Θέμα Δ

Ξεκίνησε από gpapargi, 27 Μαΐου 2015, 10:21:47 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Rathaniel

Η λύση χωρίς πίνακες μέχρι και το Δ3 δεν πρέπει να χάσει πάντως μόρια.

Τώρα ένα κουφό που μου είπε ένας μαθητής ήταν ότι επαιξε μπάλα χωρίς πίνακες, αλλά μετα το συνέχισε θεωρώντας ότι ο μέγιστος βαθμός ειναι σώνει και καλά το 10.
Απο το Δ4 πόσο θα χάσει αυτό το παιδί?
Όλο ? 5 μόρια ? 2 και μισό να το αφήσω?

Εγώ του είπα ότι θα πάρει ένα μόριο απο το Δ4, ίσα για την Εμφάνισε και τις αρχικοποιήσεις. Και του χάλασα το πάρτυ :(
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

evry

Γιατί η λύση χωρίς πίνακες να χάσει μόρια?
Αν είναι σωστή θα πρέπει να πάρει και παραπάνω, όχι να χάσει
Παράθεση από: Rathaniel στις 28 Μαΐου 2015, 11:04:53 ΜΜ
Η λύση χωρίς πίνακες μέχρι και το Δ3 δεν πρέπει να χάσει πάντως μόρια.

Για τον μαθητή σου που είπες λογικά θα πάρει παραπάνω, αλλά αυτό εξαρτάται από την εικόνα του γραπτού και από το τι ακριβώς έχει κάνει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alpapanto

Ως προς την εκφώνηση και τα νούμερά της...
τι σόι διαγωνισμός ειναι αυτός που 6 κριτές δίνουν 7άρια, ένας δίνει 8άρι(50 στο σύνολο) και το τραγούδι μένει απ έξω;;;😈😈
ας την κάνανε 10μελή ρε παιδάκι μου...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Όσοι μπόρεσαν και απάντησαν ορισμένα ερωτήματα από το Δ θέμα, χωρίς χρήση πινάκων εννοείται πως δεν πρέπει να κοπούν μόρια.
Εξάλλου ούτε η εκφώνηση του θέματος έλεγε για χρήση πινάκων!!!

netnick

Θεωρώ ότι η λύση χωρίς πίνακα δεν είναι ούτε πολύπλοκη ούτε μακροσκελής (δύσκολή ίσως είναι), και νομίζω λοιπόν ότι πρέπει να αναφερθεί:
Αλγόριθμος ΘεμαΔ
 κριτές ← 0
 προκρ ← 0
 Για ι από 1 μέχρι 45
   Διάβασε τιτλο
   πλ5 ← 0
   αθρ ← 0
   μαχ ← -1        ! για Δ4 ερώτημα
   πλ ← 0          ! για Δ4 ερώτημα
   Για j από 1 μέχρι 7
     Διάβασε βαθ
     αθρ ← αθρ + βαθ
     Αν βαθ > 5 τότε
       πλ5 ← πλ5 + 1
     Τέλος_αν
     ! η Αν που ακολουθεί είναι για το Δ4,
     ! υπολογίζω το μέγιστο βαθμό απο τους 7
     ! και πόσες φορές εμφανίστηκε
     Αν βαθ > μαχ τότε
       μαχ ← βαθ
       πλ ← 1
     αλλιώς_αν βαθ = μαχ τότε
       πλ ← πλ + 1
     Τέλος_αν
   Τέλος_επανάληψης
   ! για να ολοκληρωθει το Δ4 λοιπόν οι επόμενες 3 γραμμές
   Αν πλ = 1 τότε
     κριτές ← κριτές + 1
   Τέλος_αν
   Εμφάνισε αθρ
   Αν αθρ > 50 και πλ5 = 7 τότε
     Εμφάνισε τιτλο
     προκρ ← προκρ + 1
   Τέλος_αν
 Τέλος_επανάληψης
 
 Αν προκρ = 0 τότε
   Εμφάνισε "Κανένα τραγούδι δεν προκρίνεται."
 Τέλος_αν
 
 Εμφάνισε κριτές        !απάντηση στο Δ4
 Τέλος

Η λύση που αναφέρει ο gkatsion είναι καλή.
Θα μπορούσε επίσης να γίνει και με εύρεση δύο μεγίστων (στο τετράδιο του μαθητή αναφέρεται αλγόριθμος εύρεσης 2 ελαχίστων τιμών) - και με πίνακες και χωρίς-  και στη συνέχεια να συγκριθούν για να ελεγχθει εάν οι δύο τιμές είναι ίσες η όχι.

evry

Η λύση σου δεν είναι σωστή,
πρέπει να υπολογίσεις τη μέγιστη βαθμολογία ενός κριτή για τα 45 τραγούδια, ενώ εσύ υπολογίζεις τη μέγιστη που λαμβάνει κάθε τραγούδι από τους 7 κριτές.
Αυτή είναι η δυσκολία, ότι πρέπει να υλοποιήσεις δυο διαφορετικές επεξεργασίες στον "πίνακα" μια κατά γραμμές και μια κατά στήλες χωρίς πίνακα  :o.
Για να καταλάβεις το λάθος σου σκέψου ότι η μεταβλητή κριτές μπορεί να πάρει τιμή μεγαλύτερη του 7, 45 στην χειρότερη περίπτωση, στον δικό σου κώδικα

Παράθεση από: netnick στις 29 Μαΐου 2015, 12:49:29 ΠΜ
Θεωρώ ότι η λύση χωρίς πίνακα δεν είναι ούτε πολύπλοκη ούτε μακροσκελής (δύσκολή ίσως είναι), και νομίζω λοιπόν ότι πρέπει να αναφερθεί:
Αλγόριθμος ΘεμαΔ
 κριτές ← 0
 προκρ ← 0
 Για ι από 1 μέχρι 45
   Διάβασε τιτλο
   πλ5 ← 0
   αθρ ← 0
   μαχ ← -1        ! για Δ4 ερώτημα
   πλ ← 0          ! για Δ4 ερώτημα
   Για j από 1 μέχρι 7
     Διάβασε βαθ
     αθρ ← αθρ + βαθ
     Αν βαθ > 5 τότε
       πλ5 ← πλ5 + 1
     Τέλος_αν
     ! η Αν που ακολουθεί είναι για το Δ4,
     ! υπολογίζω το μέγιστο βαθμό απο τους 7
     ! και πόσες φορές εμφανίστηκε
     Αν βαθ > μαχ τότε
       μαχ ← βαθ
       πλ ← 1
     αλλιώς_αν βαθ = μαχ τότε
       πλ ← πλ + 1
     Τέλος_αν
   Τέλος_επανάληψης
   ! για να ολοκληρωθει το Δ4 λοιπόν οι επόμενες 3 γραμμές
   Αν πλ = 1 τότε
     κριτές ← κριτές + 1
   Τέλος_αν
   Εμφάνισε αθρ
   Αν αθρ > 50 και πλ5 = 7 τότε
     Εμφάνισε τιτλο
     προκρ ← προκρ + 1
   Τέλος_αν
 Τέλος_επανάληψης
 
 Αν προκρ = 0 τότε
   Εμφάνισε "Κανένα τραγούδι δεν προκρίνεται."
 Τέλος_αν
 
!απάντηση στο Δ4
 Εμφάνισε κριτές
 Τέλος

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

netnick


kkkerm

#37
Κάποιοι από εμάς που ασχολούμαστε χρόνια με  τον προγραμματισμό θα λέγαμε ότι όλα τα ερωτήματα ήταν κατανοητά. Για να καταλάβουμε το πρόβλημα που δημιουργούμε με τις διατυπώσεις των ασκήσεών μας θα πρέπει να θυμόμαστε συνέχεια ότι απευθυνόμαστε σε παιδιά και όχι σε συναδέλφους καθηγητές πληροφορικής.

.... Άραγε για τα παιδιά (γνωρίζω ένα από αυτά ) που έλυσαν το θέμα χωρίς πίνακες υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο βραβείο...

Χωρίς διάθεση να προσβάλω κανέναν ας προσπαθήσουμε να δώσουμε στο μάθημά μας τη θέση που του αξίζει.
(έγινε διόρθωση ΑΝ Β>=5 ΤΟΤΕ Μετρ_β<-Μετρ_β+1)

Κ&Κ

evry

Μπα μην στεναχωριέσαι
και στον ΟΕΦΕ το συγκεκριμένο θέμα το έχουν λύσει λάθος
http://www.oefe.gr/panellinies/liseis_plir_kat_c_hmer_no_150527.pdf
Βρίσκουν για κάθε τράγουδι τη μέγιστη βαθμολογία

Πιο πριν είχαν λάθος και την μετατροπή στο θέμα Β
http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/apantiseis_aepp_teliko.pdf

Παράθεση από: netnick στις 29 Μαΐου 2015, 01:00:25 ΠΜ
Ναι :-( , οκ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

#39
http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%B5%CF%80%CF%80-2015-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B7

θεωρώ σημαντικό σε τέτοια άρθρα να απαντάμε, αφού πρόκειται για απορία-ένσταση μαθητή

Εγώ προσπάθησα να απαντήσω απλά (βλέπε σχόλια). Αν νομίζει ότι κάποιος συνάδελφος μπορεί να προσθέσει κάτι...


VAIOS

Πόσα μόρια χάνει ο μαθητής αν θεωρεί ως μέγιστο το 10;

michaeljohn


evry

Ένας μαθητής έγραψε σήμερα το εξής στο θέμα Δ3. Μεταφέρω μόνο το τμήμα που έχει ενδιαφέρον

Κώδικας: pascal
πέρασε <-- Σ[i]>50
Για j από 1 μέχρι 7
    πέρασε <-- πέρασε και ( B[i,j] >= 5)
ΤΕ
Αν πέρασε Τότε ....


χωρίς λόγια  :o
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

michaeljohn

Παράθεση από: evry στις 31 Μαΐου 2015, 12:01:11 ΠΜ
Ένας μαθητής έγραψε σήμερα το εξής στο θέμα Δ3. Μεταφέρω μόνο το τμήμα που έχει ενδιαφέρον

Κώδικας: pascal
πέρασε <-- Σ[i]>50
Για j από 1 μέχρι 7
    πέρασε <-- πέρασε και ( B[i,j] >= 5)
ΤΕ
Αν πέρασε Τότε ....


χωρίς λόγια  :o

!!!!
Όλα τα λεφτά ( με λόγια )

petrosp13

Απλά εξαιρετικό
Ουσιαστικά απλοποιείς όλα τα προβλήματα Απόφασης χωρίς την χρήση δομής επιλογής
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής