ΑΠΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΕΞΕ

Ξεκίνησε από ΤΙΜ, 21 Αυγ 2019, 01:21:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ΤΙΜ

Καλημέρα σας, μπορώ στην ΕΠΙΛΕΞΕ στις περιπτώσεις να έχω σύνθετη συνθήκη ; και πως γίνεται ; (π.χ. περίπτωση x>3 και y=2 ;;;). Νομίζω πως στο σχολικό υλικό δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση. 

pgrontas

Αν παρακολουθήσεις το βίντεο στο https://diavlos.grnet.gr/room/1604?eventid=6525&vod=6717_session στο 3:28:00 περίπου, λένε ότι η σύνθετη συνθήκη πρέπει να αντιμετωπιστεί με (εσωτερική?) Αν. Φαντάζομαι θα ερθει κάτι πιο σαφές στις οδηγίες διδασκαλίας.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Εγώ θα έλεγα ότι σε "περίεργες" περιπτώσεις, καλό θα είναι να χρησιμοποιείται η "Αν" και μόνο αυτή
Η "Επίλεξε" είναι για τυποποιημένες περιπτώσεις για να προσφέρει κάποια πλεονεκτήματα λόγω της μορφής της
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

George Eco

Νομίζω πως για περίπλοκότερα πράγματα από διακριτές ακέραιες τιμές, έχουμε την ΑΝ. Η ΕΠΙΛΕΞΕ λειτουργεί καλύτερα στο μάτι, όταν έχει να κάνει με ακέραιες απλές τιμές. Πάντως η ΕΠΙΛΕΞΕ θέλουμε δε θέλουμε, θα μας στοιχειώσει αν δεν έρθει καμιά γρήγορη οδηγία του Υπουργείου.

tsioulak

Παράθεση από: George Eco στις 22 Αυγ 2019, 10:21:33 ΠΜ
Νομίζω πως για περίπλοκότερα πράγματα από διακριτές ακέραιες τιμές, έχουμε την ΑΝ. Η ΕΠΙΛΕΞΕ λειτουργεί καλύτερα στο μάτι, όταν έχει να κάνει με ακέραιες απλές τιμές. Πάντως η ΕΠΙΛΕΞΕ θέλουμε δε θέλουμε, θα μας στοιχειώσει αν δεν έρθει καμιά γρήγορη οδηγία του Υπουργείου.

Ας ελπισουμε να είναι στις πρώτες οδηγίες που θα δώσει το υπουργείο.

gpapargi

Παράθεση από: ΤΙΜ στις 21 Αυγ 2019, 01:21:06 ΜΜ
Καλημέρα σας, μπορώ στην ΕΠΙΛΕΞΕ στις περιπτώσεις να έχω σύνθετη συνθήκη ; και πως γίνεται ; (π.χ. περίπτωση x>3 και y=2 ;;;). Νομίζω πως στο σχολικό υλικό δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση. 

Ο λόγος που βγήκε από την ύλη η επίλεξε είναι ακριβώς ότι ζητήθηκε κάτι τέτοιο σε θέμα πανελληνίων. Η επίλεξε είναι πολύ καλή για διακριτές τιμές που αναφέρονται μια προς μία. Η κακή χρήση της οδήγησε στην κατάργησή της.
Αντίστοιχα θέματα κακής χρήσης κομματιού της ύλης έχουμε και σε άλλα μαθήματα. Πχ στα μαθηματικά, θεωρητικές ασκήσεις πάνω στο θεμελιώδες θεώρημα του απειροστικού λογισμού και μόνιμη θέση τους στο τέταρτο θέμα, οδήγησε στο να το βγάλουν από την ύλη.

Νίκος Αδαμόπουλος


akalest0s

Παράθεση από: pgrontas στις 21 Αυγ 2019, 01:36:55 ΜΜ
Αν παρακολουθήσεις το βίντεο στο https://diavlos.grnet.gr/room/1604?eventid=6525&vod=6717_session στο 3:28:00 περίπου, λένε ότι η σύνθετη συνθήκη πρέπει να αντιμετωπιστεί με (εσωτερική?) Αν. Φαντάζομαι θα ερθει κάτι πιο σαφές στις οδηγίες διδασκαλίας.
Τελικά, βλέπετε κάποια περαιτέρω εξήγηση από υπουργείο; Δεν βλέπω τίποτα σχετικό.  ???
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

pgrontas

Μεταφέρω προφορική ενημέρωση από σύμβουλο με κάθε επιφύλαξη:
Απαγορεύεται στην ΕΠΙΛΕΞΕ η ύπαρξη ΚΑΙ και Η στις περιπτώσεις.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

P.Tsiotakis

Και πριν βγει η ΕΠΙΛΕΞΕ από την ύλη, και όσο ήταν εκτός, και αφού ξαναμπήκε

δεν επιτρέπεται η χρήση λογικών τελεστών στις Περιπτώσεις

και το "από έως" να είχε υλοποιήσει η παλιά ή η νέα συγγραφική ομάδα (κακώς δεν το όρισε η νέα),
και πάλι θα υλοποιούταν με άλλο τρόπο και όχι με τη χρήση λογικών τελεστών.

Με άλλα λόγια, το παρακάτω δεν υλοποιείται με ΕΠΙΛΕΞΕ:
Παράθεση από: ΤΙΜ στις 21 Αυγ 2019, 01:21:06 ΜΜ
Καλημέρα σας, μπορώ στην ΕΠΙΛΕΞΕ στις περιπτώσεις να έχω σύνθετη συνθήκη ; και πως γίνεται ; (π.χ. περίπτωση x>3 και y=2 ;;;). Νομίζω πως στο σχολικό υλικό δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση. 

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Μια ερώτηση  τι λέμε  σε ερώτηση  μαθητή  του στυλ ότι στον συντάκτη της γλώσσας
και δίπλα από την δέσμευμενη λεξη περίπτωση δεν δέχεται  συγκριτικό  τελεστή, όμως σε αντίθεση   το σχολικό Βιβλίο  λέει ότι  μπορεί  να υπάρχει συγκριτικος τελεστής
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

petrosp13

Ότι ο συντάκτης είναι απλά ένα εργαλείο και όχι η εξεταστέα ύλη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ολγα

Στο νέο Βιβλίο μαθητή στη σελ. 75 αναφέρεται για το ΕΠΙΛΕΞΕ <έκφραση>:

Όπου:
<έκφραση> :
είναι μια μεταβλητή, η τιμή της οποίας θα ελεγχθεί με τις τιμές που δίνονται στις ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ και ανάλογα σε ποια ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ανήκει θα εκτελεστούν οι αντίστοιχες εντολές ή η πράξη, που υπολογίζει την τιμή της.
Δηλαδή, η <έκφραση> μπορεί να είναι:
- Μεταβλητή
- Αριθμητική πράξη
- Συγκριτική πράξη

ΑΠΟΡΙΑ 1η:
Αριθμητική πράξη και όχι αριθμητική έκφραση; Δηλ. με βάση τον ορισμό το α+β είναι αποδεκτό αλλά το (α+β)*γ  δεν είναι αφού περιέχει δυο αριθμητικές πράξεις;
ΑΠΟΡΙΑ 2η:
Οι συγκριτικές πράξεις (π.χ. α>β+γ) επιτρέπονται αλλά οι  λογικές εκφράσεις απαγορεύονται; Π.χ. αν flag1 και flag2 δυο λογικές μεταβλητές κάτι τέτοιο:         
flag1 ΚΑΙ flag2      απαγορεύεται;
Στο βιβλίο ΑΕΠΠ αναφέρεται (στο τέλος της σελ.37 ):
Μια έκφραση μπορεί να αποτελείται από μια μόνο μεταβλητή ή σταθερά μέχρι μια πολύπλοκη μαθηματική παράσταση.
Μήπως οι συγγραφείς του νέου βιβλίου απλά ήθελαν να αποκλείσουν από τον ορισμό για την  <έκφραση> στην ΕΠΙΛΕΞΕ την περίπτωση της έκφρασης που αποτελείται από μια μόνο σταθερά;

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ

Απορία και δική μου.

πχ1 συνθήκη α>=3 και β>=5.... απαγορεύεται γιατί έχω δύο διαφορετικές μεταβλητές οπότε δεν μπορώ να τις βάλω στο επιλεξε;
πχ2 συνθηκη α>=3 και α<=10 ...απαγορεύεται γενικά το ΚΑΙ στο επιλεξε;
πχ3 συνθηκη α=3 ή α=5 ή α=10 ...επιτρεπεται και μπαίνει κόμα (παρολο που ειναι λογικος τελεστη το Ή- επειδη παραπανω αναφερατε οτι απαγορευονται γενικα οι λογικοι τελεστες)

Ευχαριστώ!

P.Tsiotakis

Παράθεση από: ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ στις 23 Οκτ 2019, 12:05:22 ΜΜ
πχ1 συνθήκη α>=3 και β>=5.... απαγορεύεται γιατί έχω δύο διαφορετικές μεταβλητές οπότε δεν μπορώ να τις βάλω στο επιλεξε;
OXI

Παράθεση από: ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ στις 23 Οκτ 2019, 12:05:22 ΜΜ
πχ2 συνθηκη α>=3 και α<=10 ...απαγορεύεται γενικά το ΚΑΙ στο επιλεξε;

ΕΠΙΛΕΞΕ α
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 3..10
(σελίδα 52, πρόσφατων λύσεων ΙΕΠ)

θα μπορούσε και με διαδοχικά ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να υλοποιηθεί...
ΕΠΙΛΕΞΕ α
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ < 3
! κάτι άλλο
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ <=10
! αυτό που έγραψες
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ
! κάτι άλλο
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ

Παράθεση από: ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ στις 23 Οκτ 2019, 12:05:22 ΜΜ
πχ3 συνθηκη α=3 ή α=5 ή α=10 ...επιτρεπεται και μπαίνει κόμα (παρολο που ειναι λογικος τελεστη το Ή- επειδη παραπανω αναφερατε οτι απαγορευονται γενικα οι λογικοι τελεστες)

ΕΠΙΛΕΞΕ α
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 3, 5, 10

πρόκειται για την συμπαγή μορφή της ΕΠΙΛΕΞΕ (το οποίο αποτελεί πλεονέκτημα σύμφωνα με τη θεωρία, αν και ..... δεν της φαίνεται)

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ

Έστω η εκφώνηση της άσκησης σελ 50 από τις λύσεις ΙΕΠ.
Παραθέτω τους παρακάτω τρόπους. Είναι όλοι σωστοί;

1.
ΑΝ κβ >= 0 ΤΟΤΕ
   ΕΠΙΛΕΞΕ κβ
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ <= 2000
      αξία <- κβ*1.52
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ <= 3200
      αξία <- 2000*1.52 + (κβ - 2000)*2.03
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ
     αξία <- 2000*1.52 + 1200*2.03 + (κβ - 3200)*4.65
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ
  ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ 'Λάθος δεδομένα...'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

2.
ΑΝ κβ >= 0 ΤΟΤΕ
   ΕΠΙΛΕΞΕ κβ
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 0..2000
      αξία <- κβ*1.52
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2001..3200
      αξία <- 2000*1.52 + (κβ - 2000)*2.03
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ
     αξία <- 2000*1.52 + 1200*2.03 + (κβ - 3200)*4.65
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ
  ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ 'Λάθος δεδομένα...'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

3.
   ΕΠΙΛΕΞΕ κβ
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ <= 2000
      αξία <- κβ*1.52
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ <= 3200
      αξία <- 2000*1.52 + (κβ - 2000)*2.03
   ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ
     αξία <- 2000*1.52 + 1200*2.03 + (κβ - 3200)*4.65
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ

akalest0s

Στην 3η περίπτωση, γιατί αγνοείς τον περιορισμό κβ >= 0? Μπορεί να είναι λογικό ότι θα είναι μεγαλύτερο του 0, αλλά νομίζω δεν μπορείς έτσι αυθαίρετα να αγνοήσεις τον περιορισμό, ειδικά από την στιγμή που το συμπεριλαμβάνει ο δοσμένος πίνακας.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ

Με το σκεπτικό ότι σε όλες τις ασκήσεις που υπάρχουν και στα βοηθήματα τις λύνουμε με πολλαπλής και δεν βάζουμε εμφωλευμένες αλλά κατευθείαν πχ χ<=1000 γιατί να βάλουμε εδώ ;

anestis85

Καλησπέρα σε όλους,
σύμφωνα με τη νέα ύλη γνωρίζουμε ότι:
Η  <λίστα_τιμών_Ν> μπορεί να αποτελείται από: διακριτές τιμές (π.χ. 1, 5, 8), από περιοχή τιμών από...έως  (π.χ. από 4 έως 20) ή να υπακούν σε μια συνθήκη (π.χ. < 30). Στη <λίστα_τιμών_Ν>  ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση των τελεστών ΚΑΙ, Ή, ΌΧΙ.
Η δική μου απορία είναι η εξής: Μπορώ να βάλω κείμενο στην Επίλεξε;

πχ.
Διάβασε Ον
Επίλεξε Ον
Περίπτωση "Κώστας"
     Γράψε "Σε λένε Κώστα"
Τέλος_Επιλογών

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι δεν επιτρέπεται. Η θεωρία αναφέρει το τί μπορεί να μπει στη λίστα τιμών. Αλλά όχι αποκλειστικά...

ikariofil

το κείμενο δεν είναι μια αλφαριθμητική τιμή; Για ποιο λόγο να μην επιτρέπεται;

P.Tsiotakis

έχει δίκιο ο Ηλίας
επιτρέπονται οι αλφαριθμητικές τιμές

το νέο βιβλίο έχει και παράδειγμα με λογικές τιμές

gthal

#21
Παράθεση από: anestis85 στις 25 Νοε 2019, 12:50:11 ΜΜ
Η  <λίστα_τιμών_Ν> μπορεί να αποτελείται από: διακριτές τιμές (π.χ. 1, 5, 8), από περιοχή τιμών από...έως  (π.χ. από 4 έως 20) ή να υπακούν σε μια συνθήκη (π.χ. < 30). Στη <λίστα_τιμών_Ν>  ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση των τελεστών ΚΑΙ, Ή, ΌΧΙ.
Έχει βρει κανείς παράδειγμα σύνταξης  με περιοχή τιμών από...έως   ;
πχ πώς θα συντασσόταν το από 4 έως 20  χωρίς συνθήκες;

EDIT:  Εντάξει, μόλις είδα τις λύσεις από το ΙΕΠ  :-X 
Διάβασα και τις σχετικές συζητήσεις (είχα πολύ καιρό να μπω στο Στέκι)... Τι να πω... να προσθέσω κι εγώ την απογοήτευσή μου και την απελπισία μου  :'(
Δε μπορεί να διδαχθεί φέτος αυτό το μάθημα όπως το κάνανε  >:(

EDIT 2:
Και δηλαδή, να ρωτήσω κάτι; Το ΙΕΠ εξέδωσε αυτές τις λύσεις ώστε να επανακαθορίσει τον τρόπο σύνταξης; Η λύση ορίζει τον τρόπο σύνταξης, ή ο τρόπος σύνταξης ορίζει τη λύση; Εγώ λοιπόν γυρνάω και απαντάω στο ΙΕΠ και στην κοινότητα ολόκληρη ότι η λύση του είναι λάθος, γιατί δεν ακολουθεί τη σύνταξη που ορίζει το βιβλίο, τόσο το παλιό όσο και το καινούριο. Η σύνταξη μιλάει για λίστα τιμών. Οπουδήποτε στη ΓΛΩΣΣΑ έχουμε ορίσει λίστα αντικειμένων (πχ λίστα παραμέτρων, ή λίστα μεταβλητών στο τμήμα δηλώσεων, λίστα μεταβλητών δίπλα σε μία Διάβασε ή μια Γράψε) είναι τα αντικείμενα αυτά χωρισμένα με κόμμα. Το 4 .. 20  ΔΕΝ είναι λίστα τιμών όσον αφορά τη ΓΛΩΣΣΑ. Πότε το ξαναείδαμε αυτό;;; Το φτιάξαμε μόλις σήμερα!! και πρόκειται για τρανταχτή ασυνέπεια!! (ούτε βέβαια το <20 είναι λίστα τιμών - και σε αυτό είμαι πολύ αντίθετος)
Αυτό το "Οι τιμές αυτές μπορεί να είναι διακριτές τιμές, περιοχή τιμών από...έως ή να υπακούν σε μια συνθήκη" (ειδικά αυτό το από...έως) είναι τόόόόσο χαλαρό που μπορεί ο καθένας να το εκλάβει (και άρα να το συντάξει) όπως θέλει. Έτσι το ΙΕΠ το συντάσσει ως  <τιμή1> .. <τιμή2>  χωρίς να επικυρώνεται αυτή η σύνταξη πουθενά στο βιβλίο (άσε που το βιβλίο έχει τρεις τελείες και όχι δύο  :police: ).  Αν είναι να το δεχτούμε, τότε και κάποιος μαθητής που μπορεί να το συντάξει ως <τιμή1> --> <τιμή2> (είναι κι αυτός ένας τρόπος να συμβολίσω περιοχή τιμών από...έως όταν δεν υπάρχει ένας ήδη ορισμένος τρόπος στη ΓΛΩΣΣΑ) οπότε, γιατί όχι, να του το λάβουν κι αυτό σωστό!
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

akalest0s

Παράθεση από: gthal στις 29 Νοε 2019, 09:29:06 ΠΜ
EDIT 2:
Και δηλαδή, να ρωτήσω κάτι; Το ΙΕΠ εξέδωσε αυτές τις λύσεις ώστε να επανακαθορίσει τον τρόπο σύνταξης; Η λύση ορίζει τον τρόπο σύνταξης, ή ο τρόπος σύνταξης ορίζει τη λύση; Εγώ λοιπόν γυρνάω και απαντάω στο ΙΕΠ και στην κοινότητα ολόκληρη ότι η λύση του είναι λάθος, γιατί δεν ακολουθεί τη σύνταξη που ορίζει το βιβλίο, τόσο το παλιό όσο και το καινούριο. Η σύνταξη μιλάει για λίστα τιμών. Οπουδήποτε στη ΓΛΩΣΣΑ έχουμε ορίσει λίστα αντικειμένων (πχ λίστα παραμέτρων, ή λίστα μεταβλητών στο τμήμα δηλώσεων, λίστα μεταβλητών δίπλα σε μία Διάβασε ή μια Γράψε) είναι τα αντικείμενα αυτά χωρισμένα με κόμμα. Το 4 .. 20  ΔΕΝ είναι λίστα τιμών όσον αφορά τη ΓΛΩΣΣΑ. Πότε το ξαναείδαμε αυτό;;; Το φτιάξαμε μόλις σήμερα!! και πρόκειται για τρανταχτή ασυνέπεια!! (ούτε βέβαια το <20 είναι λίστα τιμών - και σε αυτό είμαι πολύ αντίθετος)
Αυτό το "Οι τιμές αυτές μπορεί να είναι διακριτές τιμές, περιοχή τιμών από...έως ή να υπακούν σε μια συνθήκη" (ειδικά αυτό το από...έως) είναι τόόόόσο χαλαρό που μπορεί ο καθένας να το εκλάβει (και άρα να το συντάξει) όπως θέλει. Έτσι το ΙΕΠ το συντάσσει ως  <τιμή1> .. <τιμή2>  χωρίς να επικυρώνεται αυτή η σύνταξη πουθενά στο βιβλίο (άσε που το βιβλίο έχει τρεις τελείες και όχι δύο  :police: ).  Αν είναι να το δεχτούμε, τότε και κάποιος μαθητής που μπορεί να το συντάξει ως <τιμή1> --> <τιμή2> (είναι κι αυτός ένας τρόπος να συμβολίσω περιοχή τιμών από...έως όταν δεν υπάρχει ένας ήδη ορισμένος τρόπος στη ΓΛΩΣΣΑ) οπότε, γιατί όχι, να του το λάβουν κι αυτό σωστό!
Σε αγαπάω, απλά!  ;D
Όπως ακριβώς τα λες.. Εγώ ευτυχώς την άφησα την Επίλεξε για όσο πιο αργά γινόταν, και ακόμη και όταν την έκανα, τους είπα "θα την ξαναδούμε, όταν/αν έρθουν οδηγίες διευκρινιστικές". Οπότε κάποια στιγμή θα την ξανακάνω, ξεκάρφωτη, με όσο πιο ξεκάθαρο τρόπο μπορώ, για να μην νιώθω και γω και τα παιδιά ότι κοροϊδευόμαστε (κάτι που με την επανένταξη της συγκεκριμένης δομής στην ύλη, έτσι και αλλιώς συμβαίνει..). Είναι πολύ άσχημο πράγμα, χωρίς ιδιαίτερο λόγο, να χάνουν τα παιδιά την αίσθηση εγκυρότητας, λογικής και τελικά σιγουριάς, λόγω τέτοιων κακών "υλοποιήσεων".

(παρεμπιπτόντως, αυτό που περιγράφεις είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν είναι καλή ιδέα να εξετάζονται τα παιδιά σε ψευδογλώσσα στις Πανελλαδικές)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

tsak

Σχετικά με το "από..εως", από τη στιγμή που υπάρχει στον ορισμό της ΕΠΙΛΕΞΕ και στο νέο βιβλίο, εγώ το δέχομαι και το διδάσκω στους μαθητές και δεν μπορεί να πει κανένας τίποτα νομίζω. Τώρα, η υλοποίηση διαστήματος τιμών του τύπου "0..200" θα μπορεί επίσης να γίνει δεκτή αφού υπάρχει στις λύσεις του ΙΕΠ. Θα πρέπει όμως κάποτε να βγει ένα ανανεωμένο και ενιαίο σύγγραμμα για να καταλήξουμε όλοι σε μια ψευδογλώσσα κοινά αποδεκτή από όλους και χωρίς θολά σημεία. 

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα και καλή χρονιά σε όλους
'
παιδιά, υποθέτω ας μη ρωτήσω καλύτερα αν η έκφραση/συμβολισμός/πως λέγεται   10..1 είναι σωστή έτσι ??? χεχεχε  ....  >:D :laugh: δηλαδή οκ το 1..10, το 10..1 ισχύει  ?? έτσι μιας που μου ήρθε το αναφέρω

Κώστας Τ.

Καλησπέρα και απο μενα.
Εστω οτι δεχόμαστε το 1...10 ή το "απο...εως". Αυτά ομως ειναι στις περιπτωσεις που το διαστημα ειναι "κλειστο", δηλαδη [1, 10].
Η ερωτηση μου ειναι, τι κανουμε σε περιπτωση που το διαστημα ειναι "ανοιχτο" σε καποιο ακρο; πχ (1, 10) ή [1, 10) ή (1, 10];
Σε συνθηκη θα λεγαμε πχ x>1 και x<10 (χωρις το ισον =)

P.Tsiotakis

Αν είναι το διάστημα ανοικτό, δεν υλοποιείται με τελίτσες, αλλά με τον άλλο τρόπο που μπορεί να υλοποιηθεί το από.έως,
τις ανισώσεις:

Επιλεξε χ
Περίπτωση <= 1
! αρβίλογλου
Περίπτωση < 10
! πυρίτιος
Τέλος_επιλογών

Κώστας Τ.

#27
Ευχαριστώ πολυ για την απαντηση!
Το Περιπτωση <= 1 δεν ειναι σωστο, το x ειναι μεγαλύτερο του 1 οταν x ε (1, 10), με την εννοια οτι δεν θελω να παρω περιπτωσεις για το x εκτός διαστηματος!
Επισης, αν εχουμε 2 διαστηματα, οχι κολλητα;
πχ x ε (1, 10) U (20, 30)
(Χωρις να παρω περιπτωσεις εκτος διαστηματος)

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Κώστας Τ. στις 20 Ιαν 2020, 07:07:03 ΜΜ
Το Περιπτωση <= 1 δεν ειναι σωστο, το x ειναι μεγαλύτερο του 1 οταν x ε (1, 10), με την εννοια οτι δεν θελω να παρω περιπτωσεις για το x εκτός διαστηματος!
το διάστημα πυρίτιος ήταν το (1, 10). Αν δε θες να κάνει κάτι στην άλλη περίπτωση, τότε γιατί χρησιμοποιείς δομή ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ επιλογής;


Παράθεση από: Κώστας Τ. στις 20 Ιαν 2020, 07:07:03 ΜΜ
Επισης, αν εχουμε 2 διαστηματα, οχι κολλητα;
πχ x ε (1, 10) U (20, 30)
(Χωρις να παρω περιπτωσεις εκτος διαστηματος)

Τότε να χρησιμοποιήσεις τη δομή ΑΝ, γιατί η επίλεξε συνίσταται σε συγκεριμένες περιπτώσεις.

Κώστας Τ.

Ναι συγγνωμη δεν φανηκε σωστα αυτο που ηθελα να πω, ότι δηλαδη αν εχουμε ανοιχτα διαστηματα με τρυπες ενδιάμεσα πχ (1, 10), (20, 30) και (40, 50) και θελουμε να παρουμε περιπτωσεις μονο για αυτά, τοτε έχουμε προβλημα με την ΕΠΙΛΕΞΕ.

Συμφωνουμε απολυτα οτι η ΕΠΙΛΕΞΕ σε προβληματικες περιπτώσεις δεν ενδείκνυται.

epsilonXi

Κώδικας: php
επίλεξε χ
περίπτωση <= 1 , 10..20 , 30..40 , >= 50
   !δεν κάνεις τίποτα
περίπτωση < 10
   !τι κάνεις στο (0,10)
περίπτωση < 30
   !τι κάνεις στο (20,30)
περίπτωση αλλιώς
   !τι κάνεις στο (40,50)
τέλος_επιλογών


με λίγη θέληση, όλα γίνονται  :D
σα να έχεις ανοιχτήρι, αλλά προτιμάς ν' ανοίξεις την κονσέρβα με νυχοκόπτη

P.Tsiotakis


gthal

Παρατηρώ πάντως μια εμμονή με την ΕΠΙΛΕΞΕ.
Τα σχολεία βάζουν διαγωνίσματα με την ΕΠΙΛΕΞΕ, τα φροντιστήρια επίσης, η ΟΕΦΕ το ίδιο,
η ΕΠΙΛΕΞΕ εξετάζεται σε διάγραμμα, σε πρόγραμμα, αλλά και με κάθε τρόπο σύνταξής της: με τις δύο τελείες .. με συγκριτικό τελεστή, με διακριτές τιμές, με ΑΛΛΙΩΣ και χωρίς. Ότι θες θα το βρεις. Την έχουν ξετινάξει.
Λες και τόσα χρόνια, πραγματικά, αυτό που έλειπε από το μάθημα ήταν αυτή η εντολή και δεν είχαμε τι να εξετάσουμε. Κι επιτέλους, ελευθερώθηκε, την ξεκλειδώσανε και μπουκάραμε όλοι διψασμένοι να δώσουμε τα θέματα με ΕΠΙΛΕΞΕ που με υπομονή φτιάχναμε στα σκοτεινά τόσα χρόνια !
Αν πέσει και στις εξετάσεις δε, τι να πω... τότε το μάθημα βρήκε ξανά την ισορροπία του και το νόημα που είχε χάσει.

Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εμένα μου δημιουργεί μια θλίψη όλο αυτό. Αυτή η μαζική τάση προς κάτι (a.k.a. το κυνήγι των SOS - ή ακόμα καλύτερα, η δημιουργία τους) που μάλιστα αυτό το κάτι είναι τόσο επουσιώδες... γιατί επουσιώδης είναι η ΕΠΙΛΕΞΕ, γιατί μπορώ να κάνω τα πάντα χωρίς αυτή και δικαιούμαι και μπορώ να μην τη χρησιμοποιήσω ποτέ, παρότι θα τη μάθω για να κατανοώ κώδικα που την έχει (και μπορεί να με βολέψει κι εμένα σε κάποιες σπάνιες περιπτώσεις) αλλά ωστόσο θα με εξετάσεις εξoνυχιστικά πάνω σε αυτή και θα με βάλεις να κάνω και μαγικά μαζί της - όχι τίποτα απλά.
Χάνουμε την ουσία μου φαίνεται.

Ειρωνικός ακούγομαι παραπάνω, ναι. Γιατί φέτος βιώνω μακράν τη δυσκολότερη διδακτικά χρονιά (εξαντλητική θα έλεγα) στη 15ετία που ασχολούμαι με το μάθημα, με την υπέρογκη ύλη που έχει προστεθεί (στο σχολείο ίσως τα πράγματα να είναι καλά από άποψη χρόνου, στο φροντιστήριο πάντως είναι πολύ-πολύ δύσκολα) και τη θεωρητική χροιά που φέρει αυτή η νέα ύλη κι εμάς να μην ξέρουμε ακόμα πώς και πότε θα πούμε τον αντικειμενοστραφή, την εκσφαλμάτωση και τις πολλές σελίδες θεωρίας των δυναμικών δομών και τι προβλήματα θα μας προκύψουν στο εγχείρημα αυτό.
Ε, μέσα σ' όλο αυτό, σ' εμένα μοιάζει ειρωνεία το ότι ο κόσμος ποντάρει τόσο στην ΕΠΙΛΕΞΕ.
Κι η ειρωνεία είναι ότι θα πέσει και στις εξετάσεις, να το δεις!
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

panosz

Παράθεση από: gthal στις 23 Ιαν 2020, 01:24:42 ΠΜ
....... Γιατί φέτος βιώνω μακράν τη δυσκολότερη διδακτικά χρονιά (εξαντλητική θα έλεγα) στη 15ετία που ασχολούμαι με το μάθημα, με την υπέρογκη ύλη που έχει προστεθεί (στο σχολείο ίσως τα πράγματα να είναι καλά από άποψη χρόνου, στο φροντιστήριο πάντως είναι πολύ-πολύ δύσκολα) και τη θεωρητική χροιά που φέρει αυτή η νέα ύλη κι εμάς να μην ξέρουμε ακόμα πώς και πότε θα πούμε τον αντικειμενοστραφή, την εκσφαλμάτωση και τις πολλές σελίδες θεωρίας των δυναμικών δομών και τι προβλήματα θα μας προκύψουν στο εγχείρημα αυτό.
..............

+10.
Panos

gpapargi

Παράθεση από: gthal στις 23 Ιαν 2020, 01:24:42 ΠΜ
Παρατηρώ πάντως μια εμμονή με την ΕΠΙΛΕΞΕ.
Τα σχολεία βάζουν διαγωνίσματα με την ΕΠΙΛΕΞΕ, τα φροντιστήρια επίσης, η ΟΕΦΕ το ίδιο,
η ΕΠΙΛΕΞΕ εξετάζεται σε διάγραμμα, σε πρόγραμμα, αλλά και με κάθε τρόπο σύνταξής της: με τις δύο τελείες .. με συγκριτικό τελεστή, με διακριτές τιμές, με ΑΛΛΙΩΣ και χωρίς. Ότι θες θα το βρεις. Την έχουν ξετινάξει.
Λες και τόσα χρόνια, πραγματικά, αυτό που έλειπε από το μάθημα ήταν αυτή η εντολή και δεν είχαμε τι να εξετάσουμε. Κι επιτέλους, ελευθερώθηκε, την ξεκλειδώσανε και μπουκάραμε όλοι διψασμένοι να δώσουμε τα θέματα με ΕΠΙΛΕΞΕ που με υπομονή φτιάχναμε στα σκοτεινά τόσα χρόνια !
Αν πέσει και στις εξετάσεις δε, τι να πω... τότε το μάθημα βρήκε ξανά την ισορροπία του και το νόημα που είχε χάσει.

Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εμένα μου δημιουργεί μια θλίψη όλο αυτό. Αυτή η μαζική τάση προς κάτι (a.k.a. το κυνήγι των SOS - ή ακόμα καλύτερα, η δημιουργία τους) που μάλιστα αυτό το κάτι είναι τόσο επουσιώδες... γιατί επουσιώδης είναι η ΕΠΙΛΕΞΕ, γιατί μπορώ να κάνω τα πάντα χωρίς αυτή και δικαιούμαι και μπορώ να μην τη χρησιμοποιήσω ποτέ, παρότι θα τη μάθω για να κατανοώ κώδικα που την έχει (και μπορεί να με βολέψει κι εμένα σε κάποιες σπάνιες περιπτώσεις) αλλά ωστόσο θα με εξετάσεις εξoνυχιστικά πάνω σε αυτή και θα με βάλεις να κάνω και μαγικά μαζί της - όχι τίποτα απλά.
Χάνουμε την ουσία μου φαίνεται.

Ειρωνικός ακούγομαι παραπάνω, ναι. Γιατί φέτος βιώνω μακράν τη δυσκολότερη διδακτικά χρονιά (εξαντλητική θα έλεγα) στη 15ετία που ασχολούμαι με το μάθημα, με την υπέρογκη ύλη που έχει προστεθεί (στο σχολείο ίσως τα πράγματα να είναι καλά από άποψη χρόνου, στο φροντιστήριο πάντως είναι πολύ-πολύ δύσκολα) και τη θεωρητική χροιά που φέρει αυτή η νέα ύλη κι εμάς να μην ξέρουμε ακόμα πώς και πότε θα πούμε τον αντικειμενοστραφή, την εκσφαλμάτωση και τις πολλές σελίδες θεωρίας των δυναμικών δομών και τι προβλήματα θα μας προκύψουν στο εγχείρημα αυτό.
Ε, μέσα σ' όλο αυτό, σ' εμένα μοιάζει ειρωνεία το ότι ο κόσμος ποντάρει τόσο στην ΕΠΙΛΕΞΕ.
Κι η ειρωνεία είναι ότι θα πέσει και στις εξετάσεις, να το δεις!

Η βλακεία φίλε είναι ανίκητη.

Παλαιότερα αυτή κακή χρήση της επίλεξε σε θέματα πανελληνίων οδήγησε τελικά στο να βγει από την ύλη και έτσι χάσαμε ένα εργαλείο που κάποια ήδη επιλογής τα αντιμετωπίζει με πιο κομψό τρόπο.

Κατά τα άλλα ξέρουμε να λέμε ότι η ουσία του μαθήματος είναι ο αλγόριθμος και όχι οι τεχνικές λεπτομέρειες μιας γλώσσας.

akalest0s

Παράθεση από: gthal στις 23 Ιαν 2020, 01:24:42 ΠΜ
Χάνουμε την ουσία μου φαίνεται.
Έλα υπερβολές! ΔΕ ΘΕΛΩ ΗΤΤΟΠΑΘΕΙΕΣ!   ;D
(Εννοείται θα πέσει η ΕΠΙΛΕΞΕ, τσάμπα χύνεται τόσο -ηλεκτρονικό και μη- μελάνι για πάρτη της, φέτος;:D)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

droopy

#36
Καλησπέρα,

μετά την ΕΠΙΛΕΞΕ λέει το συμπληρωματικό υλικό ότι η έκφραση μπορεί να είναι:

Αριθμητική Πράξη
Μόνο μία; π.χ χ^2 ή είναι αποδεκτό και παραπάνω π.χ χ^2 + 3  ή το Χ+Υ (δεν επιτρέπεται λόγω της ύπαρξης δύο μεταβλητών;)

Συγκριτική πράξη
Μόνο μία; π.χ χ<2 ή είναι αποδεκτό και το χ>=2 και χ=<5. Στον διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ το κάνει δεκτό. Καταλαβαίνω ότι γίνεται με:
Επίλεξε χ
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2..5
...
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ
....
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ

αλλά από που προκύπτει ότι δεν επιτρέπεται το
ΕΠΙΛΕΞΕ χ>=2 και χ=<5
  ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΗΘΗΣ
.....
  ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΨΕΥΔΗΣ
.....
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ

Προκύπτει από τον ενικό - συγκριτική πράξη και όχι συγκριτικές;

Ευχαριστώ πολύ

alkisg

Νομίζω ότι απλά δεν έκατσαν να γράψουν τον "ορισμό" του τι λέμε έκφραση γενικά, και αρκέστηκαν σε 3 παραδείγματα.

Έκφραση μπορεί να είναι οποιοσδήποτε συμβατός συνδυασμός άλλων εκφράσεων, συγκριτικών πράξεων, αριθμητικών πράξεων, λογικών πράξεων, μεταβλητών, σταθερών, κλήσεων συναρτήσεων, κλπ κλπ. Πού να κάτσουν να γράψουν όλο αυτό. Έτσι έδωσαν παραδείγματα και όχι τυπικό ορισμό.

droopy

Επομένως τα παρακάτω θα τα βάλουμε ΣΩΣΤΑ

Δεξιά της εντολής ΕΠΙΛΕΞΕ επιτρέπεται να υπάρχει μία σύνθετη έκφραση

Δεξιά της εντολής ΕΠΙΛΕΞΕ επιτρέπεται να υπάρχει αριθμητική παράσταση με δύο μεταβλητές