Υλικό για Νέες Τεχνολογίες - Τ.Π.Ε. στο Ολοήμερο Δημοτικό

Ξεκίνησε από denix, 20 Μαρ 2010, 02:07:53 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

denix

Καλορίζικη η... νέα μας ενότητα!!
Μιας και σε λίγες μέρες φτάνουν οι διακοπές του Πάσχα, όσοι από μας έχουμε τα βλασταράκια μας στις πρώτες τάξεις, ίσως να θελήσουμε να εκμεταλλευτούμε τμήμα του χρόνου "ακονίζοντας" τις "ΚΜΕ" τους στην αριθμητική ("όχι κι άλλες ασκήσεις μπαμπάαα..."), αλλά να μην έχουμε διάθεση για το πατροπαράδοτο ...χαρτί και στυλό!!

Χρήσιμο όχι μόνο σε "πιεστικούς" μπαμπάδες αλλά και σε "ψαγμένους" δασκάλους!!

www.sum.gr

evry

Πράγματι πολύ καλό σάιτ, αλλά με αφορμή αυτό θα ήθελα να πω πόσο πολύ με εκνευρίζει η έκφραση "μικροί...Αινστάιν" που ακούμε πολλές φορές σε ΜΜΕ (δεν αναφέρομαι σε σένα denix μιλάω γενικά),
Με εκνευρίζει για 3 λόγους

Ο ένας είναι ότι σου δίνει την εντύπωση ότι σε ένα σχολείο υπάρχουν οι "αινστάιν" και οι.... άλλοι. Ειδικά τώρα με τις καινοτομίες και τα βραβεία της υπουργού μας όλοι θα ψάχνουν τους μικρούς Αινστάιν και θα βάλουν στην άκρη τους "άλλους/ες".

Ο δεύτερος ότι πολλοί γονείς πιστεύουν ότι τα παιδιά τους είναι μικροί Αινστάιν ή θέλουν να τα κάνουν όπως είπες και εσύ με το "πιεστικοί γονείς" και βλέπουμε τα αποτελέσματα κάθε μέρα στην τάξη. Ειδικά όσοι είναι δάσκαλοι είμαι σίγουρος ότι θα έχουν πολλές αντιπαιδαγωγικές ιστορίες παραλογισμού (γονέων) να διηγηθούν.

Ο τρίτος είναι πως από από όσα έχω δει ως τώρα, έχοντας περάσει από διάφορα πανεπιστημιακά τμήματα είτε σαν προπτυχιακός, είτε σαν μεταπτυχιακός /διδακτορικός ή σαν ερευνητής έχω επαληθεύσει την παρακάτω εξίσωση, την οποία μου είχε πει κάποτε ένας καλός φίλος:

Εξαιρετικό μυαλό + Μέτρια προσπάθεια = Μέτριο Αποτέλεσμα
Μέτριο μυαλό  + Εξαιρετική προσπάθεια = Εξαιρετικό Αποτέλεσμα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tom

Παράθεση από: denix στις 20 Μαρ 2010, 02:07:53 ΠΜ
Χρήσιμο όχι μόνο σε "πιεστικούς" μπαμπάδες αλλά και σε "ψαγμένους" δασκάλους!!

www.sum.gr

Ενδιαφέρον site, δεν το γνώριζα. Παραθέτω και εγώ ένα, για όσους συναδέλφους δεν το έχουν υπ' όψιν:

http://www.ptyxiouxos.gr/

Είναι για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και για όλα τα μαθήματα.

Επίσης συμφωνώ με τον evry. Οι μαθητές θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με ισότητα και ο στόχος να κατακτάται μέσα από σωστά οργανωμένη και συστηματική δουλεία. Επίσης να υπάρχει συνεργασία ανάμεσα σε δάσκαλο, καθηγητή ειδικότητας και ψυχολόγο (αν υπάρχει), για μαθητές με ιδιαιτερότητες. Αυτή την πρακτική χρησιμοποιώ και γω. Οι μαθητές σε όλες τις βαθμίδες είναι οριακά επιβαρυμμένοι απώ τις πολλές απαιτήσεις και αυτό αντανακλάται στη συμπεριφιρά τους. Αν χρειαστεί και υπάρξει ενδιαφέρον θα ανοίξω ξεχωριστό θέμα πάνω σε αυτό.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Νίκος Αδαμόπουλος


zwoula

Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

tom

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 20 Μαρ 2010, 05:06:13 ΜΜ
Έχω χρησιμοποιήσει το:

Tux of Math Command:
http://www.geekcomix.com/dm/tuxmath/
Πολύ ενδιαφέρον για ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, αλλά μόνο για Α' και Β' Δημοτικού είναι και το tuxpaint:

http://www.tuxpaint.org/
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

gpapargi

Τι να σου βρε Denix. Είναι και ο δικός μου στο δημοτικό (πρώτη) και με ενδιαφέρει το θέμα. Αλλά είδα τη σελίδα και ψιλοαγχώθηκα. Εκεί στην πρόσθεση τα έχει χωρίσει όλα σε κατηγορίες. Τα πάντα τυποποιημένα. Πρόσθεση διψήφιων με και χωρίς κρατούμενο. Πρόσθεση διψήφιων   χωρίς κρατούμενο. Με αποτέλεσμα κάτω από 50, με αποτέλεσμα πάνω από 50, πάνω από 100, μετά τριψήφιοι με και χωρίς κρατούμενο... Τι είναι όλα αυτά;;;!!!
Δεν είναι μια η πρόσθεση;

Δηλαδή νομίζω ότι το πάμε πολύ στραβά το πράγμα με την τόση πολύ κατηγοριοποίηση ειδικά σε τόσο μικρή ηλικία. Όχι μόνο Αινστάιν δεν φτιάχνουμε αλλά ακριβώς το αντίθετο...  ρομποτάκια.

Αυτό που με ενδιαφέρει εμένα είναι αν είναι δυνατόν να κατανοήσει τον αλγόριθμο της πρόσθεσης. Δηλαδή αν γίνεται να κατανοήσει την αξία των ψηφίων... έτσι ώστε να καταλάβει ότι αν το άθροισμα 2 ψηφίων ίδιας αξίας είναι πάνω από 10, τότε επειδή δεν γίνεται το μπουν και τα 2 ψηφία στη θέση του ενός, το ψηφίο μεγαλύτερης αξίας θα πάει πλέον στην μεγαλύτερη αξία.

Με απλά λόγια θα με ενδιέφερε αν είναι δυνατόν να κατανοήσει το παιδί πως γεννιέται το κρατούμενο και για πιο λόγο μεταφέρεται στην αμέσως μεγαλύτερη τάξη ψηφίων.

Πχ στην αφαίρεση 25 -18 αυτοσχεδίασα προκειμένου να εξηγήσω στο μικρό. Στις μονάδες αφού το 8 δεν αφαιρείται από το 5 δανείστηκα μια δεκάδα από το 2. Έτσι αφαίρεσα το 8 από το 15 και έμεινε στις δεκάδες του 25 το 1 αντί για το 2. Μπορεί να άλλαξα τον αλγόριθμο αλλά ο μικρός κατάλαβε το σκεπτικό. Για να είμαι ειλικρινής δεν τα έχουν κάνει στο σχολείο, οπότε είχα χρόνο να παίξω μπάλα όπως θέλω. Όταν θα έρθει η ώρα να τα κάνουν στο σχολείο ελπίζω πως θα έχει κάποια κατανόηση και τότε ΟΚ θα κωδικοποιήσει και την εκτέλεση που θα του δείξουν εκεί.

Δηλαδή νομίζω ότι το πραγματικό ζητούμενο δεν είναι να μάθουμε τα παιδιά απλή τυφλή εκτέλεση αλγορίθμου σε όλες τις πιθανές περιπτώσεις. Το ζητούμενο είναι αν γίνεται να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν ποια είναι η βασική ιδέα που κρύβεται από πίσω και πως περίπου σκέφτηκε αυτός που κατασκεύασε τον αλγόριθμο. Δεν είναι εύκολο αλλά νομίζω ότι αυτή πρέπει να είναι η κατεύθυνση. Αυτό τον εισάγει στην πραγματική μαθηματική σκέψη. Ένα  δάσκαλο που το βλέπει έτσι θα χαρακτήριζα ψαγμένο.

dora

www.e-selides.gr
Αν καταφέρετε να εγκρίνουν την εγγραφή σας,.............. θα με θυμηθείτε. (–είναι δωρεάν-)

Δεν έχω λόγια για αυτό το site. Σας το λέει μια  «ΨΑΓΜΕΝΗ» μαμά, με παιδιά Β & Γ Δημοτικού.

ΕΧΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ

dim

http://www.grafoulis.gr/
Καταπληκτική δουλειά γιια όλες τις τάξεις για όλα τα μαθήματα.


Loukritia

Για πιο μικρές ηλικίες και κυρίως για ζωγραφική, έχω να προτείνω το http://www.paidika.gr με πολύ υλικό σε ζωγραφιές αγαπημένες για τα παιδιά, καθώς και χειροτεχνίες, μάσκες κλπ. και τραγουδάκια για παιδιά. Επίσης το κυπριακό http://www.prasinipriza.com
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

amichail

Αφού κατεβήκαμε στις μικρές ηλικίες  :) έχω να προτείνω ανεπιφύλακτα το http://www.poissonrouge.com ως υπόδειγμα σχεδίασης εκπαιδευτικού λογισμικού (ή σωστότερα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων). Και το λέω και ως Πληροφορικός και ως μητέρα παιδιού ετών 5.
Πραγματικά εκατοντάδες δραστηριότητες από αναγνώριση αριθμών, παζλ, ζωγραφική, μουσική, αναγνώριση γραμμάτων (πρόσφατα πρόσθεσαν και τα ελληνικά), χωρίς ούτε ένα "ύποπτο" σύνδεσμο σε διαφημίσεις ή άσχετες ιστοσελίδες.
Περιττό να πω ότι η εμποτισμένη από αρχές διερευνητικής μάθησης κόρη μου  ;D τα πιάνει πιο γρήγορα από εμένα στο εν λόγω site.
Και επειδή τα παιδιά των κατασκευαστών του ιστότοπου μεγαλώνουν μαζί με το δικό μου φαίνεται, πρόσφατα πρόσθεσαν και τον σύνδεσμο για την http://www.encyclopediainteractica.com/ που έχει λίγες αλλά καλές δραστηριότητες για παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας.
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

za√‘ag

«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

tom

Ποιο ενδιαφέρον από όλα που έχω δει μέχρι σήμερα νομίζω είναι οι διαθεματικές δραστηριότητες για ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην Α/Μια εκπαίδευση από το Π.Ι. της Κύπρου:

http://www.e-epimorfosi.ac.cy/index.php?cat=167&a=1&main_cat=54#dim2

ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

vinternoll

Εχοντας τοποθετηθει σε πιλοτικο ολοημερο εχω κανει αναζητηση για υλικο (κυριως θεωριας) που να βοηθησει τη διδασκαλια του μαθηματος αλλα δεν μπορεσα να βρω κατι ικανοποιητικο.

Καποια βιβλια που βρηκα στο εμποριο εχουν πολυ κειμενο και λιγες εικονες πραγμα που δεν βοηθαει στις πρωτες ταξεις (η Α΄Δημοτικου δεν γνωριζει καν το αλφαβητο)

Οποιος συναδελφος εχει να προτεινει καποιο βιβλιο ή συνδεσμο ας απαντησει εδω
Ευχαριστω

Σπύρος Δουκάκης

Στην Τρίπολη, στο workshop in Education στο πλαίσιο του Πανελληνίου Συνεδρίου Πληροφορικής που διοργάνωσε η ΕΠΥ, έγινε εκτενέστατη συζήτηση για το δημοτικό, χωρίς μεγάλα λόγια, αλλά με πολύ κέφι και συζήτηση από τους σχολικούς συμβούλους.

Από το Πρόγραμμα πειραματικής διδασκαλίας του μαθήματος των Υπολογιστών στην Α/βάθμια Εκπαίδευση 1998-1999, 1999-2000, έχει παραχθεί ένα πλούσιο υλικό που είναι εγκεκριμένο και διαθέσιμο από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Το υλικό αναπτύχθηκε από τον Β. Μπελεσιώτη (Σχολικό Σύμβουλο) και τον Κ. Γκυρτή, μέσω του Παν. Πειραιώς-Τμ.Πληρ/κής.

Το υλικό είναι παλιό, αλλά είναι για μαθητές και μαθήτριες δημοτικού. Με προσαρμογή στα σημερινά δεδομένα (εξελίξεις στην επιστήμη των ΗΥ) νομίζω ότι μπορεί να φανεί χρήσιμο.

Το link είναι: http://www.belesiotis.gr/ --> Πρωτοβάθμια και αυτόματα μεταφέρεστε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.