ΟΕΦΕ 2009;

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 05 Απρ 2009, 11:44:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Σήμερα είναι οι εξετάσεις του ΟΕΦΕ

(παρεπιμπτόντως πλέον έχουν όνομα "επαναληπτικά θέματα" και όχι "προσομοίωση")

άμα διαρρεύσουν θα μπορούσαμε να τα δούμε...

ΨΥΛΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ

Καλημέρα.
Κάπου θα τα βρούμε κ αυτά.

hatzaras

Καλησπέρα. Πάντως τα θέματα του ΟΕΦΕ των προηγούμενων ετών ήταν αρκετά "έξυπνα". Θα ήταν καλό να μπορούσαμε να δούμε τα φετινά θέματα. Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι λίαν συντόμως θα τα έχουμε για να τα συζητήσουμε.
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis


ΨΥΛΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ

Πρέπει να τα έχουν ανεβάσει μαθητές στο rapidshare

P.Tsiotakis

σωστός ο Σωτήρης. Φυσικά δεν έχω επιβεβαίωσει αυτό που λες :D

jgalano

τα θέματα όντως υπάρχουν στο rapidshare !!!

Γιάννης Αναγνωστάκης

Σας παρακαλώ όποιος έχει το link ας μου τα στείλει με pm

pthomop

Ενδιαφέρομαι για το Link φυσικα και εγω

P.Tsiotakis

τι είναι το rapidshare;  :D

meteo_xampos

Καλησπέρα και από μένα... Σήμερα γράψανε τα παιδιά ΟΕΦΕ στο φροντιστήριο που διδάσκω... Τα θέματα, αν εξαιρέσεις 14 μονάδες που ήταν καθαρά αποστήθιση, και ένα Σ-Λ εντελώς κουφό, ήταν πολύ ωραία... Και το 3ο θέμα και το 4ο θέμα ήταν ενδιαφέροντα, και άρεσαν στα περισσότερα παιδιά... Το μόνο κακό ήταν ότι έπεσε αρκετά νωρίς ο ΟΕΦΕ στον Προγραμματισμό και είμαστε μόλις στην αρχή της επανάληψής μας, ενώ μόλις εχθές είχαν γυρίσει τα παιδιά από την
πενταήμερα, παρ'όλ'αυτά έγραψαν ικανοποιητικά...

P.Tsiotakis

Μια κόρη της ανηψιάς της ξαδέρφης μου μου είπε πως δε θυμόταν τους κανόνες της αναπαράστασης ενός προβλήματος. Τώρα που το σκέφτομαι ούτε εγώ τις θυμάμαι.

άσε που αυτό το 4ο, δε θα φορεθεί άλλο ...

meteo_xampos

Χαρώ το για κεφάλαιο... :) Μέσα στην χρησιμότητα... Αμ το 6ο? Δεν καταργούνται να χουν τα παιδιά μόνο ασκήσεις;
Είμαι ενάντια του εξαναγκασμού των παιδιών να μαθαίνουν απ'έξω και ανακατωτά κομμάτια θεωρίας που θα τα
ξεχάσουν την αμέσως επόμενη των Πανελλαδικών... Χρησιμοποίησα βέβαια το διαγώνισμα το σημερινό για να τους πείσω
ότι ΠΡΕΠΕΙ να διαβάσουν και θεωρία, και τους είπα και για τα περσινά θέματα... Γενικά τους ζαλίζω με τη θεωρία... Τι
να πώ... Το σιχαίνομαι αυτό το κομμάτι του μαθήματος!!!

ΨΥΛΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ

Σαν να μιλάμε για τις προηγούμενες πανελλαδικές μου μοιάζει .
Στο ίδιο κακό περσινό στιλ πρέπει να κινήθηκαν .
Ελπίζω να μην έρθει η όρεξη πάλη σε κάποιους  να ασχολούμαστε και να απολογούμαστε για τα λάθη τους.

ΨΥΛΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ

Τελικά ψάχνω κ εγώ αλλά τίποτα.

zenctheo

#15
Αυτό κατάφερα και βρήκα. Η ποιότητα δεν είναι καλή αλλά διαβάζονται.

........





Παιδιά, αφού η ΟΕΦΕ έχει κλειδωμένα τα θέματα, δεν μπορούμε να τα διακινούμε μέσω αυτού του forum που φιλοξενείται απο το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Είναι σίγουρο οτι ΑΝ υπάρχουν στο δίκτυο, όποιος τα θέλει, θα τα βρει....  8)

Με εκτίμηση, Τσιωτάκης Παναγιώτης

ntzios kostas

Παιδιά πιστεύω να πάψουμε να ασχολούμαστε με τα θέματά τους. Αν  μας τα στείλουν ή τα δημοσιεύσουν, τότε μάλιστα να ασχοληθούμε.  Αν θεωρούν τον εαυτό τους κλειστό κύκλωμα, και τους μαθητές τους προνομιούχους, ας τους αφήσουμε στην ησυχία τους.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

zenctheo

Παράθεση από: zenctheo στις 06 Απρ 2009, 02:38:19 ΜΜ
Αυτό κατάφερα και βρήκα. Η ποιότητα δεν είναι καλή αλλά διαβάζονται.

........





Παιδιά, αφού η ΟΕΦΕ έχει κλειδωμένα τα θέματα, δεν μπορούμε να τα διακινούμε μέσω αυτού του forum που φιλοξενείται απο το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Είναι σίγουρο οτι ΑΝ υπάρχουν στο δίκτυο, όποιος τα θέλει, θα τα βρει....  8)

Με εκτίμηση, Τσιωτάκης Παναγιώτης


Sorry δεν το σκέφτηκα....!!!

Λευτέρης Δουκέρης

#18
καλησπερα παιδια !!!!!
ανεβασα τα θεματα
http://rapidshare.com/<ο σύνδεσμος διαγράφηκε>

καλο υπολοιπο ...μεχρι της 27 μαιου
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

alkisg

Συνάδελφοι μη δημοσιεύετε συνδέσμους προς τα θέματα του ΟΕΦΕ, είναι παράνομο.
Εφόσον δεν θέλουν να τα δούμε / κρίνουμε, είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε την άδεια χρήσης τους.
Όταν δημοσιευτούν επίσημα τότε θα μπορούμε χωρίς πρόβλημα να δημοσιεύσουμε όποιον (επίσημο) σύνδεσμο θέλουμε.

gpapargi

Παράθεση από: ntzios kostas στις 06 Απρ 2009, 05:00:07 ΜΜ
Παιδιά πιστεύω να πάψουμε να ασχολούμαστε με τα θέματά τους. Αν  μας τα στείλουν ή τα δημοσιεύσουν, τότε μάλιστα να ασχοληθούμε.  Αν θεωρούν τον εαυτό τους κλειστό κύκλωμα, και τους μαθητές τους προνομιούχους, ας τους αφήσουμε στην ησυχία τους.

Θα ήθελα να σταθώ λίγο σε αυτό το πολύ σημαντικό πράγμα που έθιξε ο Κώστας.

Πριν από λίγα χρόνια είχε ξεκινήσει μια μεγάλη κουβέντα μέσα στο στέκι σχετικά με τα θέματα της ΟΕΦΕ. Είχαν φτιάξει το ετήσιο διαγώνισμά τους και λίγο πολύ όλοι αρχίσαμε να περιστρεφόμαστε γύρω από αυτό. Το γεγονός ότι δεν έδιναν τα θέματα αλλά μόνο τις απαντήσεις έδινε την αίσθηση ότι κάτι δεν πάει καλά όσο αφορά την πρόθεση να βοηθήσουν αφιλοκερδώς τους μαθητές. Ήταν διάχυτη η εντύπωση ότι υπάρχει η έννοια του οικονομικού οφέλους κρυμμένη από πίσω.

Έτσι λοιπόν μετά από καυγά για το αν τα θέματα ήταν καλά ή όχι (και δεν ήταν) ήρθε εντελώς φυσιολογικά η σκέψη να φτιάξουμε εμείς σαν παρέα από το στέκι διαγωνίσματα και να δίνουμε αφιλοκερδώς προς όλους.  Ήμασταν περισσότεροι, ήμασταν καλύτεροι σα σύνολο, είχαμε χρόνο και τρόπο να επικοινωνήσουμε (μέσα από το στέκι) , δεν είχαμε καμία οικονομική απαίτηση παρά μόνο ρομαντισμό και αγάπη για την παιδεία… οπότε γιατί όχι;

Στο παρακάτω link μπορείτε να δείτε στην τελευταία παράγραφο πως ακριβώς γεννήθηκε τουλάχιστο στο δικό μου μυαλό η ιδέα της ομάδας διαγωνισμάτων.
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=421.msg2954#msg2954

(στο ίδιο θέμα υπάρχει και όλη η συζήτηση για τα τότε θέματα).

Η ίδια ιδέα προφανώς στριφογύριζε ανεξάρτητα και στο μυαλό άλλων και τελικά ο Τσιωτάκης την επόμενη χρονιά πρότεινε επίσημα την ίδρυση αυτής της ομάδας διαγωνισμάτων από το στέκι, με ελεύθερη συμμετοχή σε όποιον θέλει και ελεύθερη διάθεση των διαγωνισμάτων. Να και η αρχική πρόσκληση του Παναγιώτη
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=566.msg3521#msg3521

Η άποψή μου λοιπόν είναι ότι αν η ΟΕΦΕ θέλει να φτιάχνει διαγωνίσματα και να τα κρατάει κλειστά είναι δικαίωμά της. Δεν βλέπω λόγο να στρεφόμαστε γύρω από αυτά μια που συνήθως δεν έχουν και την απαιτούμενη ποιότητα.

Αντί για αυτό έχουμε μια ομάδα με ελεύθερη συμμετοχή στην οποία μπορεί όποιος θέλει να στείλει θέματα, να σχολιάσει άλλα και να βοηθήσει την ομάδα να φτιάξει ένα διαγώνισμα που θα δοθεί προς όλες τις κατευθύνσεις ελεύθερα. Αυτό είναι το ΔΙΚΟ ΜΑΣ διαγώνισμα, που το φτιάξαμε όλοι μαζί σαν παρέα από το στέκι. Μια καλή ιδέα λοιπόν είναι να ασχοληθούμε με το πώς θα βελτιώσουμε αυτό που τελικά θα δοθεί ελεύθερα σε όλους.

Όποιος λοιπόν θέλει μπορεί να ασχολείται με τα θέματα της ΟΕΦΕ, να παίρνει από εκεί κατευθυντήριες γραμμές και να παίξει το παιχνιδάκι των ιδιοκτητών (και όχι των καθηγητών) φροντιστηρίων. Και όποιος θέλει μπορεί να γίνει ενεργό μέλος στο δικό μας διαγώνισμα και να δίνει κατευθυντήριες γραμμές στο μάθημα.

Lev

#21
Συμφωνώ απόλυτα με τον gpapargi,είναι και πολιτικο-κοινωνικό το θέμα.
Όποιος τα θέλει τα έχω(όχι ακόμα σε ηλεκτρονική μορφή) πμ και τελέιωσε.
Σβήστε το όνομα της γυναίκας μην έχει τπτ μπλεξίματα
συνάδελφοι να είμαστε πιο προσεκτικοι.....

P.Tsiotakis

Γιώργο Παπαργύρη, τα έγραψες πολύ ωραία.

Σε εκείνη την ωραία αρχική συζήτηση για τα θέματα του ΟΕΦΕ πριν  χρόνια, ήρθα σε αντιπαράθεση με αξιόλογους συναδέλφους για το θέμα αυτό. Ο λόγος?

Η λέξη "προσομοίωση" και η διαδικασία που ακολουθεί ο ΟΕΦΕ: κλειδωμένα κλειστά θέματα, αποστέλλονται το πρωί της ίδιας μέρας κλπ  λες και προσπαθεί να μιμηθεί τις πανελλήνιες εξετάσεις. Λες και αποκτά περισσότερο κύρος η διαδικασία με αυτόν τον τρόπο.
Μετά ήταν το αστείο με τα λογότυπα των φροντιστηρίων πάνω στα θέματα (που πλήρωναν - πληρώνουν) για να δώσουν οι μαθητές τους και να πάρουν τα θέματα και το γεγονός οτι τα θέματα ξεκλείδωναν - ξεκλειδώνουν τα θέματα σε δεύτερο χρόνο.

Και μιλάμε για θέματα που δεν είναι τελικά το κάτι τόσο ιδιαίτερο, διαγωνίσματα όπως αυτά που εκπονούμε όλοι μας.

Ε λοιπόν, εφέτος παραξενεύτηκα πολύ που είδα στην αρχή των θεμάτων "επαναληπτικό διαγώνισμα" και όχι "προσομοίωση" (η τελευταία λέξη βέβαια υπάρχει μέσα στα θέματα στο διάγραμμα ροής όπως πληροφορήθηκα). Γενικά δηλαδή, δε βλέπω το υφάκι που έβλεπα παλιότερα και αυτό το καταγράφω.
Δεν γνωρίζω αν είναι αποτέλεσμα των όσων περιγράφει και ο Γιώργος πρωτύτερα, μπορεί...




Είναι αστείο, τα θέματα να μην διατίθενται μέχρι τις 15 Μαίου, μάλλον είναι "after sales service" του ΟΕΦΕ.

Πάντως δεν μπορούμε να προσπεράσουμε το διαγώνισμα. Είναι σίγουρο οτι η επιτροπή εξετάσεων, το κοιτάει την παραμονή της εξέτασης, όπως και αυτά των μεγάλων εφημερίδων (θέλω να πιστεύω και το διαγώνισμα τοΣΤΕΚΙτωνΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ) και άλλο τέτοιο υλικό ώστε να μην υπάρξουν παρόμοιες ασκήσεις. Οπότε ως διδάσκοντες πρέπει να γνωρίζουμε τα θέματα αυτά και ΤΙ εξετάζουν...

ΥΓ: πολλοί καθηγητές που συμμετέχουν στις συζητήσεις εδω είναι καθηγητές δημοσίου αλλά και φροντιστηρίων ή και άλλοι, το θέμα δεν έχει να κάνει με αυτήν την κατηγοριοποίηση

ΤΙΜ

#23
ΣΑΝ ΝΑ ΤΑ ΠΗΡΕ ΤΟ ΜΑΤΙ ΜΟΥ ΕΔΩ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ

ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΟΡΓΑΝΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ

http://....blogspot.com/...



Ας μην ασχοληθούμε με τα κλειδωμένα θέματα του ΟΕΦΕ μέχρι να ξεκλειδωθούν

P.Tsiotakis

Δείτε το   http://www.ischool.gr/showthread.php?t=10370&page=4


αφιερωμένο στο Γιώργο Παπαργύρη

Laertis

Συμπέρασμα μετά απο 6 χρόνια στο στέκι ........

Η διασημότητα εδώ μέσα είναι αδιαμφησβήτητα ο κύριος Τσιωτάκης, γιατί μόνο αυτόν γνωρίζουν με το επίθετο και το όνομα και αναφέρονται με ευγένια στο πρόσωπό του  ;D
Ενώ ο άλλος που έφτιαξε τον διερμηνευτή .... ;D
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry

Παράθεση από: Laertis στις 10 Απρ 2009, 08:23:39 ΜΜ
Συμπέρασμα μετά απο 6 χρόνια στο στέκι ........

Η διασημότητα εδώ μέσα είναι αδιαμφησβήτητα ο κύριος Τσιωτάκης, γιατί μόνο αυτόν γνωρίζουν με το επίθετο και το όνομα και αναφέρονται με ευγένια στο πρόσωπό του  ;D
αυτό εννοείται η δημοτικότητα του Παναγιώτη είναι στα ύψη.
Αν βάλετε ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ στο google οι δύο πρώτες ιστοσελίδες που βγαίνουν είναι του Παναγιώτη και του Νικολακάκη, άρα σαν στέκι καλά πάμε (εκτός αν κανένας έχει κάνει αλχημείες με το pagerank του ).

Παράθεση
Ενώ ο άλλος που έφτιαξε τον διερμηνευτή .... ;D
Δε νομίζω ότι αυτό πειράζει τον Άλκη, αυτό που θα τον πείραζε θα ήταν να έλεγε αντί για διερμηνευτή  γλώσσομάθεια >:D. Το λέω γιατί πολλοί μαθητές τα μπερδεύουν και χρησιμοποιούν το "γλωσσομάθεια" και για τα δύο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alkisg

Παράθεση από: evry στις 10 Απρ 2009, 08:38:17 ΜΜ
Αν βάλετε ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ στο google οι δύο πρώτες ιστοσελίδες που βγαίνουν είναι του Παναγιώτη και του Νικολακάκη, άρα σαν στέκι καλά πάμε (εκτός αν κανένας έχει κάνει αλχημείες με το pagerank του ).
Πάντως το στέκι έχει πολύ χαμηλό pagerank σε σχέση με αυτό που θα έπρεπε να έχει, και αυτό γιατί το users.sch.gr απαντάει με redirect στο users.ioa.sch.gr και από εκεί ξανακάνω redirect πίσω στο users.sch.gr... :(
Αμάν να δω πότε θα το φτιάξουν επιτέλους... το blogs.sch.gr συμπεριφέρεται μια χαρά.

Παράθεση από: Laertis στις 10 Απρ 2009, 08:23:39 ΜΜ
Ενώ ο άλλος που έφτιαξε τον διερμηνευτή .... ;D
Χαχαχα πλάκα είχε!
Χμμμ... μου ήρθε μια σατανική ιδέα... να βρω την mac address του και να προσθέσω κώδικα στην επόμενη έκδοση του διερμηνευτή ώστε ειδικά στο PC του να του βγαίνει ένας διάλογος που να του ζητάει να γράψει το όνομά μου για να ανοίξει ο διερμηνευτής!  ::) ;D  :D

Παράθεση από: evry στις 10 Απρ 2009, 08:38:17 ΜΜ
Δε νομίζω ότι αυτό πειράζει τον Άλκη, αυτό που θα τον πείραζε θα ήταν να έλεγε αντί για διερμηνευτή  γλώσσομάθεια >:D. Το λέω γιατί πολλοί μαθητές τα μπερδεύουν και χρησιμοποιούν το "γλωσσομάθεια" και για τα δύο.
Σιγά μη χαλιόμαστε με τέτοια... Μου έχει τύχει και το να ζητάνε γλωσσομάθεια και να θέλουν διερμηνευτή και το να ζητάνε διερμηνευτή και να θέλουν γλωσσομάθεια! Και στις δύο περιπτώσεις απαντάω και με τα δύο links, αφού και τα δύο εργαλεία καλά είναι... :)

stratosfmos

Οι μαθητές μου βρήκαν το 1ο θέμα σε κάποια σημεία τραβηγμένο απο τα μαλλιά.Το 2ο Θέμα ήταν αρκετά καλό καθώς και το διάγραμμα είχε ενδιαφέρον αλλά και το "τρέξιμο"του κώδικα.Το 3ο θέμα ήταν ενδιαφέρον αλλά η συγγραφή του από τους μαθητές παρουσίασε κάποια προβλήματα.Το 4ο Θέμα ήταν πολύ φυσιολογικό!Γενικά θα χαρακτήριζα τα θέματα μετρίου και άνω επιπέδου δυσκολίας που για να γράψει ένας μαθητής άριστα έπρεπε να γνωρίζει πολύ πολύ καλά το μάθημα.

P.Tsiotakis

Εγώ δεν έχω δει τα θέματα, γνωρίζω μόνο το ανέκδοτο για τον "συγκριτικό τελεστή mod".

τα ερωτήματα θεωρίας που λογικά έπεσαν νομίζω οτι ξεφεύγουν απο κάθε λογική εξέτασης ερωτήσεων ανάπτυξης

teogeo

#30
ta themata tou oefe 2009



συνάδελφε αποφασίσαμε μην ασχοληθούμε με τα κλειδωμένα θέματα του ΟΕΦΕ μέχρι να ξεκλειδωθούν
δες και όσα έχουν γραφεί σε προηγούμενα μηνύματα
Τσιωτάκης Παναγιώτης

Καρκαμάνης Γεώργιος

Τώρα που θεωρητικά τα θέματα είναι ελεύθερα, θέλω να συζητήσουμε το 2ο θεμα:

Καλούσε τα παιδιά να βρούνε το τι θα εμφανιστεί εάν εκτελεστεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα και έδινε πολλές τιμές εισόδου και μάλιστα κάποιες δεν θα διαβάζονταν ποτέ καθώς  βρίσκονται μετά την τιμή τερματισμού της επανάληψης και συνέπεια του προγράμματος.

Είναι λογικό να αναφέρει ότι θα δοθούν αυτές οι τιμές ενώ πρακτικά δεν μπορούν ποτέ να δοθούν καθώς τερματίζει το πρόγραμμα και δεν θα διαβαστούν ποτέ;

Θέλω να διαβάσω τις απόψεις σας.

andreas_p

Ναι. Ελέγχει την κατανόηση και την κρίση του μαθητή.

Για το Θ4, όμως , υπάρχει θέμα.

Γ.   

Υπάρχει η αντίληψη ότι η συγκέντρωση της προγεστερόνης στο δεύτερο 14ήμερο είναι υψηλότερη από ότι στο πρώτο. Να βρείτε στο πείραμα που έγινε αν επιβεβαιώνεται ή όχι η παραπάνω αντίληψη. Να εκτυπώσετε κατάλληλο μήνυμα.

Τι σημαίνει ότι το πείραμα επιβεβαιώνεται ;

Μήπως ο 'ποιητής' εννοούσε το παρακάτω ;

Επιβεβαίωση σημαίνει ότι το πλήθος των γυναικών , για τις οποίες η συγκέντρωση στο 2ο  14ήμερο είναι υψηλότερη απ’ ότι στο  1ο ,  είναι μεγαλύτερο του 50.   

Κάτι σαν ... Μη φύγει κανείς !!!  Έρχεται διευκρίνιση ...



Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 18 Μαΐου 2009, 01:31:40 ΠΜ
Είναι λογικό να αναφέρει ότι θα δοθούν αυτές οι τιμές ενώ πρακτικά δεν μπορούν ποτέ να δοθούν καθώς τερματίζει το πρόγραμμα και δεν θα διαβαστούν ποτέ;

Για μένα δεν είναι λογικό, τουλάχιστον κατά τις εξετάσεις, γιατί οι μαθητές θα χάσουν χρόνο προσπαθώντας να καταλάβουν πού κάνουν λάθος! Θα σκέφτονται πως "δεν μπορεί, κάτι δεν κάνω καλά. Κάτι μου ξεφεύγει. Για να το ξαναδώ...".

Εκτός και αν υπήρχε σχετική επισήμανση από την άσκηση...

evry


Πράγματι το συγκεκριμένο θέμα όπου δίνονται τιμές που δεν διαβάζονται δεν μου φαίνεται καλή ιδέα. Ίσως να μπερδέψει τους μαθητές και στο κάτω κάτω όταν μιλάει για τιμές εισόδου υποτίθεται ότι αυτές εισάγονται. Νομίζω ότι ήταν κακή επιλογή

Σχετικά τώρα με το θέμα 4 στην αρχή νόμισα ότι ήθελε το 50%, όταν το έδωσα όμως σε 2-3 μαθητές μου αυτοί θεωρησαν πιο λογικό να θέλει να ελέγξεις αν ισχύει για όλες τις γυναίκες. Δηλαδή θεωρώ ότι επαληθεύεται αν ισχύει για το 100%. Μου φαίνεται ότι και αυτοί αυτό ζητούσαν, αλλά πάλι η διατύπωση είναι κάκιστη.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Οχ αδΕρΦΕ ........ 2009  ;D
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση
Πράγματι το συγκεκριμένο θέμα όπου δίνονται τιμές που δεν διαβάζονται δεν μου φαίνεται καλή ιδέα. Ίσως να μπερδέψει τους μαθητές και στο κάτω κάτω όταν μιλάει για τιμές εισόδου υποτίθεται ότι αυτές εισάγονται. Νομίζω ότι ήταν κακή επιλογή

Και εγώ το θεωρώ ως κακή επιλογή με την έννοια ότι από την στιγμή που οι τιμές εισάγονται, θα πρέπει η εισαγωγή τιμών να σταματήσει όταν το ίδιο το πρόγραμμα σταματάει να ζητάει τιμές. Στη συγκεκριμένη άσκηση όταν τερματίσει η επανάληψη.
Πολλοί μαθητές όπως ανάφερε ο κ. Αδαμόπουλος μπερδεύτηκαν λίγο καθώς έχουν μάθει ότι στο πρόγραμμα δεν μπορείς να εισάγεις τιμές αν δεν διαβάζονται.

Και για το θέμα 4ο υπάρχει πρόβλημα όπως αναφέρατε. Το σημείο που επισήμανε ο andreas_p ήταν το πιο δυσνόητο

COACH

#37
Πάντως  για να τα λέμε όλα μου άρεσαν κάποια σημεία του διαγωνίσματος
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

gpapargi

Κοίταξε… εδώ φαίνεται ότι αυτός που έφτιαξε το θέμα δεν καταλαβαίνει πότε κάποιο πείραμα επιβεβαιώνει μια αντίληψη και πότε όχι.

Αν και στις 100 γυναίκες (ή τουλάχιστο σε ένα συντριπτικό ποσοστό πχ 90-95%) η προγεστερόνη έβγαινε περισσότερη στο δεύτερο δεκαπενθήμερο τότε θα λέγαμε ότι επιβεβαιώνεται η αντίληψη «η προγεστερόνη είναι περισσότερη στο δεύτερο δεκαπενθήμερο».

Αν και στις 100 γυναίκες (ή τουλάχιστο σε ένα συντριπτικό ποσοστό) η προγεστερόνη έβγαινε μικρότερη στο δεύτερο δεκαπενθήμερο τότε θα λέγαμε ότι επιβεβαιώνεται το αντίστροφο… δηλαδή ότι «στο πρώτο δεκαπενθήμερο η συγκέντρωση είναι περισσότερη».

Στο 50-50 αυτό που συμβαίνει είναι τελείως τυχαίο γιατί στη μια γυναίκα ισχύει κάτι και στην άλλη ισχύει το αντίστροφο. Άρα δεν μπορεί να βγει κανένα συμπέρασμα. Από ότι είδα τις λύσεις τους εννοούν τελικά το 50%. Αλίμονο… αν ισχυριζόμουν ότι ένα νόμισμα είναι «πειραγμένο» και φέρνει κορώνες… και στις 100 ρίψης έφερνε 51 κορώνες και 49 γράμματα θα έβγαινα αληθινός; Ήμαρτον!!!

Αυτό που εμένα με χάλασε πιο πολύ είναι η νοοτροπία «δείτε τι έπεσε πέρυσι και βάλτο το ίδιο με ένα κλικ δυσκολίας παραπάνω». Αυτό φάνηκε πεντακάθαρα στο διάγραμμα ροής. Πέρυσι έπεσε το ηλίθιο από παιδαγωγική και επιστημονική άποψη θέμα του να μετατρέψεις ένα διπλό βρόχο σε διάγραμμα ροής. Αντί αυτοί να το καταδικάσουν… το αναπαρήγαγαν και σε πιο δύσκολη εκδοχή: μετατροπή διπλού βρόχου από διάγραμμα ροής σε ψευδοκώδικα.
Και το 4 Γ ήταν καθαρά λόγω περυσινών εξετάσεων.

Κι άλλα με χάλασαν, όπως πχ το ότι το θέμα 3 επιδέχεται αλγεβρική λύση και τους βάζουμε να το κάνουν με εντολές επανάληψης (κακή επιλογή άσκησης)  ή το Σ-Λ θέμα 1 Α 5 « Ο συγκριτικός τελεστής mod έχει προτεραιότητα σε σχέση με τον τελεστή +». Τι πάει να πει «ο συγκριτικός τελεστής mod»;

Ενδιαφέρον είχε το 4 Ε.

P.Tsiotakis

1. Για το συγκριτικό τελεστή mod δεν έχω λόγια, όποτε έχω τις μαύρες μου το σκέφτομαι για να με διασκεδάζει.

2.  Το Θέμα 1.Β  είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. Πιθανώς να μην έχω ξαναδει χειρότερη επιλογή ερωτήσεων ανάπτυξης σε διαγώνισμα τόσα χρόνια...

3. Το θέμα 1.Δ είναι υπερβολικά μεγάλο. Θαρρώ οτι μπορούν να εξεταστούν οι λογικές εκφράσεις και με λιγότερες προτάσεις! Βαρέθηκα μετά την 3η.

4. Αξιοπρεπή τα  1. Ε, ΣΤ, Γ.

5. Θεωρώ ΛΑΘΟΣ αν το πρόγραμμα του θέματος 2.Α τελειώνει έχοντας αξιοποίήσει τις μισές τιμές. Δεν το έλυσα φυσικά. Μου αρέσει ο έλεγχος που μπορεί να διαβάσει και δεύτερη τιμή στο Χ αμέσως πριν επεξεργαστεί η παλιά. Η εκφώνηση αναφέρει: "Τι θα εμφανίσει το παρακάτω πρόγραμμα αν για είσοδο δώσουμε κάποιες από τις παρακάτω τιμές; (οι τιμές θα δοθούν με τη σειρά που σας αναγράφονται παρακάτω)" , αλλά δε θεωρώ οτι στέκει το σημείο που ο θεματοδότης επέλεξε να παγιδεύσει το μαθητή (όπως ο συγκριτικός τελεστής mod).

6. Το 2.Β δεν έχω αντίρρηση, θεωρώ οτι εξετάζει την κατανόηση των δομών επανάληψης και με εμφωλευμένο βρόχο, ωστόσο, το ίδιο έπεσε πέρσι στις original πανελλαδικές.

7. Το θέμα 3, αν δεν κάνω λάθος, είναι η άσκηση "1 βήμα πριν", όπως τα γραμματόσημα το 2007, συνεπώς μου φαίνεται λάθος επιλογή θέματος, έστω και με υποπρόγραμμα. Δεν είναι άσχημο το τρικ με το σταθερό κόστος της πρώτης βδομάδας. Μια συμπαθητική άσκηση.
Το υποπρόγραμμα πραγματικά είναι μάλλον άκυρο. Παρότι επιστρέφει μια τιμή και ΔΕΝ εμφανίζει/διαβάζει τίποτα ΔΕΝ μπορεί να υλοποιηθεί με συνάρτηση καθώς δεν έχει παράμετρο εισόδου. Μπορεί βέβαια, να εισαχθεί το 14 (ημέρες)...
Νομίζω οτι δεν είναι χαρακτηριστική άσκηση για εξέταση ανάπτυξης υποπρογραμμάτων.

Λείπουν τελείες στο τέλος κάποιων προτάσεων.

8. Το θέμα 4 μια συνηθισμένη άσκηση πινάκων. Πάρα πολύ ωραίο το τελευταίο ερώτημα ε, το καλύτερο όλου του διαγωνίσματος.
Το ερώτημα Γ όντως κακο-διατυπωμένο. Νομίζω πάντως οτι θελει δυο αθροιστές: για όλες τις γυναίκες ανά 14ήμερο και σύγκρισή τους στο τέλος. Δεν το σκέφτηκα εγώ αλλά μαθητής. Δεν κοίταξα τις προτεινόμενες λύσεις για να το τσεκάρω.

ΥΓ: με εξόργισε η απάντηση που έδωσε η επιτροπή ΟΕΦΕ σε συνάδελφο για απορίες που είχε, που τον ρώταγαν αν έχει τελειώσει πληροφορική. Την ίδια απορία ώρες ώρες έχω για κάποιους απο αυτούς...

evry

 Λογικά αν το σκεφτείς αυτοί που βγάζουν τα θέματα του ΟΕΦΕ δεν θα είναι από μικρά φροντιστήρια, αλλά από μεγάλα. Και στα μεγάλα θα είναι αυτοί οι "βασικοί" καθηγητές της ΑΕΠΠ. Άρα θα είναι παλιοί, άρα κατά πάσα πιθανότητα δεν έχουν πτυχίο πληροφορικής γιατί αν είχαν θα είχαν διοριστεί. Ίσως λοιπόν να τον ρώτησαν γιατί έψαχναν άτομα  με πτυχίο πληροφορικής :D.

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 21 Μαΐου 2009, 07:32:00 ΜΜ
ΥΓ: με εξόργισε η απάντηση που έδωσε η επιτροπή ΟΕΦΕ σε συνάδελφο για απορίες που είχε, που τον ρώταγαν αν έχει τελειώσει πληροφορική. Την ίδια απορία ώρες ώρες έχω για κάποιους απο αυτούς...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

Παράθεση από: evry στις 21 Μαΐου 2009, 07:47:48 ΜΜ
Ίσως λοιπόν να τον ρώτησαν γιατί έψαχναν άτομα  με πτυχίο πληροφορικής :D.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

COACH

#42
Ας μην τσαντιζόμαστε....
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

P.Tsiotakis

Ε, ήταν το αντικείμενο του θέματος 4 (προγεστερόνη στην έμμηνο ρύση) πολύ χαρακτηριστικό πεδίο έρευνας. Φαντάζομαι τα παιδιά μόλις διάβασαν την εκφώνηση.

EleniK

#44
Χάθηκαν όλα τα υπόλοιπα σενάρια και εβαλαν αυτό. Μήπως το έκαναν για να γελάσουν τα παιδιά και να χαλαρωσουν?

Παρεπιμπτόντως είναι και λάθος γιατί η προγεστερόνη αυξομειώνεται κατά τη διάρκεια ενός κύκλου, αλλά για το αν είναι έγκυος μια γυναίκα ή όχι αναγνωρίζεται από τα επίπεδα της β-χοριακής γοναδοτροπίνης!!!
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Καρκαμάνης Γεώργιος

ΠαράθεσηΠαρεπιμπτόντως είναι και λάθος γιατί η προγεστερόνη αυξομειώνεται κατά τη διάρκεια ενός κύκλου, αλλά για το αν είναι έγκυος μια γυναίκα ή όχι αναγνωρίζεται από τα επίπεδα της β-χοριακής γοναδοτροπίνης!!!

Η Ελένη κάτι παραπάνω θα ξέρει..............
Πάντως και τις λύσεις που διένειμε ο ΟΕΦΕ, και  που έτυχε να τις κοιτάξω, το 3ο θέμα το λύσανε πολύ μπερδεμένα.

andreas_p

Μα και η ίδια η διατύπωση ήταν μπερδεμένη. Η δε εφαρμογή του τμηματικού προγραμματισμού ... μεγαλειώδης !!! Αν δεν έκανες ανάλυση προβλήματος σε βάθος ΔΕΝ έβγαινε ...
Όμως το 4.ε  καλοδιατυπωμένο και απαιτητικό.