Διαγράμματα ροής και Εξετάσεις

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 07 Ιουν 2007, 05:33:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis


Πολλοί επικαλούνται τη σελίδα 73 του βιβλίου καθηγητή που αναφέρει ότι: "Τα διαγράμματα ροής έχουν εγκαταληφθεί εδώ και χρόνια γιατί ενθαρρύνουν τα μη δομημένα προγράμματα. Τα διαγράμματα ροής εντάχθηκαν σε αυτό το βιβλίο κύρια για ιστορικούς λόγους και επειδή συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα. Καλό είναι η χρήση τους να περιοριστεί για την επεξήγηση των βασικών εννοιών, όπως γίνεται στο κεφάλαιο 2 του βιβλίου."

Εκτός από το "ιστορικούς λόγους" και το "περιοριστεί", αναφέρεται το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος  (http://www.pi-schools.gr/download/lessons/computers/lykeio/books/anaptyxh.html) αλλά και το κεφάλαιο 2 του διδακτικού πακέτου.

Στο πρόγραμμα σπουδών αναφέρει:
"Οι μαθητές πρέπει  να κατανοήσουν την έννοια και τη σπουδαιότητα των αλγορίθμων:
Να δοθούν έτοιμα παραδείγματα αλγορίθμων που αφορούν σε προβλήματα που έχουν ήδη αναφερθεί στην προηγούμενη ενότητα:
- σε ελεύθερο κείμενο
- σε φυσική γλώσσα με βήματα
- με διαγράμματα ροής
- με ψευδοκώδικα.
Το κύριο βάρος να δοθεί στον ψευδοκώδικα"

Τα διαγράμματα ροής είναι μέρος της γνώσης που πρέπει να έχει κατακτηθεί
και προφανώς να εξεταστεί.

Αλλά και το διδακτικό πακέτο είναι ΓΕΜΑΤΟ στο κεφάλαιο 2 με διαγράμματα ροής γιατί όπως αναφέρουν και τα κόκκινα γράμματα πρωτύτερα βοηθούν ιδιαίτερα (δικό μου αυτό) στην επεξήγηση των βασικών εννοιών.

Επομένως, ούτε μπορούν να φύγουν από την ύλη ούτε και από την προσοχή μας = διδασκαλία της δομής επιλογής και επανάληψης.


gpapargi

#1
Τα διαγράμματα ροής μπορούμε να τα κουβεντιάσουμε. Υπάρχουν υπέρ, υπάρχουν κατά. Καλό είναι καποια στιγμή να μαζέψουμε τις σκόρπιες απόψεις (του Σέργιου, εσένα, εμένα του Άλκη κλπ) σε ένα θέμα. και να καθορίσουμε τα όρια δυδασκαλίας και εξέτασης.

Αυτό που με τρομάζει είναι η φυσική γλώσσα κατά βήματα και βέβαια το ελεύθερο κείμενο. Μπορεί να μπουν στις εξετάσεις λόγω της παραγράφου που αναφέρεις στο πρόγραμμα σπουδών; Αποτελούν αντικείμενο εξέτασης; Πρέπει να μπαίνουν;


petrosp13

Τα διαγράμματα ροής που προέρχονται από δομημένο κώδικα είναι αρκετά βοηθητικά στην κατανόηση από τους μαθητές δύσκολων εννοιών, όπως οι πολλαπλές επιλογές και οι δομές επανάληψης, όταν έρχονται σε επαφή για πρώτη φορά μαζί τους
Είναι ο γραφικός τρόπος αναπαράστασης της ροής του αλγορίθμου και σίγουρα βοηθούν πολλά παιδιά
Το περσινό θέμα που περιείχε διάγραμμα ροής, δυσαρέστησε κανέναν;
Υπήρχε άνθρωπος που δεν το είχε διδάξει;

Καλό θα είναι να μην γενικεύουμε την χρησιμότητα των διαγραμμάτων ροής, αλλά να εστιάζουμε πιθανότατα σε "κακές" κατηγορίες ασκήσεων
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gpapargi

Τη γνώμη μου την είχα γράψει παλαιότερα

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=673.msg3826#msg3826

Δεν απορρίπτω πλήρως τη χρήση τους. Έχουν ρόλο στην εκπαίδευση αλλά με μέτρο.
Σε πολύ εισαγωγικό επίπεδο δηλαδή στην πρώτη επαφή του μαθητή με εντολή επιλογής ή επανάληψης βοηθάνε στο να καταλάβει ο μαθητής τη διακλάδωση. Μόλις ο μαθητής καταλάβει τις εντολές τα ΔΡ δεν έχουν άλλο ρόλο.

Στο να κατασκευαστεί εξαρχής αλγόριθμος σε ΔΡ είμαι 100% αρνητικός γιατί μπορεί να τραβήξει μια βολική γραμμή που όμως θα κάνει αδόμητο τον κώδικα. Σε μια μετατροπή δομημένου και απλού ψευδοκώδικα σε ΔΡ δεν έχω αντίρρηση. Σε μετατροπή ΔΡ σε ψευδοκώδικα επίσης δεν έχω αντίρρηση. Αλλά θέλει πολύ προσοχή.  Θα πρέπει το ΔΡ να είναι δομημένο δηλαδή ο αντίστοιχος ψευδικώδικας θα πρέπει να είναι δομημένος. Ο ασφαλής τρόπος δημιουργίας του θέματος είναι: πρώτα ο καθηγητής φτιάχνει αλγόριθμο σε ψευδοκώδικα εξασφαλίζοντας έτσι ότι ο αλγόριθμος είναι δομημένος. Μετά κάνει τη μετατροπή σε ΔΡ (ξέροντας ότι το ΔΡ είναι δομημένο). Μετά το ΔΡ δίνεται στο μαθητή για μετατροπή σε ψευδοκώδικα.

Σα θέμα για πανελλήνιες δε μου αρέσει γιατί ο ρόλος του ΔΡ είναι να καταλάβει ο μαθητής τα απολύτως βασικά. Μόλις ο μαθητής καταλάβει τη ροή των εντολών τα ΔΡ αποσύρονται και δεν έχουν ρόλο ύπαρξης πια (θεωρώ ότι δε λέω κάτι διαφορετικό από το Σέργιο σε αυτό). Στην ευρύτερη πληροφορική είναι ξεκάθαρο ότι δεν έχουν θέση. Άρα το θεωρώ ένα θέμα χαμηλής ποιότητας που όμως ενδεχομένως να πέσει. Προτιμώ θέματα σε μια από τις πολλές άλλες περιοχές που έχουν ενεργό ρόλο στην πληροφορική θεωρώντας ότι αυτά θα έχουν υψηλότερη ποιότητα.

P.Tsiotakis


Σύμφωνοι Γιώργο και Πέτρο,

στο πλαίσιο αυτό μπορούν να είναι και θέμα στις εξετάσεις, για να εξετάσουν πχ ένα βρόχο επανάληψης (ίσως και διπλό  ;) )

Όχι να λέμε ότι είναι εκτός ύλης (δεν το είπατε εσείς)



filippos

Οι εξετάσεις αφορούν το σύνολο της ύλης και το σύνολο των μαθητών.  τα διαγράμματα ροής είναι στην ύλη (και καλά κάνουν) και για κάποιους μαθητές είναι πιό εύκολα.  Καλά κάνουν και υπάρχουν θέματα που τα εξετάζουν.  Δε μπορούν όλα να είναι θέματα απαιτήσεων.  Για ποιά κλιμάκωσητης βαθμολογίας θα μιλάμε μετά;