ΔΉΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ

Ξεκίνησε από xaidi, 04 Μαρ 2004, 11:55:09 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

xaidi

ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΟΤΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΟΡΙΣΤΗ, ΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ "ΕΞΟΔΟΥ" ΤΟΥ; ΜΕ ΚΑΘΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ :)
Ευχαριστώ,

Laertis

Και στις διαδικασίες και στις συναρτήσεις δηλώνονται όλες οι μεταβλητές στο τμήμα δηλώσεων είτε αφορούν "είσοδο" είτε - στις διαδικασίες- "έξοδο" είτε είναι τοπικές μεταβλητές. Αυτό νομίζω προκύπτει και απο τα παραδείγματα που λύνει το βιβλίο και το τετράδιο στο 10ο κεφάλαιο. ;)
Το πρόβλημα που θα υπάρξει είναι ότι αν μπει άσκηση με υποπρογράμματα , υποχρεώνεται κάθε μαθητής να δώσει τη λύση με πρόγραμμα, πράγμα που όμως παραβαίνει την αρχική οδηγία βάσει της ύλης ότι : "απάντηση στις ασκήσεις του μαθήματος μπορεί να δοθεί είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε ΓΛΩΣΣΑ". Ίδωμεν ...  :)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

P.Tsiotakis

Είναι σαφές στο βιβλίο οτι όλες οι παράμετροι ενός υποπρογράμματος δηλώνονται σε αυτό στο τμήμα δηλώσεων. Είτε είναι πίνακες (με τις μέγιστες διαστάσεις) είτε οτιδήποτε άλλο

Ουσιαστικά ο μόνος δρόμος (σύμφωνα με το διδακτικό πακέτο) υλοποίησης υποπρογράμμάτων είναι η ΓΛΩΣΣΑ. Προσωπικά δεν το θεωρώ και τόσο μεγάλο πρόβλημα. Έχουμε στη διάθεσή μας συγκεκριμένα εργαλεία και τα χρησιμοποιούμε όπου χρειάζεται.

Αν σε επόμενη έκδοση του βιβλίου υπάρχει υλοποίηση υποπρογραμμάτων σε αλγόριθμο (ουσιαστικά κλήση αλγόριθμου από αλγόριθμο) τότε δεν θα χρειάζεται καν η ΓΛΩΣΣΑ

xaidi

ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ 212 ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΕΜΒΑΔΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΗ΄ΛΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΕΜΒΑΔΟ_ΚΥΚΛΟΥ;ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Ο ΤΥΠΟΣ ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΞΟΔΟΥ; ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ
Ευχαριστώ,

P.Tsiotakis

Ακόμη δεν αντιλήφθηκα xaidi γιατί δημιούργησες νέο θέμα αφού είχες ήδη δημοσιεύσει την ερώτησή σου σε αυτό?

Έχω την αίσθηση οτι δεν έχεις διαβάσει προσεκτικά το κεφάλαιο 10. Σελίδα 213 η προτελευταία πρόταση λέει: "... Η συνάρτηση υπολογίζει το εμβαδό του κύκλου και το αποτέλεσμα αυτό εκχωρείται στο όνομα της συνάρτησης...". Δεν υπάρχει μεταβλητή Εμβαδό_Κύκλου, υπάρχει συνάρτηση με το όνομα αυτό και μάλιστα δηλώνεται ο τύπος της που είναι πραγματικός αριθμός. Παραπληροφόρηση είναι να λέμε οτι η συνάρτηση είναι μεταβλητή !

Συνεχώς γράφεις οτι υπάρχουν ασάφειες. Εγώ πιστεύω οτι το κεφάλαιο 10 (έστω και χωρίς την παράγραφο 10.5.3 στην ύλη) πετυχαίνει να παρουσιάσει ΜΕ ΑΠΛΟ ΤΡΟΠΟ τις αρχές του τμηματικού προγραμματισμού.

Όταν δραστηριοποιήθηκα στο forum στόχος μου ήταν να συζητήσουμε για τέτοια θέματα και να μην υπάρξει σύγχυση καθώς υπάρχουν πολλές απορίες από όλους σε πολλά θέματα. Βέβαια υπάρχουν και άλλοι που βλέπουν οτι τα πράγματα ωρίμασαν και απλά διαβάζουν το forum, συμφωνούν και προσυπρογράφουν με όλους

Σε συμβουλεύω xaidi να δεις λίγο το κομμάτι της θεωρίας για το κεφάλαιο 10 στον καταραμένο δικτυακό μου κόμβο, που όμως δεν μπορώ να τον παρουσιάσω εδώ γιατί πιέζω για συγχαρητήρια

xaidi

ήδη εχω διαβάσει και κατεβάσει πολλά στοιχεία από το site θα μου επιτρέψεις όμως να ρωτάω γιατί για το ίδιο θέμα ακόμη και εσύ στα παραδείγματα έχεις διαφορές με το βιβιλιο και αυτά που μου λες. π.χ. λυμένο παράδειγμα 10.1.2 που δηλώνεις την εκτίμηση (βέβαια στην προτελευταία σειρά την μεταφέρεις στο όνομα της συνάρτησης, για ποιο λόγο;) και ειδικά στην 10.1.3 που την ονομάζεις εις_το_τετράγωνο και η εξοδός σου είναι η τετράγωνοπαρόλ' αυτά θεωρώ ότι έχεις κάνει πολύ καλή δουλειά και πρέπει να σου την αναγνωρίσουμε.(ο ενικός που χρησιμοποιώ είναι για να μπορώ να πιστεύω ότι μιλάμε σε πιοο οικεία βάση αν το επιτρέπεις. ???)
Ευχαριστώ,

P.Tsiotakis

#6
Θεωρώ οτι τα παιδιά πρέπει να δουλεύουν τυποποιημένα μέχρι να εμπεδώσουν (ΑΝ εμπεδώσουν) το αντικείμενο.

Το βιβλίο xaidi δεν ξενακαθαρίζει αν επιτρέπεται ή όχι πολλαπλή κλήση του ονόματος της συνάρτησης στο τμήμα εντολών της (δε μιλάω για αναδρομή, μιλάω για χρήση του ονόματος πχ σε ΑΝ ΤΟΤΕ και ΑΛΛΙΩΣ).
Άρα η μεθοδολογία που προτείνω είναι να γράφουμε κανονικά όλες τις εντολές και να χρησιμοποιείται η μεταβλητή εκτίμηση η οποία θα δώσει την τιμή της στο όνομα της συνάρτησης για να περάσει στο τμήμα προγράμματος που την κάλεσε, σαφώς λίγο διαφορετικό από το βιβλίο.

Θα μπορούσε να λείπει η μεταβλητή εκτίμηση και μια εντολή εκχώρησης, αλλά θεωρώ οτι έτσι τα παιδιά σε πιο σύνθετα παραδείγματα θα το καταννοήσουν καλύτερα και δεν τίθεται και θέμα παρερμηνείας ή έλλειψης του βιβλίου

Με εκτίμηση,    (tsiotakis@hotmail.com)

xaidi

συμφωνώ και εγώ! βέβαια  θα τους επισημάνω και τα δύο γιατί το επίπεδο διαφέρει και ο τρόπος που (τουλάχιστον οι δικοί μου μαθητές) αντιλαμβάνονται τα υποπρογράμματα. σίγουρα αυτή η μεθοδολογία βοηθά στην αποφυγή λαθών και τυποποιεί την μεταφορά των παραμέτρων. Δεν ξέρω όμως αν χρησιμοποιώντας μια μεταβλητή εκτίμηση για παράδειγμα, το υποπρόγραμμα "μεγαλώνει" με μια εντολή η οποία θα μπορούσε από κάποιους εξεταστές να θεωρηθεί περιτή.
πάντως ευχαριστώ για τις διεκρινήσεις και κάτι τελευταίο, και για όσους δεν γνωρίζουν, θεωρώ ότι η σελίδα σου είναι μια από τις σοβαρότερες όχι μόνο λόγω του υλικού της αλλά και για το λόγο ότι ενημερώνεται συνέχεια που δείχνει τη δουλειά και το χρόνο που διαθέτεις.  ;)
Ευχαριστώ,

P.Tsiotakis

#8
Αγαπητή xaidi,

Δεν θα ήθελα να ζω σε έναν κόσμο που οι εξεταστές θα θεωρούσαν λάθος μια τέτοια εντολή. Το αν την θεωρούν περιττή μου είναι εντελώς αδιάφορο, σημασία έχει να μπουν όλα τα μόρια στην άσκηση και αυτό θα γίνει μόνο αν τα παιδιά τη λύσουν ΣΩΣΤΑ

Την ιστοσελίδα, λέω να την παγώσω (αν και υπάρχουν άφθονα να προστεθούν) γιατί δεν ξέρω αν σε μερικούς μήνες το μάθημα θα διδάσκεται !!!
Σύντομα ο καταραμένος δικτυακός κόμβος θα ανανεωθεί σε άλλη κατεύθυνση