Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

P.Tsiotakis

Είσαι σίγουρος οτι είναι ίδια περίπτωση;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
σε αυτήν την άσκηση οι πίνακες που έβαλε η εντολή δεδομένα είναι θέσεων 50000

Παράθεση από: Vagnes στις 28 Μαΐου 2010, 04:23:23 ΜΜ
Κύριε τσιωτάκη με όλο το σεβασμό καθώς και εγώ δουλέυω με αρκετές απο τις ακήσεις σας. σας παραθέτω μια ασκή απο τη σελίδα σας... είναι αλγοριθμος και δείτε που ορίζεται το μέγεθος των πινάκων......  " Πλήθος <- 5000 ".... Απλά το αναφέρω γιατί σαν βλέπω οτι μάχεστε για τη λάθος χρήση των πινάκων.....

Άσκηση 7. Ο καθηγητής πληροφορικής θέλει να επεξεργαστεί στατιστικά την απόδοση των μαθητών στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Από τη μηχανογράφηση του σχολείου λαμβάνονται με ηλεκτρονικό τρόπο οι προφορικοί βαθμοί των δυο τετραμήνων και οι γραπτοί βαθμοί μαθητών στις εξετάσεις. Έχοντας υπόψην οτι ο μέσος προφορικός βαθμός διορθώνεται στην περίπτωση που η διαφορά του με τον γραπτό βαθμό είναι μεγαλύτερη των 2 μονάδων και πως τα ποσοστά συμμετοχής των παραπάνω στο βαθμό πρόσβσης είναι 30% και 70 % αντίστοιχα, να αναπτυχθεί αλγόριθμος που:
i. Θα υπολογίζει και θα εκτυπώνει τους βαθμούς πρόσβασης όλων των μαθητών
ii. Θα εκτυπώνει τα ονόματα των μαθητών με βαθμό πρόσβασης μικρότερο από 9.5
iii. Θα εκτυπώνει τα ονόματα των μαθητών με βαθμό πρόσβασης μεγαλύτερο από 18
iv. Ποιός είναι  ο μέγιστος βαθμός πρόσβασης;
v. Πόσοι μαθητές έχουν βαθμός πρόσβασης ίσο με τον μέγιστο;
Λύση

Αλγόριθμος Εξαγωγή_Αποτελεσμάτων
  Δεδομένα // ΟΝΟΜΑ, Α_ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ, Β_ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ, ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ //
  Πλήθος ← 50000
  Για i από 1 μέχρι Πλήθος
    προφορικός_βαθμός ← (Α_ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ + Β_ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ) / 2
    Αν (προφορικός_βαθμός - ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ > 2) τότε ! διόρθωση βαθμού
      προφορικός_βαθμός ← ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ + 2
    Αλλιώς_Αν (ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ - προφορικός_βαθμός > 2) τότε
      προφορικός_βαθμός ← ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ - 2
    Τέλος_αν
    ΒΑΘΜΟΣ_ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ← 0.7 * ΓΡΑΠΤΟΣ_ΒΑΘΜΟΣ + 0,3 * προφορικός_βαθμός ! υπολογισμός βαθμού πρόσβασης
  Τέλος_επανάληψης


ΚΑι είναι σαφές οτι το έχω ξεχάσει στην εκφώνηση.

και πάντως δεν διεκδικών το αλάθητο του πάπα, ούτε και το υλικό που είναι στο διαδίκτυο
(Παναγιώτη με λένε)

sstergou

Παράθεση από: lsourtzo στις 28 Μαΐου 2010, 04:18:26 ΜΜ
τώρα όσον αναφορά την διόρθωση είναι το θέμα .. καλό θα ήταν επειδή κάθε καθηγητής κουβαλάει τα δικά του μυαλά να δοθούν σαφείς οδηγίες από το υπουργείο για το πόσα μόρια θα πρέπει να αφαιρεθούν σε αυτήν την περίπτωση ...

Συμφωνώ, πλέον είναι αδύνατο να μην κοπούν μόρια για αυτό.

ΓΛΩΣΣΑ και ψευδογλώσσα είναι διαφορετικές και υπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Αν είναι να είναι τα ίδια ας καταργηθεί το ένα να ησυχάσουμε!
Εξάλλου όπως έχω ξαναπεί, ο αλγόριθμος της ταξινόμησης του βιβλίου, είναι σωστός (τον έχει το βιβλίο  :) ) δουλεύει με στατικούς πίνακες αυθαίρετου μεγέθους (το μέγεθός τους καθορίζεται κατά την διάρκεια της εκτέλεσης (από τον άνθρωπο εκτελεστή) ) και για όλους τους τύπους δεδομένων εκτός του λογικού. Κάτι τέτοιο ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να γίνει σε ΓΛΩΣΣΑ.

lsourtzo

μονάδες παιδιά ... πόσες μονάδες .. εκεί είναι το παιχνίδι ...
2-3 είναι λίγες ... αλλά και 7-8 είναι πολλές ...νομίζω και εγώ ότι 6 είναι το σωστό νούμερο ...
όσο και αν με πονάει που όλοι μου οι μαθητές το έκαναν με πίνακες ...

αλλά θα πρέπει να παρθεί γενική απόφαση ... όχι ότι κατέβει στο κεφάλι καθενός ...

ikariofil

Στο δικό μου βαθμολογικό κέντρο όπως και σε 2-3 συναδέλφων που ξέρω δεν κόψαμε τίποτα για τη λύση με πίνακες και αυτό περιμένω και από τους υπόλοιπους συναδέλφους

maggie

Παράθεση από: gthal στις 28 Μαΐου 2010, 04:20:14 ΜΜ
Έχει δίκιο η Maggie
ακόμα και στη Basic γινόταν αυτό (κάποτε τουλάχιστον - δε φαντάζομαι να έχει χάσει αυτό το χαρακτηριστικό)

Και ξαναθετω το ερώτημα που έθεσα ... 150  ( :) )σελίδες πιο πριν (αναδιατυπωμένο):

Διάβασε Ν
Φτιάξε Πίνακα Α[Ν]
Για ι από 1 μέχρι Ν
   Διάβασε Α[ι]
Τέλος

Αυτό το τμήμα αλγορίθμου δεν είναι υλοποιήσιμο σε κάποιες γλώσσες αλλά σε κάποιες άλλες είναι !
Με ποιο σκεπτικό θα το λέγαμε ότι είναι λάθος;
Έτσι είναι!!!! Και δεν είναι καν θέμα ότι το έχουν οι γλώσσες. Ακόμη και θεωρητικά στην αλγοριθμική είναι σωστό. Στατικό δεν είναι αυτό που ορίζεται κατά την διάρκεια του προγραμματισμού αλλά που δεν αλλάζει μέγεθος. Δεν έχει καν σχέση αν το υλοποιούν οι γλώσσες ή όχι (που το υλοποιούν).

gpapargi

Κάτι που έχουμε αφήσει στην άκρη εντελώς (και για αυτό καθόμαστε και συζητάμε) είναι το εξής:
Είναι σωστό να λύνουμε με πίνακα ασκήσεις που δε χρειάζονται πίνακα; Όχι βέβαια. Το ίδιο το βιβλίο το λέει αυτό και θα μπορούσαμε κάλλιστα να το ζητήσουμε και σα θεωρία.
Για μένα είναι το ίδιο πρόβλημα που συμβαίνει με τους κακούς σε ποιότητα αλγορίθμους. Έχουμε μπει στο τρυπάκι και δεχόμαστε σωστές τις λύσεις πολύ κακής απόδοσης (πχ εύρεση μεγίστου με πλήρη ταξινόμηση) και ομοίως τα ίδια κάνουμε και στη χρήση πινάκων.
Αν το μάθημα γινόταν όπως έπρεπε τότε τώρα δε θα μιλάγαμε για τέτοια θέματα. Θα κόβαμε βαθμούς απλώς για κακή χρήση πόρων. 

nef

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 28 Μαΐου 2010, 04:25:17 ΜΜ
Αφού λοιπόν ο αριθμός των μαθητών είναι δεδομένος λύνεται με στατική δομή. Απλά την στατική δομή ενδέχεται να μην την χρησιμοποιήσεις όλη.

Μα αν ήθελαν να χρησιμοποιήσεις πίνακα και να θεωρήσεις δεδομένο τον αριθμό θα στον έδιναν! Γιατί να βάλουν ερώτημα που τον ζητάει; για να ελέγξουν αν ξέρουν οι μαθητές να κάνουν ένα ΔΙΑΒΑΣΕ; Ας το έβαζαν στο πρώτο θέμα αυτό.

Πάω για ύπνο! καλή σας συνέχεια! έχω λαιβ το βράδυ!

P.Tsiotakis

τα βαθμολογικά (απο αύριο) θα συντονίζονται με φορουμ, ας ελπίσουμε οτι θα υπάρχει κοινη αντιμετώπιση
και όχι ο καθένας οτι θέλει

sstergou

Νομίζω ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων σε σχολικό αγώνα δεν είναι κάτι που αντιβαίνει στην λογική της χρήσης πινάκων.

pgrontas

Παράθεση από: gthal στις 28 Μαΐου 2010, 04:20:14 ΜΜ
Διάβασε Ν
Φτιάξε Πίνακα Α[Ν]
Για ι από 1 μέχρι Ν
   Διάβασε Α[ι]
Τέλοw

Αυτό το τμήμα αλγορίθμου δεν είναι υλοποιήσιμο σε κάποιες γλώσσες αλλά σε κάποιες άλλες είναι !
Με ποιο σκεπτικό θα το λέγαμε ότι είναι λάθος;

Ακόμα και στην ψευδογλώσσα που δεν υπάρχει ΗΥ, προγραμματίζουμε για μια αφαίρεση μηχανής - ιδεατό εκτελεστή. Ε η αφαίρεση αυτή δεν υποστηρίζει την δημιουργία πίνακα με τέτοιο τρόπο.

Παράθεση από: gthal στις 28 Μαΐου 2010, 04:20:14 ΜΜ
Πάντως με θλίψη διαπιστώνω ότι μας έχει αλλοτριώσει (κι εμένα μαζί) τόσο πολύ η ακαμψία του βιβλίου (και του καταραμένα στενού ορισμού της "ψευδογλώσσας") και ενώ πριν ασχοληθούμε με το μάθημα, όλοι θα δεχόμασταν ότι το παραπάνω είναι μια σωστή περιγραφή ενός αλγορίθμου (δεδομένης της ελευθερίας που θά πρεπε να έχει η ψευδογλώσσα - χωρίς εισαγωγικά τώρα), σήμερα τείνουμε να πούμε ότι είναι λάθος. (πάω στοίχημα ότι κάποιοι ετοιμάζονται να μου γράψουν και ότι έπρεπε να τελειώνει με τελος_επανάληψης   :)   )
Γιατί έχουμε συνδέσει άρρηκτα "ψευδογλώσσα" με ΓΛΩΣΣΑ ; Ένας αλγόριθμος είναι σωστός αν μεταφράζεται άμεσα σε ΓΛΩΣΣΑ, λες και δεν υπάρχουν άλλες γλώσσες.
Δεν νομίζω ότι πρόκειται για αλλοτρίωση.Η λύση χωρίς πίνακες είναι μεγαλύτερη πρόκληση σε κάθε γλώσσα προγραμματισμού, άρα έχει μεγαλύτερη αξία η διδασκαλία της.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

maggie

Παράθεση από: gpapargi στις 28 Μαΐου 2010, 04:29:00 ΜΜ
Κάτι που έχουμε αφήσει στην άκρη εντελώς (και για αυτό καθόμαστε και συζητάμε) είναι το εξής:
Είναι σωστό να λύνουμε με πίνακα ασκήσεις που δε χρειάζονται πίνακα; Όχι βέβαια. Το ίδιο το βιβλίο το λέει αυτό και θα μπορούσαμε κάλλιστα να το ζητήσουμε και σα θεωρία.
Για μένα είναι το ίδιο πρόβλημα που συμβαίνει με τους κακούς σε ποιότητα αλγορίθμους. Έχουμε μπει στο τρυπάκι και δεχόμαστε σωστές τις λύσεις πολύ κακής απόδοσης (πχ εύρεση μεγίστου με πλήρη ταξινόμηση) και ομοίως τα ίδια κάνουμε και στη χρήση πινάκων.
Αν το μάθημα γινόταν όπως έπρεπε τότε τώρα δε θα μιλάγαμε για τέτοια θέματα. Θα κόβαμε βαθμούς απλώς για κακή χρήση πόρων. 

Αυτό που λες είναι σωστό. Αλλά σε όλα τα μαθήματα κάθε σωστή (αλλά όχι απαραίτητα και "ποιοτική") λύση είναι αποδεκτή.

lp

Στα εξεταστικά κέντρα των ειδικώς εξεταζόμενων ήρθε οδηγία ότι η χρήση πίνακα είναι λάθος και πρέπει να "αποφασίσει" ο εξεταστείς για το πόσα μόρια πρέπει να κόψει. Αυτό είναι και το χειρότερο κατά τη γνώμη μου. Η θα έπρεπε να το κόψει εντελώς ή να δώσει συγκεκριμένο αριθμό μορίων που πρέπει να κοπεί.

Κατά τη δική μου γνώμη είναι λάθος η χρήση πίνακα...
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

gpapargi

Παιδιά για να μη γίνει παρεξήγηση. Ο όρος στατική δομή χρησιμοποιήθηκε όπως τον λέει το βιβλίο στη σελίδα 56 και όχι όπως είναι στις γλώσσες.

Σούλας Βασίλης

Πιστεύω ότι η πραγματικότητα του προβλήματος επιτρέπει την χρήση στατικής δομής με αναμενόμενο μέγεθος. Θα ήθελα οι συνάδελφοι που έχουν αντίθετη άποψη να πουν κάτι και για αυτό. Δηλαδή για το συγκεκριμένο πρόβλημα αυτοί δεν θα έγραφαν Πρόγραμμα με χρήση πινάκων;;;; Για το συγκεκριμένο λέω!!!! Εκτός και αν προγραμματίζουμε για θεωρητικούς λόγους (ναι στατικές όχι στατικές).
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 28 Μαΐου 2010, 03:59:14 ΜΜ
Την οδηγία της ΚΕΕ, δεν την κρατάμε την επιστρέφουμε, αλλά αν θυμάμαι καλά έλεγε:

"Μετά από ερωτήματα που τέθηκαν στην ΚΕΕ σχετικά με την ορθότητα λύσης του θέματος Γ με χρήση πίνακα
ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΜΕ ΟΤΙ
στο συγκεκριμένο θέμα η λύση με χρήση πίνακα ΔΕΝ μπορεί να θεωρηθεί σωστή αφού το μέγεθος του πίνακα δεν είναι γνωστό "τη στιγμή του προγραμματισμού" όπως περιγράφεται στη σελίδα 56 (παράγραφος 3.3) του σχολικού βιβλίου.
Επομένως όσα ερωτήματα του θέματος απαντήθηκαν με χρήση πίνακα ΔΕΝ πρέπει να βαθμολογηθούν με το σύνολο των μονάδων που τους αναλογούν. Οι μονάδες που θα αφαιρεθούν ανά ερώτημα είναι στην κρίση του εξεταστή-βαθμολογητή."