Καλησπέρα. Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει την εφαρμογή 2 στη σελίδα 175; Ευχαριστώ!!
δεν κατανοεις τι ακριβως κανει?
Δεν καταλαβαίνω πως βρίσκει τις αντιστάσεις ότι είναι οι συγκεκριμένες. Μπορείς να με βοηθήσεις; Ευχαριστώ!
τωρα προσεξα οτι εισαι επαγγελματικο λυκειο. εγω ειμαι ενιαιο! ξερεις αν μπορω να βρω το βιβλιο στο ιντερνετ? αν ναι ευχαριστως να σε βοηθησω... αλλιως... :(
Χρόνια Πολλά
το βιβλίο υπάρχει εδώ:
Συστήματα Εκπομπής και Λήψης (http://www.pi-schools.gr/download/lessons/tee/electronic/1b/Ekpompi_lipsi.zip)
αν δεν κάνω λάθος,πρέπει να αναφέρεσαι σε αυτό,
επειδή δεν υπάρχει ενιαία αρίθμηση σελίδων,σε ποια ακριβώς εφαρμογή αναφέρεσαι;
στη διαμόρφωση AM;
Καλησπέρα σε όλους. Είχα ξαναστείλει για την εφαρμογή 2 σελ 175 του σχολικού βιβλίου συστήματα εκπομπήσ και λήψης. Τέλειωσα την ύλη αλλά ακόμα δεν έχω καταλάβει αυτήν την άσκηση. Αν μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει θα το εκτιμούσα. Η άσκηση είναι η εξής:
ΕΚΦΩΝΗΣΗ
Σε διαμόρφωση SSB η τελική συχνότητα φέρουσας πρέπει να είναι 4MHz. Ο διαμορφωτής που θα χρησιμοποιηθεί είναι με φίλτρα ζώνης που διαθέτουν Q<10. Το φάσμα του σήματοσ διαμόρφωσης εκτείνεται από 100Hz έως 4kHz. Ποια στάδια μετάθεσης συχνότητας περιλαμβάνει;
ΛΥΣΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ
3 στάδια μετάθεσης και οι ταλαντωτές που θα χρησιμοποιηθούν έχουν διαδοχικά τισ εξής συχνότητες: fo140kHz , fo2360kHz, fo33.6MHz
Help!!!
καλησπέρα,
όπως γνωρίζεις ήδη από τη θεωρία, στη DSB-AM modulation η μετάδοση πληροφορίας πραγματοποιείται με τον πολλαπλασιαμό του σήματος πληροφορίας(χαμηλές συχνότητες) με το φέρον σήμα(υψηλές συχνότητες).το σήμα DSB διατηρεί ως γνωστόν την πάνω και κάτω πλευρική ζώνη του σήματος πληροφορίας απαιτώντας έτσι διπλάσια εκπομπή εύρους ζώνης με αντίστοιχες απαιτήσεις σε ισχύ.
επειδή το φάσμα οποιουδήποτε σήματος με πραγματικές τιμές διατηρεί τη ιδιότητα συμμετρίας,οι πλευρικές συχνότητες του φάσματος DSB σχετίζονται μεταξύ τους και μπορούμε αν γνωρίζουμε τη μια να ανασυνθέσουμε την άλλη.
τα συστήματα SSB κάνουν χρήση αυτής της ιδιότητας και μεταδίδουν τη μια από τις δύο πλευρικές ζώνες.είναι δε πολύπλοκα και με φτωχή απόκριση χαμηλών συχνοτήτων.
η παραγωγή SSB σήματος γίνεται με τον πολλαπλασιασμό του σήματος πληροφορίας με το φέρον.
δυσκολίες εμφανίζονται σε 2 σημεία:
1) ο διαμορφωτής απαιτεί τη χρήση ιδανικού φίλτρου διέλευσης συχνοτήτων πλευρικής ζώνης
και
2) ο αποδιαμορφωτής χρειάζεται ένα σύγχρονο φέρον.
όπως εξηγεί και το βιβλίο θα χρειαζόταν φίλτρο με συντελεστής ποιότητας Q πολύ μεγάλο που κατασκευάζεται δύσκολα.
για αυτό το λόγο σπάμε τη διαδικασία σε πολλαπλά βήματα,απαιτώντας φίλτρο με τιμή Q που υλοποιείται εύκολα(μικρότερο Q) σε κάθε βήμα
από τη σχέση Q=Fc/Bφ υπολογίζεις τα Q σε κάθε βήμα,Bφ=fa1-fa2 και Q=fo/fmax όπως αποδεικνύει το βιβλίο.
χρησιμοποιείς διαδοχικούς ταλαντωτές με fo1+fo2+...=fmax,εδώ fo1+fo2+fo3=fmax
με τιμές fo1 = 40 kHz , fo2 = 360 kHz και fo3 = 3,6 MHz ( fo1 + fo2 + fo3 = fo = 4 MHz)
για τις τιμές αυτές fo1,fo2,fo3 μπορείς να υπολογίσεις από την παραπάνω σχέση και τις τιμές του εκάστοτε Q
ελπίζω να βοήθησα.
καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση
υστερόγραφο:
μερικά λινκ για DSB,SSB από wikipedia και internet
1)Reduced-carrier transmission(Suppressed-carrier transmission (http://en.wikipedia.org/wiki/Suppressed_carrier)
)
2)Single-sideband modulation(έχει και για DSB και άλλες διαμορφώσεις) (http://en.wikipedia.org/wiki/Single-sideband_modulation)
3)ΕΙ∆ΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ (http://www.ee.teihal.gr/labs/electronics/web/downloads/theory/fiberoptics/FO_questions.pdf)
4)Εκπομπή και Λήψη Ραδιοφωνικού Σήματος (http://www.pi-schools.gr/lessons/tee/electronic/biblia.php)
Ασκήσεις 1 - 26 (3, 6MB) (http://pi-schools.sch.gr/download/lessons/tee/electronic/2a/Radioshma_optikoakoustikon_askhseis1-26.zip) |
Θεωρία Κεφάλαιο 1 - 5 (14, 5 MB) (http://pi-schools.sch.gr/download/lessons/tee/electronic/2a/Radioshma_optikoakoustikon_kef1-5.zip) |
Θεωρία Κεφάλαιο 5 -10 (11, 6 MB) (http://pi-schools.sch.gr/download/lessons/tee/electronic/2a/Radioshma_optikoakoustikon_kef5-10.zip) |
έχει και το βιβλίο για τηλεοπτική μετάδοση σήματος.
το 4) το δίνω γιατί αναφέρει τις διαμορφώσεις(ας είναι διαφορετική κατεύθυνση από τη δική σου) δες το ως βιβλιογραφία
Καλημέρα!! Dpa2006 σε ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια σου. Προσπαθώ να κατανοήσω την λογική αλλά τώρα μου προέκυψε και άλλη μια απορία. Το γεγονός ότι οι 3 ταλαντωτέσ έχουν συχνότητεσ 40, 360 και 3,6 από που προκύπτει; Μετά καταλαβα τι γίνεται με το εύρος και τα Q. Ευχαριστώ και πάλι!
καλησπέρα,να υποθέσω ότι λύθηκε η απορία;
Dpa2006 πως βρίσκω τις τρεις συγκεκριμένες συχνότητες ότι πρέπει να είναι αυτές ( 40, 360 και 3,6 );
σε αυτό το σημείο είναι ασαφές,δηλαδή το πως επιλέγεις τις συχνότητες. ???
υποθέτω ότι τις θεωρεί δεδομένες.
έχεις δηλαδή τρεις SSB ταλαντωτές με τις συγκεκριμές συχνότητες.
Τι να πω; Μάλλον δεδομένες θα τις θεωρεί αν και δεν τισ δίνει σαν δεδομένα στην άσκηση. Αλλά δε μποω να σκεφτώ και εγώ κάτι άλλο. Πάντως σε ευχαριστώ πολύ που ασχολήθηκες. Με βοήθησες πολύ!
παρακαλώ,
το σημαντικό σε αυτές τις ασκήσεις είναι η επιλογή των συχνοτήτων των SSB ταλαντωτών κατά τέτοιο τρόπο ώστε να ελλατωθεί ο Q σε κάθε ενδιάμεσο βήμα διαμόρφωσης.
θα πρέπει να επιλέγεις κατάλληλα συχνότητες ώστε από τους αντίστοιχους τύπους (που έχει το βιβλίο) για το Q να βγάζεις μικρό αποτέλεσμα(μικρότερο από το αρχικό) άρα και πιο εύκολα υλοποιήσιμο.
Καλησπέρα
Μολίς πριν λίγη ωρα γράφτηκα στο στέκι και πραγματικά νοιώθω πως κάνετε πολύ καλή δουλεία.
Πολύ χαίρομαι επίσης που μόλις μπήκα μπορώ να προσφέρω κάτι.
Αν η απορία υπάρχει ακόμα,τη συγκεκριμένη εφαρμογή τη διδάσκω ως εξής:
Σε διαμόρφωση SSB η τελική συχνότητα φέρουσας πρέπει να είναι 4MHz.
Ο διαμορφωτής που θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί είναι με φιλτρα ζώνης που να διαθέτουν Q<10.
Το φάσμα του σήματος διαμόρφωσης εκτείνεται από 100Ηz μέχρι 4kHz.
Να παρουσιαστεί το δομικό διάγραμμα του διαμορφωτή. Πόσα στάδια μετάθεσης συχνότητας περιλαμβάνει; Ποιές οι συχνότητες των ενδιάμεσων σταδίων;
Fmax= 4kHz
foτελ= 4 ΜΗz
Q<10
Λύση
Θέλουμε τόσα στάδια μετάθεσης συχνότητας ώστε::
fo1+fo2+...+fon = foτελ (1)
Q1, Q2, ..., Qn < 10 (2)
Γνωρίζουμε ότι Q=fo/Fmax και θέλουμε Q<10.
Διαδοχικά, για κάθε στάδιο θα βρούμε fo1, fo2,...,fon τέτοια ώστε να ισχύουν οι (1) και (2)
1ο στάδιο: Q1 = fo1/Fmax και Q1<10
Άρα fo1/Fmax<10 => fo1 < 10.Fmax ..... => fo1 < 40kHz
2o στάδιο: Q2 = fo2/(f01+ Fmax) και Q2 <10
Άρα f02/(f01+Fmax)<10 => fo2<(f01+Fmax).10 => fo2 < 440 kHz
Μέχρι στιγμής:
fo1+fo2 = 480 kHz <<foτελ Αρα χρειαζόμαστε κι άλλα στάδια
3o στάδιο: Q3 = fo3/(f01+f02+ Fmax) και Q3 <10
Άρα f03/(f01+f02+Fmax)<10 => fo3<(f01+f02+Fmax).10 => fo3 < 4,84 MHz
Μέχρι στιγμής:
fo1+fo2+fo3 = 5,32 MHz > foτελ
Άρα σταματούμε τη διαδικασία στα τρία στάδια μετάθεσης συχνότητας
Οι τιμές που έχουμε βρεί για τα f01,f02,f03 είναι οι μέγιστες τιμές των ενδιαμέσων συχνοτήτων προκειμένου
τα φίλτρα να ικανοποιούν τη συνθήκη (2). Μπορούμε να διαλέξουμε οποιεσδήποτε συχνότητες μικρότερες από αυτές που βρήκαμε ως ανω όριο προκειμένου να ικανοποιούν τη συνθήκη (1).
Έχουμε πάρα πολλές επιλογές αφού αν :
α) fo1 = 35kHz
fo2 = 355kHz
fo3 = 3,61 MHz
b) fo1 = 40kHz
fo2 = 360kHz
fo3 = 3,6 MHz κλπ
ικανοποιούνται και οι δύο συνθήκες (1) και (2)
Μπορούμε να διαλέξουμε οποιονδήποτε συνδιασμό ενδιάμεσων συχνοτήτων θέλουμε αρκεί να ικανοποιούν την ανισωση που υπολογίσαμε αλλά και τη συνθήκη (1).
Το δ.δ. 3σταδίων αντίστοιχα με του βιβλιου....
ΟΥφφφ ???. Επλίζω να σε βοήθησα λίγο...! Είμαι έτοιμη να ακούσω διορθώσεις και κριτική...
Πολύ καλή η ανάλυση!
πράγματι η συνθήκη ικανοποιείται για περισσότερους από έναν συνδυασμούς συχνοτήτων και δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα στην επιλογή κάποιου από αυτούς έστω αυθαίρετα από τη στιγμή που ικανοποιείται η συνθήκη.
το βιβλίο σε αυτό το σημείο δεν το διευκρινίζει, αν θυμάμαι καλά.
Επισυνάπτω τα θέματα των Πανελλαδικών της 3/6/2010
Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (http://www.ypepth.gr/docs/them_hlepik_epal_c_hmer_no_1006.pdf)(link2 (http://www.minedu.gov.gr/publications/docs/them_hlepik_epal_c_hmer_no_1006.pdf))
και απαντήσεις
Καλή επιτυχία σε όλους
παιδιά ξέρει κανείς που μπορώ να βρω το τυπολόγιο όλου του βιβλίου ;;;;;;
δες εδώ (http://www.scribd.com/doc/53621197/%CE%A4%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CE%A3%CF%85%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%BF%CE%BC%CF%80%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%9B%CE%B7%CF%88%CE%B7%CF%82-%CE%95%CF%80%CE%B1%CE%BB)
και στο site του Καλπογιάννη Σωφρόνη (http://users.sch.gr/kalpsof/)
http://users.sch.gr/kalpsof/FILES/LESSONS/SEL/SEL.htm (http://users.sch.gr/kalpsof/FILES/LESSONS/SEL/SEL.htm)
Έχει αναλυτικότερο τυπολόγιο για το μάθημα,μαθηματικό τυπολόγιο μαζί με αποδείξεις και ασκήσεις.
file to tipologio tou kalpogiani o opios persi itan kathigitis mou den ine axiopisto .... stile mou sto e-mail mou : mariosulcaj@yahoo.com gia na sou doso iliko kai na epikoinonisoume
Κατά αρχήν θα σε παρακαλούσα να γράψεις στα ελληνικά.τα greeklish είναι δυσανάγνωστα.
κατά δεύτερον,ο κάθε καθηγητής μπορεί να εκφάζει την άποψη του,προσωπικά το βρίσκω ικανοποιητικό.
από εκεί και πέρα αν κάνεις μια αναζήτηση στο ιντερνετ θα βρεις πολύ περισσότερο υλικό.
αν ο καθηγητής σου ή οποιοσδήποτε άλλος καθηγητής επιθυμεί να αναρτήσει τυπολόγιο για το μάθημα του,θα μπορούσε άνετα να το πράξει σε ένα νέο νημα όπως τόσοι άλλοι συνάδελφοι.