Ονόματα μεταβλητών στη ΓΛΩΣΣΑ

Ξεκίνησε από Michael, 07 Δεκ 2007, 11:45:47 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Michael

Οι παρακάτω προτάσεις είναι σωστές ή λανθασμένες?

1) Το πρώτο γράμμα του ονόματος μιας μεταβλητής, πάντα είναι κεφαλαίο.
2) Το κόστος είναι έγκυρο όνομα μεταβλητής.

Αν με ρωτούσαν χθες, θα έλεγα ότι η 1) είναι χωρίς αμφιβολία λανθασμένη και η 2) σωστή. Σήμερα, έτυχε να δω ένα διορθωμένο διαγώνισμα. Οι απαντήσεις του μαθητή (1-Λάθος, 2-Σωστό) ήταν κοκκινισμένες και διορθωμένες σε 1-Σωστό, 2-Λάθος. Επίσης, στην τελευταία άσκηση που ζητούσε κατασκευή προγράμματος σε ΓΛΩΣΣΑ, ο μαθητής είχε την ατυχή έμπνευση να ονομάσει τις μεταβλητές του α, β, γ. Ήταν κι αυτές κοκκινισμένες και διορθωμένες σε Α, Β, Γ...
Φυσικά, για να αποφύγουμε τέτοιες εκπλήξεις θα μπορούσαμε πολύ απλά να γράφουμε με κεφαλαίο το αρχικό γράμμα των μεταβλητών. Τουλάχιστον εγώ αυτό έχω σκοπό να κάνω μετά το σημερινό, καθώς ο προηγούμενος διορθωτής τυγχάνει και διορθωτής στις τελικές εξετάσεις (δεν κρίνω φυσικά την ορθότητα ή μη των απόψεών του, αφού δεν είμαι ούτε ο πλέον ειδικός ούτε ο πλέον αρμόδιος). Αυτό που θα ήθελα να ρωτήσω αφορά τις προτάσεις Σ-Λ. Αν υποθέσουμε ότι σε κάποιο θέμα Σωστού-Λάθους η "επίσημη" σωστή απάντηση είναι π.χ. Σωστό, ο διορθωτής έχει δικαίωμα να κόψει μονάδες αν διαφωνεί με τις οδηγίες και θεωρεί ότι η πρόταση είναι λανθασμένη?

Ευχαριστώ.

petrosp13

Αν ο διορθωτής είναι πράγματι και εξεταστής πανελλαδικών, τότε έχει μαύρα μεσάνυχτα και ίσως συμμετέχει στην χαμηλή βαθμολογία που παρατηρείται στο μάθημα
Υπάρχουν εκατοντάδες μεταβλητές της ΓΛΩΣΣΑΣ στο σχολικό βιβλίο που δεν ξεκινούν από κεφαλαίο γράμμα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gpapargi

Δεν είναι δυνατόν να νομιμοποιήσουμε τη βλακεία ούτε πρέπει να κινδυνολογούμε γιατί δημιουργούμε κλίμα ανασφάλειας και αποσταθεροποιούμε το μάθημα. Αλλίμονο αν με κάθε παλαβωμάρα που βλέπαμε κάναμε ότι θέλει ο παλαβός.

Ας ρωτηθεί ο καθηγητής ευθέως αν θεωρεί λάθος το μικρό σαν πρώτο γράμμα μεταβλητής. Αν απαντήσει ότι είναι λάθος ας του δειχθούν μερικά από τα πολλά παραδείγματα του βιβλίου. Αποκλείεται να διορθώνει σε εξετάσεις.

Για μένα αυτό το κρούσμα δείχνει για ακόμα μια φορά του τι πλήγματα δέχεται το μάθημα όταν το διδάσκει κάθε καρυδιάς καρύδι. 

Michael

Καταρχήν μια διόρθωση: Δεν ήταν ακριβώς "διαγώνισμα", ήταν κάποιες φωτοτυπίες με ερωτήσεις και ασκήσεις "για το σπίτι" που ο μαθητής έπρεπε να παραδώσει λυμένες (και να πάρει πίσω διορθωμένες). Έπεσα πάνω τους καθαρά από σύμπτωση.

Το ακριβές περιστατικό έχει ως εξής:
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος με κάποιον μαθητή μου (είμαι καθηγητής μαθηματικών και στο forum συμμετέχω απλώς σαν υποψήφιος, αφού σκέφτομαι να δώσω Πανελλαδικές για ένα δεύτερο πτυχίο), μου έδειξε το διορθωμένο γραπτό του της ΑΕΠΠ επειδή "είχε κάποιες απορίες" και "αν ήξερα να του απαντήσω". Πέφτοντας αρχικά το μάτι μου στην "κοκκινίλα" που υπήρχε στη απάντηση της πρότασης 1, του είπα ότι ο καθηγητής είχε δίκιο. Απ' όσο γνωρίζω, ακόμη και στη ΓΛΩΣΣΑ, δεν είναι απαραίτητο τα ονόματα των μεταβλητών να ξεκινούν με κεφαλαίο. Μου απάντησε έντρομος: "Μα αυτό λέω κι εγώ!" Τότε ήταν που το ξαναδιάβασα προσεκτικά και κατάλαβα τι είχε γίνει... Υπήρχε μάλιστα κι ένα κόκκινο βελάκι που ξεκινούσε από την πρόταση 2 και κατέληγε στην πρόταση 1, σαν να επρόκειτο για "εξήγηση" του γιατί η 2 είναι λάθος. Η χαριστική βολή ήταν οι κοκκινίλες στα α, β, γ του προγράμματος. Μετά από αυτό, σταμάτησα να ελπίζω ότι είχε γίνει απλώς μια απροσεξία στη διόρθωση... Προσπάθησα να του πω να μην ανησυχεί για τις Πανελλαδικές, αλλά με ενημέρωσε ότι ο καθηγητής του είναι διορθωτής κι εκεί.
Γενικώς, αισθάνθηκα πολύ αμήχανα. Δεν μου αρέσει να κάνω εύκολες κρίσεις, ειδικά όταν πρόκειται για θέματα που δεν άπτονται της άμεσης ειδικότητάς μου. Από την άλλη, ο μαθητής μου, εμφανώς ανήσυχος, περίμενε μια απάντηση.
Τελικά, του είπα να κάνει αυτό που πρότεινε κι ο Γιώργος. Να του δείξει μερικά παραδείγματα από το βιβλίο και να τον ρωτήσει αν πραγματικά θεωρεί ότι πρόκειται για απανωτά τυπογραφικά λάθη. Βέβαια, δεν είμαι σίγουρος ότι θα το κάνει, επειδή υπάρχει κι ένας προφορικός βαθμός στη μέση...

Όσο για μένα, σαν υποψήφιος αποφάσισα να έχω τα νώτα μου καλυμμένα ακόμη και σ’ αυτήν την περίπτωση. Ούτε λέω ότι είναι σωστό, ούτε θέλω να πάρω κανέναν στο λαιμό μου. Απλώς, δεν μου Κοστίζει παρά μόνο λίγο μελάνι παραπάνω :). Αυτό που πραγματικά με ανησυχεί είναι τα Σ-Λ. Θα μπορούσε κανείς να αρχίσει να κόβει κι από εκεί, παρά τις αντίθετες οδηγίες?

Ευχαριστώ και πάλι.

PS. Παρεμπιπτόντως, η βοήθεια που μου έχει προσφέρει το forum όλον αυτόν τον καιρό είναι ανεκτίμητη. Μακάρι να υπήρχαν αντίστοιχα και για τα υπόλοιπα μαθήματα. Είμαι σίγουρος ότι θα τα εκατοστίσει (τα εκατομμύρια επισκέψεις :)).

PS2. Δεν θα ήταν όμορφο αν αντί για θέματα του τύπου "Γράψε μου την παράγραφο χ της σελίδας y", επιλέγονταν σαν θέματα γρίφοι λογικής (π.χ. Smullyan)? Δεν μου φαίνονται και τόσο "εκτός ύλης"... Οι πίνακες αλήθειας δεν διδάσκονται (δυστυχώς) ούτε στα Μαθηματικά. Την ΑΕΠΠ προτιμώ να την βλέπω πρώτα απ' όλα σαν εφαρμογή της Λογικής στην επικοινωνία με τον διπλανό μας και στις ίδιες τις σκέψεις μας. Από τη στιγμή που οι κλάδοι των Μαθηματικών που διδάσκονται στο Λύκειο δίνουν την εσφαλμένη εντύπωση του "εργαλείου" των υπόλοιπων επιστημών, η ΑΕΠΠ είναι κατά τη γνώμη μου το τελευταίο καταφύγιο του παιχνιδιού. Και ειλικρινά στενοχωριέμαι όταν βλέπω φαινόμενα όπως το παραπάνω...

andreas_p

Καλησπέρα  σας.

Ο συγκεκριμένος "συνάδελφος"  ...

με πόσες ώρες ύπνου ... σε σεμινάρια  μπήκε στον κλάδο ΠΕ19;

Αυτά που διαβάζουμε είναι ναι μεν μεμονωμένα αλλά εξωφρενικά   και μας εξοργίζουν.

Αμφιβάλλω αν ο συγκεκριμένος έχει περάσει από σχολή πληροφορικής πολύ περισσότερο αν έχει γράψει μόνος του 5 γραμμές κώδικα.  Τα τελευταία 8 χρόνια που βαθμολογώ τέποια περίπτωση  ΔΕΝ μου έχει τύχει. 

Αλλά ας μη μηδενίζουμε.

Η απουσία ελέγχου  του έργου μου  επιτρέπει τέττοιες ακραίες συμπεριφορές.  Οι περισσότεροι (σχεδόν όλοι) δουλεύουν με υπευθυνότητα  και φιλότιμο.

Ανδρέας

andreas_p

Διόρθωση  :

Η απουσία ελέγχου  του έργου μας ...

alkisg

Παράθεση από: Βιβλίο μαθητή, σελίδα 147
Σε όλο το βιβλίο οι εντολές της ΓΛΩΣΣΑΣ είναι γραμμένες με μπλε χρώμα και είναι πάντα με κεφαλαία, ενώ οι μεταβλητές είναι με πεζά ή κεφαλαία αλλά με το πρώτο γράμμα πάντα κεφαλαίο. Τα σχόλια των προγραμμάτων είναι γραμμένα με πράσινο χρώμα.

Πόσες μονάδες χάνουμε αν δεν γράψουμε με πράσινο χρώμα τα σχόλια και τα γράψουμε με πορτοκαλί;


Michael, πες στον μαθητή να πάρει έναν μεγάλο μαρκαδόρο και να του τονίσει την αρχή της πρότασης... Δεν μιλάει για κανόνες της ΓΛΩΣΣΑΣ, μιλάει για τις τυπογραφικές συμβάσεις του βιβλίου.

Michael

Holmes... εε... Άλκη, είσαι απίστευτος!
Υπαινίσσεσαι ότι η λύση του μυστηρίου μπορεί να είναι τόσο απλή? :)

alkisg

Elementary my dear Watson... :P  ;D
Είναι η μόνη σχετική αναφορά που θυμάμαι από το βιβλίο, δεν μπορώ να φανταστώ ότι έχει κάτι άλλο στο νου του, ειδικά από τη στιγμή που υπάρχουν ένα σωρό παραδείγματα στο βιβλίο που δεν έχουν πρώτο γράμμα κεφαλαίο.

gpapargi

Παράθεση από: Michael στις 08 Δεκ 2007, 10:28:50 ΜΜ
PS2. Δεν θα ήταν όμορφο αν αντί για θέματα του τύπου "Γράψε μου την παράγραφο χ της σελίδας y", επιλέγονταν σαν θέματα γρίφοι λογικής (π.χ. Smullyan)? Δεν μου φαίνονται και τόσο "εκτός ύλης"... Οι πίνακες αλήθειας δεν διδάσκονται (δυστυχώς) ούτε στα Μαθηματικά. Την ΑΕΠΠ προτιμώ να την βλέπω πρώτα απ' όλα σαν εφαρμογή της Λογικής στην επικοινωνία με τον διπλανό μας και στις ίδιες τις σκέψεις μας. Από τη στιγμή που οι κλάδοι των Μαθηματικών που διδάσκονται στο Λύκειο δίνουν την εσφαλμένη εντύπωση του "εργαλείου" των υπόλοιπων επιστημών, η ΑΕΠΠ είναι κατά τη γνώμη μου το τελευταίο καταφύγιο του παιχνιδιού. Και ειλικρινά στενοχωριέμαι όταν βλέπω φαινόμενα όπως το παραπάνω...

Αυτά που είναι γραμμένα με κόκκινο δονούν πολύ γνωστές χορδές μέσα μου
Στείλε μια άσκηση όπως την φαντάζεσαι να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να την εντάξουμε στα πλαίσια του μαθήματος... και όχι μόνο  ;)

COACH

Παράθεση από: gpapargi στις 09 Δεκ 2007, 05:37:39 ΜΜ
Παράθεση από: Michael στις 08 Δεκ 2007, 10:28:50 ΜΜ
PS2. Δεν θα ήταν όμορφο αν αντί για θέματα του τύπου "Γράψε μου την παράγραφο χ της σελίδας y", επιλέγονταν σαν θέματα γρίφοι λογικής (π.χ. Smullyan)? Δεν μου φαίνονται και τόσο "εκτός ύλης"... Οι πίνακες αλήθειας δεν διδάσκονται (δυστυχώς) ούτε στα Μαθηματικά. Την ΑΕΠΠ προτιμώ να την βλέπω πρώτα απ' όλα σαν εφαρμογή της Λογικής στην επικοινωνία με τον διπλανό μας και στις ίδιες τις σκέψεις μας. Από τη στιγμή που οι κλάδοι των Μαθηματικών που διδάσκονται στο Λύκειο δίνουν την εσφαλμένη εντύπωση του "εργαλείου" των υπόλοιπων επιστημών, η ΑΕΠΠ είναι κατά τη γνώμη μου το τελευταίο καταφύγιο του παιχνιδιού. Και ειλικρινά στενοχωριέμαι όταν βλέπω φαινόμενα όπως το παραπάνω...

Αυτά που είναι γραμμένα με κόκκινο δονούν πολύ γνωστές χορδές μέσα μου
Στείλε μια άσκηση όπως την φαντάζεσαι να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να την εντάξουμε στα πλαίσια του μαθήματος... και όχι μόνο  ;)

NO COMMENTS....
Απλά συμφωνώ 100%...

Όσο για το γενικότερο θέμα....Δεν ξέρω τι να πω....???
Θα τρελαθούμε στο τέλος....Και το χειρότερο είναι ότι τα παιδιά βλέποντας τέτοια πράγματα από εδώ και από κει δεν μπορούν να πατήσουν γερά στα πόδια τους και γεμίζουν ανασφάλειες...
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

Michael

Αν και ελαφρώς off topic:
Στο πρώτο αρχείο βρίσκεται ένα "θεωρητικό" θέμα όπως θα το φανταζόμουν. Δυστυχώς δεν είχα πολύ χρόνο να ασχοληθώ, οπότε ζητώ συγνώμη για τυχόν αβλεψίες ή τρύπες. Εννοείται πως το αν εντάσσεται ή όχι στους στόχους του μαθήματος, υπάρχουν πιο ειδικοί από εμένα να το κρίνουν.
Για όσους ενδιαφέρονται για τα Μαθηματικά, στο δεύτερο αρχείο υπάρχει μια άσκηση πάνω στη συνέχεια συνάρτησης. Όταν την βάζω σαν τεστ σε κάποιον μαθητή μου, ακόμη κι αν τελικά γράψει χάλια, στη συζήτηση που ακολουθεί το "γλεντάμε"  :). Φυσικά η άσκηση δεν είναι στο format των Πανελλαδικών, την επισυνάπτω όμως σαν μια πιο επεξεργασμένη πρόταση αυτού που θέλω να πω. Η ΑΕΠΠ κατά τη γνώμη μου έχει περισσότερα περιθώρια να συμπεριλάβει τέτοιου είδους θέματα στο format της.

Όσο για το θέμα του topic, δεν έχω κάτι νεότερο. Άλκη, αν ο καθηγητής επιμείνει στην άποψή του, θα δώσω στον μαθητή μου ένα πράσινο στυλό και θα του πω να γράψει μ' αυτό τα σχόλια στο επόμενο διαγώνισμα. Και θα του πω να απαιτήσει να κοπούν μονάδες σε όσους άμοιρους χρησιμοποίησαν μπλέ, ή μαύρο, ή οποιοδήποτε άλλο χρώμα.

Michael

Τελικά ο Άλκης έπεσε διάνα με την παραπάνω παράθεση από το σχολικό βιβλίο. Αυτήν ακριβώς την παράγραφο είχε στο νου του ο καθηγητής. Και... εξακολουθεί να την έχει. Αφού το βιβλίο λέει έτσι... να το κάνουμε έτσι...
Ωραία λοιπόν, αφού δεν μπορούμε να το αποφύγουμε, τουλάχιστον ας το απολαύσουμε. Τα σχόλια με πράσινο και όποιος αντέξει. Το επόμενο βήμα, προτείνω να είναι η απαγόρευση εισόδου στην αίθουσα εξέτασης όσων δεν φέρουν laptop. Τα προγράμματα της ΓΛΩΣΣΑΣ που υπάρχουν στο βιβλίο δεν είναι χειρόγραφα. Θεωρώ ότι δεν πρέπει να είναι ούτε τα δικά μας.

Sorry που το ρίχνω στην πλάκα, αλλά δεν ξέρω τι άλλο να πω... Μια τελευταία υπόθεση που μπορώ να κάνω:
Μήπως ο καθηγητής έχει μοναδικό σκοπό να προστατεύσει τους μαθητές του και απλώς υπερβάλει? Για παράδειγμα, από την ίδια παράγραφο που παρέθεσε ο ʼλκης είναι που προκύπτει και το ότι οι εντολές της ΓΛΩΣΣΑΣ είναι με κεφαλαία. Δεν πρόκειται για ρητά διατυπωμένο κανόνα της ΓΛΩΣΣΑΣ (εκτός αν υπάρχει κάτι άλλο που μου διαφεύγει), πόσοι όμως από εμάς θα αισθάνονταν ασφαλείς στις εξετάσεις αν έγραφαν τις εντολές με μικρά?  :-\ Οπότε, ο καθηγητής μπορεί να σκέφτεται ότι όσο "επικίνδυνα" είναι τα μικρά στις εντολές της ΓΛΩΣΣΑΣ, άλλο τόσο επικίνδυνα είναι και τα μικρά σαν αρχικά γράμματα μεταβλητών.
Αν το πράγμα έμενε εκεί, δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να συμφωνήσω. Αν όμως λες στους μαθητές σου ότι στις Πανελλαδικές, στην πρόταση π.χ. " Το κόστος είναι έγκυρο όνομα μεταβλητής" θα πρέπει να γράψουν "Λάθος", εκεί το πράγμα αλλάζει... Όσο καλές προθέσεις κι αν έχεις, κινδυνεύεις να τους πάρεις στο λαιμό σου.

Αλήθεια, στην πρόταση "Οι εντολές της ΓΛΩΣΣΑΣ είναι πάντα με κεφαλαία.", εσείς τι απαντούσατε? Σωστό ή Λάθος? Εγώ (προς το παρόν) θα απαντούσα "Λάθος".

Ευχαριστώ (για ν-οστή φορά) :).

alkisg

Να του πεις ότι σε άλλο σημείο το βιβλίο γράφει ότι αυτά "τα ακολουθούμε στο βιβλίο, ενώ στον πίνακα και στο τετράδιο των μαθητών οι εντολές (=δεσμευμένες λέξεις) μπορούν να είναι υπογραμμισμένες".

Αφού το λέει το βιβλίο, να συμβουλέψει τους μαθητές να μην ξεχάσουν κανένα ΓΙΑ χωρίς υπογράμμιση... Αν υποθέσουμε ότι κόβεται ένα μόριο για κάθε υπογράμμιση που λείπει, τότε και ολόσωστες να είναι οι ασκήσεις, θα μηδενίζονται...

:P ;) :)

Υ.Γ.
Να θυμηθούμε κάποια στιγμή να βγάλουμε και τιμοκατάλογο,
ΓΙΑ χωρίς υπογράμμιση => 1 μόριο,
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ χωρίς υπογράμμιση => 2 μόρια γιατί έχει πιο πολλά γράμματα,
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ_ΑΛΛΙΩΣ με κάτω παύλα => 3 μόρια,
Μεταβλητή με πεζό πρώτο γράμμα => 4 μόρια,
σχόλιο χωρίς πράσινο χρώμα => κόβεται όλη η άσκηση!
>:(  :police:

Michael

Συγνώμη που γίνομαι κουραστικός, αλλά θα ήθελα να ξαναρωτήσω: Η παρακάτω πρόταση είναι σωστή ή λανθασμένη?

"Το πρώτο γράμμα του ονόματος μιας μεταβλητής, πάντα είναι κεφαλαίο."

Παρά τα όσα προηγήθηκαν, υπάρχει διορθωτής που έκανε σαφές στους μαθητές του πως αν εμφανιστεί κάτι τέτοιο, η "επίσημη" απάντηση θα είναι "Σωστό". Στα προγράμματα ίσως οι διορθωτές να κάνουν τα στραβά μάτια και να μην κόψουν, αν όμως πέσει σαν Σ-Λ, οι μαθητές θα πρέπει να γράψουν "Σωστό"...
Ο μαθητής μου κοντεύει να τρελαθεί. Εγώ του είπα ότι σε αυτήν την πρόταση θα το ρισκάρω και θα γράψω "Λάθος", κι ας μου κόψουν. Αυτός, ας κάνει ό,τι νομίζει σωστό. Σταματάω να ασχολούμαι άλλο μ' αυτό το θέμα. >:(