Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γενικές εξετάσεις => Γ΄ Λυκείου => Εξετάσεις 2008-2009 => Μήνυμα ξεκίνησε από: evry στις 28 Μαΐου 2009, 08:43:33 ΜΜ

Τίτλος: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: evry στις 28 Μαΐου 2009, 08:43:33 ΜΜ
  Μου αρέσει να κριτικάρω τη φιλοσοφία και όχι τις λεπτομέρειες των θεμάτων. Όλοι μπορούμε να κάνουμε κριτική εκ των υστέρων αλλά δεν πρέπει να στεκόμαστε σε "λαθάκια" που ίσως είναι δικαιολογημένα λόγω της πίεσης. Αυτή είναι κριτική εκ του ασφαλούς.
      Ωστόσο μετά τη σημερινή μέρα στο βαθμολογικό ένας συνάδελφος έκανε ένα πολύ εύστοχο σχόλιο για το 4ο θέμα. Ρώτησε πως είναι δυνατόν να βάζουν μια τόσο απαιτητική άσκηση στα υποπρογράμματα (μην ξεχνάμε ότι πέρναγε πίνακα σε υποπρόγραμμα μαζί με τη στήλη), ενώ με τις καταλήψεις και τόσα άλλα και δεδομένου ότι το σχολικό έτος τελειώνει ουσιαστικά 25 Μαρτίου δεν έχουμε τον χρόνο στο σχολείο να κάνουμε κάτι τέτοιο. Κοιτώντας πιο προσεκτικά το θέμα με έχει προβληματίσει αρκετά. Ξεχωρίζει αυτό το θέμα αυτούς που έχουν αλγοριθμική σκέψη? Ποιος είναι ο στόχος του? Δεν έχει καμία αλγοριθμική δυσκολία, η μόνη δυσκολία είναι στην κατασκευή του υποπρογράμματος και στην επικοινωνία του με το κύριο πρόγραμμα. Θέλουμε κάτι τέτοιο? Ειδικά όταν αναφέρεται σε ένα κεφάλαιο, το οποίο μην κοροιδευόμαστε, είναι στο τέλος της ύλης και στα περισσότερα σχολεία δεν γίνεται όπως πρέπει. Επίσης ένα άλλο πολύ εύστοχο σχόλιο ήταν ότι δεν υπάρχει στο βιβλίο κανένα παράδειγμα για πέρασμα πίνακα/παραμέτρου σε υποπρόγραμμα. Καμία στήριξη λοιπόν από το διδακτικό πακέτο.
       Φοβάμαι ότι ενθουσιαστήκαμε αρχικά από το ύφος των θεμάτων και λογικό είναι όταν είχαμε όλοι στο μυαλό μας τα περσινά θέματα. Μπροστά σε αυτά ότι και να έβαζαν θα ήταν καλύτερο. Στο 4ο θέμα όμως φοβάμαι ότι η επιτροπή δεν έκανε καλή δουλειά. Έπρεπε να είναι κάτι πιο δυνατό αλγοριθμικά και όχι να κρίνονται οι 10 μονάδες σε κάτι "προγραμματιστικό".
      Θα συμφωνήσω με τον συνάδελφο (δεν θυμάμαι το όνομα του), με τον οποίο είχα διαφωνήσει στην αρχή, ότι ειδικά το θέμα 4 ήταν αγκάθι για όσους πορεύονταν μόνο με το σχολείο. Σαφώς η πλειοψηφία πάει φροντιστήριο και κάνει ιδιαίτερα, αλλά πρέπει να σκεφτόμαστε και αυτούς που πάνε μόνο σχολείο και προετοιμάζονται μόνοι τους. Είχαν δει τα παιδιά αυτά τέτοια άσκηση? Είχαν έστω και μια ευκαιρία? Αν έβαζαν ένα δύσκολο αλγοριθμικό θέμα θα είχαν όλοι τις ίδιες ευκαιρίες. Το συγκεκριμένο θέμα όμως για τους λόγους που εξήγησα παραπάνω φοβάμαι ότι είναι δύσκολο να το αντιμετωπίσεις μόνο με το σχολείο
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 28 Μαΐου 2009, 09:23:36 ΜΜ
ΟΚ, αλλά αν τα πούμε εξω απο τα δόντια είμαστε (και οι μαθητές πρέπει να εξασφαλίζουν) υποχρεωμένοι να αναπληρώσουμε όλες τις ώρες που χάθηκαν.
Καλές οι 5ήμερες αλλά μπορούν κ να μην γίνονται πάντα

απλά τροφοδοτώ τη συζήτηση
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: sstergou στις 28 Μαΐου 2009, 09:27:00 ΜΜ
Δεν υπάρχει στο βιβλίο, μήπως υπάρχει όμως κάπου αλλού στο πακέτο;;
Νομίζω κάπου το πήρε το μάτι μου. Αν ναι τότε είναι καθήκον του καθηγητή να δώσει σχετική άσκηση.

Πάντως ας μη γελιόμαστε, ο χρόνος δεν φτάνει. 2 ώρες την εβδομάδα είναι πολύ λίγες για να εμπεδώσουν οι μαθητές όλα αυτά. Δεν βοηθάει και η οργάνωση-επιλογή της ύλης. Σε ένα μάθημα που πρέπει να διδάξεις τόσα πολλά σε λίγο χρονικό διάστημα πρέπει να μιλήσεις δύο φορές για όλες τις δομές, 2 φορές για τους πίνακες όλα από δύο.... Και μέσα σε όλα αυτά βάλε και τα 4,6....
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: petrosp13 στις 28 Μαΐου 2009, 09:38:29 ΜΜ
Υπάρχει στο τετράδιο μαθητή λυμένο παράδειγμα με υποπρόγραμμα και πίνακα
Όλοι το περιμέναμε κάθε χρόνο
Εγώ προσωπικά το είπα την τελευταία μέρα στα παιδιά ότι δεν έχει πέσει ποτέ κάτι τέτοιο και φέτος ίσως είναι η πρώτη
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 28 Μαΐου 2009, 09:55:08 ΜΜ
Δεν φτάνουν οι 2 ώρες, ΟΚ

Δεν φτάναν ποτέ, ούτε πέρσι, ούτε το 2007 με τα θέματα των επαναληπτικών. Αυτό είναι το θέμα και όχι οι καταλήψεις ή κάποιος εφετινός παράγοντας απώλειας ωρών.

Υπάρχει και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη. Αν κάποιος μαθητής δεν την αξιοποιεί σημαίνει οτι κρίνει οτι δεν του χρειάζεται
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: ntzios kostas στις 28 Μαΐου 2009, 10:07:52 ΜΜ
Υπάρχει και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη; Εγώ εδώ βάζω ερωτηματικό.

Πάντως 2 ώρες την βδομάδα ΑΕΠΠ και 2 ΑΟΔΕ. Σαν να μας λένε ότι η ύλη για τα δύο μαθήματα είναι η ίδια σε μέγεθος και αν δεν είναι, είναι παρα πολύ δύσκολο να καταλάβει κάποιος πιο μάθημα έχει περισσότερη. Μας κοροϊδεύουν μου φαίνεται.
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: ΨΥΛΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ στις 28 Μαΐου 2009, 10:09:04 ΜΜ
Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη είναι άλλη μια πικρή ιστορία .
Έχω κάνει 2 χρονιές αλλά τα παιδιά σπάνια πλέον πιστεύουν το σύστημα και δεν ξέρω κατά πόσο έχουν άδικο ειδικά αν ξεκινά Οκτώβριο.
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: VAIOS στις 28 Μαΐου 2009, 11:22:52 ΜΜ
Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη τις περισσότερες φορές δεν δίνεται στον καθηγητή του σχολείου που διδάσκει το μάθημα αλλά σε κάποιον ωρομίσθιο που μαζεύει προϋπηρεσία ή απλώς είναι το ρουσφέτι κάποιου τοπικού άρχοντα ή βουλευτή.
(Δεν κατηγορώ τους ωρομίσθιους συνάδελφους).
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 29 Μαΐου 2009, 01:05:23 ΠΜ

Πάντως 2 ώρες την βδομάδα ΑΕΠΠ και 2 ΑΟΔΕ. Σαν να μας λένε ότι η ύλη για τα δύο μαθήματα είναι η ίδια σε μέγεθος και αν δεν είναι, είναι παρα πολύ δύσκολο να καταλάβει κάποιος πιο μάθημα έχει περισσότερη. Μας κοροϊδεύουν μου φαίνεται.

Για το παραπάνω νομίζω φταίμε μόνο εμείς και κανένας άλλος (σαν κλάδος εννοώ)
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: gpapargi στις 29 Μαΐου 2009, 09:52:37 ΠΜ
Εμένα το τέταρτο θέμα μου άρεσε στη φιλοσοφία του. Έδινε μια ωραία εικόνα τμηματικού προγραμματισμού στην οποία σπας το αρχικό πρόβλημα σε πρόβλημα της μιας στήλης και αναθέτεις υποπρόγραμμα για αυτό το task. Στη συνέχεια απλά γενικεύεις για κάθε στήλη. Όπως ακριβώς πρέπει να σκέφτεται ο μαθητής: αναλυτικά και συνθετικά. Γενικά τέτοιες ασκήσεις κάνω πολλές. Μια ακόμα καλύτερη άσκηση είναι με διαδικασία να κάνεις ταξινόμηση στήλης και μετά να την καλέσεις για κάθε στήλη. Άλλο ένα παράδειγμα σωστής ανάλυσης προβλήματος.

Τώρα στο θέμα των σχολικών ωρών… όντως υπάρχει θέμα. Αλλά το θέμα αυτό αφορά όλα τα μαθήματα και όχι μόνο το δικό μας. Στα μαθηματικά πέφτει πάντα θεωρητική άσκηση από το θεμελιώδες θεώρημα του απειροστικού που είναι στο τέλος της ύλης. Σε πολλά σχολεία είναι δεδομένο ότι με τις απώλειες ωρών δεν έγινε η δουλειά που έπρεπε. Ωστόσο αυτό δεν επηρέασε τα θέματα.

Είναι γενικά αποδεκτό ότι όλοι κάνουν φροντιστήριο. Ακόμα και οικογένειες χαμηλής οικονομικής τάξης (πχ παιδιά αλλοδαπών που δουλεύουν οικοδομή) σκίζονται ένα χρόνο οι γονείς και στέλνουν τα παιδιά σε ένα ομαδικό φροντιστήριο.
Δε συμφωνώ ότι στο μάθημά μας πρέπει οι μαθητές να μπορούν να στηριχθούν μόνο στο σχολείο και στα άλλα μαθήματα όχι. Το βλέπω συγκριτικά με τα άλλα μαθήματα.

Και το τονίζω αυτό γιατί στο τέλος θα καταλήξουμε να κρατάμε το επίπεδο του μαθήματος χαμηλά με το σκεπτικό ότι ο μαθητής πρέπει να μπορεί να στηριχτεί μόνο στο σχολείο με τις τόσες καταλήψεις… ενώ στα άλλα μαθήματα θα πέφτουν σοβαρά θέματα και κανείς δε θα σκέφτεται αν το σχολείο αρκεί. Μόνο το δικό μας μάθημα θα υποβαθμιστεί. Εμείς οι ίδιοι θα το υποβαθμίσουμε.

Εγώ θέλω το μάθημά μας να έχει ακριβώς την ίδια αντιμετώπιση με τα άλλα σοβαρά μαθήματα. Δε δέχομαι να θέσω στο μάθημά μου περιορισμούς που κανείς δε θέτει στα άλλα μαθήματα. 
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: evry στις 29 Μαΐου 2009, 10:30:32 ΜΜ

Για να μην παρεξηγηθούν όσα είπα, προφανώς και η επιτροπή έκανε, σε γενικές γραμμές, εξαιρετική δουλειά, απλά θα προτιμούσα ένα δύσκολο αλγοριθμικό θέμα από κάτι τόσο τεχνικό όσο τα υποπρογράμματα. Φυσικά δεν μπορούν να γίνουν όλα σε μια χρονιά. Φαντάζομαι ότι σιγά-σιγάθα μπουν και τέτοια θέματα. Ο επόμενος στόχος κατά τη γνώμη μου, και αυτό είχα στο μυαλό μου όταν άνοιξα το thread αυτό πρέπει να είναι η αύξηση του μαθήματος της ΑΕΠΠ σε 3 ώρες και η αντικατάσταση της ΤΕΧΕΠ με μια εισαγωγή στην αλγοριθμική. Τώρα που έρχονται νέες αλλαγές θα πρέπει να μην πιαστούμε στον ύπνο αλλά να δραστηριοποιηθούμε ώστε να αναβαθμιστεί η πληροφορική και το συγκεκριμένο μάθημα και στο λύκειο αλλά και στο γυμνάσιο. Ελπίζω οι σχολικοί συμβούλοι να κάνουν ότι είναι δυνατό προς αυτή την κατεύθυνση
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: pinxas στις 29 Μαΐου 2009, 11:01:52 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 29 Μαΐου 2009, 10:30:32 ΜΜ

Για να μην παρεξηγηθούν όσα είπα, προφανώς και η επιτροπή έκανε, σε γενικές γραμμές, εξαιρετική δουλειά, απλά θα προτιμούσα ένα δύσκολο αλγοριθμικό θέμα από κάτι τόσο τεχνικό όσο τα υποπρογράμματα. Φυσικά δεν μπορούν να γίνουν όλα σε μια χρονιά. Φαντάζομαι ότι σιγά-σιγάθα μπουν και τέτοια θέματα. Ο επόμενος στόχος κατά τη γνώμη μου, και αυτό είχα στο μυαλό μου όταν άνοιξα το thread αυτό πρέπει να είναι η αύξηση του μαθήματος της ΑΕΠΠ σε 3 ώρες και η αντικατάσταση της ΤΕΧΕΠ με μια εισαγωγή στην αλγοριθμική. Τώρα που έρχονται νέες αλλαγές θα πρέπει να μην πιαστούμε στον ύπνο αλλά να δραστηριοποιηθούμε ώστε να αναβαθμιστεί η πληροφορική και το συγκεκριμένο μάθημα και στο λύκειο αλλά και στο γυμνάσιο. Ελπίζω οι σχολικοί συμβούλοι να κάνουν ότι είναι δυνατό προς αυτή την κατεύθυνση

εδώ είναι όλα τα λεφτά...όλοι μιλάνε για ψηφιακό σχολείο με νέες τεχνολογίες....πρέπει οπωσδήποτε να μην πιαστούμε στον ύπνο...Πρέπει η πληροφορική και οι πληροφορικοί να πάρουν την θέση που τους αξίζει....

η αλήθεια είναι πως δεν είμαι αισιόδοξος...αν και στην εποχή που ζούμε κανονικά εμείς οι πληροφορικοί έπρεπε να είμασταν υπεραισιόδοξοι για την θέση μας στο σχολείο....

Όσο για τους σχολικούς συμβούλους πληροφορικής(πάνω απο 50% δεν είναι πληροφορικοί) μην ελπίζεις και πάρα πολλά δυστυχώς...
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: Sergio στις 30 Μαΐου 2009, 09:10:43 ΠΜ
Παράθεση από: ntzios kostas στις 28 Μαΐου 2009, 10:07:52 ΜΜ
Υπάρχει και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη; Εγώ εδώ βάζω ερωτηματικό.

Υπάρχει συνάδελφοι, υπάρχει..

Και, όπως λέω και στους μαθητές μου, είναι ο ΜΟΝΟΣ τρόπος να διδαχθεί κάποιος μαθητής το μάθημα 4 ώρες ώρες την εβδομάδα αντί για 2, αφού όποιο άλλο μέσο ενίσχυσης κι αν ακολουθήσει (ιδιαίτερο ή φροντιστήριο) ουσιαστικά το διδάσκεται μόνο 2 ώρες. Νομίζω ότι είναι προφανές και το γιατί..

Τώρα, είναι στο δικό μας χέρι να πείσουμε τους μαθητές ότι το μέτρο αποδίδει και αυτό σίγουρα χρειάζεται χρόνο αλλά και σωστή οργάνωση του μαθήματος τόσο στις κανονικές ώρες όσο και στις πρόσθετες. Το μάθημα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά στις κανονικές ώρες τους μαθήματος και η ΠΔΣ να αφιερώνεται στην εμπέδωσή του και την εξάσκηση των μαθητών με ασκήσεις.

Ένας άλλος βασικός παράγοντας είναι βέβαια ο ίδιος ο μαθητής.. Από νωρίς ενημερώνω τους μαθητές ότι η ΠΔΣ δεν είναι για .. όλους..  Ο μαθητής που ξέρει ΤΙ ζητάει και είναι αποφασισμένος να δουλέψει μπορεί να πετύχει άριστα αποτελέσματα με την ΠΔΣ.  Ο μαθητής που χρειάζεται .. μαστίγιο.. πρέπει να κάνει ιδιαίτερα.. Βέβαια το κατα πόσον ο δεύτερος αξίζει τον κόπο να εμπλακεί σε έναν αγώνα που ο ίδιος δεν θέλει είναι μια άλλη συζήτηση οπότε ας μην επεκταθώ..

Από την άλλη, χρειάζεται και κάποια αυτοθυσία από την πλευρά του καθηγητή. Προσωπικά, απαιτώ από τους μαθητές του σχολείου μου να μου φέρνουν τα τετράδια για να ελέγχω τις λύσεις τους και να τους κάνω παρατηρήσεις πάνω στο τετράδιο.  Όσοι δεν το κάνουν, γνωρίζουν ότι μειώνουν τις πιθανότητες επιτυχίας και ενημερώνονται οι γονείς τους ώστε να αναζητήσουν άλλη λύση έγκαιρα.

Στο σχολείο μου εφαρμόζω πεισματικά την ΠΔΣ τα τελευταία 4 χρόνια και τα αποτελέσματα των "κατάλληλων" μαθητών είναι εξαιρετικά..  Κάποιοι μάλιστα πετυχαίνουν (κάθε χρόνο) την υψηλότερη βαθμολογία του σχολείου. Βέβαια την ξεκιναω κάθε χρόνο "με τον αγιασμό", κάτι που είναι οριακά παράτυπο αλλά.. δεν πειράζει  :D

Χρόνο με το χρόνο, η προσέλευση των μαθητών είναι όλο και μεγαλύτερη αφού τα αποτελέσματα τους πείθουν για την αξία του .. εγχειρήματος.. Γι αυτό λέω ότι χρειάζεται χρόνο. Την πρώτη χρονιά οι μαθητές της ΠΔΣ ήταν 8 και φέτος 35 (περίπου οι μισοί του σχολείου).. Βέβαια δέχομαι βολές από τα φροντιστήρια (πολλές φορές και χτυπήματα κάτω από τη ζώνη) όμως η εμπιστοσύνη των μαθητών αλλά και τα αποτελέσματά τους στις γενικές εξετάσεις το αξίζει.

Παλιά, μου φαινόταν απλά καλή ιδέα. Πλέον έχω πειστεί ότι αποδίδει αν δουλευτεί σωστά και προτείνω ανεπιφύλακτα στους συναδέλφους που το σκέφτονται, να το επιχειρήσουν. Αν το πιστεύουν αυτοί, το οργανώσουν σωστά και έχουν υπομονή, τα παιδιά θα ακολουθήσουν και τα αποτελέσματα θα τους εκπλήξουν.
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: evry στις 30 Μαΐου 2009, 09:44:35 ΠΜ
  Έτσι όπως τα λέει ο Σέργιος είναι. Η πρόσθετη διδακτική στήριξη δεν είναι για να παίρνουν μόρια όσοι θέλουν να διοριστούν αλλά για να βοηθηθούν τα παιδιά. Αν ο καθηγητής πείσει τα παιδιά ότι είναι σοβαρός και θα δουλέψει υπεύθυνα (δύσκολο να τα καταφέρεις στην αθήνα που όλοι έχουν ξεκινήσει ήδη φροντιστήριο) μπορεί και να τα καταφέρει. Αλλά είναι στο χέρι του, να διεκδικήσει πρώτα την ΠΔΣ και στη συνέχεια να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας.
   Στη Μήλο που ήμουν δούλευε καλά, στην αθήνα που το προσπάθησα έρχονταν 4-5 παιδιά (τα οποία πήγαιναν και φροντιστήριο σημειωτέον).
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 30 Μαΐου 2009, 10:37:46 ΠΜ
Ευρυπίδη, ακόμα και σδτην Αθήνα θα μπορούσε σε βάθος χρόνου να περπατήσει η ΠΔΣ.
Όπως όμως ανέφερε και ο Σέργιος θέλει ΧΡΟΝΟ, σοβαρότητα και ΑΦΟΣΙΩΣΗ και συνέπεια απο μέρους των καθηγητών. Βέβαια πρέπει να είναι ο ίδιος καθηγητής στο ίδιο σχολείο.
Δε βγάζω την ουρά απ' έξω δεν είναι εύκολο για κανέναν μας να το κάνει αυτό...
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: vasiko στις 31 Μαΐου 2009, 09:45:11 ΠΜ
Μια και γίνεται λόγος για ΠΔΣ ας καταθέσω κι εγώ την προσωπική μου εμπειρία. Είναι η τέταρτη χρονιά φέτος που δουλέυω όπως και ο Sergio. Δηλαδή διδάσκω σε Λύκειο  και συγχρόνως κάνω και ΠΔΣ. Ξεκίνησα την πρώτη χρονιά με τρία παιδιά και κάθε χρόνο έρχονται όλο και περισσότερα με πολύ καλά αποτελέσματα.
Το σύστημα μάθημα+ΠΔΣ δουλεύει πολύ καλά και δίνει όντως 4 ώρες/εβδομάδα. Με τις εξής προϋποθέσεις:
α)Να ξεκινάει ο καθηγητής την ΠΔΣ από το Σεπτέμβρη και να μην περιμένει τις εγκυκλίους του ΥΠΕΠΘ. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να ξεκινάει μέσα Οκτώβρη ή αρχές Νοέμβρη. Αυτό σημαίνει προφανώς ότι θα δουλέψει ένα με δύο μήνες χωρίς να πληρωθεί.
β)Να είναι διατεθειμένος να δουλέψει γνωρίζοντας ότι θα αμοιφθεί μόνο σε περίπτωση που έχει συμπληρωσει το πλήρες ωράριο του στο σχολείο. Σε αντίθετη περίπτωση από φέτος η ΠΔΣ θεωρείται συμπλήρωση ωραρίου.( Η δική μου περίπτωση)
γ)Να είναι διατεθειμένος να δουλέψει γνωρίζοντας  ότι η ΠΔΣ από φέτος θεωρείται υπερωρία και πληρώνεται με ωριαία αποζημίωση υπερωρίας (χωρίς να είμαι βέβαιος περίπου 8-9€/ώρα).
δ) Να είναι διατεθειμένος να δουλέψει γνωρίζοντας ότι τα χρήματα του τελικά θα τα πάρει με πολύ σοβαρή καθυστέρηση. (από 6 μήνες μέχρι και δύο χρόνια).
Επίσης αν υπάρχουν συνάδελφοι αδιόριστοι που θέλουν να διδάξουν το μάθημα έχουν (και πολύ σωστά) προτεραιότητα. Η περίπτωση λοιπόν να διδάσκει ο ίδιος καθηγητής ενδοσχολικά και ΠΔΣ είναι πολύ σπάνια και τη βρίσκει κανείς συνήθως σε νησιά ή απομακρυσμένα χωριά.
Παρόλα τα παραπάνω, η σχέση που οικοδομείται με τους μαθητές είναι καταπληκτική και τελικά  δίνει πολλές φορές απαντήσεις σε ερωτήματα που τριβελίζουν το μυαλό δύσμοιρου εκπαιδευτικού (τώρα εγώ γιατί το κάνω αυτό αφού δεν πληρώνομαι;;! Την επόμενη χρονιά να ξανακάνω ΠΔΣ ή καλύτερα να πλακωθώ στα ιδιαίτερα;)

Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: Vangelis στις 07 Ιουν 2009, 01:20:34 ΜΜ
Παράθεση από: pinxas στις 29 Μαΐου 2009, 11:01:52 ΜΜ


Όσο για τους σχολικούς συμβούλους πληροφορικής(πάνω απο 50% δεν είναι πληροφορικοί) μην ελπίζεις και πάρα πολλά δυστυχώς...

Ενώ ο απόφοιτος της σχολής Τοπογραφίας και Γαιωπληροφορικής είναι "καθαρόαιμος" πληροφορικός!!!

Να δω πότε θα ξεφύγουμε από αυτά τα στερεότυπα και να δούμε πως θα προχωρήσει η πληροφορική στα σχολεία μας.
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: evry στις 07 Ιουν 2009, 04:02:58 ΜΜ
Μια χαρά είναι το τμήμα Γεωπληροφορικής δεν κατάλαβα. Δείτε ας πούμε τι κάνουν στο α εξάμηνο στο μάθημα Εφαρμοσμένη Πληροφορική Ι

Βασικές μονάδες σε ένα Η/Υ. Περιφερειακές μονάδες. Εξέλιξη πληροφορικής σε Εθνικό και διεθνές επίπεδο. Λειτουργικά συστήματα Η/Υ. Είδη αρχείων, δημιουργία, διαχείριση, οργάνωση, αναζήτηση. Χρήση Windows.
Κειμενογράφος Word. Δημιουργία εγγράφου, μορφοποίηση, βελτίωση εγγράφων, πρότυπα και οδηγοί, μακροεντολές και διαταγές, πίνακες και φόρμες, προσθήκη σχεδίων στα έγγραφα, δημιουργία διαγραμμάτων.
Excel. Φύλλα εργασίας, ανάλυση δεδομένων, διαγράμματα διαχείρισης βάσεων δεδομένων και καταλόγων, μακροεντολές, δημιουργία συνδέσεων
Access. Τα βασικά της Access. Δημιουργία βάσης. Τροποποίηση δομής. Εισαγωγή δεδομένων. Ανάκληση δεδομένων. Απλά ερωτηματολόγια και φίλτρα. Συνδυασμός κριτηρίων. Σύνδεση πινάκων. Δημιουργία αναφορών


Μόνο το ECDL που δεν δίνουν :D


Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: Laertis στις 08 Ιουν 2009, 10:55:08 ΜΜ
Φίλε Vangelis επανέρχεσαι (κακόβουλα , θεωρώ) σε θέμα που είχες αναδείξει και παλιότερα σχετικά με τους αποφοίτους του τμήματος Η/Υ Συστημάτων μόνο που τώρα αφορά άλλο τμήμα.
Δεν καταλαβαίνω γιατί ενοχλείσαι και βάλεις κατά αποφοίτων ΤΕΙ εξαντλώντας την επιχειρηματολογία σου στο ότι είναι απλά απόφοιτοι ΤΕΙ ...

Το ότι κάποιος είναι σχολικός σύμβουλος χωρίς να έχει πτυχίο Πληροφορικής είναι κάτι πολύ συνηθισμένο αλλά για όλους εμάς τους σκεπτόμενους συναδέλφους δεν αφορά το βασικό κριτήριο για να κρίνουμε το έργο του.

Σταματώ εδώ γιατί δε θέλω να επαναλάβουμε την ίδια επιχειρηματολογία που έγινε και παλαιότερα ... Απλά περίμενα απο εσένα που κατέχεις πλέον σημαντική θέση στην εκπαίδευση να έχεις περισσότερο ανοιχτό μυαλό και να μη μιλάς ακόμη με αφορισμούς....

Υ.Γ. Οι απόφοιτοι ΤΕΙ δεν μπορούν να αιτηθούν για ΠΛΗΝΕΤ Σχολικοί Σύμβουλοι...
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 09 Ιουν 2009, 12:01:34 ΠΜ
Παράθεση από: Laertis στις 08 Ιουν 2009, 10:55:08 ΜΜ
...
Υ.Γ. Οι απόφοιτοι ΤΕΙ δεν μπορούν να αιτηθούν ούτε για ΠΛΗΝΕΤ ...

Αν και δεν ξέρω για τι πράγμα ακριβώς λέτε, .... ωστόσο ισχύει ότι:

"Για τη στελέχωση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. αποσπώνται για μια τετραετία εκπαιδευτικοί,  οι οποίοι έχουν οργανική θέση σε σχολική μονάδα της Διεύθυνσης όπου υπάγεται το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. στο οποίο θέτουν υποψηφιότητα, σύμφωνα με τη διαδικασία, τα κριτήρια και τα προσόντα που ορίζονται παρακάτω.

Σε κάθε ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. αποσπώνται τρεις (3) εκπαιδευτικοί ως εξής:
Ο πρώτος ως Υπεύθυνος του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. κλάδου ΠΕ19-20 και οι άλλοι δύο ως Τεχνικοί Υπεύθυνοι αυτού, κλάδου ΠΕ19-20 κατά προτεραιότητα ή κλάδου ΤΕ01.13."
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: Laertis στις 09 Ιουν 2009, 12:14:46 ΠΜ
Έχεις δίκιο Νίκο, απο βιασύνη έκανα λάθος ...
Το διόρθωσα
Τίτλος: Απάντηση επι προσωπικού
Αποστολή από: Vangelis στις 10 Ιουν 2009, 01:02:51 ΠΜ
Αγαπητέ Laerti νομίζω ότι με αδικείς και διαστρεβλώνεις τα λόγια μου.
Για να μην μείνουν εντυπώσεις αρχικά να διευκρινίσω ότι δεν έχω τίποτα κατά των αποφοίτων ΤΕΙ μάλιστα δεν θα μπορούσα να έχω, αφού  το βασικό μου πτυχίο στην Πληροφορική είναι από τα ΤΕΙ της Αθήνας  (Τμήμα που θεωρώ ότι είναι από τα καλύτερα που υπάρχουν). 
Η αναφορά μου στο Τμήμα Υπολογιστικών Συστημάτων στο ΤΕΙ (ΑΤΕΙ τώρα) Πειραιά ήταν ότι (παλιότερα) οι  απόφοιτοι του δεν έκαναν Βάσεις Δεδομένων και είχα αναρωτηθεί αν για αυτό το λόγο δεν θα έπρεπε να τους επιτραπεί να διδάξουν το αντίστοιχο μάθημα στα ΤΕΕ (ΕΠΑΛ).  Με την έννοια βέβαια ότι φυσικά και θα πρέπει να μπορούν να το διδάξουν.  Αν εσύ νομίζεις ότι αυτό είναι αρνητική αναφορά τότε πράγματι διαφωνούμε.   Να συμπληρώσω ότι τώρα κάνω εγώ σε αυτούς  Βάσεις  Δεδομένων οπότε όλοι είναι …αστέρια.. σε αυτό το μάθημα!!!. 

Αντίθετα βέβαια υπάρχουν σημαντικές γνωστικές ελλείψεις σε ένα πλήθος νέων ΤΕΙ που για λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε πρόσθεσαν το "…και Πληροφορικής" στον τίτλο τους χωρίς να έχουν ένα ικανό πλήθος σχετικών μαθημάτων.  Πιστεύω ότι η ύλη του μαθήματος Εφαρμοσμένη Πληροφορική Ι που ανέφερε ο Ευριπίδης είναι χαρακτηριστική. Βέβαια οι απόφοιτοι δεν φταίνε σε αυτό και αν βρεθούν στην Εκπαίδευση δεν είναι κατακριτέοι (και πολύ περισσότερο ανίκανοι) απλά θέλουν μεγαλύτερη προσωπική προσπάθεια (και πιθανά περισσότερη επιμόρφωση) για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες ενός  ΕΠΑΛ ή του μαθήματος ΑΕΠΠ. 

Αυτό που με ενοχλεί είναι όταν κάποιος απόφοιτος της "Χ" σχολής αρχίζει να ορίζει τι χρειάζεται να έχει κάποιος για να είναι Πληροφορικός στην εκπαίδευση και όσοι δεν πληρούν αυτά τα κριτήρια δεν είναι "σωστοί" Πληροφορικοί και θα πρέπει να αλλάξουν ειδικότητα ή δεν ξέρω τι άλλο. 
Γνωρίζω προσωπικά ανθρώπους που κυριολεκτικά έστησαν την Πληροφορική στα σχολεία μας με πολύ προσωπικό κόπο και θυσίες και απλά εκνευρίζομαι σήμερα όταν βγαίνουν άτομα και "ορίζουν" ότι αυτοί δεν δικαιούνται σήμερα να είναι Πληροφορικοί γιατί η σχολή που έβγαλαν (τότε) δεν είχε στον τίτλο της το "…και Πληροφορικής".
Αναγνωρίζω βέβαια ότι ήταν λάθος της Πολιτείας να συνεχίσει να διορίζει άλλες ειδικότητες την στιγμή που υπάρχαν άτομα με ειδικότητα Πληροφορικής αλλά αυτό είναι πολύ μακριά απο το να χαρακτηριστούν όλοι αυτοί ανίκανοι ή οτιδήποτε άλλο.
 
Προσωπικά πιστεύω ότι από την στιγμή που είμαστε διορισμένοι και έχουμε την ειδικότητα της Πληροφορικής είτε είμαστε ΠΕ19 είτε ΠΕ20 είμαστε απόλυτα ίσοι ανεξάρτητα από την σχολή που τελείωσε ο καθένας, όλοι πρέπει να έχουμε τις ίδιες ευκαιρίες και φυσικά όλοι να κρινόμαστε με τις ίδιες διαδικασίες.


Αυτά και συγνώμη από τους  συναδέλφους για το μέγεθος της απάντησης και για το ότι μπήκε σε άσχετο θέμα.   Αλλά όχι και να βγω στενόμυαλος!!!!
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: Laertis στις 10 Ιουν 2009, 10:58:48 ΠΜ
Για να το κλείσουμε το θέμα Vangeli.
Συμφωνούμε σε αρκετά. Διαφωνούμε σε άλλα.
Απλά δε μ'αρέσει να βάζουμε ταμπέλες σε αποφοίτους τμημάτων συλλήβδην μόνο και μόνο επειδή έχουν αποφοιτήσει απο συγκεκριμένα τμήματα.
Τίτλος: Απ: Σχόλιο για το 4ο θέμα
Αποστολή από: Vangelis στις 15 Ιουν 2009, 12:36:57 ΠΜ
Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό που λες "Απλά δε μ'αρέσει να βάζουμε ταμπέλες σε αποφοίτους τμημάτων συλλήβδην μόνο και μόνο επειδή έχουν αποφοιτήσει απο συγκεκριμένα τμήματα" και εμένα με ενοχλεί ιδιαίτερα αυτό και ελπίζω να μην ξαναδούμε αναφορές όπως αυτή που προκάλεσε την απάντησή μου.
Παράθεση από: pinxas στις 29 Μαΐου 2009, 11:01:52 ΜΜ
Όσο για τους σχολικούς συμβούλους πληροφορικής(πάνω απο 50% δεν είναι πληροφορικοί) μην ελπίζεις και πάρα πολλά δυστυχώς...