Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικά => Τεχνική υποστήριξη => Linux => Μήνυμα ξεκίνησε από: alkisg στις 04 Νοε 2009, 07:02:12 ΠΜ

Τίτλος: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: alkisg στις 04 Νοε 2009, 07:02:12 ΠΜ
Πιλοτικά, όποιος χρειάζεται απομακρυσμένη βοήθεια στο Ubuntu μέσω VNC μπορεί να κάνει τα παρακάτω βήματα:

1. Περιγραφή του προβλήματος είτε στο http://helpdesk.sch.gr είτε εδώ στο στέκι.
Επίσης, να έχει αφήσει ανοιχτή την περιγραφή του προβλήματος στον Η/Υ του (π.χ. στον κειμενογράφο) ώστε να τη δούμε μόλις συνδεθούμε απομακρυσμένα.

2. Προαιρετικά, να έχει ανοιχτό ένα τερματικό στο οποίο να έχει δώσει την εντολή
Κώδικας [Επιλογή]

sudo -i

ώστε να μπορούμε να εκτελέσουμε διαχειριστικές εργασίες στον Η/Υ του.

3. Να έχει εγκαταστήσει το x11vnc:
Κώδικας [Επιλογή]

sudo apt-get install x11vnc

Με το x11vnc ο τεχνικός θα μπορεί να βλέπει την οθόνη του καθηγητή, και αντίστροφα, ο καθηγητής θα μπορεί να βλέπει τις ενέργειες του τεχνικού.

4. Να εκτελέσει την παρακάτω εντολή αίτησης απομακρυσμένης βοήθειας:
Κώδικας [Επιλογή]

x11vnc -noshm -loop -connect_or_exit srv1-dide.ioa.sch.gr


Αυτή η εντολή θα προσπαθεί συνεχώς να συνδεθεί σε κάποιον συγκεκριμένο υπολογιστή της Τεχνικής Στήριξης. Μόλις εμείς δούμε το αίτημα και τρέξουμε "vncviewer -listen" σε αυτόν τον Η/Υ, η σύνδεση θα επιτευχθεί και θα ξεκινήσει η απομακρυσμένη βοήθεια. Προφανώς, για να μην ενοχλείται η εκπαιδευτική διαδικασία, θα είναι καλύτερα αν αφήσετε ανοιχτό τον Η/Υ που έχει το πρόβλημα ώστε η σύνδεση να γίνει το απόγευμα. Αν όμως χρειάζεται να είστε πάνω στον Η/Υ και να λυθεί συνεργατικά το πρόβλημα, τότε θα πρέπει να γίνει συνεννόηση για κάποια συγκεκριμένη ώρα (μέσω helpdesk, pm, irc κτλ).

Η παραπάνω μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιονδήποτε υπολογιστή τρέχει Ubuntu με γραφικό περιβάλλον, είτε server, είτε client, είτε thin client.
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: Yannis Siahos στις 04 Νοε 2009, 11:36:06 ΠΜ
Εντός της εβδομάδας θα υπάρξει αναλυτική ανακοίνωση στον πληροφοριακό κόμβο της Τεχνικής Στήριξης (http://ts.sch.gr) για την απομακρυσμένη βοήθεια, ενώ παράλληλα θα ενημερωθούν και οι ΠΛΗΝΕΤ και το προσωπικό των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.

Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: Δημήτρης Δαλαγιώργος στις 04 Νοε 2009, 06:14:51 ΜΜ
Τέλεια!  8)
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: alkisg στις 02 Μαρ 2010, 07:59:14 ΠΜ
Δεν είναι νέο, απλά όποτε ψάχνω τον οδηγό στο google πετυχαίνω το παρόν topic, οπότε το γράφω κι εδώ.



Αναρτήθηκε ο οδηγός απομακρυσμένης διαχείρισης ΣΕΠΕΗΥ από την υπηρεσία Τεχνικής Στήριξης:
http://ts.sch.gr/ts/downloadsDetails.do?action=downloadsDetails&itemId=358159

Παράθεση από: http://ts.sch.gr/ts/downloadsDetails.do?action=downloadsDetails&itemId=358159
Οδηγίες για την Απομακρυσμένη διαχείρισης ΣΕΠΕΗΥ.

Περιλαμβάνει λύσεις για όλους τους τύπους ΣΕΠΕΗΥ και παρέχει λύσεις απομακρυσμένης διαχείρισης ακόμη και σε περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η απευθείας σύνδεση των τεχνικών ΚΕΠΛΗΝΕΤ στο ΣΕΠΕΗΥ αξιοποιώντας τεχνικές reverse connection (όπου το ο Υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ ανοίγει τη σύνδεση και ο τεχνικός ΚΕΠΛΗΝΕΤ χρησιμοποιεί αυτή τη σύνδεση για να αποκτήσει πρόσβαση).
Βολεύει και για σύνδεση από το σπίτι, και είναι ιδιαίτερα ασφαλές αφού χρησιμοποιεί reverse vnc connection.
Δουλεύει και σε Windows και σε Linux.
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: alkisg στις 06 Σεπ 2010, 01:47:31 ΠΜ
Έφτιαξα ένα πολύ βολικό σκριπτάκι με το οποίο μπορούμε να βοηθήσουμε απομακρυσμένα κάποιον σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει ούτε γραφικό περιβάλλον ούτε ssh, παρά μόνο μια σκέτη κονσόλα.

Ο τεχνικός, προωθεί π.χ. την πόρτα 25547 στον router του, και τρέχει:
Κώδικας [Επιλογή]
reverse-bash 25547

Δίνει την εξωτερική του IP σε αυτόν που χρειάζεται βοήθεια, κι αυτός τρέχει μόνο την παρακάτω εντολή:
Κώδικας [Επιλογή]
bash 0<>/dev/tcp/εξωτερική-ip-τεχνικού/25547

Πλέον ό,τι εντολές τρέχει ο τεχνικός εκτελούνται στο απομακρυσμένο σύστημα, και τα αποτελέσματα εμφανίζονται στον τεχνικό.
Οι εντολές όμως εμφανίζονται και στο απομακρυσμένο σύστημα ώστε να ξέρει και αυτός που θέλει βοήθεια τι του γίνεται.

Αν ο τεχνικός θέλει να στείλει ένα μήνυμα στον απομακρυσμένο Η/Υ, τρέχει:
Κώδικας [Επιλογή]
sendm Μπορείς να ελέγξεις αν διορθώθηκε το πρόβλημα;

Ενώ για να λάβει ένα μήνυμα, τρέχει:
Κώδικας [Επιλογή]
getm
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: alkisg στις 22 Οκτ 2010, 08:22:49 ΜΜ
Μετά από πολύ ψάξιμο, βρήκα ένα σαφώς καλύτερο τρόπο οπότε το reverse-bash του παραπάνω μηνύματος είναι άχρηστο.

Αυτός που προσφέρει υποστήριξη μέσω κονσόλας, τρέχει:
Κώδικας [Επιλογή]

xterm -e socat tcp-listen:5500,keepalive=1 stdio,raw,echo=0


Αυτός που θέλει υποστήριξη τρέχει:
Κώδικας [Επιλογή]

socat SYSTEM:"sleep 1 && exec screen -x",pty,stderr tcp:εξωτερική-ip-τεχνικού:5500 & exec xterm -e screen -l


Και έτσι μοιράζονται ένα κανονικό πλήρες τερματικό που υποστηρίζει και χρώματα και όλα.
Και οι δύο πλευρές θα πρέπει να έχουν εγκατεστημένα τα πακέτα screen και socat.
Αν δεν υπάρχει γραφικό περιβάλλον, απλά παραλείπουμε το "xterm -e" από τις παραπάνω εντολές.

Η δυνατότητα αυτή θα προστεθεί στο μενού «Απομακρυσμένη βοήθεια» των sch-scripts σε επόμενη έκδοση.
Η κύρια χρησιμότητά της είναι ότι δουλεύει ταχύτητα ακόμα και με dial up γραμμές.
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: gidarakos στις 28 Μαρ 2011, 11:27:33 ΠΜ
Άλκη επειδή η μέθοδος από τα sch-scripts έχουν κάποιες προϋποθέσεις (κυρίως με την IP) το teamviewer δεν το προτείνεις; Αν ναι, έχουμε κάποιο repository για εγκατάσταση ή απλά διπλό κλικ στο .deb;
Το δοκίμασα για λίγο με εγκατάσταση του .deb (32bit) από το www.teamviewer.com και έπαιξε σωστά.
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: alkisg στις 28 Μαρ 2011, 11:52:22 ΠΜ
Το teamviewer είναι μια καλή εμπορική λύση. Όπως και με άλλες εμπορικές λύσεις, αν το ψάξεις κατά πάσα πιθανότητα θα βρεις ότι απαγορεύεται η χρήση του στα σχολεία (http://www.teamviewer.com/en/kb/213-How-exactly-is-private-use-defined.aspx), ότι απαγορεύεται η αναδιανομή του εκτός κι αν το έχεις αγοράσει και θες να αναδιανείμεις το customer support module κτλ.
Επίσης σε κάποιες περιπτώσεις η κίνηση θα περνάει από τους servers τους χωρίς να έχουμε κάποια εγγύηση ότι δεν βλέπουν τα δεδομένα της συνεδρίας.
Τέλος το .deb τους είναι ψιλοχάλι, έχουν βάλει μια ολόκληρη έκδοση του wine μέσα αντί να το δηλώσουν στα dependencies.

Για τους παραπάνω λόγους δεν με ενδιαφέρει να "επενδύσω" πάνω του - όποιος θέλει το χρησιμοποιεί, το έχω κι εγώ κάπου χαμένο στο σκληρό μου για να μπορώ να βοηθήσω κανά φίλο με Windows αν χρειαστεί, αλλά παραπέρα δεν ασχολούμαι.

Αν επικοινωνήσεις μαζί τους και πάρεις γραπτή άδεια ότι επιτρέπουν να αναρτήσουμε το .deb στο αποθετήριό μας για δωρεάν χρήση σε όλα τα ελληνικά σχολεία, πολύ ευχαρίστως να το βάλουμε.


Για τη μέθοδο των reverse VNC connections που χρησιμοποιούν τα sch-scripts, τι προϋποθέσεις εννοείς για την IP; Το port forwarding που πρέπει να κάνει ο "τεχνικός"; Γιατί ο "καθηγητής" δεν χρειάζεται να κάνει κάποια ενέργεια, είναι η πιο απλή μέθοδος για απευθείας επικοινωνία χωρίς να στηρίζεσαι σε server τρίτου.
Εμένα το VNC μου φαίνεται κάπως αργό, αλλά από θέμα ευκολίας δεν έχω παράπονο.
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: gidarakos στις 28 Μαρ 2011, 12:20:18 ΜΜ
Καταλαβαίνω απόλυτα τα περί teamviewer..
Για το θέμα της IP μιλάω από τη μεριά του τεχνικού ΚΕΠΛΗΝΕΤ (Αν δε θέλεις να επικοινωνήσεις με ΠΣΔ πρέπει προσωρινά ή μόνιμα να έχεις .10 ή .11 IP).
Αναφέρεις αργό VNC (το παρατήρησα και ΄γω), προτείνεις κάτι εναλλακτικό-γρήγορο σε γραφικό περιβάλλον; (για LTSP+thin μιλάμε πάντα)
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: alkisg στις 28 Μαρ 2011, 01:54:28 ΜΜ
Πολύ πιο γρήγορο είναι το NX, αναφέρεται κι αυτό κάπου στον οδηγό απομακρυσμένης διαχείρισης.
Όμως αυτό προϋποθέτει port forwarding στη θύρα του ssh από την πλευρά του "καθηγητή", ενώ δεν επιτρέπει εύκολα screen sharing, αλλά κυρίως remote desktop (ξεχωριστή είσοδος). Είναι πολύ βολικό για να μπαίνουμε από το σπίτι στο σχολείο.

Θεωρητικά υπάρχει και το xrdp δηλαδή remote desktop server με το ίδιο πρωτόκολλο που χρησιμοποιούν και τα Windows, αλλά δεν μου φαίνεται και πολύ σταθερό.
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: gidarakos στις 01 Απρ 2011, 09:37:56 ΠΜ
Ok. Το βλέπουμε..
Παράθεση από: alkisg στις 28 Μαρ 2011, 01:54:28 ΜΜ
Πολύ πιο γρήγορο είναι το NX, αναφέρεται κι αυτό κάπου στον οδηγό απομακρυσμένης διαχείρισης.
Ακολούθησα τις οδηγίες και παρατήρησα τα εξής:

1. Η εντολή:
Κώδικας [Επιλογή]
sudo apt-get install openssh-server
δεν χρειάζεται γιατί στον LTSP είναι ήδη εγκατεστημένο.

2. Οι εντολές:
Κώδικας [Επιλογή]

wget http://ts.sch.gr/repo/add-ppa.sh -O /tmp/add-ppa.sh
sh /tmp/add-ppa.sh freenx-team
sudo apt-get install freenx-server

είναι Ok!

3. Αλλά η εντολή:
Κώδικας [Επιλογή]
sudo /usr/lib/nx/nxsetup --install
επιστρέφει:
sudo: /usr/lib/nx/nxsetup: command not found
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: alkisg στις 01 Απρ 2011, 09:45:00 ΠΜ
Ωχ αυτές οι οδηγίες είναι αρχαίες!

Καινούργιες:

Αυτό όλο κι όλο. Το έχουμε στο αποθετήριο και δεν χρειάζεται καμία ρύθμιση. Απλά το εγκαθιστάτε.
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: gidarakos στις 01 Απρ 2011, 10:15:10 ΠΜ
Παράθεση από: alkisg στις 01 Απρ 2011, 09:45:00 ΠΜ
Ωχ αυτές οι οδηγίες είναι αρχαίες!
Είναι ότι πιο φρέσκο από τη ts.sch.gr!

Δηλαδή η λογική των βημάτων είναι ίδια απλά αλλάζει ο freenx-server με τον neatx-server;

Από τη μεριά του ισχύουν τεχνικού τα ακόλουθα;
1. Επισκέπτεται τη σελίδα http://www.nomachine.com/select-package-client.php της
εταιρίας nomachine και κάνει λήψη του freenx client ανάλογα με το λειτουργικό
σύστημα που έχει.
2. Κάνει προσθήκη νέας σύνδεσης, προσθέτοντας τα στοιχεία που του έδωσε ο
καθηγητής για να συνδεθεί με τον προβληματικό κόμβο του ΣΕΠΕΗΥ.
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: alkisg στις 01 Απρ 2011, 10:21:21 ΠΜ
Ναι
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: gidarakos στις 01 Απρ 2011, 10:46:07 ΠΜ
Δούλεψε και είναι αρκετά γρήγορο!
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: gidarakos στις 01 Απρ 2011, 07:59:35 ΜΜ
Αυτό που προτείνεις εδώ https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2331.msg33901#msg33901
προϋποθέτει ότι ο "τεχνικός" υποστηρίζει από ubuntu ή γίνεται και από windows;
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: alkisg στις 01 Απρ 2011, 08:51:52 ΜΜ
Αυτό έχει ενσωματωθεί στα sch-scripts: Βοήθεια → Απομακρυσμένη βοήθεια → Τύπος σύνδεσης: κονσόλα (screen).
Προϋποθέτει ο "τεχνικός" να έχει ένα οποιοδήποτε Linux, έστω και το Damn Small Linux που τρέχει και μέσα από τα Windows.

Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: gidarakos στις 08 Απρ 2011, 02:56:58 ΜΜ
Αν είσαι εκτός ΠΣΔ η wan ip του LTSP δεν "παίζει".
Δηλαδή από το σπίτι δεν μπορούμε να μπούμε στον server μέσω neatx client κάνοντας χρήση της 22 πόρτας του router του σχολείου μας.
Αντίθετα από άλλο σχολείο ή γενικά εντός ΠΣΔ (με τη wan ip του LTSP) μπορείς να κάνεις χρήση της πόρτας 22.
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: alkisg στις 08 Απρ 2011, 03:30:58 ΜΜ
Κάθε σχολείο έχει 4 public IPs. Οι δύο από αυτές, η .10 και η .11 είναι για servers, δηλαδή αυτοί οι servers φαίνονται απευθείας απ' έξω χωρίς να χρειάζονται port forwarding κτλ.
Για λόγους ασφαλείας όμως οι θύρες κάτω από την 1024 είναι "κομμένες" από έξω και επιτρέπεται πρόσβαση σ' αυτές μόνο εντός του ΠΣΔ.
Έτσι, ένας τρόπος να συνδεθεί κανείς από το σπίτι του με το neatx είναι να ανοίξει το αρχείο /etc/ssh/sshd_config και κάτω από τη γραμμή
Port 22
να βάλει μια ακόμα γραμμή
Port 8022
και να επανεκκινήσει την υπηρεσία ssh με
sudo service ssh restart
και να πει στον nx client να χρησιμοποιήσει τη θύρα 8022 αντί της 22.
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: gidarakos στις 08 Απρ 2011, 07:01:21 ΜΜ
Μια χαρά Άλκη! Για άλλη μια φορά thanks..

Μπήκα με neatx στον ltsp και παρατήρησα ότι δεν εμφανίζεται ο networkmanager+γλώσσα. H "Περιοχή ειδοποίησης" υπάρχει χωρίς να εμφανίζει κάτι!

Φταίει η απομακρυσμένη ή κάτι άλλο;
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: alkisg στις 08 Απρ 2011, 08:01:49 ΜΜ
Για τη γλώσσα, παράπονα και σχόλια στον bug tracker του neatx:
http://code.google.com/p/neatx/issues/detail?id=65

Για το εικονίδιο του network manager δεν ξέρω.
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: gidarakos στις 09 Απρ 2011, 12:15:36 ΜΜ
Ήθελα να προσθέσω δύο παλιά θέματα σχετικά με απομακρυσμένη διαχείριση έτσι ώστε όποιος ενδιαφέρεται να μην ψάχνει..

1) https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3263.0

2) https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2792.0
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: poursali στις 06 Μαΐου 2011, 11:24:38 ΜΜ
Παράθεση από: alkisg στις 22 Οκτ 2010, 08:22:49 ΜΜ
Αυτός που θέλει υποστήριξη τρέχει:
Κώδικας [Επιλογή]

socat SYSTEM:"sleep 1 && exec screen -x",pty,stderr tcp:εξωτερική-ip-τεχνικού:5500 & exec xterm -e screen -l


δίνοντας αυτή την εντολή ένας φίλος μου (που ήθελα να τον βοηθήσω από απόσταση) βγάζει το μήνυμα

Παράθεση
can't execvp screen. No such file or directory.

το γράφω απέξω όπως το θυμάμαι μπορεί να διαφέρει λίγο, αλλά αναφερόταν σε αυτό το execvp, από ότι κατάλαβα κάτι σαν fork είναι και για αυτό μόλις ο φίλος κλείσει το xterm που του άνοιξε, κλείνει μαζί του και το terminal...
ο φίλος έχει natty και γω τα 10.04... πάντως από 10.04 σε 10.04 δούλεψε....
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: alkisg στις 06 Μαΐου 2011, 11:45:52 ΜΜ
Τα απαραίτητα εργαλεία δεν είναι προεγκατεστημένα στο Ubuntu, αλλά τα εγκαθιστούν τα sch-scripts.
Επομένως πες στο φίλο σου να εγκαταστήσει τα πακέτα screen και socat.
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: poursali στις 07 Μαΐου 2011, 01:15:42 ΠΜ
το socat το ειχαμε βαλει γιατι εβγαζε αντιστοιχο μηνυμα.. βαλαμε και το screen και τωρα κρασαρει με την παραπανω εντολη... :(

συγκεκριμενα καταρρεει ο x προφανως.. βγαζει ολομαυρη οθονη με προτροπη για login

θελει τπτ αλλο;
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: alkisg στις 07 Μαΐου 2011, 08:29:22 ΠΜ
Το socat και το screen δεν θα έπρεπε καν να έχουν τη δυνατότητα να κρασάρουν τον X server, αφού είναι προγράμματα κονσόλας...
Το δοκίμασα με 10.04 από τη μία και 11.04 από την άλλη και έπαιξε μια χαρά, δεν ξέρω τι μπορεί να φταίει στον υπολογιστή του, πιστεύω ότι κάνει κάποιον λάθος χειρισμό.
Τίτλος: Απ: Απομακρυσμένη βοήθεια από την Τεχνική Στήριξη
Αποστολή από: poursali στις 07 Μαΐου 2011, 10:30:15 ΠΜ
έλα Άλκη, τελικά τα καταφέραμε... βγάλαμε-ξαναβάλαμε τα socat screen και μετά από επανεκκίνηση δούλεψε.. :) ποιός ξέρει τι έφταιγε...