Θέμα Β

Ξεκίνησε από gpapargi, 23 Μαΐου 2011, 09:35:13 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Καρκαμάνης Γεώργιος

Αν τα νούμερα είναι σωστά όλα (γιατί δεν έχω τις απαντήσεις μπροστά μου) νομίζω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα.

alpapanto

Παράθεση από: TNS στις 24 Μαΐου 2011, 10:42:35 ΠΜ
Η απάντηση που έδωσα ήταν η εξής :

     Στο πρόγραμμα θα εμφανιστούν: 4, 9, 16, 25, 36
     Στο υποπρόγραμμα θα εμφανιστούν: 5, 7, 9, 11, 13

Τα έγραψα με αυτόν το τρόπο γιατί θεώρησα ότι το ερώτημα εννοούσε σαν κύριο πρόγραμμα το πρόγραμμα και ήθελε να εμφανιστούν μόνο οι τιμές αυτές. Απλά μετά επειδή δεν ήμουν σίγουρος έγραψα και τις τιμές της διαδικασίας. Πώς θα βαθμολογηθεί αυτό σύμφωνα με την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων;
εδω δε φαινεται η σειρα ομως, πως αποδεικνυεις οτι το 5 εμφανιζεται πρωτο και μετα το 4? Καταλαβαινω οτι μπορει να σου φαινεται αδικο να κοπει εστω ενα μοριο, αλλα καταλαβαινεις και εσυ οτι δεν απαντας στο ερωτημα μου. Θα δουμε το απογευμα που θα γινει η πειραματικη βαθμολογηση...

TNS

Παράθεσηεδω δε φαινεται η σειρα ομως, πως αποδεικνυεις οτι το 5 εμφανιζεται πρωτο και μετα το 4? Καταλαβαινω οτι μπορει να σου φαινεται αδικο να κοπει εστω ενα μοριο, αλλα καταλαβαινεις και εσυ οτι δεν απαντας στο ερωτημα μου. Θα δουμε το απογευμα που θα γινει η πειραματικη βαθμολογηση...

Δεν έχω πρόβλημα να μου κοπούν 1-2 μόρια αρκεί να μη χάσω όλο το ερώτημα.

petrosp13

Δεν θα χάσεις όλο το ερώτημα, είναι άδικο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Stefevan

Ναι, σημασία έχει που βρήκε τις σωστές τιμές.

alpapanto

Παράθεση από: TNS στις 24 Μαΐου 2011, 11:33:07 ΠΜ
Δεν έχω πρόβλημα να μου κοπούν 1-2 μόρια αρκεί να μη χάσω όλο το ερώτημα.
ψυχραιμία, οχι βεβαια όλο το ερώτημα...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Vangelis στις 24 Μαΐου 2011, 01:00:52 ΠΜ
To "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα" δεν μπερδεύει τους μαθητές αλλα θεωρώ και εγω ώς περισσότερο κατάλληλη την έκφραση "Δίδεται το παρακάτω κύριο πρόγραμμα μαζί την διαδικασία που καλεί" 

Όπως παρατήρησα στο:

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 23 Μαΐου 2011, 02:41:34 ΜΜ
Στο Β2 θεωρώ άστοχη τη διατύπωση: "που θα εμφανιστούν κατά την εκτέλεση του προγράμματος", σε συνδυασμό με τη φράση "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα". Είναι σίγουρο ότι θα προβλημάτισε ή και θα μπέρδεψε τους μαθητές.... Το ίδιο είχε γίνει και το 2006 με το θέμα 1.Γ ( http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_c_kat_hmer_no_060530.pdf ), όπου και τότε είχε μπερδέψει κάποιους μαθητές. Όσο κι αν εμάς μας φαίνεται ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, κανονικά πρόκειται για το κύριο πρόγραμμα και το υποπρόγραμμα που και τα δύο μαζί αποτελούν το πρόγραμμα.

... αλλά και γράφτηκε και από άλλους συναδέλφους, η προβληματική φράση είναι η: "που θα εμφανιστούν κατά την εκτέλεση του προγράμματος". Επίσης, άλλο τι πιστεύουμε εμείς για το αν θα έπρεπε ή όχι να μπερδεύει τους μαθητές, και άλλο το τι τελικά συμβαίνει. Αυτό, λοιπόν, που συμβαίνει είναι ότι τους μπερδεύει! Το γνωρίζουμε ή θα έπρεπε να το γνωρίζουμε, και είναι καταγεγραμμένο στη βιβλιογραφία.

Παραθέτω απόσπασμα σχετικό με το προαναφερόμενο θέμα των εξετάσεων του 2006 από το: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/syn_syrou2007_kanidis.pdf
"Σύγκλιση Κριτηρίων Βαθμολόγησης σε Πανελλαδικό Επίπεδο. Η περίπτωση του Μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον στις Γενικές Εξετάσεις του 2006, Ε. Κανίδης, Α. Φανίκος, 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος, 4-6 Μαΐου 2007"  :

"Οι προβληµατισµοί που διατυπώθηκαν ήταν οι εξής:
α) ...
β)  πώς πρέπει να βαθµολογηθεί  µία απάντηση η οποία αποδεικνύει την ικανότητα εκτέλεσης του αλγόριθµου (µέσα από ένα ορθά σχεδιασµένο πίνακα τιµών)  ενώ στην απάντηση ο  µαθητής αναφέρει  µόνο τις 3  τιµές που εµφανίζονται από το πρόγραµµα, παραλείποντας τις 3  τιµές που εµφανίζονται στη διαδικασία;  Κάποιοι βαθµολογητές απέδωσαν αυτή την "αστοχία" ορισµένων µαθητών σε εσφαλµένη ερµηνεία της φράσης "Τι θα εµφανιστεί κατά την εκτέλεση του προγράµµατος" την οποία κάποιοι µαθητές φαίνεται να ερµήνευσαν ως οδηγία να αναφέρουν τις τιµές που εµφανίζονται από την εντολή εξόδου του προγράµµατος και όχι από εκείνη της διαδικασίας."


Σημείωση: Οι τονισμοί σε έντονη γραφή έχουν γίνει από εμένα.

Sergio

Το (οριακά) μεμπτό είναι η πρώτη φράση της εκφώνησης στο Β2: "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα".  Οι παρακάτω εναλλακτικές διατυπώσεις είναι (πιστεύω) πιο ορθές:

1) Δίνεται το παρακάτω κύριο πρόγραμμα και μία διαδικασία
2) Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα

Βέβαια η δεύτερη θα μπέρδευε κάποιους από τους μαθητές που δεν έχουν εμπεδώσει το γεγονός ότι "Πρόγραμμα είναι το σύνολο των τμημάτων που αποτελούν τη λύση του προβλήματος".  Με άλλα λόγια το γεγονός ότι "κάθε πρόγραμμα μπορεί να αποτελείται από ένα ή περισσότερα τμήματα: ένα κύριο (πρόγραμμα) και κανένα ή περισσότερα υπο(προγράμματα)"

Συνηθίζω να λέω στους μαθητές πως αυτή η "παρεξήγηση - παρανόηση" ξεκινάει από .. τη δεσμευμένη λέξη ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ της ΓΛΩΣΣΑΣ (όπως και μία άλλη γνωστή "παρεξήγηση - παρανόηση" από τη λέξη Αλγόριθμος της Ψ/Γ)..  Συνεχίζω λέγοντάς τους πως το ίδιο "ολίσθημα" συμβαίνει και στην Pascal με τη λέξη Program αλλά όχι στη C με την αντίστοιχη λέξη main.

Πάντως,, από μόνη της η φράση "..κατά την εκτέλεση του προγράμματος.." είναι σωστή
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Νίκος Αδαμόπουλος

Σέργιε, ουσιαστικά μιλάμε για το συνδυασμό των 2 φράσεων:
1) "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα..."
2) "...που θα εμφανιστούν κατά την εκτέλεση του προγράμματος"

Stefevan

Δεν είναι ξεκάθαρο ?

Πρόγραμμα                                                    Υποπρόγραμμα
...                                                                   ...
Τέλος_προγράμματος                                    Τέλος_υποπρογράμματος (ας πούμε γιατί δεν υπάρχει αυτό)



Κατά την εκτέλεση του προγράμματος, λέει, άρα αν εκτελεστεί το πρόγραμμα θα εκτελεστεί και το υποπρόγραμμα άρα έχουμε 2 εξόδους κάθε φορά.


Sergio

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 24 Μαΐου 2011, 02:45:16 ΜΜ
Σέργιε, ουσιαστικά μιλάμε για το συνδυασμό των 2 φράσεων:
1) "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα..."
2) "...που θα εμφανιστούν κατά την εκτέλεση του προγράμματος"

Ναι φίλε, συμφωνώ.  Η "πρότασή μου" για επαναδιατύπωση είναι:

Παράθεση από: Sergio στις 24 Μαΐου 2011, 02:35:42 ΜΜ
Δίνεται το παρακάτω κύριο πρόγραμμα και μία διαδικασία
..
..
..κατά την εκτέλεση του προγράμματος..

Βασισμένη στη συλλογιστική :

Παράθεση από: Sergio στις 24 Μαΐου 2011, 02:35:42 ΜΜ
Το (οριακά) μεμπτό είναι η πρώτη φράση της εκφώνησης στο Β2: "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα". 
..
"Πρόγραμμα είναι το σύνολο των τμημάτων που αποτελούν τη λύση του προβλήματος".  ...  "κάθε πρόγραμμα μπορεί να αποτελείται από ένα ή περισσότερα τμήματα: ένα κύριο (πρόγραμμα) και κανένα ή περισσότερα υπο(προγράμματα)"

Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Stefevan στις 24 Μαΐου 2011, 02:50:02 ΜΜ
Δεν είναι ξεκάθαρο ?

Η πραγματικότητα όμως (και η ιστορία) δείχνει (βλ. παραπάνω) ότι δεν είναι ξεκάθαρο!

Stefevan


poursali

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 24 Μαΐου 2011, 02:56:53 ΜΜ
Η πραγματικότητα όμως (και η ιστορία) δείχνει (βλ. παραπάνω) ότι δεν είναι ξεκάθαρο!

δεν φταίει η διατύπωση. μάλλον θέμα κατανόησης είναι. μπερδεύει ίσως η λέξη Πρόγραμμα στην αρχή του κώδικα και έτσι οι μαθητές έχουν ίσως πιο στενή αντίληψη για το τι τελικά είναι Πρόγραμμα
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Sergio

Παράθεση από: poursali στις 24 Μαΐου 2011, 04:19:39 ΜΜ
δεν φταίει η διατύπωση.

Τυπικά, η διατύπωση φταίει.  Σε καμία περίπτωση δεν εννοώ πως αυτή η μικρή  ασυνέπεια της εκφώνησης δικαιολογεί λάθος λύσεις από τους μαθητές..  Όμως, όταν η εκφώνηση παρουσιάζει δύο τμήματα προγράμματος και αναφέρεται σε αυτά λέγοντας : "Δίνεται ένα πρόγραμμα και μια διαδικασία", η αντιστοίχιση στην οποία παραπέμπει είναι προφανής: το πρώτο τμήμα είναι ένα πρόγραμμα και το δεύτερο είναι μια διαδικασία
Παράθεση από: poursali στις 24 Μαΐου 2011, 04:19:39 ΜΜ
μάλλον θέμα κατανόησης είναι. μπερδεύει ίσως η λέξη Πρόγραμμα στην αρχή του κώδικα και έτσι οι μαθητές έχουν ίσως πιο στενή αντίληψη για το τι τελικά είναι Πρόγραμμα

Ακριβώς:

Παράθεση από: Sergio στις 24 Μαΐου 2011, 02:35:42 ΜΜ
.. μαθητές ..δεν έχουν εμπεδώσει το γεγονός ότι "Πρόγραμμα είναι το σύνολο των τμημάτων που αποτελούν τη λύση του προβλήματος".  Με άλλα λόγια το γεγονός ότι "κάθε πρόγραμμα μπορεί να αποτελείται από ένα ή περισσότερα τμήματα: ένα κύριο (πρόγραμμα) και κανένα ή περισσότερα υπο(προγράμματα)"

..αυτή η "παρεξήγηση - παρανόηση" ξεκινάει από .. τη δεσμευμένη λέξη ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ της ΓΛΩΣΣΑΣ (όπως και μία άλλη γνωστή "παρεξήγηση - παρανόηση" από τη λέξη Αλγόριθμος της Ψ/Γ)..  ..το ίδιο "ολίσθημα" συμβαίνει και στην Pascal με τη λέξη Program αλλά όχι στη C με την αντίστοιχη λέξη main.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)