Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2008-2009

Σχόλιο για το 4ο θέμα

(1/5) > >>

evry:
  Μου αρέσει να κριτικάρω τη φιλοσοφία και όχι τις λεπτομέρειες των θεμάτων. Όλοι μπορούμε να κάνουμε κριτική εκ των υστέρων αλλά δεν πρέπει να στεκόμαστε σε "λαθάκια" που ίσως είναι δικαιολογημένα λόγω της πίεσης. Αυτή είναι κριτική εκ του ασφαλούς.
      Ωστόσο μετά τη σημερινή μέρα στο βαθμολογικό ένας συνάδελφος έκανε ένα πολύ εύστοχο σχόλιο για το 4ο θέμα. Ρώτησε πως είναι δυνατόν να βάζουν μια τόσο απαιτητική άσκηση στα υποπρογράμματα (μην ξεχνάμε ότι πέρναγε πίνακα σε υποπρόγραμμα μαζί με τη στήλη), ενώ με τις καταλήψεις και τόσα άλλα και δεδομένου ότι το σχολικό έτος τελειώνει ουσιαστικά 25 Μαρτίου δεν έχουμε τον χρόνο στο σχολείο να κάνουμε κάτι τέτοιο. Κοιτώντας πιο προσεκτικά το θέμα με έχει προβληματίσει αρκετά. Ξεχωρίζει αυτό το θέμα αυτούς που έχουν αλγοριθμική σκέψη? Ποιος είναι ο στόχος του? Δεν έχει καμία αλγοριθμική δυσκολία, η μόνη δυσκολία είναι στην κατασκευή του υποπρογράμματος και στην επικοινωνία του με το κύριο πρόγραμμα. Θέλουμε κάτι τέτοιο? Ειδικά όταν αναφέρεται σε ένα κεφάλαιο, το οποίο μην κοροιδευόμαστε, είναι στο τέλος της ύλης και στα περισσότερα σχολεία δεν γίνεται όπως πρέπει. Επίσης ένα άλλο πολύ εύστοχο σχόλιο ήταν ότι δεν υπάρχει στο βιβλίο κανένα παράδειγμα για πέρασμα πίνακα/παραμέτρου σε υποπρόγραμμα. Καμία στήριξη λοιπόν από το διδακτικό πακέτο.
       Φοβάμαι ότι ενθουσιαστήκαμε αρχικά από το ύφος των θεμάτων και λογικό είναι όταν είχαμε όλοι στο μυαλό μας τα περσινά θέματα. Μπροστά σε αυτά ότι και να έβαζαν θα ήταν καλύτερο. Στο 4ο θέμα όμως φοβάμαι ότι η επιτροπή δεν έκανε καλή δουλειά. Έπρεπε να είναι κάτι πιο δυνατό αλγοριθμικά και όχι να κρίνονται οι 10 μονάδες σε κάτι "προγραμματιστικό".
      Θα συμφωνήσω με τον συνάδελφο (δεν θυμάμαι το όνομα του), με τον οποίο είχα διαφωνήσει στην αρχή, ότι ειδικά το θέμα 4 ήταν αγκάθι για όσους πορεύονταν μόνο με το σχολείο. Σαφώς η πλειοψηφία πάει φροντιστήριο και κάνει ιδιαίτερα, αλλά πρέπει να σκεφτόμαστε και αυτούς που πάνε μόνο σχολείο και προετοιμάζονται μόνοι τους. Είχαν δει τα παιδιά αυτά τέτοια άσκηση? Είχαν έστω και μια ευκαιρία? Αν έβαζαν ένα δύσκολο αλγοριθμικό θέμα θα είχαν όλοι τις ίδιες ευκαιρίες. Το συγκεκριμένο θέμα όμως για τους λόγους που εξήγησα παραπάνω φοβάμαι ότι είναι δύσκολο να το αντιμετωπίσεις μόνο με το σχολείο

P.Tsiotakis:
ΟΚ, αλλά αν τα πούμε εξω απο τα δόντια είμαστε (και οι μαθητές πρέπει να εξασφαλίζουν) υποχρεωμένοι να αναπληρώσουμε όλες τις ώρες που χάθηκαν.
Καλές οι 5ήμερες αλλά μπορούν κ να μην γίνονται πάντα

απλά τροφοδοτώ τη συζήτηση

sstergou:
Δεν υπάρχει στο βιβλίο, μήπως υπάρχει όμως κάπου αλλού στο πακέτο;;
Νομίζω κάπου το πήρε το μάτι μου. Αν ναι τότε είναι καθήκον του καθηγητή να δώσει σχετική άσκηση.

Πάντως ας μη γελιόμαστε, ο χρόνος δεν φτάνει. 2 ώρες την εβδομάδα είναι πολύ λίγες για να εμπεδώσουν οι μαθητές όλα αυτά. Δεν βοηθάει και η οργάνωση-επιλογή της ύλης. Σε ένα μάθημα που πρέπει να διδάξεις τόσα πολλά σε λίγο χρονικό διάστημα πρέπει να μιλήσεις δύο φορές για όλες τις δομές, 2 φορές για τους πίνακες όλα από δύο.... Και μέσα σε όλα αυτά βάλε και τα 4,6....

petrosp13:
Υπάρχει στο τετράδιο μαθητή λυμένο παράδειγμα με υποπρόγραμμα και πίνακα
Όλοι το περιμέναμε κάθε χρόνο
Εγώ προσωπικά το είπα την τελευταία μέρα στα παιδιά ότι δεν έχει πέσει ποτέ κάτι τέτοιο και φέτος ίσως είναι η πρώτη

P.Tsiotakis:
Δεν φτάνουν οι 2 ώρες, ΟΚ

Δεν φτάναν ποτέ, ούτε πέρσι, ούτε το 2007 με τα θέματα των επαναληπτικών. Αυτό είναι το θέμα και όχι οι καταλήψεις ή κάποιος εφετινός παράγοντας απώλειας ωρών.

Υπάρχει και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη. Αν κάποιος μαθητής δεν την αξιοποιεί σημαίνει οτι κρίνει οτι δεν του χρειάζεται

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση