ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tdrivas

Δευτερα ανακοινωνεται η εισαγωγη της Πληροφορικης.το ειπε τωρα ο Λοβερδος
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

balatsa

Μπαλατσός Θωμάς
Καθηγητής Πληροφορικής

nektar

Προσωπικά θεωρώ ότι με τον ένα τρόπο ή τον άλλο θα μπει η Πληροφορική ως εξεταζόμενο μάθημα με τη μορφή της Αλγοριθμικής. Ενόσω λοιπόν συνεχίζεται η άσκηση πίεσης από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας (ετοιμάζουμε και σχετικό κείμενο) και άλλες ενώσεις θα ήθελα να θέσω προς συζήτηση τον προβληματισμό που έχουμε στην ΕΠΕ σχετικά με τη μορφή αυτού του μαθήματος.
Όλοι στην ΕΠΕ συμφωνούμε ότι απαιτείται να διδάσκεται με τρόπο ρεαλιστικό, βασισμένο δηλαδή σε μια κατάλληλη γλώσσα προγραμματισμού γενικού σκοπού. Οι πιθανές εναλλακτικές που έχουμε καταλήξει είναι τρεις:
1. Java
2. Pascal
2. Python
Θα παρακαλούσα τους συναδέλφους Συντονιστές αν μπορούν να κάνουμε μία ψηφοφορία. Παράλληλα είναι νομίζω απαραίτητο να γίνει και μια συζήτηση για τις τεχνικές/επιστημολογικές/παιδαγωγικές αρετές και αδυναμίες καθεμιάς (ή και άλλων αν προταθούν) ώστε να μπορέσουμε να έχουμε μια συλλογική άποψη και για το θέμα αυτό.
Αν θεωρηθεί ότι αυτή μου η ανάρτηση ταιριάζει σε κάποια άλλη συζήτηση ή αν κριθεί ότι απαιτείται η έναρξη άλλης συζήτησης, παρακαλώ ας γίνει.

Νεκτάριος Μουμουτζής
Αντιπρόεδρος ΔΣ ΕΠΕ
Νεκτάριος Μουμουτζής

petrosp13

Παράθεση από: morfeus στις 18 Σεπ 2014, 11:27:59 ΠΜ
Δευτερα ανακοινωνεται η εισαγωγη της Πληροφορικης.το ειπε τωρα ο Λοβερδος

Πάλι αλχημείες με το Νέο Λύκειο;
Γιατί δεν αφήνετε να εφαρμοστεί το σύστημα όπως είναι;
Αυτό το πράγμα με την αλλαγή του εξεταστικού συνέχεια πρέπει να σταματήσει
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis

Παράθεση από: nikosx στις 18 Σεπ 2014, 12:39:38 ΠΜ
Πρόταση της ΕΜΕ για το Νέο Λύκειο:

http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B5%CE%BC%CE%B5-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CE%BB%CF%8D%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BF

Χωρίς διάθεση για σχολιασμό από την πλευρά μου.

Πέρσι είχαν γράψει μετά τη διαβούλευση τα σχόλιά τους με την παρατήρηση ότι ήταν διακοπές

Φέτος ξυπνήσανε...

P.Tsiotakis

Παράθεση από: nektar στις 18 Σεπ 2014, 12:00:24 ΜΜ
Προσωπικά θεωρώ ότι με τον ένα τρόπο ή τον άλλο θα μπει η Πληροφορική ως εξεταζόμενο μάθημα με τη μορφή της Αλγοριθμικής. Ενόσω λοιπόν συνεχίζεται η άσκηση πίεσης από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας (ετοιμάζουμε και σχετικό κείμενο) και άλλες ενώσεις θα ήθελα να θέσω προς συζήτηση τον προβληματισμό που έχουμε στην ΕΠΕ σχετικά με τη μορφή αυτού του μαθήματος.
Όλοι στην ΕΠΕ συμφωνούμε ότι απαιτείται να διδάσκεται με τρόπο ρεαλιστικό, βασισμένο δηλαδή σε μια κατάλληλη γλώσσα προγραμματισμού γενικού σκοπού. Οι πιθανές εναλλακτικές που έχουμε καταλήξει είναι τρεις:
1. Java
2. Pascal
2. Python
Θα παρακαλούσα τους συναδέλφους Συντονιστές αν μπορούν να κάνουμε μία ψηφοφορία. Παράλληλα είναι νομίζω απαραίτητο να γίνει και μια συζήτηση για τις τεχνικές/επιστημολογικές/παιδαγωγικές αρετές και αδυναμίες καθεμιάς (ή και άλλων αν προταθούν) ώστε να μπορέσουμε να έχουμε μια συλλογική άποψη και για το θέμα αυτό.
Αν θεωρηθεί ότι αυτή μου η ανάρτηση ταιριάζει σε κάποια άλλη συζήτηση ή αν κριθεί ότι απαιτείται η έναρξη άλλης συζήτησης, παρακαλώ ας γίνει.

Νεκτάριος Μουμουτζής
Αντιπρόεδρος ΔΣ ΕΠΕ

Η ψηφοφορία απευθύνεται σε όλους; Είμαστε όλοι μια κοινότητα;;

tdrivas

Παράθεση από: balatsa στις 18 Σεπ 2014, 11:59:29 ΠΜ
Που το ειπε;
Στην Τσαπανίδου (Star). Εστάλη ερώτηση και είπε πως θα ανακοίνωνε το πανελλαδικώς εξεταζόμενο την τρέχουσα εβδομάδα, αλλά περιμένει Αβραμόπουλο για να δει τι θα γίνει με τον τρόπο εξέτασης για στρατιωτικές σχολές. Κατά συνέπεια, Δευτέρα μεσημέρι (όπως χαρακτηριστικά είπε) θα ανακοινώσει την εισαγωγή της Πληροφορικής.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

ntzios kostas

Παράθεση από: nektar στις 18 Σεπ 2014, 12:00:24 ΜΜ
Προσωπικά θεωρώ ότι με τον ένα τρόπο ή τον άλλο θα μπει η Πληροφορική ως εξεταζόμενο μάθημα με τη μορφή της Αλγοριθμικής. Ενόσω λοιπόν συνεχίζεται η άσκηση πίεσης από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας (ετοιμάζουμε και σχετικό κείμενο) και άλλες ενώσεις θα ήθελα να θέσω προς συζήτηση τον προβληματισμό που έχουμε στην ΕΠΕ σχετικά με τη μορφή αυτού του μαθήματος.
Όλοι στην ΕΠΕ συμφωνούμε ότι απαιτείται να διδάσκεται με τρόπο ρεαλιστικό, βασισμένο δηλαδή σε μια κατάλληλη γλώσσα προγραμματισμού γενικού σκοπού. Οι πιθανές εναλλακτικές που έχουμε καταλήξει είναι τρεις:
1. Java
2. Pascal
2. Python
Θα παρακαλούσα τους συναδέλφους Συντονιστές αν μπορούν να κάνουμε μία ψηφοφορία. Παράλληλα είναι νομίζω απαραίτητο να γίνει και μια συζήτηση για τις τεχνικές/επιστημολογικές/παιδαγωγικές αρετές και αδυναμίες καθεμιάς (ή και άλλων αν προταθούν) ώστε να μπορέσουμε να έχουμε μια συλλογική άποψη και για το θέμα αυτό.
Αν θεωρηθεί ότι αυτή μου η ανάρτηση ταιριάζει σε κάποια άλλη συζήτηση ή αν κριθεί ότι απαιτείται η έναρξη άλλης συζήτησης, παρακαλώ ας γίνει.

Νεκτάριος Μουμουτζής
Αντιπρόεδρος ΔΣ ΕΠΕ

Προσωπικά πιστεύω να περιμένουμε να δούμε τι θα ανακοινωθεί από τον Υπουργό και τι τελικά θα ψηφιστεί και μετά ανοίγουμε την συζήτηση αυτή.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Gnirut

Παράθεση από: nektar στις 18 Σεπ 2014, 12:00:24 ΜΜ
Προσωπικά θεωρώ ότι με τον ένα τρόπο ή τον άλλο θα μπει η Πληροφορική ως εξεταζόμενο μάθημα με τη μορφή της Αλγοριθμικής. Ενόσω λοιπόν συνεχίζεται η άσκηση πίεσης από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας (ετοιμάζουμε και σχετικό κείμενο) και άλλες ενώσεις θα ήθελα να θέσω προς συζήτηση τον προβληματισμό που έχουμε στην ΕΠΕ σχετικά με τη μορφή αυτού του μαθήματος.
Όλοι στην ΕΠΕ συμφωνούμε ότι απαιτείται να διδάσκεται με τρόπο ρεαλιστικό, βασισμένο δηλαδή σε μια κατάλληλη γλώσσα προγραμματισμού γενικού σκοπού. Οι πιθανές εναλλακτικές που έχουμε καταλήξει είναι τρεις:
1. Java
2. Pascal
2. Python
Θα παρακαλούσα τους συναδέλφους Συντονιστές αν μπορούν να κάνουμε μία ψηφοφορία. Παράλληλα είναι νομίζω απαραίτητο να γίνει και μια συζήτηση για τις τεχνικές/επιστημολογικές/παιδαγωγικές αρετές και αδυναμίες καθεμιάς (ή και άλλων αν προταθούν) ώστε να μπορέσουμε να έχουμε μια συλλογική άποψη και για το θέμα αυτό.
Αν θεωρηθεί ότι αυτή μου η ανάρτηση ταιριάζει σε κάποια άλλη συζήτηση ή αν κριθεί ότι απαιτείται η έναρξη άλλης συζήτησης, παρακαλώ ας γίνει.

Νεκτάριος Μουμουτζής
Αντιπρόεδρος ΔΣ ΕΠΕ

Όταν επισημοποιηθεί η απόφαση της επανεισόδου της πληροφορικής στις πανελλαδικές, τότε τα αρμόδια όργανα (παιδαγωγικό ινστιτούτο, υπουργείο παιδείας κλπ.), μαζί με τους εκπροσωπους των εκπαιδευτικών (ΠΕΚΑΠ), τους σχολικούς συμβούλους πληροφορικής και την εκπαιδευτική κοινότητα των καθηγητών πληροφορικής θα ανοίξουν την συζήτηση για την μορφή και τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν στο μάθημα.

Σε αυτή τη συζήτηση θα μπορούν φυσικά τότε να συνδράμουν και όλες οι επαγγελματικές ενώσεις που έχουν σχέση με την πληροφορική (ΕΠΥ, ΕΠΕ κ.α.).

ggkrozos


nektar

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 18 Σεπ 2014, 12:36:35 ΜΜ
Η ψηφοφορία απευθύνεται σε όλους; Είμαστε όλοι μια κοινότητα;;

Δεν αρκεί νομίζουν να ψηφίσουν μόνο τα μέλη της δική μας κοινότητας.
Ακόμη καλύτερα θα ήταν να μπορούν να συμμετέχουν και άλλοι, οι μαθητές και οι γονείς και όποιοι άλλοι μπορούν να έχουν άποψη για το θέμα.
Νεκτάριος Μουμουτζής

nektar

Νεκτάριος Μουμουτζής

stpdt

#1602
Παράθεση από: nektar στις 18 Σεπ 2014, 12:00:24 ΜΜ
Προσωπικά θεωρώ ότι με τον ένα τρόπο ή τον άλλο θα μπει η Πληροφορική ως εξεταζόμενο μάθημα με τη μορφή της Αλγοριθμικής. Ενόσω λοιπόν συνεχίζεται η άσκηση πίεσης από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας (ετοιμάζουμε και σχετικό κείμενο) και άλλες ενώσεις θα ήθελα να θέσω προς συζήτηση τον προβληματισμό που έχουμε στην ΕΠΕ σχετικά με τη μορφή αυτού του μαθήματος.
Όλοι στην ΕΠΕ συμφωνούμε ότι απαιτείται να διδάσκεται με τρόπο ρεαλιστικό, βασισμένο δηλαδή σε μια κατάλληλη γλώσσα προγραμματισμού γενικού σκοπού. Οι πιθανές εναλλακτικές που έχουμε καταλήξει είναι τρεις:
1. Java
2. Pascal
2. Python
Θα παρακαλούσα τους συναδέλφους Συντονιστές αν μπορούν να κάνουμε μία ψηφοφορία.

Δεν είναι μια ψηφοφορία συνάδελφε.  Από τα λεγόμενά σου, αμέσως-αμέσως προκύπτουν τουλάχιστον δύο ψηφοφορίες.

Πρώτη ψηφοφορία: Θέλουμε η αλγοριθμική να διδάσκεται με τρόπο ρεαλιστικό, σε μια κατάλληλη γλώσσα προγραμματισμού γενικού σκοπού;
Δεύτερη ψηφοφορία, εξαρτημένη από το αποτέλεσμα της πρώτης:
----> αν το αποτέλεσμα της πρώτης είναι ναι , τότε προκύπτει δεύτερη ψηφοφορία με επιλογές java, pascal, Python κλπ
----> αν το αποτέλεσμα της πρώτης είναι όχι, τότε προκύπτει δεύτερη ψηφοφορία με επιλογές ψευδογλώσσα, ΑΕΠΠ και ότι προκύψει

Καλό είναι όταν μιλάμε για ψηφοφορίες, τα άλματα λογικής να αποφεύγονται. Και να φροντίζουμε να στήνεται σωστά και με λογικό τρόπο το πλήρες δέντρο όλων αυτών που καλούμαστε να αποφασίσουμε και να ψηφίσουμε. Αλλιώς, αν δεν είναι σωστά στημένο αυτό το δέντρο της λογικής, τότε η ψηφοφορία είναι κατευθυνόμενη.

Ενδεχομένως να υπάρχουν και άλλα λογικά άλματα, τα οποία οδηγούν στην απόφασή μας , και τα οποία τα παραβλέπουμε, όταν βάλουμε δύο μόνο ψηφοφορίες.  πχ μια ίσως αρκετά σημαντική απόφαση για να επιλέξουμε τι θα διδάσκουμε, είναι επίσης αν η γλώσσα που θα διδάσκεται πρέπει να είναι τύπου compiler ή interpreter ή reflective ή object-oriented ή scripting κλπ κλπ

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_programming_languages_by_type

Αν αποφασιστεί να πάμε σε εφαρμοσμένη γλώσσα προγραμματισμού και όχι σε εκπαιδευτική-θεωρητική γλώσσα (που ενδεχομένως θα χρειαστεί να σχεδιαστεί εξ αρχής), πρέπει να ερωτηθούν και άλλες παράμετροι σε μια ψηφοφορία.

Εν κατακλείδι, δεν απλό πράγμα η ψηφοφορία, χρειάζεται μελέτη και προσοχή για να στηθεί με σωστό τρόπο και να μην είναι biased (μεροληπτική). Και στις περισσότερες των περιπτώσεων χρειάζεται ολόκληρο set ψηφοφοριών , εξαρτημένες μάλιστα λογικά μεταξύ τους, και όχι απλά μόνο μια ψηφοφορία.

vistrian

Τροπολογία για την Πληροφορική-Ξεσηκώνονται οι Χημικοί καθηγητές  :D

Η Διοικούσα Επιτροπή (ΔΕ) της Ένωσης Ελλήνων Χημικών συγκαλεί Έκτακτη Σύνοδο τη Συνέλευσης των Αντιπροσώπων, την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 8 του Νόμου 1804/88 με απόφαση της ΔΕ της 17ης Σεπτεμβρίου 2014 με μοναδικό θέμα της Ημερήσιας Διάταξης:
«Εξελίξεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Καθορισμός της στάσης του κλάδου».


http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/tropologia-gia-thn-plhroforikh-jeshkvnontai-oi-xhmikoi-kauhghtes
VR in Computing

petrosp13

Να δω με τι επιχειρήματα θα αντιδράσουν οι κύριοι

1. Ότι δεν εξετάζεται πουθενά;
2. Ότι είναι άχρηστο σαν μάθημα;
3. Ότι είναι εξειδικευμένο σαν μάθημα;
4. Ότι η Χημεία είναι βασική επιστήμη;
5. Ότι οι Πληροφορικοί εκμεταλλεύτηκαν τους συναδέρφους τους σε θέσεις κλειδιά;
6. Ότι οι συντεχνίες κάνουν ό,τι θέλουν στην εκπαίδευση;
7. Όλα τα παραπάνω;

Πάντως, παρατηρήσατε ότι φέτος δεν έχουν βγάλει ούτε μια (1) ανακοίνωση επί του θέματος, ενώ πέρσι έβγαζαν μια (1) κάθε μέρα
Οι λόγοι προφανείς

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΣΙΦΛΙΚΙ ΚΑΝΕΝΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΥΡΙΖΕΙ ΣΤΟ 1980...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής