Να και τα θέματα για φέτος
Λύσεις και επειδή σίγουρα θα μου έχουν φύγει λαθάκια λόγω λίγου χρόνου που αφιέρωσα διορθώσεις ευπρόσδεκτες.
Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 27 Μαΐου 2015, 01:40:08 ΜΜ
Λύσεις και επειδή σίγουρα θα μου έχουν φύγει λαθάκια λόγω λίγου χρόνου που αφιέρωσα διορθώσεις ευπρόσδεκτες.
Νομίζω...
Στο Α5 στο τέταρτο γράφεις Β div 100 = 0, αν είναι μονοψήφιος έχει λάθος (B>=10 ΚΑΙ Β<=99)
Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 27 Μαΐου 2015, 01:40:08 ΜΜ
Λύσεις και επειδή σίγουρα θα μου έχουν φύγει λαθάκια λόγω λίγου χρόνου που αφιέρωσα διορθώσεις ευπρόσδεκτες.
ΘΕΜΑ Β/Β1/ Αν χ>1 κι όχι χ>0
ΘΕΜΑ Γ/ Δεν μηδενίζεις τους μετρητές έξω από την ΟΣΟ
ΘΕΜΑ Δ/Δ3/ Ξεχνάς να κλείσεις το Αν ΑΘ[ι]>50
Γεια σας κι από μένα... Αυτές είναι οι λύσεις μου.
Γενικά εύκολα...
Το Β1β πιστεύω ότι θα το κάνουν σωστά ελάχιστοι...
Και στο Δ4 πιστεύω αρκετοί θα μπερδευτούν.
Και τα 2 πιάνουν πολλές μονάδες, γι' αυτό δεν θα υπάρχουν πολλά άριστα, είναι η γνώμη μου.
Με ενσωματωμένες τις διορθώσεις στα λαθάκια που ήμουν σίγουρος ότι υπάρχουν.
ωραία τα θέματα γενικά, αλλά θα τα προτιμούσα λίγο πιο δύσκολα... νομίζω ότι τώρα δεν θα μπορέσει να ξεχωρίσει ο καλός από τον καλύτερο...
θέμα Δ: κλασικό στυλ, καλό που λύνονται τα δ3,δ4 με πολλούς διαφορετικούς τρόπους
θέμα Γ: ωραίο, λίγοι πιστεύω θα σκεφτούν ότι ο ελεύθερος χώρος των αποθηκών λιγοστεύει κάθε που εισέρχεται ένα δέμα, ενώ στο υποπρόγραμμα επίσης οι πιο πολλοί θα εξετάσουν τις περιπτώσεις με τη σειρά που περιγράφονται χωρίς να υποψιαστούν τίποτα...
θέμα Β: ξανά απουσία πίνακα τιμών... και δύσκολο να βγει ολόσωστο το β1β, και δυστυχώς παίρνει πολλά μόρια
θέμα Α: πολύ στρωτό, μου άρεσε που είχε μπόλικα μικρά ερωτήματα
Τελικά το Δ4 νομίζω ότι δεν ήταν επαρκώς και σαφώς διατυπωμένο. Εμπεριέχει ασάφεια, η οποία θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν για να ήμαστε όσο το δυνατόν διακαιότεροι απέναντι στα παιδιά. Δείτε σχετική ανάρτηση η οποία εμπεριέχει αυτήν την διαφορετική "οπτική".
http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%B5%CF%80%CF%80-2015-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B7 (http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%B5%CF%80%CF%80-2015-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B7)
Τώρα είδα ότι υπάρχει σχετική ανάρτηση και εδώ,
http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%B5%CF%80%CF%80-2015-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B7 (http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%B5%CF%80%CF%80-2015-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B7)
Και επειδή η διαδικασία βαθμολόγησης τρέχει θα πρέπει να υπάρξει ξεκαθάρισμα εννοιών σε αυτή την περίπτωση.
"Να γραφεί αλγόριθμος που να διαβάζει τους 14 βαθμούς (1-20) ενός μαθητή και να εμφανίζει τα μαθήματα στα οποία είχε τον μέγιστο βαθμό του".
Αυτό σημαίνει να εμφανίζει τα μαθήματα που είχε 20;
Νομίζω ότι δεν υπάρχει ασάφεια, είναι ένα συνηθισμένο θέμα που τονίζεται σε διάφορες ασκήσεις ότι μιλάμε για την μέγιστη τιμή των παρατηρήσεων και όχι την μέγιστη δυνατή τιμή
Η διατύπωση της φυσικής γλώσσας γνωρίζουμε ότι εμπεριέχει ασάφειες, γιαυτό και προσπαθούμε να κωδικοποιούμε σε ποιο αυστηρές εκφάνσεις της και όπου χρειάζεται να διευκρινίζουμε. Το τι κατανοώ εγώ ή κάποιος άλλος πληροφορικός, μετά από κάποια χρόνια τριβής με το αντικείμενο, δεν είναι μέτρο του τι μπορεί να αντιληφθεί, να κατανοήσει και τελικά να αποδώσει σε τόσο ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, ένας μαθητής με την ήδη μικρή προϋπάρχουσα εμπειρία του, νομίζω;
Εφόσον το κατανοούμε εμείς και είναι μια σχετικά συνηθισμένη περίπτωση, δεν θα πρέπει να την έχουμε περάσει και στους μαθητές μας;
Τα θέματα είχαν αρκετές μικρό-ασάφειες στην διατύπωσή τους, κατά τη γνώμη μου, αλλά το συγκεκριμένο είναι σαφέστατο. Το ότι κάποιος έκανε λάθος δε σημαίνει πάντα ότι η διατύπωση ήταν λάθος, αλλά ότι ο ίδιος κάτω από την πίεση του χρόνου ίσως δεν αφιερώσε αρκετό χρόνο στην εκφώνηση.
Πάντως μέχρι στιγμής υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών που έχει κάνει αυτή τη λύση.