ΘΕΜΑΤΑ 2008

Ξεκίνησε από Σιδηρόπουλος Δ., 31 Μαΐου 2008, 10:28:00 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Απάντησα στο τόπικ της συζήτησης των θεμάτων
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

clevercitizen

Η φιλοσοφία της αρχικοποίησης των πινάκων(μεταβλητών) απορρέει από τις περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού που άν δεν αρχικοποιήσεις τις τιμές τους τότε βάζουν τυχαίες τιμές  στις μεταβλητές αυτές. Γι αυτό και χρειάζεται να μηδενίσουμε στον πίνακα στο Θ4 ακόμη κ αν δε μας το έλεγε(καλά το συγκεκριμένο το θεωρώ προσωπικά λεπτομέρεια, εδώ τόσες κ τόσες άλλες σπουδαιότερες λογικές παραλέιπονται από την ύλη ή το βιβλίο ολόκληρο...)
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

evry

Δεν είναι ΠΛ[16,30] αλλά ΠΛ[16,3]. Είναι ο πίνακας των μετρητών και όπως είπε η Ελένη θέλει αρχικοποίηση

Παράθεση από: ΑΕΠ-ΜΑΝΙΑ στις 31 Μαΐου 2008, 05:19:01 ΜΜ
Μπορεί κάποιος συνάδελφος να μου διευκρινήσει την ουσία επιβολής αρχικοποιήσης του Πίνακα ΠΛ[16,30] στο θέμα
4γ????????
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Ευαγγελία

AYTO EINAI ΛΑΘΟΣ ΔΗΛΑΔΗ?????
Για  ι από 1 μέχρι 16
   Πν<--0
   Πη<--0
   Πι<--0
   Για κ από 1 μέχρι 30
   Αν ΑΠ[ι,κ]=’Ν’ τότε
      Πν<--Πν +1
   Αλλιώς_αν    ΑΠ[ι,κ]=’Η’ τότε
      Πη<--Πη +1
   Αλλιώς
      Πι<--Πι +1
   Τέλος_επανάληψης


   ΠΛ[ι,1]<--Πν
   ΠΛ[ι,2]<--Πη
   ΠΛ[ι,3]<--Πι
Τέλος_επανάληψης

ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΧΙΚΟΠΟΙΣΗ???????

karaba

σαφως και δεν ειναι λαθος Ευαγγελια
συμφωνω μαζι σου, απολυτως αστοχη η αρχικοποιηση του πινακα
μονο να μπερδεψει καποιους καλους μαθητες καταφερε
karaba

Ευαγγελία

Ευχαριστώ πολύ.......συνάδελφε...που με κατάλαβες τι ακριβώς ήθελα να πω...
Αν φτάσουμε και σε σημείο να ζητούν πως πρέπει να λύσουμε έναν αλγόριθμο αφού μάλιστα δεν έχουν ορθά προσδιορίσει τα πλαίσια που θέλουν....άστα

Είμαι σίγουρη πως καν δεν υπολόγισαν πως υπάρχει  και άλλος τρόπος λύσης με αποτέλεσμα να "μπερδέψουν " μαθητές οι οποίοι βέβαια μπορεί  και μηχανικά να αρχικοποίησαν το πίνακα Π[16,3] αλλά ήτανε εντελώς περιττό επί της ουσίας.

Για μένα όμως τέτοιες παραλείψεις είναι λάθος

ΕΚΤΟΣ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΔΟΥΝ ΠΩΣ ΑΡΧΙΚΟΠΟΙΩ ΣΕ ΕΝΑ ΠΙΝΑΚΑ  ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΕΥΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ.

petrosp13

Βοηθητικό ήταν νομίζω, ας μην είμαστε τόσο κακοπροαίρετοι
Ακόμα και ο τρόπος που παρουσιάζετε πάνω, μηδενίζει μεταβλητές, οι οποίες στην ουσία δεν χρησιμεύουν σε κάτι
Τα πλήθη έπρεπε να μηδενιστούν, είτε άμεσα (στον πίνακα), είτε έμμεσα (βοηθητικές μεταβλητές)
Το ερώτημα αυτό ήταν το δυσκολότερο σε όλα τα θέματα και μπροστά στον φόβο της "σφαγής", έδωσαν μια κατεύθυνση για να πάρει ο κόσμος μονάδες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Peandbal

ΘΕΜΑ 3ο
Ερώτημα β.ii. Καλεί υποπρόγραμμα με είσοδο την κατηγορία του αυτοκινήτου και τις ημέρες ενοικίασης και υπολογίζει με βάση τον παραπάνω πίνακα τη χρέωση.
Εφόσον η εκφώνηση αναφέρει για υποπρόγραμμα, τότε ο μαθητής είναι ελεύθερος να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε τύπο υποπρογράμματος θέλει, είτε διαδικασία είτε συνάρτηση, αρκεί να το κάνει σωστά.

evry

Ναι αλλά παρακάτω λέει "Να κατασκευάσετε το κατάλληλο υποπρόγραμμα".
Εκεί πολλοί καθηγητές κόλλησαν. Τι εννοεί κατάλληλο? Μερικοί πίστευαν πως εννοούσε συνάρτηση ή διαδικασία. Τελικά έστειλαν την οδηγία πως και τα 2 είναι σωστά και όλα οκ.

Παράθεση από: Peandbal στις 31 Μαΐου 2008, 06:25:12 ΜΜ
ΘΕΜΑ 3ο
Ερώτημα β.ii. Καλεί υποπρόγραμμα με είσοδο την κατηγορία του αυτοκινήτου και τις ημέρες ενοικίασης και υπολογίζει με βάση τον παραπάνω πίνακα τη χρέωση.
Εφόσον η εκφώνηση αναφέρει για υποπρόγραμμα, τότε ο μαθητής είναι ελεύθερος να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε τύπο υποπρογράμματος θέλει, είτε διαδικασία είτε συνάρτηση, αρκεί να το κάνει σωστά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Ευαγγελία

#24
Παράθεση από: petrosp_13 στις 31 Μαΐου 2008, 06:24:52 ΜΜ
Βοηθητικό ήταν νομίζω, ας μην είμαστε τόσο κακοπροαίρετοι
Ακόμα και ο τρόπος που παρουσιάζετε πάνω, μηδενίζει μεταβλητές, οι οποίες στην ουσία δεν χρησιμεύουν σε κάτι
Τα πλήθη έπρεπε να μηδενιστούν, είτε άμεσα (στον πίνακα), είτε έμμεσα (βοηθητικές μεταβλητές)
Το ερώτημα αυτό ήταν το δυσκολότερο σε όλα τα θέματα και μπροστά στον φόβο της "σφαγής", έδωσαν μια κατεύθυνση για να πάρει ο κόσμος μονάδες


;)...Εμένα δεν μου άρεσε αυτή η βοήθεια....

Οπως είναι και άσχημη η διατύπωση για ΤΗΝ διαφορά μεταγλωττιστή διερμηνευτή...
Εδω  αν ένας μαθητής απαντήσει  ότι ο μεταγλωττιστής είναι ταχύτερος απο τον διερμηνευτή...η απάντηση είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ σωστή..θα το "πίασουν" όμως σωστό στα βαθμολογικά;;;;;;;

mike

συνάδελφοι θέλω να ρωτήσω κάτι. κάποιος καλός μαθητής από το σχολείο μου, έγραψε στο 1ο θέμα στο Γ2 την εξής απάντηση:

Διάβασε χ
Επίλεξε χ
   Περίπτωση =0
      Γράψε "......"
   Περίπτωση =1 ή =3 ή =5
      Γράψε "...."
   Περίπτωση  =2 ή =4
      Γράψε  "...."
   Περίπτωση  αλλιώς
      Γράψε  "..."
Τέλος_επιλογών

Το παραπάνω υπάρχει περίπτωση να βαθμολογηθεί σωστό,
ή μόνη αποδεκτή λύση είναι : Περίπτωση 0  .........      Περίπτωση 1,3,5   ..........    Περίπτωση 2,4
Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Ευαγγελία

Συνάδελφε
Αν και θα πρέπει να σχολιάσουμε για να είμαστε απόλυτα σωστοί ότι στο 2 με 8 κεφάλαιο η ΕΠΙΛΕΞΕ δεν έχουν την ίδια μορφή...Είπαν ότι είχε έρθει διευκρίνηση στους καθηγητές το 2001!!!!!!!!!!!!!! ότι ορθή αναπαράσταση γενικής μορφής είναι στο κεφ 8... (ίσως και έκει στο 2 να είδε ο μαθητής το > και να θεωρεί ότι πρέπει πάντα να μπει ο συγκριτικός τελεστής για το θέμα μας το =)
Αλλά ανεξάρτητα από αυτό είναι λάθος αυτό που έγραψε ο μαθητής σου σε 2 σημεία και στο = και στο Η'
εγώ δεν θα το έκοβα εντελώς θα έδινα περίπου τα μισά μόρια....


mike

Και εγώ το ίδιο μάλλον θα κάνω (ίσως και με μισή καρδιά) στο βαθμολογικό ίσως και  κάτι παραπάνω γιατί πιστεύω πρέπει να βαθμολογηθούν 3 πράγματα 1.η γενική μορφή της (2  μον) 2. το ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί η μεταβλητή χ στις περιπτώσεις (2μον) και 3. οι "συνθήκες" των περιπτώσεων( τις άλλες 2 μον), εκτός και αν έχουμε οδηγίες που δεν νομίζω...
Αν όμως,το έβαλαν σε πρόγραμμα με αυτό το σκεπτικό,τότε μάλλον θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν και πιο έξυπνα ερωτήματα στο 3ο και κυρίως στο 4ο θέμα. Κρίμα στην προσπάθεια που κάνουμε για να περάσουμε στα παιδιά ότι το μάθημά μας δεν είναι της παπαγαλίας, αλλά της κατανόησης. Πολλοί μαθητές (κυρίως οι καλοί),γκρινιάζανε,δικαίως, για το χρόνο που σπατάλησαν, όπως μου λέγανε για να λύσουν ασκήσεις.

Ευχαριστώ πολύ πάντως

Χάρης Τσιαΐρης

Συνάδελφοι ήρθε διευκρίνηση που αναφέρει μεταξύ άλλων ότι

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Χ=0
ΓΡΑΨΕ "Μηδέν"
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Χ=1 ή Χ=3 ή Χ=5
προφανώς είναι εσφαλμένη

------------
Με δεδομένο την οδηγία αυτή θα πρέπει να βαθμολογηθεί ως λάθος και μόνο.

Χάρης Τσιαΐρης


mike

την γνωρίζω την οδηγία αυτή,αλλά αφορά στο γεγονός της μη χρησιμοποίησης της μεταβλητής X στις περιπτώσεις...(δηλαδή μόνο τη σύγκριση και την τιμή). για παράδειγμα στο 2ο κεφάλαιο στη σελ 37, έχει και τους συγκριτικούς τελεστές.
Η ουσία είναι ότι όλοι ξέρουμε για τη σωστή λύση, απλά ρωτάω αν αυτή η απάντηση του μαθητή θα του επιφέρει τουλάχιστο 4 μονάδες από τις 6, καθώς γνώριζε τη γενική μορφή της Επίλεξε, ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει τη μεταβλητή x στις περιπτώσεις και με βάση αυτά που είδε στο βιβλίο και νομίζω και εμείς (μην κρυβόμαστε) πουθενά δεν γράφει καθαρά , το ΤΟΝΙΖΩ , αυτό για το πως τελικά γράφουμε την επίλεξε...
Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε θέματα που μέσα από ένα παράδειγμα άλλα περνάνε στη σελ. 37 και άλλα στη σελ 173.
ΟΠΟΙΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ , θα βρίσκονται σε βαθμολογικά κέντρα , καλό θα ήταν να το θέσουν σαν θέμα συζήτησης , για να αποφύγουμε και άλλα τέτοια θέματα, στο μέλλον.