διΗΜΕΡΙΔΑ για διδασκαλία ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 29 Ιουν 2019, 12:54:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pgrontas

#60
Πραγματικά χαίρομαι για μια ακόμη φορά που υπάρχει το Στέκι και μπορούν και γίνονται τέτοιες συζητήσεις.
Ας γράψω και γω κάποιες σκέψιεις μου που βασίζονται σε κάποια πράγματα που ειπώθηκαν.

Γενικά μακάρι να υπήρχε η τέλεια γλώσσα προγραμματισμού, ώστε όχι μόνο να την διδάσκουμε αλλά και να την χρησιμοποιούμε.
Δυστυχώς δεν υπάρχει. Όμως η Python είναι η καλύτερη διαθέσιμη.

Παράθεση από: ilias_s στις 05 Ιουλ 2019, 11:31:52 ΜΜ
... Το βασικότερο πρόβλημα που έβρισκα εγώ είναι ότι η ΓΛΩΣΣΑ είναι πως στερεί από το μαθητή μεγάλο μέρος από τη χαρά της δημιουργίας. Πέρα από τα υπόλοιπα προβλήματα αυτός είναι ο λόγος που θα ήθελα μία πραγματική γλώσσα στο σχολείο.

Μπορεί η ΓΛΩΣΣΑ να κάνει για τις πανελλαδικές αλλά η χρησιμότητά της αρχίζει και τελειώνει εκεί. Είναι φτιαγμένη να υποστηρίζει μέρος της ύλης του μαθήματος και τίποτα άλλο. Όποιος μαθητής ενδιαφέρεται για την πληροφορική αντιλαμβάνεται αυτό το μειονέκτημα πολύ νωρίς αφού το ίδιο το εργαλείο που μαθαίνει βάζει "φρένο" στη δημιουργικότητά του. ...
Συμφωνώ απόλυτα με αυτό και μπράβο που το επισημαίνεις. Δυστυχώς στο Λύκειο πάσχουμε από ακαδημαϊκοφάνεια όχι μόνο στην Πληροφορική αλλά και σε όλα τα μαθήματα. Οι μαθητές χτίζουν τις βάσεις για το Πανεπιστήμιο, χωρίς όμως οι γνώσεις τους να μπορούν να σταθούν αυτόνομα. 

Περί Python τώρα, ας ξεκινήσουμε από το πιο σημαντικό μειονέκτημα που αναφέρθηκε και αυτό για το οποίο ήμουν αρνητικός όταν πρωτοάκουσα σχετικά - οι δυναμικοί τύποι.
Παράθεση από: George Eco στις 07 Ιουλ 2019, 12:23:43 ΜΜ
Μπορείς να δηλώσεις μετααβλητή και να της δώσεις άμεσα τιμή, δίνοντάς της και τύπο.  Στο βιβλίο ΕΠΑΛ σελ 20 δίνει ξεκάθαρα τύπους δεδομένων.
Η μόνη διαφορά με αυστηρές δηλώσεις θα είναι η ικανότητα της python  να εκτελεί ad-hoc κάποια cast. Ας πόυμε ακέραιο σε πραγματικό. Αλλά και πάλι, μικρό το κακό.
Παράθεση από: angrits στις 07 Ιουλ 2019, 12:47:33 ΠΜ
Το βασικότερο επειχείρημά μου είναι ότι με την Python δεν μαθαίνουν πολύ καλά την έννοια του τύπου της μεταβλητής καθώς στην συγκεκριμένη γλώσσα δεν δηλώνουν. Βασικό για μένα στον προγραμματισμό να μάθουν τι είναι τύπος. Εξάλλου είναι δυναμική γλώσσα και μπορείς τις μεταβλητές να της κάνεις ότι θέλεις. Καλύτερα να μάθουν οι μαθητές αρχικά σε μια στατική κατασταση μνήμης γνώμη μου.
Βασικά δεν μπορείς να τις κάνεις ό,τι θέλεις γιατί είναι strongly typed,  αλλά όντως οι τύποι είναι δυναμικοι. Αυτό έχει ως συνέπεια  οι παρακάτω εντολές να είναι αποδεκτές στο ίδιο πρόγραμμα Python:
x = 1

x = "Test"

x = [1,2,3,3.14,"abc"]

Αυτό δεν είναι αρνητικό επειδή δεν υπάρχει η δήλωση του τύπου, αλλά επειδή παραβιάζει κάποιες απλές αρχές που βοηθούν ιδιαίτερα τους αρχάριους προγραμματιστές. Για παράδειγμα ότι η μεταβλητή πρέπει να αντιπροσωπεύει *μία* τιμή - οντότητα, ότι οι συλλογές πρέπει να περιέχουν όμοια αντικείμενα. Αυτά δεν είναι θέσφατα - φαντάζομαι η Python δεν τα τηρεί για κάποιο λόγο - αλλά συμβαδίζουν με τον τρόπο σκέψης που πρέπει να διδάσκουμε έναν προγραμματιστή.
Θα μπορούσαμε να τα αποκρύψουμε βέβαια από τη διδασκαλία μας, αλλά υπάρχουν δύο κίνδυνοι:
1. Οι μαθητές να τα ανακαλύψουν και να τα χρησιμοποιούν από μόνοι τους.
2. Να προκύψουν από απροσεξία (σε μεγάλα προγράμματα) και οι μαθητές να ψάχνουν να βρούν το λάθος.
Το τελευταίο είναι για μένα το μεγάλο μειονέκτημα των δυναμικών τύπων. Αν ήταν στατικοί, ο type checker θα εντόπιζε τέτοια λάθη, πριν ξεκινήσει η εκτέλεση. Τώρα όμως θα εμφανιστούν ενώ τρέχει το πρόγραμμα, όπου ο μαθητής θα πρέπει να τα αντιμετωπίσει μαζί με λογικά λάθη και γενικότερα μαζί με τον έλεγχο της ορθότητας του προγράμματος.
Παράθεση από: evry στις 07 Ιουλ 2019, 10:42:35 ΠΜ
Μα αυτό είναι και το πλεονέκτημα της Python, ότι είναι πολύ πιο κοντά σε ψευδογλώσσα και σε γλιτώνει από τη δήλωση των τύπων. Ο σκοπός του μαθήματος δεν είναι η αλγοριθμική και όχι ο προγραμματισμός? Άρα η μη δήλωση των μεταβλητών είναι πλεονέκτημα και όχι μειονέκτημα.

Φυσικά υπάρχει και το άλλο επιχείρημα που λέει ότι δεν υπάρχει λόγος να δηλώνουμε μεταβλητές αφού υπάρχει δυναμικό σύστημα τύπων. Επειδή όμως εμείς έχουμε μάθει έτσι με Pascal/C νομίζουμε ότι αυτός είναι ο σωστός τρόπος.

Εδώ διαφωνούμε καθώς οι δυναμικοί τύποι δεν είναι ούτε θέμα αλγοριθμικής ούτε θέμα συνήθειας. Νομίζω ότι μπορεί να δυσκολεψουν χωρίς λόγο τον μαθητή.

Το παραπάνω όμως είναι το μοναδικό μειονέκτημα της Python που θα μπορούσα να βρω.

Αντίθετα το υποχρεωτικό indentation που είχε αναφερθεί παλιότερα δεν είναι μειονέκτημα. Είναι μια καλή πρακτική που την προτείνουμε ακόμα και στη ΓΛΩΣΣΑ που απλά στην Python είναι υποχρεωτική και έχει αναπαρασταθεί με πολύ ωραίο τρόπο στις πανελληνιες των ΕΠΑΛ.

Τα πλεονεκτήματα από την άλλη είναι πάρα πολλά. Κάποια ειπώθηκαν όπως ότι μπορεί να δώσει στο μαθητή τη χαρά της δημιουργίας:
Παράθεση από: alkisg στις 06 Ιουλ 2019, 11:21:53 ΠΜ
Παίζουν ρόλο και το τι όρεξη/αυτοπεποίθηση θα έχει ο μαθητής στην αρχή· άλλο το να μπορείς να φτιάξεις ενδιαφέροντα προγράμματα από τους πρώτους μήνες και άλλο το να παίζεις με αριθμούς και strings και δομές δεδομένων για χρόνια πριν φτιάξεις κάποιο πρόγραμμα που θα αισθανθείς περήφανος γι' αυτό.
Παράθεση από: alkisg στις 07 Ιουλ 2019, 10:28:21 ΠΜ
Ένας πολύς βασικός λόγος επιλογής μιας γλώσσας είναι η κοινότητά της. Από εκεί θα προκύψουν οι συνεισφορές και η δύναμη και η εξέλιξη της γλώσσας.
Παράθεση από: evry στις 06 Ιουλ 2019, 10:57:25 ΜΜ
Πολύ σωστά. Με python μπορείς να προγραμματίσεις Raspberry PI και πρόσφατα και Arduino. Μπορεί να γίνει μια γλώσσα-ραχοκοκαλιά του προγράμματος σπουδών.
Επιπλέον ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήμα είναι η πολύ καθαρή και απλή της σύνταξη σε σχέση με Java, C++, PASCAL κλπ. και ειδικά στο κομμάτι δημιουργίας υποπρογραμματων, που για μένα είναι το σημαντικότερο εργαλείο για να κατακτηθεί η υπολογιστική σκέψη (και πιο συγκεκριμένα δυνατότητα μοντελοποίησης και ανάλυσης προβλημάτων σε απλούστερα).
Επίσης, έχει πολύ καλή υποστήριξη σε βιβλιοθήκες (πχ. για ΒΔ, Web και network programming) και υποστηρίζει όλα τα υποδείγματα προγραμματισμού (και αντικειμενοστραφούς και συναρτησιακού) οπότε δίνει επιπλέον πλεονεκτήματα στο να χτιστεί ένα πρόγραμμα σπουδών πάνω σε αυτήν. Φυσικά υπάρχουν και πολλά άλλα πλεονεκτήματα που δεν υπάρχει χώρος να αναλυθούν περισσότερο.
Τώρα αν είναι έτσι γιατί δεν χρησιμοποιείται παγκόσμια όπως δείχνουν οι έρευνες:
Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 06 Ιουλ 2019, 03:07:08 ΜΜ
Για την υποβοήθηση της συζήτησης να αναφέρω ότι :

  • Στο international baccalaureate η κωδικοποίηση υλοποιείται είτε σε ψευτοκώδικα, είτε (κυρίως μάλλον) σε Java ή άλλη γλώσσα προγραμματισμού
  • Στο εnglish baccalaureate η κωδικοποίηση υλοποιείται είτε σε ψευτοκώδικα, είτε σε γλώσσα προγραμματισμού
  • Στο Advanced Placement exams η κωδικοποίηση υλοποιείται σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού
  • Στο Νέο Λύκειο της Κύπρου η κωδικοποίηση υλοποιείται σε C++
Μία πιθανή εξήγηση έχει να κάνει με την χρονολογία δημιουργία των παραπάνω προγραμμάτων, όταν η Python ίσως δεν ήταν ούτε δημοφιλής ούτε ώριμη. Το θετικό πάντως είναι ότι όλα αυτα τα προγράμματα δέχονται την χρήση κάποιας υπάρκτης γλώσσας προγραμματισμού.
Κλείνοντας (επιτέλους) επιτρέψτε μου να πω ότι δεν χρειάζεται στην Ελλάδα να είμαστε ουραγοί και να κάνουμε πάντα ό,τι κάνουν οι άλλοι. Ας πρωτοπορήσουμε και μια φορά.





Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ilias_s

Περί entry level ...

Ε όχι, η C δεν ήταν και δεν είναι entry level γλώσσα. Επειδή κάποιες σχολές την κάνουν στο 1ο Εξάμηνο δε σημαίνει πως έγινε entry level γλώσσα... Η python από την άλλη είναι entry level! Παρόλο που έχει πολύ βάθος, μπορείς να κάνεις τα απλά πράγματα γρήγορα και εύκολα!

Περί ΓΛΩΣΣΑΣ ...

Δημιουργοί της ΓΛΩΣΣΑΣ δεν ξέρω ποιοι είναι αλλά ξέρω πως όταν επινόησαν τη ΓΛΩΣΣΑ δεν έφτιαξαν διερμηνευτή για το "αμιγώς εργαστηριακό" μάθημα! Αν δεν κάνω λάθος ο διερμηνευτής παρουσιάστηκε το 2002. Η ομάδα του ΠΣ της ΑΕΠΠ ούτε καν "στα χαρτιά" δεν κατάφερε να κάνει τη ΓΛΩΣΣΑ ικανή να υποστηρίξει το μάθημα πλήρως. Αλλά τι λέω..; Εδώ μέχρι το 2015 το βιβλίο+τετράδιο δεν είχαν πάνω από 20 ασκήσεις (αστείου επιπέδου) συνολικά!!! Δηλαδή για 16 χρόνια δεν είχαμε το αυτονόητο ...

Περί Python και αλγοριθμικής/προγραμματισμού ...

Το ότι δεν δηλώνουμε τύπο δεδομένων, δε σημαίνει πως δεν υπάρχει! Υπάρχει και συνεχίζει να είναι σημαντικός απλά υπάρχει ευελιξία καθώς η γλώσσα είναι δυναμική! Είναι μία διαφορετική ας πούμε προσέγγιση, μία "νέα τάση" θα έλεγα, από αυτό που έχουμε συνηθίσει οι παλιότεροι.

Επίσης, αν είναι κάτι να γραφτεί σε python θα πρέπει να είναι python3. Είπε το γιατί απλά και ξεκάθαρα προηγουμένως ο Άλκης... Οι συγγραφείς πλέον γράφουν τα βιβλία τους σε python3. Είναι αυτονόητο μεν αλλά πρέπει να το λέμε γιατί ζούμε στην Ελλάδα! Επίσης, είναι και θέμα οικονομίας πόρων τα ΕΠΑΛ και τα ΓΕΛ να κάνουν την ίδια γλώσσα (ναι τα ΕΠΑΛ αργά ή γρήγορα θα πρέπει να περάσουν στην έκδοση 3)


evry

Παράθεση από: pgrontas στις 07 Ιουλ 2019, 11:27:49 ΜΜ
Περί Python τώρα, ας ξεκινήσουμε από το πιο σημαντικό μειονέκτημα που αναφέρθηκε και αυτό για το οποίο ήμουν αρνητικός όταν πρωτοάκουσα σχετικά - οι δυναμικοί τύποι.Βασικά δεν μπορείς να τις κάνεις ό,τι θέλεις γιατί είναι strongly typed,  αλλά όντως οι τύποι είναι δυναμικοι. Αυτό έχει ως συνέπεια  οι παρακάτω εντολές να είναι αποδεκτές στο ίδιο πρόγραμμα Python:
x = 1

x = "Test"

x = [1,2,3,3.14,"abc"]

Δεν έχω παρατηρήσει να μπερδεύονται οι μαθητές/φοιτητές από αυτό. Από τη στιγμή που θα χωνέψουν την ιδέα του binding Μεταβλητών/τιμών δεν έχουν πρόβλημα. Όσοι φυσικά προέρχονται από γλώσσες όπως Pascal/C/Java θα έχουν ένα θέμα αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με την σχεδίαση αλγορίθμων αλλά με τη γλώσσα που επιλέγει ο καθένας. Νομίζω όμως ότι σιγά-σιγά εξοικειώνονται.
Το βασικό όμως είναι αυτό που είπες ότι η Python είναι strongly typed, δεν επιτρέπει casting έμμεσα ενώ οι C/C++ το επιτρέπουν. Υπό αυτή την έννοια έχει ένα πιο ασφαλές/παιδαγωγικά χρήσιμο σύστημα τύπων.

Παράθεση
Τώρα αν είναι έτσι γιατί δεν χρησιμοποιείται παγκόσμια όπως δείχνουν οι έρευνες:Μία πιθανή εξήγηση έχει να κάνει με την χρονολογία δημιουργία των παραπάνω προγραμμάτων, όταν η Python ίσως δεν ήταν ούτε δημοφιλής ούτε ώριμη. Το θετικό πάντως είναι ότι όλα αυτα τα προγράμματα δέχονται την χρήση κάποιας υπάρκτης γλώσσας προγραμματισμού.
Κλείνοντας (επιτέλους) επιτρέψτε μου να πω ότι δεν χρειάζεται στην Ελλάδα να είμαστε ουραγοί και να κάνουμε πάντα ό,τι κάνουν οι άλλοι. Ας πρωτοπορήσουμε και μια φορά.
Ακριβώς Παναγιώτη. Προγράμματα όπως το IB το οποίο ακολουθείται σε πολλές χώρες με πολλά οικονομικά συμφέροντα (βιβλία, βοηθήματα, δίδακτρα) δεν αλλάζει εύκολα. Έχει ακόμα Java ως βασική γλώσσα. Ωστόσο το πιο σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών πληροφορικής για εισαγωγή σε πανεπιστήμια  το Computer Science Principles
https://en.wikipedia.org/wiki/AP_Computer_Science_Principles
έχει σαν κύρια γλώσσα την Python.
Οι διαφορές που θα δείτε στο παραπάνω σύνδεσμο οφείλονται στο γεγονός ότι στην Αμερική κάθε πολιτεία εφαρμόζει το δικό της πρόγραμμα, με αποτέλεσμα να έχουν πάρει το CS Principles και να το έχουν προσαρμόσει. Όπως βλέπετε όμως οι γλώσσες που χρησιμοποιούνται περισσότερο είναι η Python και η Javascript.

Όσον αφορά την Python 3, πράγματι θα πρέπει ότι γραφτεί για το ΓΕΛ να είναι σε 3 και τα βιβλία του ΕΠΑΛ να πάνε επίσης σε αυτή την έκδοση. Φυσικά δεν είναι κάτι φοβερό. Είναι υπόθεση 1-2 εβδομάδων εντατικής δουλειάς να αλλάξουν όλα (βιβλίο, τετράδιο μαθητή, τεύχος λύσεων, οδηγίες) σε Python 3. Οι διαφορές είναι λίγες και όχι τόσο σημαντικές ώστε να επηρεάζουν τη φιλοσοφία της διδασκαλίας. Απλά πρέπει να βρεθούν αυτοί/ες που θα το κάνουν και να υπάρξει η βούληση από τους υπεύθυνους.

Από την άλλη όμως δεν μπορώ να μην το πω: Τόσα χρόνια κάναμε Pascal και Visual Basic γλώσσες του προηγούμενου αιώνα και κανείς δεν διαμαρτυρόταν. Η Python 2 μας πείραξε?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

#64
Η αλήθεια είναι πως δεν ήξερα πως ο διερμηνευτής ήρθε αργότερα. Νόμιζα πως πήγε πακέτο και δε το έψαξα για να πω την αλήθεια, εξού κι η παρανόηση πως ο Άλκης ήταν ο μόνος δημιουργός. Το παίρνω πάνω μου όλο αυτό το λάθος, σημασία έχει πως έμπρακτα όταν μιλάμε για python και για το αν κατά λάθος το παιδί ανακαλύψει πως μπορεί να κάνει λίγο μπάτε σκύλοι αλέστε με τις μεταβλητές, μιλάμε κατευθείαν για περιβάλλον εκτέλεσης κώδικα. Οπότε θέτω βαρύτητα στη γνώμη του Άλκη, που είναι κι ο δημιουργός (διορθώνω) του Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ κι υποστηρίζει πως καλό θα ήταν Python.

Σε C++ επειδή η γλώσσα είναι κάπως ζόρικη,  κατά τη γνώμη μου, αν πας δίχως να αγγίξεις pointers, ίσως όλα καλά. Βέβαια εδώ πλακώνουν οι Φιλόσοφοι Πληροφορικοί κι αρχίζουν οι αντιθέσεις. Πας να κάνεις C++ χωρίς να αγγίξεις pointers; Και για πόσο; Και ποιο το νόημα να μάθουν σε C++ αν δε μάθουν pointers;

Το βασικότερο όμως επιχείρημα εδώ δεν είναι αυτό. Φεύγεις από τη θεωρητική ΓΛΩΣΣΑ, που δεν έχει brackets για κάποιο λόγο, μεταβαίνοντας κατ' ευθείαν σε γλώσσα με brackets;
Αν πας σε brackets , υπάρχει το επιχείρημα του "γνώριμου κώδικα" να το πω ποιητική αδεία, μιας και πάρα πολλές γλώσσες τα χρησιμοποιούν. Άλλωστε το λέει κι ένα ανέκδοτο, πως και καλά το τραγούδησε κι η Χαρούλα: "Όλα C θυμίζουν, απλά κι αγαπημένα." 
Το θέμα είναι, θα λειτουργήσει μαθησιακά σωστά με τα παιδιά, ή θα θέσει ένα παράγοντα τροχοπέδη στη διδασκαλία αυτών που πρέπει να διδαχθούν; Αμ το άλλο; Γιατί να μη πάμε στη Java; Αυστηροί τύποι, μοντέρνα αντικειμενοστραφής γλώσσα, πολύ διαδεδομένη παράλληλα με τη C++ και σχεδόν καρμπόν με τη C# έχοντας μεγάλη κοινότητα και διανέμεται δωρεάν, αν κι ανήκει στην Oracle αν δε κάνω λάθος.


Αν δε θέλουμε να πάμε σε brackets, ώστε να μην αποσπώνται τα παιδιά με το αν τα brackets είναι εντάξει ή όχι, η Python είναι η πιο λογική λύση. Εννοώ φαντάζει φως φανάρι. Αντικειμενοστραφής, διαδοχικές εντολές με το κενό ως indentation.
Ναι δε μου αρέσει ούτε εμένα το indentation με κενά, το έχω ξαναπει, brackets και ξερό ψωμί, αλλά είναι πολύ καλό να εξαναγκάζεις indentation στο να διδάσκεις σωστά γραμμένο και τεκμηριωμένο ψευδοκώδικα και κώδικα. Ομοιάζει και με τη ΓΛΩΣΣΑ κατά πολύ. Επίσης ο κώδικας αν δεν είναι γνώριμος στα παιδιά όταν πάνε να πιάσουν στα χέρια τους φέρει πειν java, δε πειράζει, θα μάθουν πως δε βάζουν τρία κενά αλλά brackets, σιγά το κακό. Κι αφού το μάθουν στο μέλλον αυτό ΜΙΑ φορά, τα brackets γίνονται κι αυτά "γνώριμος κώδικάς" στην ώρα του.

Το θέμα είναι Python 2 που έχει το ΕΠΑΛ ή μετάβαση σε Python 3; Εγώ θα ψήφιζα την 3 και πρέπει να μάθουμε γρήγορα ποια, γιατί έχουν διαφορές μεταξύ τους.


ΥΓ:
"Από την άλλη όμως δεν μπορώ να μην το πω: Τόσα χρόνια κάναμε Pascal και Visual Basic γλώσσες του προηγούμενου αιώνα και κανείς δεν διαμαρτυρόταν. Η Python 2 μας πείραξε?"
Έλα μου ντε! Εγώ όταν είδα Python έστω και 2 στα ΕΠΑΛ χάρηκα. Το έθιξα ως λεπτομέρεια, όχι ως κριτική.

ΥΓ2: Δε ξέρω αν στην Αμερική διδάσκουν Javascript, εγώ θα την απέφευγα ως πρώτη γλώσσα, κι ας απαιτεί μόνο ένα text editor κι έναν web browser για να τρέξει.

angrits

Νιώθω ότι με έχεται βάλει στον τοίχο και με πυροβολείται. χαχαχαχ. Πλάκα κάνω. Θέλω πάντως να ξαναπώ ότι η Python είναι η αγαπημένη μου γλώσσα. To γιατί δεν την θέλω ή τουλάχιστον δεν την θέλω μόνη της είναι γιατι μπορεί και εγώ που δεν έμαθα προγραμματισμό από την Python (ούτε από την ΓΛΩΣΣΑ) να το έχω στο μυαλό μου. Εμπάσι περιπτώση το να δώσεις στον μαθητή την ένοια του προγραμματισμού ή καλύτερα και την έννοια της Πληροφορικής από την σκοπιά μιας γλώσσας την θεωρητική ανάπτυξη ενός αλγορίθμου ακόμα και την αναλυτική σκοπιά  μπορεί πιστεύω να τα καταφέρει μια χαρά και ένας ψευδοκώδικας. Στην συνέχεια μπορείς να τους δείξεις διάφορα παραδείγματα από γλώσσες προγραμματισμού ώστε μέσο της δημιουργίας να αγαπήσουν και το αντικείμενο. Πάνω σε όλα αυτά πιστεύω ότι η ΓΛΩΣΣΑ δεν είναι κακή. Τα προβλήματα του μαθήματος εξάλλου δεν είναιη επιλογή της γλώσσας όσο είναι άλλα τα οποία λίγο πολύ τα γνωρίζουμε όλοι.

dimitrios67

Παράθεση από: ikariofil στις 06 Ιουλ 2019, 12:00:03 ΜΜ
όσο είμαστε στον συγκεκριμένο προσανατολισμό (Οικονομικά) μην ψάχνεστε για νέα γλώσσα, με ψευδοκώδικα θα συνεχίσουμε και πολύ είναι  >:D
είναι τόσο χαμηλό το επίπεδο των μαθητών και με ελάχιστο ενδιαφέρον από τους μαθητές, που μας βλέπω με ψευδογλώσσα για πολλά χρόνια ακόμα
Κατι τετοιο είχα κι εγω στο μυαλό μου και εγραψα πιο πανω υπερ της Pascal!!
Πρεπει να ξερουμε και που απευθυνομαστε....

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: dimitrios67 στις 10 Ιουλ 2019, 09:52:05 ΜΜ
Κατι τετοιο είχα κι εγω στο μυαλό μου και εγραψα πιο πανω υπερ της Pascal!!
Πρεπει να ξερουμε και που απευθυνομαστε....

Η δυσκολία του μαθήματος δεν καθορίζεται από το αν γράφουμε ψευδοκώδικα, Pascal, Python...


tsioulak

Καλημέρα συνάδελφοι.

Σημαντική η συζήτηση για το σε ποια γλώσσα (ή ακόμα και ποια έκδοση) θα έπρεπε να διδάσκεται το μάθημα ΑΛΛΑ υπάρχει ένα βασικότερο πρόβλημα, υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν εργαστήρια τα οποία λειτουργούν ή να λειτουργούν σωστά, βάλε και το ζήτημα της (ανύπαρκτης) συντήρησης (και στο υλικό και στο λογισμικό) του εργαστηρίου και νομίζω ότι το πρόβλημα είναι ΠΩΣ θα γίνει μάθημα σε κανονική γλώσσα και όχι σε ποια γλώσσα θα γίνει.

ΥΓ. Δεν έχω εικόνα από τα σχολεία της Αττικής, αλλά στην την υπόλοιπη Ελλάδα υπάρχει σίγουρα πρόβλημα, σε πολλά σχολεία τα εργαστήρια είναι είτε σε χάλια κατάσταση είτε σε πολύ χάλια κατάσταση. Δεν έχω στοιχεία για αυτά που λέω, τα βασίζω στην δική μου μικρή εμπειρία καθώς και στα λεγόμενα συναδέλφων της δημόσιας εκπαίδευσης, μπορεί (και μακάρι) να κάνω λάθος.

evry

Δεν κατάλαβα τι προτείνεις. Να μην κάνουμε μάθημα σε κανονική γλώσσα επειδή δεν έχουμε εργαστήρια?

Παράθεση από: tsioulak στις 12 Ιουλ 2019, 12:04:27 ΜΜ
Καλημέρα συνάδελφοι.

Σημαντική η συζήτηση για το σε ποια γλώσσα (ή ακόμα και ποια έκδοση) θα έπρεπε να διδάσκεται το μάθημα ΑΛΛΑ υπάρχει ένα βασικότερο πρόβλημα, υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν εργαστήρια τα οποία λειτουργούν ή να λειτουργούν σωστά, βάλε και το ζήτημα της (ανύπαρκτης) συντήρησης (και στο υλικό και στο λογισμικό) του εργαστηρίου και νομίζω ότι το πρόβλημα είναι ΠΩΣ θα γίνει μάθημα σε κανονική γλώσσα και όχι σε ποια γλώσσα θα γίνει.

ΥΓ. Δεν έχω εικόνα από τα σχολεία της Αττικής, αλλά στην την υπόλοιπη Ελλάδα υπάρχει σίγουρα πρόβλημα, σε πολλά σχολεία τα εργαστήρια είναι είτε σε χάλια κατάσταση είτε σε πολύ χάλια κατάσταση. Δεν έχω στοιχεία για αυτά που λέω, τα βασίζω στην δική μου μικρή εμπειρία καθώς και στα λεγόμενα συναδέλφων της δημόσιας εκπαίδευσης, μπορεί (και μακάρι) να κάνω λάθος.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsioulak

Παράθεση από: evry στις 12 Ιουλ 2019, 03:33:52 ΜΜ
Δεν κατάλαβα τι προτείνεις. Να μην κάνουμε μάθημα σε κανονική γλώσσα επειδή δεν έχουμε εργαστήρια?

Οχι, ισα ισα, λεω (και παντα ελεγα) οτι θα επρεπε να εχει και ωρες εργατηριου το μαθημα, απλα λεω οτι θα πρεπει να λυσουμε και το προβλημα των εργαστηριων.

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ

Καλησπέρα,

να ρωτήσω αν υπάρχουν σε κάποιο αρχείο οι διαφάνειες του σεμιναρίου γιατί δεν φαίνονται καλά στο βίντεο;

Ευχαριστώ!


Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 29 Ιουν 2019, 12:54:20 ΜΜ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ σε διημερίδα με θέμα: «Πλαίσιο λειτουργίας των μαθημάτων του μεταβατικού Προγράμματος Σπουδών της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου», για το σχολικό έτος 2019-2020

http://iep.edu.gr/el/component/k2/767-prosklisi-diimerida-metav-progr-math-g-lykeiou

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 08 Ιουλ 2019, 10:15:02 ΜΜ
To υλικό της διημερίδας...

http://iep.edu.gr/el/graf-b-anakoinwseis/2019-07-05-iliko-parousiasis-diimeridas

Δεν λειτουργεί όμως σήμερα η ιστοσελίδα του ΙΕΠ, δεν είναι η μόνη άλλωστε...

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ

Ευχαριστώ πολύ  :)


Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 12 Αυγ 2019, 02:54:45 ΜΜ
Δεν λειτουργεί όμως σήμερα η ιστοσελίδα του ΙΕΠ, δεν είναι η μόνη άλλωστε...