Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γενικές εξετάσεις => Γ΄ Λυκείου => Εξετάσεις 2014-2015 => Μήνυμα ξεκίνησε από: gpapargi στις 27 Μαΐου 2015, 10:20:06 ΠΜ

Τίτλος: Θέμα Α
Αποστολή από: gpapargi στις 27 Μαΐου 2015, 10:20:06 ΠΜ
Εδώ σχολιάζουμε το θέμα Α
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: marvic στις 27 Μαΐου 2015, 11:11:42 ΠΜ
Σωστό Λάθος:
1-Σ
2-Σ
3-Λ
4-Σ
5-Λ
???
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 27 Μαΐου 2015, 11:19:34 ΠΜ
ΠαράθεσηΑ5. α. Δίνονται οι παρακάτω προτάσεις σε φυσική γλώσσα:

1. Αύξησε το Χ κατά 2.
2. Εκχώρησε στο Y τον μέσο όρο των Κ, Λ, Μ.
3. Το τελευταίο ψηφίο του Α είναι 5.
4. O Β είναι διψήφιος.

Να θεωρήσετε ότι οι Α και Β είναι θετικοί ακέραιοι. Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της κάθε πρότασης και δίπλα την κωδικοποίησή της σε ΓΛΩΣΣΑ.

Α5. α.

Η 3 και 4 θα μπορούσαν να είναι καλύτερα διατυπωμένες!  "Το τελευταίο ψηφίο του Α είναι 5": Ωραία, είναι 5. Και τι με αυτό!
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ στις 27 Μαΐου 2015, 11:35:15 ΠΜ
Α2β ειναι 1.βελτιστοποιησης
              2. αποφασης
                3. υπολογιστικο          ????
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: soc_h στις 27 Μαΐου 2015, 12:24:37 ΜΜ
Φαντάζομαι πως για το Α.5 υποερώτημα 3 εννοεί
(A mod 10)=5
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: Loco-3 στις 27 Μαΐου 2015, 12:52:05 ΜΜ
Α5 β έβαλα το Χ ανηκει (-οο,15) ξερω γω οχι <= δεν νομιζω να υπάρχει πρόβλημα έτσι?

και Α3 β ο REAR δεν αλλάζει θεση αφού αυτος μετακινείται??
γιατι σε κατι απαντήσεις ειδα οτι ο FRONT αλλάζει, που όντως παει σε άλλο στοιχειο αλλα εγω το κατάλαβα αλλιως...τι παίζει?
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: soc_h στις 27 Μαΐου 2015, 12:53:42 ΜΜ
Με την εξαγωγή, αλλάζει θέση ο δείκτης εμπρός.
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: Loco-3 στις 27 Μαΐου 2015, 12:59:05 ΜΜ
πφ -2 τζάμπα
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 27 Μαΐου 2015, 01:25:07 ΜΜ
Παράθεση από: soc_h στις 27 Μαΐου 2015, 12:24:37 ΜΜ
Φαντάζομαι πως για το Α.5 υποερώτημα 3 εννοεί
(A mod 10)=5

Ναι αλλά αφήνει πολλά στη ... φαντασία!
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: soc_h στις 27 Μαΐου 2015, 01:35:59 ΜΜ
Δεν διαφωνούμε!  ;)
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: vistrian στις 27 Μαΐου 2015, 03:38:34 ΜΜ
Α5.α.4

μαθητής έγραψε αυτό

β div 100 = 0 και β div 10 ≠ 0
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: soc_h στις 27 Μαΐου 2015, 03:59:25 ΜΜ
Σωστό είναι
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: theoL στις 27 Μαΐου 2015, 04:07:22 ΜΜ
ΘΕΜΑ Α
Α1)
1. Σ, 2.Σ, 3.Λ, 4.Σ, 5.Λ

Α2)
α) ΣΕΛ.16 ΠΑΡ.1.5
Απόφασης, Υπολογιστικά, Βελτιστοποίησης.
β) 1. Βελτιστοποίησης, 2. Απόφασης, 3. Υπολογιστικά

Α3)
α) ΣΕΛ. 61 ΠΑΡ.3.5
   Απαιτούνται δύο δείκτες. Ο εμπρός που μας δείχνει την θέση του στοιχείου που θα εξαχθεί και ο πίσω που μας δείχνει την θέση του στοιχείου που μόλις εισήλθε.
β) ο εμπρός

Α4)
α) λλ+2
β) ΑΝ Χ>Υ ΤΌΤΕ
   ΑΝ Υ<>1 ΤΟΤΕ
      ΖΧ/(Υ-1)
   ΑΛΛΙΩΣ
      ΖΥ/Χ
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΕΜΦΑΝΙΣΕ Ζ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Α5)
α) 1. ΧΧ+2
    2. Υ(Κ+Λ+Μ)/3
    3. Α MOD 10=5
    4. X > 9 KAI X < 100
β) 1)  Γράψε 2
    2) Γράψε 1 από 16 – άπειρο
        Γράψε 3 από –άπειρο – 15
:D ;) :) 8)
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: deg στις 27 Μαΐου 2015, 09:33:26 ΜΜ
Θέμα Α5

α4    B DIV 10 > 0 KAI B DIV 10 < 10
      περίεργη απάντηση, αλλά ΣΩΣΤΗ


β2  Προσοχή στην χρήση των (μαθηματικών) διαστημάτων για την απάντηση του ερωτήματος (ανοικτό / κλειστό άκρο).
     Πουθενά στην εξεταστέα ύλη του βιβλίου της ΑΕΠΠ δεν αναφέρει (μαθηματικά) διαστήματα.

  Μια απάντηση στα πλαίσια του μαθήματος θα ήταν

  Γράψε 1  όταν χ>15
  Γράψε 3  όταν χ<=15 


  Μια απάντηση με μαθηματική προσέγγιση θα ήταν

  Γράψε 1    αν   χ Ε (15,+οο)
  Γράψε 3   αν   χ Ε (-οο,15]

Η δεύτερη απάντηση θα με "ξένιζε" λίγο, αλλά την θεωρώ σωστή.
     
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: evry στις 27 Μαΐου 2015, 09:43:45 ΜΜ
Μαθήτρια στα προφορικά έδωσε τη λύση

(Α-5) mod 10 = 0

και μας άφησε με το στόμα ανοικτό.
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: epsilonXi στις 27 Μαΐου 2015, 10:07:22 ΜΜ
κι εμένα ένας μού λέει ότι έβαλε

Α mod 5 = 0 και A div 5 mod 2 = 1

Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: Νίκη στις 27 Μαΐου 2015, 11:10:09 ΜΜ
Ένας μαθητής μου έγραψε στο Α5. 4
Α DIV 100=0
Το δοκίμασε με διψήφιο και τριψήφιο όχι όμως με μονοψήφιο. Χάνει 1 μονάδα;
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: evry στις 27 Μαΐου 2015, 11:24:50 ΜΜ
λογικά τη χάνει
Παράθεση από: Νίκη στις 27 Μαΐου 2015, 11:10:09 ΜΜ
Ένας μαθητής μου έγραψε στο Α5. 4
Α DIV 100=0
Το δοκίμασε με διψήφιο και τριψήφιο όχι όμως με μονοψήφιο. Χάνει 1 μονάδα;
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 28 Μαΐου 2015, 12:14:10 ΠΜ
Για να γελασουμε, παραθέτω διάλογο με μαθητή μου, που μου περιγράφει τι έκανε γνωστός του στο θέμα με το  λ: "Ναι και το χειροτερο το εκανε ενας πολυ τρελος ! Τα αθροισε κατα μελη και διαιρεσε και με 3 xD"

Αν είναι δυνατόν... Χαχαχα
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 28 Μαΐου 2015, 12:46:21 ΠΜ
Στο θέμα Α5, στο β2 έπρεπε να προσδιορίζουν πως τα διαστήματα τιμών του Χ να γραφούν με συμβολισμούς της ΓΛΩΣΣΑΣ  ώστε ο κάθε  μαθητής να μην μπορεί να τα γράφει με μαθηματικούς συμβολισμούς
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: gf στις 28 Μαΐου 2015, 01:53:14 ΠΜ
Η πιο απροσδόκητη λύση στο Α5.α.4 πρέπει να είναι η:

-B^2+109*B-900 > 0 :)
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: evry στις 28 Μαΐου 2015, 09:31:18 ΠΜ
Γιώργο δεν συμφωνώ.
Όταν ζητάς διάστημα δεν περιμένεις συνθήκη αλλά διάστημα με μαθηματικό συμβολισμό, και αφού όλα τα παιδιά που δίνουν το μάθημα έχουν διδαχθεί αυτόν τον συμβολισμό στο σχολείο, θεωρώ ότι αυτή είναι η απολύτως σωστή απάντηση.
Φοβάμαι ότι όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούμε να φτιάξουμε κάποιους κώδικες στο μάθημα οι οποίοι δεν ισχύουν στον υπόλοιπο κόσμο και αυτό δεν είναι καλό.

Στο κάτω κάτω ας μην ζητούσαν διάστημα. Ας έλεγαν "για ποιες τιμές του Χ".

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 28 Μαΐου 2015, 12:46:21 ΠΜ
Στο θέμα Α5, στο β2 έπρεπε να προσδιορίζουν πως τα διαστήματα τιμών του Χ να γραφούν με συμβολισμούς της ΓΛΩΣΣΑΣ  ώστε ο κάθε  μαθητής να μην μπορεί να τα γράφει με μαθηματικούς συμβολισμούς
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: evry στις 28 Μαΐου 2015, 09:41:00 ΠΜ
καλό αλλά θέλει θράσος..
Παράθεση από: gf στις 28 Μαΐου 2015, 01:53:14 ΠΜ
Η πιο απροσδόκητη λύση στο Α5.α.4 πρέπει να είναι η:

-B^2+109*B-900 > 0 :)
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: pgrontas στις 28 Μαΐου 2015, 10:17:01 ΠΜ
Παράθεση από: epsilonXi στις 27 Μαΐου 2015, 10:07:22 ΜΜ
κι εμένα ένας μού λέει ότι έβαλε

Α mod 5 = 0 και A div 5 mod 2 = 1

Μου έτυχε και μένα αυτό ως
Α mod 5 = 0 και A div 5 mod 2 <> 0
Ωραίος.
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: pgrontas στις 28 Μαΐου 2015, 10:19:58 ΠΜ
Παράθεση από: evry στις 28 Μαΐου 2015, 09:31:18 ΠΜ
Γιώργο δεν συμφωνώ.
Όταν ζητάς διάστημα δεν περιμένεις συνθήκη αλλά διάστημα με μαθηματικό συμβολισμό, και αφού όλα τα παιδιά που δίνουν το μάθημα έχουν διδαχθεί αυτόν τον συμβολισμό στο σχολείο, θεωρώ ότι αυτή είναι η απολύτως σωστή απάντηση.
Φοβάμαι ότι όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούμε να φτιάξουμε κάποιους κώδικες στο μάθημα οι οποίοι δεν ισχύουν στον υπόλοιπο κόσμο και αυτό δεν είναι καλό.

Στο κάτω κάτω ας μην ζητούσαν διάστημα. Ας έλεγαν "για ποιες τιμές του Χ".


Συμφωνώ. Πολλοί έγραψαν διαστήματα με -00 και +00, το οποίο φυσικά στο μάθημα μας δεν στέκει.
Η συγκεκριμένη διατύπωση περί διαστήματος ήταν εντελώς άστοχη.
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: michaeljohn στις 28 Μαΐου 2015, 12:06:39 ΜΜ
Παράθεση από: vistrian στις 27 Μαΐου 2015, 03:38:34 ΜΜ
Α5.α.4

μαθητής έγραψε αυτό

β div 100 = 0 και β div 10 ≠ 0
Μου έτυχε και μένα στην προφορική εξέταση... Ομολογώ ότι σάστισα για δύο λεπτά...
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: michaeljohn στις 28 Μαΐου 2015, 12:08:48 ΜΜ
λάθος.. παράθεση
ή απάντηση ήταν
Β mod 100 = B και Β div 10 <> 0
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: apanagio στις 28 Μαΐου 2015, 05:57:36 ΜΜ
Παράθεση από: pgrontas στις 28 Μαΐου 2015, 10:19:58 ΠΜ
Συμφωνώ. Πολλοί έγραψαν διαστήματα με -00 και +00, το οποίο φυσικά στο μάθημα μας δεν στέκει.
Η συγκεκριμένη διατύπωση περί διαστήματος ήταν εντελώς άστοχη.
Από πού κι ως πού δεν στέκει;
Πέρα από το γεγονός ότι μιλάει για αλγόριθμο οπότε με καμία ερμηνεία της εκφώνησης δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν στέκει, είναι έτσι κι αλλιώς μια πολύ καλοδιατυπωμένη απάντηση.

Η διατύπωση  περί διαστήματος μου φαίνεται σαφής, και στους φυσικός αδυνάτους δεν είδα κανένα παιδί να μπερδεύεται με τον όρο διάστημα. Δύο στους επτά χρησιμοποίησαν και μαθηματικό συμβολισμό στην απάντησή τους
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: pgrontas στις 28 Μαΐου 2015, 06:10:41 ΜΜ
Παράθεση από: apanagio στις 28 Μαΐου 2015, 05:57:36 ΜΜ
Από πού κι ως πού δεν στέκει;
Πέρα από το γεγονός ότι μιλάει για αλγόριθμο οπότε με καμία ερμηνεία της εκφώνησης δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν στέκει, είναι έτσι κι αλλιώς μια πολύ καλοδιατυπωμένη απάντηση.
Η διατύπωση  περί διαστήματος μου φαίνεται σαφής, και στους φυσικός αδυνάτους δεν είδα κανένα παιδί να μπερδεύεται με τον όρο διάστημα. Δύο στους επτά χρησιμοποίησαν και μαθηματικό συμβολισμό στην απάντησή τους

Απειρο και υπολογιστής δεν τα πάνε πολύ καλά, από όσο ξέρω. Φυσικά και δεν μιλάμε για μονάδες - οπότε μην τρελαίνεσαι, αλλά για το πόσο ο συμβολισμός είναι δόκιμος.
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: apanagio στις 28 Μαΐου 2015, 06:47:07 ΜΜ
Παράθεση από: pgrontas στις 28 Μαΐου 2015, 06:10:41 ΜΜ
Απειρο και υπολογιστής δεν τα πάνε πολύ καλά, από όσο ξέρω.

Όταν εξετάζουμε την αλγοριθμική σκέψη του μαθητή, δεν θα έπρεπε να μας χαλάει η χρήση του απείρου. Ο αλγόριθμος άλλωστε είναι ανεξάρτητος από την πλατφόρμα που θα τον υλοποιήσει και τους επιπλέον περιορισμούς που αυτή θα βάλει.

Αλλιώς αν το πάμε το επιχείρημα στα άκρα θα έπρεπε οι μαθητές για κάθε πρόβλημα που λύνουν να λαμβάνουν υπόψη τους αν οι αριθμοί που χρησιμοποιούν είναι εντός των ορίων απεικόνισης του μηχανήματος στο οποίο υποτίθεται ότι προγραμματίζουν ή αν επαρκεί η μνήμη για την υλοποίηση της λύσης κτλ.

Πάντως υπάρχουν γλώσσες προγραμματισμού που διαχειρίζονται το άπειρο σαν μαθηματικό συμβολισμό και κάνουν και όσες "πράξεις" μπορούν με αυτό (C, Java, Octave κ.α.)

Όντως δεν έχει σημασία αλλά δεν βλέπω σε ποιο μέρος η εκφώνηση μιλάει για ΓΛΩΣΣΑ.
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: pgrontas στις 28 Μαΐου 2015, 06:58:37 ΜΜ
Παράθεση από: apanagio στις 28 Μαΐου 2015, 06:47:07 ΜΜΟ αλγόριθμος άλλωστε είναι ανεξάρτητος από την πλατφόρμα που θα τον υλοποιήσει και τους επιπλέον περιορισμούς που αυτή θα βάλει.
Και μετά όταν πέφτει το αεροπλάνο θα λέμε για υπερχείλιση.

Παράθεση
Πάντως υπάρχουν γλώσσες προγραμματισμού που διαχειρίζονται το άπειρο σαν μαθηματικό συμβολισμό και κάνουν και όσες "πράξεις" μπορούν με αυτό (C, Java, Octave κ.α.)
OK και υπάρχουν γλώσσες που επιτρέπουν κανονική και (όχι συμβολική) χρήση  απεριόριστου μεγέθους ακεραίων (που περιορίζονται μόνο από την φυσική μνημη του υπολογιστή) αλλά δεν ξέρω πόσοι μαθητές το γνωρίζουν αυτό. Αντίθετα υποθέτω ίσως και λόγω των γλωσσών του ΠΔΠ περισσότεροι θα ξέρουν ότι οι ακεραιοι έχουν κάποια όρια.

Παράθεση
Όντως δεν έχει σημασία αλλά δεν βλέπω σε ποιο μέρος η εκφώνηση μιλάει για ΓΛΩΣΣΑ.
Άκυρο, μπερδεύτηκα με το αμέσως προηγούμενο θέμα. Σε κάθε περίπτωση δεν έχει σημασία.

ΥΓ: Σε κάθε περίπτωση επαναλαμβάνω το παρακάτω:
Παράθεση από: pgrontas στις 28 Μαΐου 2015, 06:10:41 ΜΜ
Φυσικά και δεν μιλάμε για μονάδες - οπότε μην τρελαίνεσαι, αλλά για το πόσο ο συμβολισμός είναι δόκιμος.
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: deg στις 29 Μαΐου 2015, 07:02:32 ΜΜ
Παράθεση από: gf στις 28 Μαΐου 2015, 01:53:14 ΠΜ
Η πιο απροσδόκητη λύση στο Α5.α.4 πρέπει να είναι η:

-B^2+109*B-900 > 0 :)


Για να κατανοήσεις τις σκέψεις ενός μαθητή χρειάζεται ... το μυαλό ενός μαθητή. 

Συζητώντας με τον γιο μου την παραπάνω λύση, στο ερώτημα "Ο Β είναι διψήφιος"   

- Β^2 + 109*Β - 990 >= 0    (αυτή πιστεύω ότι είναι η πραγματική απάντηση)

και λέγοντας του ότι είναι πολύ περίεργη απάντηση, μου είπε ότι είναι πολύ λογική  η συγκεκριμένη απάντηση, και μου εξήγησε

Έστω η δευτεροβάθμια εξίσωση   αχ2 + βχ + γ =0     με ρίζες τις χ1 και χ2.
Τότε αν θεωρήσουμε  S=χ1+χ2 = -β/α  (άθροισμα ριζών)  και  P=χ1*χ2 = γ/α  (γινόμενο ριζών)
για την αρχική εξίσωση ισχύει   χ2 - Sχ + P = 0   (τύποι Vieta).

Θέλουμε οι ρίζες της εξίσωσης να είναι το 10 και το 99 (το διάστημα στο οποίο ένας αριθμός είναι διψήφιος),
οπότε  S=10+99=109  και  P=10*99=990,   δηλαδή έχουμε την εξίσωση    χ2-109χ+990=0.

Επειδή Δ>0 το πρόσημο του τριωνύμου χ2-109χ+990 είναι ετερόσημο του α για το διάστημα ανάμεσα στις δυο ρίζες και ομόσημο του α στα υπόλοιπα διαστήματα.

Στην περίπτωση αυτή θέλουμε το α να είναι αρνητικό, έτσι ώστε στο τριώνυμο να συμβαίνουν τα 

-οο                             10                                   99                                  +οο
---------------------------ο-----------------------------ο-------------------------------
   ομόσημο του α  (-)     |   ετερόσημο του α  (+)    |    ομόσημο του α  (-)

άρα θα πρέπει α=-1 και τελικώς η αρχική εξίσωση να γίνει  -χ2+109χ-990=0.  Η εξίσωση αυτή έχει ρίζες το 10 και το 99 και στο διάστημα ανάμεσά τους το τριώνυμο έχει θετικό πρόσημο. Δηλαδή

2 + 109χ - 990 >= 0

και συμπλήρωσε στον έκπληκτο πατέρα του "τα παραπάνω είναι απλά μαθηματικά (άλγεβρα) για την μελέτη της δευτεροβάθμιας εξίσωσης & ανίσωσης που κάνουμε στην Α' Λυκείου ..."  ;D ;D
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: epsilonXi στις 29 Μαΐου 2015, 08:04:23 ΜΜ
respect
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: Sergio στις 29 Μαΐου 2015, 11:51:27 ΜΜ
το ερώτημα είναι, πώς σκέφτηκε (όλο) αυτό και όχι το απλούστερο (αισθητά) 9<χ<100 .. Όντως respect αλλά, απορίας άξιο γιατί πήγε τόσο μακριά η σκέψη του / της αντί για το προφανές.. Στα άλλα θέματα πώς τα πήγε;;
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: deg στις 30 Μαΐου 2015, 12:23:12 ΠΜ
Παράθεση από: Sergio στις 29 Μαΐου 2015, 11:51:27 ΜΜ
το ερώτημα είναι, πώς σκέφτηκε (όλο) αυτό και όχι το απλούστερο (αισθητά) 9<χ<100 .. Όντως respect αλλά, απορίας άξιο γιατί πήγε τόσο μακριά η σκέψη του / της αντί για το προφανές.. Στα άλλα θέματα πώς τα πήγε;;

Την λύση την έδωσε μαθητής/τρια και την ανάρτησε ο/η gf

Παράθεση από: gf στις 28 Μαΐου 2015, 01:53:14 ΠΜ
Η πιο απροσδόκητη λύση στο Α5.α.4 πρέπει να είναι η:

-B^2+109*B-900 > 0 :)

Ο γιος μου είναι φοιτητής, απλά μου έδωσε την εξήγηση για το πως σκέφτηκε ο μαθητής/τρια την παραπάνω λύση.
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: evry στις 30 Μαΐου 2015, 01:36:28 ΠΜ
Απάντηση μαθητή στο Α5.Β

Δεν θα εκτελεστεί η εντολή Γράψε διότι είναι λάθος, αφού στον αλγόριθμο δεν έχουμε Γράψε αλλά εμφάνισε/εκτύπωσε  :D
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: michaeljohn στις 30 Μαΐου 2015, 08:07:18 ΜΜ
Πάντως, όσο αφορά το Α4.β πρέπει να πάψει να θεωρείται κλειστού τύπου..
ήδη από το βαθμολογικό το ζητήσαμε από την Κ.Ε.Ε
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: petrosp13 στις 30 Μαΐου 2015, 08:14:31 ΜΜ
Όσον αφορά το Α4β, πόσο λάθος θα θεωρηθεί μια λύση που εμφανίζει το αποτέλεσμα εντός της εμφωλευμένης δομής και αφήνει κενό το τελευταίο;
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: michaeljohn στις 30 Μαΐου 2015, 08:40:48 ΜΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 30 Μαΐου 2015, 08:14:31 ΜΜ
Όσον αφορά το Α4β, πόσο λάθος θα θεωρηθεί μια λύση που εμφανίζει το αποτέλεσμα εντός της εμφωλευμένης δομής και αφήνει κενό το τελευταίο;

Αυτή είναι μια από τις δεκάδες περιπτώσεων όπου η βαθμολόγηση είναι υποκειμενική...
Από τη μια υπάρχει η άποψη ότι πρέπει να βαθμολογηθεί με 2/5 αφού μόνο τα 2 πρώτα κενά συμπληρώνονται σωστά και από την άλλη με 4/5 θεωρώντας ότι μόνο η εμφάνιση της Ζ είναι λάθος...   
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: evry στις 30 Μαΐου 2015, 11:40:47 ΜΜ
Σχετικά με την άποψη που αναφέρεις, γιατί την άκουσα και εγώ, έχω τα εξής ερωτήματα σε όσους πιστεύουν ότι πρέπει να κοπεί παραπάνω από ένα μόριο:

1) Ζήταγε αλγόριθμο, και δεν διευκρίνισε ότι θέλει ΓΛΩΣΣΑ άρα μπορούμε να γράψουμε σε ψευδογλώσσα. Στην ψευδογλώσσα είναι λάθος να έχουμε 2 εντολές στην ίδια γραμμή?
2) Το θέμα διευκρινίζει ότι πρέπει να συμπληρωθούν τα κενά με μια ακριβώς εντολή το καθένα?
3) Το αποτέλεσμα παραβιάζει κάποιον από τους περιορισμούς της εκφώνησης? (Σημείωση: η εκφώνηση δεν έχει κανέναν περιορισμό)

Παράθεση από: michaeljohn στις 30 Μαΐου 2015, 08:40:48 ΜΜ
Από τη μια υπάρχει η άποψη ότι πρέπει να βαθμολογηθεί με 2/5 αφού μόνο τα 2 πρώτα κενά συμπληρώνονται σωστά και από την άλλη με 4/5 θεωρώντας ότι μόνο η εμφάνιση της Ζ είναι λάθος...   
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: michaeljohn στις 31 Μαΐου 2015, 12:06:15 ΠΜ
Παράθεση από: evry στις 30 Μαΐου 2015, 11:40:47 ΜΜ
Σχετικά με την άποψη που αναφέρεις, γιατί την άκουσα και εγώ, έχω τα εξής ερωτήματα σε όσους πιστεύουν ότι πρέπει να κοπεί παραπάνω από ένα μόριο:

1) Ζήταγε αλγόριθμο, και δεν διευκρίνισε ότι θέλει ΓΛΩΣΣΑ άρα μπορούμε να γράψουμε σε ψευδογλώσσα. Στην ψευδογλώσσα είναι λάθος να έχουμε 2 εντολές στην ίδια γραμμή?
2) Το θέμα διευκρινίζει ότι πρέπει να συμπληρωθούν τα κενά με μια ακριβώς εντολή το καθένα?
3) Το αποτέλεσμα παραβιάζει κάποιον από τους περιορισμούς της εκφώνησης? (Σημείωση: η εκφώνηση δεν έχει κανέναν περιορισμό)


Για αυτούς (και όχι μόνο ) τους λόγους νομίζω ότι πρέπει να αρθεί το «κλειστού τύπου» διαφορετικά προβλέπω «άπειρες»  διορθώσεις στα βαθμολογικά ...
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: evry στις 31 Μαΐου 2015, 12:19:11 ΠΜ
Είναι σίγουρο ότι είναι κλειστού τύπου?
γιατί έχω την εντύπωση ότι το μόνο κλειστού τύπου είναι το Α1 (ΣΛ)
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: michaeljohn στις 31 Μαΐου 2015, 12:22:05 ΠΜ
Α1, Α2, Α4 και Β2 είναι κλειστού τύπου !!!!
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: evry στις 31 Μαΐου 2015, 12:29:07 ΠΜ
Αν αυτό ισχύει, τότε ευτυχώς που δεν είμαι συντονιστής φέτος. :D
Παράθεση από: michaeljohn στις 31 Μαΐου 2015, 12:22:05 ΠΜ
Α1, Α2, Α4 και Β2 είναι κλειστού τύπου !!!!

edit: Έχεις απόλυτο δίκιο!!! Τώρα κοίταξα το εξώφυλλο από τις λύσεις της ΚΕΕ και τα έχει κλειστού τύπου, αν είναι δυνατόν!!!
Καλά είναι τρελοί? τα ερωτήματα αυτά σε κάποιες περιπτώσεις επιδέχονται και δεύτερης ερμηνείας.
Καλά έχει να γίνει τρελό πανηγύρι στα βαθμολογικά.
Αν διαβάζει κάποιος από την επιτροπή, ας στείλουν μια διόρθωση ότι μόνο το Α1 είναι κλειστού τύπου, γιατί δε βλέπω να βγαίνουν αποτελέσματα σύντομα.
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: dkonetas στις 31 Μαΐου 2015, 08:22:45 ΜΜ
Στο δια ταύτα:
Το θέμα Α4 , καθώς και το Β2 πρέπει ΑΜΕΣΑ να ξεκλειδώσουν . Ενδεχομένως και το Α2 αν και έχει μικρότερες όμως περιπτώσεις υποκειμενικής κρίσης. Ενδεικτικά αναφέρω παράδειγμα όπου  μαθητής αναφέρει ως κατηγορίες προβλημάτων τα Λογικά (αντί Απόφασης)  τεκμηριώνοντας ότι έχουν απάντηση Αληθής ή Ψευδής και το ίδιο συνεπώς αναφέρει στο 2ο πρόβλημα της επόμενης υποερώτησης πόσο θα τού βαθμολογούσατε ; 4, 5, 6 ...   (απαντώντας στο ερώτημά μου προσωπικά του έδωσα 6 στα 6 γνωρίζοντας ότι θα κληθώ να το αλλάξω!!!)
Υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα, ειδικά τώρα από την εμπειρία 3 ημερών διόρθωσης, όπου δικαιολογημένα υπάρχουν διαφορετικές ερμηνείες και υποκειμενική θεώρηση της βαθμολογίας... 
Ας ζητήσουμε επίμονα όσοι είμαστε βαθμολογητές από τους υπευθύνους των μαθημάτων σε συνεργασία με τους προέδρους των εξεταστικών κέντρων να στείλουν σχετικό αίτημα στο υπουργείο. Υπάρχουν περισσότερες από 7 ημέρες διαθεσιμές για να γίνει αυτή η αλλαγή δευτερολέπτων στο σύστημα ... Αν πάει παρεμφερές αίτημα από πολλά βαθμολογικά κέντρα θα το διορθώσουν. Κρίνοντας από παλαιότερη σχετική προσωπική εμπειρία, τα "κλειστά" θέματα προέκυψαν άμεσα μετά από σχετικό αίτημα το οποίο υποβλήθηκε από βαθμολογικό κέντρο προ 3ετίας για να διευκολυνθεί η ορθή καταχώρηση (χωρίς ασυμφωνίες πχ σε θέματα με Σ/Λ) Είμαι 100% βέβαιος καθώς το διατύπωσα εγώ ο ίδιος τότε...

όποιος διορθώνει σε  βαθμολογικό κέντρο και συζήτησε το θέμα και τυχαίνει να παρακολουθεί την παρούσα συζήτηση πέρα από το να μεταφέρει το αίτημα στ-ην/-ον υπεύθυνο ας ενημερώσει και στο χώρο αυτό (τουλάχιστον) έτσι ώστε να βοηθήσει και τους υπόλοιπους υπευθύνους να το ..."τολμήσουν"...

ΔΚ :-)
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: evry στις 31 Μαΐου 2015, 10:42:36 ΜΜ
Ερώτηση
το πρόβλημα με την παραγοντοποίηση είναι βελτιστοποίησης, οκ, αν ένας μαθητής όμως απαντήσει ότι είναι υπολογιστικό?
Δεν είναι? δεν μπορούμε να μην το δεχτούμε

Επίσης στο ερώτημα με τον διψήφιο αριθμό είδα σήμερα τις παρακάτω λύσεις

Κώδικας (pascal) [Επιλογή]


1.  B/100<1 και B/100>=0.1

2. (B div 10) mod 10 > 0
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: Δημήτρης Α. Β. στις 31 Μαΐου 2015, 11:27:33 ΜΜ
Παράθεση από: dkonetas στις 31 Μαΐου 2015, 08:22:45 ΜΜ
Στο δια ταύτα:
Το θέμα Α4 , καθώς και το Β2 πρέπει ΑΜΕΣΑ να ξεκλειδώσουν .

Το ζητήσαμε από την 1η μέρα της ενημέρωσης..  και στον Σύμβουλο και στον Πρόεδρο..  σκοτίστηκαν, τώρα που θα αρχίσουν να πέφτουν και τα γραπτά με πράσινο, θα γίνει της κακομοίρας και θα την ακούσουν κανονικά.

Στο Β2 ειδικά το σύστημα θα χτυπά συνέχεια. Εκεί που γίνεται ο τρελός χαμός είναι με τους μαθητές  που -ατυχώς- σκέφτηκαν να γεμίσουν τον πίνακα από το τέλος του προς την αρχή!  Άλλοι θα κόψουν μόνο ένα στην ΓΙΑ, άλλοι περισσότερα.
Επίσης στην απάντηση για τα (4), (5), (6) της συνθήκης της Μέχρις_ότου, όταν οι μαθητές απαντούν: 
i+1  <   i
άλλοι κόβουν μόνο το (4)  i+1   (θεωρώντας ότι ο σχεσιακός τελεστής συμπίπτει με το υπόδειγμα της ΚΕΕ),
και άλλοι κόβουν και την ανισότητα θεωρώντας ότι εκτός από το στοιχείο που δεν ορίστηκε, υπάρχει και 2ο λάθος (αύξουσα σειρά)


 
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 01 Ιουν 2015, 12:00:25 ΠΜ
Πραγματικά, φέτος ήταν άστοχη η επιλογή αυτών των θεμάτων ως κλειστού τύπου. Θα δημιουργήσουν τεράστια προβλήματα.

Όπως επίσης άστοχη είναι η χρήση πολλών υοερωτημάτων. Δεν γίνεται ένα θέμα να σπάει σε 5 υποερωτήματα όπου το ένα από αυτά να έχει α και β και το β να έχει 1 και 2 και εσύ θα πρέπει να βγάλεις συνολική βαθμολόγηση!!!

Δηλαδή δεν μπορούσαν να περάσουν κάποια από αυτά στο Θέμα Β;
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: dkonetas στις 01 Ιουν 2015, 02:51:10 ΠΜ
Παράθεση από: Δημήτρης Α. Β. στις 31 Μαΐου 2015, 11:27:33 ΜΜ
Το ζητήσαμε από την 1η μέρα της ενημέρωσης..  και στον Σύμβουλο και στον Πρόεδρο..  σκοτίστηκαν, τώρα που θα αρχίσουν να πέφτουν και τα γραπτά με πράσινο, θα γίνει της κακομοίρας και θα την ακούσουν κανονικά.
ε ξαναζητείστε το και γραπτώς ... σχεδόν όλοι οι δήμόσιοι υπάλληλοι "τρέμουν" απέναντι σε ο,τιδήποτε υποβάλλεται γραπτά (άρα πρέπει και να απαντηθεί) ... Αν έχετε σύμμαχο τον υπεύθυνο του μαθήματος θα είναι όλα πιό εύκολα πάντως
...
ΔΚ :-)
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: Sergio στις 01 Ιουν 2015, 08:57:02 ΠΜ
Το "κλείδωμα" του ερωτήματος δε σημαίνει μονοσήμαντη λύση αλλά ίδια βαθμολόγηση από τους δύο βαθμολογητές (όλες οι λύσεις είναι δεκτές). Ακόμα και σε περίπτωση διαφοράς μεταξύ των δύο βαθμολογητών, το πρόγραμμα καταχώρησης της βαθμολογίας βγάζει μήνυμα αλλά δεν απαγορεύει την καταχώρηση.
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: dg69 στις 02 Ιουν 2015, 02:10:32 ΜΜ
Ξεκλείδωσε το Α4
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: gkatsion στις 02 Ιουν 2015, 05:52:48 ΜΜ
Και εδώ μπράβο. Αλλά θα ήθελα να γινόταν και για το Α2.

Δεν έχει σημασία που είχε απάντηση μόνο λέξεις. Ενδεικτικά συνάντησα τα παρακάτω...

"Απόφασης"   ή  "Λογικά"    ή    "Λογικής"  ή "που απαντάνε με Ναι ή Όχι"  ή
"που απαντάνε με Αληθής ή Ψευδής"   ή "Αληθείας"     ... ίσως και κάποια άλλα
που δεν θυμάμαι... που είναι όλα ορθά και θα τους έδινα τα μόρια (απλά δεν θυμούνται το όνομα της κατηγορίας)

η οδηγία όμως ήταν ότι βαθμολογούμε συγκεκριμένες λέξεις άρα μοναδική σωστή απάντηση το Απόφασης.

Με τον "φόβο" λοιπόν ότι ο άλλος συνάδελφος μπορεί να το κόψει, και πάμε για συνεχής αλλαγές, σφραγίδες και υπογραφές
την κόβαμε την απάντηση...

Είναι κρίμα, γιατί είναι σωστή. Και εμείς στο μάθημα μας δεν ζητάμε παπαγαλία αλλά κατανόηση.

Μακάρι να ξεκλειδώσει και το Α2.
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: dkonetas στις 03 Ιουν 2015, 03:50:24 ΠΜ
Παράθεση από: gkatsion στις 02 Ιουν 2015, 05:52:48 ΜΜ
"Απόφασης"   ή  "Λογικά"    ή    "Λογικής"  ή "που απαντάνε με Ναι ή Όχι"  ή
"που απαντάνε με Αληθής ή Ψευδής"   ή "Αληθείας"     ... ί
αποφασίσαμε από μόνοι μας με τη σύμφωνη γνώμη της υπευθύνου του μαθήματος ότι αν έχει Ναί /Όχι ή Λογικά να του δίνουμε και τις 6 μονάδες ενώ αν έχει Αποφασιστικά ή παρεμφερείς σχεδόν σωστούς χαρακτηρισμούς (όπου συνεπώς χρησιμοποιούνται και στο β΄σκέλος) να το βαθμολογούμε με 5 . Αντίστοιχα με 6 δίνουμε στα προβλήματα "πράξεων" αντί για "υπολογιστικά".

και έτσι για να δούμε και σχετικά μαργαριτάρια προσωπικά έχω τύχει σε προβλήματα:

Επιλύσιμα, Ανοικτά και Ληγμένα!!!!  όπως και σε προβλήματα συγκινησιακά!!!!   
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: Κατερίνα Μ στις 05 Ιουν 2015, 08:51:48 ΜΜ
Παράθεση από: dkonetas στις 03 Ιουν 2015, 03:50:24 ΠΜ

και έτσι για να δούμε και σχετικά μαργαριτάρια προσωπικά έχω τύχει σε προβλήματα:

Επιλύσιμα, Ανοικτά και Ληγμένα!!!!  όπως και σε προβλήματα συγκινησιακά!!!!   

:D :D :D
Δάκρυσα! Όχι απ'τη συγκίνηση... απ'τα γέλια! :ppp
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: Δημήτρης Α. Β. στις 06 Ιουν 2015, 11:49:11 ΜΜ
Παράθεση από: Κατερίνα Μ στις 05 Ιουν 2015, 08:51:48 ΜΜ
Δάκρυσα! Όχι απ'τη συγκίνηση... απ'τα γέλια! :ppp

.. και που να έβλεπες σε γραπτό το  1. βραχοποίησης  2.απόφανσης   3. απολογιστικά...

πρέπει να είχε πολύ δύσκολο γραφικό χαρακτήρα ο μπροστινός!
Γενικά της αντιγραφής το κάγκελο στα Α1, Α2.
Δεν είναι όμως αρκετή για να γράψουν οι πάντες 10/10 στο Α1... λες και μια "αόρατη δύναμη" κυκλοφόρησε τα Σ/Λ σε όλες τις αίθουσες ανά την επικράτεια!

Τέλος, μετά από 75 γραπτά, ακόμη δεν μπορώ να εξηγήσω το εξής:
Α1.5  (Κλήση υποπρογράμματος από υποπρόγραμμα):  Ανάμεσα σε όσους γράψανε μέχρι 30 δεν το έχει χάσει κανείς.
Τις ελάχιστες φορές που χάθηκε (-2 μονάδες), ήταν σε γραπτά από 85 και πάνω!
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: droopy στις 10 Οκτ 2019, 11:11:38 ΠΜ
Καλημέρα,

στο θέμα  "To τελευταίο ψηφίο του Α είναι 5" αν για απάντηση δίναμε το παρακάτω θα το θεωρούσαν σωστό οι διορθωτές:

amod5=0 KAI amod2<>0

Ευχαριστώ
Τίτλος: Απ: Θέμα Α
Αποστολή από: gpapargi στις 14 Οκτ 2019, 12:10:34 ΜΜ
Σωστό είναι