Κριτική - Σχολιασμός νέου βιβλίου

Ξεκίνησε από sstergou, 25 Σεπ 2014, 04:50:18 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

lef

Παράθεση από: gpapargi στις 19 Ιαν 2015, 03:19:00 ΜΜ
Το σωστό για μένα είναι να περιγραφεί η μετατροπή της Για σε Όσο σε κάθε τιμή του βήματος (θετική, αρνητική και μηδέν). Από αυτό θα προκύψει το τι γίνεται σε κάθε περίπτωση. Το να λες αν τ1>τ2 και β=0 θα έχω 0 επαναλήψεις ενώ αν τ1<τ2 και β=0 θα γίνουν άπειρες, δείχνει να είναι χωρίς αιτιολόγηση. Δεν εξηγείς το μηχανισμό. Λες απλά το αποτέλεσμα.
Αυτός ήταν και ο μόνιμος καβγάς στην ΑΕΠΠ.

Κατά τη γνώμη μου είναι άστοχο να ερμηνεύεις διαφορετικά τη συμπεριφορά μιας εντολής στη ψευδογλώσσα και διαφορετικά στη γλώσσα. Αφού η θεωρία μιλά για ατέρμων βρόχο στη ψευδογλώσσα, το λογικό είναι να πούμε το ίδιο στα παιδιά και στη γλώσσα.

Είναι γνωστό ότι  το πως θα συμπεριφερθεί ο compiler στην περίπτωση βήματος 0 είναι καθαρά θέμα υλοποίησης του δημιουργού. Επίσης στο βιβλίο καθηγητή, σελ 71 λέει:

.... ισχύουν οι επόμενοι περιορισμοί:

1) από <= μέχρι      με βήμα >0
2)  από >= μέχρι      με βήμα <0
3) βήμα <> 0

ενώ στο βιβλίο (όπως αναφέρω πιο πάνω) λέει καθαρά ότι "το βήμα δεν μπορεί να είναι μηδέν γιατί τότε ο βρόχος εκτελείται επ'άπειρον".

Η παραδοχή που περιγράφεις κατατάσσει το βήμα = 0 στην  κατηγορία 1)   εντελώς αυθαίρετα και κάποιος θα μπορούσε να πει εύλογα, γιατί όχι στην κατηγορία 2) όπου το τ1 >= τ2 θα προκαλούσε ατέρμων βρόχο και το τ1 < τ2 μηδενικές εκτελέσεις?

Δεν θέλω να προκαλέσω νέο κύκλο ατέρμονης συζήτησης, θα επιμείνω μόνο στο γεγονός ότι πρακτικά  (σε ένα compiler)  θα μπορούσε  να υλοποιηθεί με οποιοδήποτε από τους περιγραφόμενους τρόπους. Απλά η παραδοχή ότι το μηδενικό βήμα προκαλεί σε κάθε περίπτωση ατερμων βρόχο θα ήταν και η απλούστερη για τους μαθητές.

ΠαράθεσηΤο σωστό για μένα είναι να περιγραφεί η μετατροπή της Για σε Όσο σε κάθε τιμή του βήματος (θετική, αρνητική και μηδέν). Από αυτό θα προκύψει το τι γίνεται σε κάθε περίπτωση. Το να λες αν τ1>τ2 και β=0 θα έχω 0 επαναλήψεις ενώ αν τ1<τ2 και β=0 θα γίνουν άπειρες, δείχνει να είναι χωρίς αιτιολόγηση. Δεν εξηγείς το μηχανισμό. Λες απλά το αποτέλεσμα.
Αυτός ήταν και ο μόνιμος καβγάς στην ΑΕΠΠ.

Αυτό ακριβώς.

Nikosn

Συνάδελφοι σχεικά με τους πίνακες στην παράγραφο 2.2.8 τους διδάσκετε ως δυναμικούς? (εισαγωγή στοιχείων αγνώστου πλήθους???), χρήση όσο σε πίνακες?
Η γνώση κατακτάται μέσα από τα λάθη μας