Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2007-2008

Αναβαθμολογήσεις

(1/3) > >>

gpapargi:
Τι είναι αυτοί οι φιλόλογοι ρε παιδί μου. Δε μιλάμε για 1-2 μαθήματα αλλά για όλα εκτός από τα λατινικά.

http://www.alfavita.gr/ejetaseis05/statistikapanelladikwn08b.php

Κοιτάξτε νούμερα αναβαθμολογήσεων σε Γλώσσα, λογοτεχνία, αρχαία, ιστορία.
Οι τύποι στην έκθεση είναι εντελώς απαράδεκτοι.

Αν πάρεις ένα κορυφαίο εκθεσά, τον βάλεις να γράψεις έκθεση στο σπίτι του (χωρίς άγχος) και βάλεις έναν άλλο κορυφαίο εκθεσά να βαθμολογήσει... δεν θα του βάλει 20. Όποιος κι να διορθώσει την κόλλα δεν πρόκειται να του βάλει 20. Ακόμα και ο ίδιος να βαθμολογήσει τη δική του έκθεση μετά απο 2 χρόνια (χωρίς να ξέρει ότι είναι δική του)  πάλι δε θα βάλει 20. Θα βρει ελλείψεις. Ακόμα και να τις συμπληρώσει τις ελλείψεις... και  επαναλάβουμε το πείραμα... πάλι δε θα του βάλει κανένας 20.

Αναρωτιέμαι αν ξέρουν τι ακριβώς θέλουν από το μαθητή για να βάλουν το 20 ή απλά δεν το βάζουν από κομπλεξισμό.

pgrontas:
Στην έκθεση δεν έχετε ακούσει για περιπτώσεις όπου ο ένας βάζει 30 και ο άλλος 90. Ευτυχώς φέτος τουλάχιστον μετράνε οι δύο καλύτερες βαθμολογίες.
Αυτό που με προβληματίζει περισσότερο στην έκθεση είναι ότι πάντα οι μαθητές καθοδηγούνται στο να γράψουν αυτό που λέμε politically correct.
Για παράδειγμα με την παράδοση: Τι βαθμό θα έπαιρνε κάποιος που με σωστά και πλήρη επιχειρήματα έγραφε εναντίον της παράδοσης;
Ευτυχώς και οι ίδιοι οι φιλόλογοι το επεσήμαναν αυτό (με ανακοίνωση στο alfavita δεν θυμάμαι το link).

evry:
Στην Έκθεση  στο σχολείο μου
1ος βαθμολογητής:   66
2ος βαθμολογητής:   44
3ος βαθμολογητής:   34

Επίσης πάλι στο σχολείο μου:
Μαθητής που από ότι λένε οι φιλόλογοι όλη τη χρονιά δεν έγραψε Έκθεση κάτω από 18 είχε τους παρακάτω βαθμούς
Μαθηματικά Γενικής 100, Μαθηματικά Κατ 99, Φυσική 100, Χημεία 99, Βιολογία 100, και Έκθεση 74 !!!!

Το χειρότερο όμως είναι ότι ξέρω πολλές μαθήτριες και μαθητές οι οποίοι μαθαίνουν απέξω ολόκληρα κομμάτια τα οποία προσπαθούν να τα ταιριάξουν σε κάθε θέμα έκθεσης που γράφουν. Πολλοί από αυτούς έγραψαν 17-18 !!! Φυσικά τα παιδιά αυτά έγραψαν ΑΕΠΠ και ΑΟΔΕ γύρω στο 18-19 και Μαθηματικά κατεύθυνσης κάτω από τη βάση.

Το κορυφαίο όμως είναι ότι κάποια παιδιά επειδή έγραψαν πολύ καλά στη φετινή Φυσική θεωρούν ότι έχουν ταλέντο στη Φυσική και θέλουν να δηλώσουν Φυσικό πρώτη επιλογή....

Πάντως Γιώργο μην ανησυχείς για τη φυσική, μια μαθήτρια στο σχολείο μου που έπιασε 19200 μόρια θα δηλώσει πρώτη επιλογή Φυσικό Αθήνας!!! Έχουν πέσει όλοι πάνω της να της αλλάξουν γνώμη για Ιατρική ή ΣΣΑΣ αλλά αυτή δε μασάει.

EleniK:
Γιατί μια χαρά είναι το φυσικό  ::). Τώρα για Αθήνα δεν ξέρω  ;D  ;D

Michael:
Η (ανα)βαθμολόγηση της έκθεσης είναι μια πονεμένη ιστορία που διαρκεί δεκαετίες. Κάθε χρονιά από το 1987 που έδωσα για πρώτη φορά επιβεβαιώνεται το συμπέρασμά μου ότι οι τύποι είναι απλώς για τα πανηγύρια. Δυστυχώς όμως η είσοδος στις υψηλόβαθμες σχολές κρίνεται από το πόσο καλή θα είναι η ζαριά του D-20 που θα σου κάτσει στην έκθεση. Λες και παίζεις Dungeons & Dragons.

Εγώ φέτος σαν υποψήφιος αν και από το 87 δεν είχα γράψει ούτε μία έκθεση, αποφάσισα να μην ασχοληθώ καθόλου με το μάθημα και να κάνω το εξής πείραμα:
Την παραμονή της εξέτασης πήρα κάποια φυλλάδια φροντιστηρίων (που είχα από μαθητές μου) τα οποία ανέλυαν διάφορα θέματα και βρήκα την τομή τους. Π.χ. διαπίστωσα ότι στα αίτια των περισσότερων προβλημάτων αναφέρονται αυτά κι αυτά, οι συνέπειες είναι συνήθως αυτές κι αυτές, οι τρόποι αντιμετώπισης είναι αυτοί κι αυτοί. Έφτιαξα έτσι το προσχέδιο μιας έκθεσης πασπαρτού, γεμάτη αοριστολογίες, αερολογίες και πομπώδεις εκφράσεις περί "κινητοποίησης των πνευματικών ανθρώπων" και άλλες τέτοιες μπούρδες "παντός καιρού". Το τελικό μου "πόνημα" εκτεινόταν σε δύο ολόκληρες σελίδες (τις οποίες παπαγάλισα φτιάχνοντας κατάλληλες ακροστιχίδες). Έφτιαξα επίσης (και παπαγάλισα) έναν όσο γίνεται πιο αόριστο πρόλογο κι έναν αόριστο επίλογο. Το τελευταίο βήμα ήταν να πάρω ένα τετράδιο από αυτά που δίνονται στους υποψηφίους και να γράψω εκεί ένα κείμενο ώστε να δω πόσες σελίδες πιάνουν με το γραφικό μου χαρακτήρα οι 600 λέξεις που ζητάνε, για να μην χάνω χρόνο να μετράω λέξεις την ώρα της εξέτασης.
Την επόμενη μέρα που εξετάστηκα απλώς φρόντισα το γραπτό μου να είναι όμορφο, καθαρογραμμένο, χωρίς μουτζούρες (επειδή θεωρώ ότι κάποιοι φιλόλογοι έχουν την τάση να κοιτάνε το δάχτυλο ενώ εσύ τους δείχνεις το φεγγάρι).

Ε, λοιπόν, ο αλγόριθμος που περιέγραψα πιο πάνω με ελεύθερο κείμενο (ας τον πούμε: έκθεση: The rough guide), δεν παραβίασε την αποτελεσματικότητα. 84/100 ο πρώτος βαθμολογητής, 90/100 ο δεύτερος. Αυτό είναι που μου έδωσε και το απαραίτητο boost για να φτάσω τα 19281 μόρια. Αν όμως αυτό δεν είναι η απόλυτη ξεφτίλα του μαθήματος, τότε τι είναι?

Αν δεν ζούσαμε στην Ελλάδα των συντεχνιών, η ΑΕΠΠ θα είχε αντικαταστήσει προ πολλού το αίσχος των αναβαθμολογήσεων που λέγεται έκθεση. Η σωστή κατανόηση και χρήση της γλώσσας μπορεί να εξεταστεί μια χαρά μέσω της ΑΕΠΠ, αυτή είναι η γνώμη μου.

PS. Όσο για το φετινό θέμα της έκθεσης και άσχετα με το 17.4 που έγραψα, η πραγματική μου γνώμη είναι ότι οι σημερινοί νέοι είναι πολύ προσκολλημένοι στην παράδοση, δηλαδή διαφωνώ με τα δεδομένα του θέματος. Εκείνη όμως τη στιγμή, κρατάς τη γνώμη σου για τον εαυτό σου.
PS2. Δείτε κι αυτό: http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank8529e.php . Αν η επιτροπή κάνει παιχνιδάκια, γιατί όχι και οι υποψήφιοι?

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση