Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

akpa

#240
Παράθεση από: sdoukakis στις 11 Οκτ 2010, 10:10:43 ΜΜ
Μου αρέσει αυτό!! Η ΠΕΚΑΠ να δει την υπουργό, η ΕΠΥ την υφυπουργό, η ΕΠΕ την αναπληρώτρια υπουργό και κάποια άλλη ένωση τον άλλο υφυπουργό και κάποια άλλη ένωση τον Γενικό Γραμματέα και κάποια άλλη ένωση τον ειδικό γραμματέα κ.ο.κ.

Διακρίνω μια τάση ειρωνίας; Είναι άραγε τόσο δύσκολο να μαζευτείτε οι πρόεδροι των ενώσεων και να πάτε να δείτε την υπουργό ή τελος πάντων οποιονδήποτε σας δεχτεί από το υπουργείο; Και εκεί να συζητήσετε για τα θέματα που σας ενώνουν, και όχι για αυτά που σας χωρίζουν.

Παράθεση από: sdoukakis στις 11 Οκτ 2010, 10:10:43 ΜΜ
Νομίζω ότι αυτή τη χρονική στιγμή και σε αυτή τη συγκυρία μία ένωση πρέπει να είναι ο μπροστάρης και αυτή είναι η ΠΕΚΑΠ. Οι υπόλοιπες ενώσεις πρέπει να την στηρίξουν και να την βοηθήσουν και πρέπει να αναδεικνύουν σε κάθε στιγμή και σε κάθε ευκαιρία ότι δουλεύουν με την ΠΕΚΑΠ για την ΠΕΚΑΠ και κυρίως για τους εκπαιδευτικούς. Η ΠΕΚΑΠ είναι η ένωση που εκπροσωπεί επάξια ένα κομμάτι των επιστημόνων της πληροφορικής, τους εκπαιδευτικούς δηλαδή πληροφορικής, και νομίζω ότι το θέμα είναι αν μη τι άλλο αρμοδιότητάς της. Όλες οι ενώσεις πρέπει να την στηρίξουν ξεκάθαρα με γραπτά κείμενα και να επεμβαίνουν μόνο όταν τους ζητηθεί και στον τομέα που θα τους ζητηθεί.

Διακρίνω μια τάση αυτάρχισμου; Θα μας στηρίζετε δίνοντάς μας λευκή επιταγή να σας αντιπροσωπεύουμε, αλλά θα μιλάτε μόνο όταν εμείς σας το ζητάμε; Με ειρωνίες και αυταρχισμούς δεν πετυχαίνεται ενότητα συνάδελφε.

ελπίζω να αναγνωρίσεις το λάθος της διατύπωσής σου, και να επανέλθεις στον καλό σου εαυτό.

Παράθεση από: sdoukakis στις 10 Οκτ 2010, 12:06:40 ΠΜ
Στη δύσκολη στιγμή, που ο κλάδος χρειάζεται μία φωνή, δεν νοείται για μένα να υπάρχει και άλλη πλευρά!!
Και οι τρεις ενώσεις που επιθυμούν να εκπροσωπούν τον κλάδο ((ΕΠΥ, ΠΕΚΑΠ, ΕΠΕ (κατά σειρά αρχαιότητας)) θα πρέπει να βάλουν έναν μπροστά και όλοι να τον στηρίζουμε.

Οτιδήποτε άλλο θα επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα.

Ας βρούμε λοιπόν αυτή την μία φωνή που μας ενώνει. Η τεχνολογία, οι ψηφοφορίες και το wiki, είναι ο δρόμος μας για να ακουστεί επιτέλους αυτή η φωνή.
people are motivated by profit.

AlexandrosK

Πάντως, διορθώστε με αν κάνω λάθος, δεν εντόπισα ούτε στην ανακοίνωση της ΕΠΕ ούτε σε αυτή της ΠΕΚΑΠ να αναφέρεται κάπου στο διαχωρισμό ΤΠΕ και Επιστήμης της Πληροφορικής.
Αν όντως δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να διατυπωθεί.
Ξέρουμε ποιοι είμαστε και τι κάνουμε, καιρός να το γνωστοποιήσουμε.

skoud

#242
Παράθεση από: akpa στις 11 Οκτ 2010, 07:59:07 ΜΜ
Ενότητα στην πράξη λοιπόν, όχι στα λόγια μόνο, αυτό είναι που ζητάμε όλοι μας, και ελπίζουμε απο την ΠΕΚΑΠ να δώσει πρώτη το καλό παράδειγμα.

αμ' έπος αμ' έργον (1) !

Πριν λίγο στάλθηκε από την ΠΕΚΑΠ το παρακάτω e-mail στην ΕΠΕ και στην ΕΠY:

Αρ. Πρωτ.:  67/11-10-2010

Προς: 
Το Δ.Σ. της ΕΠΥ
Το Δ.Σ. της ΕΠΕ

ΘΕΜΑ: Κοινή συνεδρίαση των Δ.Σ. των ενώσεών μας

Αγαπητοί Συνάδελφοι
Λόγω της κρισιμότητας του θέματος που έχει προκύψει με τη διαρροή του σχεδίου για το Νέο Λύκειο, στο οποίο όπως ξέρετε δεν συμπεριλαμβάνεται το μάθημα της Πληροφορικής, προτείνουμε κοινή συνεδρίαση των Δ.Σ. των ενώσεών μας για τη Δευτέρα 18/10/2010, με σκοπό την ενωτική και ενιαία αντιμετώπιση της κατάστασης. Γνωρίζοντας την ανησυχία, την αγωνία και την αγανάκτηση όλων των συναδέλφων καθηγητών Πληροφορικής, θεωρούμε ότι απέναντι σε αυτή την πρόκληση της επιτροπής σχεδίου για το νέο Λύκειο, πρέπει όλοι να αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων ώστε να υπάρξει ανατροπή του σχεδίου πριν ακόμα κατατεθεί ως νομοσχέδιο προς διαβούλευση.
Παρακαλούμε για την άμεση απάντησή σας, ώστε από κοινού να καθορίσουμε τον τόπο και τον χρόνο της κοινής συνεδρίασης, καθώς και το πλαίσιο της συζήτησης.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. Δ.Ε.
Ο Πρόεδρος Άρης Λούβρης
Ο Γενικός Γραμματέας Σταύρος Κουνάδης


Αναμένουμε την απάντησή τους      


Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

skoud

Παράθεση από: akpa στις 11 Οκτ 2010, 07:59:07 ΜΜ
Επίσης ας βάζει τις ανακοινώσεις της η ΠΕΚΑΠ σε δημόσια διαβούλευση κάποιων ημερών σε κάποιο wiki, πριν αποφασίσει να τις στείλει επισήμως κάπου, έτσι ώστε και οι υπόλοιποι καθηγητές που δεν είναι μέλη κάποιας ένωσης να μπορούν να εκφράσουν γνώμες και να συνδιαμοφώνουν το κείμενο με τα αιτήματα που θα στέλνεται κάθε φορά. Σίγουρα αν υπάρχει μια τέτοια διαδικασία σύνθεσης των αιτημάτων της ΠΕΚΑΠ, πολλοί που δεν είναι μέλη θα θελήσουν να γίνουν.

αμ' έπος αμ' έργον (2) !
ή ας το δοκιμάσουμε!

Ως ΔΣ της ΠΕΚΑΠ σκεφτόμαστε να κηρύξουμε την Τετάρτη 20η Οκτωβρίου ως ημέρα δράσης για "την Πληροφορική στην Εκπαίδευση" με στόχο όλοι οι καθηγητές Πληροφορικής, σε όποια βαθμίδα εκπαίδευσης και αν εργάζονται, να διαμαρτυρηθούν για το σχέδιο απομάκρυνσης της Πληροφορικής από το Λύκειο και να προβληματίσουν όλη την εκπαιδευτική κοινότητα για τις επιπτώσεις, στην εκπαίδευση και στην κοινωνία, μιας τέτοιας εξέλιξης.

Προτείνουμε συγκεκριμένα οι καθηγητές Πληροφορικής να συζητήσουν με τους συναδέλφους τους και τους μαθητές τους, μέσα στην τάξη, για το τι είναι η Πληροφορική και ποιά η αναγκαιότητά της ως μάθημα. Να τους ενημερώσουν για το σχέδιο και να ζητήσουν από τους μαθητές τους τη γνώμη τους για το αν θέλουν να διδάσκεται η Πληροφορική στο Λύκειο, αν θεωρούν ότι είναι αναγκαία η διδασκαλία της για όσους θέλουν να εισαχθούν σε σχολές Πληροφορικής ή γενικά θετικών επιστημών, αλλά ακόμα και σε θεωρητικές σχολές, κλπ κλπ.

Ποιά είναι η γνώμη σας?



Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

petrosp13

Πολύ καλή ιδέα, θα πρέπει να ενημερωθούν όλοι
Αν και θα ήταν προτιμότερο να γίνει όσο νωρίτερα γίνεται
Εγώ έχω ενημερώσει όλους τους μαθητές μου και φυσικά όλοι εξεπλάγησαν και απόρησαν
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Σπύρος Δουκάκης

Δεν ξέρω αν έχει σημασία... αλλά το αναφέρω.
Την ίδια μέρα είναι η Παγκόσμια μέρα Στατιστικής

WORLD STATISTICS DAY, October 20, 2010, The Assembly of United Nations decided to designate 20 October 2010 as World Statistics Day (http://unstats.un.org/unsd/wsd/Default.aspx)

Η ιδέα είναι πολύ καλή. Πρέπει να διαχυθεί και στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Να φτιάξουμε ομάδες που να πάνε εκείνη την ημέρα ή τις επόμενες ημέρες στα ιδρύματα και να μιλήσουν σχετικά σε φοιτητές και ΔΕΠ και ΕΠ.

Παράθεση από: skoud στις 11 Οκτ 2010, 11:18:07 ΜΜ
αμ' έπος αμ' έργον (2) !
ή ας το δοκιμάσουμε!

Ως ΔΣ της ΠΕΚΑΠ σκεφτόμαστε να κηρύξουμε την Τετάρτη 20η Οκτωβρίου ως ημέρα δράσης για "την Πληροφορική στην Εκπαίδευση" με στόχο όλοι οι καθηγητές Πληροφορικής, σε όποια βαθμίδα εκπαίδευσης και αν εργάζονται, να διαμαρτυρηθούν για το σχέδιο απομάκρυνσης της Πληροφορικής από το Λύκειο και να προβληματίσουν όλη την εκπαιδευτική κοινότητα για τις επιπτώσεις, στην εκπαίδευση και στην κοινωνία, μιας τέτοιας εξέλιξης.

Προτείνουμε συγκεκριμένα οι καθηγητές Πληροφορικής να συζητήσουν με τους συναδέλφους τους και τους μαθητές τους, μέσα στην τάξη, για το τι είναι η Πληροφορική και ποιά η αναγκαιότητά της ως μάθημα. Να τους ενημερώσουν για το σχέδιο και να ζητήσουν από τους μαθητές τους τη γνώμη τους για το αν θέλουν να διδάσκεται η Πληροφορική στο Λύκειο, αν θεωρούν ότι είναι αναγκαία η διδασκαλία της για όσους θέλουν να εισαχθούν σε σχολές Πληροφορικής ή γενικά θετικών επιστημών, αλλά ακόμα και σε θεωρητικές σχολές, κλπ κλπ.

Ποιά είναι η γνώμη σας?





sstergou

Στο esos αναρτήθηκαν κείμενα της ΠΕΚΑΠ και της ΕΠΕ. Κρίμα που υπάρχουν δύο φωνές. Είναι προφανές ότι το κείμενο της ΠΕΚΑΠ είναι πληρέστερο. Μακάρι να ανταποκριθούν οι υπόλοιπες ενώσεις στο κάλεσμά της .Αν διαφορετικές ενώσεις λένε διαφορετικά πράγματα κανείς δεν θα μας πάρει στα σοβαρά.

http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=9615:i-thesi-tis-panellinias-enosis-kathigiton-pliroforikis-gia-to-sxedio-gia-tin-pliroforiki-sto-neo-likeio&Itemid=1796

http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=9616:anoixti-epistoli-tis-enosis-pliroforikon-elladas-pros-tin-ipourgo-paideias&Itemid=1796

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: sstergou στις 12 Οκτ 2010, 12:22:06 ΠΜ
Στο esos αναρτήθηκαν κείμενα της ΠΕΚΑΠ και της ΕΠΕ. Κρίμα που υπάρχουν δύο φωνές...

Να με συγχωρείτε αλλά το κείμενο της ΕΠΕ είναι εκτός θέματος, τόπου και χρόνου. Μάλιστα έβγαλαν δελτίο τύπου με σημερινή ημερομηνία που ξεκινάει: "Με αφορμή τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2010 στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών...". Μα τι λέμε τώρα; Εκεί είναι το θέμα μας τώρα; Για να μη σχολιάσουμε αναφορές για το μάθημα Τεχνολογία Επικοινωνιών που ούτε ως πρώτη ανάθεση δεν το έχουμε... Όλα αυτά τα θεωρώ ατυχή επιχειρήματα...

Ή θα πρέπει οι διάφορες ενώσεις των πληροφορικών να συνεννοηθούν και να κατεβαίνουν με ενιαία φωνή, ή να αφήσουν τη μία ένωση εκπαιδευτικών πληροφορικών, που εκπροσωπεί το σύνολο των συναδέλφων και που, όπως και να το κάνουμε, είναι σε θέση να παρακολουθεί τα πράγματα από κοντά και με καλύτερη οπτική...

Keep Growing

Ωραίο και το επόμενο προτεινόμενο βήμα.

"...τους μαθητές τους, μέσα στην τάξη, για το τι είναι η Πληροφορική και ποιά η αναγκαιότητά της ως μάθημα. Να τους ενημερώσουν για το σχέδιο και να ζητήσουν από τους μαθητές τους τη γνώμη τους για το αν θέλουν να διδάσκεται η Πληροφορική στο Λύκειο."

Επειδή υπάρχει χάσμα αντίληψης μεταξύ μαθητών γυμνασίου και λυκείου,
αλλά και γνώσεων των μαθητών λυκείου σε σχέση με την πραγματικότητα στην διδασκαλία της πληροφορικής στην δευτεροβάθμια,
αλλά και επειδή είμαστε πολλοί και με ποικιλομορφία απόψεων,
καλό θα ήταν κατά την άποψή μου, να συνταχτούν 2 διαφορετικά κείμενα (ο πυρήνας τους μπορεί να συνταχθεί από την ΠΕΚΑΠ σε ένα wiki, και μετά από σύντομο διάστημα όπου ο κάθε συνάδελφος μπορεί να επεμβαίνει, να καταλήξουμε στα τελικά κείμενα) που θα είναι ο οδηγός ενημέρωσης από τους συναδέλφους, 1 για τους μαθητές γυμνασίου και 1 για τους μαθητές λυκείου.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

ntzios kostas

Πολύ καλές πρωτοβουλίες. Μπράβο σας παιδιά.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Σπύρος Δουκάκης

Καμία κουβέντα για την τεχνολογική...

ΠαράθεσηΟ πυρήνας του νέου Λυκείου είναι η εμβάθυνση και η ουσιαστική γνώση της νεοελληνικής γλώσσας, του πολιτισμού και της ιστορίας και βασικά μαθήματα, όπως τα Αρχαία, τα Μαθηματικά, η Φυσική και πάει λέγοντας, να είναι υποχρεωτικά μαθήματα και επιλογής ανάλογα με την κατεύθυνση του κάθε μαθητή.
Τα παραπάνω ανακοίνωσε στη Βουλή η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου η οποία ανέφερε ως παράδειγμα: «Ένας μαθητής θετικών κατευθύνσεων πρέπει να πάρει και Αρχαία. Ένας μαθητής φιλολογικής κατεύθυνσης πρέπει να πάρει και Μαθηματικά σε άλλη δοσολογία».


ntzios kostas

Εντάξει, όταν λέει θετική εννοεί και τεχνολογική, αλλά όπως βλέπω έχουν βαλθεί να κάνουν το σχολείο άσχετο με το πανεπιστήμιο και θεωρούν όλα τα θεωρητικά μαθήματα πολύ αναγκάια. Αυτά όλα βέβαια θα πρέπει να επιφέρουν και τρομερές αλλαγές και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Δεν ξέρω πόσο υλοποιήσιμα είναι όλα αυτά που σκέφτονται, γιατί πλέον μιλάμε για ριζικό ξερίζωμα του παρόντος συστήματος, χωρίς να υπάρχουν πόροι.

Δείτε όμως και το παρακάτω έχει πολύ ενδιαφέρον:
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=11518
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Gnirut

Παράθεση από: ntzios kostas στις 12 Οκτ 2010, 12:02:48 ΜΜ
Εντάξει, όταν λέει θετική εννοεί και τεχνολογική, αλλά όπως βλέπω έχουν βαλθεί να κάνουν το σχολείο άσχετο με το πανεπιστήμιο και θεωρούν όλα τα θεωρητικά μαθήματα πολύ αναγκάια. Αυτά όλα βέβαια θα πρέπει να επιφέρουν και τρομερές αλλαγές και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Δεν ξέρω πόσο υλοποιήσιμα είναι όλα αυτά που σκέφτονται, γιατί πλέον μιλάμε για ριζικό ξερίζωμα του παρόντος συστήματος, χωρίς να υπάρχουν πόροι.

Δείτε όμως και το παρακάτω έχει πολύ ενδιαφέρον:
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=11518

Τα νούμερα είναι αμείλικτα.
Σε 5 χρόνια πρέπει να ξεχρεώσουμε 300 δις χρέος, δηλαδή 60 δις το χρόνο διά 10 εκατομμύρια μας κάνει 6000. Κάθε ένας μας χρωστάει λοιπόν κάθε χρόνο 6 χιλιάρικα. Δηλαδή πάνω κάτω 6000/12=500 ευρώ μηνιαίως. Νά'τες οι περικοπές...

Και δυστυχώς 11888 δεν βγαίνει πουθενά...

Gnirut

Α και 500 αν ζείτε μόνοι σας, εαν έχετε οικογένεια πολλαπλασιάστε το 500 επί τα μέλη της οικογένειας...

Gnirut

"Ο πυρήνας του νέου Λυκείου είναι η εμβάθυνση και η ουσιαστική γνώση της νεοελληνικής γλώσσας, του πολιτισμού και της ιστορίας και βασικά μαθήματα, όπως τα Αρχαία, τα Μαθηματικά, η Φυσική"
Εύη Χριστοφιλοπούλου
Αθήνα, 2010 μ.Χ.

Πάρε κόσμε οι φιλόλογοι. Θα hεσtούν στο τάληρο από τα φροντιστήρια που θα κάνουν. Μπράβο.

Βέβαια με τις αμπελοφιλοσοφίες π.χ. του να μην βαθμολογείται ουσιαστικά η ορθογραφία στο σχολείο οδηγούμαστε μαθηματικά σε μερικά χρόνια στην φωνητική ορθογραφία και στη συνέχεια στο λατινικό αλφάβητο, αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες...

Κατά τα άλλα τα παιδιά θα μάθουν καλά "νεο-ελληνικά" της δημοτικιάς και το αρχαίο πνεύμα αθάνατο του λύω-έλυον. Και από ιστορία, ζήτω οι συνωστισμοί.

Τι να την κάνουν την πληροφορική, την χημεία και την τεχνολογία τα νέα παιδιά αφού θα κατακτήσουν τον κόσμο με το "πνεύμα" των προγόνων μας... Το τι θα τρώμε βέβαια ποσώς ενδιαφέρει έναν φιλόλογο που σέβεται τον εαυτό του. Ούτως ή άλλως η πρακτική σκέψη είναι έννοια αντίθετη της φιλολογίας.

Υ.Γ.
1) Μην ξεχάσουν και οι μαθηματικοί να προσθέσουν και καμμιά 10αρια ώρες στο αναλυτικό πρόγραμμα με ομάδες, δακτυλίους και διανυσματικούς χώρους γιατί με τον νεό "πυρήνα" του λυκείου οι φιλόλογοι θα κάνουν παραπάνω ώρες φροντιστήρια από αυτούς, πράγμα απαράδεκτο...

2) Sorry συνάδελφοι για το μαλλιαρό του ύφους αλλά έχω αγανακτήσει...