε η απαγόρευση του πολιτικού διαλόγου. Επιχειρήθηκε μάλιστα και η διαγραφή συζητήσεων στις οποίες προσωπικά συμμετείχα ή/και είχα ξεκινήσει. Η διαγραφή αποσωβήθηκε. Ήταν μια σημαντική απόφαση γιατί πέραν της εκάστοτε συγκυρίας, τέτοιες συζητήσεις αποτελούν σημαντικό αρχειακό υλικό για να μπορούν όλοι να γνωρίζουν το "βίο και την πολιτεία" καθενός, ιδίως εκείνως που κατέχουν ή κατείχαν θέσεις ευθύνης εκπροσωπόντας τον κλάδο.

Με αφορμή λοιπόν το σχόλιό σου και με ειλικρινή διάθεση θετικής συνεισφορά στο έργο όσων εμπνεύστηκαν, υλοποίησαν, καθιέρωσαν και διαχειρίζονται αυτό το πολύτιμο βήμα διαλόγου και καθημερινής στήριξης των μάχιμων εκπαιδευτικών της Πληροφορικής, θα ήθελα να παρακαλέσω να ξαναδείτε την απόφασή σας να μην επιτρέπεται ο πολιτικός διάλογος.

Σπεύδω να διευκρινήσω ότι τη λέξη "πολιτικός" δεν τη χρησιμοποιώ με την τρέχουσα έννοιά της που αντιστοιχεί στο αγγλοσαξονικό politics. Αλλα με την Αριστοτελική σημασία της. Η οπτική που υιοθετώ συνοψίζεται στο κεφάλαιο 36 με τίτλο "The Making of Community" του πολύ ενδιαφέροντος βιβλίου "Peopleware" των Tom DeMarco και Timothy Lister το οποίο μπορείτε να διαβάσετε από το σύνδεσμο:
http://books.google.gr/books?id=TVQUAAAAQBAJ&pg=PA218&lpg=PA218&dq=peopleware#v=onepage&q=peopleware&f=false
Νεκτάριος Μουμουτζής

itt

Παράθεση από: stpdt στις 19 Σεπ 2014, 01:45:56 ΠΜ
Την εξέλιξη της επιστήμης μας βέβαια. Από τότε που σχεδιάστηκε η γλώσσα του ΑΕΠΠ, έχουν προχωρήσει πολύ τα πράγματα.

Έχουμε στην διάθεσή μας διάφορες γλώσσες που ενδεχομένως εξυπηρετούν ξεχωριστούς σκοπούς.

Άλλη γλώσσα θα διαλέξει ένας web-developer (π.χ. PHP) και άλλη αυτός που κάνει βιοπληροφορική (π.χ. R). Πράγμα που σημαίνει ότι άλλη γλώσσα θα επιθυμούσε να ξέρουν οι μαθητές ένα τμήμα βιολογίας, και άλλη ένα τμήμα πληροφορικής, και άλλη ένα μαθηματικό τμήμα ή ένα τμήμα μηχανικών.

Το οποίο συνεπάγεται ότι πρέπει η γλώσσα που θα διδάσκεται στην Βθμια  (αν δεχτουμε ότι πρέπει να είναι μια μόνο), να καλύπτει γνωστικά και εννοιολογικά όσο περισσότερο γίνεται τις ανάγκες των τμημάτων που θα επιθυμήσουν να εντάξουν το μάθημά μας ως προαπαιτούμενο εισαγωγής σε αυτά.

Αυτές τις εξελίξεις δεν τις είχαμε υπόψη μας πριν 15 χρόνια. Τώρα το ποια από όλες αυτές τις γλώσσες είναι καταλληλότερη για να διδαχθεί στην Βθμια είναι μεγάλη συζήτηση....

Θα πρέπει αρχικά να δούμε ποιά χαρακτηριστικά από τα παραπάνω δεν πληρεί η γλώσσα του ΑΕΠΠ. Και στην συνέχεια να αποφασίσουμε αν είναι χρήσιμο για την εκπαιδευτική διαδικασία να καλύψει το μάθημα των πανελληνίων κάποια από αυτά τα νέα χαρακτηριστικά.

Το ότι μπορεί να υπάρχει μια ποικιλία γλωσσών, ακόμα και το ότι δημιούργουνται συχνά πυκνά καινούργιες, πιστεύω ότι δεν αποτελεί κάποια εξέλιξη που αφορά την ύλη. Το μάθημα δεν είναι η μελέτη των σχεδιαστικών αρχών που διέπουν τις γλώσσες προγραμματισμού. Η γλώσσα είναι καθαρά ένα εργαλείο που σου επιτρέπει να προσεγγίσεις της έννοιες που πραγματεύεται η ύλη, η αντικατάστασή της με κάποιαν άλλη δεν επιφέρει ιδιαίτερη αλλαγή.


petrosp13

Θα μπορούσαν να χωριστούν τα μηνύματα που αφορούν:

1. Την νέα ύλη του μαθήματος
2. Την συζήτηση για τις ενώσεις;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Αποστολάτος Άκης

Παράθεση από: petrosp13 στις 19 Σεπ 2014, 12:10:51 ΜΜ
Θα μπορούσαν να χωριστούν τα μηνύματα που αφορούν:

1. Την νέα ύλη του μαθήματος
2. Την συζήτηση για τις ενώσεις;
+++
Ακόμη δεν τον είδαμε, Γιάννη τον βαφτίσαμε.

Θα είμαι ο πρώτος που θα συζητήσει και θα προτείνει θέματα για την ύλη και για το μάθημα αλλά υπάρχει μια απαραίτητη προϋπόθεση...
Ας περιμένουμε ως τη Δευτέρα - Τρίτη συνάδελφοι για να τα κουβεντιάσουμε αυτά. Αν μη τι άλλο σεβαστείτε την αγωνία των ανθρώπων που παίζεται το άμεσο εργασιακό τους μέλλον..

tropheus

Παράθεση από: petrosp13 στις 19 Σεπ 2014, 12:10:51 ΜΜ
Θα μπορούσαν να χωριστούν τα μηνύματα που αφορούν:

1. Την νέα ύλη του μαθήματος
2. Την συζήτηση για τις ενώσεις;

Θα έλεγα να περιμένουμε πρώτα να δούμε την τροπολογία τη Δευτέρα, να ψηφιστεί, να δούμε και που κινείται το βιβλίο της Β' και μετά μπορούμε να ανοίξουμε το θέμα της ύλης κτλ.
Γιατί δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι αυτό που θα ακούσουμε τη Δευτέρα θα μας αρέσει και πολύ...

stpdt

#1645
Παράθεση από: itt στις 19 Σεπ 2014, 12:02:28 ΜΜ
Το ότι μπορεί να υπάρχει μια ποικιλία γλωσσών, ακόμα και το ότι δημιούργουνται συχνά πυκνά καινούργιες, πιστεύω ότι δεν αποτελεί κάποια εξέλιξη που αφορά την ύλη. Το μάθημα δεν είναι η μελέτη των σχεδιαστικών αρχών που διέπουν τις γλώσσες προγραμματισμού. Η γλώσσα είναι καθαρά ένα εργαλείο που σου επιτρέπει να προσεγγίσεις της έννοιες που πραγματεύεται η ύλη, η αντικατάστασή της με κάποιαν άλλη δεν επιφέρει ιδιαίτερη αλλαγή.

Αντίστροφα το λες.... οι έννοιες που πραγματεύεται η ύλη των πανελληνίων της Βθμιας προέκυψαν από την συγκεκριμένη γλώσσα, που (όπως γραφικά περιέγραψε ένας συνάδελφος) είναι copy-paste της Pascal!

Επειδή η γλώσσα δεν ήταν αντικειμενοστρεφής, γιαυτό και η ύλη δεν ασχολήθηκε με αυτό. Επειδή η γλώσσα ήταν στατική και όχι ανακλαστική, γιαυτό και η ύλη δεν ασχολήθηκε με αυτό. Επειδή η γλώσσα ήταν προστακτική, γιαυτό και η ύλη αφορούσε τον προστακτικό και όχι τον δηλωτικό προγραμματισμό.

Υπάρχει όντως μεγάλη ποικιλία γλωσσών, αλλά όχι και τόσο μεγάλη ποικιλία εννοιών. Το ζητούμενο είναι, αυτές οι νέες έννοιες που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια αλλά και όσες έννοιες αγνοήθηκαν εξαιτίας της επιλογής της PASCAL, αν αυτές πρέπει ή όχι να διδάσκονται στα παιδιά.

Παράθεση από: Αποστολάτος Άκης στις 19 Σεπ 2014, 12:28:27 ΜΜ
Ας περιμένουμε ως τη Δευτέρα - Τρίτη συνάδελφοι για να τα κουβεντιάσουμε αυτά. Αν μη τι άλλο σεβαστείτε την αγωνία των ανθρώπων που παίζεται το άμεσο εργασιακό τους μέλλον..

Να με συγχωρέσουν οι συνάδελφοι για το ότι συζητάω για την ύλη στο νέο Λύκειο, αλλά δεν βλέπω να γίνεται ουσιαστική συζήτηση για το τι θα ανακοινωθεί την Δευτέρα. Όλοι έχουμε ακούσει το νέο, αλλά κανείς δεν μας φανερώνει το παρασκήνιο, και όλοι παραμένουν βουβοί.  Οπότε τι; Να το κλείσουμε το θρεντ μέχρι την δευτέρα και να μην συζητάμε καθόλου;

Εμπρός λοιπόν, πείτε μας κάποια είδηση, κάποια δράση που γίνεται για να παρθεί μια θετική απόφαση την δευτέρα, και νομίζω αμέσως η συζήτηση θα φύγει από την ύλη και θα κινηθεί προς την κατεύθυνση αυτή.




Gnirut

#1646
"Να το κλείσουμε το θρεντ μέχρι την δευτέρα και να μην συζητάμε καθόλου;"

Το θρεντ είχε και έχει θέμα. Κάποια στιγμή κάποιος από την ΕΠΕ (που υπονοούσε ότι "κάτι" ξέρει αλλιώς δεν θα είχε λόγο να αρχίσει συζήτηση περί νέου μαθήματος Αλγοριθμικής) έσπευσε να αλλάξει το θέμα της συζήτησης και να θέσει από τώρα αυτός (δηλαδή η ΕΠΕ) τη βάση συζήτησης για το νέο μάθημα που υποστηρίζει με σιγουριά ότι θα εισαχθεί και μάλιστα σύντομα.

"...Προσωπικά θεωρώ ότι με τον ένα τρόπο ή τον άλλο θα μπει η Πληροφορική ως εξεταζόμενο μάθημα με τη μορφή της Αλγοριθμικής."

Το να συζητήσουμε για "γλώσσες προγραμματισμού" για κάποιο μελλοντικό μάθημα "Αλγοριθμικής" δεν είναι κακό αλλά θα έπρεπε να είναι σε άλλο θρέντ και να διατυπωθεί με ευγενέστερο τρόπο γιατί ενώσεις πληροφορικών στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές και όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικούς υπάρχει η ΠΕΚΑΠ.

ΥΓ1
Θα επαναλάβω προηγούμενο σχόλιο μου "περί πιέσεων" κλπ:
"Εαν υποθέσουμε ότι υλοποιηται το αίτημα μας τώρα δεν σημαίνει τίποτα μακροπρόθεσμα. Μεθαύριο μπορεί να έρθει άλλη ηγεσία στο υπουργείο η οποία να μην βλεπει θετικά τον κλάδο μας και να εκπαραθυρωθούμε και πάλι."

ΥΓ2
Αφού ετέθη με το ζόρι λοιπόν, όσον αφορά το είδος της γλώσσας πιστεύω ότι η ψευδογλώσσα και η "ΓΛΩΣΣΑ" του σχολικού βιβλίου με κάποιες προσθήκες βιβλιοθηκών (π.χ. γραφικά), με καταγραμμένη με σαφή τρόπο την σύνταξη, τις βιβλιοθήκες και τη δομή της σε κάποιο επίσημο user manual είναι επαρκής.

Υπάρχουν δε σχεδόν όλα τα εργαλεία που χρειάζονται για την εκμάθησή της (διερμηνευτής) και άπειρο υλικό σε βοηθήματα και στο διαδίκτυο. Ειναι επίσης πολύ σημαντικό το ότι είναι στα "ελληνικά" γιατί πολλοί μαθητές που δεν ξέρουν καλά αγγλικά διευκολύνονται.

ΥΓ3
Βασικά για ένα καθαρό μάθημα αλγοριθμικής δεν χρειάζεται τίποτε άλλο από μια καλά ορισμένη ψευδογλώσσα (π.χ. μια ελληνοποίηση της ψευδογλώσσας που χρησιμοποιούν οι Cormen, Leiserson στο βιβλίο τους θα ήταν αρκετή).

ozorgnax

Κι εγώ δεν καταλαβαίνω το λόγο που ψάχνουμε "πραγματικές" γλώσσες για το μάθημα της Γ. Μια ψευδογλώσσα νομίζω ότι αρκεί μια χαρά για να διδάξει κανείς αλγοριθμική. Γιατί να μπαίνουμε σε συζητήσεις και δημοψηφίσματα χωρίς νόημα; Έτσι κι αλλιώς, όποιος ενδιαφέρεται περαιτέρω θα καταλήξει σε κάποια γλώσσα που του ταιριάζει καλύτερα στο μέλλον (πανεπιστήμιο κτλ)

stpdt

#1648
Έχουμε κολήσει στην αλγοριθμική. Δεν ζητάνε όλες οι σχολές της τριτοβάθμιας αλγοριθμική. Υπάρχουν και σχολές που δεν τους ενδιαφέρουν οι αλγόριθμοι! Αλλά σίγουρα ενδιαφέρονται οι φοιτητές τους να γνωρίζουν γενικές έννοιες από ειδικότερες γλώσσες προγραμματισμού, που δεν δίνουν τόσο το βάρος τους σε αλγόριθμους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι δηλωτικές γλώσσες (Π.χ. sql, css κλπ.) Επίσης υπάρχει και το computational statistics, και οι ανάλογες γλώσσες (π.χ R) που είναι εξαιρετικά χρήσιμες στην ιατρική και την βιολογία. Υπάρχει και το concurrent computing (σε αντίθεση με το sequentially που απαιτεί η αλγοριθμική)  και αυτό πολύ χρήσιμο σε διάφορες σχολές. Υπάρχουν και αρκετά άλλα.

Γιατί να χάσουμε κάποιες σχολές από πελάτες μας, εξαιτίας μιας διδασκαλίας προσανατολισμένης αποκλειστικά σε αλγορίθμους;

Μπορούμε με μια κατάλληλα σχεδιασμένη ψευδογλώσσα, ή με μια εκπαιδευτική γλώσσα, ή ακόμα και με μια γλώσσα της πράξης, να καλύψουμε περισσότερες περιπτώσεις και ανάγκες τις τριτοβάθμιας, να εισάγουμε τους μαθητές σε έννοιες που θα τους είναι εξαιρετικά χρήσιμες στην μετέπειτα ακαδημαική τους ζωή.  Και έτσι το μάθημά μας να πάρει ακόμα μεγαλύτερη αξία.

Σκοπός της επιστήμης μας είναι να λύνει νέα σύγχρονα προβλήματα που προκύπτουν, και τα προβλήματα που λύνει η πληροφορική δεν είναι αποκλειστικά και μόνο αλγοριθμικά. Οι αλγόριθμοι είναι μεν δομικό στοιχείο, θεμέλια λίθος του οικοδομήματός μας, αλλά δεν είναι το παν. Μπορείς να λύσεις καινούργια προβλήματα, απλά συνθέτοντας κατάλληλους αλγορίθμους που δεν γνωρίζεις καν την εσωτερική λειτουργία τους. Για παράδειγμα ο αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός, δεν είναι μόνο αλγοριθμικός, έχει και άλλα στοιχεία και δίνει βάρος στην σύνθεση. Μελετώντας (αποκλειστικά και μόνο) το εσωτερικό ήδη λυμένων αλγορίθμων, χάνουμε την ουσία της επιστήμης μας. Που είναι η σύνθεση και η δυνατότητα να πατάμε στην δουλειά των άλλων για να προσφέρουμε κάτι το εντελώς καινούργιο.

Αυτή η τάση για διδασκαλία αποκλειστικά και μόνο κάποιων (ήδη λυμένων) αλγορίθμων θυμίζει παρελθόν. Θυμίζει όσους κάποτε υποστήριζαν ότι πρέπει να προγραμματίζουμε σε γλώσσα μηχανής και σνόμπαραν τις γλώσσες προγραμματισμού. Όσους κάποτε υποστήριζαν την κονσόλα σε σχέση με τα παράθυρα, το πληκτρολόγιο σε σχέση με το ποντίκι. Έτσι και τώρα όσοι υποστηρίζουν ότι η πληροφορική είναι αποκλειστικά και μόνο αλγόριθμοι, χάνουν την ουσία της επιστήμης μας.  Ας μην κολάμε μόνο στην αλγοριθμική λοιπόν, απολύτως απαραίτητη είναι βέβαια, αλλά υπάρχει και πληροφορική πέρα από αυτή.

Δείτε και τον πίνακα με συγκρίσεις στις multiparadigm γλώσσες,  καθώς και τον παρακάτω πίνακα, που φανερώνει το εύρος της επιστήμης μας.

ΠαράθεσηMajor fields of computer science

Mathematical foundations    

    Mathematical logic,    Set theory,    Number theory,    Graph theory,    Type theory,    Category theory,    Numerical analysis,    ,information theory,    Combinatorics,    Boolean algebra

Theory of computation    

    Automata theory,    Computability theory,    Computational complexity theory,    Quantum computing theory

Algorithms, data structures    

    Analysis of algorithms,    Algorithm design,    Combinatorial optimization,    Computational geometry,

Programming languages, compilers    

    Parsers,    Interpreters,    Procedural programming,    Object-oriented programming,    Functional programming,    Logic programming,    Programming paradigms,

Concurrent, parallel, distributed systems    ,

    Multiprocessing,    Grid computing,    Concurrency control

Software engineering    

    Requirements analysis,,    Software design,    Computer programming,    Formal methods,    Software testing,    Software development process

System architecture    

    Computer architecture,    Computer organization,    Operating systems

Telecommunication, networking    

    Computer audio,    Routing,    Network topology,    Cryptography

Databases    

    Database management systems,    Relational databases,    SQL,    Transactions, Database indexes, Data mining

Artificial intelligence    

    Automated reasoning,    Computational linguistics,    Computer vision,    Evolutionary computation,    Expert systems,    Machine learning,,    Natural language processing,    Robotics

Computer graphics    

    Visualization,    Computer animation,    Image processing

Human–computer interaction    

    Computer accessibility,    User interfaces,    Wearable computing,    Ubiquitous computing,    Virtual reality

Scientific computing    

    Artificial life,    Bioinformatics,    Cognitive science,    Computational chemistry,    Computational neuroscience,    Computational physics,    Numerical algorithms,    Symbolic mathematics


Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: nektar στις 19 Σεπ 2014, 10:36:48 ΠΜ
Η απουσία μου από το Στέκι για κάποιο καιρό, (και όχι της ΕΠΕ συνολικά όπως αναφέρεις, καθώς πολλά άλλα μέλη της ΕΠΕ δραστηριοποιούνται στο Στέκι και συμβάλλουν καθημερινά στις εξαιρετικής ποιότητας συζητήσεις) έχει να κάνει κυρίως με το γεγονός ότι κάποια στιγμή αποφασίστηκε η απαγόρευση του πολιτικού διαλόγου. Επιχειρήθηκε μάλιστα και η διαγραφή συζητήσεων στις οποίες προσωπικά συμμετείχα ή/και είχα ξεκινήσει. Η διαγραφή αποσωβήθηκε. Ήταν μια σημαντική απόφαση γιατί πέραν της εκάστοτε συγκυρίας, τέτοιες συζητήσεις αποτελούν σημαντικό αρχειακό υλικό για να μπορούν όλοι να γνωρίζουν το "βίο και την πολιτεία" καθενός, ιδίως εκείνως που κατέχουν ή κατείχαν θέσεις ευθύνης εκπροσωπόντας τον κλάδο.

Πρακτικά, η 1η παράγραφος του μηνύματός σου ενισχύει τους φόβους που ανέφερα στην 1η παράγραφο του δικού μου μηνύματος. Εύχομαι να διαψευσθώ!