το PROJECT στο λύκειο

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 05 Απρ 2012, 09:28:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Μια ενδιαφέρουσα έρευνα  για τα  PROJECT  (ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗ ΔΕΙΤΕ) πραγματοποίησε η Επιστομηνική Ενωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης , την οποία παρέδωσαν τα μέλη της στο γραφείο του υπουργού Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτη , συνοδευόμενη από την ακόλουθη επιστολή:

Προς τον
καθηγητή Γεώργιο Μπαμπινιώτη
Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ


H Ένωσή μας στα πλαίσια των καταστατικών της αρμοδιοτήτων συγκρότησε επιτροπή μελέτης και έρευνας για το μάθημα των Ερευνητικών Εργασιών στο Γενικό και  στο Επαγγελματικό Λύκειο.
Η Επιτροπή αυτή προέβη στις εξής ενέργειες:
•    Διεξήγαγε έρευνα, με ερωτηματολόγια τα οποία εστάλησαν ηλεκτρονικά προς τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. της χώρας και έλαβε 275 απαντήσεις καθηγητών (139 καθηγητών ΓΕ.Λ. και 136 καθηγητών ΕΠΑ.Λ.) που διδάσκουν τις Ερ.Ερ., τα αποτελέσματα της οποίας σας υποβάλλουμε.
•    Πραγματοποίησε δυο επιμορφωτικές διημερίδες 14 – 15 Οκτωβρίου 2011 και 15 – 16 Μαρτίου 2012.
Στις διημερίδες έγιναν εμπεριστατωμένες εισηγήσεις από επιμορφωτές του ΟΕΠΕΚ, Σχολικούς Συμβούλους καθώς και συζητήσεις με τους διδάσκοντες το μάθημα στα Λύκεια.
Με την παρούσα επιστολή  σας υποβάλλουμε τα αποτελέσματα της έρευνας, σχετικά με την πορεία του μαθήματος της Ερ.Ερ., καθώς επίσης και τις προτάσεις της Ε.Ε.Τ.Ε.Κ. οι οποίες αποτελούν προϊόν ενδελεχούς μελέτης και έρευνας επί του θέματος της Ερευνητικής Εργασίας στο Λύκειο.
1. Το μάθημα στην Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου να γίνει δίωρο με συνδιδασκαλία δύο καθηγητών, όπως και στο Επαγγελματικό Λύκειο. Η μικρή πείρα που έχει αποκτηθεί υποδεικνύει τη συνεργασία δύο καθηγητών μέσα στην αίθουσα (ασφαλώς και εκτός) διότι δεν μπορεί μόνο ένας καθηγητής  να συντονίσει την εργασία τεσσάρων ή πέντε ομάδων ταυτοχρόνως. Επί πλέον, δεν είναι δυνατόν να διδάσκουμε την συνεργασία, εργαζόμενοι κατά μόνας.
2. Κάθε Ερευνητική Εργασία να έχει ετήσια διάρκεια και όχι τετραμηνιαία. Και εδώ υπάρχει συντριπτικό ποσοστό των καθηγητών που εισηγούνται ετήσια διάρκεια. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να είναι η μια επιλογή μεταξύ των δύο (τετραμηνιαία ή ετήσια) και οι συντονιστές καθηγητές, με πρότασή τους στο σύλλογο διδασκόντων να εισηγούνται τη διάρκεια.
3. Να εξοπλιστούν με ασύρματο δίκτυο (Wi Fi) όλα τα σχολεία. H δαπάνη είναι ελάχιστη και το όφελος τεράστιο. 
4. Να δοθούν οδηγίες προς τους διδάσκοντες ώστε να χρησιμοποιούν και άλλα εργαστήρια, εκτός των εργαστηρίων πληροφορικής, όπως των φυσικών επιστημών και της τεχνολογίας καθώς και τις βιβλιοθήκες, με ευθύνη των διδασκόντων το μάθημα της Ερ.Ερ.
5. Βαθμολογία. Για το ζήτημα αυτό υπάρχουν διιστάμενες απόψεις. Ωστόσο, υπάρχει μια θεμελιώδης αντίφαση στην εισαγωγή αυτού του διδακτικού αντικειμένου και  στη βαθμολόγησή του. Οι Ερευνητικές Εργασίες έχουν τη δυνατότητα να προκαλέσουν θετικές παιδαγωγικές ρωγμές στο μονολιθικό σύστημα αποστήθισης και βαθμοθηρίας του σχολείου, εισάγοντας τη συνεργασία στη θέση του ανταγωνισμού. Ωστόσο, αυτό καταργείται αυτομάτως με την εισαγωγή της ατομικής βαθμολόγησης κάθε μαθητή της ομάδας. Προτείνουμε ένα βαθμό ανά ομάδα.

P.Tsiotakis

Σχόλιο δικό μου: η έρευνα ανέδειξε την συνύπαρξη 2 διδασκόντων στο μάθημα για καλύτερη διαχείριση των ομάδων

lykos

#2
"Προτείνουμε ένα βαθμό ανά ομάδα."
!!!
Εγώ προτείνω εισαγωγή στα ΑΕΙ με βαθμό ανά Σχολείο:
Των Σχολείων με τις καλύτερες βαθμολογίες (μέσοι όροι γραπτών) οι μαθητές να μπαίνουν όλοι, των υπόλοιπων κανένας! :laugh:


lykos


dkonetas

Μετά την εξαιρετική ενημέρωση από το lykos μιά και στην εποχή που ζούμε καλό είναι να μην αφήνουμε ευκαιρίες να γελάσουμε να πηγαίνουν χαμένες εστιάζω και στο  χαρακτηριστικά χιουμοριστικό επιχείρημα το οποίο ενσωματώνει η,  αμφισβητούμενων στόχων και συμφερόντων "ένωση", στην ανακοίνωση της
Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 05 Απρ 2012, 09:28:30 ΠΜ
Επί πλέον, δεν είναι δυνατόν να διδάσκουμε την συνεργασία, εργαζόμενοι κατά μόνας.
:D

pgrontas

Υπ. Παιδείας: Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας της Α΄ και Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2012-2013
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=63413
Παράθεση
Η εργασία που θα επιλεγεί με τη διαδικασία που προβλέπεται παρακάτω θα επιβλέπεται από δύο εκπαιδευτικούς (συνδιδασκαλία), ένας εκ των οποίων είναι εκπαιδευτικός των ειδικοτήτων που είχαν ως πρώτη ανάθεση το μάθημα «Τεχνολογία» της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου
Έχω ανάμεικτα συναισθήματα για το project. Σαφώς προτιμώ δέκα φορές να διδάσκω πληροφορική.
Αυτό που βλέπω όμως και με εξοργίζει είναι ότι σιγά, σιγά και πλαγίως, αναστρέφονται όλες οι αλλαγές του Νέου Λυκείου, εκτός φυσικά από την Πληροφορική (ok και οι ΠΕ13 έχουν πολλούς λόγους να φωνάζουν).
Γιατί μας έχουν σε τόση εκτίμηση από το υπουργείο;
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Σπύρος Δουκάκης

Συνάδελφοι,

τι γίνεται με τα projects στα σχολεία σας; Κάθε ώρα στο μάθημα project θα βρίσκονται στον χώρο διδασκαλίας 2 εκπαιδευτικοί ή θα είναι μία ώρα ο ένας και μία ώρα ο άλλος εκπαιδευτικός;

Σύμφωνα με την εγκύκλιο που έχει γραφεί και σε προηγούμενο μήνυμα την φετινή χρονιά:

"Η εργασία που θα επιλεγεί με τη διαδικασία που προβλέπεται παρακάτω θα επιβλέπεται από δύο εκπαιδευτικούς (συνδιδασκαλία), ένας εκ των οποίων είναι εκπαιδευτικός των ειδικοτήτων που είχαν ως πρώτη ανάθεση το μάθημα «Τεχνολογία» της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου (Υ.Α. 118842/Γ2/17-09-2008, ΦΕΚ 1984 Β΄), εφόσον υπηρετεί στη σχολική μονάδα".

Το έχω συζητήσει ήδη με κάποιους και παρατηρώ ότι οι γνώμες διίστανται, αλλά αν γνωρίζετε ή πράξατε με κάποιο συγκεκριμένο τρόπο στο σχολείο σας, σάς παρακαλώ να μου πείτε σχετικά με το τι εφαρμόσατε.

Katsadouros_Dhm

Καλή χρονιά σε όλους.
Κάθε δίωρο project -αφού είναι συνδιδασκαλία - διδάσκεται από 2 συναδέλφους (χρεώνεται ο καθένας από ένα δίωρο στο πρόγραμμα), όπως γίνεται και στα εργαστηριακά μας μαθήματα επιλογής.
Το survey μάλιστα έχει την επιλογή να αποδίδεται από ένα δίωρο για το ίδιο project σε δύο συναδέλφους (2+2)( συνδιδασκαλία).
Τουλάχιστον σε όσα σχολεία έχω ρωτήσει έτσι γίνεται, όπως και στο δικό μου.
(Δεν αποκλείεται να έρθει διευκρινιστική της τελευταίας στιγμής και να ισχύσει κάτι διαφορετικό, έχουμε συνηθίσει άλλωστε σε τέτοια...)

gimnasio

και στο σχολείο μου υπάρχει αυτή η απορία. Ουτε από τη δ/νση μας απάντησαν.

Katsadouro μιλάς για πέρσι; Στο survey ακόμη δεν έχει μπει το project ούτε οι αρχές φιλοσοφίας-αρχές οικονομίας της Β.

Σπύρος Δουκάκης

Κυκλοφόρησε σήμερα το ακόλουθο, σχετικά με τον μέγιστο αριθμό project που μπορεί να αναλάβει ένας εκπαιδευτικός.
Για την ανάθεση 2ώρου δεν γίνεται λόγος.

Katsadouros_Dhm

Παράθεση από: gimnasio στις 06 Σεπ 2012, 09:43:55 ΜΜ
και στο σχολείο μου υπάρχει αυτή η απορία. Ουτε από τη δ/νση μας απάντησαν.

Katsadouro μιλάς για πέρσι; Στο survey ακόμη δεν έχει μπει το project ούτε οι αρχές φιλοσοφίας-αρχές οικονομίας της Β.
Πρέπει στο survey να δηλώσεις-δημιουργήσεις τα project ως τμηματα πρώτα. (Αν θυμάμαι καλά είναι στο Γ3 "Μαθητικό δυναμικό μαθημάτων επιλογής").
Μετά, αν πας στις αναθέσεις θα διαπιστώσεις αυτά που είπα παραπάνω για τη συνδιδασκαλία (2+2).

gimnasio

sdoukaki μας έφυγαν οι απορίες.... thanks... επίσης παρατήρησα ότι πλέον η εργασία μπορεί να γίνει και για ολόκληρο το χρόνο.

Katsadouro έχεις δίκιο. Το είχα ξεχάσει από πέρσι πως τα δηλώναμε! Πρέπει να τα συμπληρώσω.

lykos

Οι άνθωποι δεν παίζονται!!!
Ήρθε σήμερα στα σχολεία διορθωτική/συμπληρωματική εγκύκλιος. Απόσπασμα (τα τονισμένα δικά μου):
"...Η εργασία που θα επιλεγεί με τη διαδικασία που προβλέπεται παρακάτω θα επιβλέπεται από έναν εκπαιδευτικό. Σε περίπτωση που στις σχολικές μονάδες υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν έχουν συμπληρώσει το ωράριό τους, μπορεί η εργασία να επιβλέπεται από δύο εκπαιδευτικούς (συνδιδασκαλία), ένας εκ των οποίων είναι εκπαιδευτικός των ειδικοτήτων που είχαν ως πρώτη ανάθεση το μάθημα «Τεχνολογία» της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου (Υ.Α. 118842/Γ2/17-09-2008, ΦΕΚ 1984 Β΄), εφόσον υπηρετεί στη σχολική μονάδα και τηρείται η  με αρ. πρωτ. 100838/Γ2/04-09-2012 Υ.Α για ανώτατα όρια των ερευνητικών εργασιών που μπορεί να αναλάβει ο κάθε εκπαιδευτικός. "

δλδ τι μας λένε? Παράδειγμα (δικό μου):
Αν ένας φιλόλογος με συμπληρωμένο ωράριο έχει αναλάβει και project και υπάρχουν 2 (ένας πληροφορικός κι' ένας θεολόγος) που δεν συπληρώνουν ωράριο, τότε μπορεί να συνδιδάξει με τον φιλόλογο και κάποιος με 1η ανάθεση την "Τεχνολογία".
ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ & ΓΙΑ ΚΛΑΜΑΤΑ!!! (μάλλον πρέπει να περιμένουμε διόρθωση της διορθωτικής...)


pgrontas

Όντως οι άνθρωποι δεν παίζονται. Κάθε εβδομάδα παίρνουμε καινούρια εγκύκλιο.

Πάντως δεν νομίζω ότι αφορά αυτό που λες η τρέχουσα έκδοση. Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι η συνδιδασκαλία επιτρέπεται μόνο αν υπάρχει θέμα συμπλήρωσης ωραρίου. Σε άλλη περίπτωση το project το διδάσκει ένας, ώστε να μην υπάρχουν μετακινήσεις ή προσλήψεις για project.

Η όλη κατάσταση πάντως θυμίζει έντονα κακό software development όπου η διόρθωση ενός bug δημιουργεί δέκα άλλα.

Τέλος πάντων με όλα αυτά που συμβαίνουν θα διακινδυνέψω την πρόβλεψη ότι το project δεν θα μακροημερεύσει. Πρέπει λοιπόν να είμαστε έτοιμοι να διεκδικήσουμε τις ώρες που θα προκύψουν με υποχρεωτικό μάθημα πληροφορικής γενικής παιδείας και να μην επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος.

Και ίσως το μάθημα αυτό να περιλαμβάνει και λίγη τεχνολογία λογισμικού ...  ;)
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

lykos

"Πάντως δεν νομίζω ότι αφορά αυτό που λες η τρέχουσα έκδοση. Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι η συνδιδασκαλία επιτρέπεται μόνο αν υπάρχει θέμα συμπλήρωσης ωραρίου."
Εγώ κατάλαβα, πως αυτό εννοούν. Άλλο λένε όμως! 
Δεν θέλησαν μάλλον να γράψουν: "αν οι με 1η ανάθεση τεχνολογία δεν συμπληρώνουν ωράριο" και το γενίκευσαν, για να μη φανεί...
(στο software development τα λάθη δεν γίνονται "επί τούτου")