Χρήση Γράψε σε αλγόριθμο

Ξεκίνησε από Γιάννης Σ., 28 Οκτ 2010, 03:28:15 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Σ.

Επειδή πολλά παιδιά μου λ΄νε ότι στο φροντιστήριο τους... λένε ότι μπορούν να χρησιμοποιούν τη γράψε και στον αλγόριθμο χωρίς να αφαιρεθεί βαθμολογία, γνωρίζετε κάτι; Εντάξει, φαντάζομει δεν είναι κάτι σοβαρό αλλά βαθμολογογία θα φαιρεθεί έτσι δεν είναι;
;D

Νίκος Αδαμόπουλος

Δεν αφαιρείται! Στην ψευδογλώσσα υπάρχει μια σχετική ελευθερία...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

όπως πολύ σωστά έγραψε ο νίκος, η ΣΧΕΤΙΚΗ ελευθερία κινήσεων σε αλγόριθμους δεν απαγορεύει τη χρήση της "γράψε". ως εκ τούτου, δεν υπάρχει logos να αφαιρεθεί βαθμολογία.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

soron80

μπορεί να χρησιμοποιηθεί οτιδήποτε εκ των: εκτύπωσε, τύπωσε, γράψε, εμφάνισε και μπορεί να ξεχνάω και τίποτα..

επίσης θεωρητικά δεν είναι λάθος να πείς "εμφάνιση τιμών"
εντάξει το παράκανα :)
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

Σπύρος Δουκάκης

Ένα καλό υλικό που ξεκαθαρίζει τέτοια θέματα είναι η παρουσίαση στην ημερίδα της ΕΠΥ που έγινε από την Ψαλτίδου και εμένα (http://www.epy.gr/aepp/aepp.php)

ή

το άρθρο στο βιβλίο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον, Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΠΥ), Αθήνα, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών στο άρθρο των Α. Ψαλτίδου, Π. Τσιωτάκης, Ν. Αδαμόπουλος, Σ. Στέργου (2010) με τίτλο: Η εκ των υστέρων μελέτη του διδακτικού πακέτου του μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον: Παρανοήσεις Παρερμηνείες και επακόλουθα προβλήματα.

manpap

Στο πορτοκαλί δίφυλλο με τα στοιχεία ψευδογλώσσας στο 2ο κεφάλαιο του βιβλίου, αναφέρει ως εντολές: ρήματα στην προστακτική, όπως Γραψε, κλπ. Το συγκεκριμένο λοιπόν λεκτικό το αναφέρει...
Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

ntzios kostas

Τετράδιο μαθητή στη σελίδα 30.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Το θέμα έχει ξανασυζητηθεί στο στέκι και δεν νομίζω να υπάρχει κανείς να αμφιβάλλει την χρήση της εντολής ΓΡΑΨΕ στην ψευδογλώσσα, και εννοείται την μη απώλεια μορίων.

Sergio

Η απάντηση στο συγκεκριμένο θέμα μπορεί να μπει στην ίδια λίστα με τις απαντήσεις σε όλους τους άλλους άνευ σημασίας ..""""""περιορισμούς"""""".. που εξακολουθούν να ταλανίζουν μαθητές (και καμιά φορά και καθηγητές σχολείων και φροντιστηρίων) όπως, ενδεικτικά:

Όταν κωδικοποιείτε έναν αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα, είναι ΣΩΣΤΟ να:
- οριοθετείτε τις αλφαριθμητικές σταθερές είτε με " ή με '
- τελειώνετε μια πολλαπλή επιλογή με αλλιώς_αν, ΧΩΡΙΣ να βάζετε τμήμα αλλιώς
- γράφετε τα ονόματα των μεταβλητών είτε με κεφαλαία είτε με πεζά
- χρησιμοποιείτε την εντολή αντιμετάθεσε
- χρησιμοποιείτε τους συγκριτικούς τελεστές που γνωρίζετε από τα μαθηματικά
- χρησιμοποιείτε, για έξοδο αποτελεσμάτων, οποιαδήποτε από τις λέξεις εμφάνισε / εκτύπωσε / γράψε / τύπωσε

Κανένα από τα παραπάνω δε προδίδει έλλειμα αλγοριθμικής σκέψης, δεν υποβαθμίζει την αξία, τη σαφήνεια ή την ορθότητα του αλγόριθμου.  Κανένα δεν οδηγεί σε παρανόηση, αυτόν που διαβάζει τον αλγόριθμο προκειμένου να καταλάβει την έννοια των βημάτων που περιλαμβάνει.


Όταν ο αλγόριθμος μεταφερθεί σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού, εισάγονται επιπλέον περιορισμοί τους οποίους οφείλετε να λαμβάνετε υπόψη προκειμένου ο πηγαίος κώδικας που θα γράψετε να μπορεί να γίνει κατανοητός από το μεταφραστικό πρόγραμμα σε επίπεδο λεξικολογικό, συντακτικό και σημασιολογικό.  Εκεί θα πρέπει να ακολουθείτε με αυστηρότητα τους κανόνες που ορίζονται από το αλφάβητο, το λεξιλόγιο, τη γραμματική και τη σημασιολογία της γλώσσας προγραμματισμού που χρησιμοποιείτε. Εκεί έχουν σημασία κάποιες από τις παραπάνω, αλγοριθμικά ασήμαντες, λεπτομέρειες.  Διαφορετικά, το μεταφραστικό πρόγραμμα, που έχει κατασκευαστεί κατά τρόπον ώστε να αναγνωρίζει αλγόριθμους γραμμένους με βάση αυτούς τους περιορισμούς, ΔΕΝ θα μπορέσει να καταλάβει ακριβώς τι λέτε.


Εντούτοις, όταν κωδικοποιείτε έναν αλγόριθμο σε ΓΛΩΣΣΑ, είναι ΣΩΣΤΟ να:
- γράφετε τις δεσμευμένες λέξεις είτε με πεζά είτε με κεφαλαία
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)