ΘΕΜΑ Α

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2022, 12:47:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

akouts

Βιβλίο ΑΕΠΠ κεφάλαιο 1ο (σελ. 17):
"Η κατανόηση ενός προβλήματος αποτελεί συνάρτηση δύο παραγόντων, της σωστής διατύπωσης εκ μέρους του δημιουργού του και της αντίστοιχα σωστής ερμηνείας από τη μεριά εκείνου που καλείται να το αντιμετωπίσει"
Οι λεγόμενοι "θεματοδότες" δεν θα πρέπει να αφήνουν καμία αμφιβολία σχετικά με την κατανόηση, στο βαθμό που τους αφορά.
Δεν προσπαθούμε να εκπαιδεύσουμε νομικούς ή φιλολόγους, δεν πρέπει να αναρωτιόμαστε "τι θέλει να πει ο ποιητής".
Ό,τι θέλει να πει, ας το πει ξεκάθαρα!

KosTzag

Συγγνώμη αν γίνομαι κουραστικός, αλλά μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει στα παρακάτω;

(1)
ΠαράθεσηΣτο Α4 γράφει η εκφώνηση: "... και να τυπώνει το γινόμενό τους και τον μέσο όρο τους". Στην Γραμμή 17 η εντολή είναι: ΓΡΑΨΕ ΜΟ, ΓΙΝ. Προφανώς και δεν έχει λάθος.

Αλλά ας δούμε το παρακάτω σενάριο:
Ένας κάπως αγχωμένος μαθητής ψάχνει για 5 λάθη και έχει βρει 4. Διαβάζοντας για 2η-3η φορά την εκφώνηση εντοπίζει στην Γραμμή 17 λογικό λάθος.
Δεν είναι λοιπόν κάπως παραπλανητικό αυτό; Θα έπρεπε να είχε προσεχθεί παραπάνω αυτό το σημείο γιατί όντως κάποιοι μαθητές το έβαλαν ως λογικό λάθος.

(2)
ΠαράθεσηΕπίσης η μη δήλωση του x σε ποια γραμμή θα δωθεί ως λάθος; Στην 4 ή στην 9??? Πάλι δεν συμφωνούμε όλοι σε αυτό.

Ευχαριστώ!

evry

Για το πρώτο που λες έχεις δίκιο, μεγάλη βλάκεια αυτό που έκαναν, όχι επειδή κάποιος μαθητής θα το βάλει λάθος, αλλά σίγουρα κάποιοι το σκέφτηκαν και αυτό τους έφαγε χρόνο.
Για το δεύτερο δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα. Σίγουρα στα βαθμολογικά θα έχουν συζητήσει αυτές τις πιθανές λύσεις γιατί θα τα συναντήσουν και θα δεχθούν ότι είναι σωστό βάσει της εκφώνησης.
Φυσικά το λάθος είναι στην 9 και όχι στην 4 έτσι? Για να είμαστε ακριβείς.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

KosTzag

Ευχαριστώ!

Επομένως δεχόμαστε και τις δύο απαντήσεις ως σωστές: Γραμμή 4 και Γραμμή 9 (?)

Τους έφαγε χρόνο μεν, το μέτρησαν ως 5ο λάθος δε. Και δεν βρήκαν το "σωστό" 5ο λάθος...

evry

Παράθεση από: KosTzag στις 09 Ιουν 2022, 07:18:20 ΜΜΕυχαριστώ!

Επομένως δεχόμαστε και τις δύο απαντήσεις ως σωστές: Γραμμή 4 και Γραμμή 9.
Μην ρωτάς εμένα, δεν ξέρω εγώ την γνώμη μου είπα. Κανονικά η 9 είναι η σωστή, αλλά δεν πιστεύω ότι αν το παιδί εξηγήσει ποιο είναι το λάθος θα του κόψει κάποιος
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

KosTzag

Ρωτάω γιατί αν κοιτάξει κάποιος σε πολύ γνωστό site τις προτεινόμενες απαντήσεις (έχει 4 links), οι 2 γράφουν Γραμμη 4 και οι άλλες 2 Γραμμη 9.

Είναι σημαντικό να ξέρουμε τί θα λέμε του χρόνου στους επόμενους.

evry

Παράθεση από: KosTzag στις 09 Ιουν 2022, 07:26:30 ΜΜΡωτάω γιατί αν κοιτάξει κάποιος σε πολύ γνωστό site τις προτεινόμενες απαντήσεις (έχει 4 links), οι 2 γράφουν Γραμμη 4 και οι άλλες 2 Γραμμη 9.

Είναι σημαντικό να ξέρουμε τί θα λέμε του χρόνου στους επόμενους.
Το λάθος είναι στην γραμμή που γίνεται η πρώτη αναφορά της μεταβλητής η οποία δεν έχει δηλωθεί, όχι στις δηλώσεις.
Δεν θυμάμαι να έχω δει γλώσσα προγραμματισμού που να δίνει γραμμή λάθους στο τμήμα δηλώσεων. Δεν έχει και λογική δηλαδή.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

KosTzag

Παράθεση από: evry στις 09 Ιουν 2022, 07:52:17 ΜΜΤο λάθος είναι στην γραμμή που γίνεται η πρώτη αναφορά της μεταβλητής η οποία δεν έχει δηλωθεί, όχι στις δηλώσεις.
Δεν θυμάμαι να έχω δει γλώσσα προγραμματισμού που να δίνει γραμμή λάθους στο τμήμα δηλώσεων. Δεν έχει και λογική δηλαδή.
Συμφωνούμε και εγώ αυτής της άποψης είμαι.
Αλλά και που συμφωνούμε για το λογικό του πράγματος, πλέον δεν έχει σημασία. Αν η επιτροπή αποφασίσει ότι πετάει ο γάιδαρος, θα δεχτούμε αναγκαστικά ότι πετάει.

Ελπίζω οι της επιτροπής να έχουν δει έστω τα μισά μηνύματα από εδώ μέσα και να αναλογιστούν τι κακό έχει γίνει από χθες.

gthal

Προσωπικά θα έλεγα πως το λάθος είναι στη γραμμή 9.
Αλλά θα δεχόμουν και τις 2 απαντήσεις. Πολλοί συνάδελφοι το "δίνουν" στην 4.
Συγκεκριμένα είναι ένα λάθος που θα "χτυπήσει" στην 9, εξαιτίας μιας παράλειψης στη γραμμή 4 (επίσης,  διορθώνεται με μια ενέργεια που θα γίνει στη γραμμή 4), οπότε καταλαβαίνω και τις δύο απόψεις.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gbougioukas

Θέμα Α2

Εδώ έχουμε και άλλο μείζον θέμα: συζητούμε ως κριτήριο βαθμολόγησης το βιβλίο "Πληροφορικη-Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό -Ενδεικτικές Λύσεις", τη στιγμή που αυτό το βιβλίο ΔΕΝ περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη του μαθήματος με βάση το σχετικό ΦΕΚ:

https://www.e-nomothesia.gr/kat-ekpaideuse/deuterobathmia-ekpaideuse/upourgike-apophase-83871-d2-2021.html

Στο παραπάνω ΦΕΚ περιλαμβάνονται μόνο δύο βιβλία ("Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" και «Πληροφορική», Γ' Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό)

Άλλο πράγμα είναι οι οδηγίες διδασκαλίας, όπου όντως αναφέρεται το βιβλίο των ενδεικτικών λύσεων. Αυτές αφορούν τον καθηγητή, όχι αυτά που πρέπει να γνωρίζει ο μαθητής.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

evry

Παράθεση από: gbougioukas στις 09 Ιουν 2022, 08:19:17 ΜΜΘέμα Α2

Άλλο πράγμα είναι οι οδηγίες διδασκαλίας, όπου όντως αναφέρεται το βιβλίο των ενδεικτικών λύσεων. Αυτές αφορούν τον καθηγητή, όχι αυτά που πρέπει να γνωρίζει ο μαθητής.
Το τεύχος λύσεων πάντως το λαμβάνουν οι μαθητές και η άσκηση υπάρχει στο συμπληρωματικό βιβλίο που είναι εντός ύλης.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Ναι σλλά ...
Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ διδάσκει στον ΜΑΘΗΤΗ.
Και οφείλει να αναφέρει όχι μόνο τις λύσεις του Β5 αλλά και την ενδεχόμενη ελλιπή εκφώνηση.
Βλέπε Β2 σελ. 34 Ε6. "Ταχυδρομικό κατάστημα'.
Διαχείριση ουράς.
Όπου η διατύπωση δε συνάδει με τη λύση που προτείνει το ΙΕΠ.
Εδώ : Η ολίσθηση (γραμμική, ΟΧΙ κυκλική).
Τα έχουμε στείλει 04/2021.

petrosp13

Παράθεση από: gthal στις 09 Ιουν 2022, 07:57:07 ΜΜΠροσωπικά θα έλεγα πως το λάθος είναι στη γραμμή 9.
Αλλά θα δεχόμουν και τις 2 απαντήσεις. Πολλοί συνάδελφοι το "δίνουν" στην 4.
Συγκεκριμένα είναι ένα λάθος που θα "χτυπήσει" στην 9, εξαιτίας μιας παράλειψης στη γραμμή 4 (επίσης,  διορθώνεται με μια ενέργεια που θα γίνει στη γραμμή 4), οπότε καταλαβαίνω και τις δύο απόψεις.
Εγώ είμαι υπέρ της 4
Το λάθος είναι η παράλειψη της δήλωσης
Εκτός αν το λαμβάνουμε ότι το λάθος είναι η χρήση μεταβλητής που δεν είναι δηλωμένη
Ακόμα και έτσι, με την ίδια λογική, λάθος υπάρχει σε κάθε γραμμή που χρησιμοποιείται
Είναι πολύ απλούστερο να πούμε για παράλειψη δήλωσης στην γραμμή 4
Ειδικά σε παιδιά που δεν έχουν δει ποτέ πρόγραμμα να τρέχει και άρα να δουν ότι χτυπάει στην γραμμή 9
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

bagelis

Εκφώνηση: "Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της γραμμής στην οποία βρίσκεται το λάθος"

Το λάθος βρίσκεται στη γραμμή 4.

Αν είναι να ανοίξουμε και κουβέντες τύπου "βρείτε σε ποιά γραμμή θα το χτυπήσει ο compiler" καληνύχτα...

Υ.Γ.1. προφανώς και αν μαθητής δώσει ως απάντηση την γραμμή 9 για μένα είναι σωστό... Μην διυλίζουμε το κουνούπι...

KosTzag

Παράθεση από: bagelis στις 09 Ιουν 2022, 09:44:45 ΜΜΕκφώνηση: "Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της γραμμής στην οποία βρίσκεται το λάθος"

Το λάθος βρίσκεται στη γραμμή 4.

Αν είναι να ανοίξουμε και κουβέντες τύπου "βρείτε σε ποιά γραμμή θα το χτυπήσει ο compiler" καληνύχτα...

Υ.Γ.1. προφανώς και αν μαθητής δώσει ως απάντηση την γραμμή 9 για μένα είναι σωστό... Μην διυλίζουμε το κουνούπι...

Συγγνώμη αλλά συντακτικό λάθος είναι ένα λάθος που δεν περνάει από μεταγλωττιστή (σύμφωνα με το βιβλίο πάντα).

Άρα γιατί να μην σκεφτόμαστε που χτυπάει ο compiler, αφού αυτός είναι ο ορισμός του συντακτικού λάθους;