ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

stpdt

ευχάριστα τα νέα.
οι εκπαιδευτικοί ξυπνήσανε και δεν κυνηγάνε τοίχους και σύμβολα, αλλά ΠΡΟΣΩΠΑ!

http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%B7%CF%88%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%8D-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82

Μετά από αυτό ο υπουργός τρόμαξε, και κανόνισε συνάντηση όσων έχουν βγει σε διαθεσιμότητα με τον ΑΛ!!!!

Να τα βλέπει η ΠΕΚΑΠ, που καλεί τους πληροφορικούς να φωνάζουν έξω από το φράκτη του υπουργείου.
Αλλού πρέπει να πάμε να φωνάξουμε!

stpdt

Ψηφίστηκε η αξιολόγηση σε ΦΕΚ.

Ύψιστος αξιολογητής; Ο μπαγκλαβάς!!!!

@$#%#$%^%$&^%**(*(&*)(&*)(*)_(*)_(*_!@#$@!#$@!$#@$@!

>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Είναι πραγματικά για ροχάλες όποιος δεχτεί να συμμετέχει με οποιονδήποτε ρόλο σε αυτόν τον πυραμιδικό σχηματισμό της αξιολόγησης.

Στην αξιολόγηση το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι.

Εμπρός συνάδελφοι , να αντιστρέψουμε την πυραμίδα που έχτισε ο μπακλαβάς!
Ναι στην αξιολόγηση από κάτω προς τα πάνω!
Όχι στην μπα-κλαβαδο-αξιολόγηση!

apom

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η αξιολόγηση είναι ο εχθρός πολλών καθηγητών. Εάν έχει να κάνει με τον τρόπο που ενδεχωμένως υλοποιηθεί να το καταλάβω. Αλλά η αξιολόγηση είναι απαραίτητη. Δυστυχώς ή ευτυχώς ο κομιστής ενός πτυχίου δεν σημαίνει ότι μπορεί να δουλέψει το ίδιο αποδοτικά σε όλες τις δουλειές που θεωρητικά μπορεί να επιτελέσει με βάση το πτυχίο του. Το ότι κάποιος αρχικά επιλέγεται να εκτελέσει μία εργασία είτε στον ιδιωτικό είτε στον δημόσιο τομέα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μπορεί να την εκτελέσει κι επιτυχώς... η αντικειμενική αξιολόγηση είναι απαραίτητη... όποιος λέει το αντίθετο απλά έχει συνειδητοποιήσει την ανεπαρκειά του στον τομέα που εργάζεται και προσπαθεί να κρυφτεί.

Στην τελική εάν δουλεύουμε σε ένα μαγαζί και δεν μας αρέσει ο τρόπος που λειτουργεί πάμε σε άλλο μαγαζί ή δημιουργούμε ένα δικό μας με τους όρους που μας αρέσει... κι απορώ εάν υπάρχει έστω κι ένας που θα είχε δικό του μαγαζί και δεν θα αξιολογούσε τους υπαλλήλους του με τον δικό του τρόπο πάντα όποιος κι αν ήταν αυτός ( εγώ δεν έχω μαγαζί... υπάλληλος είμαι ) υπάρχει ένας;

apom

α!!! σκέφτηκα να δημιουργήσω μία λίστα με σχολεία όπου θα αναφέρονται μαρτυρίες μαθητών για τα κακώς ( και καλώς ) κείμενα των καθηγητών ( όχι απαραίτητα ονόματα ) που τους διδάσκουν... ανά ειδικότητα κ.τ.λ. θέλει κάποιος να συμμετάσχει;

Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερα  άσχημη εντύπωση είναι σχολείο στο Παγκράτι όπου ενώ οι μαθητές έκαναν κατάληψη υπήρχαν 2 κλειδαριές στην πόρτα... μία από τους μαθητές για να μην μπαίνει κανείς μέσα παρά μόνο αυτοί .... και μία από τους καθηγητές για να μην μπαίνουν οι μαθητές στο σχολείο.... καλο;;;; κατάληψη σε έναν δημόσιο χώρο χωρίς να υπάρχει κανείς μέσα... τέλειο!!!

apom

Πρόταση για την αναβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης στα ΓΕΛ έτσι ώστε να μειωθεί η απαίτηση για φροντιστήρια... ίσως η ΠΕΚΑΠ να την παρουσίαζε στον Υπουργό.

Το πρόβλημα : Υπάρχουν πολλά παιδιά ανά τμήμα  πάνω απο 20-25 πολλές φορές με αποτέλεσμα τον καλύτερο σούπερ ντούπερ καθηγητή να έβαζες ελάχιστα θα μπορούσε να προσφέρει.

Πρόταση : Να διπλασιαστούν οι ώρες διδασκαλίας των καθηγητών που διδάσκουν σε αυτά τα τμήματα έτσι ώστε να σπάσουν στην μέση και να έχουμε τμήματα 12-13 ατόμων. εάν δεν υπάρχουν αίθουσες να μετακυλιστεί το ωράριο και στην μεσημεριανή ζώνη . Οσον αφορά τον μισθό δεν νομίζω για ποιό λόγο θα πρέπει να αυξηθεί αφού το θέμα είναι η ποιότητα της εκπαίδευσης κι όχι τα έσοδα των εργαζομένων... αυτό είναι κάτι διαφορετικό. Εξάλου θα δουλεύουν το πολύ 40 διδακτικές ώρες 45 λεπτά όπως κι όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα σχολεία πρέπει να ανοιχτά μόνο 8-2 το μεσημέρι και να είναι κλειστά όλο το υπόλοιπο χρονικό διάστημα.

thana$i$

Παράθεση από: apom στις 07 Νοε 2013, 01:08:49 ΜΜ
Εξάλου θα δουλεύουν το πολύ 40 διδακτικές ώρες 45 λεπτά όπως κι όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα σχολεία πρέπει να ανοιχτά μόνο 8-2 το μεσημέρι και να είναι κλειστά όλο το υπόλοιπο χρονικό διάστημα.
Εργάτης γνώσης που μετράει την δουλειά με όρους γραμμής παραγωγής Ford. Αξιοπρόσεκτο από μόνο του.
Θα το εισηγηθώ και εγώ, όταν το σχολείο αποκτήσει γραμματέα, μηχανογράφηση και τεχνική υποστήριξη και ασχολούμαι ΜΟΝΟ με την διδασκαλία.
Ακόμα, ειδικά αν το μάθημα είναι εργαστηριακό θα μιλήσω και στην νεράιδα του εργαστηρίου που φροντίζει να λειτουργούν σωστά υπολογιστές που τον καθένα τον χρησιμοποιεί κατά μέσο όρο ένας αριθμός 10 μαθητών την εβδομάδα, να της πω να μένει και μετά τις 14:00.
Γενικώς είναι καλό αν δεν ξέρεις να μην μιλάς. Και αν ακόμα νομίζεις ότι ξέρεις να μην γενικεύεις. Για να δώσουμε και ένα απλό παράδειγμα, ένας ηθοποιός δεν δουλεύει μόνο τις δυο ώρες που κρατάει μια παράσταση. Επίσης, δεν δουλεύουν μόνο οι ηθοποιοί που βλέπει ο κόσμος για μια παράσταση, καθώς εκτός από την πράξη της υποκριτικής χρειάζεσαι σκηνικά, ηχοληψία κλπ.
Όταν μιλάς για δημόσιο σχολείο δεν μιλάς μόνο για ένα μέρος που γίνονται μαθήματα, αλλά για έναν ολόκληρο γραφειοκρατικό μηχανισμό. Έχω την εντύπωση πως στα φροντιστήρια δεν υπάρχει καθηγητής που να κάνει την γραμματέα, το μητρώο, τα οικονομικά, την ανάπτυξη του site, και την έκδοση των όποιων πιστοποιητικών / εγγράφων. Ούτε φυσικά εμπλέκεται σε διαδικασίες όπως οι Πανελλήνιες Εξετάσεις, τα στρατολογικά μητρώα κλπ κλπ κλπ.
Και αν θέλουμε να επικεντρωθούμε στην διδασκαλία του Προγραμματισμού-Αλγοριθμικής -Επιστήμης Υπολογιστών, και όχι σε στην διδασκαλία τυποποιημένων τεχνικών επίλυσης ασκήσεων, θα πρέπει να μιλήσουμε για μια εντελώς διαφορετική δουλειά, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί και η ποιότητά της να αξιολογηθεί όχι μόνο με το στενόμυαλα διαχειριστικό πηλίκο μαθητών/καθηγητή, αλλά συνυπολογίζοντας την ποιότητα και την βούληση του μαθητικού κοινού, τις υλικοτεχνικές υποδομές και τις εργατοώρες που χρειάζεται για την ανάπτυξη/συντήρησή τους κλπ κλπ κλπ.
Η  κατσίκα που νομίζεις ότι έχει ο γείτονας είτε δεν υπήρξε ποτέ είτε έχει πεθάνει εδώ και καιρό .-

gkatsion

Όταν θα κάνεις 40 διδακτικές ώρες την εβδομάδα σε παιδάκια δημοτικού 22 με 28 ανά τάξη, και βγεις ζωντανός
και ψυχικά υγειής μετά από 2-3 μήνες, τα λέμε.

Που νομίζετε ότι όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης είναι, τα τμήματα πανελληνίων που έχετε στο φροντιστήριο
με 6 ως 10 παιδιά, που πληρώνουν και οφείλουν στους γονείς τους να προσέξουν.

Υ.Γ αλλά όποιος είναι έξω από το χορό πολλά τραγούδια ξέρει...

Υ.Γ.2   Αν   Δέκα <> 10 και Δέκα <> Χ και Δέκα <> Ten τότε η κατσίκα του γείτονα υπήρξε και υπάρχει ακόμη
(Αν το σκεφτείς στενόμυαλα όλα τα παραπάνω είναι διαφορετικά)
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: apom στις 07 Νοε 2013, 01:08:49 ΜΜ
Πρόταση : ...

Μετά από αποχή 2 1/2 εβδομάδων που ο "πάντα φιλικός" apom επέβαλε στον εαυτό του για να ξεχαστούν τα τελευταία γραφόμενά του... κάνει για μια ακόμα φορά αισθητή την επάνοδό του... Και μετά από αυτό... ας πιάσουμε τώρα τα χέρια όλοι μαζί για τον κοινό αγώνα...

stpdt

#578
Παράθεση από: apom στις 07 Νοε 2013, 12:54:48 ΜΜ
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η αξιολόγηση είναι ο εχθρός πολλών καθηγητών. Εάν έχει να κάνει με τον τρόπο που ενδεχωμένως υλοποιηθεί να το καταλάβω. Αλλά η αξιολόγηση είναι απαραίτητη. Δυστυχώς ή ευτυχώς ο κομιστής ενός πτυχίου δεν σημαίνει ότι μπορεί να δουλέψει το ίδιο αποδοτικά σε όλες τις δουλειές που θεωρητικά μπορεί να επιτελέσει με βάση το πτυχίο του. Το ότι κάποιος αρχικά επιλέγεται να εκτελέσει μία εργασία είτε στον ιδιωτικό είτε στον δημόσιο τομέα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μπορεί να την εκτελέσει κι επιτυχώς... η αντικειμενική αξιολόγηση είναι απαραίτητη... όποιος λέει το αντίθετο απλά έχει συνειδητοποιήσει την ανεπαρκειά του στον τομέα που εργάζεται και προσπαθεί να κρυφτεί.

Στην τελική εάν δουλεύουμε σε ένα μαγαζί και δεν μας αρέσει ο τρόπος που λειτουργεί πάμε σε άλλο μαγαζί ή δημιουργούμε ένα δικό μας με τους όρους που μας αρέσει... κι απορώ εάν υπάρχει έστω κι ένας που θα είχε δικό του μαγαζί και δεν θα αξιολογούσε τους υπαλλήλους του με τον δικό του τρόπο πάντα όποιος κι αν ήταν αυτός ( εγώ δεν έχω μαγαζί... υπάλληλος είμαι ) υπάρχει ένας;

Δεν είναι εχθρός η αξιολόγηση. Εχθρός είναι ο μπακλαβάς, που με το παρόν νομοσχέδιο αυτο-αναγορεύεται σε ύψιστο αξιολογητή.

Αξιολόγηση πρέπει να γίνει.

Για το διοικητικο κομμάτι:
Ο διευθυντής πρέπει να μας αξιολογεί. Όμως, πρέπει και ο σύλλογος διδασκόντων να αξιολογεί το διευθυντή. Και όχι να είναι οι διευθυντές τα τσιράκια του κάθε μπακλαβά, που διορίζονται με συνεντεύξεις.

Για το θέμα της παιδαγωγικής συμπεριφοράς μας στην τάξη:
Πρέπει να αξιολογούμαστε από τους γονείς,  και από τους μαθητές σε βάθος χρόνου (δηλαδή 3-4 χρόνια αφού οι μαθητές αποφοιτήσουν και ενηλικιωθούν, να έχουν το δικαίωμα να μας κρίνουν για την παιδαγωγική συμπεριφορά μας μέσα στην τάξη)

Για το θέμα του γνωστικού μας αντικειμένου:
Πρέπει να αξιολογούμαστε με εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ. Και όποιος βγει πρώτος στις εξετάσεις, αυτός να γίνεται σύμβουλος στο διδακτικό κομμάτι, και αυτός να μπορεί να αξιολογεί εμάς τους υπόλοιπους. Και όχι να είναι οι σύμβουλοι τα τσιράκια του κάθε μπακλαβά.

Σε κάθε περίπτωση, αυτοί που δουλεύουν σε φροντιστήρια επειδή απέτυχαν σε εξετάσεις για να γίνουν καθηγητές, αυτοί που παπαγαλίζουν κάποιες τεχνικές από ένα συγκεριμένο (και κατά πολλούς κακό) μάθημα πανελληνίων, δεν δικαιούνται να ομιλούν και να αξιολογούν. Δεν είναι σε θέση να το κάνουν , γιατί δεν γνωρίζουν καν το αντικείμενο τους σφαιρικά. Αν πράγματι γνωρίζουν το αντικείμενο σφαιρικά, ας το αποδείξουν με εξετάσεις απέναντι στους καθηγητές του δημοσίου, σαν ίσος προς ίσος. Το ότι είσαι επιτυχημένος φροντιστής, αυτό δεν σε καθιστά και καλό επιστήμονα.

Ομοίως δεν δικαιούνται να ομιλούν και να αξιολογούν όσοι πανεπιστημιακοί έλαβαν την έδρα τους γλείφοντας άλλους πανεπιστημιακούς. Ο αξιολογητής πανεπιστημιακός, πρέπει και αυτός να έχει περάσει από εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ, για να μπορεί να αξιολογεί.  Αν δεν έχεις περάσει απο εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ, συγκρινόμενος με ΟΛΟΥΣ, δεν έχεις σφαιρική γνώση του αντικειμένου σου, αλλά μόνο γνώση της εξειδίκευσής σου και του διδακτορικού σου. Το ότι είσαι καλός πανεπιστημιακός, δεν σε κάνει αυτόματα και καλό αξιολογητή.

Το νομοσχέδιο δεν κάνει τίποτα από τα παραπάνω, απλά δημιουργεί μια διεφθαρμένη πυραμίδα αξιολόγησης, με το ψάρι να βρωμάει από το κεφάλι. Αξιολόγηση θέλουμε, αλλά αξιολόγηση αντικειμενική (με εξετάσεις) και αξιολόγηση πρώτα από Κάτω προς τα Πάνω και μετά το αντίστροφο.

petrosp13

#579
Η αξιολόγηση για να φύγουν πολλοί από τους παντελώς ανίκανους είναι παρά πολύ απλή
Ανώνυμο ερωτηματολόγιο στο τέλος της χρονιάς στους μαθητές για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού ως προς την επιστημονική κατάρτιση, την κάλυψη του εύρους της ύλης, την υποστήριξη στους μαθητές, την συμπεριφορά και αλλά
Καθηγητής ο οποίος λαμβάνει για 3 συνεχόμενα χρόνια άσχημες αξιολογήσεις από μεγάλο ποσοστό των μαθητών (π.χ. 70%), παυεται απο την θεση του και προσλαμβάνεται άλλος
Με αυτό τον τρόπο, δεν θα κινδυνεύσει πότε κανένας άξιος να χάσει άδικα την θέση του με τις διαθεσιμότητες και κυρίως θα απομακρυνθούν πολλοί ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί που φυτοζωούν στα σχολεία
Όπως ψάχνουν γενικά επίορκους στο Δημόσιο για να τους παύσουν, ας ψάξουν και για ανεπαρκείς εκπαιδευτικούς. Αν είναι να αποφευχθούν τυφλές και οριζόντιες διαθεσιμότητες χωρίς αξιολόγηση, ας φύγουν οι ανεπαρκείς και ας μείνουν οι πραγματικά άξιοι.
Ούτε πανεπιστημιακοί, ούτε ο διευθυντής, ούτε η Δευτεροβάθμια.
Οι μαθητές είναι ο καλύτερος κριτής των πάντων, αφού αυτοί ζούνε καθημερινά τον εκπαιδευτικό.
Ακόμα και οι κακοί ή αδιάφοροι μαθητές, μπορούν να κρίνουν αν το μάθημα που κάνει ένας καθηγητής είναι ανεπαρκές ή ο ίδιος δεν είναι σωστός σε κάτι.
Για μια χρόνια, κάποιος μπορεί να μην τα πάει καλά με ένα τμήμα. Για τρία χρόνια, δεν εξηγούνται οι συνεχόμενες άσχημες απαντήσεις των παιδιών
Κάποιος μπορεί να είναι ευχάριστος στα παιδιά γιατί δεν τα πιέζει και γενικώς δεν κάνει καλό μάθημα. Στις ερωτήσεις που αφορούν την επάρκεια του μαθήματος του, αυτό θα φανεί
Από την πρώτη χρονιά που τα αποτελέσματα κάποιου δεν είναι ικανοποιητικά, του γίνονται συστάσεις και του επισημαίνεται το πρόβλημα, ώστε να μην βρεθεί προ απροόπτου
Οι δικλείδες ασφαλείας στο ότι οι μαθητές δεν θα έχουν εμπάθεια προς τον καθηγητή είναι ότι θα απαιτείται υψηλό ποσοστό (π.χ. 70%) μαθητών που δεν κρίνουν επαρκή τον εκπαιδευτικό και ότι θα αφορά τους μαθητές μιας συνεχόμενης 3ετίας, άρα μια κακή χρονιά ή φουρνιά μαθητών δεν θα έχει άδικα αποτελέσματα
Δικλείδα ασφαλείας για την σοβαρότητα των απαντήσεων από τους μαθητές θα είναι να συμπληρωθεί το ερωτηματολόγιο παρουσία του γονέα και (πιθανόν) με την υπογραφή του
Σίγουρα χρειάζεται πολλή συζήτηση αλλά για μένα είναι μια καλή και δίκαιη λύση
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gpapargi

Το να δώσεις στον έφηβο μαθητή το δικαίωμα αξιολόγησης είναι επικίνδυνο. Θυμάμαι όταν ήμουν μαθητής στο λύκειο, μια καθηγήτρια για να γίνει αρεστή έγλυφε τους μαθητές. Οι μαθητές την λάτρευαν και τη χαρακτήριζαν "ξηγημένη" επειδή τους έλεγε τι θα βάλει στο τέλος. Είναι απολύτως βέβαιο ότι θα της έβαζαν άριστα σε όλα. Θα της έβαζαν άριστα ακόμα και στο επίπεδο του μαθήματος που κάνει. Μια άλλη, μπροστά στα μάτια μου, έδωσε τις απαντήσεις στα θέματα των μαθηματικών της Β λυκείου ενώ ήταν επιτηρήτρια. Και αυτή τη λάτρευαν οι μαθητές.

Ο μέσος άνθρωπος ενστικτωδώς συμφωνεί με αυτό που τον συμφέρει και ανάλογα διαμορφώνει τα επιχειρήματά του. Καθηγητές που θα επιτρέπουν αντιγραφές και θα "σφυρίζουν" τα θέματα των εξετάσεων θα έχουν καλές βαθμολογίες σε όλα. Καθηγητές που θα κάνουν αυστηρή επιτήρηση και θα βάζουν σοβαρά θέματα θα πάρουν χαμηλές βαθμολογίες. Οι μαθητές θα ξέρουν το τι αποτέλεσμα έχει η κριτική τους και θα "κρίνουν" ανάλογα με το ποιον καθηγητή θέλουν να κρατήσουν και ποιον όχι. Όπως ακριβώς και στην έκθεση γράφουν αυτό που πιστεύουν ότι θέλει να ακούσει ο βαθμολογητής για να τους βάλει μεγάλο βαθμό και όχι τη γνώμη τους. Σαν ενδεικτικό παράδειγμα αναφέρω το ότι αρκετοί μαθητές έσκισαν κάποτε τα βιβλία τους... αυτό όμως δεν τους εμπόδισε να γράψουν μια άριστη έκθεση με θέμα το σκίσιμο των βιβλίων λίγο καιρό αργότερα.

petrosp13

Αν η αξιολόγηση γίνεται στο τέλος της χρονιάς, οι μαθητές δεν θα έχουν κανένα κέρδος από την διατήρηση του καθηγητή
Κι αν το πρόβλημα είναι ότι θα τον έχουν και σε επόμενη χρονιά, τότε ας αξιολογούν τους καθηγητές τους όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο και το Λύκειο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dpa2006

Μου θυμίζει την αξιολόγηση που μας έδιναν οι καθηγητές μας στο Πανεπιστήμιο πριν αρκετά χρόνια...(δεν ξέρω αν πραγματοποιείται ακόμη...)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

stpdt

#583
Παράθεση από: petrosp13 στις 08 Νοε 2013, 09:50:58 ΠΜ
Αν η αξιολόγηση γίνεται στο τέλος της χρονιάς, οι μαθητές δεν θα έχουν κανένα κέρδος από την διατήρηση του καθηγητή
Κι αν το πρόβλημα είναι ότι θα τον έχουν και σε επόμενη χρονιά, τότε ας αξιολογούν τους καθηγητές τους όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο και το Λύκειο

Για να κρίνεις τον καθηγητή σου ως μαθητής, πρέπει να περάσουν κάποια χρόνια. Συμφωνώ στο να κρίνονται οι καθηγητές από τους μαθητές, αλλά αφού οι μαθητές ενηλικιωθούν και πήξει το μυαλό τους. Δηλαδή μετά την πάροδο 3-4 χρόνων.

Παρόμοια και για τους φοιτητές, αφού μπουν στην αγορά εργασίας μετά από 5 χρόνια, είναι σε θέση να κρίνουν τους πανεπιστημιακούς καθηγητές τους.

Παράθεση από: gpapargi στις 08 Νοε 2013, 09:12:55 ΠΜ
Ο μέσος άνθρωπος ενστικτωδώς συμφωνεί με αυτό που τον συμφέρει και ανάλογα διαμορφώνει τα επιχειρήματά του. Καθηγητές που θα επιτρέπουν αντιγραφές και θα "σφυρίζουν" τα θέματα των εξετάσεων θα έχουν καλές βαθμολογίες σε όλα. Καθηγητές που θα κάνουν αυστηρή επιτήρηση και θα βάζουν σοβαρά θέματα θα πάρουν χαμηλές βαθμολογίες. Οι μαθητές θα ξέρουν το τι αποτέλεσμα έχει η κριτική τους και θα "κρίνουν" ανάλογα με το ποιον καθηγητή θέλουν να κρατήσουν και ποιον όχι. Όπως ακριβώς και στην έκθεση γράφουν αυτό που πιστεύουν ότι θέλει να ακούσει ο βαθμολογητής για να τους βάλει μεγάλο βαθμό και όχι τη γνώμη τους. Σαν ενδεικτικό παράδειγμα αναφέρω το ότι αρκετοί μαθητές έσκισαν κάποτε τα βιβλία τους... αυτό όμως δεν τους εμπόδισε να γράψουν μια άριστη έκθεση με θέμα το σκίσιμο των βιβλίων λίγο καιρό αργότερα.
Ακριβώς για αυτό, θα πρέπει ο μαθητευόμενος να κρίνει τον δάσκαλό του μετά την πάροδο αρκετού χρόνου από την απομάκρυνση από το σχολείο, έτσι ώστε η κρίση του να είναι όσο το δυνατόν αντικειμενικότερη και νηφάλια.


Σε κάθε περίπτωση, αυτά που λέμε και προτείνουμε δεν έχουν καμιά απολύτως σχέση με την αισχρή αξιολόγηση που νομοθετήθηκε με σκοπό να τοποθετήσει έναν μπακλαβά ως ύψιστο αξιολογητή, ο οποίος δεν αξιολογείται από κανένα. Αυτή την κατάπτυστη πυραμίδα αξιολόγησης πρέπει να την γκρεμίσουμε με νύχια και με δόντια.

gpapargi

Ο μαθητής ακόμα και μετά το τέλος της χρονιάς μπορεί δυστυχώς να λειτουργήσει ανταποδοτικά προς τον καθηγητή του. Δηλαδή να τον "ανταμείψει" αν τον πέρασε ή να τον εκδικηθεί αν τον έκοψε. Τα παιδιά είναι παρορμητικά και λειτουργούν πρωτίστως με το συναίσθημα και λιγότερο με τη λογική. Όταν μεστώσει το μυαλό τους είναι πια αργά. Δεν μπορείς να έχεις τις συνέπειες κάποια χρόνια μετά τα αίτια.

Έχω δει κάποιες αξιολογήσεις. Συνοπτικά η προσωπική μου εμπειρία είναι η εξής:

Στο δημόσιο οι αξιολογήσεις είναι φιάσκο. Καταλήγουν να γίνονται με προσωπικά κριτήρια και να "νομιμοποιούν" με μεγάλους βαθμούς τους πιο άχρηστους που έχουν γνωριμίες.

Στον ιδιωτικό τομέα έχω δει σοβαρή αξιολόγηση η οποία γίνεται από κοινού από τον υπαλλήλο με τον άμεσο προϊστάμενο του. Σε δεύτερο χρόνο ο υπάλληλος περνάει δεύτερη συνέντευξη με τον προϊστάμενο του προϊσταμένου όπου αξιολογεί και αυτός τον άμεσο προϊστάμενό του.  Έπαιρνες βαθμό για συγκεκριμένα ζητήματα με 4 στα 6 να σημαίνει ότι ανταποκρίνεσαι πάντα στις απαιτήσεις και πάνω από 4 έπαιρνες ότι έκανες το κάτι παραπάνω. Φαίνεται να λειτουργούσε καλά το σύστημα.
Κάποια στιγμή αποφάσισε η εταιρεία να αξιολογήσει τον εαυτό της από τους υπαλλήλους (ανώνυμα) και εκεί έγινε ο χαμός. Ο κόσμος έθαψε, η εταιρεία ερμήνευσε τα αποτελέσματα όπως ήθελε και έγινε σύρραξη  ;D

Σοβαρή αξιολόγηση έκανε πρόσφατα και το μαθηματικό της Αθήνας από εξωτερικό αντικειμενικό φορέα. Εκεί αξιολογήθηκαν εγκαταστάσεις, βιβλία καθηγητές κλπ. Αξιολογήθηκε ο μέσος χρόνος αποφοίτησης από τη σχολή των μισών φοιτητών του έτους (που είναι πολύ πιο αξιόπιστος από το μέσο χρόνο αποφοίτησης του φοιτητή). Επίσης πήραν συνέντευξη από φοιτητές διαφόρων επιπέδων, ειδικά από τους φοιτητές εξαιρετικής επίδοσης. Καταλαβαίνετε στο σκεπτικό. Η γνώμη του αριστούχου σε μια σχολή για τους καθηγητές του μετράει. Δεν βάζουν μέσα στο παιχνίδι τον αιώνιο φοιτητή που κατηγορεί πάντα τους άλλους και ποτέ τον εαυτό του.

Γενικά υπάρχουν τρόποι... αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει σωστά. Και αν γίνει λάθος μπορεί να είναι πολύ χειρότερο από το να μη γίνει καθόλου.  Πχ ποιος θα την κάνει την αξιολόγηση; Πως θα εξασφαλίσουμε ότι δε θα "σκάσουν τηλέφωνα"; Μπορεί ένας σύμβουλος που δεν έχει σπουδάσει καν θετική επιστήμη και βρέθηκε κάπως σε αυτή τη θέση, να κρίνει ένα νέο καθηγητή με γερές σπουδές πάνω στην πληροφορική;

Εγώ πχ γνωρίζω καθηγήτρια που όλος ο κόσμος ξέρει ότι είναι εντελώς άσχετη. Μου είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρω ένα νόμιμο τρόπο να την "πιάσω". Από τις κλασσικές αξιολογήσεις μπορεί να ξεγλιστρήσει.