ΘΕΜΑ Α

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2022, 12:47:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

#90
Παράθεση από: Foto στις 08 Ιουν 2022, 08:44:37 ΜΜ"The semantics of a programming language describes what syntactically valid programs mean, what they do. In the larger world of linguistics, syntax is about the form of language, semantics about meaning"
Αυτό λέει το Google
Με απλά λόγια το semantic είναι η σημασία ενός συντακτικά ορθού προγράμματος.

αν διαβάσεις προσεκτικά αυτό που μου έκανες quote επιβεβαιώνει αυτό που λέω εγώ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Foto

Semantic errors are problems with a program that runs without producing error messages but doesn't do the right thing. Example: An expression may not be evaluated in the order you expect, yielding an incorrect result.
Μπορεί να κάνω λάθος, το google να κάνει λάθος. Δεν έχουν όλοι το ίδιο background


Πχ αν κάποιος δώσει για μέσο όρο το (Α+Β)/3 δεν έχουμε συντακτικό λάθος αλλά semantic, δηλαδή είναι λάθος, δίνει άλλο αποτέλεσμα από το ζητούμενο.

evry

Παράθεση από: Foto στις 08 Ιουν 2022, 09:03:10 ΜΜSemantic errors are problems with a program that runs without producing error messages but doesn't do the right thing. Example: An expression may not be evaluated in the order you expect, yielding an incorrect result.
Μπορεί να κάνω λάθος, το google να κάνει λάθος. Δεν έχουν όλοι το ίδιο background
Δεν είναι δυνατόν να παραθέτεις αποσπάσματα από πηγές τις οποίες δεν αναφέρεις καν και να λες ότι το λέει το google. Αν δεν γνωρίζεις κάτι μπορείς να διαβάσεις και να μην επιμένεις σε μια λάθος άποψη.
Δες λίγο αυτό για να καταλάβεις τι εννοώ:
https://www.geeksforgeeks.org/semantic-analysis-in-compiler-design/
Το site αυτό έχει πολύ  ωραία tutorials στα οποία εξηγεί αρκετές έννοιες της πληροφορικής.
Αν δεις σε αυτό που σου παραθέτω λέει:

 Type checking is an important part of semantic analysis where compiler makes sure that each operator has matching operands.

άσχετα αν σε κάποιες γλώσσες αυτό γίνεται σε compile ή runtime γιατί όπως εξήγησα το ότι ο διερμηνευτής πιάνει το 1/0 σε compile time δεν σημαίνει ότι είναι syntax error
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: Foto στις 08 Ιουν 2022, 09:03:10 ΜΜΠχ αν κάποιος δώσει για μέσο όρο το (Α+Β)/3 δεν έχουμε συντακτικό λάθος αλλά semantic, δηλαδή είναι λάθος, δίνει άλλο αποτέλεσμα από το ζητούμενο.
ΌΧΙ δεν είναι semantic αλλά Logical error
Δες εδώ στις σημειώσεις του μαθήματος
https://www.inf.unibz.it/~calvanese/teaching/04-05-ip/lecture-notes/uni09/node2.html#:~:text=Syntax%20errors%3A%20errors%20due%20to,the%20specification%20is%20not%20respected.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Foto

Έχει οριστεί semantic analyser για τη ΓΛΩΣΣΑ???
Αναφέρεσαι σε τεχνολογίες μεταγλωτιστών. Υπάρχει τέτοια θεωρία στο μάθημα;

alkisg

Η σημασιολογική ανάλυση αναφέρεται στο βιβλίο μαθητή, σελίδα 115.
Είναι υποχρεωτικό κομμάτι όλων των γλωσσών προγραμματισμού.
Έχει αναφερθεί πολλές φορές, π.χ. δες εδώ: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8313.msg90930#msg90930

Foto

Εγώ διάβασα αυτό. Μας λέει ότι ο δημιουργός της γλώσσας αποφασίζει για τα σημασιολογία των λέξεων της γλώσσας. Δηλαδή την λέξη σημασιολογία εδώ την αναφέρει στο τι κάνει η γλώσσα με τις διατυπώσεις της, λέξεις και εκφράσεις. Προφανώς η ίδια λέξη έχει άλλο νόημα στο περιεχόμενο της σημασιολογικής ανάλυσης.
.Screenshot_2022-06-08-21-34-52-534_com.android.chrome.jpg

zenctheo

Καλησπέρα σας,

Αρχικά θέλω να πω πως και εγώ δυσκολεύομαι να θεωρήσω το λάθος συντακτικό και πως θα έπρεπε να δηλώνεται ρητά μέσα στα βιβλία ότι η ασυμβατότητα τύπων είναι συντακτικό λάθος. Επίσης δεν γνωρίζω αν ο διερμηνευτής ή η γλωσσομάθεια θεωρούνται  τεκμήρια και ο τρόπος με τον οποίο εκτελούν, ορίζουν το σωστό ή το λάθος.

Προσπαθώντας όμως να τεκμηριώσω το αντίθετο από αυτό που πιστεύω, ότι δηλαδή είναι συντακτικό το λάθος, βρήκα το εξής στο πράσινο βιβλίο σελ. 132: « Σε μία εντολή εκχώρησης η μεταβλητή και η έκφραση πρέπει να είναι του ίδιου τύπου». Οπότε μπορώ να πω ότι με βάση αυτή τη φράση έχουμε συντακτικό λάθος στην σύνταξη του τελεστή εκχώρησης.

Δεν με ικανοποιεί πλήρως σαν απάντηση αλλά μέχρι τώρα είναι το καλύτερο που έχω χρησιμοποιώντας αποκλειστικά και μόνο το σχολικό βιβλίο. Ποια η άποψη σας;

Foto

#98
Βρήκα το παρακάτω που δείχνει ότι ο evry έχει δίκιο σε σχέση με την σημασιολογική ανάλυση (αλλά είναι πανεπιστημίου το σύγγραμμα)
Screenshot_2022-06-08-22-14-43-398_com.google.android.apps.docs.jpg

Foto

#99
Παράθεση από: Foto στις 08 Ιουν 2022, 09:03:10 ΜΜSemantic errors are problems with a program that runs without producing error messages but doesn't do the right thing. Example: An expression may not be evaluated in the order you expect, yielding an incorrect result.
.....
Αυτό το έδωσε αυτόματα το google, άρα το είχε βαθμολογημένο καλώς. Από εδώ:
 https://www.greenteapress.com/thinkpython/html/thinkpython021.html
Όπως κατάλαβα το λογικό λάθος το λέει semantic error  (δεν αναφέρει κάτι ως σημασιολογικό λάθος). Εδώ μάλιστα γίνεται αναφορά στην Python.


Και εδώ: https://www.pcmag.com/encyclopedia/term/semantic-error
Το semantic error το pcmag λεξικό λέει ότι είναι το  λογικό λάθος (logic error). Άρα έξω από τον semantic analyser το semantic error δεν είναι το σημασιολογικό λάθος αλλά το λογικό λάθος.

petrosp13

1. Σε μια εντολή εκχώρησης, η μεταβλητή και η τιμή που της αποδίδεται πρέπει να είναι ίδιου τύπου
2. Η εισαγωγή ενός γράμματος αντί για αριθμό από τον χρήστη είναι λάθος κατά την εκτέλεση

Από το 1-2, εξάγεται ότι είναι συντακτικό
Όπως και να χει, λάθος κατά την εκτέλεση δεν είναι καθώς δεν μιλάμε για είσοδο από τον χρήστη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

George Eco

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2022, 11:31:54 ΠΜΌχι και ψαγμένοι μαθητές βρε.. πιο χιλιοειπωμένο λάθος χρόνου εκτέλεσης, παίζει να μην υπάρχει.
Το ίδιο το βιβλίο το έχει, και είναι και κλασικό λάθος που αναφέρουμε όχι μόνο στην αποσφαλμάτωση, αλλά και στο κριτήριο καθοριστικότητας. Πιο αναμενόμενο δεν γίνεται.
Ίσως δε το επικοινώνησα σωστά, αλλά χαίρομαι με αυτό που διάβασα. Τυχεροί οι μαθητές σου συνάδελφε.
Ήθελα να επικοινωνήσω πως το δυσκολότερο να εντοπιστεί πρόβλημα, είναι το εν δυνάμει, όχι το σίγουρο.
Οπότε μάλλον έπρεπε να πω το "ψαγμένο πρόβλημα" καλά τα λες.


George Eco

Παράθεση από: theoxristo στις 08 Ιουν 2022, 03:18:54 ΜΜΓεια σας παιδια ειμαι νέος στο φορουμ εδω. Εχω μια απορία στο Α4. Αφου η εκφώνηση λέει ότι διαβάζει θετικους αριθμούς(ενα συνολο θετικών,αλλάζει τίποτα;)τότε πως η 16 σειρά οδηγεί σε αντικανονικά τερματισμό; Αφου η επανάληψη 'Οσο' απαιτεί χ>0 , και πάντα διαβάζονται θετικοί. Εδω που τα λέμε θα τερματίσει και ποτέ; Μηπως μου διαφεύγει κάτι; Με εκτίμηση .ευχαριστώ

Ουσιαστικά το σύνολο  θετικών αριθμών, για να είναι σύνολο κι όχι άπειροι αριθμοί, θα πρέπει να τελειώνει κάποια στιγμή η επανάληψη εισαγωγής δεδομένων. Οπότε θα πρέπει να μπει αρνητικός ή μηδέν στο χ για να τελειώσει ο βρόχος (αλλιώς είναι ατέρμων). Το πρόβλημα έγκειται στο εξής σενάριο: Αν η πρώτη τιμή του χ ήταν -6 ας πούμε, το ΠΛ παραμένει μηδέν. Οπότε οδηγεί σε διαίρεση με το μηδέν. Αν το χ ήταν πάντα θετικό δε θα τελείωνε ποτέ ο βρόχος.

George Eco

Παράθεση από: ApoAntonis στις 08 Ιουν 2022, 02:48:20 ΜΜΗ σωστή χρήση των Ελληνικών δεν είναι διύλιση του κουνουπιού.

Δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην οποία τα θέματα έχουν λανθασμένη ορολογία. Ορολογία την οποία αποδεχόμαστε ότι πρέπει να κατέχουν οι υποψήφιοι.

Ήσσονος σημασίας ίσως, αλλά μιας και λέμε για το αυτονόητο. Το Α3 ζητάει να εμφανίζονται το γινόμενο και ο μέσος όρος, η γράψε τα έχει ανάποδα. Είναι μη αναμενόμενο αποτέλεσμα ή όχι;
Και βέβαια είναι. Τουλάχιστο κατά τη δική μου γνώμη πάει κόντρα στο αναμενόμενο αποτέλεσμα της εκφώνησης.

theoxristo

Παράθεση από: George Eco στις 09 Ιουν 2022, 02:52:26 ΠΜΟυσιαστικά το σύνολο  θετικών αριθμών, για να είναι σύνολο κι όχι άπειροι αριθμοί, θα πρέπει να τελειώνει κάποια στιγμή η επανάληψη εισαγωγής δεδομένων. Οπότε θα πρέπει να μπει αρνητικός ή μηδέν στο χ για να τελειώσει ο βρόχος (αλλιώς είναι ατέρμων). Το πρόβλημα έγκειται στο εξής σενάριο: Αν η πρώτη τιμή του χ ήταν -6 ας πούμε, το ΠΛ παραμένει μηδέν. Οπότε οδηγεί σε διαίρεση με το μηδέν. Αν το χ ήταν πάντα θετικό δε θα τελείωνε ποτέ ο βρόχος.

Σ ευχαριστω για την ανταποκριση.Αυτο ακριβως κατάλαβα κι εγω. Αρα γιατι συνολο θετικων στην εκφώνηση και όχι διαβαζει γενικά αριθμούς  ; Να ξερουμε ότι μπορεί να είναι αρνητικός στην αρχή (αρα ναι, είναι αντικανονικός στο 16) και κάποτε λογικά θα τελειωσει με αρνητικό.  Η διατυπωση είναι κακή έδωσε σε (καλους μαθητές μόνο) την εντύπωση ότι διαβάζει μόνο θετικούς. Και επιπλέον αφήνει ενδεχόμενο και για παραγματικούς . Αρα κι άλλο λάθος (παλι καλοι μαθητές παρατηρούν) συντακτικό, αφου δηλώνονται ως ακέραιοι ΓΙΝ και ΑΘΡ . Ευχαριστω.