Εμπρακτος αγώνας.

Ξεκίνησε από toufeki, 30 Ιαν 2010, 12:05:12 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Επειδή υπάρχει τεράστια ζήτηση δασκάλων έχουν αρχίσει να πέφτουν αρκετές ιδέες στο τραπέζι, π.χ. ότι μπορούν να διοριστούν μαθηματικοί και φιλόλογοι στις 2 τελευταίες τάξεις του δημοτικού και κάτι τέτοια. (Για να είμαι ειλικρινής ποτέ μου δεν εκτίμησα τον τρόπο με τον οποίο περνάνε τα μαθηματικά και γενικότερα την σκέψη στα παιδιά οι δάσκαλοι αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία  ;))
    Δηλαδή έχουν όλοι δει ότι υπάρχει ψωμί και πάνε να αρπάξουν ότι μπορούν μια και στους δικούς τους κλάδους  υπάρχει πρόβλημα.
  Μου θυμίζει τις εποχές που δεν υπήρχαν καθηγητές πληροφορικής και διορίζονταν άλλες ειδικότητες (έχεις δίκιο ότι δεν είναι το ίδιο, αλλά υπάρχουν ομοιότητες) και σχετικά πρόσφατα που κάποιοι βαφτίζονταν ειδικοί στην ειδική αγωγή με ακριβοπληρωμένα σεμινάρια.
(βλέπε Ένωση Ελλήνων (Παντογνωστών) Φυσικών) κλπ.

Επειδή λοιπόν το δημοτικό είναι η πιο σημαντική βαθμίδα εκπαίδευσης γιατί εκεί μπαίνουν οι βάσεις αυτό που θέλω να πω με αυτό το μακροσκελές μήνυμα, είναι απλά ότι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις αλλαγές.
 
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Keep Growing

#556
" Ακόμα είμαστε σε εμβρυϊκό στάδιο όμως. Ακόμα συμφωνούμε στο τι δεν θέλουμε. Είμαστε ενωμένοι στο αντί, σε αυτό που μας ενοχλεί, αλλά δεν ξέρουμε, δεν συζητάμε καν με τι θέλουμε να το αντικαταστήσουμε. Όταν η ελληνική κοινωνία αρχίσει να συζητάει αυτό το θέμα και να διαμορφώνονται κυρίαρχα ρεύματα, τότε θα είμαι αισιόδοξος. Όσο η κουβέντα περιορίζεται στο να κάνουμε τους βουλευτές 200 από 300 τόσο είμαι σίγουρος πως μόνο χειρότερα θα γίνουν τα πράγματα. "

Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ξεχνάμε τον πολύ σοφό προβληματισμό του Ηλία του Θεσσαλονικιού (φαντάζομαι ).
Έτσι λοιπόν, όποτε  υπάρχουν στοιχεία (επιστημονικά)  στο "τι θέλουμε", καλό είναι να τα μοιραζόμαστε.
Κάποια συστήματα του παρελθόντος, όπως ο σοσιαλισμός, δεν σημαίνει ότι επειδή χάσανε πρόσκαιρα την μάχη, χάσανε και τον πόλεμο.

http://sibilla-gr-sibilla.blogspot.com/2010/05/blog-post_23.html
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Keep Growing

#557
Γιατί να μην είχαμε και μεις, έναν πολιτικό σαν το Νταβούτογλου;
Μια ζωή θα σερνόμαστε πίσω από τις εξελίξεις. ...

http://olympia.gr/2010/05/23/%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b2%ce%bf%cf%8d%cf%84%ce%bf%ce%b3%ce%bb%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%af%cf%80%cf%84%cf%89%cf%83%ce%b7-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b7-%ce%b5%ce%bb%ce%bb/

Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Keep Growing

...σε συνέχεια του προηγούμενου μηνύματος ....

http://kafeneio-gr.blogspot.com/2010/05/stratfor_23.html
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Stefania

Παράθεση από: iliasthes στις 21 Μαΐου 2010, 05:34:52 ΜΜ
Το ερώτημα που τίθεται  στο δημοτικό είναι το παρακάτω. Η πλειοψηφία των ψυχολογικών και παιδαγωγικών θεωριών εκτιμά οτι οι "πολλαπλοί δάσκαλοι" κάνουν κακό στα παιδιά της ηλικίας του δημοτικού και έχουν σοβαρές αρνητικές συνέπειες στις επιδόσεις των παιδιών. Γι' αυτό και σε όλες τις χώρες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχει ο δάσκαλος, ο οποίος διδάσκει σε πολύ βασικό επίπεδο το σύνολο των γνωστικών αντικειμένων.

Iliasthes, καταρχάς στο δημοτικό έχουμε το δάσκαλο. Έχουμε τον γυμναστή. Τους ξενόγλωσσους. Και τον μουσικό. Στο ολοήμερο έχουμε διαφορετικό δάσκαλο. Και τις εξής ειδικότητες. Πληροφορικό, θεατρολόγο, χορού, και διαφορετικούς ξενόγλωσσους, γυμναστή, μουσικό. Έχουμε δηλαδή μεγαλύτερη εναλλαγή από ότι στη δευτεροβάθμια. Δεν λέω αν είναι σωστό ή όχι. Λέω ότι γίνεται πολλά χρόνια τώρα. Και αν είναι λάθος θα πρέπει λογικά να φύγουν όλοι. Και να γυρίσουμε πολλές δεκαετίες πίσω, που ένας δάσκαλος έκανε τα παντα.

Παράθεση από: iliasthes στις 21 Μαΐου 2010, 05:34:52 ΜΜ
Γι' αυτό και σε όλες τις χώρες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχει ο δάσκαλος, ο οποίος διδάσκει σε πολύ βασικό επίπεδο το σύνολο των γνωστικών αντικειμένων.

Εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα. Είναι αδύνατον ένας δάσκαλος να μπορεί να διδάξει ολα τα βασικά μαθήματα καθως και τα μαθήματα των ειδικοτήτων; Δεν γίνεται. Μέσα σε τέσσερα χρόνια, δεν μπορεί να έχει διδαχτεί και παιδαγωγικά και τόσα μαθήματα. Και τι εννοείς πολυ βασικό επίπεδο; Όταν υπάρχουν αναλυτικά προγράμματα, δεν πρέπει να διδαχτούν; Άλλα λέει το πρόγραμμα, αλλά επειδή ο δάσκαλος ξέρει τα βασικά θα κάνει μόνο αυτά;

Παράθεση από: iliasthes στις 21 Μαΐου 2010, 05:34:52 ΜΜ
Όταν πολλοί διευθυντές θεωρούν το μάθημα σου λιγότερο σημαντικό από μια χαλασμένη συσκευή και το διακόπτουν για να χωθείς κάτω από ένα γραφείο και όταν αυτό συμβαίνει σε πολλά σχολεία έιναι πρόβλημα.
Όταν το μάθημα σου διακόπτεται για ένα έγγραφο στον έπαφο, ή ένα στατιστικό ή ένα τηλεφώνιμα από τον αρμόδιο για το e-school είναι πρόβλημα.

Παράθεση από: iliasthes στις 21 Μαΐου 2010, 09:21:12 ΜΜ
Σε κάποια σχολεία που υπηρέτησα χρειάστηκε να το επιβάλλω με καβγάδες αυτό που λες. Να μην πω οτι αναγκάστηκα κάποιες φορές να προσβάλλω και συναδέλφους μπροστά στα παιδιά γιατί την ώρα του μαθήματος μπαίναν στο εργαστήριο να ψάξουν κάτι στο ίντερνετ ή ακόμα και να γράψουν cd με τραγούδια. Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα του πόσο υποβαθμισμένος είναι ο παιδαγωγικός μας ρόλος στα μάτια κάποιων συναδέλφων, διευθυντών και του υπουργείου.

Sorry αλλά αν μου έκαναν εμένα κάτι τέτοιο, θα είχε γίνει χαμός. Να διακοψουν την ώρα του μαθήματος για ενα εγγραφο ή μια χαλασμενη συσκευη; Να αντιγράψουν cd; Ή να μπουν στο internet; Τους πήρε και τους σήκωσε. Τόσα χρόνια που είμαι στα ολοήμερα (και εκεί και αν είναι χαλαρό το μάθημα), δεν έκανε κανεις κάτι τέτοιο. Εκτός από το "υποβαθμισμένο" μάθημα, μήπως και εσύ με τη συμπεριφορά σου το επιτρέπεις αυτό να συμβαίνει; Γιατί τότε σε γυμναστική, καλλιτεχνικά, μουσική, ξένες γλώσσες, θρησκευτικά, οικιακή οικονομία θα έπρεπε να έμπαιναν και να έπαιζαν μπιρίμπα.

Παράθεση από: iliasthes στις 21 Μαΐου 2010, 05:34:52 ΜΜ
Το e-school και η τεχνική υποστήριξη είναι πολύ σημαντικό πρόβλημα για τους καθηγητές πληροφορικής.

Στη ζυγαριά των όποιων διεκδικήσεων λοιπόν τι βάζεις σε προτεραιότητα; Το e-school και την τεχνική υποστήριξη; Τα δημοτικά; Την αύξηση των ωρών στα γυμνάσια; Τα υποχρεωτικά μαθήματα στο Λύκειο;  Όλα είναι σημαντικά. Αλλά τι προτεραιότητα έχουν; Διάβασα ότι σε ένα ΕΠΑΛ της Αθήνας βρέθηκαν 100 ώρες πληροφορικής να πλεονάζουν (φαντάζομαι θα υπολογίστηκε με τα τριαντάρια τμήματα και τις πεντάωρες υπερωρίες). Και εμείς θέλουμε να διώξουμε τις ώρες απαλλαγής από τα εργαστήρια;  Αυτό λες ότι ειναι το πιο σημαντικό;

Παράθεση από: iliasthes στις 21 Μαΐου 2010, 05:34:52 ΜΜ
Όταν σε μια σχολική χρονιά έχεις αφιερώσει περίπου 150 ώρες για επισκευή υπολογιστών...

150 ώρες σε μια χρονιά; Φαντάζομαι θα είσαι σε υπεύθυνος για πολλά εργαστήρια. Γιατί εγώ που ουσιαστικά είμαι υπεύθυνη για 2, δεν μου βγαίνουν ούτε 2-3 ώρες το μήνα. Και χωρίς να έχω απαλλαγή για αυτές τις ώρες.

Παράθεση από: iliasthes στις 21 Μαΐου 2010, 09:13:43 ΜΜ
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο φέτος αλλάξαμε  5 τροφοδοτικά...

5 τροφοδοτικά; Τι έχουν τα ερμα και ψοφαν; Εξαπυρηνους και κάρτες γραφικών σε συστοιχία; Overclocking κανετε; Μήπως να κοιτούσες και τη λύση του UPS;

Παράθεση από: iliasthes στις 21 Μαΐου 2010, 09:13:43 ΜΜ
...έχουμε κάνει αμέτρητες φορές επανεγκατάσταση Λ.Σ.

Αμέτρητες φορές επανεγκατάσταση;  Για ποιο λόγο; Μήπως να κοιτούσες κανένα Norton ghost ή καποιο προγραμμα για ευκολο backup;

Παράθεση από: iliasthes στις 21 Μαΐου 2010, 10:40:15 ΜΜ
Γι' αυτό και θεωρώ πολύ κακό να ζητάμε οι ίδοι να αντικατασταθούν ώρες διδασκαλίες με βοηθητικά καθήκοντα.

Ποιος το είπε αυτό; Άκουσες κανέναν να το λέει αυτό; Αν υπονοείς εμένα, κάνε παράθεση που το έγραψα.

Η Διαμαντοπουλου μιλά για οριζοντίωση της πληροφορικής. Πλέον το ecdl θα μοριοδοτείται. Για το Υπουργείο ecdl = πτυχίο πληροφορικής. Και εσύ λες να φύγει τελείως ή τεχνική υποστήριξη (-3 ώρες) και να πάρουν τεχνικούς. Να μην κανουμε πληροφορικη στα δημοτικα. Και σαν λύση προτείνεις αύξηση ωρών σε γυμνάσιο λύκειο. Ποιος θα της χάσει αυτές τις ώρες να τις πάρουμε εμείς; Γυμναστες; Μαθηματικοι; Φιλολογοι; Ποιος;

Υ.Γ. Ο διευθυντής στο δημοτικό λέει να πάρουν γραμματέα γιατί έχει κουραστεί από τη "γραμματειακή υποστήριξη". Ο υποδιευθυντής και οι δάσκαλοι στο ολοήμερο λένε να πάρουν τραπεζοκόμους γιατί δεν είναι δουλεια τους να ταΐζουν τα παιδιά το μεσημέρι. Εμείς λέμε για τεχνικούς στους Η/Υ. Φαντάζομαι και web designer αν αργότερα θελήσει το Υπουργείο να έχουν site τα σχολεία.  Για την εφημερία στα διαλλείματα δεν έχω ακούσει (ακόμα) να παραπονιέται κανείς...

Stefania

Παράθεση από: Vangelis στις 22 Μαΐου 2010, 01:40:27 ΜΜ
Αν είναι να κάνουν τα παιδιά Excel στο δημοτικο και αυτό να το θεωρούμε πληροφορική τότε καλύτερα να μην κάνουν.

Πληροφορική είναι το κατά Μάρκον και κατά Ματθαίον ευαγγέλιο.  :)  :laugh:

Παράθεση από: Vangelis στις 22 Μαΐου 2010, 01:40:27 ΜΜ
Προσωπική εμπειρία απο μια συνάδελφο που έκανε πληροφορική στο δημοτικό ήτνα ότι τους έκανε Τέρυ και Κάτια (απο τα CD του RAM). 

Πέρης και Κάτια!  :P

evry

Παράθεση από: Stefania στις 23 Μαΐου 2010, 12:11:42 ΜΜ
Όταν υπάρχουν αναλυτικά προγράμματα, δεν πρέπει να διδαχτούν; Άλλα λέει το πρόγραμμα, αλλά επειδή ο δάσκαλος ξέρει τα βασικά θα κάνει μόνο αυτά;
Τι λέει όμως το αναλυτικό πρόγραμμα. Για να δούμε και εμείς οι αδαείς (αντιγράφω από τον γενικό σκοπό του Α.Π.)

Στην υποχρεωτική εκπαίδευση η Πληροφορική διδάσκεται ως γνωστικό αντικείµενο στο Γυµνάσιο
και εισάγεται, µε το παρόν, στο Δηµοτικό ακολουθώντας το «ολιστικό πρότυπο» σύµφωνα µε το οποίο
οι στόχοι επιτυγχάνονται και υλοποιούνται µε διάχυση της Πληροφορικής στα επιµέρους γνωστικά α-
ντικείµενα.
Για να επιτύχουµε τη σύνθεση αυτών των δύο διαφορετικών προτύπων, τα θέµατα της
Πληροφορικής έχουν οργανωθεί κατά επίπεδο µε βάση θεµατικούς άξονες περιεχοµένου, οι οποίοι
αναπτύσσονται και εξειδικεύονται όσον αφορά το περιεχόµενο, ανάλογα µε την τάξη και, εποµένως,
την ηλικία και την αντιληπτική ικανότητα των µαθητών, πάντα, βέβαια, στο πλαίσιο του σκοπού διδα-
σκαλίας του µαθήµατος
.

Χμμμ , δεν μου φαίνεται ότι στο δημοτικό διδάσκεται το γνωστικό αντικείμενο, αλλά η πληροφορική ή για την ακρίβεια οι νέες τεχνολογίες λειτουργούν σαν εργαλεία για την διδασκαλία άλλων μαθημάτων.
όχι τίποτα άλλο, το λέω μιας και ανέφερες το αναλυτικό πρόγραμμα

Παράθεση
Εκτός από το "υποβαθμισμένο" μάθημα, μήπως και εσύ με τη συμπεριφορά σου το επιτρέπεις αυτό να συμβαίνει; Γιατί τότε σε γυμναστική, καλλιτεχνικά, μουσική, ξένες γλώσσες, θρησκευτικά, οικιακή οικονομία θα έπρεπε να έμπαιναν και να έπαιζαν μπιρίμπα.
Το να μιλάς ειρωνικά σε μένα δεν με ενοχλεί, αλλά ο iliasthess νομίζω ότι σου μιλάει μια χαρά και προσπαθεί να κάνει σοβαρό διάλογο. Εσύ γιατί τον ειρωνεύεσαι με ένα υφάκι του στυλ "έχω κάνει πολλές ώρες στο δημοτικό και τα ξέρω όλα?"

Παράθεση
150 ώρες σε μια χρονιά; Φαντάζομαι θα είσαι σε υπεύθυνος για πολλά εργαστήρια. Γιατί εγώ που ουσιαστικά είμαι υπεύθυνη για 2, δεν μου βγαίνουν ούτε 2-3 ώρες το μήνα. Και χωρίς να έχω απαλλαγή για αυτές τις ώρες.
Δεν ξέρω αν το κατάλαβες αλλά μιλάει για εργαστήριο ΕΠΑΛ και όχι δημοτικού. Όταν μπεις σε τέτοιο εργαστήριο τα λέμε. Μέχρι τότε καλό θα ήταν να μην μειώνεις τη δουλειά των άλλων έτσι εύκολα, για πράγματα για τα οποία δεν μπορείς να έχεις άποψη, εκτός φυσικά αν ήσουν υπεύθυνη εργαστηρίου σε ΕΠΑΛ.

Παράθεση
Υ.Γ. Ο διευθυντής στο δημοτικό λέει να πάρουν γραμματέα γιατί έχει κουραστεί από τη "γραμματειακή υποστήριξη". Ο υποδιευθυντής και οι δάσκαλοι στο ολοήμερο λένε να πάρουν τραπεζοκόμους γιατί δεν είναι δουλεια τους να ταΐζουν τα παιδιά το μεσημέρι. Εμείς λέμε για τεχνικούς στους Η/Υ. Φαντάζομαι και web designer αν αργότερα θελήσει το Υπουργείο να έχουν site τα σχολεία.  Για την εφημερία στα διαλλείματα δεν έχω ακούσει (ακόμα) να παραπονιέται κανείς...
παραπονιούνται τα παιδιά, βλέπεις αυτά τα άτιμα θέλουν δασκάλους, αλλά που να χωρέσουν αυτοί στο δημοτικό
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Stefania

Παράθεση από: evry στις 23 Μαΐου 2010, 01:00:37 ΜΜ
Τι λέει όμως το αναλυτικό πρόγραμμα. Για να δούμε και εμείς οι αδαείς (αντιγράφω από τον γενικό σκοπό του Α.Π.)

Στην υποχρεωτική εκπαίδευση η Πληροφορική διδάσκεται ως γνωστικό αντικείµενο στο Γυµνάσιο
και εισάγεται, µε το παρόν, στο Δηµοτικό ακολουθώντας το «ολιστικό πρότυπο» σύµφωνα µε το οποίο
οι στόχοι επιτυγχάνονται και υλοποιούνται µε διάχυση της Πληροφορικής στα επιµέρους γνωστικά α-
ντικείµενα.
Για να επιτύχουµε τη σύνθεση αυτών των δύο διαφορετικών προτύπων, τα θέµατα της
Πληροφορικής έχουν οργανωθεί κατά επίπεδο µε βάση θεµατικούς άξονες περιεχοµένου, οι οποίοι
αναπτύσσονται και εξειδικεύονται όσον αφορά το περιεχόµενο, ανάλογα µε την τάξη και, εποµένως,
την ηλικία και την αντιληπτική ικανότητα των µαθητών, πάντα, βέβαια, στο πλαίσιο του σκοπού διδα-
σκαλίας του µαθήµατος
.

Χμμμ , δεν μου φαίνεται ότι στο δημοτικό διδάσκεται το γνωστικό αντικείμενο, αλλά η πληροφορική ή για την ακρίβεια οι νέες τεχνολογίες λειτουργούν σαν εργαλεία για την διδασκαλία άλλων μαθημάτων.
όχι τίποτα άλλο, το λέω μιας και ανέφερες το αναλυτικό πρόγραμμα

Όχι ακριβώς...

Α-Β

Γνωρίζω τον υπολογιστή
-Αναγνώριση και λειτουργία των φυσικών μονάδων ενός τυπικού υπολογιστικού συστήματος.
-Προφυλάξεις, εργονομία.
-Σωστή θέση του σώματος.
-Αναγνώριση της χρήσης του υπολογιστή και της χρήσης του στο άμεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον.
Παίζω και μαθαίνω με τον υπολογιστή
-Άνοιγμα και κλείσιμο μιας εφαρμογής αρχικά με βοήθεια και στη συνέχεια με σταδιακή αυτονόμηση.
-Ξεφύλλισμα κειμένων, εικόνων και ακρόαση ήχων και μουσικής από έτοιμες πολυμεσικές εφαρμογές.
-Δημιουργία εικόνας, επανάληψη εικόνας – σχήματος, μετακίνηση.
Επικοινωνώ ηλεκτρονικά
-Επίδειξη επιλεγμένων τόπων του Διαδικτύου (www).

Γ-Δ

Γνωρίζω τον υπολογιστή
-Πρώτη γνωριμία με το γραφικό περιβάλλον επικοινωνίας (GUI) του υπολογιστή.
Παίζω και μαθαίνω με τον υπολογιστή
-Πληκτρολόγηση απλού κειμένου, ζωγραφική.
-Αναζήτηση πληροφοριών σε λεξικά, εγκυκλοπαίδειες κ. ά.
-Αποθήκευση και άνοιγμα αρχείου αρχικά με βοήθεια και στη συνέχεια με σταδιακή αυτονόμηση.
Επικοινωνώ ηλεκτρονικά
-Επίσκεψη επιλεγμένων τόπων του Διαδικτύου (www).

Ε-ΣΤ

Γνωρίζω τον υπολογιστή
-Ο υπολογιστής ως ενιαίο σύστημα.
Γράφω και ζωγραφίζω
-Απλή μορφοποίηση κειμένου.
-Ενσωμάτωση εικόνας σε κείμενο.
-Αποθήκευση και ανάκτηση αρχείου.
Υπολογίζω και κάνω γραφήματα
-Παρουσίαση στοιχείων σε πίνακα.
-Δημιουργία απλών γραφημάτων.
Ελέγχω και προγραμματίζω
-Χρήση μιας απλής γλώσσας προγραμματισμού (Logo like) για τον έλεγχο και τον προγραμματισμό του υπολογιστή.
Δημιουργώ- Ανακαλύπτω - Ενημερώνομαι
-Αναζήτηση, συλλογή, επιλογή πληροφοριών.
-Κριτική επεξεργασία, παρουσίαση.
Επικοινωνώ ηλεκτρονικά
- Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) αρχικά με βοήθεια και στη συνέχεια με σταδιακή αυτονόμηση.
Ο υπολογιστής και οι εφαρμογές του
-Χρήση του υπολογιστή στην καθημερινή ζωή.
-Συζήτηση
–Προβληματισμοί.

Επίσης σαν μοντέλο (επειδή με ρώτησες σε προηγούμενο μήνυμα σου) μου αρέσει και το παρακατω (ecdl kids) λιγο πιο "ελαφρυ" και με ελεύθερο λογισμικό.

[1η Δημοτικού]
Εισαγωγή στις Επιτραπέζιες Εκδόσεις
Εισαγωγή στα Δεδομένα
Εισαγωγή στα Γραφικά
Εισαγωγή στα Πολυμέσα

[2α Δημοτικού]
Βασικές Επιτραπέζιες Εκδόσεις
Οργάνωση και Ομαδοποίηση Αντικειμένων
Ιστορίες με Κείμενο και Εικόνες
Βασικοί Υπολογισμοί σε Φύλλα Εργασίας
Ιστορίες με Πολυμέσα

[3η Δημοτικού]
Εξερεύνηση του Υπολογιστή
Ζωγραφική με τον Υπολογιστή
Έντυπα με Εικόνες και Κείμενο
Πλοήγηση στο Internet
Εικόνες με Κίνηση

[4η Δημοτικού]
Εργασία με Έγγραφα
Εργασία με Φύλλα Υπολογισμών
Εργασία με Πολυμέσα
Εργασία με Ιστοσελίδες
Εργασία με Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο

[5η Δημοτικού]
Επεξεργασία Κειμένου
Επεξεργασία Υπολογιστικών Φύλλων
Επεξεργασία Πολυμέσων
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Επεξεργασία Εικόνας

[6η Δημοτικού]
Δημιουργία Σύνθετων Εντύπων
Σύνθετα Κινούμενα Γραφικά
Σχεδίαση Δικτυακού Τόπου
Επεξεργασία Video και DVD
Προχωρημένες Τεχνικές Λειτουργικού Συστήματος
Προγραμματισμός
Η Ζωή στο Διαδίκτυο

Παράθεση από: evry στις 23 Μαΐου 2010, 01:00:37 ΜΜ
Το να μιλάς ειρωνικά σε μένα δεν με ενοχλεί, αλλά ο iliasthess νομίζω ότι σου μιλάει μια χαρά και προσπαθεί να κάνει σοβαρό διάλογο. Εσύ γιατί τον ειρωνεύεσαι με ένα υφάκι του στυλ "έχω κάνει πολλές ώρες στο δημοτικό και τα ξέρω όλα?"

Έχεις δίκιο σε αυτό. Δεν είχα την πρόθεση αυτή βέβαια. Ζητω συγγνωμη απο τον iliasthes. Να ζητήσω και απο τον Vangelis. Εννοείται το μήνυμα μου σε αυτον ήταν χιουμοριστικό. Και αν θέλουν οι ίδιοι, ή θεωρούν οι διαχειριστές ότι είναι προσβλητικά, τότε να τα διαγράψουν.

Παράθεση από: evry στις 23 Μαΐου 2010, 01:00:37 ΜΜ
Δεν ξέρω αν το κατάλαβες αλλά μιλάει για εργαστήριο ΕΠΑΛ και όχι δημοτικού. Όταν μπεις σε τέτοιο εργαστήριο τα λέμε. Μέχρι τότε καλό θα ήταν να μην μειώνεις τη δουλειά των άλλων έτσι εύκολα, για πράγματα για τα οποία δεν μπορείς να έχεις άποψη, εκτός φυσικά αν ήσουν υπεύθυνη εργαστηρίου σε ΕΠΑΛ.

Δεν έχω πάει σε ΕΠΑΛ. Έχεις πάει σε δημοτικά; Γιατί εκεί οι υπολογιστές είναι πολύ πιο παλιοί. Δωρεές από δημαρχεία, τράπεζες, εταιρείες, γονεις. Ελάχιστοι είναι καινούργιοι. Και στατιστικά αν το δεις θα έβγαζαν περισσότερες βλάβες. Αλλά πάλι εχεις δίκιο. Ξαναζητώ συγγνώμη.

Παράθεση από: evry στις 23 Μαΐου 2010, 01:00:37 ΜΜ
παραπονιούνται τα παιδιά, βλέπεις αυτά τα άτιμα θέλουν δασκάλους, αλλά που να χωρέσουν αυτοί στο δημοτικό
+1


Ξέρεις ποια είναι η διαφορά μας evry; Ότι εσύ μετά από αυτους τους "διαλογους", μαλλον θα κάνεις τα μπάνια σου το καλοκαίρι. Εγώ θα ψάχνω για δουλειά και θα στέλνω βιογραφικά (με 4 χρόνια στα ολοήμερα που δεν θα αξίζουν για πρωτοβάθμια, πόσο μάλλον για προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα). Εσύ θα πίνεις τον καφέ σου. Εγώ μπορεί να στον σερβίρω. Να με συγχωρείς που δεν είμαι "politically correct" σε ότι γράφω. 

Δεν είχα σκοπό να το παίξω παντογνώστρια. Ούτε να έρθω σε αντιπαράθεση με συναδέλφους. Και από ότι φαίνεται τα καταφερα και τα δυο. Δεν θα ενοχλήσω πάλι. Καλή τύχη σε όλους!

Antigonh

Αχ βρε παιδιά πολύ με στενοχωρήσατε σήμερα.
Το συμπέρασμα που βγάζω απ' όλα αυτά είναι ότι μας λείπει η συμπάθεια - με την αρχαία ελληνική έννοια - του ενός προς τον άλλο και την κατάστασή του.

Είναι κρίμα γιατί συχνά ψάχνουμε να βρούμε πράγματα που μας χωρίζουν και να τσακωνόμαστε γι΄αυτά αντί να κοιτάμε να αναδείξουμε και να χτίσουμε κάτι πάνω σε αυτά που μας ενώνουν.

Και είναι πολλά αυτά που μας ενώνουν πιστέψτε με! Αλλά είπαμε, η κατάρα του κλάδου (και του έθνους;): χίλιοι πληροφορικοί με χίλιες διαφορετικές απόψεις και όλοι αμετακίνητοι!!  ???

Keep Growing

Καλησπέρα Αντιγόνη.
Πρώτα απ' όλα θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για τα 69 υπέροχα μηνύματά σου μέχρι τώρα.  :)


Βέβαια, εγώ προσωπικά έχω την αίσθηση ότι δεν τσακώνονται οι συνάδελφοι, απλώς συζητάνε λίγο εντονότερα του φυσιολογικού, ορισμένες φορές.
Αλλά αυτή είναι η αίσθησή μου. Τώρα τι γίνεται (και λέγεται) μπροστά απ' τις οθόνες (πριν και μετά την πληκτρολόγηση ενός μηνύματος), ...ένας θεός το ξέρει.   ;D

"Και είναι πολλά αυτά που μας ενώνουν πιστέψτε με!" : ....έχεις απόλυτο δίκιο.

Είναι εποχές, απόλυτης ανάγκης, συλλογικής αντίδρασης για το αυτονόητο.
Ας αναλάβουμε λοιπόν όλοι τις ευθύνες μας απέναντι στα παιδιά μας πρώτα απ' όλα.
...και για όλα τα υπόλοιπα θα έχουμε καιρό να τα συζητήσουμε...
Τί άλλο να πω.

Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Keep Growing

"Δεν είχα σκοπό να το παίξω παντογνώστρια. Ούτε να έρθω σε αντιπαράθεση με συναδέλφους. Και από ότι φαίνεται τα καταφερα και τα δυο. Δεν θα ενοχλήσω πάλι. Καλή τύχη σε όλους!"

Εγώ προσωπικά θέλω να με ξαναενοχλήσεις συναδέλφισα.
Θέλω να με ξαναενοχλήσεις για να μπορέσω να καταλάβω την αγωνία σου.
Να καταλάβω καλύτερα, γιατί πρέπει να αγωνίζομαι.
Να καταλάβω και να προετοιμαστώ, όταν και η δική μου κόρη, που τώρα είναι 6 χρονών, αναγκαστεί να ενοχλήσει τον πατέρα της ζητώντας του εξηγήσεις για τα χαμένα χρόνια της εφηβείας της, για την απαξίωση των υπερβολικών της κόπων, για την εξαθλίωση του ανθρώπου, για την κατάληψη της παιδείας από την αγορά, για την απόλυτη ανασφάλεια, για την έλλειψη οράματος, για τον θάνατο της ψυχής της ...
Το δικό μου χρέος είναι να σε καταλάβω, και το δικό σου χρέος είναι να ξαναενοχλείς.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

iliasthes

Είχα πει δεν θα ξαναγράψω...Τις ειρωνίες τις προσπερνώ. Μέσα στην τάξη έχω μάθει να ανέχομαι πολύ χειρότερα και να τα αξιοποιώ και δημιουργικά. Το ότι γίνεται ήδη ένα έγκλημα στα δημοτικά με όλες τις ειδικότητες δεν θα με κάνει να ζητήσω να εγκληματίσω κι εγώ. Το πισωγύρισμα δεν έχει να κάνει με τη χρονολογία. Αν τα αποτελέσματα δείχνουν οτι βλάπτει τα παιδιά αυτής της ηλικίας η πολλαπλότητα των δασκάλων και η υπερβολική αύξηση των αντικειμένων που διδάσκονται, τότε δεν γυρνάμε προς τα πίσω αν τα καταργήσουμε αυτά, αλλά πάμε μπροστά. Αν κάτι εφαρμόζονταν πριν 30 χρόνια δεν σημαίνει αυτόματα οτι ήταν και αρνητικό. Είναι κοινή διαπίστωση οτι τα τελευταία χρόνια οι μαθητές που έρχονται στη δευτεροβάθμια έχουν όλο και περισσότερες αδυναμίες, τραγικές αδυναμίες θα έλεγα. Για να εντοπίσουμε που οφείλονται οι αδυναμίες πρέπει να εντοπίσουμε τις αλλαγές που έγιναν στο δημοτικό. Μία από τις αρνητικές αλλαγές, σύμφωνα με την πλειοψηφία των ψυχολόγων και των παιδαγωγών είναι αυτή, αλλά δεν πειράζει το παιδί μου ας μείνει αμόρφωτο, ας εμφανίσει και προβλήματα προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον, δεν πειράζει,  μπορεί έτσι να πάρω επιτέλους οργανική και να γλυτώσω από το άγχος να με μετατάξουν ή να με απολύσουν επειδή είμαι στη διάθεση εδώ και 6 χρόνια. Μπορεί να πάρω και τη μετάθεση που ποθώ αν είμαι τυχερός. Εξάλλου σίγουρα του χρόνου θα πάρω αναγκαστική απόσπαση στην πρωτοβάθμια. Οπότε αφού θα συμπληρώσω το ωράριο μου ας βάλουν το μάθημα μας υποχρεωτικά στο δημοτικό και ας μην ξέρουν τα παιδιά να γράφουν το όνομα τους, ας αυξάνεται το άγχος τους για το σχολείο. Εγώ βολεύτηκα, αυτό μετράει.Προφανώς σε όλο τον κόσμο οι δάσκαλοι είναι ικανοί να διδάσκουν όλα τα αντικείμενα, αλλά όχι στην Ελλάδα.  Τελικά πισωγύρισμα ήταν όλη αυτή η αυθαίρετη εισβολή στο δημοτικό χωρίς κανένα επιστημονικό και παιδαγωγικό κριτήριο.  Ο μόνος επιπλέον δάσκαλος που υπάρχει στις περισσότερες χώρες είναι ο δάσκαλος ειδικής αγωγής για όσους έχουν μαθησιακές δυσκολίες. Εδώ βάζουμε σεμιναριούχους, αλλά δεν πειράζει διδάσκουμε 2 ξένες γλώσσες, πληροφορική, θέατρο, χορό και το παιδί φτάνει στα όρια της παράνοιας, αφού δεν έχει μάθει ανάγνωση και γραφή ακόμα.

Το τι κάνω στο σχολείο που εργάζομαι και τι επιτρέπω ή όχι και πως αντιμετωπίζω τα διάφορα προβλήματα που προκύπτουν άσε να το ξέρω καλύτερα εγώ, οι συνάδελφοι και οι μαθητές μου. Το οτι όμως όλα όσα περιέγραψα υπάρχουν σαν φαινόμενα είναι αδιαμφισβήτα και η διεκδίκηση ο καθηγητής πληροφορικής να φτιάχνει sites, να επισκευάζει υπολογιστές, να γράφει διαβιβαστικά και να χειρίζεται διάφορα λογισμικά διοικητικής διαχείρισης , θα χειροτερέψουν αυτό το πρόβλημα είναι επίσης αναμφισβήτητο. Αλλά τι πειράζει; Θα πάρουμε περισσότερες οργανικές. Στο ολοήμερο βέβαια συνήθως είναι μόνο ο δάσκαλος του ολοήμερου και ο καθηγητής της ειδικότητας. Δεν είναι όλος ο σύλλογος δεν έρχονται γονείς για δικαιολόγηση απουσιών για βεβαιώσεις σπουδών και για κάθε λογής έγγραφο, διαβιβαστικά δεν εκδίδονται, δεν παίρνουν τηλέφωνο οι προϊστάμενοι και οι διευθυντές δευτεροβάθμιας.

Για την εργαστηριακή υποστήριξη δε χρειάζεται να απαντήσω, όσοι έχουν δουλέψει σε ΕΠΑΛ γνωρίζουν τα δεκάδες προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά και ιδιαίτερα με τα ΕΠΑΛ που οι ειδικότητες μπαίνουν στα εργαστήρια μας, χωρίς καθηγητή πληροφορικής και επειδή το τονίζεις, ούτε εγώ απαλλάσσομαι από τα μαθήματα λόγω του εργαστηρίου, δεν είμαι υπεύθυνος, αλλά ναι θα χρειαζόμουν έναν τεχνικό, όπως θα χρειαζόταν και μια γραμματέας. Βλέπεις τόσες δεκάδες ανεπτυγμένες και υποανάπτυκτες (έτσι τις θεωρούμε εμέις) χώρες πού έχουν διοικητική και τεχνική υποστήριξη στα σχολεία τους και έχουν καλύτερα αποτελέσματα δεν γνωρίζουν.Τόσες χώρες που έχουν τραπεζοκόμους, μαγείρισσες κλπ δεν γνωρίζουν. Μπορώ να γίνω και τραπεζοκόμος και βιβλιοθηκονόμος, και τεχνικός και χτίστης, και ας μην μου μένει δυνατότητα να κάνω πιο ποιοτική την πραγματική μου δουλειά, εξάλλου πληρώνομαι τι με νοιάζει; και προς τα έξω φαίνεται πως δουλεύω περισσότερο αν κάνω όλα αυτά. θα βάλω και ένα κατσαβίδι στο αυτί μου για να τονίζω πόσο εργατικός είμαι.
Το γεγονός οτι οι εργαστηριακές ώρες απαλλαγής σε χώρες με καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχουν την έννοια της συντήρησης των εργαστηρίων, αλλά της προετοιμασίας των εργαστηρίων για τα μαθήματα, ενώ για τη συντήρηση έχουν τεχνικούς, εμένα δεν με απασχολεί.

Τι βάζω σε προτεραιότητα; Ο,τιδήποτε βελτιώνει κατά τη γνώμη μου και κατά τις γνώσεις μου το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα και όχι ο,τιδήποτε συμφέρει το σαρκίο μου. Την αύξηση των ωρών στο γυμνάσιο την θεωρώ απαραίτητη γιατί είναι χρήσιμη για τα παιδιά και εφικτή στο ολοήμερο γυμνάσιο χωρίς να κόπούν άλλα μαθήματα, με την προοπτική να καταργηθεί το φροντιστήριο. Θεωρώ αναγκαίο να υπάρχουν υποχρεωτικές ώρες στο λύκειο. Θεωρώ αναγκαίο το κρατικό πιστοποιητικό Χρήσης Η/Υ μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση και να μπαίνει δεύτερος καθηγητής στα εργαστήρια με 12 καθηγητές, γιατί θα βελτιώσει το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Το γεγονός οτι θα προκύψουν προσλήψεις για μένα είναι το επακόλουθο, αλλά όχι το κριτήριο επιλογής των διεκδικήσεων μου. Θέλω στη δουλειά μου να έχω αποτέλεσμα.  Ναι θέλω να κλείσουν τα κυλικεία και να υπάρχουν εστιατόρια με μαγείρισσες και τραπεζοκόμους και τα παιδιά από την παιδική και εφηβική ηλικία να μάθουν να τρέφονται σωστά, Θέλω να υπάρχουν βιβλιοθηκονόμοι στις βιβλιοθήκες και όχι επιμορφωμένοι καθηγητές για να γεμίζουμε το ωράριο μας και να βολευόμαστε. Θέλω να υπάρχει διοικητικό προσωπικό και όχι να συμπληρώνουμε το ωράριο μας έτσι για να βολευόμαστε ή να καλύπτεται η παιδαγωγική ανεπάρκεια με σφραγίδες και διαβιβαστικά. Θέλω να ασχολούμαι 8 ώρες τη μέρα στο σχολείο, μόνο προετοιμάζοντας τη διδασκαλία μου και διδάσκοντας, γιατί σε τελική ανάλυση από αυτό θα κριθώ πόσο καλός ή κακός είμαι και όχι φτιάχνοντας ιστοσελίδες, γράφοντας διαβιβαστικά και βιδώνοντας ή ξεβιδώνοντας τροφοδοτικά, μητρικές και οτιδήποτε άλλο. Η εκπαίδευση είναι μιά μεταβιβαστική πληρωμή. Δεν παράγει άμεσα αξία. Πληρώνεται από τμήμα της αξίας που παράγεται σε άλλους τομείς της οικονομίας και συγκεκριμένα από τους φόρους  που δίνουν οι διάφοροι κλάδοι στο κράτος και πληρώνεται για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι γιατί διαπαιδαγωγεί την επόμενη γενιά της κοινωνίας μας, και ο δεύτερος οτι προετοιμάζει τους εργαζόμενους, επαγγελματίες, επιστήμονες που θα παράγουν τον κοινωνικό πλούτο της επόμενης γενιάς. Η ευθύνη ενός εκπαιδευτικού είναι να συνεισφέρει σε αυτό το αποτέλεσμα όσο μπορεί πιο αποτελεσματικά και να είναι χρήσιμος στην κοινωνία που πληρώνει για να υπάρχει η εκπαίδευση. Με αυτό το κριτήριο βάζω τις διεκδικήσεις μου και όχι με το κριτήριο τι συμφέρει εμένα, τον κολλητό μου και την αρραβωνιαστικιά μου.

Υ.Γ: Επειδή έχω δουλέψει και σε ολοήμερο, συμπληρώνοντας το ωράριο μου, είχε το καλύτερο εργαστήριο που συνάντησα σε αυτά τα 8 χρόνια που είμαι στην εκπαίδευση και ήταν και οι πιο ευχάριστες ώρες μου, αλλά δεν θα με κάνει να αλλάξω γνώμη για το αν πρέπει να βρίσκομαι εκεί.

Υ.Γ.2: Όταν λες να διεκδικήσουμε την απαλλαγή από τα μαθήματα για να φτιάχνουμε sites και να χειριζόμαστε το e-school αυτά τα θεωρείς εκπαιδευτική εργασία ή βοηθητική;



iliasthes

Παράθεση από: Keep Growing στις 23 Μαΐου 2010, 09:28:02 ΠΜ


Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ξεχνάμε τον πολύ σοφό προβληματισμό του Ηλία του Θεσσαλονικιού (φαντάζομαι ).
Έτσι λοιπόν, όποτε  υπάρχουν στοιχεία (επιστημονικά)  στο "τι θέλουμε", καλό είναι να τα μοιραζόμαστε.
Κάποια συστήματα του παρελθόντος, όπως ο σοσιαλισμός, δεν σημαίνει ότι επειδή χάσανε πρόσκαιρα την μάχη, χάσανε και τον πόλεμο.

http://sibilla-gr-sibilla.blogspot.com/2010/05/blog-post_23.html
Αν και είμαι υπέρ μιας λύσης με αυτό τον τίτλο (αλλά με πολύ διαφορετικό περιεχόμενο από αυτό που εννοεί ο ομιλητής), έστω και μια αστικοδημοκρατική επανάσταση, με επαναφορά βασικών αρχών της αστικής δημοκρατίας που ΄τα τελευταία 20 χρόνια τουλάχιστον έχουν κουρελοποιηθεί θα έδινε μια ανάσα. Θα μείωνε τις κοινωνικές ανισότητες, τον νεποτισμό και τη διαφθορά. Σήμερα ένα Σύνταγμα σαν αυτό της εθνοσυνέλευσης της Τροιζήνας θα φαινόταν σαν αν έρχεται από το μακρινό μέλλον και όχι από το μακρινό παρελθόν.

Keep Growing

Δεν είμαι και πολύ σίγουρος, ότι η αστική Δημοκρατία έχει πιθανότητες να συνεχίσει να υφίσταται στο μέλλον.
Για να συμβεί αυτό που λες έστω θεωρητικά, προϋποθέτει  την άμεση αντικατάσταση όλων εκείνων των συστατικών στοιχείων που επέτρεπαν τόσα χρόνια (35 και όχι 20) "στην άπληστη
εκμετάλλευση του κράτους από τους ιδιώτες, και  στην αδιαφανή και ασύστολη
ληστεία του δημόσιου συμφέροντος."
Και τι μένει; Ποιοι θα κληθούν να επανδρώσουν τη νέα αστική Δημοκρατία;
Όσο υπάρχει η ελεύθερη αγορά, καμιά Δημοκρατία δεν θα μπορέσει ποτέ να : "μειώσει τις κοινωνικές ανισότητες, τον νεποτισμό και τη διαφθορά".
Όταν η οικονομία είναι σήμερα το βασικότερο συστατικό στοιχείο της κοινωνίας δεν μπορεί να εξαιρείται από την Δημοκρατία.


"Η θεωρία του Francis Fukuyama για «το τέλος της Ιστορίας», υπό την έννοια της
διεθνούς επικράτησης της Δημοκρατίας και της Ελεύθερης Αγοράς μετά την
κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, διαψεύστηκε ως προς το πρώτο και κύριο
σκέλος της, δηλαδή την ουσία της Δημοκρατίας. Το παραδέχεται και ο ίδιος ο
Fukuyama δηλώνοντας ότι η στρωματοποιημένη και άνιση κοινωνία αδυνατίζει
την ίδια τη Δημοκρατία και συμπληρώνοντας ότι το φιλελεύθερο δόγμα για
«λιγότερο κράτος» προϋποθέτει ότι το κράτος που μένει είναι ένα
αποτελεσματικό κράτος δικαίου. Άλλως, επισημαίνει, διολισθαίνουμε από το
αναποτελεσματικό κράτος σε μια πολύ χειρότερη κατάσταση, στην άπληστη
εκμετάλλευση του κράτους από τους ιδιώτες, στην αδιαφανή και ασύστολη
ληστεία του δημόσιου συμφέροντος."

http://www.itia.ntua.gr/el/docinfo/938/
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

poursali

και αλλη μορφη εμπρακτου αγωνα... την ειχατε ακουσει?
http://press-gr.blogspot.com/2010/05/blog-post_3924.html
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ