Περιττή χρήση πινάκων

Ξεκίνησε από gpapargi, 31 Μαΐου 2006, 09:00:00 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Το ενδιαφέρον σε αυτό το θέμα είναι ότι λυνόταν χωρίς χρήση πινάκων.
Το ερώτημα είναι αν θα χάσει πόντους κάποιος που το έλυσε με πίνακες. Από επιστημονική άποψη θα πρέπει να χάσει πόντους καθώς κάνει μεγάλη σπατάλη μνήμης. Με βάση αυτά που βλέπουμε όμως δε νομίζω να γίνει κάτι τέτοιο.

Τώρα πάντως θα δούμε πως θα αντιμετωπιστεί το συγκεκριμένο ζήτημα που μας έχει απασχολήσει στο παρελθόν.
Αν δεν κοπούν πόντοι νομιμοποιούνται όλοι να μη δίνουν καμία σημασία σε αυτό και να κάνουν πάντα περιττή χρήση πινάκων. Αν κοπούν πόντοι θα έχουμε διαμαρτυρίες αλλά το μάθημα θα κάνει μια ενδιαφέρουσα ποιοτική στροφή.

bagelis

Κατά τη γνώμη μου είναι λάθος να λυθεί με πίνακες γιατί οι πίνακες είναι στατική δομή δεδομένων και το μέγεθος προκαθορίζεται. Δεν μπορείς σε άσκηση με ΟΣΟ να χρησιμοποιήσεις πίνακες γιατί το πλήθος των επαναλήψεων είναι άγνωστο.

klitos

θελει συζήτηση το πράγμα ... τι αξιολογούμε ?  την σπατάλη μνήμης ? το πλήθος των μεταβλητών ? την  αποδοτικότητα του αλγορίθμου ? ΤΙ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ?
κλητος χατζηγεωργιου

evry


  Δεν αξιολογούμε ούτε την σπατάλη μνήμης ούτε την απόδοση του αλγορίθμου. Στο συγκεκριμένο όμως θέμα το να χρησιμοποιήσει κάποιος πίνακα είναι λάθος πέρα από κάθε αμφιβολία. Από τη στιγμή που δεν ξέρει τον αριθμό των αιθουσών δε μπορεί να χρησιμοποιήσει πίνακα ούτε μπορεί να κάνει υποθέσεις για τον μέγιστο αριθμό αιθουσών.
Όταν λέω λάθος δεν εννοώ ότι πρέπει να του κοπεί όλο το θέμα έτσι; Αλλά δε μπορεί ο μαθητής να πάρει τον ίδιο βαθμό με κάποιον ο οποίος έχει λύσει το θέμα άψογα.
Όσοι είστε βαθμολογητές τι θα κάνετε σε τέτοιες περιπτώσεις;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

flou21

Η άσκηση μπορεί να λυθεί και με πίνακες, διότι την σώζει το ότι οι μαθητές είναι 1500 και όχι Ν που το διαβάζουμε (αν και το πρώτο που διδάσκουμε είναι ότι σε παρόποια περίπτωση ΔΕΝ πάμε σε πίνακες).
Είδα μια λύση με πίνακες Θ[1500] , Ε[1500].... μιας και αποκλείετε να ξεπεράσουν οι αίθουσες τις 1500.
Νομίζω σωστή λύση αν και ιδιαίτερα σπάταλη.
Πάντα οι μαθητές μας δεν σκέφτονται όπως εμείς.
Μπορεί να δείνει κακή εντύπωση για κατανόηση πινάκων και σπατάλη πόρων
αλλά οι μαθητές εξετάζονται στο να κάνει ο αλφόριθμός τους αυτό που τους ζητείται (δεν βαθμολογέιται η ταχύτητητα, η οικονομία αλλά η ορθότητα των αποτελεσμάτων)
Ευτυχώς κανένας μαθητής μου δεν την έλυσε έτσι.
Σε αντίθετη περίπτωση π.χ. σε μια ασκηση που θέλει ΜΟ ανα στήλες και κάποιος καταλάβει ανα γραμμες και το υλοποιησει σωστά χάνει το υποερώτημα (έτσι νομίζω) αν και στην ουσία την μεθοδολογία την γνωρίζει απλώς είχε πρόβλημα στα Νεα Ελληνικά του, Δυστυχως χάνει από έλλειψη σωστής κατανόησης.

P.Tsiotakis

Συμφωνώ οτι αν και είναι λάθος πρακτική και κατανόηση, το να πάρει κανείς πίνακα 1500 στοιχείων (κάθε αίθουσα και 1 μαθητή !!!) με την προϋπόθεση οτι χειρίζεται σωστά τα δεδομένα στη συνέχεια είναι σωστό

Με το να κοπούν πόντοι δεν θα έχουμε στροφή στο μάθημα. Η αναγκαία αυτή εξέλιξη θα γίνει με την δική μας αλλαγή στη διδασκαλία που δεν θα έχει ως ΠΑΝΑΚΕΙΑ τη χρήση πινάκων...

evry

Δηλαδή το να πάρει κάποιος ένα πίνακα 1500 στοιχείων επειδή έτσι τον βολεύει με αποτέλεσμα να οδηγηθεί σε ευκολότερη λύση από τους άλλους μαθητές το θεωρείς σωστό;
Η απόρια μου ωστόσο είναι ότι ενώ για αυτή την περίπτωση θεωρείς ότι δεν πρέπει να κοπούν μονάδες σε άλλο topic https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=536.0
θεωρείς ότι πρέπει να κοπούν κάποιες μονάδες για ένα περιττό "διάβασε".
Δηλαδή είναι χειρότερο να κάνεις ένα περιττό "διάβασε" που δεν έχει καμία επίδραση στο πρόγραμμα από το να σπαταλάς 1500 θέσεις μνήμης.


Παράθεση από: ptsiotakis στις 31 Μαΐου 2006, 04:44:46 ΜΜ
Συμφωνώ οτι αν και είναι λάθος πρακτική και κατανόηση, το να πάρει κανείς πίνακα 1500 στοιχείων (κάθε αίθουσα και 1 μαθητή !!!) με την προϋπόθεση οτι χειρίζεται σωστά τα δεδομένα στη συνέχεια είναι σωστό

Με το να κοπούν πόντοι δεν θα έχουμε στροφή στο μάθημα. Η αναγκαία αυτή εξέλιξη θα γίνει με την δική μας αλλαγή στη διδασκαλία που δεν θα έχει ως ΠΑΝΑΚΕΙΑ τη χρήση πινάκων...

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis


Το περιττό Διάβασε θα μποκάρει την εκτέλεση του αλγορίθμου γιατί με το σωστό σετ δεδομένων δεν δίνει λύση

Η επίλυση με πίνακα, δέχεται την σωστή είσοδο (δεδομένα), τα επεξεργάζεται και εκτυπώνει (έξοδος) τα σωστά αποτελέσματα

evry

Νομίζω ότι ένας καλός αλγόριθμος είναι καλύτερος από έναν μη αποδοτικό αλγόριθμο στον οποίο μάλιστα φαίνεται και η πραγματική διαφορά στη σκέψη των δυο μαθητών. Βαθμολογούμε την σκέψη και όχι το γεγονός αν τρέχει το πρόγραμμα ή όχι. Δεν μας ενδιαφέρει αυτό (ελπίζω). Πάντως το ένα πρόγραμμα από το άλλο είναι ένα <enter> μακριά :-)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis


Έχω συμφωνήσει οτι είναι λάθος η προσέγγιση,

αλλά το συγκεκριμένο παιδί πρέπει να πάρει τις μονάδες, να πάει στη σχολή του

και ο διάδοχός του (επόμενος μαθητής μας) να μην ξανακάνει το ίδιο λάθος

SuperTz

Αν και αφορά το 4ο θέμα κολλάει και στο τοπικ αυτό. Μαθητής μου στο 4ο θέμα έφτιαξε πίνακα με τις μέγιστες θερμοκρασίες. Ο υπολογισμός της μέγιστης χρειάζεται το πολύ μια φορά βέβαια και όχι 20. Τυπικά απαντάει, αλλά έκανε μια άσκοπη χρήση πίνακα και άσκοπους υπολογισμούς.

filippos

Η περίπτωση του μαθητή του/της SuperTz δε θα χάσει καμμία μονάδα

gpapargi

Παιδιά θα πω κάτι που το έχω ξαναπεί πολλές φορές. Θέλω το σχολικό μάθημα να έχει τις ίδιες αρχές με το αντίστοιχο πανεπιστημιακό και η μόνη διαφορά να είναι το επίπεδο δυσκολίας. Αυτό το λέω γιατί πρέπει να διαφυλακτεί η επιστημονικότητα του μαθήματος. Η γνώση που αποκτάει ο μαθητής πρέπει να έχει συνέχεια και όχι να μαθαίνει άλλα εδώ και άλλα στο πανεπιστήμιο. Η περιττή χρήση πινάκων είναι λάθος και σε αυτό συμφωνούμε όλοι.

Αν δοθεί μια οδηγία του στυλ «σε όσους το έλυσαν με πίνακα κόψτε 5 πόντους» τότε κανείς δε θα το ξανακάνει από του χρόνου. Όλοι θα διδάσκουν αυτό που πρέπει. Αν όμως δεν κοπούν πόντοι τότε φοβάμαι πως στην καλύτερη περίπτωση θα αλλάξουν τη διδασκαλία όσοι διάβασαν την πρόταση του Παναγιώτη. Οι υπόλοιποι που δε την έχουν διαβάσει θα κάνουν ότι έκαναν μέχρι τώρα.

Συμφωνούμε στο ότι πρέπει να μη γίνεται περιτή χρήση πινάκων. Το θέμα είναι στο πόσο δραστικά μέτρα θα πάρουμε. Εγώ θα προτιμούσα να κοπεί μαχαίρι εδώ και τώρα. Αλλιώς φοβάμαι πως δε κοπεί ποτέ. Αν δεν κόψουν πόντους φέτος με τι επιχείρημα θα κόψουν κάποια άλλη χρονιά; Υπάρχει κίνδυνος να νομιμοποιηθεί η εσφαλμένη κατάσταση.

ΠΤ

Στο θέμα αυτό υπήρξε η εξής παρανόηση από πολύ καλούς μαθητές. Σκέφτηκαν ότι η τελευταία αίθουσα πιθανόν να έχει π.χ. έναν μοναδικό μαθητή. Ως εκ τούτου η συνάρτηση γι'αυτή την αίθουσα θα έπρεπε να κληθεί με το πλήθος των μαθητών και όχι με τον αριθμό των θέσεων της αίθουσας. Αυτή η άποψη είναι λάθος διότι το θέμα έλεγε ότι ο αριθμός των επιτηρητών καθορίζεται αποκλειστικά από το πλήθος των θέσεων στην αίθουσα. Η τροποποίηση που έκαναν στον αλγόριθμο όμως αναδεικνύει την προγραμματιστική τους δεινότητα, ως εκ τούτου θα ήθελα να προτείνω στις επιτροπές βαθμολόγησης να είναι πολύ επιεικείς στην 'παρανόηση' αυτή των μαθητών. Προσωπικά θα έκοβα 2 μόρια.

SuperTz

Παράθεση από: gpapargi στις 01 Ιουν 2006, 12:23:25 ΠΜ
Παιδιά θα πω κάτι που το έχω ξαναπεί πολλές φορές. Θέλω το σχολικό μάθημα να έχει τις ίδιες αρχές με το αντίστοιχο πανεπιστημιακό και η μόνη διαφορά να είναι το επίπεδο δυσκολίας. Αυτό το λέω γιατί πρέπει να διαφυλακτεί η επιστημονικότητα του μαθήματος. Η γνώση που αποκτάει ο μαθητής πρέπει να έχει συνέχεια και όχι να μαθαίνει άλλα εδώ και άλλα στο πανεπιστήμιο. Η περιττή χρήση πινάκων είναι λάθος και σε αυτό συμφωνούμε όλοι.
Για να μπορούμε να απαιτούμε κάτι τέτοιο από τους μαθητές, θα πρέπει να γίνεται μέσα στην ύλη, κουβέντα για αποδοτικότητα αλγορίθμων, απαίτηση σε πόρους κ.λπ.. Από τη στιγμή που αυτό δε γίνεται, δε νομίζω ότι είναι κάτι στο οποίο πρέπει να εξετάζονται. Προσωπικά στο μάθημα πολλές φορές κάνουμε αναφορά στο θέμα αυτό και συζητάμε γιατί π.χ. η άσκοπη χρήση πίνακα, ή χρήση της ΓΙΑ σε μία αναζήτηση κ.λ.π. δεν αποτελούν την καλύτερη επιλογή, ακριβώς για να δουν τα παιδιά ότι υπάρχει και αυτή η παράμετρος. Όμως το να βαθμολογούνται σε αυτό, κατά τη γνώμη μου απαιτεί και να το επεξεργάζονται ΕΝΤΟΣ της ύλης τους.

SuperTz

Παράθεση από: ΠΤ στις 01 Ιουν 2006, 07:16:36 ΠΜ
Στο θέμα αυτό υπήρξε η εξής παρανόηση από πολύ καλούς μαθητές. Σκέφτηκαν ότι η τελευταία αίθουσα πιθανόν να έχει π.χ. έναν μοναδικό μαθητή. Ως εκ τούτου η συνάρτηση γι'αυτή την αίθουσα θα έπρεπε να κληθεί με το πλήθος των μαθητών και όχι με τον αριθμό των θέσεων της αίθουσας. Αυτή η άποψη είναι λάθος διότι το θέμα έλεγε ότι ο αριθμός των επιτηρητών καθορίζεται αποκλειστικά από το πλήθος των θέσεων στην αίθουσα. Η τροποποίηση που έκαναν στον αλγόριθμο όμως αναδεικνύει την προγραμματιστική τους δεινότητα, ως εκ τούτου θα ήθελα να προτείνω στις επιτροπές βαθμολόγησης να είναι πολύ επιεικείς στην 'παρανόηση' αυτή των μαθητών. Προσωπικά θα έκοβα 2 μόρια.
Δυστυχώς συνήθως οι πολύ καλοί μαθητές είναι αυτοί που "σκέφτονται περισσότερο" από οτι θα έπρεπε. Από παιδαγωγικής απόψεως καλά κάνουν. Από εξεταστικής συνήθως δεν τους βγαίνει σε καλό...

nekis

#16
Αγαπητοι συναδελφοι, σχετικα με την συζητηση θελω να ρωτησω σχετικα με την λογικη του κοψιματος μοναδων για τη χρηση πινακων. Αν υποθεσουμε αυτο πιστευω οτι δεν θα πρεπει να τεθει ποτε θεμα σε εξετασεις με χρηση συναρτησης για μια και μοναδικη εκτελεση, που θα έχει ως παραμετρο πινακα πχ Α[10,30] για να εκτελει την ευρεση πχ μεγιστου, σωστα ???

P.Tsiotakis


gpapargi

Supertz στο τετράδιο μαθητή, στη σελίδα 94, αναφέρεται το ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε πίνακες όταν δεν είναι ανάγκη. Θέλω να πω ότι υπάρχει η κάλυψη από το διδακτικό πακέτο. Συγνώμη που επιμένω αλλά πρόκειται για το κύρος του μαθήματος. ΠΡΕΠΕΙ να βρούμε τρόπο να το διασφαλίσουμε. Αν ένα μάθημα χάσει το κύρος του τότε και η δουλειά των διδασκόντων υποβαθμίζεται και το μάθημα μπορεί να αποτελέσει στόχο διαφόρων καλοθελητών.

Νεκτάριε δε ξέρω αν αυτό ρωτάς, αλλά μια άσκηση που ζητάει στην εκφώνησή της χρήση πίνακα θα πρέπει (για μένα) να δικαιολογεί τη χρήση του με αυτά που ζητάει να βρεθούν. Δε μπορεί να ζητάς αποθήκευση δεδομένων σε πίνακα και μετά να ζητάς απλά να βρεθεί το μέγιστο στοιχείο.
Ρίξε μια ματιά και στο παρακάτω θέμα
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=368.msg2365#msg2365

Προσωπικά μου αρέσει να διδάσκω τις έννοιες σε συνδυασμό με την ανάγκη που οδήγησε στη δημιουργία τους. Έτσι για να μπω στους πίνακες κάνω εξής:
Ζητάω να βρεθεί με αλγόριθμο ο μέσος όρος 100 αριθμών. Μετά ζητάω να βρεθεί πόσοι αριθμοί είναι μεγαλύτεροι από το μέσο όρο. Με αυτό τον τρόπο η ανάγκη της αποθήκευσης των αριθμών (και άρα η ανάγκη της εισαγωγής της έννοιας του πίνακα) γίνεται προφανής.

andreas_p

Μέγιστα ανά γραμμή ( 20 μέγιστα) ΔΕΝ απαντάει στο 4β. 

1. Διαβάζω  ΜΙΑ  πόλη.

2.  Σειριακή ( Αν επιστραφεί ΑΛΗΘΗΣ, κρατάω και τη θέση pos).

3.  Στον πίνακα  Θ[20,31]  ασχολούμαι ΜΟΝΟ με τη γραμμή Θ[pos, 31]
    και σ' αυτή τη γραμμή  βρίσκω ΕΝΑ  max  που αντιστοιχεί στην πόλη που διάβασα ( τιμή αναζήτησης).

Νομίζω η παραπάνω διαδικασία απέχει μακράν από το  "max ανά γραμμή".

Δηλαδή  για την  κατανόηση (Καθορισμός απαιτήσεων Κεφ. 1)  που τόσο "ματώσαμε"  ΟΛΗ τη χρονιά , θα τραβήξουμε μια μονοκοντυλιά !!!

Συνάδελφοι, ας προβληματιστούμε λίγο για την πορεία του μαθήματός μας.

ΔΕν θέλουμε παπαγάλους που απομνημονεύουν κάποιες τεχνικές σχεδίασης - υλοποίησης αλγορίθμων και τις εφαρμόζουν "ΟΠΟΥ ΚΑΤΣΕΙ" και αν τους βγει  έχει καλώς.

nekis

Γιώργο γεια χαρα
Εννοω ότι ενα θεμα που εχει κληση υποπρογραμματος με παραμετρο πινακα στα πλαισια του μαθηματος (καλειται μια η δυο φορες) κανει ασκοπη χρηση μνημης. Με την λογικη οτι κοβω για ασκοπη χρηση πινακα απο τους μαθητες κατ αναλογια δεν πρεπει να τιθενται τετοια θεματα

SuperTz

Παράθεση από: gpapargi στις 02 Ιουν 2006, 08:54:30 ΠΜ
Supertz στο τετράδιο μαθητή, στη σελίδα 94, αναφέρεται το ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε πίνακες όταν δεν είναι ανάγκη. Θέλω να πω ότι υπάρχει η κάλυψη από το διδακτικό πακέτο. Συγνώμη που επιμένω αλλά πρόκειται για το κύρος του μαθήματος. ΠΡΕΠΕΙ να βρούμε τρόπο να το διασφαλίσουμε. Αν ένα μάθημα χάσει το κύρος του τότε και η δουλειά των διδασκόντων υποβαθμίζεται και το μάθημα μπορεί να αποτελέσει στόχο διαφόρων καλοθελητών.
Μα προφανώς συμφωνώ για την άσκοπη χρήση πινάκων. Απλώς οι μεμονωμένες αναφορές του διδακτικού πακέτου σε τέτοια ζητήματα, δεν βοηθάει για το σκοπό αυτό. Π.χ. στη σελίδα που ανέφερες, λέει: " Εξέτασε αν πραγματικά χρειάζεται πίνακας για την επίλυση του προβλήματος. Αν δεν είναι απαραίτητος μην το χρησιμοποιείς".  Και ακριβώς παραπάνω: "Συνήθως οι νέοι προγραμματιστές χρησιμοποιούν πίνακες ακόμα και όταν δεν είναι απαραίτητοι". Αυτό δε σημαίνει κατά την προσωπική μου ερμηνεία, απαγόρευση στη χρήση, αλλά κακή προγραμματιστική τακτική.

Προφανώς είναι ένα σημείο στο οποίο πρέπει να δίνεται βάση κατά τη διαδασκαλία του μαθήματος, αλλά εκτιμώ πως δεν είναι αρκετή η αναφορά ώστε να εξετάζεται από τους μαθητές. Το πρόγραμμα με άσκοπη χρήση πίνακα τρέχει, εκτελεί τις λειτουργίες που ζητήθηκαν, εμφανίζει αποτελέσματα όπως ζητήθηκαν. Στην τελική ας προσπαθήσουμε να δούμε το θέμα αφαιρετικά, από την οπτική γωνιά του "αρχάριου προγραμματιστή" όπως είναι οι μαθητές και όχι με τη βοήθεια των εμπειριών μας.
Με εκτίμηση.

gpapargi

Το θέμα που θίγεις Νεκτάριε δεν είναι τόσο απλό. Οι 2 περιπτώσεις είναι διαφορετικές. Για παράδειγμα στην πράξη συνήθως δεν παιρνάει ο πίνακας στο υποπρόγραμμα αλλά μόνο η διεύθυνση του πρώτου στοιχείου. Έτσι δεν γίνεται η ζημιά που αναφέρεις. Πέρα από αυτό υπάρχουν και άλλοι λόγοι για να φτιάξει κανείς υποπρόγραμμα έστω και σπαταλώντας μνήμη. Πχ αν είναι αρκετά γενικής χρήσεως μπορεί να το φτιάξει για να το χρησιμοποιήσει σε άλλα προγράμματα, ή να το φτιαξει για να διαιρέσει το πρόβλημα σε απλόυστερα. Πολλές είναι οι παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη και η ανάλυσή τους σαφώς ξεφεύγει από το μάθημα.  Σίγουρα  δεν είναι πάντα σωστό το να φτιάχνεις υποπρογράμματα και ορθά θέτεις το θέμα.  Επειδή όμως οι κανόνες είναι πάνω από το επίπεδο του μαθήματος πιστεύω πως δεν μπορεί να γίνει τέτοια κουβέντα.

Από την άλλη μεριά στο θέμα της περιττής χρήσης πίνακα τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Είναι πάντα σπατάλη μνήμης. Είναι πολύ απλός κανόνας, αναφέρεται στο τετράδιο και πιστεύω ότι πρέπει να τον τονίζουμε και να επιβάλουμε την εφαρμογή του.