ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Gnirut

Η όλη αντιπαράθεση μεταξύ ημών και των χημικών δεν έχει εκπαιδευτική βάση. Εαν ήταν εκπαιδευτικό το θέμα θα ήταν εύκολο να λυθεί. Τα παιδιά θα έδιναν ανάλογα με τις σχολές που τους ενδιαφέρουν και το αντίστοιχο μάθημα ή και τα δύο.

Το πρόβλημα που έχει προκύψει και το οποίο δεν λύνεται χωρίς να θιχτεί ένας από τους δύο κλαδους είναι "φροντιστηριακό". Όσο πιο πολλοί μαθητές δίνουν το κάθε μάθημα τόσο πιο μεγάλη είναι και η φροντιστηριακή "πίττα". Για αυτό γίνεται ο χαμός (κυρίως από τους χημικούς) αλλά και από τους πληροφορικούς που ασχολουνται με τα φροντιστήρια.

Η μόνη "λύση" που υπάρχει είναι να εμπλακούν και άλλοι κλάδοι στο θέμα π.χ. μείωση των ωρών και κατά συνέπεια της ύλης σε μαθηματικά ή και φυσική και μοίρασμα εξ αρχής σε όλα... σα να λέμε δηλαδή τρίτος παγκόσμιος πόλεμος...

pgrontas

#2326
Παράθεση από: Gnirut στις 03 Νοε 2014, 03:32:54 ΜΜ
Η όλη αντιπαράθεση μεταξύ ημών και των χημικών δεν έχει εκπαιδευτική βάση. Εαν ήταν εκπαιδευτικό το θέμα θα ήταν εύκολο να λυθεί. Τα παιδιά θα έδιναν ανάλογα με τις σχολές που τους ενδιαφέρουν και το αντίστοιχο μάθημα ή και τα δύο.

Το πρόβλημα που έχει προκύψει και το οποίο δεν λύνεται χωρίς να θιχτεί ένας από τους δύο κλαδους είναι "φροντιστηριακό". Όσο πιο πολλοί μαθητές δίνουν το κάθε μάθημα τόσο πιο μεγάλη είναι και η φροντιστηριακή "πίττα". Για αυτό γίνεται ο χαμός (κυρίως από τους χημικούς) αλλά και από τους πληροφορικούς που ασχολουνται με τα φροντιστήρια.

Η μόνη "λύση" που υπάρχει είναι να εμπλακούν και άλλοι κλάδοι στο θέμα π.χ. μείωση των ωρών και κατά συνέπεια της ύλης σε μαθηματικά ή και φυσική και μοίρασμα εξ αρχής σε όλα... σα να λέμε δηλαδή τρίτος παγκόσμιος πόλεμος...

Διαφωνώ κάθετα. Είναι καθαρά εκπαιδευτικό καθώς το σχέδιο Αρβανιτόπουλου μετατρεπει τη Γ Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για το πανεπιστήμιο, άρα θέτει σε αντιστοιχία μαθήματα με σχολές.

Για τους χημικούς μάλλον είναι φροντιστηριακό - πώς να μην είναι άλλωστε όταν υποστηρίζουν ότι δεν μπορεί να διασπαστεί το Πολυτεχνείο (φανταστείτε να μην μπορούσε να διασπαστεί το ΕΚΠΑ τι θα γινόταν).

Για εμάς είναι θέμα επιβίωσης στο Λύκειο επιστημονικά (και όχι ως βοηθών) και επαγγελματικά. Ας μην ξεχνάμε πως η δημοσιοποίηση  του σχεδίου ήρθε αμέσως μετά από ένα όργιο φημών περί διαθεσιμότητας πληροφορικών. Προσωπικά, έχω πειστεί, ότι οι συγκεκριμένες σκέψεις δεν είχαν εκλείψει και αργότερα όταν ο Κεδίκογλου είπε το περίφημο "...για λόγους που δεν μπορώ να εξηγήσω". Και αυτό δίνει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στην επίθεση των 'συναδέλφων' χημικών.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Katsadouros_Dhm

Το σωστό θα ήταν όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης (ενώσεις, κ.λ.π.) να πάλευαν για να μην έχει υπάρξει τέτοιος τρόπος εισαγωγής στη Γ' Λυκείου. Αλλά δυστυχώς αυτοί που βολεύτηκαν δε μίλησαν καθόλου.

Το νέο σύστημα είναι πισωγύρισμα 35 ετών, όλοι το ξέρουμε. Και αν ξέρει κανένας σε ποιόν διάλογο στηρίχθηκε να τον αναφέρει.
Θα το καταλάβουμε όλοι, και περισσότερο τα παιδιά, πόσο αποτυχημένο θα είναι. Και τότε θα υπάρξουν αλλαγές, αλλά εκ των υστέρων θα είναι πιο επώδυνες, ειδικά γι αυτούς που θα την έχουν πληρώσει.

Μόλις ανακοινωθεί η ύλη των 6ωρων μαθημάτων (και 8ωρων, είμαι περίεργος σ΄αυτή τη Βιολογία τι θα κάνουν 8 ώρες!) θα καταλάβουν όλοι ότι τα 4 μαθήματα ίσως τελικά... είναι περισσότερα από τα 6. Γιατί μην έχει κανείς την αυταπάτη ότι η ύλη θα παραμείνει η ίδια. Ήδη σε άλλα forum βλέπω προτάσεις... που κόβουν την ανάσα. Βάλτα όλα... χωράνε.

Αλλά όλες οι κινήσεις θα έπρεπε να γίνουν πέρσι. Φέτος όποια ένωση καλεί σε διάλογο δεν πείθει κανέναν.

Ναι, η Πληροφορική σαφώς πρέπει να μπει ισότιμα στα εξεταζόμενα, το έχουμε γράψει 100 φορές και δεν είναι θέμα συντεχνίας. Αλλά το καλύτερο θα ήταν κάποιος να τολμούσε και να έκανε και άλλες αλλαγές (χωρίς π.χ. να είναι κολλημένος με 4 6ωρα μαθήματα...)

Λευτέρης Δουκέρης

Μου κάνει εντύπωση πως ποτέ κανένας πληροφορικός δεν προτείνει κατάργηση – αντικατάσταση της χημείας
για τα τμήματα που απαιτείται σαν βασική γνώση – ουτε άκουσα κάποιον πληροφορικό να προτείνει την χημεία σαν ειδικό μάθημα .
Αυτό δείχνει επίπεδο? Δείχνει γνώση και σύνεση ? σίγουρα κάτι δείχνει πάντως .

Για να καταλάβει κάποιος συνάδερφος χημικός τον εφιάλτη που έζησε και ζει ο αντίστοιχος συνάδερφος του της πληροφορικής
είναι ότι (π.χ στο λύκειο κερατέας του χρόνου με το νέο σύστημα το λύκειο θα είχε 11 ώρες ενώ πρόπερσι χρειαζόταν για 10 ώρες και δεύτερος πληροφορικός) .

Με το υπάρχον σύστημα τουλάχιστον 3.000 εκπαιδευτικοί του ιδιωτικού τομέα θα προστεθούν στο 1.500.000 παραγκωνισμένων εργασιακά συμπολιτών μας .

Σε μια κοινωνία «ομάδων» και συντεχνιών να μου πεις ποιος ενδιαφέρεται για ποιόν και για τι .

Καταλογίζω λοιπόν «επίπεδο» και σωφροσύνη , έκτος λίγων εξαιρέσεων στον κλάδο μου (παρόλο που είναι χιλιοδιαιρεμένος και κατακερματισμένος ) και άκρατο συντεχνιακό παραλήρημα από ένα κλάδο που προσπαθεί απαξιώνοντας μια ολόκληρη επιστήμη  να ορθοποδήσει. 
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ


sstergou

"... θα έχουν το δικαίωμα"

petrosp13

Νομίζεις ότι ο Λοβέρδος ή οι συντάκτες του esos γνωρίζουν ποιες είναι οι σχολές Πληροφορικής ή σε ποιες απαιτούνται γνώσεις Πληροφορικής;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dski

Πράγματι δεν ακούγεται καλό σαν τίτλος αλλά ας περιμένουμε. Ο Λοβέρδος από την αρχή λέει ότι η πληροφορική θα επιστρέψει για όσους θέλουν να μπουν σε τμήματα πληροφορικής. Δεν νομίζω ότι πρόκειται για κάτι νέο. Και στην πρόσφατη συνέντευξη κάπως έτσι το είχε θέσει. Το θέμα είναι πως τελικά θα περάσει αυτό στο χαρτί. Εμείς πιστεύουμε στη "διασταλτική" ερμηνεία πως εννοεί και τα τμήματα που έχουν μεγάλη σχέση με την πληροφορική (πχ. τμήματα μαθηματικών, αρκετά τμήματα του πολυτεχνείου κτλ). Νομίζω πάντως ότι δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς ότι η δημιουργία ενός μικρού πεδίου μόνο με τμήματα πληροφορικής ή η εισαγωγή 5ου μαθήματος μόνο για τις σχολές πληροφορικής θα φέρει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει. Και εκεί δε θα μιλάμε μόνο για τους καθηγητές και το μάθημα πληροφορικής της Β/βάθμιας αλλά πλέον και για τα τμήματα πληροφορικής της Γ/βάθμιας που θα θίγονται άμεσα.

Αποστολάτος Άκης

Συναδελφοι ας μην προτρεχουμε να σχολιασουμε γεγονοτα και καταστασεις... κοντος ψαλμος αλληλουηια οου λενε.... ολοι ξερουμε ποσο αξιοπιστα ειναι τετοιου ειδους δημοσιευματα...

tropheus


thana$i$

'Εχω την εντύπωση ότι το esos κυνηγάει κλικ. Με δεδομένο ότι το πέμπτο μάθημα συνιστά αλλαγή του νόμου, ελπίζω να μην διολισθήσουμε λόγω των πιέσεων της γνωστής ένωσης, που «επιχειρηματολογεί» διαστρεβλώνοντας το νόημα εκθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επικαλούμενο εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης ιδρυμάτων που δεν υπάρχουν, σε εκτρώματα.
Ελπίζω να πρυτανεύσει η λογική και να δίνεται  η δυνατότητα επιλογής μαθήματος ως απαιτούμενο για τις  σχολές εκείνες που πράγματι χρειάζονται υπόβαθρο στα σχετικά αντικείμενα (για εμάς Πληροφορικής, Μηχανικών Η/Υ, (Εφαρμοσμένων) Μαθηματικών και για τους συναδέρφους Χημικό, Χημικών Μηχανικών, Γεωπονικό), και ελεύθερης επιλογής μαθήματος για τις υπόλοιπες σχολές του πεδίου. Μια εναλλακτική πρόταση θα ήταν η εντελώς ελεύθερη επιλογή μαθήματος με σταθμισμένους συντελεστές για κάθε ένα από τα δυο μαθήματα ανάλογα με τον παραπάνω διαχωρισμό ομάδων σχολών και κοινό συντελεστή για τις υπόλοιπες σχολές, με ελεύθερη επιλογή σχολών.
Δεν μπορώ να φανταστώ ότι τα παιδιά που ενδιαφέρονται και για σχολές διαφορετικές της Πληροφορικής και των Μηχανικών Η/Υ θα αποκλείονται από την επιλογή των υπόλοιπων σχολών του πεδίου που δεν έχουν καμία (ή έχουν πολύ μικρή, ή όχι μεγαλύτερη από αυτή που έχει η Επιστήμη Η/Υ) σχέση με το τέταρτο μάθημα της 1ης Δέσμης, όπως για παράδειγμα οι σχολές της Αρχιτεκτονικής ή το Φυσικό, μόνο και μόνο για να ικανοποιηθούν τα αιτήματα μιας συντεχνίας.
Ας περιμένουμε να δούμε.  Το γεγονός ότι διανύουμε προ-προεκλογική περίοδο δεν λειτουργεί υπέρ μας, αφού βλέπουμε από την ερώτηση Κακλαμάνη πως τα συντηρητικά αντανακλαστικά που λειτουργούν υπέρ των παραδοσιακών συμφερόντων οξύνονται.

P.Tsiotakis

Στην πρότασή σου Θανάση: κάθε φοιτητής που εξετάζεται στη Χημεία μπορεί να περάσει ΠΑΝΤΟΥ εκτός από τα τμήματα πληροφορικής, συνεπώς δεν υποβαθμίζεται επουδενί το γνωστικό αυτό αντικείμενο.
Δεν μπορώ να δω κάποιο λογικό επιχείρημα που να προσκρούει αυτή η -παλιά- σκέψη, αφού κατά τα άλλα όντως "δε μας πέφτει λόγος".

Καλή συνέχεια...


AlexPapplir

Καλησπέρα σε όλους!

Κακό σενάριο: Η πληροφορική 5ο μάθημα για τις "καθαρές" σχολές πληροφορικής.

Καλό σενάριο: Η πληροφορική 5ο μάθημα για τις σχολές που απαιτούν υπόβαθρο πληροφορικής. (Εδώ πρέπει να ρωτήσει τις σχολές, προλαβαίνει μέχρι τον Μάρτη;)

Όπως  το πάει το πράγμα, θα "κάνει πολιτική" μέχρι να γίνουν, αν τελικά γίνουν εκλογές.

che

Παράθεση από: AlexPapplir στις 04 Νοε 2014, 10:03:03 ΜΜ
Καλησπέρα σε όλους!

Κακό σενάριο: Η πληροφορική 5ο μάθημα για τις "καθαρές" σχολές πληροφορικής.

Καλό σενάριο: Η πληροφορική 5ο μάθημα για τις σχολές που απαιτούν υπόβαθρο πληροφορικής. (Εδώ πρέπει να ρωτήσει τις σχολές, προλαβαίνει μέχρι τον Μάρτη;)

Όπως  το πάει το πράγμα, θα "κάνει πολιτική" μέχρι να γίνουν, αν τελικά γίνουν εκλογές.


Συνάδελφε με όλο τον σεβασμό. Αν το πέμπτο μάθημα θεωρείται δεδομένο γιατί οι χημικοί έχουν σκυλιασει τόσο καιρό ; νομίζω ότι είναι μακριά από την πραγματικότητα οι περιγραφές.

petrosp13

#2339
Δεν υπάρχει καλό σενάριο με 5ο μάθημα την Πληροφορική στο υπάρχον Λύκειο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής