Πιλοτικά προγράμματα σπουδών Γυμνασίου

Ξεκίνησε από alkisg, 08 Σεπ 2011, 10:32:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Wizard

Βγήκε και το ωρολόγιο πρόγραμμα, 2ωρο η Πληροφορική, χωρίς περισσότερες λεπτομέρειες όμως για σπάσιμο τμημάτων, συνεχόμενο 2ωρο κλπ.

skoud

Για το σπάσιμο των τμημάτων προφανώς πρέπει να ισχύσει η χθεσινή υπουργική απόφαση: http://pekap.blogspot.com/2011/09/blog-post_12.html
Γιατί να το "σκαλίζουμε"?
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

vogiatz

Το σπάσιμο είναι επιβεβλημένο αγαπητοί συνάδελφοι. Δεν μπορώ να φανταστώ να εφαρμόζω το πιλοτικό πρόγραμμα σε 28ρια τμήματα. Με τα βίας 20-22 άτομα χωράνε στο δικό μας εργαστήριο.
Στο σχολείο μας με ένα εργαστήριο πληροφορικής τα 12 τμήματα απαιτούν 48 ώρες εργαστηρίου. Είναι ένα ζήτημα που θα το αντιμετωπίσουν και άλλα σχολεία φαντάζομαι. Βλέπω να σπάμε τα 28ρια τμήματα και τα λίγο μικρότερα να μπαίνουν αυτούσια. Σπαζοκεφαλιά...
Βογιατζής Σωτήρης, ΠΕ 19
2ο Γυμνάσιο Έδεσσας

dora

Παράθεση από: Wizard στις 13 Σεπ 2011, 04:51:17 ΜΜ
Βγήκε και το ωρολόγιο πρόγραμμα, 2ωρο η Πληροφορική, χωρίς περισσότερες λεπτομέρειες όμως για σπάσιμο τμημάτων, συνεχόμενο 2ωρο κλπ.

Για να καταλάβω η Πληροφορική θα διδάσκεται 2 ώρες την εβδομάδα σε κάθε τμήμα ή 1 ώρα στο ένα μισό του τμήματος και 1 ώρα στο δεύτερο μισό οπότε σύνολο 2 ώρες. ???

vogiatz

Βογιατζής Σωτήρης, ΠΕ 19
2ο Γυμνάσιο Έδεσσας

dski

Παράθεση από: skoud στις 13 Σεπ 2011, 05:36:17 ΜΜ
Για το σπάσιμο των τμημάτων προφανώς πρέπει να ισχύσει η χθεσινή υπουργική απόφαση: http://pekap.blogspot.com/2011/09/blog-post_12.html
Γιατί να το "σκαλίζουμε"?

Λογική και βολική για τον κλάδο ερμηνεία, όμως έτσι δημιουργείται το πρακτικό πρόβλημα ότι οι 35 εβδομαδιαίες διαθέσιμες ώρες του προγράμματος δεν αρκούν αφού ένα σχολείο με 12 τμήματα χρειάζεται 48 ώρες εργαστήριο (ακόμη και μικρότερα σχολεία με 9 ή 10 τμήματα θα έχουν το ίδιο πρόβλημα). Και ακριβώς επειδή η φόρμουλα αυτή φαίνεται ανεφάρμοστη στην πράξη ξεκινήσαμε να "σκαλίζουμε" το θέμα...

vigor

Ορισμός των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  για την Πιλοτική  Εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών. Κυριολεκτικά το ξέθαψα από Googlάρισμα μιας και δεν συνοδευόταν από το έγγραφο για το ωρολόγιο πρόγραμμα.. :D ::)

http://4grpe-anatol.att.sch.gr/announce/doc/2011-9-sept/12-9-20/2011-9-12PilotSxolMon.doc

skoud

Παράθεση από: dski στις 13 Σεπ 2011, 10:26:30 ΜΜ
Λογική και βολική για τον κλάδο ερμηνεία, όμως έτσι δημιουργείται το πρακτικό πρόβλημα ότι οι 35 εβδομαδιαίες διαθέσιμες ώρες του προγράμματος δεν αρκούν αφού ένα σχολείο με 12 τμήματα χρειάζεται 48 ώρες εργαστήριο (ακόμη και μικρότερα σχολεία με 9 ή 10 τμήματα θα έχουν το ίδιο πρόβλημα). Και ακριβώς επειδή η φόρμουλα αυτή φαίνεται ανεφάρμοστη στην πράξη ξεκινήσαμε να "σκαλίζουμε" το θέμα...

Ήταν (και είναι) πάγια θέση του κλάδου μας το μάθημα στο Γυμνάσιο να γίνει 2ωρο και ανεξάρτητο (όχι κλάδος με την Τεχνολογία). Φαίνεται ότι το πετυχαίνουμε αυτό.
Το θέμα τώρα είναι τι λύση θα προτείνουμε στα προβλήματα με τις ώρες στα εργαστήρια. Το μόνο που σκεφτήκαμε στο ΔΣ της ΠΕΚΑΠ είναι να ζητήσουμε και 2 εργαστήριο. Σε μερικά γυμνάσια υπάρχει ήδη... (π.χ. όσα ήταν παλιά στο έργο ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ)

Περιμένουμε και τις ιδέες και προτάσεις σας.

Πάντως σκεφτείτε ότι φέτος το νέο πρόγραμμα είναι σε πιλοτική εφαρμογή και κάθε πρόβλημα που θα προκύψει  και αναδειχθεί από εμάς ως μέγιστο, μπορεί να οδηγήσει σε  αναθεώρηση του προγράμματος...
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

dski

Το 2ο εργαστήριο θα ήταν η βέλτιστη λύση όμως υπάρχουν νομίζω αρκετές και σημαντικές δυσκολίες:
- Απαιτείται να βρεθεί κενή αίθουσα που σπανίως υπάρχει διαθέσιμη.
- Απαιτείται η αγορά και το στήσιμο εξοπλισμού (καλωδίωση, ηλεκτρολογική εγκατάσταση και φυσικά τα PC και το υπόλοιπο υλικό του εργαστηρίου) το οποίο συνεπάγεται ένα αρκετά σημαντικό κόστος. Θεωρώ δύσκολο να βρεθούν αυτά τα κονδύλια εκτός και αν "παίζει" τίποτα μέσω του ΕΣΠΑ ή άλλων ευρωπαϊκών πόρων (ίσως θα άξιζε το κόπο η ΠΕΚΑΠ ή κάποιος άλλος να εξετάσει αυτή τη δυνατότητα αν και μιλάμε για πάρα πολλά σχολεία. Από την άλλη ακόμη και αν δεν υπάρχει κάτι ίσως θα μπορούσε να γίνει κάποια εισήγηση προς το υπουργείο αφού υποτίθεται ότι υπάρχουν αρκετοί διαθέσιμοι ευρωπαϊκοί πόροι τους οποίους η Ελλάδα δεν απορροφά...)
- Στα σχολεία που υπάρχει ήδη το 2ο εργαστήριο είναι ένα σοβαρό ερωτηματικό η κατάστασή του, καθώς συνήθως ο εξοπλισμός του ενός από τα δύο εργαστήρια είναι αρκετά παλιός πλέον...

Τι θα μπορούσε να γίνει?

- Η πρώτη εναλλακτική πρόταση είναι αυτό που ήδη γράφτηκε, δηλ. να μπαίνουν δύο καθηγητές σε κάθε τμήμα όταν αυτό έχει αρκετά παιδιά (το όριο για να γίνει αυτό θα μπορούσε ίσως να συζητηθεί σε δεύτερο χρόνο). Διδακτικά δεν είναι ίσως το καλύτερο όμως κάτι τέτοιο εφαρμόζεται ήδη στο λύκειο από χρόνια και είναι κατά κάποιο τρόπο "συμβατό" με τη βέλτιστη λύση που ζητάμε: Όσα σχολεία έχουν 2 εργαστήρια σπάνε τα τμήματα, όσα έχουν ένα μοιράζουν τους μαθητές σε 2 εκπαιδευτικούς την ίδια ώρα. Βέβαια 28-30 μαθητές με 10-11 PC (τόσα περίπου έχει ένα εργαστήριο) δεν είναι καλή αναλογία εκπαιδευτικά, όμως εδώ θα μπορούσε να ζητηθεί να ενισχυθεί κάθε εργαστήριο με 3-4 PC επιπλέον, κάτι που είναι πιο εφικτό και πιο οικονομικό από το στήσιμο ενός νέου εργαστηρίου. Φυσικά και αυτό δεν ισχύει για όλα τα εργαστήρια αφού κάποια είναι πολύ μικρά...

- Ως δεύτερη εναλλακτική βλέπω τη "μεσοβέζικη" λύση από το δίωρο η μία ώρα να είναι "σπαστή" στο εργαστήριο και η άλλη στην αίθουσα όλο το τμήμα. Βέβαια κι εδώ υπάρχουν θέματα αφού τα εκπαιδευτικά αντικείμενα του πιλοτικού προγράμματος μάλλον προϋποθέτουν τη χρήση εργαστηρίου. Επιπλέον (και ας μη το υποτιμάμε αυτό μετά τη μείωση των ωρών στο λύκειο ως κλάδος) με τον τρόπο αυτό το "όφελος" σε ώρες θα είναι αύξηση 50%

- Τέλος ως χειρότερο και απευκταίο σενάριο θα έβλεπα το μάθημα να γίνεται μεν στο εργαστήριο, με όλο όμως το τμήμα και έναν καθηγητή. Ακόμη και με τα 3-4 έξτρα PC σε αυτή την περίπτωση τα πράγματα θα ήταν αρκετά δύσκολα για τον εκπαιδευτικό...Οι μαθητές θα κάνουν μεν διπλάσιες ώρες μάθημα όμως η ποιότητα του μαθήματος θα είναι αρκετά χειρότερη από τη σημερινή ενώ και ο κλάδος δε θα έχει κανένα όφελος σε ώρες...

peter13

Ελπίζω να μη φάω ξύλο... Δε ξέρω κατά πόσο είναι ρεαλιστικό αλλά τι θα λέγατε Σάββατο για μόνο μάθημα πληροφορικής; Έτσι έχουμε 6*7=42 ώρες εργαστηρίου και προφανώς ο συνάδελφος που θα δούλευε το Σάββατο δε θα δούλευε τη Δευτέρα. Κι ας πούμε οι μαθητές της Α' τάξης Γυμνασίου θα ερχόταν για ένα δίωρο πληροφορικής το Σάββατο.

Αν κρίνει ο διαχειριστής ας κάνει delete την τρελή ιδέα... :)

Keep Growing

Αχαχαχαχα, και μια που η Κυριακή "ακουμπάει" πάνω στο Σάββατο, μπορούμε να πηγαίνουμε τα παιδάκια και στην εκκλησία για να ανάβουν κάνα κεράκι μπας και τους ακούσει ο καλός θεούλης και μας απαλλάξει από τους κακούς σατανάδες ...
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Vangelis

Παράθεση από: peter13 στις 14 Σεπ 2011, 06:48:33 ΜΜ
Ελπίζω να μη φάω ξύλο... Δε ξέρω κατά πόσο είναι ρεαλιστικό αλλά τι θα λέγατε Σάββατο για μόνο μάθημα πληροφορικής; Έτσι έχουμε 6*7=42 ώρες εργαστηρίου και προφανώς ο συνάδελφος που θα δούλευε το Σάββατο δε θα δούλευε τη Δευτέρα. Κι ας πούμε οι μαθητές της Α' τάξης Γυμνασίου θα ερχόταν για ένα δίωρο πληροφορικής το Σάββατο.

Αν κρίνει ο διαχειριστής ας κάνει delete την τρελή ιδέα... :)


Μάλλον θα φας ξύλο

(άκου Σάββατο χάθηκε το απόγευμα!!! αντε Κυριακή μετα την εκκλησία που λέει και ο Παναγιώτης)

Καρκαμάνης Γεώργιος

Και μία ακόμα λύση:
Σε συστεγαζόμενες σχολικές μονάδες, μπορεί να αξιοποιηθεί το εργαστήριο άλλου σχολείου πχ ενός λυκείου.
Τα προηγούμενα χρόνια, στο δικό μου σχολικό συγκρότημα, το λύκειο είχε δύο τμήματα πληροφορικής επιλογής στην Α λυκείου και η διδασκαλία γινόταν ταυτόχρονα στο εργαστήριο του γυμνάσιου και του λυκείου.

Vangelis

Και μια παρατήρηση για το ΕΣΠΑ.  Δεν προβλέπει αγορά εξοπλισμού (προβλέπει όμως επιμορφώσεις).

Καρκαμάνης Γεώργιος

Μήπως γνωρίζει κάποιος, να μας πε,ι πότε θα αρχίσει η εφαρμογή του νέου προγράμματος σε όλα τα Γυμνάσια;