Γενικός σχολιασμός

Ξεκίνησε από gpapargi, 27 Μαΐου 2016, 09:46:16 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pvs

Συνάδελφοι τα θέματα δεν ήταν εύκολα. Μην κρίνετε από άλλες χρονιές. Πλεόν το επίπεδο των μαθητών που επιλέγουν τη δική μας κατεύθυνση είναι μέτριο προς κακό. Οπότε αν πηγαίναμε σε θέματα 2010...2014 το 70%-75% θα ήταν κάτω από τη βάση. Μία σημείωση την ίδια στιγμή που λέμε εμείς για τους δικούς μας ότι έβαλαν εύκολα (αν και διαφωνώ κρίνοντας από το επίπεδο των παιδιών) οι φυσικοί πανηγυρίζουν γιατί ο κάθε "πικραμένος" έχει γράψει τουλάχιστον 13.

meteo_xampos

Τα θέματα δεν ήταν πιο εύκολα από τα περυσινά αυτό είναι το μόνο σίγουρο... Πέρυσι το Θέμα Α ήταν μόνο δομή επιλογής, αρκετά εύκολο... Το Θέμα Β νομίζω ήταν διάγραμμα ροής μετατροπή σε ψευδοκώδικα και μια εύκολη συμπλήρωση κενών (όσο εύκολη τουλάχιστον ήταν και η φετινή)... Το Θέμα Γ ήταν μια πιο εύκολη δομή επανάληψης με ένα σχετικά εύκολο υποπρόγραμμα, και χωρίς κάτι ιδιαίτερο, και το Θέμα Δ ήταν βατό μόνο το τελευταίο ερώτημα κάπως δυσκόλεψε... Το κακό με το φετινό διαγώνισμα ήταν ότι 18 μονάδες μπορούσαν εύκολα να σφυριχτούν... Αν βάλουμε και τα Σ-Λ, φτάνουμε στις 28... ΑΝ βάλουμε και τα κενά... Δενν έβαλαν αιτιολόγηση, στα Α4 και Α5, και αυτό επέτρεπε αντιγραφές... Ελπίζω του χρόνου να αλλάξει αυτό...

dpa2006

Για σύγκριση,
ΑΕΠΠ 2015
http://www.oefe.gr/panellinies/them_plir_kat_c_hmer_no_150527.pdf

ΑΕΠΠ 2016 Παλαιού Προγράμματος Σπουδών
http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016/EXETASEIS-2016/them_plir_kat_c_hmer_os_160527.pdf

ΑΕΠΠ 2016 Νέου Προγράμματος Σπουδών
http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016/EXETASEIS-2016/them_plir_op_c_hmer_ns_160527.pdf
http://www.oefe.gr/panellinies/2016/them_plir_op_c_hmer_ns_160527.pdf

Παρατηρώ μια δυσκολία στα θέματα ΑΕΠΠ με το παλαιό σύστημα... ???
Κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει μεγάλη διαφορά,πάλι μπορεί να κάνω εγώ λάθος.
Ίσως οι θεματοδότες να θεώρησαν ότι είναι γνωστό το μάθημα από πέρυσι και αποφάσισαν να βάλουν δυσκολότερα θέματα...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Λαμπράκης Μανώλης

Συνάδελφοι καλημέρα

θα ήθελα να πω την γνώμη μου σχετικά με τα θέματα των τελευταίων ετών .. εγώ θεωρώ τα ακόλουθα

1) τα πιο δύσκολαα θέματα ήταν με διαφορά αυτά του 2013 .. οι μαθητές έπρεπε να γράψουν κώδικα με πίνακα μετρητών στο Δ, ταξινόμηση σε δισδιάστατο στο Γ - έστω στις εύκολες μορφές τους - στο Β το θέμα με την "ταξινόμηση" των λογικών τιμών ...

2) ακολουθούν του 2014 .. πάλι κώδικας σχετικάθέμα γ περίεργο , ήθελε πλήθος μέγιστων, και θέμα Δ με πολλές επεξεργασίες ..

οι μαθητές αυτές τις χρονίες έπρεπε να είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι στο να γράψουν κώδικα ... και οι ασκήσεις ήθελα και ται "τρικ"που ανέφερα παραπάνω (τα οποία ας μην αρχίσουμε ξανά την συζήτηση, ήταν ή δεν ήταν στο σχολικό  ... )

παρατηρώ ότι τις δύο τελευταίες χρονιές οι απαιτήσεις των θεμάτων έχουν πέσει και μαλιστα κατά πολύ ... στις χρονιές που ανέφερα παραπάνω θεωρώ ο κώδικας ήταν αξιοπρεπέστατος και δύσκολος .. το 2014 και το 2015 θα συμφωνήσω με τον συνάδελφο (δεν θυμάμαι που είδα την ανάρτηση παραπάνω) το θέμα γ ειδικά ένας μαθητής β λυκείου που ασχολείται ίσως το έλυνε .. και το θέμα δ μικρής δυσκολίας ..

εγώ τώρα σκέφτομαι πως φέτος με το τρίωρο μάθημα είχα χρόνο και δίδιξα ταξινόμησε σε δισδιάστατο, πίναα μετρητών σε δύσκολες ασκήσεις, εύρεση διαφορετικών στοιχείων πίνακα, χρήση βοηθητικών μεταβλητών για εύρεση συνεχόμενων τιμών δίχως πίνακα, εύρεση 2-3 max (μπήκε στους απόφοιτους νομίζω) δίχως πίνακα, εμφωνευμένες επαναλήψεις συγχωνεύσεις κτλ κτλ κτλ .... τις περιπτώσεις αυτές τις δίδαξα με βάση τα θέματα 2013 και 2014 τα οποία ήθελαν δουλειά ... τα θέματα αυτά εντάξει, αν έχει χρόνο κανείς τα βλέπει, καλό κάνουν, αλλά με βάση τα θέματα τελευταία, μήπως είναι εκτός
πραγματκότητητας πλέον ??

θα ήθελα την γνώμη σας ..

ευχαριστώ

pvs

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 29 Μαΐου 2016, 09:34:03 ΠΜ
Συνάδελφοι καλημέρα

θα ήθελα να πω την γνώμη μου σχετικά με τα θέματα των τελευταίων ετών .. εγώ θεωρώ τα ακόλουθα

1) τα πιο δύσκολαα θέματα ήταν με διαφορά αυτά του 2013 .. οι μαθητές έπρεπε να γράψουν κώδικα με πίνακα μετρητών στο Δ, ταξινόμηση σε δισδιάστατο στο Γ - έστω στις εύκολες μορφές τους - στο Β το θέμα με την "ταξινόμηση" των λογικών τιμών ...

2) ακολουθούν του 2014 .. πάλι κώδικας σχετικάθέμα γ περίεργο , ήθελε πλήθος μέγιστων, και θέμα Δ με πολλές επεξεργασίες ..

οι μαθητές αυτές τις χρονίες έπρεπε να είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι στο να γράψουν κώδικα ... και οι ασκήσεις ήθελα και ται "τρικ"που ανέφερα παραπάνω (τα οποία ας μην αρχίσουμε ξανά την συζήτηση, ήταν ή δεν ήταν στο σχολικό  ... )

παρατηρώ ότι τις δύο τελευταίες χρονιές οι απαιτήσεις των θεμάτων έχουν πέσει και μαλιστα κατά πολύ ... στις χρονιές που ανέφερα παραπάνω θεωρώ ο κώδικας ήταν αξιοπρεπέστατος και δύσκολος .. το 2014 και το 2015 θα συμφωνήσω με τον συνάδελφο (δεν θυμάμαι που είδα την ανάρτηση παραπάνω) το θέμα γ ειδικά ένας μαθητής β λυκείου που ασχολείται ίσως το έλυνε .. και το θέμα δ μικρής δυσκολίας ..

εγώ τώρα σκέφτομαι πως φέτος με το τρίωρο μάθημα είχα χρόνο και δίδιξα ταξινόμησε σε δισδιάστατο, πίναα μετρητών σε δύσκολες ασκήσεις, εύρεση διαφορετικών στοιχείων πίνακα, χρήση βοηθητικών μεταβλητών για εύρεση συνεχόμενων τιμών δίχως πίνακα, εύρεση 2-3 max (μπήκε στους απόφοιτους νομίζω) δίχως πίνακα, εμφωνευμένες επαναλήψεις συγχωνεύσεις κτλ κτλ κτλ .... τις περιπτώσεις αυτές τις δίδαξα με βάση τα θέματα 2013 και 2014 τα οποία ήθελαν δουλειά ... τα θέματα αυτά εντάξει, αν έχει χρόνο κανείς τα βλέπει, καλό κάνουν, αλλά με βάση τα θέματα τελευταία, μήπως είναι εκτός
πραγματκότητητας πλέον ??

θα ήθελα την γνώμη σας ..

ευχαριστώ
Άποψη μου, καλά έκανες και δίδαξες δύσκολα πράγματα. Εμείς με αυτή τη λογική πρέπει να λειτουργούμε και ας γινόμαστε καμιά φορά "κακοί" απέναντι στους μαθητές. Φέτος οι προγραμματιστικές μπορεί να μην ήταν απαιτητικές αλλά αν ήταν και εμείς δεν είχαμε προετοιμάσει τους μαθητές για τα δύσκολα θα βγαίναμε εκτεθιμένοι απέναντι στα παιδιά. Επίσης του χρόνου μπορεί να αλλάξει η φιλοσοφία των θεμάτων.

Rathaniel

Θα ήθελα να επισημάνω μικρές παρατηρήσεις σε γενικό επίπεδο:

Παρατήρηση 1 (θέματα Γ-Δ)
Στις προηγούμενες δύο χρονιές δεν περιγράφονταν τόσο πολύ οι δομές δεδομένων.
Στα τωρινά είχαμε σαφή περιγραφή των πινάκων, και μάλιστα με διευκρίνηση κιολας.

Παρατήρηση 2 (θέματα Β)
Που είναι τα διαγράμματα ροής και οι μετατροπές; Τελικά τα δ.ροής θα τα διδάσκουμε μόνο για λόγους κατανόησης, ή θα υπάρχουν και θέματα;

Που είναι το ρημάδι κεφάλαιο 5; Με ένα Σ-Λ αντιπροσωπεία; Ειδικά για το 5ο νομίζω ότι η επιτροπή έκανε "κακάκια" και δεν έβαλε κάτι που να εχει σχέση με επίδοση αλγορίθμου.


Μήπως τελικά αλλάξει άρδην η φιλοσοφία των θεμάτων, όπως εγραψε και ο προηγούμενος?
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

vasilis723

Μήπως υπάρχει κάποιος συνάδελφος που γνωρίζει τι οδηγίες έχουν δοθεί στους διορθωτές;

pvs

Παράθεση από: Rathaniel στις 29 Μαΐου 2016, 11:38:44 ΠΜ
Θα ήθελα να επισημάνω μικρές παρατηρήσεις σε γενικό επίπεδο:

Παρατήρηση 1 (θέματα Γ-Δ)
Στις προηγούμενες δύο χρονιές δεν περιγράφονταν τόσο πολύ οι δομές δεδομένων.
Στα τωρινά είχαμε σαφή περιγραφή των πινάκων, και μάλιστα με διευκρίνηση κιολας.

Παρατήρηση 2 (θέματα Β)
Που είναι τα διαγράμματα ροής και οι μετατροπές; Τελικά τα δ.ροής θα τα διδάσκουμε μόνο για λόγους κατανόησης, ή θα υπάρχουν και θέματα;

Που είναι το ρημάδι κεφάλαιο 5; Με ένα Σ-Λ αντιπροσωπεία; Ειδικά για το 5ο νομίζω ότι η επιτροπή έκανε "κακάκια" και δεν έβαλε κάτι που να εχει σχέση με επίδοση αλγορίθμου.


Μήπως τελικά αλλάξει άρδην η φιλοσοφία των θεμάτων, όπως εγραψε και ο προηγούμενος?
Συνάδελφε ξεχνάς τα εξής: Πρώτο ότι μετά από χρόνια είχαμε αλλαγή ύλης. Σε ότι αφορά το 5ο κεφάλαιο ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί επίσημα πχ το ι<-ι+1 τι κόστος έχει δεν ήταν δυνατόν να τεθεί θέμα άσκησης πχ υπολογισμού, επίσης ο ΟΕΦΕ έκαψε ένα καλό θέμα θεωρίας οπότε αναγκαστικά πήγαμε σε ένα Σ Λ. Επίσης, η αλλαγή της επιτροπής των εξετάσεων έπαιξε ρόλο όχι μόνο σε εμάς. Ακόμη για τα ΔΡΔ δεν προκύπτει από πουθενά ότι είναι απαραίτητο κάθε χρόνο να ζητούνται. Για παράδειγμα πίνακα τιμών είχαν δύο χρόνια να βάλουν αν θυμάμαι σωστά. Συνεπώς δεν είναι δυνατό να βγάζουμε συμπεράσματα με μία μόνο χρονιά. Τέλος ας περιμένουμε και τις επαναληπτικές να δούμε και εκεί τη φιλοσοφία θα ακολουθηθεί.

petrosp13

Παράθεση από: Rathaniel στις 29 Μαΐου 2016, 11:38:44 ΠΜ
Που είναι το ρημάδι κεφάλαιο 5; Με ένα Σ-Λ αντιπροσωπεία; Ειδικά για το 5ο νομίζω ότι η επιτροπή έκανε "κακάκια" και δεν έβαλε κάτι που να εχει σχέση με επίδοση αλγορίθμου.

Όλη την χρονιά, η πλειοψηφία των συναδέλφων συνέτεινε στο να αποφευχθούν θέματα ασκήσεων του συγκεκριμένου κεφαλαίου μέχρι να αποσαφηνιστούν 5 πράγματα
Αν φτάσουμε και του χρόνου να έχουμε τις ίδιες απορίες, τότε αυτοί που θα φταίνε δεν θα είναι σίγουρα οι της επιτροπής
Φανταστείτε το Β1 να είχε άσκηση καταμέτρησης πράξεων με αμφιλεγόμενο παράδειγμα
Θα μιλούσαμε για το πιο αποτυχημένο θέμα Β στην ιστορία των εξετάσεων όλων των μαθημάτων
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Sergio

Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)