Κατάργηση της απαλλαγής από εξωδιδακτικές εργασίες

Ξεκίνησε από skoud, 30 Ιουλ 2009, 10:26:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

cristosx

Με αφορμή τη ΜΗ απαλλαγή των υπευθύνων εργαστηρίων φέτος από τις εξωδιδακτικές δραστηριότητες  (που σπάνια εφαρμόζονταν σε μικρά σχολεία ούτως ή άλλως) και τον όλο και αυξανόμενο αριθμό εργασιών που γίνεται με τη χρήση Η/Υ τα τελευταία χρόνια τα πράγματα ζόρισαν.

Μέχρι πέρυσι ως υπεύθυνος εργαστηρίου ζητούσα μία μείωση ωραρίου 1-2 ώρες για την υποστήριξη της μηχανογράφησης του σχολείου σε συνεργασία με ομάδα συνάδελφων, χωρίς σαφή αναφορά των εργασιών στο πρακτικό.

Φέτος όμως τα πράγμα άλλαξαν προς το χειρότερο. Μετά από 1 ½ μήνα που παλεύω με τον υποδιευθυντή όλα όσα πρέπει να γίνονται με τον Η/Υ στο σχολείο χωρίς καμία ώρα μείωση ωραρίου και με 4 τμήματα που κανονικά σπάνε στα 2 να τα παίρνω ολόκληρα μέχρι να έρθει συνάδελφος (για συμπλήρωση ή ωρομίσθιος – που σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από την Δνση θα αργήσει) άλλαξα τακτική :

Στο πρώτο πρακτικό για την εξωδιδακτική απασχόληση μου είχε ανατεθεί το εργαστήριο, το ωρολόγιο πρόγραμμα και η ηλεκτρονική καταχώριση βαθμολογίας. Οι εργασίες όμως που γίνονται με τη χρήση Η/Υ είναι πολύ περισσότερες και πολλοί συνάδελφοι θεώρησαν ότι απαλλάσσονται και είναι δουλειά του πληροφορικού.

Αφού το πράγμα έφτασε στο απροχώρητο ζήτησα να γίνει πρακτικό για να οριστεί τι περιλαμβάνει η «μηχανογράφηση» με ταυτόχρονη σύσταση 5μελούς ομάδας για την υποστήριξη της.

Στο σχολείο μας υπάρχουν νέοι συνάδελφοι με γνώσεις χρήσης Η/Υ (κάποιοι με αρκετές ώρες γραμματειακής υποστήριξης στο πρόγραμμα τους) που τους είχε ανατεθεί τμήμα ή άλλες εργασίες ενώ μπορούσαν να υποστηρίξουν την μηχανογράφηση. Έτσι στο πρακτικό έγινε και η απαλλαγή τους από υπεύθυνοι τμημάτων, εργασία που ανέλαβαν συνάδελφοι με λίγη ή καθόλου εξωδιδακτική απασχόληση.

Ευτυχώς η διευθύντρια δέχτηκε και μίλησε/έπεισε τους συναδέλφους που θα αποτελούσαν την ομάδα να συμμετέχουν. Από του χρόνου αυτό θα γίνεται από την αρχή του έτους προς αποφυγή παρεξηγήσεων και καταστάσεων που θα με κάνουν να φτάνω τα όρια μου.

Ακολουθεί απόσπασμα του πρακτικού και ελπίζω να βοηθήσει και άλλους συναδέλφους :

(Συνεχίζεται στο επόμενο λόγω μεγέθους)

cristosx

Πρακτικό εξωδιδακτικών εργασιών – μηχανογράφησης του σχολείου

Η μηχανογράφηση του σχολείου  :
α) έχει αυξημένες ανάγκες  τα τελευταία χρόνια με πολλές εργασίες να απαιτούνται σε ψηφιακή μορφή από την Δνση β/θμιας εκπ/σης, το υπουργείο και άλλους φορείς.
β) απαλλάσσει τους συναδέλφους που έχουν τις κλασικές εξωδιδακτικές εργασίες από φόρτο εργασίας (όπως υπολογισμός μέσων όρων για τους υπεύθυνους τμημάτων, στατιστικά που γίνονται πλέον μέσω Η/Υ, στοιχεία μισθολογικά που απαιτούνται σε ψηφιακή μορφή)
γ) Περιλαμβάνει ένα πολύ μεγάλο σύνολο εργασιών (αναφέρονται στη συνέχεια) με πολλές από αυτές να γίνονται σε καθημερινή βάση, πράγμα που καθιστά αδύνατη την πραγματοποίηση τους από ολιγομελή ομάδα  συναδέλφων.

Για τους παραπάνω λόγους και στα πλαίσια της ισοκατανομής των εξωδιδακτικών εργασιών μεταξύ των συναδέλφων  δημιουργείται 5μελής ομάδα για την μηχανογράφηση, τα μέλη της οποίας γνωρίζουν τουλάχιστον το βασικό χειρισμό του Η/Υ.  Η ομάδα αποτελείται από :

1.
2.

Αυτονόητη είναι η υποστήριξη των μελών της παραπάνω ομάδας από τους συναδέλφους που συμπληρώνουν το ωράριο τους με ώρες γραφείου. Η υποστήριξη αυτή γίνεται με πληκτρολόγηση / έλεγχο δεδομένων στον Η/Υ κατά τις ώρες που στο πρόγραμμα έχουν γραμματειακή υποστήριξη.

Η "μηχανογράφηση" περιλαμβάνει τις παρακάτω εργασίες:

ακολουθεί το δισέλιδο του συναδέλφου Corwin με τις προσθήκες του  circle εμπλουτισμένο με άλλες εργασίες που γίνονται αλλά δεν ορίζονται πουθενά όπως :
καθημερινή αναφορά γρίπης
τα τακτικά αντίγραφα ασφαλείας,
καταστάσεις με μισθοδοτικά στοιχεία (ΔΙΑΣ)
Ηλεκτρονική διαστάυρωση/έλεγχος των στοιχείων μαθητών/καθηγητών
έκδοση αποτελεσμάτων μαθητικών εκλογών (ψηφοδέλτια, συγκεντρωτικά αποτελέσματα για τις εκλογές 15μελούς)

Στο τέλος υπάρχει σαφής αναφορά τι δεν είναι μηχανογράφηση με προσθήκη ότι αυτή δεν αφορά υποστήριξη της ψηφιακή τάξης.


έτσι μοιράστηκε η δουλειά και τα πράγματα έγιναν καλύτερα χωρίς άλλοι να χτυπάνε 7ωρα σε τάξη και Η/Υ και άλλοι να ξύνονται  >:(


Corwin

 Δεν είναι κρίμα πάντως που την όποια δημιουργικότητα και ενέργεια διαθέτει ο καθένας μας, μας αναγκάζουν να την αναλώνουμε σε καθήκοντα εντελώς ξένα από τον πραγματικό μας ρόλο; Γιατί εδώ μιλάμε για ανατροπή των ποσοστών διδακτικής - εξωδιδακτικής απασχόλησης.
  Άντε μετά να βρεις όρεξη να κάνεις "καινοτόμες δράσεις" ή τέλοσπάντων το "κατιτί" σου πέρα από το μάθημα. Και άντε αν είσαι πολύ ορεξάτος θα το κάνεις μια θα το κάνεις δύο.... μετά κουράζεσαι και τα παρατάς και δουλεύεις στο αυτόματο.  :(

iliasthes

Μα αυτό είναι το κακό από ις εξωδιδακτικές εργασίες, οτι αφιερώνεις σε αυτές τον χρόνο που ένας ευσυνείδητος εκπαιδευτικός θα τις αφιέρωνε για την όσο το δυνατόν καλύτερη και αποτελεσματικότερη προετοιμασία του μαθήματος του.   

dora

Γεια σας παιδια.
Πρώτη φορά γράφομαι σε "φορουμ" και είναι πολύ ενθουσιασμένη.

Είμαι μάνα με δύο μικρά παιδιά. Τα κάνω όλα σπιτι και δεν πρόκειται να τα κάνω και
όλα στο σχολείο.

Οταν μου είπε μια συνάδελφος φιλόλογος (περιχαρής), ότι πλέον θα κάνω και εγώ εξωδιδακτικές εργασίες δεν είπα τίποτε.

Απλά όταν έγεινε σύλλογος αρνήθηκα να πάρω το εργαστήριο. Δεν με υποχρεώνει κανείς να είμαι υπεύθυνη εργαστηρίου (έχω και τέσσερις ώρες υπερωρία). Τους είπα πολύ ευχαρίστως να πάρω ότι άλλη δουλεία ήθελαν, αρκεί όταν χαλάει ένας υπολογιστής να σέρνεται άλλος κάτω από τα γραφεία για να τον φτιάξει, να μιλάει άλλος με την τεχνική υπηρεσία του ΠΛΗΝΕΤ για τα διάφορα προβλήματα, να περιμένει άλλος τους τεχνικούς για να εξηγεί τι συμβαίνει στο εργαστήριο και σίγουρα να μην με φωνάξουν όταν δεν έχουν δίκτυο.

Σιωπή ιχύος έπεσε στο "σχολίκο πάνελ" και έλυσα το προβλημά μου. >:D

tropheus


Corwin

Μια απορία.... σύμφωνα με την ισχύουσα εγκύκλιο είμαστε υποχρεωμένοι (εμείς της Πληροφορικής) να αναλάβουμε καθήκοντα υπεύθυνου εργαστηρίου, έτσι δεν είναι;.

Αν είναι έτσι η... απειλή ότι "δεν αναλαμβάνω υπεύθυνος και κόψτε το κεφάλι σας", δεν ισχύει.  :-[


dora

Δεν το έψαξα αν είσαι υποχρεωμένος ή όχι να αναλάβεις το εργαστήριο επειδή είσαι καθηγητής της πληροφορικής. Αλλά έχω εμπιστοσύνη στον διευθυντή μου που πίστεψέ με αν ίσχυε κάτι τέτοιο ...........δεν  θα μου την χάριζε. Θα έβρισκε και τον πιο απίθανο νόμο για να μου την φέρει.

Κάποια στιγμή αρνήθηκα να του γράψω ένα δισέλιδο κείμενο στον υπολογιστή και από τότε με λατρεύει. (Ήταν άρρωστος ο γιος μου και έπρεπε να φύγω, αλλά όπως μου είπε δεν ενδιαφέρουν την υπηρεσία προσωπικά προβλήματα. Οπότε και εγώ του απάντησα ότι ευτυχώς η υπηρεσία πέρασε Τ.Π.Ε. και τους υπόλοιπους καθηγητές για να μάθουν τουλάχιστον να πληκτρολογούν και να μην με ξαναενοχλήσει για "πληκτρολόγηση" γιατί υπάρχουν άλλη 25 που μπορούν.). Από τότε με λατρεύει >:D

Circle

Παράθεση από: dora στις 27 Οκτ 2009, 03:24:05 ΜΜ

Απλά όταν έγεινε σύλλογος αρνήθηκα να πάρω το εργαστήριο. Δεν με υποχρεώνει κανείς να είμαι υπεύθυνη εργαστηρίου (έχω και τέσσερις ώρες υπερωρία).

....

Η Διαδικασία ορισμού των Υπευθύνων Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ περιγράφεται αναλυτικά εδώ: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/labs/sepehy.php (το βρήκα με αναζήτηση για να μην σκανάρω τα έγγραφα από το σχολείο.



skoud

χωρίς πολλά λόγια: http://pekap.posterous.com/71868978

Απλώς θυμίζω τι έλεγε η ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ το 2009, όταν καταργήθηκε η επί 21 χρόνια απαλλαγή μας από τις εξωδιδακτικές εργασίες:

"Η ιστορία διδάσκει ότι όποια αντιεκπαιδευτική διάταξη περνάει νύχτα ανατρέπεται και μάλιστα  «ντάλα» μεσημέρι."
http://www.pekap.gr/Article.php?CatId=60&ArticleId=111
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

VAIOS

Μήπως τελικά  "O Υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. δεν απαλλάσσεται από εξωδιδακτικές εργασίες και εφημερίες.
Υποστηρίζει συμβουλευτικά τη λειτουργία του σχολείου σε θέματα που αφορούν στις Τεχνολογίες
Πληροφοριών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αναλαμβάνει και τη διεκπεραίωση των σχετικών εργασιών."

http://www.plinet.gr/docs/epilogi_sepehy_2011-12.pdf

Katsadouros_Dhm


sarakiniotis

Παράθεση από: skoud στις 23 Σεπ 2011, 05:48:21 ΜΜ
χωρίς πολλά λόγια: http://pekap.posterous.com/71868978





Γιατί δεν έχει σταλεί στο email των σχολείων? Μήπως πρέπει οι Σύμβουλοι να το κοινοποιήσουν και στα σχολεία ?

jimmaria

Απλά επισημαίνω ότι για να ισχύει η ανακοινοποίηση πρέπει και αυτή να δημοσιευτεί στη Διαύγεια και μάλιστα ως ανακοινοποίηση της προηγούμενης εγκυκλίου και όταν κάνεις αναζήτηση με την παλιά ΑΔΑ να βγάζει το σχετικό μήνυμα ότι έχει αντικατασταθεί από την ορθή και να σε παραπέμπει στο σχετικό link. Αυτό μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει. Κάντε μια αναζήτηση με την παλιά ΑΔΑ να το ελέγξετε.Θα πρέπει να το επισημάνουμε γιατί γίνεται συχνά αυτό το λάθος με τις ανακοινοποιήσεις και τελικά τυπικά δεν ισχύουν.
Πάντως μπράβο και από μένα, ήταν μια ευχάριστη και καθόλου αναμενόμενη έκπληξη

skoud

Την νέα διορθωτική εγκύκλιο την πήραμε (η ΠΕΚΑΠ) σήμερα το μεσημέρι από το Υπουργείο "χέρι με χέρι"...
Υποθέτω τα υπόλοιπα θα γίνουν εντός των ημερών.

ΥΣ: καλό είναι VAIOS να κοιτάξεις και στο link για το οποίο έκανα την ενημέρωση νωρίτερα σήμερα...
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...