Για Μαθητές: Ερώτηση θεωρίας

Ξεκίνησε από Sergio, 19 Ιαν 2011, 08:00:19 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Δίνεται ο παρακάτω αλγόριθμος για τον υπολογισμό της μέγιστης και της ελάχιστης τιμής κάποιων αριθμών:

Αλγόριθμος Υπολογισμός_Ελάχιστης_Μέγιστης
Δεδομένα //Ν//

μιν <-   100
μαξ <-  -100
Για ι από 1 μέχρι N
  Διάβασε χ
  Αν χ < μιν τοτε μιν <- χ
  Αν χ > μαξ τοτε μαξ <- χ
Τέλος_επανάληψης

Αποτελέσματα //μιν, μαξ//
Τέλος Υπολογισμός_Ελάχιστης_Μέγιστης


α. Ποιά από τις δύο τιμές εξόδου θα υπολογιστεί λάθος εάν όλοι οι αριθμοί που θα δοθούν είναι μεγαλύτεροι του 500;
β. Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

lykos

ΠαράθεσηΔεδομένα //Ν//
???
Που κολάει αυτό ρε Στέργιο? Η λόγω γρίπης μου δεν καταλαβαίνω?...

Sergio

Για την ακρίβεια: το 30 που κολλάει (αφού η εκφώνηση μιλάει για 'κάποιους' αριθμούς..)

Ο δαίμων Βασίλη μου, ο δαίμων.. το διόρθωσα. Καλά που το είδες ;)


Σ(τ)έργιος :)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Νίκος Αδαμόπουλος

Μήπως να μεταφέρουμε αυτό το θέμα στη Δομή Επανάληψης;

Sergio

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 24 Ιαν 2011, 05:36:35 ΜΜ
Μήπως να μεταφέρουμε αυτό το θέμα στη Δομή Επανάληψης;

Ασφαλώς.. εκεί ανήκει  :-[  Και μάλιστα στο χώρο της ΓΙΑ  :angel:
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

ge0_

προφανώς θα υπολογιστεί λάθος το min αφού κάθε φορά ο αλγόριθμος θα προσπερνά την εντολή: Αν x<min τότε min<---x

Sergio

Ακριβώς !!

Να γιατί τελικά δεν είναι τόσο καλή πρακτική η αυθαίρετη αρχικοποίηση του min (ή του max).

Ασφαλής είναι ουσιαστικά μόνο όταν είναι γνωστό εκ των προτέρων το εύρος των τιμών οπότε θεωρείται αρκετό να γίνει η αρχικοποίηση του min με τη μέγιστη δυνατή τιμή (και αντίστοιχα του max με την ελάχιστη δυνατή τιμή)

Αυτό όμως δεν είναι γνωστό σε όλα τα προβλήματα επομένως αυτή η "τεχνική" δεν αρκεί.

Βέβαια σε προγραμματιστικό επίπεδο υπάρχει κάποιο όριο στη μέγιστη τιμή που μπορεί να αναπαρασταθεί για κάποιους τύπους αριθμητικών μεταβλητών (πχ MAXINT για ακεραίους στην Pascal) οπότε συνηθίζεται η υιοθέτηση τέτοιων πρακτικών με σχετική ασφάλεια (min <- MAXINT).  Αυτό όμως δε μας αφορά ιδιαίτερα στο επίπεδο του μαθήματός μας οπότε, γενικά η αυθαίρετη αρχικοποίηση min / max καλό είναι να αποφεύγεται.

Η ασφαλέστερη οδός, είναι η απόλυτα λογική σκέψη να γίνεται η αρχικοποίηση του min (ή του max) με κάποια από τις τιμές που εξετάζουμε.  Αυτή, στην περίπτωση που οι τιμές δεν αποθηκεύονται σε δομή δεδομένων, είναι η πρώτη που δίνεται. 

Εάν οι τιμές είναι ήδη αποθηκευμένες σε κάποια δομή
(πχ πίνακα) η αρχικοποίηση μπορεί να γίνει με οποιαδήποτε από τις τιμές του πίνακα.  Συνηθίζεται όμως να γίνεται με την πρώτη (min <- Π[1]) ώστε στη συνέχεια να "γλυτώνουμε μία επανάληψη" (Για ι από 2 μέχρι Ν).  Όμοια βέβαια θα μπορούσε να γίνει και με την τελευταία (min <- Π[Ν]) και στη συνέχεια .. (Για ι από 1 μέχρι Ν-1).  Εννοείται ότι θα μπορούσε να γίνει και με οποιαδήποτε άλλη τιμή του πίνακα (min <- Π[2] ή min <- Π[3] ή min <- Π[4] ) όμως σε αυτή την περίπτωση, ο μόνος τρόπος να "εξαιρεθεί" αυτή η τιμή από την παρακάτω επεξεργασία είναι με τη χρήση επιλογής μέσα στο βρόχο (π.χ. αν ι <> 2 τότε ..) κάτι που όμως πιό πολύ κακό κάνει (καθυστερεί την εκτέλεση) παρά καλό..

Προσοχή όμως θέλει στους δισδιάστατους πίνακες !!
  Εκεί δεν υπάρχει εύκολος (συμφέρων) τρόπος να εξαιρεθεί η τιμή που χρησιμοποιήθηκε για την αρχικοποίηση οπότε.. ας ξαναελεγχθεί !!  Εννοείται βέβαια πως αν η επεξεργασία αφορά μόνο σε μία γραμμή (ή στήλη) του δισδιάστατου, το σκεπτικό μπορεί να είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό που ακολουθείται στο μονοδιάστατο.


Μπράβο ge0_ (πες μας και τ'όνομά σου να μη σε λέμε ge0_ !!)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Ορεξάτο σε βλέπω.. δε δοκιμάζεις και το τσαμπατζή8) ;)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

dimitris76

ΤΟ MAX ΘΑ ΕΙΧΕ ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ , ΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΗΤΑΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΤΟΥ -100

paulo machado

ξερει κανεις να μου προτεινει ενα καλο βοηθημα για αεππ ;