Ο Ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στο Ολοήμερο Δημοτικό

Ξεκίνησε από tom, 19 Μαρ 2010, 09:38:02 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tom

Ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο ρόλος του καθηγητή πληροφορικής στο Δημοτικό;


  • Είναι επιστήμονας της πληροφορικής που ασχολείται και εξετάζει μόνο έννοιες της πληροφορικής;
  • Είναι δάσκαλος και καθηγητής μαζί; Γνωρίζει στα παιδιά τις νέες τεχνολογίες, ώστε να τα βοηθήσει να τις χρησιμοποιούν σωστά για τις ανάγκες της σχολικής του ζωής και της καθημερινότητας τους;
  • Είναι προγραμματιστής που αναπτύσσει λογισμικό σύμφωνα με τις ανάγκες των δασκάλων;
  • Είναι επιμορφωτής των δασκάλων στις ΤΠΕ;
  • Αν συνδυαστούν τα παραπάνω, σε τι βαθμό πρέπει να γίνει αυτό;

Φαίνεται ότι ο ρόλος μας αλλάζει στο πλαίσιο του νέου σχολείου. Είμαι αισιόδοξος και πιστεύω ότι τις περισσότερες φορές ο ρόλος μας δεν θα είναι εφικτό να αντικατασταθεί από αυτόν του δασκάλου. Γιατί υπάρχει και η εξής άποψη:

"Γιατί να μην μπορεί ένας δάσκαλος της νέας γενιάς με την κατάλληλη επιμόρφωση και εξοικίωση στην τεχνολογία να κάνει ότι και εμείς";
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

nikos33

(ψάχνοντας στο δίκτυο έπεσα πάνω σε αυτό το συννημένο)


...ή αλλιώς ακόμη μία απαξίωση...

ή κάνω λάθος ??

skoud

Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

tom

Ανεβάζω και εγώ ένα αρχείο που αποτελεί ανακοίνωση της ΔΟΕ με αφορμή τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τα 800 σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος, την επιμόρφωση και την Ειδική Αγωγή.

Παραθέτω δύο αποσπάσματα που με προβλημάτισαν πολύ:

"Όπου είναι δυνατόν να αναλάβουν και να διδάξουν δάσκαλοι τα αντικείμενα για τα οποία δε χρειάζονται Ειδικότητες και κατέχουν οι ίδιοι βασικές γνώσεις (π.χ. πληροφορική, θέατρο, χορός, εικαστικά κλπ)".

Είναι σοβαρή θέση αυτή; Μήπως οι δάσκαλοι θα κάνουν και γυμναστική; Μπορούν να προσφέρουν τη γνώση που κατέχει ένας καταρτισμένος καθηγητής ειδικότητας;

"Το μάθημα της Πληροφορικής να διδάσκεται βάσει αναλυτικού προγράμματος προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών με κατάλληλο λογισμικό".

Από αυτό ξέρετε τι καταλαβαίνω; Ο καθένας θα διδάσκει ότι του κατέβει στο κεφάλι και θα χρησιμοποιεί ότι λογισμικό τυχαίνει να ξέρει και ο θεός βοηθός.

Παραθέτω και ένα απόσπασμα από το έγγραφο που ανέβασε ο φίλος nikos33, από την Ελληνική Ένωση για την Ένταξη των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση:

"Οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο θα μπορούσαν να είναι υπεύθυνοι για τη σωστή λειτουργία του εργαστηρίου πληροφορικής, να έχουν υποστηρικτικό ρόλο για τους εκπαιδευτικούς που θα θελήσουν να αξιοποιήσουν τις ΤΠΕ στη διδασκαλία των μαθημάτων τους, να αναζητούν και να προτείνουν λογισμικά."


Ναι θα μπορούσαν να φτιάχνουν και καφέ, να καθαρίζουν και να μαγειρεύουν...πρέπει κάποια στιγμή να ξεκαθαρίσουμε το ρόλο των καθηγητών πληροφορικής στο Δημοτικό.

Παράθεση από: skoud στις 15 Ιουν 2010, 10:15:54 ΜΜ
Η πρώτη απάντηση της ΠΕΚΑΠ στο θέμα: http://pekap.blogspot.com/2010/06/blog-post_15.html

Η θέση της ΠΕΚΑΠ είναι σαφώς προς τη σωστή κατεύθυνση και πρέπει να παραμείνει άγρυπνη γιατί οι καιροί είναι πονηροί κύριοι...
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Νίκος Αδαμόπουλος

Θα ήθελα να σημειώσω ότι στο e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε (http://e-diktyo.eu/) συμμετέχουν εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και των ειδικοτήτων... Οι δε υπογράφοντες του Δ.Σ. είναι εκπαιδευτικοί πληροφορικής...

tom

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 16 Ιουν 2010, 12:36:20 ΠΜ
Θα ήθελα να σημειώσω ότι στο e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε (http://e-diktyo.eu/) συμμετέχουν εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και των ειδικοτήτων... Οι δε υπογράφοντες του Δ.Σ. είναι εκπαιδευτικοί πληροφορικής...

Αφού ισχύει αυτό που λες και δεδομένης της ανακοίνωσης της ΠΕΚΑΠ που είναι αντιδιαμετρικά αντίθετη θα πρέπει να γίνει κάποια συζήτηση/ημερίδα, με πρωτοβουλία των συμβούλων πληροφορικής, για το ρόλο του καθηγητή πληροφορικής στο Δημοτικό.

Μπορεί η αλήθεια να είναι κάπου στη μέση. Μπορεί οι δύο φορείς να χρησιμοποιούν άλλα λόγια για το ίδιο πράγμα και να μην το αντιλαμβάνομαι, αλλά εμείς τι φταίμε που δεν ξέρουμε ποιος θα είναι ο ρόλος μας;

Θα σου πω και το άλλο. Και στην ΕΠΥ και στην ΕΠΕ καθηγητές πληροφορικής είναι γραμμένοι ως μέλη. Γιατί να μην υπάρχει μόνο μία ένωση; Για να μην το πάω μακριά και πω γιατί να μην υπάρχει επιμελητήριο. Γιατί να υπάρχει και η ΕΤΠΕ και η e-Δίκτυο-ΤΠΕ; Αλλά δε θέλω να ξεφύγουμε από το θέμα.

Εσένα Νίκο ποια είναι η θέση σου πάνω στα ερωτήματα του πρώτου μηνύματος αυτού του θέματος και στις ανακοινώσεις των διάφορων φορέων;
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

skoud

#6
Τι είπε η κ.Χριστοφιλοπούλου στην ΔΟΕ: http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=8110:2010-06-15-14-07-07&catid=367:2009-12-02-07-26-59&Itemid=1072

Επίσης μια πολύ καλή παρέμβαση: http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_6_10_183.php
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

fgmarg

Συμφωνώ απόλυτα με την άποψη του συναδέλφου συμβούλου Γιώργου Πανσεληνά στο http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_6_10_183.php. Η τελευταία, κυρίως, παράγραφος περιέχει όλη την ουσία του προβλήματος: "...Τον επίσης σημαντικό ρόλο του τεχνικού υπεύθυνου και του ανθρώπου που θα στηρίξει τη διοικητική λειτουργία των σχολείων μπορούν να αναλάβουν Πληροφορικοί ως τεχνικοί υπεύθυνοι, καθώς και πληροφορικά εγγραματισμένοι εργαζόμενοι ως γραμματείς, όχι όμως οι Πληροφορικοί που επιλέγουν να υπηρετήσουν τη σχέση δασκάλου-μαθητή. Άλλωστε στην εποχή της "γραφής και ανάγνωσης στο χαρτί", πολύ λογικά, οι Φιλόλογοι δεν στήριζαν και δεν στηρίζουν -αποκλειστικά αυτοί- τη διοικητική λειτουργία των σχολείων αλλά αυτή διαχέεται σε όλους τους εγγράματους εκπαιδευτικούς και στις καλύτερες -αλλά λιγοστές- περιπτώσεις σε εξειδικευμένο διοικητικό προσωπικό (γραμματείς)..."

tom

Παράθεση από: fgmarg στις 16 Ιουν 2010, 09:24:08 ΠΜ
Συμφωνώ απόλυτα με την άποψη του συναδέλφου συμβούλου Γιώργου Πανσεληνά στο http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_6_10_183.php. Η τελευταία, κυρίως, παράγραφος περιέχει όλη την ουσία του προβλήματος: "...Τον επίσης σημαντικό ρόλο του τεχνικού υπεύθυνου και του ανθρώπου που θα στηρίξει τη διοικητική λειτουργία των σχολείων μπορούν να αναλάβουν Πληροφορικοί ως τεχνικοί υπεύθυνοι, καθώς και πληροφορικά εγγραματισμένοι εργαζόμενοι ως γραμματείς, όχι όμως οι Πληροφορικοί που επιλέγουν να υπηρετήσουν τη σχέση δασκάλου-μαθητή. Άλλωστε στην εποχή της "γραφής και ανάγνωσης στο χαρτί", πολύ λογικά, οι Φιλόλογοι δεν στήριζαν και δεν στηρίζουν -αποκλειστικά αυτοί- τη διοικητική λειτουργία των σχολείων αλλά αυτή διαχέεται σε όλους τους εγγράματους εκπαιδευτικούς και στις καλύτερες -αλλά λιγοστές- περιπτώσεις σε εξειδικευμένο διοικητικό προσωπικό (γραμματείς)..."

Παράθεση από: skoud στις 16 Ιουν 2010, 07:56:43 ΠΜ
Επίσης μια πολύ καλή παρέμβαση: http://www.alfavita.gr/ank_b/ank15_6_10_183.php

Μπράβο για την ανάδειξη της ενδιαφέρουσας αυτής τοποθέτησης. Συμφωνώ σπόλυτα!

Υ.Γ. skoud φαντάζομαι οτι το link σου είναι το ίδιο με του fgmarg απλά το έχεις βάλει σε tags [email] και δεν ανοίγει.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

skoud

Παράθεση από: tom στις 16 Ιουν 2010, 10:38:23 ΠΜ
φαντάζομαι οτι το link σου είναι το ίδιο με του fgmarg απλά το έχεις βάλει σε tags [email] και δεν ανοίγει.

Ok το διόρθωσα, ευχαριστώ... πρωϊνή βιασύνη πριν το σχολείο
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

tom

Προτάσεις της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ) για την αποτελεσματική εισαγωγή της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

http://www.epe.org.gr/various/YpomnhmaProtobathmia_2010_06_16.pdf
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Wizard


tom

Φαντάζομαι εννοεί οτι όλοι οι μαθητές και ο δάσκαλος θα έχουν laptop με εκπαιδευτικό λογισμικό, θα υπάρχει διαδραστικός πίνακας και ότι γράφει ο δάσκαλος θα αποθηκεύεται στα laptop με τη μορφή βίντεο, μέσω ασύρματης δικτύωσης 802.11 ή bluetooth. Ωραίο σενάριο ε;  :D :)
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Wizard

#13
Τελικά τα Δημοτικά θα προμηθευτούν φορητούς υπολογιστές και όχι desktop, δείτε εδώ: http://www.minedu.gov.gr/publications/docs/dt_forhtoi_hlektronikoi_ypologistes_100809.doc

Keep Growing

#14
Η ελαχιστοποίηση-ελαστικοποίηση πόρων (έμψυχων και άψυχων) θα είναι πλέον η καθημερινή γυμναστική για τα πολύπαθα σχολεία μας.
Και μια γυμναστική αδυνατίσματος σε "σώματα" ετοιμοθάνατα από τη νευρική ανορεξία.
...
Άκου κινητό εργαστήριο! Θα του βάλουν και ροδάκια να τσουλάει εύκολα;
Και ο πληροφορικός; Θα του βάλει λουράκι για να το ελέγχει καλύτερα ή θα το αφήσει να σουλατσάρει στις αίθουσες του πιλοτικού σχολείου ως ένα κοινό αδέσποτο;
Και ο δάσκαλός; Θα μπορεί να  το πλησιάζει, ή θα του αρπάξει κανένα χεράκι και θα τρέχει για αντιλυσσικό ο άνθρωπος;     
Και η ύπαρξη του πληροφορικού και του δασκάλου θεωρείται σίγουρη ή θα καταντήσει το "ζωντανό" ένας ακόμα κοπρίτης του πολύπαθου Ελληνικού δημόσιου σχολείου, για όσο χρονικό διάστημα παραμένει "ζωντανό";
Απαντήσεις για όλα τα παραπάνω ερωτήματα, ένας μόνο μπορεί να δώσει.
Την απάντηση την ξέρει μόνο ο πολυχρονεμένος μας αφέντης με τους συμβουλάτορές του.



Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).