Ελεύθερος χρόνος --- Αξιόλογα βιβλία

Ξεκίνησε από Loukritia, 18 Απρ 2010, 11:20:43 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pgrontas

Παράθεση από: akalest0s στις 11 Νοε 2019, 06:53:48 ΜΜ
Για το
ALGORITHMS TO LIVE BY. THE COMPUTER SCIENCE OF HUMAN DECISIONS, ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΡΑΙΑΝ, ΓΚΡΙΦΙΘΣ ΤΟΜ
https://www.politeianet.gr/books/9789605245344-christian-brian-pek-panepistimiakes-ekdoseis-kritis-i-algorithmiki-techni-ton-apofaseon-291359
έχουμε καμμία κριτική;  ::)
Το διάβασα πέρσι.
Ενδιαφέρον αλλά δεν με ενθουσίασε. Ίσως γιατί περίμενα κάτι που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω στο σχολείο.
Σε αρκετά σημεία μπαίνει σε πολλές λεπτομέρειες και αρκετά τεχνικούς αλγόριθμους, που απομακρύνουν από την ιδέα απλών αλλά έξυπνων αλγορίθμων που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ή χρησιμοποιούνται στην καθημερινή ζωή.

Επι τη ευκαιρία προτείνω αυτό:
https://en.wikipedia.org/wiki/Weapons_of_Math_Destruction
Εξηγεί πολλά από τα φαινόμενα του σύγχρονου κόσμου.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

akalest0s

Παράθεση από: pgrontas στις 11 Νοε 2019, 07:10:40 ΜΜ
Ίσως γιατί περίμενα κάτι που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω στο σχολείο.
Αυτό περίμενα και εγώ, μήπως βρω κάποιες ιδέες... μάλλον θα προσπεράσω για την ώρα, ευχαριστώ πολύ.

Παράθεση
Επι τη ευκαιρία προτείνω αυτό:
https://en.wikipedia.org/wiki/Weapons_of_Math_Destruction
Εξηγεί πολλά από τα φαινόμενα του σύγχρονου κόσμου.
Πολύ ενδιαφέρον!
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ApoAntonis

ALGORITHMS TO LIVE BY. THE COMPUTER SCIENCE OF HUMAN DECISIONS
Το βιβλίο είναι διπλό,
αν το διαβάσει κανείς χωρίς το παράρτημα, έχει αρκούντως εκλαϊκευμένη παρουσίαση 
με ενδιαφέρουσες χρονικές παραπομπές στην εξέλιξη.

Το παράρτημα είναι ένα βιβλίο από μόνο του σε έκταση θεματολογίας. Πολλές αναφορές βέβαια είναι αχρείαστες.
Για μεγάλες τάξεις νομίζω είναι τέλειο. Ούτε πάρα πολύ βαρύ, ούτε πάρα πολύ απλό.
Δείχνει μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, το γενικότερο πλαίσιο που λειτουργεί η έρευνα, το οποίο δεν είναι γνωστό στον μαθητή
και παρουσιάζει την πολυδιάστατη φύση της Επιστήμης, κάτι που το σχολείο ... ας είμαι κομψός, υστερεί.

Κάποιες περιπτώσεις που προσφέρονται για υλοποίηση μπορείτε να βρείτε στο Μαθηματικά πεντάλεπτα, και αυτό από ΠΕΚ.

George Eco

Παράθεση από: pgrontas στις 11 Νοε 2019, 07:10:40 ΜΜ

Επι τη ευκαιρία προτείνω αυτό:
https://en.wikipedia.org/wiki/Weapons_of_Math_Destruction
Εξηγεί πολλά από τα φαινόμενα του σύγχρονου κόσμου.

Ευχαριστώ, φαίνεται ενδιαφέρον, θα το τσεκάρω!

akalest0s

#64
Παράθεση από: ApoAntonis στις 11 Νοε 2019, 10:09:06 ΜΜ
Κάποιες περιπτώσεις που προσφέρονται για υλοποίηση μπορείτε να βρείτε στο Μαθηματικά πεντάλεπτα, και αυτό από ΠΕΚ.
Φαίνεται right on the spot, για το θέμα που συζητάμε.  8)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

akalest0s

Τα Μαθηματικά Πεντάλεπτα είναι εξαιρετικό. Ο συγγραφέας, Erhard Behrends, χαρισματικός. Προτείνεται ανεπιφύλακτα, αν και ακόμη δεν είμαι σίγουρος τι από αυτά που περιγράφονται μπορούν να συμπεριληφθούν σε μαθήματα σχολείου. Δεν φαίνεται αδιανόητο όμως. Και σίγουρα αποτελεί ένα πολύ καλό προτεινόμενο βιβλίο, σε παιδιά που δείχνουν κλήση για το κάτι παραπάνω στην αλγοριθμική.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ApoAntonis

ελαφρώς off topic :angel:
@akalest0s, ήθελα να γράψω εδώ και μέρες μια απάντηση αλλά τα κλασικά περί έλλειψης χρόνου...

από το θέμα 73 η βασική ιδέα (αν και δεν θυμάμαι μήπως το έχω δεί και σε άλλο σημείο σε αυτό ή σε άλλο βιβλίο)


#-*- coding: utf-8 -*-
import random, math

for j in range(2,7):
    x=[]
    y=[]
    count=0
    N=pow(10,j)
    for i in range(N):
        x.append(random.random())
        y.append(random.random())
        if y[i]<= math.sqrt(1-x[i]**2):
            count+=1
    
    print 'σημεία Ν=', N
    mypi= float(4*count)/N
    print 'εκτιμώμενη τιμή του αριθμου π :', mypi
    print 'error:', abs(math.pi - mypi )


Πειραματική επαλήθευση του αριθμού π.
Κάθε κύκλος με ακτίνα την μονάδα, έχει εμβαδόν π.
Η εξίσωση κύκλου με κέντρο την αρχή τον αξόνων και ακτίνα 1 είναι x^2+y^2=1
(την εξίσωση την βλέπουν οι μαθητές στην Β' Λυκείου)
Επιλέγουμε τυχαία σημεία στο πρώτο τεταρτημόριο, στο παράδειγμα αρκετά απλά 
-προφανώς μπορεί να γίνει επέκταση σε άλλο μάθημα για τους τρόπους που μπορούμε να παράξουμε αριθμούς-
και μετράμε τα σημεία που βρίσκονται εντός του κυκλικού δίσκου. Ο λόγος των εντός σημείων προς το σύνολο δίνει το ζητούμενο.
Παρατηρούμε ότι με σχετικά "λίγα" σημεία η προσέγγιση είναι αρκετά καλή.

εδώ μια έξοδος:
σημεία Ν= 100
εκτιμώμενη τιμή του αριθμου π : 3.28
error: 0.13840734641
σημεία Ν= 1000
εκτιμώμενη τιμή του αριθμου π : 3.124
error: 0.0175926535898
σημεία Ν= 10000
εκτιμώμενη τιμή του αριθμου π : 3.1664
error: 0.0248073464102
σημεία Ν= 100000
εκτιμώμενη τιμή του αριθμου π : 3.13436
error: 0.00723265358979
σημεία Ν= 1000000
εκτιμώμενη τιμή του αριθμου π : 3.143072
error: 0.00147934641021


και φυσικά το πιο "πιασάρικο" ως εξτρά δυνατότητα, η αναπαράσταση με γραφικό τρόπο
(εδώ για 2000 σημεία)

pgrontas

Παράθεση από: ApoAntonis στις 27 Νοε 2019, 09:58:45 ΠΜ

Πειραματική επαλήθευση του αριθμού π.

Αντι για πειραματική επαλήθευση του π, προτιμώ να το βλέπω ως προσέγγισή του με την μέθοδο Monte Carlo (https://en.wikipedia.org/wiki/Monte_Carlo_method).

Είναι μια δραστηριότητα που κάνω στη Γ Γυμνασίου με χρήση Scratch κατά τη μέρα του π (14.03).
Το ενδιαφέρον είναι ότι στο Scratch μπορείς να παρακάμψεις την εξίσωση του κύκλου, ώστε να είναι εύκολο για τα παιδιά που δεν τη γνωρίζουν.
Μπορείς εναλλακτικά να παίξεις με τα χρώματα πχ. να κάνεις τον κύκλο κόκκινο και το εξωτερικό άσπρο, οπότε να κρίνεις αν είσαι μέσα ή έξω από το χρώμα που ακουμπάει το σημείο. Το πρόβλημα με το Scratch είναι ότι παραμορφώνει τις εικόνες, οπότε είναι λίγο δύσκολο να φτάσεις στο 3.14 αλλά στο 3.1 μπορείς να φτάσεις.

Κατά τη γνώμη μου είναι ένας πολύ απλός και ενδιαφέρον τρόπος να δουν τα παιδιά ότι η τυχαιότητα δεν είναι κάτι αφηρημένο, αλλά κάτι που μπορεί να 'δαμαστεί' και να αξιοποιηθεί. Φυσικά πρόκειται για μια πολύ προχωρημένη έννοια, αλλά δεν βλάπτει να τους κεντρίζουμε το ενδιαφέρον πού και πού.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ApoAntonis

Δύο λόγια επ'αυτού. Δεν είναι ακριβώς προσέγγιση διότι -τουλάχιστον στο επίπεδο που αναφερόμαστε- δεν αποδεικνούμε ότι η μέθοδος είναι ευσταθής και συγκλίνει. Εδώ, γνωρίζουμε την ακριβή λύση για αυτό έγραψα επαλήθευση.

Το παράδειγμα 73 στο οποίο αναφέρθηκα είναι η μέθοδος Monte Carlo.

akalest0s

Θέλω να διαβάσω τα δύο "κλασικά" του Feynman,
- THE PLEASURE OF FINDING THINGS OUT
- Feynman Lectures On Computation

και ήθελα να ρωτήσω, αν υπάρχει κάποια έκδοσή τους που προτείνετε περισσότερο. Επίσης, υπάρχει ελληνική μετάφραση που να αξίζει; Φοβάμαι μην κυκλοφορεί καμμία μούφα, και έλεγα να μείνω στις αγγλόφωνες.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

akalest0s

Δεν ξέρω που ταιριάζει καλύτερα στο φόρουμ, οπότε το πετάω εδώ. Μια εξαιρετική, νομίζω, πρόσφατη συνέντευξη του Knuth:
https://www.idnes.cz/technet/technika/donald-knuth-interview-computer-science-brno-czech-republic.A191016_112708_tec_technika_pka#--computers-are-changing-everything
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

dpa2006

Παράθεση από: akalest0s στις 01 Μαρ 2020, 12:14:29 ΠΜ
Θέλω να διαβάσω τα δύο "κλασικά" του Feynman,
- THE PLEASURE OF FINDING THINGS OUT
- Feynman Lectures On Computation

και ήθελα να ρωτήσω, αν υπάρχει κάποια έκδοσή τους που προτείνετε περισσότερο. Επίσης, υπάρχει ελληνική μετάφραση που να αξίζει; Φοβάμαι μην κυκλοφορεί καμμία μούφα, και έλεγα να μείνω στις αγγλόφωνες.


Καλησπέρα στα ελληνικά δεν νομίζω να υπάρχει ο συγκεκριμένος τίτλος του Φεϋνμαν
βέβαια υπάρχουν άλλοι
https://www.politeianet.gr/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=89&keyword=feynman&limitstart=0
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: akalest0s στις 01 Μαρ 2020, 12:14:29 ΠΜ
Θέλω να διαβάσω τα δύο "κλασικά" του Feynman,
- THE PLEASURE OF FINDING THINGS OUT
- Feynman Lectures On Computation

και ήθελα να ρωτήσω, αν υπάρχει κάποια έκδοσή τους που προτείνετε περισσότερο. Επίσης, υπάρχει ελληνική μετάφραση που να αξίζει; Φοβάμαι μην κυκλοφορεί καμμία μούφα, και έλεγα να μείνω στις αγγλόφωνες.


Αυτό;

https://www.politeianet.gr/books/9789607901606-feynman-p-ritchard-leader-books-dialexeis-gia-tous-upologistes-23066

dpa2006

#73
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

akalest0s

Δεν φταις εσύ dpa, απλά είχε εξαντληθεί. Το εμφάνιζε στη πολιτεία, σταμάτησε για κάμποσο καιρό, και τώρα.. voila.

Ευχαριστώ αμφότερους
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK