Ψάχνωντας το φωτόδενδρο για υλικό για ΤΠΕ δεν μπορεί κανείς να μην παρατηρήσει μια από τις μεγάλες
αδυναμίες του εφαρμοζόμενου μοντέλου δημιουργίας εκπαιδευτικού λογισμικού (στην πλειοψηφία των περιπτώσεων)
Πχ Τα προγράμματα όπως το ΔΕΛΥΣ ή το
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΩΝ είναι κλειστό λογισμικό και δεν συντηρούνται ενεργά . Ή προσπαθήστε
να εκτελέστε flash σε διάφορους browser όπου η υποστήριξη που παρέχουν οι σύγχρονοι πλοηγοί web κάθε άλλο
παρά δεδομένη είναι.
Αυτό πρακτικά σημαίνει
παρατημένο λογισμικό. Πως αλλιώς να χαρακτηρίσεις στις μέρες μας λογισμικό που τον κώδικα του δεν τον κοιτάει κανένας εδώ και χρόνια. Αυτό σημαίνει δυσκολίες ή αδυναμία εγκατάστασης σε νέα λειτουργικά , αδυναμία μικροβελτιώσεων , διόρθωσης λαθών κτλ.
Οπότε το ανθρώπινο δυναμικό υπάρχει , η τεχνολογία υπάρχει πχ git , εργαλεία ανάπτυξης , υποδομές υποστήριξης από το σχολικό δίκτυο , αυτό που μένει είναι ένα θεσμοθετημένο πλαίσιο , που θα υποστηρίζει , θα επιτρέπει το συντονισμό και επικοινωνία ομάδων χωρίς να έχει όμως άυρα μόνο τζαμπα-ware που βαφτίζεται 'εθελοντισμός' . γιατί το ταμείο είναι μείον.
Δεν μπορεί το ελεύθερο λογισμικό να αποτελεί τελευταία επιλογή όταν δεν έχουμε λεφτά για business με την microsoft
(αξέχαστες εποχές όπου το τελευταίο γυμνάσιο της χώρας έχει windows server 2000 !! ) .
Πότε έκανε τελευταία κάποια δωρεά πχ κυβερνητικός φορέας σε κάποιο εγχείρημα ελεύθερου λογισμικού ;