ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Το ότι θα μπει μπορεί να σημαίνει πολλά, μπορεί και τίποτα
Θα αρχίσει νέος πόλεμος για την κατανομή των σχολών
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

stpdt

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Σεπ 2014, 08:59:50 ΜΜ
Το ότι θα μπει μπορεί να σημαίνει πολλά, μπορεί και τίποτα
Θα αρχίσει νέος πόλεμος για την κατανομή των σχολών

Το λογικό είναι η κάθε σχολή να αποφασίζει η ίδια ποιά θεωρεί ως προαπαιτούμενα μαθήματα πανελληνίων, για την εισαγωγή των μαθητών στη σχολή.

Υπό αυτή την έννοια, ο πόλεμος αυτός για το ποιές σχολές είναι "δικές" μας και ποιές όχι, δεν αφορά όσους διδάσκουν μαθητές Βθμιας.


gkatsion

Συνάδελφοι καλησπέρα,

Ξεκινώντας θα ήθελα να αναφέρω ότι άξιος είναι ο συνάδελφος που αγαπάει αυτό που κάνει και γίνεται σε αυτό όλο και
καλύτερος άσχετα από που προέρχεται.

Παρά όλες τις διαφωνίες μου, με διαφόρους συναδέλφους, ποτέ δεν έπαψα να συμπεριφέρομαι ως συνάδελφος σε όλους,
είτε είναι ΠΕ19 από πανεπιστήμια-πολυτεχνεία πληροφορικής, είτε είναι ΠΕ20 ΤΕΙ Πληροφορικής, είτε είναι ΠΕ19 με
πρώτο πτυχίο άλλου κλάδου και μεταπτυχιακό σε Πληροφορική, είτε είναι ΠΕ19 με πτυχίο άλλου κλάδου και σεμινάρια.

Όμως όπως παλαιότερα συναντούσα συναδέλφους κυρίως από τους τελευταίους, όπου δεν τους πολυένοιαζε τι γίνεται στο
Λύκειο, και το αν θα δίνεται το μάθημα στις εξετάσεις, άλλωστε οι περισσότεροι από αυτούς είναι σε γυμνάσια, και δεν
γνωρίζουν το μάθημα και ούτε θέλουν να το μάθουν, έτσι και τώρα με τις τελευταίες εξελίξεις που είχαμε, έχω συναντήσει
σε διαφορα σεμινάρια κάποιους συναδέλφους ΠΕ19 με δεύτερη ειδικότητα ΠΕ03, που κάνουν μαθηματικά, με πρώτο πτυχίο
μαθηματικού, να υποστηρίζουν ότι κακώς μας έδωσαν την β ανάθεση στο γυμνάσιο, και πως δεν είμαστε κατάλληλοι
να τα διδάξουμε...

Τι απαντάμε σε αυτή την περίπτωση συνάδελφοι σε κάποιον, που χωρίς πτυχίο Πληροφορικής, έχει οργανική θέση 20
χρόνια και διδάσκει το αντικέιμενο, μόνο με σεμινάρια, και έχει δικαίωμα να διδάσκει και μαθηματικά, με ένα σμπάρο 2 τριγώνια
ως Α ανάθεση παρακαλώ, όταν εμείς με 12-15 μαθηματα μαθηματικών υψηλού επειπέδου είμαστε ακατάλληλοι για Β ανάθεση
μαθηματικών;;

Υπόψιν λάβετε ότι είμαστε συνάδελφοι έτσι!! ΠΕ19 όλοι!

Τι να πεις... καλό βράδυ!


Υ.Γ. μικρή παρένθεση από το μάθημα των πανελληνίων που θα προστεθεί, αλλά φανταστείτε τι πανηγύρι θα γίνει και με αυτή
την κατάσταση...
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: nektar στις 18 Σεπ 2014, 12:00:24 ΜΜ
Προσωπικά θεωρώ ότι με τον ένα τρόπο ή τον άλλο θα μπει η Πληροφορική ως εξεταζόμενο μάθημα με τη μορφή της Αλγοριθμικής. Ενόσω λοιπόν συνεχίζεται η άσκηση πίεσης από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας (ετοιμάζουμε και σχετικό κείμενο) και άλλες ενώσεις θα ήθελα να θέσω προς συζήτηση τον προβληματισμό που έχουμε στην ΕΠΕ σχετικά με τη μορφή αυτού του μαθήματος.

Τώρα εγώ είμαι υπερβολικός και καχύποπτος που αυτή η αναπάντεχη επανεμφάνιση της ΕΠΕ στο Στέκι μετά από σχεδόν 3 χρόνια μου φαντάζει "κάπως"; Και φταίω εγώ που φοβάμαι πολύ τα κείμενα της ΕΠΕ, ειδικά όταν αυτά εμφανίζονται σε χρονικά κρίσιμες για τον κλάδο στιγμές, και που πολλές φορές στο παρελθόν έχουν προκαλέσει διχόνοια, διαμάχες, διάσπαση και άλλα τέτοια "δι-" στον (εκπαιδευτικό) κλάδο μας;

Είναι τώρα κατάλληλη η στιγμή να κρίνουμε/αμφισβητήσουμε τον τρόπο διδασκαλίας, το περιεχόμενο και τη μορφή "αυτού του μαθήματος"; Πού ήμασταν τόσο καιρό; Και θα το θέσουμε τώρα και μάλιστα υπό μορφή πλειστηριασμού;

Παράθεση από: nektar στις 18 Σεπ 2014, 12:00:24 ΜΜ
Όλοι στην ΕΠΕ συμφωνούμε ότι απαιτείται να διδάσκεται με τρόπο ρεαλιστικό, βασισμένο δηλαδή σε μια κατάλληλη γλώσσα προγραμματισμού γενικού σκοπού. Οι πιθανές εναλλακτικές που έχουμε καταλήξει είναι τρεις:
1. Java
2. Pascal
2. Python

Πάντως, επειδή ήδη μας έχει απασχολήσει αρκετά στο παρελθόν, από όσο θυμάμαι εμείς εδώ δεν συμφωνούμε όλοι με μια τέτοια κατεύθυνση στο μάθημα σαν αυτή που προτείνετε, και, από ό,τι βλέπω και από άλλες τοποθετήσεις συναδέλφων εκπαιδευτικών πληροφορικής, μάλλον είναι ακατάλληλη χρονικά η στιγμή να ανοίξουμε αυτό το θέμα, πόσο μάλλον εκ του μηδενός!

gkatsion

Εντελώς ακατάλληλη!!

Δεν χρειάζεται να φοβήσουμε τους μαθητές, που ήδη έχουν ξεκινήσει στην Β Λυκείου, να κάνουν
φροντιστηριακά άλλα μαθήματα για να προετοιμάζονται για του χρόνου.

Γιατί αν χρειαστεί να επιλέξουν, και φοβηθούν την Πληροφορική (π.χ. λόγω JAVA), τότε θα παραμείνουν
σε αυτό που διδάσκονται ήδη στην προετοιμασία τους για του χρόνου.

Τέτοιες συζητήσεις απαιτούν πολυτέλεια χρόνου, και σιγουριά ύπαρξης του μαθήματος για χρόνια...
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

ntzios kostas

Ας δούμε πρώτα το βιβλίο της Β' και ας χτιστεί κάτι με αφετηρία αυτό, ώστε να υπάρχει και κάποια ομαλή συνέχεια από μία τάξη στην άλλη.

Επαναλαμβάνω όμως ας περιμένουμε λίγο να ψηφιστεί η αλλαγή και μετά το συζητάμε.   
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 18 Σεπ 2014, 10:41:37 ΜΜ
Τώρα εγώ είμαι υπερβολικός και καχύποπτος που αυτή η αναπάντεχη επανεμφάνιση της ΕΠΕ στο Στέκι μετά από σχεδόν 3 χρόνια μου φαντάζει "κάπως"; Και φταίω εγώ που φοβάμαι πολύ τα κείμενα της ΕΠΕ, ειδικά όταν αυτά εμφανίζονται σε χρονικά κρίσιμες για τον κλάδο στιγμές, και που πολλές φορές στο παρελθόν έχουν προκαλέσει διχόνοια, διαμάχες, διάσπαση και άλλα τέτοια "δι-" στον (εκπαιδευτικό) κλάδο μας;

Είναι τώρα κατάλληλη η στιγμή να κρίνουμε/αμφισβητήσουμε τον τρόπο διδασκαλίας, το περιεχόμενο και τη μορφή "αυτού του μαθήματος"; Πού ήμασταν τόσο καιρό; Και θα το θέσουμε τώρα και μάλιστα υπό μορφή πλειστηριασμού;

Πάντως, επειδή ήδη μας έχει απασχολήσει αρκετά στο παρελθόν, από όσο θυμάμαι εμείς εδώ δεν συμφωνούμε όλοι με μια τέτοια κατεύθυνση στο μάθημα σαν αυτή που προτείνετε, και, από ό,τι βλέπω και από άλλες τοποθετήσεις συναδέλφων εκπαιδευτικών πληροφορικής, μάλλον είναι ακατάλληλη χρονικά η στιγμή να ανοίξουμε αυτό το θέμα, πόσο μάλλον εκ του μηδενός!




Νίκο, ανέλυσες το "πολλά άλλα" που έγραψα προηγουμένως;;;


Λευτέρης Δουκέρης

Είναι πάγια τακτική η εμφάνιση μιας ένωσης με καθαρά διασπαστικό ρόλο  «ΕΠΕ» , την ώρα της παραλαβής των μεγάλων «μπράβο» ,
σε-απο αυτούς που επι δύο χρόνια ήταν και είναι παρόντες στον αγώνα κατά του αφανισμού του κλάδου.

Μόλις η τροπή του θέματος γύρισε θετικά για τον κλάδο βγήκαν με ανακοινώσεις  του τύπου «είμαστε 2 είμαστε 3 αρα είμαστε 33 ... να διακηρύξουν τι ???? .

«κάθε πληροφορικός με πτυχίο της αρεσκείας μας ... αποδεκτός????» .

Λίγη ντροπή ... δεν θα έβλαπτε κύριοι καπηλευτές....
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

Λευτέρης Δουκέρης

Όσοι έζησαν την κατάσταση 2 χρόνια τώρα , ξέρουν "επειδή είδαν και έμαθαν και έπαθαν πολλά "

"λίγο ακόμα υπομονή ...και μετά ας αρχίσουν οι χοροί "
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ


stpdt

#1630
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 18 Σεπ 2014, 10:41:37 ΜΜ
Είναι τώρα κατάλληλη η στιγμή να κρίνουμε/αμφισβητήσουμε τον τρόπο διδασκαλίας, το περιεχόμενο και τη μορφή "αυτού του μαθήματος";

Δηλαδή θεωρείς ότι ένα μάθημα που σχεδιάστηκε πριν μια 10ετία, όσο καλό και αν ήταν τότε, εξακολουθεί να παραμένει επίκαιρο και στις μέρες μας;

Αν το μάθημά μας ήταν ιστορία ή αρχαία, τότε ναι η παραπάνω πρόταση ίσως να ίσχυε. Αλλά εμείς διδάσκουμε κάτι άλλο, κάτι που τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει δραματικά, και οφείλουμε να προσαρμοστούμε σε αυτές τις αλλαγές.

Θεωρώ ότι μια συζήτηση για την αναβάθμιση του μαθήματος είναι επιβεβλημένη, κυρίως για πρακτικούς αλλά ακόμα και για επικοινωνιακούς λόγους.

Αλλιώς θα κατηγορηθούμε ότι προσπαθούμε να διασώσουμε ένα (εκ των πραγμάτων) πεπαλαιωμένο μάθημα, με σκοπό να διατηρήσουμε τα ιδιαίτερα και τα φροντιστήρια. Ας μην γίνουμε σαν τους μαθηματικούς, που επιμένουν να λύνουν σύγχρονα προβληματά με αρχαίους τρόπους, για να διατηρούν το συνάφι τους και την ασκησιολογία τους. Ας μην γίνουμε σαν τους φυσικούς, που επιμένουν να διδάσκουν την φυσική του 1800, επειδή αυτή ξέρουν και έχουν μάθει να διδάσκουν.

Στην δικιά μας επιστήμη, ικανός δεν είναι αυτός που έχει μάθει 5, 10 ή 100 πράγματα, ούτε αυτός που έχει μάθει να λύνει ένα πεπερασμένο και καθορισμένο σετ ασκήσεων και προβλημάτων. Ικανός είναι αυτός που μπορεί να προσαρμόζεται στις αλλαγές και στις εξελίξεις της επιστήμης μας. Ικανός είναι αυτός που μπορεί (χρησιμοποιώντας την δουλειά των παλαιότερων, ακόμα και αν δεν την κατανοεί πλήρως) να λύνει τα νέα προβλήματα που προκύπτουν.  Αυτός που θα λύσει ένα νέο πρόβλημα είναι καλύτερος από κάποιον που έχει αποκτήσει την ικανότητα να λύνει χιλιολυμένα παλιά προβλήματα.

Υπό αυτή την έννοια, αν η ύλη του μαθήματος ακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις, τότε ικανότεροι μαθητές θα εισάγονται στις ανώτερες σχολές. Γιατί τότε η τυποποιημένη φροντιστηριακή ασκησιολογία θα υποχωρήσει, και θα αντικατασταθεί με την πραγματική ικανότητα επίλυσης πραγματικών, σύγχρονων, νέων προβλημάτων... Κάτι που αποτελεί και την ουσία του μαθήματός μας.....

itt

Παράθεση από: stpdt στις 19 Σεπ 2014, 12:01:32 ΠΜ
Δηλαδή θεωρείς ότι ένα μάθημα που σχεδιάστηκε πριν μια 10ετία, όσο καλό και αν ήταν τότε, εξακολουθεί να παραμένει επίκαιρο και στις μέρες μας;

Αν το μάθημά μας ήταν ιστορία ή αρχαία, τότε ναι η παραπάνω πρόταση ίσως να ίσχυε. Αλλά εμείς διδάσκουμε κάτι άλλο, κάτι που τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει δραματικά, και οφείλουμε να προσαρμοστούμε σε αυτές τις αλλαγές.

Θεωρώ ότι μια συζήτηση για την αναβάθμιση του μαθήματος είναι επιβεβλημένη, κυρίως για πρακτικούς αλλά ακόμα και για επικοινωνιακούς λόγους.

Αλλιώς θα κατηγορηθούμε ότι προσπαθούμε να διασώσουμε ένα (εκ των πραγμάτων) πεπαλαιωμένο μάθημα, με σκοπό να διατηρήσουμε τα ιδιαίτερα και τα φροντιστήρια. Ας μην γίνουμε σαν τους μαθηματικούς, που επιμένουν να λύνουν σύγχρονα προβληματά με αρχαίους τρόπους, για να διατηρούν το συνάφι τους και την ασκησιολογία τους. Ας μην γίνουμε σαν τους φυσικούς, που επιμένουν να διδάσκουν την φυσική του 1800, επειδή αυτή ξέρουν και έχουν μάθει να διδάσκουν.

Στην δικιά μας επιστήμη, ικανός δεν είναι αυτός που έχει μάθει 5, 10 ή 100 πράγματα, ούτε αυτός που έχει μάθει να λύνει ένα πεπερασμένο και καθορισμένο σετ ασκήσεων και προβλημάτων. Ικανός είναι αυτός που μπορεί να προσαρμόζεται στις αλλαγές και στις εξελίξεις της επιστήμης μας. Ικανός είναι αυτός που μπορεί (χρησιμοποιώντας την δουλειά των παλαιότερων, ακόμα και αν δεν την κατανοεί πλήρως) να λύνει τα νέα προβλήματα που προκύπτουν.  Αυτός που θα λύσει ένα νέο πρόβλημα είναι καλύτερος από κάποιον που έχει αποκτήσει την ικανότητα να λύνει χιλιολυμένα παλιά προβλήματα.

Υπό αυτή την έννοια, αν η ύλη του μαθήματος ακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις, τότε ικανότεροι μαθητές θα εισάγονται στις ανώτερες σχολές. Γιατί τότε η τυποποιημένη φροντιστηριακή ασκησιολογία θα υποχωρήσει, και θα αντικατασταθεί με την πραγματική ικανότητα επίλυσης πραγματικών, σύγχρονων, νέων προβλημάτων... Κάτι που αποτελεί και την ουσία του μαθήματός μας.....

Ποια εξέλιξη δηλαδή πρέπει να ακολουθήσει η ύλη;

stpdt

#1632
Παράθεση από: itt στις 19 Σεπ 2014, 01:11:51 ΠΜ
Ποια εξέλιξη δηλαδή πρέπει να ακολουθήσει η ύλη;

Την εξέλιξη της επιστήμης μας βέβαια. Από τότε που σχεδιάστηκε η γλώσσα του ΑΕΠΠ, έχουν προχωρήσει πολύ τα πράγματα.

Παραθέτω διάφορες γλώσσες

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_programming_languages_by_type

1 Array languages
2 Assembly languages
3 Authoring languages
4 Command line interface languages
5 Compiled languages
6 Concurrent languages
7 Curly-bracket languages
8 Dataflow languages
9 Data-oriented languages
10 Data-structured languages
11 Decision table languages
12 Declarative languages
13 Embeddable languages
    13.1 In source code
        13.1.1 Server side
        13.1.2 Client side
    13.2 In object code
14 Educational languages
15 Esoteric languages
16 Extension languages
17 Fourth-generation languages
18 Functional languages
    18.1 Pure
    18.2 Impure
19 Hardware description languages
    19.1 HDLs for analog circuit design
    19.2 HDLs for digital circuit design
20 Imperative languages
21 Interactive mode languages
22 Interpreted languages
23 Iterative languages
24 List-based languages – LISPs
25 Little languages
26 Logic-based languages
27 Machine languages
28 Macro languages
    28.1 Textual substitution macro languages
    28.2 Application macro languages
29 Metaprogramming languages
30 Multiparadigm languages
31 Numerical analysis
32 Non-English-based languages
33 Object-oriented class-based languages
    33.1 Multiple dispatch
    33.2 Single dispatch
34 Object-oriented prototype-based languages
35 Off-side rule languages
36 Procedural languages
37 Reflective languages
38 Rule-based languages
39 Scripting languages
40 Stack-based languages
41 Synchronous languages
42 Syntax handling languages
43 Visual languages
44 Wirth languages
45 XML-based languages

Έχουμε στην διάθεσή μας διάφορες γλώσσες που ενδεχομένως εξυπηρετούν ξεχωριστούς σκοπούς.

Άλλη γλώσσα θα διαλέξει ένας web-developer (π.χ. PHP) και άλλη αυτός που κάνει βιοπληροφορική (π.χ. R). Πράγμα που σημαίνει ότι άλλη γλώσσα θα επιθυμούσε να ξέρουν οι μαθητές ένα τμήμα βιολογίας, και άλλη ένα τμήμα πληροφορικής, και άλλη ένα μαθηματικό τμήμα ή ένα τμήμα μηχανικών.

Το οποίο συνεπάγεται ότι πρέπει η γλώσσα που θα διδάσκεται στην Βθμια  (αν δεχτουμε ότι πρέπει να είναι μια μόνο), να καλύπτει γνωστικά και εννοιολογικά όσο περισσότερο γίνεται τις ανάγκες των τμημάτων που θα επιθυμήσουν να εντάξουν το μάθημά μας ως προαπαιτούμενο εισαγωγής σε αυτά.

Αυτές τις εξελίξεις δεν τις είχαμε υπόψη μας πριν 15 χρόνια. Τώρα το ποια από όλες αυτές τις γλώσσες είναι καταλληλότερη για να διδαχθεί στην Βθμια είναι μεγάλη συζήτηση....

Θα πρέπει αρχικά να δούμε ποιά χαρακτηριστικά από τα παραπάνω δεν πληρεί η γλώσσα του ΑΕΠΠ. Και στην συνέχεια να αποφασίσουμε αν είναι χρήσιμο για την εκπαιδευτική διαδικασία να καλύψει το μάθημα των πανελληνίων κάποια από αυτά τα νέα χαρακτηριστικά.

che

Ποια γλώσσα του ΑΕΠΠ ρε φίλε ? Pascal μεταφρασμένη στα ελληνικά είναι .
αλλά όπως και να χει ρε παιδιά , αν έχετε εσωτερική πληροφόρηση σχετικά με το τι θα ανακοινώσει ο λοβέρδος τη δευτέρα , πείτε και σε μας για να χαρούμε . για να συζητάτε τα περί αναβάθμισης του μαθήματος λογικά την επανεισαγωγή του μαθήματος την έχετε στο τσεπάκι .

πληροφοριακά πάντως αυτά που μας πόσταρες απο το wikipedia κατά 99% απαιτούν χρήση H/Y και ύπαρξη ενός ρημαδο-compiler. Η διδασκαλία τους σε πίνακα είναι εκτός πραγματικότητας !

stpdt

Παράθεση από: che στις 19 Σεπ 2014, 02:16:39 ΠΜ
πληροφοριακά πάντως αυτά που μας πόσταρες απο το wikipedia κατά 99% απαιτούν χρήση H/Y και ύπαρξη ενός ρημαδο-compiler. Η διδασκαλία τους σε πίνακα είναι εκτός πραγματικότητας !

Και εγώ έτσι πίστευα παλιά.

Αν το ψάξεις όμως, θα δεις ότι σήμερα, εξακολουθούν να διδάσκουν γλώσσες προγραμματισμού στον μαυροπίνακα.

π.χ. διαλέγω κάποια στην τύχη

http://www.youtube.com/watch?v=_cV8NWQCxnE
http://www.youtube.com/watch?v=KHpjLeKtKw0

Αν παρακολουθήσεις αυτά τα μαθήματα θα διαπιστώσεις ότι μερικές φορές είναι προτιμότερος ο μαυροπίνακας.