Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2009-2010

Γενική κριτική των θεμάτων (ΌΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ Γ)

(1/8) > >>

bagelis:
Α.
έπρεπε να έχει θεωρία, τουλάχιστον μέχρι να βγει από την ύλη. Ας μην ήταν θεωρία αποστήθισης, αλλά κριτικής σκέψης. Μπορούσε να βρεθεί και τέτοια.
Β.
Πάρτε 20 μονάδες δώρο γιατί θα σας τις πάρουμε πίσω σε λίγο.
Γ.
...
Δ.
Ενδιαφέρον, αλλά πάρα πολλοί μαθητές θα κάνουν πολλές φορές την ίδια δουλειά... ταξινόμηση, ταξινόμηση, ταξινόμηση

ΓΕΝΙΚΑ
Αδυναμία κάλυψης του εύρους της ύλης, επιμονή σε πολύ συγκεκριμένα τμήματα, αγνόηση άλλων. τμήματα μπνανανόφλουδες, όχι ικανά να κατανέμουν αξιοκρατικά την βαθμολογία, εμμονές, απειρία

bagelis:
Θυμίζουν έντονα φιλοσοφία που προσπαθεί να περάσει ένα υποσύνολο εκπαιδευτικών εδώ στο στέκι...

Μάλλον δεν είχαμε καταλάβει ότι ένα φόρουμ ανταλλαγής απόψεων (μεταξύ εκπαιδευτικών κυρίως) δεν είναι ο οδηγός για να φτιάξεις το διαγώνισμα των Πανελληνίων.

gthal:
Ξέρω, είναι μεγάλο ποστ αλλά αν έχετε την υπομονή να το διαβάσετε, θίγω ένα θέμα που με απασχόλησε πολύ έντονα.

Αρχίζω πάλι με θέμα Γ αλλά όχι επι της ορθότητας της λύσης με πίνακες. Άλλα θέλω να πω:

θυμάμαι τις δικές μου σκέψεις καθώς έλυνα το Θέμα Γ :

Γ1 - εντάξει, κλασικό
Γ2 - Σκέψη 1η: για να δούμε, θέλει πίνακα; (αλγόριθμος είναι δεν θα έχω πρόβλημα με τη δήλωσή του)
Γ3 - κλασικό, χωρίς πίνακα
Γ4 - χμ... έξυπνο αυτό το "αν δεν υπάρχουν τέτοιοι". εδώ θα φανούν κάποιοι καλοί
Γ5 - ωπ! ταξινόμηση! Σκέψη 2η : πίνακας λοιπόν, ξεκινάω

γράφω Γ1, Γ2, Γ3, Γ4
αρχίζω το Γ5 - αρχίζουν να μου μπαίνουν ψύλλοι: ταξινόμηση και αναζήτηση μετά; σαν πολύ δεν είναι;
ωπ! Σκέψη 3η : δεν χρειάζεται ταξινόμηση! Απλά θα μετρήσω πόσοι τον ξεπερνάνε! (δεν θυμίζει έναν εξυπνακίστικο γρίφο "αν περάσω λέει τον πρώτο, σε ποια θέση είμαι;", ε; λίγοι τον απαντούν, λίγοι θα σκεφτούν αυτή τη λύση αλλα δεν πειράζει θα πάνε από το δύσκολο δρόμο, όλα καλά)

Ξαναρχίζω χωρίς πίνακες.

Κατά τη γνώμη μου, το κλειδί ήταν εκεί που άρχισαν να μου μπαίνουν οι ψύλλοι. Και αυτό μου συνέβη γιατί
έχω και καμιά 20ριά χρόνια περισσότερη εμπειρία από τους μαθητές μου. Δεν θα ήταν το ίδιο ευκολο για αυτούς να πάρουν αυτή τη στροφή.
Αλλά επίσης, για μένα δεν ήταν τίποτα σε εκείνο το σημείο να τα σκίσω όλα και να ξαναρχίσω γιατί ήμουν στο γραφείο μου, με το φραπεδάκι μου και χωρίς κανένα άγχος. Για τον μαθητή όμως; Και μάλιστα ένας μαθητής που θα έφτασε στην 3η σκέψη, θα πρέπει να είναι από τους καλύτερους, δε νομίζετε; Στο σημείο εκείνο λοιπόν πιθανόν και να αποφάσισε ότι συνεχίζει, κι ας μην έχει την τέλεια λύση. Πάει για το μικρότερο δυνατό κόστος αφού έπεσε στη διπλή παγίδα της εκφώνησης.
(σημειώνω βέβαια ότι το ενδεχόμενο "λάθος η λύση με πίνακα" ούτε μου πέρασε από το μυαλό, για λόγους που ήδη έχω καταθέσει)

Και εδώ είναι που πάει το "μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι" διότι τα "παπαγαλάκια" που θυμόντουσαν ότι όλο το χρόνο έλεγα "αν δε χρειάζεται πίνακας, καλύτερα μην χρησιμοποιήσετε' (η αλήθεια είναι ότι και που τό'λεγα, θεωρούσα ότι ήμουν υπερβολικός και στην πράξη δεν θα τους κόστιζε ποτέ). Οι αδύνατοι λοιπόν που κρατιούνται σαν από σωσίβιο, από 4-5 συγκεκριμένες τεχνικές που είχαν μάθει, έμειναν στην 1η σκέψη! Και από εκεί και πέρα, περίπατος:
Γ1 και ποιος δεν το ξέρει
Γ2 καλά, no comment
Γ3 χα χα μιν, αρχική τιμή το 1000! α! και το όνομά του, θυμάμαι που φώναζε ο Θαλασσινός
Γ4 εντάξει τους μετράω, θα κάνω και κανένα λάθος γιατί αυτό χρειάζεται μυαλό - sorry δεν διαθέτουμε
Γ5 δεν ξέρω, άστο. έτσι κι αλλιώς ούτε στον ύπνο μου δε θα έφτανα ως εδώ

Ο εν λόγω άσχετος, στο καλύτερο σενάριο θα χάσει 4 μονάδες που επέλεξε να μην ανακατευτεί με το Γ5 και όποιος το έπιασε και δεν το έκανε απόλυτα σωστό πιθανολογείται να χάσει 5 !  WOW !

Και απορώ που ακουω τόσους να λένε για τον εύκολο δρόμο που επέλεξε κάποιος που την έλυσε με πίνακες. Σε τι ήταν πιο εύκολο αυτό; Μάλλον πιο κακοτράχαλος νοητικά και ψυχλογικά δρόμος ήταν αυτός. Και ως επιστέγασμα, θα φάνε και "καμπάνα" για την "τεμπελιά" τους !!
(δεν αντιλέγω, θα πήγαν από αυτό το δρόμο και αμέτρητοι άσχετοι αλλά αυτοί θα τιμωρηθούν και αλλού σίγουρα - δε με ενδιαφέρει - εμένα με ενδιαφέρει πώς αντιμετωπίζω τον καλό και συνεπή)

Τα ίδια μπορώ να πω για το θέμα Δ ως προς την πρωτοτυπία του, εκτός του Δ4.

Γιατί μιλάτε λοιπόν για νίκη επί των παπαγάλων;
Ακόμα, φέτος είχα αρκετούς που είτε από τεμπελιά είτε από υπεροψία ("εντάξει μωρέ τώρα") δεν είχαν ανοίξει βιβλίο (κυριολεκτικά όμως) μέχρι και το μεσημέρι της παραμονής!!! "θα διαβάσω το απόγευμα"!!! Στο Θεό σας! Ανίδεοι τι σημαίνει ύλη, πανελλαδική εξέταση (άσχετα αν συμφωνούμε ή όχι με τον τρόπο που γίνεται). Ε, λοιπόν, ο τεμπέλης και ο υπερόπτης δικαιώθηκαν και ανταμείφθηκαν!!!
Και με τι μούτρα να κοιτάζω εγώ όλους συνεπείς μαθητές (χαρισματικούς ή όχι) που με άκουσαν και κάθισαν και διάβασαν τη θεωρία τους και πηγαίναν με χλωμά τα πρόσωπά τους από την κούραση και το ξενύχτι. Και τι σοκ θα πήραν αυτοί βλέποντας τα θέματα και τι χαρά οι άλλοι για να ξεκινήσουν με ένα ψυχολογικό avantage.
Πραγματικά λυπάμαι και ντρέπομαι για αυτή την κατάφωρη αδικία για την οποία ίσως φέρω μια μικρή ευθύνη. Δεν διαφωνώ η εξέταση της θεωρίας να καταργηθεί αλλά όπως ειπώθηκε και σε άλλο τόπικ, θα έπρεπε να ξέρουμε τους κανόνες του παιχνιδιού.

Κι έτσι, βρέθηκα χθες με το εξής παράδοξο (νομίζω κυρίως λόγω των παραπάνω): κάποιοι άριστοι (και όχι παπαγάλοι) μαθητές μου να πέφτουν κάτω από 90 (και ίσως να φλερτάρουν το 80 από τιμές ψηλότερες) και άλλοι για τους οποίους περίμενα ένα 60 με το ζόρι και τους έστλενα με ότι παπαγαλίστικα κόλπα και γιατροσόφια μπορούσα να σκεφτώ, να φλερτάρουν το 80 από τιμές χαμηλότερες!
Πώς έγινε αυτό?  Αν έτσι βαθμολογηθούν τελικά, θα είναι απίστευτη αδικία και το ξαναλέω ότι θα ντρέπομαι.

edit: Σημειώνω ότι τα παραπάνω τα έγραφα πριν να μάθω ότι οι μονάδες που θα κοπούν αποφασίστηκε να είναι μέχρι 2 (όσο δηλ. παιζόταν να είναι μέχρι 5 - και κάποιοι θυμάμαι να πρότειναν και 6 χθες)

karaberis:
Πες τα χρυσόστομε....

Άρης Κεσογλίδης:
Συμφωνώ κι εγώ!! ;)

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση