Η άποψη των μαθητών για το μάθημα της πληροφορικής

Ξεκίνησε από ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ, 08 Φεβ 2011, 10:50:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Είμαι εκπαιδευτικός σε ιδιωτικό σχολείο η αναφορά του παρακάτω γεγονότος που συνέβη στην τάξη μου   με κάποιο μαθητή μου νομίζω ότι θα προβληματίσει το καθένα μας ιδιαίτερα.
Διάλογος του μαθητή μου(Β γυμνασίου με εμένα σε νέα παράδοση μαθήματος)
Καθηγητής  προς μαθητή:  γιατί Βασίλη δεν προσέχεις στο μάθημα και φλυαρείς ,πες μου τι λέγαμε πριν από λίγο....
Μαθητής προς καθηγητή :  δεν πρόσεχα κύριε αλλά και δεν με ενδιαφέρει και ιδιαίτερα
Καθηγητής  προς μαθητή:  αυτό που είπες να το γράψεις  στο τετράδιο σου (τετράδιο συνεργασίας του μαθητή  με το σχολείο, αναφορά της εικόνας του μαθητή στην τάξη)και να το φέρεις υπογεγραμμένο από τους γονείς σου.
Μαθητής προς καθηγητή :  Καλά κύριε δεν θα εκνευριστούν και πολλοί οι γονείς μου για αυτή την απάθεια μου προς το μάθημα της πληροφορικής
Καθηγητής  προς μαθητή:  και ποιος ο λόγος που δεν θα εκνευριστούν Βασίλη......
Μαθητής προς καθηγητή:  ελάτε καλέ κύριε τώρα έτσι και αλλιώς η πληροφορική δεν είναι σημαντική όπως τα μαθηματικά και η γλώσσα, είναι κάτι σαν τα εικαστικά , επομένως δεν χρειάζονται τιμωρίες αλλά ούτε και ιδιαίτερο διάβασμα είναι μόνο χειρισμός του Η/Υ
Φανταστείτε αν δεν υπάρχουμε και στο  νέο Λύκειο ποια θα είναι η αντιμετώπιση των παιδειών προς τους καθηγητές πληροφορικής ( η ώρα του παιδιού )
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

mikeg

Είμαι 4 χρόνια καθηγητής ΠΕ19 σε Λύκειο και το έχω μετανιώσει πικρά. Ο λόγος δεν είναι οι αλλαγές που έρχονται αλλά το επίπεδο της πληροφορικής που διδάσκεται στην εκπαίδευση. Για να είμαι ακριβής θα έλεγα ότι δεν διδάσκεται καμία πληροφορική στην εκπαίδευση αλλά χρήση ΤΠΕ και για αυτό οι μαθητές σου συνάδελφε έχουν απόλυτο δίκιο.
   Ποιος ευθύνεται όμως για αυτό? Μα οι ίδιοι οι καθηγητές πληροφορικής φυσικά. όχι μόνο εμείς αλλά κυρίως αυτοί που έφτιαξαν τα βιβλία και γενικά την ύλη της εκπαίδευσης. Οι άνθρωποι αυτοί επειδή δεν είχαν σπουδάσει πληροφορική έβαλαν στην εκπαίδευση αυτό που αυτοί νόμιζαν πληροφορική , δηλαδή το πάτημα των πλήκτρων. Τώρα έχουμε και επίσημα στο γυμνάσιο την εκμάθηση της πλατφόρμας της μικροσοφτ λες και αυτό είναι δική μας δουλειά. Δεν έχει λοιπόν άδικο η υπουργός που λέει ότι τα παιδιά ξέρουν κομπιούτερ. Πολύ καλά κάνει, αφού όλοι ξέρουν ότι ουσιαστικά πληροφορική στο σχολείο δεν υπάρχει, δεν αναφέρομαι στο μάθημα της ΑΕΠΠ γιατί αν αυτό είναι αλγοριθμική όπως το προσφωνούν μεγαλόπνοα κάποιοι που δεν έχουν γράψει μια γραμμή κώδικα στη ζωή τους εγώ είμαι ο Πάπας.
   Εγώ έτσι τα βλέπω τα πράγματα, αφού οι ίδιοι δεν ενδιαφερθήκαμε να αναβαθμίσουμε το μάθημα μας, αλλά το αφήσαμε στα χέρια ατόμων που δεν έχουν καμία σχέση με την πληροφορική αφού έχουν άλλα πτυχία, καλά να πάθουμε. Αυτοί έπεισαν τους μαθητές ότι το μάθημα είναι ΤΠΕ. και τα παιδιά πλέον για κακή μας τύχη ξέρουν ΤΠΕ. Θα μου πείτε μα γιατί δεν αναβάθμιζαν το μάθημα? μα γιατί αν το αναβάθμιζαν δεν θα μπορούσαν να το κάνουν, ούτε να το εκμεταλλευτούν παίζοντας τους προτωπόρους της "πληροφορικής"

petrosp13

Παράθεση από: mikeg στις 08 Φεβ 2011, 11:34:35 ΜΜ
δεν αναφέρομαι στο μάθημα της ΑΕΠΠ γιατί αν αυτό είναι αλγοριθμική όπως το προσφωνούν μεγαλόπνοα κάποιοι που δεν έχουν γράψει μια γραμμή κώδικα στη ζωή τους εγώ είμαι ο Πάπας.

Διαφωνούμε κάθετα
Αν θεωρείς ότι ΑΕΠΠ είναι αυτό το κάκιστο βιβλίο, απατάσαι φίλε μου
Αλγοριθμική είναι αυτό που κάνουμε και το κάνουμε καλά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Sergio

Παράθεση από: mikeg στις 08 Φεβ 2011, 11:34:35 ΜΜ
δεν αναφέρομαι στο μάθημα της ΑΕΠΠ γιατί αν αυτό είναι αλγοριθμική όπως το προσφωνούν μεγαλόπνοα κάποιοι που δεν έχουν γράψει μια γραμμή κώδικα στη ζωή τους ...
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Κι αν το ίδιο λένε και άλλοι που έχουν γράψει εκατοντάδες χιλιάδες γραμμές ΤΙ κάνουμε;

Παράθεση από: mikeg στις 08 Φεβ 2011, 11:34:35 ΜΜ
...εγώ είμαι ο Πάπας.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ποιός απ'όλους ; Προς αποφυγή παρεξηγήσεων.. Δεν ειρωνεύομαι, αν και με λίγο ύπνο, περιέργως ξύπνησα ευδιάθετος.. πρωινό χιούμορ ::)

Καλημέρα σε όλους :)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

mikeg

Παράθεση από: petrosp13 στις 09 Φεβ 2011, 02:16:50 ΠΜ
Αν θεωρείς ότι ΑΕΠΠ είναι αυτό το κάκιστο βιβλίο, απατάσαι φίλε μου
Αλγοριθμική είναι αυτό που κάνουμε και το κάνουμε καλά
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
βλέπω έχεις και αυτογνωσία

Αλγοριθμική είναι τα κεφάλαια 4 και 5. Αυτό που κάνουμε είναι μια στρέβλωση του προγραμματισμού με κανόνες που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για αυτό το μάθημα για να το παίζουν αυθεντίες αυτοί που δεν ξέρουν και δεν μπορούν να διδάξουν τα 4 και 5. Για πήγαινε σε ένα πανεπιστήμιο να δεις τι κάνουν στο μάθημα Σχεδίασης και Ανάλυσης Αλγορίθμων = Αλγοριθμική. Προφανώς δεν έχεις πάει.
Αυτά που κάνουμε στο ΑΝΕΦ τα κάνουν σε εισαγωγικά μαθήματα Προγραμματισμού.
άκουγα και εγώ αλγοριθμική, που να ξέρω ότι πρόκειται για ένα κατασκεύασμα αυτών που λυμαίνονται την πληροφορική στην εκπαίδευση με τα σεμινάρια της ένωσης ελλήνων φυσικών και της μαθηματικής εταιρίας.

Δεν θα ασχοληθώ άλλο, γιατί δεν έχει νόημα

gpapargi

mikeg για την επιστημονικότητα του μαθήματος και το επίπεδο της αλγοριθμικής σκέψης έχουν γίνει αρκετές συζητήσεις στο παρελθόν. Κάποια από αυτά που γράφεις για την ποιότητα που πρέπει να αποχτήσει το μάθημα τα έχω γράψει κι εγώ προσωπικά αλλά και άλλοι. Να ένα παράδειγμα:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=988.0

Ωστόσο νομίζω ότι αυτή τη στιγμή είναι καλύτερο να είμαστε όλοι ενωμένοι. Όλοι έχουμε πολύ ένταση μέσα μας αλλά νομίζω ότι δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να τη βγάλουμε μεταξύ μας. Ας περιμένουμε λίγο ακόμα. Λίγες μέρες έμειναν μέχρι την επίσημη παρουσίαση.

mikeg

Διάβασα το θέμα, Δεν ήξερα ότι είχαν ειπωθεί τέτοια πράγματα εδώ. Βρήκα μια απάντηση του alkisg με την οποία συμφωνώ απόλυτα και λέει αυτά που θα ήθελα να πω και εγώ, κράτησα αυτά που θεωρώ σημαντικά. Tέτοιες στιγμές καλό είναι να είμαστε ενωμένοι, αλλά να ξέρουμε και ποιοι μας έχουν φτάσει εδώ. Ποιοι είναι αυτοί που έχουν ταυτίσει την επιστήμη μας με τα windows και το office

Παράθεση από: alkisg στις 04 Ιουν 2007, 09:07:50 ΠΜ
Μπορεί κάποιος να μου πει σε ποιο σημείο σταματάμε να μιλάμε για "αλγοριθμική σκέψη" και ξεκινούμε να μιλάμε για προγραμματισμό;

Φυσικά και δεν διδάσκουμε συγκεκριμένη γλώσσα. Ουπς, μισό λεπτό, όντως διδάσκουμε, τη ΓΛΩΣΣΑ. Και ποια ακριβώς είναι τα πλεονεκτήματά της από μια εξελληνισμένη Pascal;
Φυσικά και δεν επιμένουμε στο συντακτικό της ΓΛΩΣΣΑΣ που διδάσκουμε. Ουπς, μισό λεπτό, όντως επιμένουμε, μάλιστα κόβουμε και μονάδες. Η ΔΙΑΒΑΣΕ μέσα σε συνάρτηση φυσικά και δεν αφορά το συντακτικό, αλλά αποσκοπεί στην καλλιέργεια της αλγοριθμικής σκέψης! >:D

Φυσικά και δεν είναι ο στόχος μας να βγάλουμε προγραμματιστές. Είναι αδύνατο σε 50-60 ώρες. Όπως και το μάθημα των μαθηματικών δεν έχει σαν στόχο να βγάλει μαθηματικούς. Η εισαγωγή στον προγραμματισμό όμως είναι το μεγαλύτερο κομμάτι της ύλης του βιβλίου, και δε χρειάζεται να αποφεύγουμε τη λέξη "προγραμματισμός" φοβούμενοι μην κατακριθούμε...

Για μένα, η μόνη διαφορά με τα πανεπιστημιακά τμήματα είναι το που δίνουμε βάρος. Δίνουμε βάρος στο να μάθει ο μαθητής να σκέφτεται. Ουπς, μισό λεπτό, τελικά δεν είναι αυτός ο στόχος μας, αφού θέλουμε τυποποιημένα θέματα και τυφλοσούρτηδες ώστε να μπορούν να γράψουν και οι παπαγάλοι...

Ουφ, τα είπα και ησύχασα...

Και ποιοι είναι αυτοί που φοβούνται να χρησιμοποιήσουν τη λέξη προγραμματισμός; Μα φυσικά αυτοί που δεν ξέρουν τι σημαίνει η λέξη αυτή και ασχολούνται με το αν η γλώσσα γράφεται με κεφαλαία ή μικρά ή θεωρούν πως όταν δεν γράφεται κάτι στο βιβλίο δεν ισχύει γενικά

ουφ, τα είπα και εγώ και ησύχασα


lykos

ΠαράθεσηΠοιοι είναι αυτοί που έχουν ταυτίσει την επιστήμη μας με τα windows και το office
Κατάλαβα πως εννοείς Συναδέλφους. Αν δεν κατάλαβα λάθος, διαφωνώ!
Φταίνε - πρώτα πρώτα - αυτοί, οι οποίοι ενώ μας χρωστάνε, μας παίρνουν και το γάιδαρο! Καί όοοοολοι εμείς που τους ψηφίζουμε σαν τα πρόβατα. (Λέγοντας όοοοολοι υπερβάλλω κάπως. Περίπου το 80% κατά την εκτίμησή μου).

"γνήσιος" (τουλάχιστον στα χαρτιά) ΠΕ-19

Vangelis

Εμπρός συνάδελφοι να φάμε ξανά τις σάρκες μας ορίζοντας ο καθένας τι είναι Πληροφορική (γιατί προφανώς αυτός μόνο ξέρει) και ποιος θεωρείται γνήσιος πληροφορικός (είναι προφανώς όσοι τελείωσαν την ίδια σχολή με τον  γράφοντα, άντε και  όσες άλλες σχολές αυτός ορίζει).

Τελευταία με απασχολεί ένα ερώτημα μήπως τελικά αξίζουμε τη θέση που έχουμε στην εκπαίδευση (διαβάστε προσεκτικά τον kostasalgo)?

Ακόμα και την ώρα που πολεμάμε όλοι για ένα σκοπό εμφανίζονται αυτές οι διασπαστικές απόψεις.


soron80

επειδή κι εγώ 19 και όχι 02 είμαι και δεν καταλαβαίνω καλά, το θέμα μας είναι τι, πως και που διδάχθηκε την Πληροφορική ο καθένας από εμάς???

................


Η άποψη μου για το θέμα, από τη δική μου εμπειρία σε Γυμνάσιο και Λύκειο, είναι ότι τα μαθήματά μας είναι συμπαθή προς τους μαθητές γενικά και αν υπάρχει ο κατάλληλος τρόπος διδασκαλίας , δείχνουν αρκετό ενδιαφέρον σε ένα μεγάλο ποσοστό τους.

όσο για την απάντηση του μαθητή στο συνάδελφο πιστεύω ότι είναι η κλασική άρνηση των μαθητών για οτιδήποτε σχετίζεται με το σχολείο και τα μαθήματα και οι απόψεις τους αλλάζουν από μάθημα σε μάθημα..
π.χ. στο Μαθηματικό λένε ότι είναι σημαντική η γλώσσα και η φυσική
στο Φιλόλογο η Μουσική και η Πληροφορική
και πάει λέγοντας...

[ούφοτοπικ]
σημεία των καιρών με κύρια υπεύθυνη την οικογένεια
οπότε εδώ διαφωνώ με το κ. Βασίλη (lykos) και λέω γιατί να μην είμαστε όλοι στο 20%??
επιλογή μας είναι. Γιατί να υπάρχει το 80%??
[/ούφοτοπικ]
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19